Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluční zámek pro auta se obejde bez kliky

Na ženevském autosalonu slavila úspěch zajímavá technologická novinka, jejíž stopy vedou do České republiky. Společnost Kiekert, která má své vývojové centrum také v Přelouči, ukazuje na novém konceptu „Budii“ elektrické zámky dveří, které umožňují automatické otevírání dveří bez nutnosti používat kliky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F18r48a94n22t60i52š35e67k 65H72r32a17b96a71l 3353349456258

Krtkujeme ... žhavíme ... Karas! Nic nejíst!

+2/0
20.3.2015 15:07

V63i39k49t25o57r 63J74o37h14á21n43e26k 4834124568250

Některé prvky vypadají zajímavě, ale co považuji za pořádnou koninu je ten volant. To jako když se chtějí řidiči prostřídat, tak aby si nemuseli přesedat, tak raději budou riskovat svoji bezpečnost řízením na opačné straně? Ono levostranné řízení na silnicích s provozem vpravo (a naopak) má svůj smysl. A ergonomie musí být tím pádem nutně také kompromisní, ne náhodou se dělají palubní desky a středové sloupky nesymetrické.

Takže vyjma některých zajímavých detailů je to jakožto celek dalším z příkladů vítězství "designu" nad funcionalitou (ten design je v uvozovkáchj právě proto, že skutečný design v pravém smyslu toho slova spojuje kvalitu vizuální s kvalitou funkční)

+1/0
20.3.2015 9:42

J36a62r25o80s62l78a91v 22D33r59o90b42n65ý 6816598607317

Kiekert je podle mě velmi známý, platí cca 15000 hrubého. A proto generuje 45% zisků skupiny

0/0
19.3.2015 23:45

P72a41v17e12l 92N90o41v46á32k 7471246339493

Když tam ty lidi za ty peníze dělají nevidím na tom nic špatného...

0/0
20.3.2015 12:34

P88a29v60e81l 45S71o19b64o62t84k47a 5370914

To znám, to mám na pračce!!

A někdy, když se ho dotknete, tak funguje.

A někdy, když se ho dotknete, tak ne a ne a ne.

Takže tu legraci mít takový senzor u auta si moc dobře dovedu představit ;-D

+6/0
19.3.2015 22:14

O96n72d42ř70e32j 60Š82t93a20r70m49a22n 5422703822439

mně se to nelíbí

+3/0
19.3.2015 21:44

J39a40n 77S87e82d70l70á81k 9832457866504

chtěl jsem napsat že mi tam překáží ten volant ale vypínací takže pohoda

0/0
19.3.2015 19:30

P78a58v20e68l 12Z10a36j30í33č53e69k 8494180366110

Az nato ze v usa je to bezne dneska ke koupeni v ruznych modifikacich....

0/0
19.3.2015 18:03

J76i24ř39í 76K25o25c46u38r91e22k 6705244435868

Hezké, tak designer má problém udělat design kliky, protože by mu klika rušila hladné křivky. Mno tak to je paráda. Obzvlášť v době, kdy čím víc křivek tím víc design. Jak to dělali deisgnéři slavných aut v dobách, kdy klika být musela a přesto ty kliky nevypadají, že by jakýmkoliv způsobem narušovaly vzhled vozu.

+4/0
19.3.2015 13:25

R24o45m85a11n 10Š34í91m67a 9661534735391

Čím víc pí....vin, tím větší návštěvnost servisů. A o to dnes jde....

+10/−1
19.3.2015 12:32

J88a19n 27D77l43o40u30h69ý 7334219900559

Pekne utopisticke video, ktere nema s realnou budoucnosti naprosto nic spolecneho;-D Auto bez klik je pekna vychytavka, delaji to i tuneri avsak pro bezne pouziti, to moc prakticke nebude. Ono staci takove dnesni obyc auto s centralem, ktery prestane fungovat tak nejak napul (dvere nejsou ani zamcene, ani odemcene). Pak vam je klicek od dveri naprd, jelikoz to stejne nejde otevrit (zaseknuty zamek). Dvakrat jsem toto resil u sveho auta a potreti jsem vyradil central z provozu. Ano jde to opravit novou jednotkou centralu, ale s tim souvisi i preprogramovani ridici jednotky atd: vopruz;-D

+3/0
19.3.2015 12:16

E38d53a 13D78r43á88b88e71k 7529852273907

Budoucnost je daná, auta bez volantů a bez klik u dveří. Na druhou stranu, pokud jedete busem, tramvají nabo metrem tak na tom nejste o moc líp.:-)

+2/0
19.3.2015 10:49

J23a23r78o23s49l19a56v 84T13a85c36h37o21v23s77k39y 2922720624120

Auta bez sedacek, kol a motoru

+1/0
19.3.2015 11:26

J54a40n 72S55e31d22l33á77k 9642117856124

v tom pojedete na poslední cestu

0/0
19.3.2015 19:31

M90a35r64t30i61n 17K30o23m64i15n52e51k 5270747671302

Auto plne kurvitek, drahejch zbytecnosti (roboticke rameno na zmenu umisteni volantu?) a k tomu elektromobil to je vrazedna kombinace :D Ale verim ze si tudle blbost nekdo koupi

+6/0
19.3.2015 10:27

M20a58r78t78i33n 25R46a81y49m33a91n 4362858783308

Myslim ze odskoky si na auta tuningari montuvali uz davno a nekteri zavarily i kliky. Jediny problem nastava, kdyz se vybije nebo odejde baterka. Pak se do auta nedostanete a musite lezt pod auto a pripojovat nabijecku zespoda ma starter nebo alternator. :-D nic prijemneho.

+7/0
19.3.2015 9:33

T11o98m33á45š 85Ž57i57t77n85ý 6511490461481

no a co teprve když je z toho někoho potřeby vytáhnout po tom, co to šlo 4x přes boudu a motor i s baterkou visí na stromě o 100m dál:-P

+3/0
19.3.2015 11:41

E86d30a 37D55r54á12b66e15k 7329172783757

tak tam by ani klika nebyla nic platná

+3/0
19.3.2015 12:52

M87a81r79t37i25n 93V37á85v84r51a 2520923399

Holt když řidič nemá kliku, tak je každá pomoc marná ;-D

+1/0
20.3.2015 10:01

D81a71v61i79d 91R37y82c77h97e93t29s94k45ý 9816821210240

Bože to je volovina, proč bych hrabal na čisté auto nebo se naopak zasviňoval od špinavého? Dálkáč je lepší a to nemluvím o odemčení auta při přiblížení se - to už je taky pár let.

0/0
19.3.2015 8:46

R77a91d54o68v96a74n 77D49l70u56g22o60s62z 3456771438266

Oprava / výměna zámku bude taky jistě zajímavá :D Hlavně cenově :D

+7/0
19.3.2015 8:44

J14a35r39o78s94l97a88v 86T59a42c78h22o53v73s70k72y 2592480694830

Blby je, kdyz se vybije baterka, pak se musi otevirat autogenem

+7/0
19.3.2015 8:32

J95i83ř39í 31Z79ý70k26a 9449583501600

jak to projde homologací? Já měl za to, že auto musí mít venkovní kliky, aby šlo po nehodě otevřít a zraněnou posádku dostat do bezpečí např. před ohněm.

+17/0
19.3.2015 8:02
Foto

L29u19k53á17š 88N47o22v59o70t17n87ý 6276177918448

Jako ve stíhačce... Dveře se po nehodě odstřelí pyropatronou ;)

+9/0
19.3.2015 8:45

D67a85v91i72d 27R94y56c87h42e30t94s18k98ý 9336801540380

"cut here for rescue"

0/0
19.3.2015 8:47

T18o80m59á13š 10Ž66i81t34n46ý 6871970751181

leda tak.

No konec konců proč ne? Alespoň si pak servis namaže kapsu až to bude dávat dohromady.

Mimochodem novodobý gullwing pyrotechnický odstřel dveří fakt má. Protože když se otočí přes boudu, tak ty dveře normálně fakt neotevřete ;-D

+3/0
19.3.2015 11:44

J65i32ř39í 44Z12ý39k51a 9849323651720

to bude auto na odpis i při relativně malých ťukancích. Pyropatrony jsou i v předpínačích pásů, u některých aut v závěsech kapoty, teď ve dveřích ... nakonec se bude pyropatronou ustřihovat i sedačka po nehodě.

0/0
19.3.2015 11:48

T31o20m85á92š 39Ž23i35t88n62ý 6581190361411

Což je cíl výrobců. Auto má jít nejdéle po 5letech do šrotu, aby bylo pořád co vyrábět. A celkem se jim to daří. Aerovka z 20tých let jezdí dodnes, Fabii po 7 letech praskají kabelové svazky tak, že je zralá na komplet výměnu elektriky.

+1/0
19.3.2015 11:56

J41o67z29e20f 47H80r16i57c21i33š63i72n 4773630310506

Máte velké nároky. Já mám auto r.v. 2002 300tis. a ještě takových 5 let a 120tiskm najede.

+1/0
19.3.2015 13:27

J53o84s24e86f 80N88o79v87a93k 5338622186238

Jo, auta vyrobená před rokem 2003 půjdou do šrotu dýl než auta vyrobená po roce 2013. Bohužel.

+1/0
19.3.2015 19:53

M56a94r96t13i43n 20D41u46f51e58k 3242207858324

Co praská v kabelových svazcích?

0/0
20.3.2015 17:59

J30i60ř59í 14E48r59b15e33n 1223544596787

Jedna aerovka proti milionu fabií...

Kdybyste měl tu aerovku ve stejných provozních podmínkách jako fabii (20 tisíc km ročně v jakémkoliv počasí průměrnou rychlostí 70 km/h), tak jste ji měl ve šrotu už po válce...

0/0
20.3.2015 22:26

P49e32t52r 57V53o48p97i73č17k76a 2802592868402

Proč jenom dveře? :-)

0/0
19.3.2015 12:04

F69r16a43n64t71i70š13e57k 66N43o72v58á69k 1626547329827

Auto bez kliky nechci a dizajnér, který si neumí poradit s klikou není umělec, ale břídil. Vždyť přece na detailu se pozná invence, abych namaloval aerodynamickou kapku, na to nepotřebuju být umělec.

+16/−1
19.3.2015 7:07

M51i52l64a70n 19K92r93a15t75o21c21h24v53i79l 8984264174898

Zkuste se přihlásit do nějaké designerské soutěže.....uvidíme....

0/−7
19.3.2015 7:30

J97o89s56e82f 88N74o90v64a19k 5838942786448

Tak tak, nikdy nechci mít auto, u kterého design vyhrává nad bezpečností.

+5/0
19.3.2015 8:25

T29o83m93á38š 17Ž31i69t60n22ý 6481590951581

Dělám ve stavebnictví, a podobná svízel je s libůstkama architektů. tak umělci...

+1/0
19.3.2015 11:45

R90e42n23é 62Š73r41ů61t72e55k 8428365686638

Tak nějak jsem nepochopil, v čem je ta revoluce. Zavařené kliky, a dveře s fotobuňkou měla kdejaká otuzingovaná Felicie 15let nazpět. V čem je tedy toto unikátní? Nerejpu, fakt se ptám, článek mě zaujal už minulý týden na Novinkách, ale tam nejsem registrovanej, tak jsem se nemohl zeptat. ;-D

+10/0
19.3.2015 6:16

R89a78d54o82v20a20n 95D76l91u39g58o50s91z 3946471388846

Nemyslet, neptat se, pouze tupě přijmout článek. Takhle ten kapitalismus nevybudujeme, kolego.

+3/0
19.3.2015 8:46

T95o86m 39S83a57u51e55r 8197628262714

Já nevím, ale možná je to revoluční (asi nelze brát doslovně) v souvislosti se sériovou výrobou. Tuning je přece jenom jiná kategorie kolego.

+2/0
19.3.2015 9:45

T73o50m67á69š 52Ž41i89t16n38ý 6381480981811

Asi v tom že to bude mít homologaci (i když nevím jak) takže Tě nebudeš muset vrazit pětikilo každýmu poldovi, který Tě v tom potká...

0/0
19.3.2015 11:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.