Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pneuservisy se plní, letní gumy lehce zlevnily

Ceny letních pneumatik na českém trhu meziročně klesly o dvě až čtyři procenta na průměrných 2 958 korun za kus. Pokles ovlivnil propad cen ropy, výraznější zlevňování však brzdí oslabující koruna. Pneuservisy v současnosti zaznamenávají zvýšenou poptávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72u60k84á11š 74V23a79ň48u46r39a 1275254153433

Používal jsem univerzální Pirelli Scorpion STR na SUV a byly výborné. Nájezd tak 60000km. V létě na mokrou louku, v zimě na hluboký sníh a to jak prašan, tak ujetý. Jediné, na čem jsem zůstal viset byl cca 2cm poprašek sněhu na louce, který natál. A jak se ujel, tak jak byl podchlazený, tak okamžitě zmrznul a byla z něj ledovka. Ale dalo se to obejít rozjezdem po vrstevnici a driftováním po louce.

Teď používám Falkem AS200, což jsou celoroční pneu a ty teda drží na všem. Ale nepoužívám tyto pneu na sportovním voze, ale na SUV, které používám denně k práci. Jezdím často do hor, potřebuju často vyjet mimo silnice, do mokré trávy, hlubokého i zmzlého sněhu. A nejdůležitější je dobrý vzorek. Když vidím ty šílence, co mají vzorek 1,6mm a místy spíše žádný, tak to jsou opravdu hazardéři.

Zajímavě vypadají i ty nové celoroční Michelin Cross Climate, na mě mají ale málo drobných drážek.

0/0
26.3.2015 15:04

V37l43a47s37t64i76m59i34l 36T67e92n82c54e77r 4900150847480

Zcela vážně uvažuji o celoročních gumách. Zimní jsou mi na prd. Sníh a nějaké náledí letos bylo asi dva - tři dny. Kvúli tomu mám opět investovat 8-9 tisíc kaček do zimních gum? Ani náhodou. Trhněte si nohou, všichni výrobci pneu. Budu šetřit životní prostředí.

+2/0
25.3.2015 10:07

T65o90m42á79š 36R59ó14t88h 2164776232959

mě vydržela jedna sada zimních a letních 100tisíc km, tolik Vám dvě sady použitelných celoročních nevydrží, nemluvě o tom že celoroční pnue jsou vždy dražší a nějakej rozdíl bude asi i ve spotřebě

0/0
25.3.2015 11:41

V64l58a97d35i48s33l81a78v 97B95u75r47y34š26e18k 1919672127564

proč by nevydržely, teď jsem to psal, koupil jsem nový auto s celoročníma a vyměnil je po 65 000 km a to ještě měly víc než 4 mm, tím ale veškeré náklady končí, žádný přezování, žádný disky, co se týká spotřeby, tak tam jistě může být o nějakou tu desetinku vyšší, rozhodně to nebude půl litru

0/0
25.3.2015 11:47

T40o53m77á59š 24R11ó56t17h 2874336742699

a jak dlouho jste na nich jezdil?

kupovat disky je nesmysl, náklady na přezouvání jsou cca tisíc korun ročně a stejně by jste si měl i ty vaše celoroční občas nechat převážit, i kdyby ta spotřeba byla vyšší o desetinu litru tak tak to je na 65000km 2000kč, když si to celý spočítám tak mi těch pár ušetřenejch korun nestojí za to abych někde klouzal

0/0
25.3.2015 11:53

V81l21a40d13i43s83l29a39v 67B33u15r50y68š24e93k 1549202517214

hm, jenže já nikde neklouzal, nic jsem nepřevažoval a jezdil na nich dvě zimy, taky jsem se toho původně bál, byl jsem velkým příznivcem přezouvání, nakonec se ukázalo, že stačí překonat zažitá dogmata a že výhody převažují, nebýt toho, že jsem koupil nový auto na celoročkách a zimní sada by mě vyšla na 50 tisíc, tak jsem si řekl, zkusím to a nakonec jsem změnil názor

0/0
25.3.2015 12:03

T31o14m30á81š 51R86ó98t83h 2334906262939

12 tisíc guma co je to za auto?

já znám spousta lidí s SUV kteří nepřezouvaj protože se tam maj z výroby coloroční ale všichni maj aspoň trochu soudnosti a přiznaj že na ledu a ujetým sněhu je to děs, mě osobně to příjde směšný koupit si nový auto, jezdit 30tis ročně a šetřit pár drobnejch na gumách

0/0
25.3.2015 12:09

V55l32a36d93i36s93l23a73v 18B47u72r88y17š47e36k 1899982177114

já jsem výjimka a 12 tisíc je to i s disky, jedná se o rozměr 235/55 17

0/0
25.3.2015 12:32

T95o46m21á53š 65R61ó38t87h 2264446982959

kupovat disky je vyhazování peněz

0/0
25.3.2015 12:35

T47o50m38á59š 28R42ó30t66h 2604966762139

jen tak mimochodem pokud měníte celoroční pneu jednou za dva roky tak na přezouvání ušetříte cca 1500Kč, pokud ta zmiňovaná spotřeba bude vyšší a pouhou desetinu litru vychází mi to že jízdou na celoročních proděláte 250Kč/rok

0/0
25.3.2015 12:17

V82l41a40d74i13s59l18a84v 26B88u29r57y43š77e70k 1429972157954

mě zas vychází, že vyhozením celoroček příjdu o 20 000 Kč

0/0
25.3.2015 12:42

T38o18m51á34š 47R78ó87t18h 2574776492509

nějakaj postup jak jste k tomu číslu došel by nebyl?

0/0
25.3.2015 12:44

T98o68m18á69š 33R30ó63t84h 2664366242799

a ještě jeden postřeh, v mém rozměru (205/55r16)

stojí letní pneumatika s parametry BA68dB 1753kč

od toho samého výrobce stojí celoroční s parametry EE69dB 2381Kč

;-D

0/0
25.3.2015 12:34

V58l31a80d25i49s70l87a68v 54B10u47r93y41š17e92k 1949242507594

používám celoroční třetí zimu a v pohodě, zimní jsou totiž lepší na sníh, jenže tím to končí, na všech ostatních površích jsou vždy jen horší a to i na zmrzlé silnici, jsem mimořádně spokojen a neměl sebemenší problémy, s continentálama jsem najel 65 tisíc a ještě je nemusel ani měnit, teď mám pirelli a fakt dobrý, pokud na mě výrobci a přezouvači pneumatik nevymyslí, jak mě donutit zpátky používat zimní a letní pneumatiky, tak si to budu užívat a všem doporučuju

0/0
25.3.2015 11:41

T16o75m47á30š 87R35ó18t46h 2214436302399

jen pro přesnost mimo sněhu jsou lepší i na led

0/0
25.3.2015 11:43

V12l93a71d74i26s97l72a68v 85B89u80r95y97š31e24k 1389262377674

na ledě klouže podle mých zkušeností úplně všechno kromě hrotů a to jsem nikdy neměl možnost vyzkoušet, u nás v ulici byla ledovka a nikdo nemohl vyjet a já je pěkně po chodníku objel s celoročkamy a byl pryč

0/0
25.3.2015 11:51

V69l25a75d18i13s21l11a91v 88B40u34r75y34š33e69k 1449982697414

protože měli sice všichni zimní pneumatiky, ale nikdo čtyřkolku ;-D

0/0
25.3.2015 11:55

T75o96m51á80š 72R25ó94t50h 2314666212799

to je geniální škudlit na zimákách a vyhazovat peníze za čtyřkolku;-)

pracoval jsem šest let na horách a tam kde hrdinové s 4x4 a univerzálama zůstávali v příkopech já s normálním autem a pořádnejma gumama jezdil bez problémů

0/0
25.3.2015 12:01

V29l83a75d60i24s36l84a67v 63B25u15r82y37š61e24k 1559722377854

sada zimních kol je zhruba stejně drahá jako je pohon na všechna kola,  tedy zhruba 50 000 Kč a zatímco pohon všech kol je užitečný celoročně, tak zimní kola ocením jen vyjímečně

0/0
25.3.2015 12:30

T24o67m84á60š 69R27ó43t13h 2924186692789

co máte pořád s tou sadou kol? kupovat si celou sadu kol je nesmysl, k čemu Vám je ten pohon čtyř kol? psal jste že do hor nejezdíte

0/0
25.3.2015 12:55

V34l77a60d15i90s58l71a55v 18B23u11r77y60š91e68k 1539212107484

že pohon čtyřech kol je pro jízdu ve sněhu na horách je poměrně těžko vyvratitelnej mýtus, který asi vznikl v dobách výroby PV3S,  pohon všech kol se montuje do těžkých a výkonných vozů kvůli celoročnímu zlepšení jízdních vlastností, především trakce a chování vozidla v zatáčkách, některé vozy namátkou třeba audy Q7 se jako předokolka ani nevyrábí, velkou oblibu mají čtyřkolky v oblastech, kde niky sníh nepadá, třeba na Řeckém Rhodosu

0/0
25.3.2015 16:43

T77o92m80á95š 21R44ó33t16h 2434796322919

to je určtě pravda a hádejte co má ještě zásadní vliv na trakci a chování vozidla v zatáčkách?

nepříjde vám to zvláštní na jednu stranu investovat do pohonu čtyř kol a nést zvýšené náklady s tím spojené a na druhou stranu to zabít gumama?

0/0
26.3.2015 7:05

M59a93r45t80i14n 76K56o33v96á10ř 2811760109666

Tak já si ten "mýtus" potvrzuju každou zimu u terénního Nissanu. Pokud začne prokluzovat zadek, připojím předek a jedu bez problémů...

0/0
2.4.2015 21:11

T17o98m77á58š 89R90ó91t68h 2904856532819

:-) klouže všechno ale pořádná zimní guma klouže podstatně míň,

znám lidi kteří koupili na konci zimy auto s Quartariskama že už to nějak do jara vydržej, jednou vyjely na led a hned kupovaly zimní,

já s tím taky jel a vůbec se jim nedivím

0/0
25.3.2015 11:56

V49l70a66d51i38s75l84a31v 50B82u25r21y63š76e64k 1769512767214

tak já auto nepoužívám pro práci v lese na horách, mám tu výhodu, že když u nás třikrát za rok napadne sníh, tak vždycky se můžu rozhodnout, že nikam nepojedu a aak už jsem zmínil, celoroční pneu mě namontovali v továrně kde auto vyrobili, já jen zjistil, že se s tím na sněhu jezdit dá v pohodě, až budu jezdit v Krkonoších do lesa, tak si jistě zimní koupím

0/0
25.3.2015 12:15

T13o94m54á36š 33R37ó83t88h 2414106902129

s tím plně souhlasím, celoroční pneu jsou pro toho kdo jezdí málo a může se rozhodnout že dnes nikam nejede nebo má dvě auta

0/0
25.3.2015 12:21

V58l36a31d36i84s65l54a71v 15B90u78r25y33š82e66k 1939232367254

jezdím ročně 25 000 km, je to málo nebo moc, to nevím, jak chodím do hospody, tak koukám na SUV a můžu říct, že většina má obuto celoročky, tak jak jim to prodali, koupit auto a obout ho do letních a celoročky za 20 000 kč vyhodit kvůli nějakým dogmatům je kravina

0/0
25.3.2015 12:38

T26o23m74á49š 85R93ó43t42h 2244536852539

celoročky samozřejmě nikdo nevyhazuje a dál je používá v létě

0/0
25.3.2015 12:45

L30u59k79á65š 83V41a49ň78u21r95a 1155154223263

Kdo najede do 10000km za rok, pro toho jsou plne dostacujici celorocni (neplest s univerzalnimi). Pouzivam je na SUV a oproti univerzalnim jsou mnohem lepsi na snih a led. Univerzalni maji jen M+S ale celorocni k tomu maji i horu a vlocku. Jedina nevyhoda je, ze se musi menit uz kdyz je vzorek 4mm, ale mezi nama, s 1, 5mm na vode pojede jen silenec.

0/0
25.3.2015 9:05

J39i12n50d70ř88i75c15h 84Š73k88o83p86e45k 4425511320405

od kdy musí mít univerzální pneu při použití v létě nad 4 mm ?

Zákon uvádí, že pneu musí mít 1,6, zimní musí mít 4 mm a více za situacích, kdy zimní pneu musíš ze zákona mít.

Tzn. klidně lze dojecz zimní pneu v létě a vzorek ojet až na 1,6 mm

0/0
25.3.2015 9:34

L27u29k47á57š 65V52a27ň82u62r73a 1575144303183

V lete samozrejme ty 4mm mit nemusi, ale za leto nesjedu 2,4mm a mit na univerzalech 1, 6mm, tak nikam v terenu nevyjedu. Proste to bude klouzat.

0/0
25.3.2015 10:08

J68i36n69d64ř40i91c52h 63Š20k48o45p84e90k 4815951950165

ttj,já tvé "ze se musi menit uz kdyz je vzorek 4mm" pochopil tak, že zimní/celoroční pneu ani v létě nesmí mít pod 4 mm

0/0
25.3.2015 10:21

M36i87c65h86a85l 74K67o72č59í 1331875363113

Tak mě tak napadlo, proč se vlastně všechny pneu dělají v černé barvě? :-)

0/0
25.3.2015 0:20

T57o80m53á80š 24D59v75o76ř21á39k 3878629193973

Protože tam jsou saze jako plnidlo.

Složení pneu je asi takové: kaučuk 70%, saze 25%, oxidy, síra, změkčovadla, urychlovače a antioxidanty.

Omlouvám se jestli nejsem přesný, ze školy jsem již 30 let...

0/0
25.3.2015 6:16

R21a79d61o44s85l65a66v 30K25l64a30u82d61a 5114908804682

Vyrábí se i barevné. http://tyre.marangoni.com/Tuning/Progetti/EvoqueHFI-R.aspx#.VRJG9vmG__k      Jenže jsou pochopitelně dražší a pro běžného uživatele k ničemu. Uplatnění našly hlavně u dětských kol. kde cena není o tolik vyšší a výrobci už neví jak zaujmout.

0/0
25.3.2015 6:30

J64i37n18d90ř64i40c20h 66Š45k29o39p25e58k 4775341760755

dělají se i bílé na vysokozdvižné vozíky, aby nedělaly šmouhy po dlažbách ve skladech, ale je to za pěkný příplatek vůči černým

0/0
25.3.2015 6:57

J55a92n 96J87o11r69d44a36n 5641887599

3000 na celou Octávii!? To nestojí na mé auto jedno kolo, natož čtyři :-/

+1/−1
24.3.2015 23:00

M41i97c74h84a39l 69K32o35č11í 1171565493503

Tak já taky nechápu, co si to lidé kupují za gumy, to musí být vyrobeno z pet flašek, nebo co, když to stojí 3.000,- na celé auto.

0/−1
25.3.2015 0:18

J77i49n46d37ř14i66c86h 94Š16k85o54p97e82k 4805621660725

čínský protektor větší hodnotu nemá

0/0
25.3.2015 6:58

J63a10n 50J59o34r47d54a53n 5841877549

Tak ono i to auto co na nich jezdí je nic moc :-P

0/0
27.3.2015 12:55

P97a75v67e98l 52S56ý20k61o33r17a 7327972127641

Měli by zavést ještě jarní a podzimní.  Tím by se zvýšila kázeň, DPH, ekonomika  a uspořilo by to mnoho životů.

A zklidnila by se doprava.

+9/0
24.3.2015 22:12

P35a21v29e86l 56S88ý69k68o37r52a 7557972897521

Dojedu zimní. Přece nevyhodím 4 milimetry.

Znám šéfy z Barumu, co jezdí na zimních celý rok. Asi vědí proč. [>-]

+6/0
24.3.2015 22:07

J12o90s82e28f 77K41a95r40f27í54k 7542355706110

Ale pozor na to jakou máte pojišťovnu. Některé trvají na to, že pokud máte zimní v létě MUSÍ být vzorek jako když je zima, tedy min. 4mm...

0/0
25.3.2015 8:41

J42i65n41d12ř48i94c98h 35Š34k65o38p98e83k 4395471250535

jak můžou chtít něco co je v rozporu se zákonem ? To je kravina, nemůže nižší právní předpis (v podobě obchodních podmínek) být přísnější než norma nadřazená.

No tomto už pohořelo mnoho obcí

+1/0
25.3.2015 11:35

M54i65l66a58n 42K33r13á29l 8693678941931

To jsou takový báchorky z hospody když si dají chytráci škopka (sorry jména jsem si všiml až po napsání)

0/−1
28.3.2015 18:51

M74a41r30t27i68n 35K70o21v53á59ř 2941530759656

Vyhláškač. 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů zedne 11. července 2002 zedne 11. července 2002 o schvalovánítechnické způsobilosti a o technických podmínkáchprovozu vozidel na pozemních komunikacích § 21, odst. (5) - citace:

"Činná  plocha pláštěpneumatiky v provozu musí mít pocelém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný  dezéns hloubkou hlavních dezénových drážeknebo zářezů u mopedů nejméně 1,0mm a u vozidel ostatníchkategorií nejméně 1,6  mm."

0/0
2.4.2015 21:31

A26n89t78o57n66í91n 12S11e10b69e13r51a 7983418370819

Tak já najedu v letě (tím mylslím dny kdy je více než 18 stupňů a neprší) cca 1.500 KM. A to mně na zimních opravdu nezabije. Mám širokou gumu 195 a kotoučovky a i v létě to na zimních brzdí velice dobře. Nepoznám rozdíl. Jak na to dupnu tak skoro na místě stojím.

0/0
25.3.2015 17:01

J77á37n 13K41o59t34ú18č 2806244148756

a čo v daždi?

0/0
2.4.2015 16:30

T13o98m93á70š 23Z82e75m16a23n 3495218114135

Kdyby nebylo těch značek na D1 co vyžadují zimní pneu pevně od-do (zimní čas) bez ohledu na počasí, tak zimáky nejsou potřeba už dobře 2 měsíce..

+3/−2
24.3.2015 20:21

Z91b73y41n59ě24k 27M35e39z82e70r80a 7661497436

Žádná taková značka ale na D1 osazena není ;) Ani v legislativě není o TRVALÉ povinnosti jezdit na zimních pneu (M+S) ani slovo...

+7/−1
24.3.2015 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.