Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pneuservisy se plní, letní gumy lehce zlevnily

Ceny letních pneumatik na českém trhu meziročně klesly o dvě až čtyři procenta na průměrných 2 958 korun za kus. Pokles ovlivnil propad cen ropy, výraznější zlevňování však brzdí oslabující koruna. Pneuservisy v současnosti zaznamenávají zvýšenou poptávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L31u63k85á88š 46V29a58ň80u67r48a 1255664773933

Používal jsem univerzální Pirelli Scorpion STR na SUV a byly výborné. Nájezd tak 60000km. V létě na mokrou louku, v zimě na hluboký sníh a to jak prašan, tak ujetý. Jediné, na čem jsem zůstal viset byl cca 2cm poprašek sněhu na louce, který natál. A jak se ujel, tak jak byl podchlazený, tak okamžitě zmrznul a byla z něj ledovka. Ale dalo se to obejít rozjezdem po vrstevnici a driftováním po louce.

Teď používám Falkem AS200, což jsou celoroční pneu a ty teda drží na všem. Ale nepoužívám tyto pneu na sportovním voze, ale na SUV, které používám denně k práci. Jezdím často do hor, potřebuju často vyjet mimo silnice, do mokré trávy, hlubokého i zmzlého sněhu. A nejdůležitější je dobrý vzorek. Když vidím ty šílence, co mají vzorek 1,6mm a místy spíše žádný, tak to jsou opravdu hazardéři.

Zajímavě vypadají i ty nové celoroční Michelin Cross Climate, na mě mají ale málo drobných drážek.

0/0
26.3.2015 15:04

V60l39a90s84t94i18m81i54l 63T52e95n56c94e45r 4380200367910

Zcela vážně uvažuji o celoročních gumách. Zimní jsou mi na prd. Sníh a nějaké náledí letos bylo asi dva - tři dny. Kvúli tomu mám opět investovat 8-9 tisíc kaček do zimních gum? Ani náhodou. Trhněte si nohou, všichni výrobci pneu. Budu šetřit životní prostředí.

+2/0
25.3.2015 10:07

T54o74m82á97š 84R16ó52t91h 2544106192709

mě vydržela jedna sada zimních a letních 100tisíc km, tolik Vám dvě sady použitelných celoročních nevydrží, nemluvě o tom že celoroční pnue jsou vždy dražší a nějakej rozdíl bude asi i ve spotřebě

0/0
25.3.2015 11:41

V56l22a93d43i76s20l33a31v 77B10u64r75y98š43e92k 1889342237524

proč by nevydržely, teď jsem to psal, koupil jsem nový auto s celoročníma a vyměnil je po 65 000 km a to ještě měly víc než 4 mm, tím ale veškeré náklady končí, žádný přezování, žádný disky, co se týká spotřeby, tak tam jistě může být o nějakou tu desetinku vyšší, rozhodně to nebude půl litru

0/0
25.3.2015 11:47

T56o21m33á21š 12R20ó61t53h 2844416122639

a jak dlouho jste na nich jezdil?

kupovat disky je nesmysl, náklady na přezouvání jsou cca tisíc korun ročně a stejně by jste si měl i ty vaše celoroční občas nechat převážit, i kdyby ta spotřeba byla vyšší o desetinu litru tak tak to je na 65000km 2000kč, když si to celý spočítám tak mi těch pár ušetřenejch korun nestojí za to abych někde klouzal

0/0
25.3.2015 11:53

V80l45a92d94i82s61l61a67v 28B85u14r23y53š20e16k 1979512227634

hm, jenže já nikde neklouzal, nic jsem nepřevažoval a jezdil na nich dvě zimy, taky jsem se toho původně bál, byl jsem velkým příznivcem přezouvání, nakonec se ukázalo, že stačí překonat zažitá dogmata a že výhody převažují, nebýt toho, že jsem koupil nový auto na celoročkách a zimní sada by mě vyšla na 50 tisíc, tak jsem si řekl, zkusím to a nakonec jsem změnil názor

0/0
25.3.2015 12:03

T67o40m57á61š 58R33ó11t91h 2334246652489

12 tisíc guma co je to za auto?

já znám spousta lidí s SUV kteří nepřezouvaj protože se tam maj z výroby coloroční ale všichni maj aspoň trochu soudnosti a přiznaj že na ledu a ujetým sněhu je to děs, mě osobně to příjde směšný koupit si nový auto, jezdit 30tis ročně a šetřit pár drobnejch na gumách

0/0
25.3.2015 12:09

V89l74a46d82i40s16l47a20v 36B71u55r33y69š17e19k 1679902137634

já jsem výjimka a 12 tisíc je to i s disky, jedná se o rozměr 235/55 17

0/0
25.3.2015 12:32

T12o71m77á44š 32R32ó82t44h 2704806692389

kupovat disky je vyhazování peněz

0/0
25.3.2015 12:35

T52o61m47á24š 47R17ó37t75h 2914136122369

jen tak mimochodem pokud měníte celoroční pneu jednou za dva roky tak na přezouvání ušetříte cca 1500Kč, pokud ta zmiňovaná spotřeba bude vyšší a pouhou desetinu litru vychází mi to že jízdou na celoročních proděláte 250Kč/rok

0/0
25.3.2015 12:17

V94l84a33d91i51s24l43a11v 29B60u63r75y21š40e23k 1599562717754

mě zas vychází, že vyhozením celoroček příjdu o 20 000 Kč

0/0
25.3.2015 12:42

T38o66m43á13š 70R32ó91t70h 2594636362709

nějakaj postup jak jste k tomu číslu došel by nebyl?

0/0
25.3.2015 12:44

T97o69m50á49š 47R97ó90t91h 2564476682189

a ještě jeden postřeh, v mém rozměru (205/55r16)

stojí letní pneumatika s parametry BA68dB 1753kč

od toho samého výrobce stojí celoroční s parametry EE69dB 2381Kč

;-D

0/0
25.3.2015 12:34

V90l97a70d12i17s92l76a29v 30B36u72r69y60š81e61k 1689582527824

používám celoroční třetí zimu a v pohodě, zimní jsou totiž lepší na sníh, jenže tím to končí, na všech ostatních površích jsou vždy jen horší a to i na zmrzlé silnici, jsem mimořádně spokojen a neměl sebemenší problémy, s continentálama jsem najel 65 tisíc a ještě je nemusel ani měnit, teď mám pirelli a fakt dobrý, pokud na mě výrobci a přezouvači pneumatik nevymyslí, jak mě donutit zpátky používat zimní a letní pneumatiky, tak si to budu užívat a všem doporučuju

0/0
25.3.2015 11:41

T47o91m88á64š 16R69ó89t75h 2604646782299

jen pro přesnost mimo sněhu jsou lepší i na led

0/0
25.3.2015 11:43

V89l96a35d21i72s61l88a62v 66B85u17r50y71š95e80k 1889652467324

na ledě klouže podle mých zkušeností úplně všechno kromě hrotů a to jsem nikdy neměl možnost vyzkoušet, u nás v ulici byla ledovka a nikdo nemohl vyjet a já je pěkně po chodníku objel s celoročkamy a byl pryč

0/0
25.3.2015 11:51

V43l13a64d31i26s11l43a63v 42B27u26r25y63š50e17k 1819712347694

protože měli sice všichni zimní pneumatiky, ale nikdo čtyřkolku ;-D

0/0
25.3.2015 11:55

T88o17m69á89š 25R60ó83t48h 2914196882109

to je geniální škudlit na zimákách a vyhazovat peníze za čtyřkolku;-)

pracoval jsem šest let na horách a tam kde hrdinové s 4x4 a univerzálama zůstávali v příkopech já s normálním autem a pořádnejma gumama jezdil bez problémů

0/0
25.3.2015 12:01

V19l24a42d45i25s35l75a18v 19B38u96r56y44š49e70k 1529982647244

sada zimních kol je zhruba stejně drahá jako je pohon na všechna kola,  tedy zhruba 50 000 Kč a zatímco pohon všech kol je užitečný celoročně, tak zimní kola ocením jen vyjímečně

0/0
25.3.2015 12:30

T18o63m94á56š 25R72ó23t49h 2704416622509

co máte pořád s tou sadou kol? kupovat si celou sadu kol je nesmysl, k čemu Vám je ten pohon čtyř kol? psal jste že do hor nejezdíte

0/0
25.3.2015 12:55

V54l52a26d17i10s30l15a90v 56B95u26r59y59š19e23k 1549742887404

že pohon čtyřech kol je pro jízdu ve sněhu na horách je poměrně těžko vyvratitelnej mýtus, který asi vznikl v dobách výroby PV3S,  pohon všech kol se montuje do těžkých a výkonných vozů kvůli celoročnímu zlepšení jízdních vlastností, především trakce a chování vozidla v zatáčkách, některé vozy namátkou třeba audy Q7 se jako předokolka ani nevyrábí, velkou oblibu mají čtyřkolky v oblastech, kde niky sníh nepadá, třeba na Řeckém Rhodosu

0/0
25.3.2015 16:43

T48o37m94á79š 46R23ó67t27h 2714116842159

to je určtě pravda a hádejte co má ještě zásadní vliv na trakci a chování vozidla v zatáčkách?

nepříjde vám to zvláštní na jednu stranu investovat do pohonu čtyř kol a nést zvýšené náklady s tím spojené a na druhou stranu to zabít gumama?

0/0
26.3.2015 7:05

M76a56r86t52i13n 28K42o69v32á93ř 2721660229476

Tak já si ten "mýtus" potvrzuju každou zimu u terénního Nissanu. Pokud začne prokluzovat zadek, připojím předek a jedu bez problémů...

0/0
2.4.2015 21:11

T44o95m15á59š 68R73ó80t10h 2244236582719

:-) klouže všechno ale pořádná zimní guma klouže podstatně míň,

znám lidi kteří koupili na konci zimy auto s Quartariskama že už to nějak do jara vydržej, jednou vyjely na led a hned kupovaly zimní,

já s tím taky jel a vůbec se jim nedivím

0/0
25.3.2015 11:56

V79l92a42d13i43s89l70a89v 49B13u72r66y19š35e41k 1289182547634

tak já auto nepoužívám pro práci v lese na horách, mám tu výhodu, že když u nás třikrát za rok napadne sníh, tak vždycky se můžu rozhodnout, že nikam nepojedu a aak už jsem zmínil, celoroční pneu mě namontovali v továrně kde auto vyrobili, já jen zjistil, že se s tím na sněhu jezdit dá v pohodě, až budu jezdit v Krkonoších do lesa, tak si jistě zimní koupím

0/0
25.3.2015 12:15

T38o66m98á77š 70R22ó22t42h 2214336752429

s tím plně souhlasím, celoroční pneu jsou pro toho kdo jezdí málo a může se rozhodnout že dnes nikam nejede nebo má dvě auta

0/0
25.3.2015 12:21

V73l92a41d48i49s37l29a60v 82B94u31r97y41š33e48k 1499422417614

jezdím ročně 25 000 km, je to málo nebo moc, to nevím, jak chodím do hospody, tak koukám na SUV a můžu říct, že většina má obuto celoročky, tak jak jim to prodali, koupit auto a obout ho do letních a celoročky za 20 000 kč vyhodit kvůli nějakým dogmatům je kravina

0/0
25.3.2015 12:38

T90o69m58á30š 14R79ó24t70h 2894306562599

celoročky samozřejmě nikdo nevyhazuje a dál je používá v létě

0/0
25.3.2015 12:45

L66u72k70á98š 72V77a86ň91u89r88a 1925804423453

Kdo najede do 10000km za rok, pro toho jsou plne dostacujici celorocni (neplest s univerzalnimi). Pouzivam je na SUV a oproti univerzalnim jsou mnohem lepsi na snih a led. Univerzalni maji jen M+S ale celorocni k tomu maji i horu a vlocku. Jedina nevyhoda je, ze se musi menit uz kdyz je vzorek 4mm, ale mezi nama, s 1, 5mm na vode pojede jen silenec.

0/0
25.3.2015 9:05

J11i46n47d72ř71i10c78h 71Š83k72o24p72e36k 4675341660385

od kdy musí mít univerzální pneu při použití v létě nad 4 mm ?

Zákon uvádí, že pneu musí mít 1,6, zimní musí mít 4 mm a více za situacích, kdy zimní pneu musíš ze zákona mít.

Tzn. klidně lze dojecz zimní pneu v létě a vzorek ojet až na 1,6 mm

0/0
25.3.2015 9:34

L39u35k45á64š 34V69a34ň74u71r54a 1495704123753

V lete samozrejme ty 4mm mit nemusi, ale za leto nesjedu 2,4mm a mit na univerzalech 1, 6mm, tak nikam v terenu nevyjedu. Proste to bude klouzat.

0/0
25.3.2015 10:08

J77i86n68d78ř76i33c26h 58Š56k79o93p88e97k 4835981510285

ttj,já tvé "ze se musi menit uz kdyz je vzorek 4mm" pochopil tak, že zimní/celoroční pneu ani v létě nesmí mít pod 4 mm

0/0
25.3.2015 10:21

M66i33c60h63a55l 95K79o75č76í 1221975983543

Tak mě tak napadlo, proč se vlastně všechny pneu dělají v černé barvě? :-)

0/0
25.3.2015 0:20

T39o10m81á95š 45D84v66o87ř57á42k 3218809773653

Protože tam jsou saze jako plnidlo.

Složení pneu je asi takové: kaučuk 70%, saze 25%, oxidy, síra, změkčovadla, urychlovače a antioxidanty.

Omlouvám se jestli nejsem přesný, ze školy jsem již 30 let...

0/0
25.3.2015 6:16

R69a45d71o49s74l30a36v 81K47l51a22u32d90a 5884138104202

Vyrábí se i barevné. http://tyre.marangoni.com/Tuning/Progetti/EvoqueHFI-R.aspx#.VRJG9vmG__k      Jenže jsou pochopitelně dražší a pro běžného uživatele k ničemu. Uplatnění našly hlavně u dětských kol. kde cena není o tolik vyšší a výrobci už neví jak zaujmout.

0/0
25.3.2015 6:30

J28i58n12d49ř93i17c11h 48Š24k83o40p19e89k 4485821760405

dělají se i bílé na vysokozdvižné vozíky, aby nedělaly šmouhy po dlažbách ve skladech, ale je to za pěkný příplatek vůči černým

0/0
25.3.2015 6:57

J19a40n 14J72o32r78d28a57n 5621397839

3000 na celou Octávii!? To nestojí na mé auto jedno kolo, natož čtyři :-/

+1/−1
24.3.2015 23:00

M23i93c77h84a56l 32K91o31č75í 1251755383693

Tak já taky nechápu, co si to lidé kupují za gumy, to musí být vyrobeno z pet flašek, nebo co, když to stojí 3.000,- na celé auto.

0/−1
25.3.2015 0:18

J11i60n45d94ř71i56c12h 39Š54k59o78p71e94k 4475951790835

čínský protektor větší hodnotu nemá

0/0
25.3.2015 6:58

J91a41n 76J27o34r29d16a54n 5611677569

Tak ono i to auto co na nich jezdí je nic moc :-P

0/0
27.3.2015 12:55

P60a11v25e43l 12S44ý71k70o42r32a 7847152377541

Měli by zavést ještě jarní a podzimní.  Tím by se zvýšila kázeň, DPH, ekonomika  a uspořilo by to mnoho životů.

A zklidnila by se doprava.

+9/0
24.3.2015 22:12

P67a44v98e23l 60S84ý94k51o90r32a 7447612527751

Dojedu zimní. Přece nevyhodím 4 milimetry.

Znám šéfy z Barumu, co jezdí na zimních celý rok. Asi vědí proč. [>-]

+6/0
24.3.2015 22:07

J40o39s50e20f 88K54a77r53f43í45k 7692595746350

Ale pozor na to jakou máte pojišťovnu. Některé trvají na to, že pokud máte zimní v létě MUSÍ být vzorek jako když je zima, tedy min. 4mm...

0/0
25.3.2015 8:41

J46i61n17d35ř48i71c66h 84Š17k41o10p81e61k 4195191920985

jak můžou chtít něco co je v rozporu se zákonem ? To je kravina, nemůže nižší právní předpis (v podobě obchodních podmínek) být přísnější než norma nadřazená.

No tomto už pohořelo mnoho obcí

+1/0
25.3.2015 11:35

M50i91l94a39n 12K80r74á26l 8823768231101

To jsou takový báchorky z hospody když si dají chytráci škopka (sorry jména jsem si všiml až po napsání)

0/−1
28.3.2015 18:51

M62a52r10t19i69n 14K39o25v18á22ř 2791190559326

Vyhláškač. 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů zedne 11. července 2002 zedne 11. července 2002 o schvalovánítechnické způsobilosti a o technických podmínkáchprovozu vozidel na pozemních komunikacích § 21, odst. (5) - citace:

"Činná  plocha pláštěpneumatiky v provozu musí mít pocelém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný  dezéns hloubkou hlavních dezénových drážeknebo zářezů u mopedů nejméně 1,0mm a u vozidel ostatníchkategorií nejméně 1,6  mm."

0/0
2.4.2015 21:31

A19n19t16o92n67í44n 50S45e29b67e79r94a 7443808410189

Tak já najedu v letě (tím mylslím dny kdy je více než 18 stupňů a neprší) cca 1.500 KM. A to mně na zimních opravdu nezabije. Mám širokou gumu 195 a kotoučovky a i v létě to na zimních brzdí velice dobře. Nepoznám rozdíl. Jak na to dupnu tak skoro na místě stojím.

0/0
25.3.2015 17:01

J65á94n 52K83o53t87ú98č 2726904158796

a čo v daždi?

0/0
2.4.2015 16:30

T76o89m37á22š 85Z83e78m70a65n 3205888184785

Kdyby nebylo těch značek na D1 co vyžadují zimní pneu pevně od-do (zimní čas) bez ohledu na počasí, tak zimáky nejsou potřeba už dobře 2 měsíce..

+3/−2
24.3.2015 20:21

Z59b27y33n42ě39k 73M69e57z82e10r56a 7831657706

Žádná taková značka ale na D1 osazena není ;) Ani v legislativě není o TRVALÉ povinnosti jezdit na zimních pneu (M+S) ani slovo...

+7/−1
24.3.2015 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.