Diskuze
Záhadné FRM: zapomenuté české letadlo na kolech pohřbila válka
Děkujeme za pochopení.
M77a61r49c59e14l 10P77a47v48l75í82k
usporiadanie motora a prevodovky mal podobne trabi.
a k SV rozvodu a jeho prístupnosti - svojho času (1956) sme dostali radu od šoféra (jeho výsosti) urobiť otvor v blatníku na zlepšenie prístupnosti nastavenia ventilov. tie sa nastavovali "za tepla", jednou rukou držať dva kľúče a druhou mierku ... na tomto motore mohli nastavovať rovno dva valce :-)
R83a15d28e79k 36R26a98i48d38a
V Kopřivnickém muzeu Tatry je v jedné vitríně malý modrý, zřejmě keramický, model něčeho velmi podobného. Škoda, že nemám fotku. Jinak by mě zajímalo, jak se chlapci poprali s tím předním sklem, když ani pro tatrováckou 77 nebyl nikdo schopný vyrobit prohnuté sklo, nakonec ho konstruktéři museli "zlomit" na tři díly.
J39a72n 30J45a23n83e79č37e67k
Já myslím, že nepoprali. Technologii výroby prohnutého bezpečnostního skla se podařilo vyřešit až v padesátých letech.
J12i58ř23í 78J94i21r41o81u72d23e97k
Na první pohled mi vzhledově připomněl Tatraplán.
J28a37n 38K20o69h71l
Takhle na fotce a nákresech vypadá strašně.. ale koncem 30.let byla aerodynamika trendem všude ve světě.
Jinak to nesouvisí pouze s WW2, ale i s WW1. ČS po ní získalo hodně průmyslu, ale podniky neměly odbyt na ztracených trzích, a tak se samozřejmě hodně zvažovalo, co se bude vyrábět a co ne.. kupní síla obyvatelstva taky nebyla bůhvíjaká, a to ani při dosazování českých úředníků a státních zaměstanců do pohraničí (což zase štvalo německé starousedlíky). Je to potřeba vidět v kontextu doby..
R42i69c32h86a11r39d 19P18u13č61a29n
ta zatracená válka toho pohřbila...hlavně českou republiku, tu první kdy jsme patřili do TOP 10 ve světě.
O té druhé po válce škoda mluvit.
J26a95n 97P64r54i74c14h20y16s47t54a53l
Snad Ceskoslovenskou republiku?
Po valce byla treti republika. Druha republika trvala kratce a bylo to tesne pred valkou, ne po valce - od zabrani pohranici do okupace a vyhlaseni protektoratu.
J85i49ř81í 21V44a91v34ř53í21k
Tady je vidět, co dokáže český technik a dělník, když má inspiraci a um! Krása a estetično. Že by inspirace do budoucna? Děkuji za krásné připomenutí časů našich dědů a otců
J46a67n 44P24r56i82c69h85y18s79t61a39l
Ten sovinismus neni na miste. Moc bych se divil, kdyby tohle byl nejaky vyjimecny pripad a kdyby se na vyvoji a vyrobe podileli jen Cesi. Prvni Ceskoslovenska republika byla mnohonarodnostnim statem, v nemz zili krome vami zminenych ceskych techniku a delniku i technici a delnici nemecke, madarske, slovenske, rusinske a zidovske narodnosti. Podle jmen zminenych v clanku to nebylo dilo jen ceskych techniku a delniku.
Kdybyste napsal ceskoslovenskych, tak by to bylo spravne ve smyslu obcanstvi.
J85i80ř59í 29Ř72e83z45n65í61k
Rozhodně jsme nebyli hlavně automobilovou velmocí z hlediska počtu osobních i nákladních automobilů uvedených do provozu na počet obyvatel. Stejně tak co se týče počtu rádií na počet obyvatel. Obyvatelstvo nemělo ani na textil.
Ve skutečnosti to, co zabilo ty projekty nových automobilů, byl slabý vnitřní trh, tedy nedostatečná spotřebitelská poptávka.
T35o31m77á43š 25B88u37r96a
Skupina obyvatelstva Vámi definovaná jako ti, kteří "neměli ani na textil", cílovou skupinou zákaznictva žádné tehdejší automobilky netvořila. Automobily byly produkovány pouze pro bohatší část střední třídy a vyšší. A samozřejmě pro firmy.
A "slabý vnitřní trh"? V meziválečném období to naši předkové dokázali dotáhnout od centrálně řízené monarchie mezi patnáct nejrozvinutějších ekonomik světa. Takže o "jakémsi" domácím kupním potenciálu zde s největší pravděpodobností hovořit lze. Nehledě na export.
M68a69r94t89i25n 78K38o63n50e96c90n44y
Inspirace nejspise u Tatry. Ale je to nadhera...
T34o97m67á91š 24B98u68r31a
Mne na tom zaujala linie čelního skla s návazností na A a B sloupky z anfasu. Tak trochu mi připomíná řešení stejných partií u SAABa let sedm- a osmdesátých (samozřejmě minulého století).
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!