- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"...Odborníci nedoporučují výměnu kol svépomocí..."
No jasně. I na zašroubování šroubu už dneska musí být odborník. Že má sotva maturitu vůbec nevadí. Hlavně že má montérky s logem a pak je všechno v pořádku.
Když člověk vidí co "odborný" servis dokáže někdy předvést, tak mám dojem, že pro průměrně zručného a myslícího člověka platí pravý opak - udělejte si to svépomocí. Bude to udělané lépe a nebudete platit za šlendrián idiotům.
To že je někdo "odborník" se pozná podle dosaženého vzdělání? Tak doufám že vy máte alespoň tři tituly a třeba jen ty Plzeňské
Dříve jsem si kola měnil sám. Když jsem měl ještě auta s malýma 14 nebo 15kama. Teď už se mi nechce se dřít. Odvezu to lokálního pneuservisu, vyndají, převáží, přehodí a zimní/letní naloží zpět do kufru. U toho se na ně koukám, piju kávu, kouřím a dohlížím na dotažení. Pohoda. Akorát letos to nechám na později. Mám zimní v posledním tažení a zánovní letní, které chci trochu ušetřit. Vidím to tak na konec dubna až půlku května. Jo a přehození kol + vyvážení mám za 300.
Tuhle jsem si naběhl v jednom servisu v Praze 10. Výměna pneu s přezutím a vyvážením a běžným závažím měla být za 680Kč, ale ten hajzlík si řekl 240Kč za závaží, prý navíc. Všechno jsou to zloději. Kola po přezutí hází, že se s tím nedá jezdit. Akorát chtějí shrábnout peníze, ale práce mizerná. Příště zajedu mimo Prahu, tam mi to garážista udělá kvalitně a za polovičku.
Když si člověk čte tyhle články a pak ještě diskuse pod nimi nediví se že lidi jezdí do pneuservisů rádoby chytří. Hází rozumy kolikrát to vypadá že by si to nejraději přezuli sami. Pak se vrátí rozhořčení že mají špatně nazuté pneu že na jedné straně mají vzorek správným směrem na druhé už ne. Když se jim člověk snaží vysvětlit že pneu má vnitřní a vnější stranu tak neslyší a pořád si stojí za svým. Protože na internetu někdo psal..... Pak je servisák za blba a takhle se šíří fámy jelikož pak sem napíše jen půl pravdy aby on by za chytrého a ostatní za blby. A pokud už máte špatné zkušenosti se servisem kam jezdíte můžete proboha jezdit jinam. Dnes je konkurence tak veliké že není problém se sbalit a o pár ulic dál zajet do druhého. Alespoň se oddělí zrno od plev.
Co to je za vyplod scifi tenhle clanek? To jsou rady pro deti na prvnim stupni zakladni skoly Ti ale auto ridit nesmeji Vymenit kolo MUSI umet kazdej, kdo ma ridicak. Jedinym hackem muze byt nedostatek fyzicke sily ridice (vetsina zen), jinak vymenit kolo u osobaku je jednodussi nez slozit nabytek z ikei . Tenhle clanek je fakt pres caru v tom smyslu, ze autor ma ridice za naproste 1d1oty
Docela si ten článek protiřečí... "Odborníci nedoporučují výměnu kol svépomocí."
"Pokud sami nedohlížíte na utažení kol v servisu, buďte prvních několik desítek kilometrů obezřetnější, zda se auto nechová divně, nevibruje, neozývají se neobvyklé zvuky. Ověření dotažení klíčem, který máte v autě, zabere minutu."
Proto si kola vyměním sám a pak si sám ověřím i dotažení.... a ušetřím ;-)
Na rozdíl od rad v článku já mažu styčnou plochu disku s nábojem i šrouby mědí. Kola se musí dotáhnout už volná na zvedáku a to do kříže a po spuštění řádně dokontrovat, klidně vahou těla. Díky mědi jdou zase dobře povolit. Sevisu bych to nesvěřil i když zvuk povoleného kola dobře znám z dob dávno minulých, kdy pro nedostatek všeho jsme opravovali i vadné disky.
Odborník doporučuje majitelům litých kol bezpečnostní šrouby za 500,-. Zapoměl však podotknout, že jsou vyrobeny z bláta a vydrží tak dvě sezóny.
Odbornik je asi blbec, protoze ja mel u kazdeho noveho auta s litakama vzdy bezpecnostni srouby. Snad posledni auto, kde to z vyroby nebylo, byla Felicie
Nejlepší cenu mají v Praze u Šafránka. 1200,- za přezutí přední nápravy, no neberte to. Dobrá zlodějina
Mohu se zeptat jaké auto? Jaká kola?