Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo urychluje vývoj aut. Chtějí trumfnout Škodu a jejich Favorita

Švédská automobilka Volvo připravuje novou platformu pro kompaktní modely. Firma si od ní slibuje, že díky ní vyvine zbrusu nový model za pouhých 20 měsíců, což představuje oproti dosavadním schopnostem zkrácení vývojového času na méně než polovinu. Šibeniční termíny Volva připomínají někdejší shon při vývoji Škody Favorit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T27o44m23á90š 76V86a45l31d19e81r 7853330769

I u Favorita se podílely různí dodavatelé na vývoji. Sám jsem mluvil o vývoji Favoritu s kompetentními lidmi na přednášce Ogle Design. A také se tito dodavatelé chlubily na stránkách časopisu tehdejšího SM. I v jiných periodikách o svých úspěších při realizaci zakázky pro favorit. Samozřejmě vycházely ze zadání AZNP. Viz např Autopal Nový Jičín.Kde konstruovaly reflektory. Defakto jste si mohli udělat obrázek jak bude auto vypadat půl roku před oficiálním předvedením na BVV. Autor byl buď nenarozený, dítko školního věku nezajímající se o auta, nebo ztratil paměť :-)

0/0
27.4.2015 0:04

J84a32n 37D37l64o49u21h84ý 7274219960149

Ta diskuze je rozbita uz dva dny!!!! Udelejte s tim neco. Nejde komentovat prispevky

0/0
8.4.2015 16:25

D84a58n35i80e67l 30T36o61m66e94k 8319815818876

Úplně vidím vrátnici Volva: nástěnka, na ní vlevo zaměstnanec měsíce a vpravo velká fotografie Śkoda Favorit s nápisem "překonáme jejich rekord!"...

+3/0
8.4.2015 11:32

L77u87d81v67í67k 21G93a63j24d55o63š78í43k 2755123264102

No ono to u Favorita šlo taky tak rychle proto, že se spousta věcí prostě oprásklo z již hotových řešení venku. Komančové tehdy nijak zvlášť patenty a licence neřešili a dohánělo se zpoždění za světem, takže inspirací bylo mnoho.

+2/−1
7.4.2015 14:00

V33l26a85d90a 38S20i49m51o61n58i71k 3199893113555

A na co by na favorite měl být nějaký patent?

0/0
7.4.2015 14:55

M54a75r71t33i12n 58K52o84l20a31c43e78k 5279877853593

No favorit byl na svou dobu velmi vyspělý, a právě proto pak koupil VW škodu.

Kdyby favorita nebylo tak už škody by taky nebylo

0/0
11.4.2015 22:19

J58i50ř93í 97E65r94b95e48n 1763424266157

Vyprávějte, co se "oprásklo".

Ono by se to totiž pak nedalo vyvážet, víme?

0/0
7.4.2015 21:04

J62i31ř53í 33K54o17c34u66r14e77k 6235504795408

Vzhledem k tomu, že do Škody 120 pasuje startér z Fabie 1,4 MPi ... Ten Favorití motor až tak nový nebyl.

+2/0
8.4.2015 1:07

J75i68ř93í 40E32r63b74e97n 1223684956137

Nebyl a nikdo netvrdí, že to byl úplně nový motor. Je to "jen" výrazně modernizovaný a přepracovaný motor z embéčka, se kterým má společné jen základní rozměry. Do kterého ten fabiácký motor 1,4 taky namontujete bez větších problémů.

0/0
8.4.2015 12:15

M89a59r78e32k 56H69r42u46b32y 6877772201348

Nejak nechapu, k cemu je potreba zvysit kadenci chrleni novych modelu. Za chvili to bude jak u mobilu, a uz i Sony poznalo, ze to neni nejlepsi cesta ;-)

+3/0
7.4.2015 13:11

J19a62r29o55m80í36r 52P27e34t29l37a53c45h 2194622405633

Favorita se nezbavujte, žádnej bazar, či šroťák ;-D Kam se hrabe Volvo.  V 89. komunisté tvrdili, že jsem daleko před Itálií a my jsme i před Švédskem :-)

+1/−1
7.4.2015 12:27

M19a84r37e51k 27H74r86u81b31y 6527182431178

..a na slusnej podvozek lze kdyztak nahodit Kaipan ;-)

+1/0
7.4.2015 13:07

M86a90r83t16i23n 10K55o52l41a41c52e84k 5649397513773

to bylo hlavně pro, že italská designová a automobilová škola byla tehdy pán někdo

0/0
11.4.2015 22:18

J20a60n 79N16o67v78á91k 6810815907877

Kam se nějaké kapitalistické Volvo hrabe na naše soudruhy. ÚV zavelelo, že bude nová Škoda Favorit představena k výročí VŘSR a tak se i stalo. Nebuďme hnidopiši a nepátrejme ke kterému výročí to pak vlastně bylo splněno. Čestný závazek soudruhů z Boleslavi byl zkrátka splněn a basta. ;-D

+4/0
7.4.2015 10:29

J42i73ř58í 83E44r83b27e42n 1463694396957

K jakému výročí VŘSR, prosím tě? 8-o ÚPV 228/1982 Sb. mluvilo o tom, žže vývoj musí být dokončen do června 1985 a zaveden do výroby v roce 1987...

0/0
7.4.2015 21:08

A61n83d21r76e52j 84O65l61e44k44s13a 3205911377361

Já myslím, že Volvo nemá šanci. Škoda boduje kufrem....;-D

+3/0
7.4.2015 10:28

J48e17n97d12a 33K31r21á22s77a 1819576178

Škrabkou ;-)

+2/0
7.4.2015 19:21

J11i47ř96í 15S18c79h64w27a31c56h 8118494968266

trojblikem Jendo, trojblikem ;-D

0/0
8.4.2015 12:33

J38e53n96d70a 47K90r16á56s77a 1349486678

Už ses vzmohl na moderní auto s trojblikem,nebo pořád jezdíš s ojetými šunkami a netušíš co to trojblik je !?;-D

0/0
8.4.2015 13:12

L15a73d50i71s42l94a94v 76K63v24a47s39n93i40č37k20a 1143917163585

Jasně, dva a půl roku, začalo se v březnu 1983 a světu se auto představilo v září 1988. Vývoj od nuly probíhal tak, že se použila podlaha ze stávající typové řady (platforma se tenkrát ještě neříkalo, pane autor), aby se ušetřilo všechno co ušetřit šlo, na to nebyly potřeba počítače. Nic proti Škodovce ani těm lidem co vyvíjeli Favorita nemám, jenom proti tomuhle nesmyslnému článku.

+6/−2
7.4.2015 10:15

J14i17ř91í 67E24r17b44e65n 1113544686717

"Podlaha ze stávající typové řady..."

Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...

+1/0
7.4.2015 21:11

J65i50ř74í 89E75r59b23e16n 1533304616247

No Vy jste zrovna nic moc lepšího nevyplodil.

"Podlaha ze stávající typové řady..."

Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...

A to o nepoužívání počítačů je taky nesmysl. ÚVMV měl skvělé výpočetní středisko a celý hnací řetězec favorita, od vačkové hřídele přes převodovku po poslední šroubek na zadní nápravě, je výsledkem několika tisíc variantních výpočtů v ÚVMV.

+1/0
7.4.2015 21:14

J15i67ř75í 17E62r95b51e85n 1283894626977

Sorry za double. A navíc motáte dohromady ukončení vývoje modelu (06/1985) s rozběhem výroby, pro kterou se musely pořídit nové technologie zhruba za půldruhé miliardy Kčs. Výroba začala ve Vrchlabí někdy v srpnu nebo září 1987 (tehdy se také auto představilo na BVV) a prodej pro veřejnost byl zahájen až v létě 1988.

+1/0
7.4.2015 21:21

M80a82r56t34i60n 38P75o19l54á74k 8729525647460

Tyhle zrychlovací akce bohužel většinou nedopadají moc dobře. O něco podobného se pokoušel poměrně nedávno Mercedes a třeba Fiat měl udělané Stilo v hodně krátkém čase. Taky se tehdy psalo, kolik to ušetří času a peněz. O následném kvalitativním sešupu u Mercedesu, počínaje "hnijícími masařkami" v polovině 90. let, slyšeli snad všichni.

U Fiatu to zase taková tragédie nebyla, ale to spíš jen kvůli nízkému srovnávacímu základu předchůdců (resp. ostatních modelů koncernu) a hlavně asi outsourcingu vývojových prací u Magny-Streyr.

0/0
7.4.2015 10:15

C43y54r77i98l 14P83a54v77e61l56k41a 4366132148125

Co jste si v redakci sase šlehli? Tohle přirovnání je skutečná pitomost!

+9/0
7.4.2015 9:40

M82a53r75e87k 76H19r92u12b87y 6557252531518

Souhlas. (A navic skica je podle vzoru zena.;-))

0/−1
7.4.2015 11:09

L68a40d93i33s51l26a61v 96M17á28l84e77k 7523137311108

Skica sice podle vzoru žena, ale zase c je v češtině měkká souhláska. Tak a teď babo raď :-) Jinak já dávám přednost výrobkům Volvo před výrobky AZNP, jako třeba Škoda 125L nebo Favorit, ale respektuji právo autora článku na jiný názor :-)

+1/0
7.4.2015 11:35

M92a33r35e70k 17H71r30u95b64y 6877372501528

aha, tak podvzor gejsa...to jsou veci 8-o Jinak 750 byla krasny auto :-)

0/0
7.4.2015 13:09

V89r53t87a39ň13a 18A30l62e18š 9838855526157

Ač zní skici podivně, tak je to dobře http://www.pravidla.cz/hledej/?qr=skici

0/0
7.4.2015 13:44

M74a34r89t19i33n 16V71á11v93r31a 2890823439

Autor sem přešel rovnou z Rudého práva padesátých let?

Západní imperialisté se pokoušejí zvýšit výrobu oceli a trumfnout české úderníky, kteří plní plán na sedmset procent!

+9/0
7.4.2015 9:17

M96a19r96i67a63n 87K21a53r27a74b96a 4483481930102

WTF ???Rv

+1/0
7.4.2015 9:10

J47a84n 49D48l28o12u95h95ý 7154549630309

Hlavne nezapomenout navpat do kazdeho clanku skodovku i kdyz je to uplne mimo misu!!!

+9/−8
7.4.2015 8:04

J78i50ř94í 31S97c56h68w20a21c64h 8498304978406

nj, škoda-alergici Dlouhý, Konvalinka jsou již na scéně, ještě tu chybí Báča ..... ;-)

+3/−3
7.4.2015 9:31

J60i57n59d92ř70i84c21h 70Š63k19o81p51e63k 4415111230905

a taky ten co pod každým článkem píše, jak je automobilismus špatný. Taky exhibuje pod každým článkem o zvířatech, zejména těch doma chovaných. Na jmého si teď nevzpomenu

0/0
7.4.2015 9:37

J22i98ř66í 42E12r32b53e97n 1903794826887

Pavel Řapek. Jo, to je taky exot.

0/0
7.4.2015 21:24

L81a45d29i50s87l50a47v 46S22o83k78o19l 1170862855492

Hlavně, že je tu Škoda feťák:D

+2/0
7.4.2015 9:51

J56a91n 36D19l96o73u36h30ý 7404969580359

Jiriku, ja jednu shade doma mam a narozdil od tebe snesu kritiku na produkt, ktery sam pouzivam. Tak se hod do klidu, at ti nepraskne zilkaR^ Simply clever new shade buy never ;-D[>-]

0/0
8.4.2015 16:21

J15i93ř78í 14S37c80h81w72a61c10h 8758894628766

Jeníku, mě je celkem jedno, co máš doma, já třeba nemám škodovku žádnou. A věcnou kritiku čehokoliv snesu, rád se přiučím zkušeností jiného...."plivance" nemám rád....

0/0
8.4.2015 17:20

V78i38k30y57r 35B25o45h14u51m97i52l 73S90t17r19a97n19s89k91y 9227408276149

Článek je zcela mimo "mísu". V době přípravy a výroby prvních Favoritů se maximum dělalo, aby vše bylo /nakonec pochopitelně nebylo/ Made in Czechoslovakia. Bude dnes Volvo zřizovat výrobu stěračů v přidružené výrobě JZD? Jistě ne! Hromadu těchto komponentů nakoupí od světových výrobců. Tehdy se muselo vyvinout a VYROBIT v Československu prakticky vše (světla, kastle, motor, převodovka a jen se dovážely v nezbytném počtu karburátory, tlumiče, pojistkové desky a někdy spojky....

+13/0
7.4.2015 7:28

D73a80n35i14e22l 86T55o26m46e55k 8309945968106

to máte dvojlinku, trojlinku, kolečko - nejlíp bantamový...

0/0
8.4.2015 11:29

J81a71n 42K88o11n52v80a61l63i89n73k63a 5630901841975

Podle těch titulků na iDnesu v sekci Auto chce každý nějakým způsobem trumfnout Škodu. Proboha proč? Že se o to pokouší trapný Hyundai, to se obecně ví. Volvu může být škodovka ukradená, je to přece auto pro úplně jinou cílovou skupinu. Z té marketingové kampaně, co tu běží, by jeden zvracel. Autorovi však nelze upřít v jistém smyslu kreativní myšlení. Dotlačit do článku o technologickém řešení severské značky odkaz na předpotopní českou plečku, je víceméně geniální. 

Třeba se dočkáme i článku, kde bude napsáno.  "Mercedes dává na svá auta čtyři kusy pneumatik. S tímto přelomovým řešením jako první přišla škoda u typu Popular z roku....."  Nebo. "Stěrače u vozů Porsche jsou opatřeny grafitovými stíracími plochami, stejně jako u Fabie první generace, kde však dosahovaly podstatně vyšší účinnosti."  A nebo "Britská prestižní značka RR se inspirovala nápadem boleslavské značky - tradičního výrobce automobilů - a začala implantovat do dveří svých modelů deštník".

+19/−2
7.4.2015 7:19

J50i45ř60í 34S55c76h98w20a33c27h 8948814168286

titulek bezpochyby splnil svou úlohu. Kdyby se článek jmenoval "Volvo zkracuje dobu vývoje" tak by v diskuzi byly tak dva-tři příspěvky celkem, takto jich hlavně díky škoda-alergikům bude mnohonásobně více. ;-)

+12/−1
7.4.2015 9:41

J69a22n 21K97o37n28v59a32l38i73n33k22a 5260451401575

Jsi tak blbej nebo to děláš z přesvědčení? Kdybys četl můj příspěvek důkladně, tak bys pochopil, že v něm nejde o škodovku, ale o styl psaní na tomto webu. S povděkem kvituji, že jsi vyměnil hejtry za alergiky. Koneckonců je sezóna alergií, proč tedy nebýt aktuální. Byl bych rád, kdybychom se opět vrátili do stavu, kdy jsme své příspěvky vzájemně ignorovali. Naše diskuse nemají valný smysl a kvalitu už vůbec ne.

+2/−2
7.4.2015 11:46

J33i64ř40í 47S14c83h43w72a53c14h 8728314648836

Nj a opět urážky....možná se speciálně u tebe k  těm "haterům" vrátím.....;-)

V úvodu prvního odstavce píšeš o titulku, dovolil jsem si tedy také okomentovat titulek. K těm hovadinám co píšeš ve druhém odstavci je jakýkoliv komentář ztráta času. Tím tvůj příspěvek klesl o několik úrovní pod úroveň článku, který tak sáhodlouze "kritizuješ". Rv

+3/0
7.4.2015 12:03

J56a97n 54K45o29n60v52a64l62i66n48k27a 5170851111425

;-D Na tohle už fakt není co říct. ;-D Koukni - 15 lidí tomu mému dalo plus, takže to asi až tak mimo nebude. Srandisto. R^ (představ si jiný prst vzhůru).

0/0
7.4.2015 12:41

J59i62ř79í 75S93c40h51w67a23c84h 8778474538326

ehm, plusy se tady dávají i za mnohem větší nesmysly, než jsi vyplodil ve druhém odstavci svého úvodního příspěvku.

+2/0
7.4.2015 19:41

J55i37ř66í 54E27r34b66e80n 1253784156677

Konvalinky jsou hezké, ale jedovaté kytičky...

0/0
7.4.2015 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.