Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo urychluje vývoj aut. Chtějí trumfnout Škodu a jejich Favorita

Švédská automobilka Volvo připravuje novou platformu pro kompaktní modely. Firma si od ní slibuje, že díky ní vyvine zbrusu nový model za pouhých 20 měsíců, což představuje oproti dosavadním schopnostem zkrácení vývojového času na méně než polovinu. Šibeniční termíny Volva připomínají někdejší shon při vývoji Škody Favorit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T12o87m73á34š 86V88a76l24d82e13r 7243240159

I u Favorita se podílely různí dodavatelé na vývoji. Sám jsem mluvil o vývoji Favoritu s kompetentními lidmi na přednášce Ogle Design. A také se tito dodavatelé chlubily na stránkách časopisu tehdejšího SM. I v jiných periodikách o svých úspěších při realizaci zakázky pro favorit. Samozřejmě vycházely ze zadání AZNP. Viz např Autopal Nový Jičín.Kde konstruovaly reflektory. Defakto jste si mohli udělat obrázek jak bude auto vypadat půl roku před oficiálním předvedením na BVV. Autor byl buď nenarozený, dítko školního věku nezajímající se o auta, nebo ztratil paměť :-)

0/0
27.4.2015 0:04

J75a89n 47D93l11o79u84h70ý 7524189210219

Ta diskuze je rozbita uz dva dny!!!! Udelejte s tim neco. Nejde komentovat prispevky

0/0
8.4.2015 16:25

D27a54n90i15e93l 54T42o41m84e49k 8629225708976

Úplně vidím vrátnici Volva: nástěnka, na ní vlevo zaměstnanec měsíce a vpravo velká fotografie Śkoda Favorit s nápisem "překonáme jejich rekord!"...

+3/0
8.4.2015 11:32

L59u14d12v59í59k 87G35a54j37d66o77š71í62k 2865323834592

No ono to u Favorita šlo taky tak rychle proto, že se spousta věcí prostě oprásklo z již hotových řešení venku. Komančové tehdy nijak zvlášť patenty a licence neřešili a dohánělo se zpoždění za světem, takže inspirací bylo mnoho.

+2/−1
7.4.2015 14:00

V78l61a23d68a 43S85i18m88o58n81i81k 3299363373355

A na co by na favorite měl být nějaký patent?

0/0
7.4.2015 14:55

M33a12r30t80i67n 91K58o33l84a72c27e33k 6365319904550

No favorit byl na svou dobu velmi vyspělý, a právě proto pak koupil VW škodu.

Kdyby favorita nebylo tak už škody by taky nebylo

0/0
11.4.2015 22:19

J19i11ř88í 82E59r57b39e26n 1283934696117

Vyprávějte, co se "oprásklo".

Ono by se to totiž pak nedalo vyvážet, víme?

0/0
7.4.2015 21:04

J16i52ř34í 10K39o52c48u59r66e51k 6265664305378

Vzhledem k tomu, že do Škody 120 pasuje startér z Fabie 1,4 MPi ... Ten Favorití motor až tak nový nebyl.

+2/0
8.4.2015 1:07

J37i95ř25í 61E80r66b66e35n 1723284466537

Nebyl a nikdo netvrdí, že to byl úplně nový motor. Je to "jen" výrazně modernizovaný a přepracovaný motor z embéčka, se kterým má společné jen základní rozměry. Do kterého ten fabiácký motor 1,4 taky namontujete bez větších problémů.

0/0
8.4.2015 12:15

M74a75r72e14k 61H72r32u56b27y 6417472261938

Nejak nechapu, k cemu je potreba zvysit kadenci chrleni novych modelu. Za chvili to bude jak u mobilu, a uz i Sony poznalo, ze to neni nejlepsi cesta ;-)

+3/0
7.4.2015 13:11

J83a82r41o88m67í83r 31P61e32t29l42a10c65h 2224132445793

Favorita se nezbavujte, žádnej bazar, či šroťák ;-D Kam se hrabe Volvo.  V 89. komunisté tvrdili, že jsem daleko před Itálií a my jsme i před Švédskem :-)

+1/−1
7.4.2015 12:27

M79a16r62e84k 77H71r85u62b88y 6527442721208

..a na slusnej podvozek lze kdyztak nahodit Kaipan ;-)

+1/0
7.4.2015 13:07

M94a58r98t67i96n 82K34o46l14a43c25e90k 6525569404140

to bylo hlavně pro, že italská designová a automobilová škola byla tehdy pán někdo

0/0
11.4.2015 22:18

J94a59n 28N22o46v61á41k 6630185157207

Kam se nějaké kapitalistické Volvo hrabe na naše soudruhy. ÚV zavelelo, že bude nová Škoda Favorit představena k výročí VŘSR a tak se i stalo. Nebuďme hnidopiši a nepátrejme ke kterému výročí to pak vlastně bylo splněno. Čestný závazek soudruhů z Boleslavi byl zkrátka splněn a basta. ;-D

+4/0
7.4.2015 10:29

J54i36ř78í 41E85r87b21e33n 1823114976257

K jakému výročí VŘSR, prosím tě? 8-o ÚPV 228/1982 Sb. mluvilo o tom, žže vývoj musí být dokončen do června 1985 a zaveden do výroby v roce 1987...

0/0
7.4.2015 21:08

A29n19d42r75e71j 47O92l35e25k55s58a 3925911267601

Já myslím, že Volvo nemá šanci. Škoda boduje kufrem....;-D

+3/0
7.4.2015 10:28

J72e43n27d44a 58K90r72á79s20a 1359126388

Škrabkou ;-)

+2/0
7.4.2015 19:21

J13i40ř32í 56S12c96h44w98a13c13h 8848684258246

trojblikem Jendo, trojblikem ;-D

0/0
8.4.2015 12:33

J79e94n97d77a 85K48r69á37s47a 1899656658

Už ses vzmohl na moderní auto s trojblikem,nebo pořád jezdíš s ojetými šunkami a netušíš co to trojblik je !?;-D

0/0
8.4.2015 13:12

L48a34d56i39s32l50a69v 18K89v93a92s98n55i95č57k27a 1573687573575

Jasně, dva a půl roku, začalo se v březnu 1983 a světu se auto představilo v září 1988. Vývoj od nuly probíhal tak, že se použila podlaha ze stávající typové řady (platforma se tenkrát ještě neříkalo, pane autor), aby se ušetřilo všechno co ušetřit šlo, na to nebyly potřeba počítače. Nic proti Škodovce ani těm lidem co vyvíjeli Favorita nemám, jenom proti tomuhle nesmyslnému článku.

+6/−2
7.4.2015 10:15

J28i44ř20í 76E80r42b48e63n 1683744916417

"Podlaha ze stávající typové řady..."

Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...

+1/0
7.4.2015 21:11

J89i46ř57í 19E51r72b80e44n 1973174336857

No Vy jste zrovna nic moc lepšího nevyplodil.

"Podlaha ze stávající typové řady..."

Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...

A to o nepoužívání počítačů je taky nesmysl. ÚVMV měl skvělé výpočetní středisko a celý hnací řetězec favorita, od vačkové hřídele přes převodovku po poslední šroubek na zadní nápravě, je výsledkem několika tisíc variantních výpočtů v ÚVMV.

+1/0
7.4.2015 21:14

J11i98ř32í 88E89r51b79e78n 1423174466147

Sorry za double. A navíc motáte dohromady ukončení vývoje modelu (06/1985) s rozběhem výroby, pro kterou se musely pořídit nové technologie zhruba za půldruhé miliardy Kčs. Výroba začala ve Vrchlabí někdy v srpnu nebo září 1987 (tehdy se také auto představilo na BVV) a prodej pro veřejnost byl zahájen až v létě 1988.

+1/0
7.4.2015 21:21

M23a78r57t89i11n 16P48o24l12á60k 8189185477480

Tyhle zrychlovací akce bohužel většinou nedopadají moc dobře. O něco podobného se pokoušel poměrně nedávno Mercedes a třeba Fiat měl udělané Stilo v hodně krátkém čase. Taky se tehdy psalo, kolik to ušetří času a peněz. O následném kvalitativním sešupu u Mercedesu, počínaje "hnijícími masařkami" v polovině 90. let, slyšeli snad všichni.

U Fiatu to zase taková tragédie nebyla, ale to spíš jen kvůli nízkému srovnávacímu základu předchůdců (resp. ostatních modelů koncernu) a hlavně asi outsourcingu vývojových prací u Magny-Streyr.

0/0
7.4.2015 10:15

C74y83r87i22l 59P21a20v34e75l81k19a 4586722268945

Co jste si v redakci sase šlehli? Tohle přirovnání je skutečná pitomost!

+9/0
7.4.2015 9:40

M23a98r81e10k 52H94r71u25b89y 6437912671188

Souhlas. (A navic skica je podle vzoru zena.;-))

0/−1
7.4.2015 11:09

L82a49d89i23s51l51a76v 95M89á29l57e34k 7933887131758

Skica sice podle vzoru žena, ale zase c je v češtině měkká souhláska. Tak a teď babo raď :-) Jinak já dávám přednost výrobkům Volvo před výrobky AZNP, jako třeba Škoda 125L nebo Favorit, ale respektuji právo autora článku na jiný názor :-)

+1/0
7.4.2015 11:35

M79a51r42e31k 29H87r61u36b17y 6937522121678

aha, tak podvzor gejsa...to jsou veci 8-o Jinak 750 byla krasny auto :-)

0/0
7.4.2015 13:09

V96r78t67a52ň11a 50A35l90e95š 9178315496987

Ač zní skici podivně, tak je to dobře http://www.pravidla.cz/hledej/?qr=skici

0/0
7.4.2015 13:44

M32a78r34t74i58n 16V68á49v20r90a 2580453889

Autor sem přešel rovnou z Rudého práva padesátých let?

Západní imperialisté se pokoušejí zvýšit výrobu oceli a trumfnout české úderníky, kteří plní plán na sedmset procent!

+9/0
7.4.2015 9:17

M94a87r63i16a56n 97K73a37r92a50b89a 4803911470762

WTF ???Rv

+1/0
7.4.2015 9:10

J83a83n 43D20l81o30u64h81ý 7114419440459

Hlavne nezapomenout navpat do kazdeho clanku skodovku i kdyz je to uplne mimo misu!!!

+9/−8
7.4.2015 8:04

J43i28ř85í 86S18c17h21w55a47c37h 8888594328756

nj, škoda-alergici Dlouhý, Konvalinka jsou již na scéně, ještě tu chybí Báča ..... ;-)

+3/−3
7.4.2015 9:31

J70i39n38d43ř93i65c68h 90Š64k36o57p47e63k 4675391150615

a taky ten co pod každým článkem píše, jak je automobilismus špatný. Taky exhibuje pod každým článkem o zvířatech, zejména těch doma chovaných. Na jmého si teď nevzpomenu

0/0
7.4.2015 9:37

J73i21ř62í 40E18r16b62e80n 1733794916397

Pavel Řapek. Jo, to je taky exot.

0/0
7.4.2015 21:24

L56a93d82i87s15l58a34v 53S66o47k78o76l 1510622595392

Hlavně, že je tu Škoda feťák:D

+2/0
7.4.2015 9:51

J69a52n 53D25l42o74u25h48ý 7694459610339

Jiriku, ja jednu shade doma mam a narozdil od tebe snesu kritiku na produkt, ktery sam pouzivam. Tak se hod do klidu, at ti nepraskne zilkaR^ Simply clever new shade buy never ;-D[>-]

0/0
8.4.2015 16:21

J74i62ř29í 84S75c61h18w41a73c59h 8578194158606

Jeníku, mě je celkem jedno, co máš doma, já třeba nemám škodovku žádnou. A věcnou kritiku čehokoliv snesu, rád se přiučím zkušeností jiného...."plivance" nemám rád....

0/0
8.4.2015 17:20

V93i35k42y85r 87B54o55h33u20m30i36l 76S96t80r78a44n27s69k95y 9117778146289

Článek je zcela mimo "mísu". V době přípravy a výroby prvních Favoritů se maximum dělalo, aby vše bylo /nakonec pochopitelně nebylo/ Made in Czechoslovakia. Bude dnes Volvo zřizovat výrobu stěračů v přidružené výrobě JZD? Jistě ne! Hromadu těchto komponentů nakoupí od světových výrobců. Tehdy se muselo vyvinout a VYROBIT v Československu prakticky vše (světla, kastle, motor, převodovka a jen se dovážely v nezbytném počtu karburátory, tlumiče, pojistkové desky a někdy spojky....

+13/0
7.4.2015 7:28

D92a10n89i54e28l 64T20o93m43e19k 8809795888156

to máte dvojlinku, trojlinku, kolečko - nejlíp bantamový...

0/0
8.4.2015 11:29

J83a56n 17K77o50n51v97a58l98i63n36k62a 5390411871225

Podle těch titulků na iDnesu v sekci Auto chce každý nějakým způsobem trumfnout Škodu. Proboha proč? Že se o to pokouší trapný Hyundai, to se obecně ví. Volvu může být škodovka ukradená, je to přece auto pro úplně jinou cílovou skupinu. Z té marketingové kampaně, co tu běží, by jeden zvracel. Autorovi však nelze upřít v jistém smyslu kreativní myšlení. Dotlačit do článku o technologickém řešení severské značky odkaz na předpotopní českou plečku, je víceméně geniální. 

Třeba se dočkáme i článku, kde bude napsáno.  "Mercedes dává na svá auta čtyři kusy pneumatik. S tímto přelomovým řešením jako první přišla škoda u typu Popular z roku....."  Nebo. "Stěrače u vozů Porsche jsou opatřeny grafitovými stíracími plochami, stejně jako u Fabie první generace, kde však dosahovaly podstatně vyšší účinnosti."  A nebo "Britská prestižní značka RR se inspirovala nápadem boleslavské značky - tradičního výrobce automobilů - a začala implantovat do dveří svých modelů deštník".

+19/−2
7.4.2015 7:19

J14i82ř89í 17S49c84h97w10a37c68h 8108364918666

titulek bezpochyby splnil svou úlohu. Kdyby se článek jmenoval "Volvo zkracuje dobu vývoje" tak by v diskuzi byly tak dva-tři příspěvky celkem, takto jich hlavně díky škoda-alergikům bude mnohonásobně více. ;-)

+12/−1
7.4.2015 9:41

J26a11n 88K38o43n22v88a32l36i62n29k44a 5100351271655

Jsi tak blbej nebo to děláš z přesvědčení? Kdybys četl můj příspěvek důkladně, tak bys pochopil, že v něm nejde o škodovku, ale o styl psaní na tomto webu. S povděkem kvituji, že jsi vyměnil hejtry za alergiky. Koneckonců je sezóna alergií, proč tedy nebýt aktuální. Byl bych rád, kdybychom se opět vrátili do stavu, kdy jsme své příspěvky vzájemně ignorovali. Naše diskuse nemají valný smysl a kvalitu už vůbec ne.

+2/−2
7.4.2015 11:46

J35i77ř15í 31S15c97h89w81a65c97h 8588164508816

Nj a opět urážky....možná se speciálně u tebe k  těm "haterům" vrátím.....;-)

V úvodu prvního odstavce píšeš o titulku, dovolil jsem si tedy také okomentovat titulek. K těm hovadinám co píšeš ve druhém odstavci je jakýkoliv komentář ztráta času. Tím tvůj příspěvek klesl o několik úrovní pod úroveň článku, který tak sáhodlouze "kritizuješ". Rv

+3/0
7.4.2015 12:03

J51a71n 65K42o47n35v72a10l97i75n32k80a 5550371871145

;-D Na tohle už fakt není co říct. ;-D Koukni - 15 lidí tomu mému dalo plus, takže to asi až tak mimo nebude. Srandisto. R^ (představ si jiný prst vzhůru).

0/0
7.4.2015 12:41

J83i71ř81í 70S42c31h30w70a60c27h 8208174718456

ehm, plusy se tady dávají i za mnohem větší nesmysly, než jsi vyplodil ve druhém odstavci svého úvodního příspěvku.

+2/0
7.4.2015 19:41

J62i81ř81í 54E21r56b78e67n 1873914916347

Konvalinky jsou hezké, ale jedovaté kytičky...

0/0
7.4.2015 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.