Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test letních gum odhalil slabinu ekopneumatik: zaostávají na mokru

Hitem posledních sezon jsou mezi pneumatikáři pláště, které mají snižovat spotřebu paliva. Ale taková guma je hodně tvrdá, nepřilne tak dobře k vozovce a auto pak potřebuje delší brzdnou dráhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K70a96r28e85l 34H65o50r68á77k 2408329913853

Velikost brzdné dráhy se strašně přeceňuje. Jinak článek o ničem, jako všechny články o pneumatikách.

0/0
5.4.2015 10:20

M16a32r33t93i47n 84K10a63r45á87s93e43k 9638633818978

Taky zajimavost, ze treba Michelin v mensich rozmereh (195/65 R15 a mensi) ani nenabizi jine pneu nez Energy saver .....

0/0
3.4.2015 10:50

J50i77n28d80ř92i41c10h 45Š81k64o42p29e94k 4625881190235

to není pravda.

Případně to pravda může být, ale pak byl on line prodejci pneu lhali.

0/0
3.4.2015 16:46

M84a40r88t93i78n 85K18a38r73á35s19e33k 9528693128688

No tak i na strankach michelinu nejsou pro rozmer 195/65 r15 a mensi jine pneu nez energy saver (+), on michelin tech pneu zas tolik nedela, pak uz jsou jen primacy (od rozmeru 205/55 R16) a ruzne verze pilot pneu (drahe se sportovnimi vlastnostmi na velka kola) .... bavime se samozrejme o letnich pneu

0/0
3.4.2015 16:53

J70i36n61d13ř21i91c74h 31Š86k21o81p52e79k 4675811970835

koukám na nejlenější pneu a v r 14 má Michelin M Energy Saver, Michelin energy E3B, Michelin Agilis a pravděpodobně prémiový Michelin Compact

0/0
3.4.2015 17:53

M29a78r32t91i13n 71K90a20r52á29s16e90k 9218393948408

Agilis a compact nejsou pro osobaky, je fakt ze pro uplne male rozmery pak maji ty Energz E3B (v nekterych rozmerech pam maji jak savery tak E3B)

0/0
4.4.2015 13:58

J60i34n35d36ř15i12c91h 65Š67k16o66p13e65k 4575151530205

neber to nijak osobně, ale když takhle malé pneu nejsou pro osobáky, tak jsou na jaká auta ?

0/0
4.4.2015 18:14

M49a32r90t78i75n 66K64a69r92á68s72e67k 9398743818868

Oficialne pro uzitkova vozidla a karavany - jinymi slovy pneu co vydrzi "vecne" ale parametry nic moc...

0/0
4.4.2015 22:50

J21i28n42d56ř71i77c27h 85Š66k34o95p14e87k 4545931230615

ty karavany beru, jeden model pryč

Užitková auta jsou dost zásadní část trhu, ty bych nepřecházel

0/0
5.4.2015 13:51

D80a71v16i13d 60M84a67t69ě66j22ů 2425292967378

Vyznam slova "eko" je ve skutecnosti "na prd", coz plati zrejme ve vsech oblastech, nejen u pneumatik.

+6/0
3.4.2015 8:32

M41a84r26t53i39n 72K95a48r70á15s14e21k 9518693598818

No co v clanku uplne nepisou je to, ze i ty "spatne" ekogumy od premiovych znacek jsou v prilnavosti mnohem lepsi nez neeko gumy levnjsich znacek

0/0
2.4.2015 21:56
Foto

P48e74t58r 16A58c12h74i82l60l43e74s 6856152650830

poridil jsem falkeny ziex, vybiral jsem je podle ceny vs chovani na suchu a vydrze...ze to jsou ekogumy je mi fuk,neb v mokru jezdim normalne...a kdyz to do me nekdo napere,muzu mit klidne i michelinky a stejne to schytam ;-)

0/0
2.4.2015 20:54

M65i69c95h64a29l 70P11a63v50l65á42t 9113113974489

No jak myslite. Ale gumy jsou primarne o tom, abyste to do nekoho nebo do neceho nenapral Vy. ;o)

+1/0
3.4.2015 8:57
Foto

P42e96t20r 83A73c67h69i90l77l38e19s 6426912950960

a proto jsem koupil pneu co jsou na suchu dobry,ptze sviznej jezdim jen na suchu...na mokru neblbnu,ale to jsem uz psal ;-)

0/0
3.4.2015 20:04

J20á42n 15K30o48t51ú54č 2156394218466

Krásne tu všetci nadávajú, že len blbec kupuje "eko" výrobky, ale pritom mnoho ľudí považuje za normálne dojazdiť v lete zimné pneu, z toho istého dôvodu: ušetriť peniaze. Myslíte si, že zjazdená zimná pneumatika má v lete za mokra lepšiu brzdnú dráhu než eko letná? To ani náhodou.

+2/−2
2.4.2015 15:52

O20n17d49ř26e11j 72L84o21š10o76t75h 1305905255951

Já jsem tohle udělal jednou a už bych to neriskoval. Ono je to na houby i na suchu, když je horko. Auto na tom plave a na kruháči má člověk pocit, že se ta guma z disku snad svlékne. Ale chápu, že kdo jezdí jen po akcích mezi hyperkety a nepřekročí 50 km/h, tak je jedno, na čem jezdí.

0/0
2.4.2015 15:55

J77á28n 35K20o38t18ú67č 2526544988946

Súhlasím s vami a preto tvrdím, že skutočný prúšvih a ohrozenie bezpečnosti sú zimné gumy (v lete) a nie ekogumy.

+1/−1
2.4.2015 16:01

O79n59d95ř86e91j 79L72o36š57o61t50h 1615365455571

Jak je to se zimníma gumama v létě, gumy musí mít min. 4mm vzorek, je v zákoně, že v létě toto neplatí?

0/0
2.4.2015 16:19

J80i94ř30í 43S22c23h14w51a72c36h 8788294818386

pro pneu v létě platí 1,6 mm, a je jedno jaká ta pneumatika je

+2/0
2.4.2015 16:22

O51n64d94ř26e15j 91L34o24š23o83t95h 1575645665431

Ok díky.

0/0
2.4.2015 16:33

J98á73n 79K36o72t32ú20č 2866814748176

V zákone je špecifikované, čo musí spĺňať pneumatika v zime, musí mať dezén min. 4mm a označenie M+S. V lete stačí vzorka tuším 1,6 mm, je jedno na akej pneumatike, takže môže byť aj zimná. Zo zákona je to v poriadku, ale z hadiska bezpečnosti je to miliónkrát horšie než eko letná pneu!

+2/−1
2.4.2015 16:28

O33n60d23ř59e89j 97L16o96š55o44t30h 1525335655801

Díky.

0/0
2.4.2015 16:33
Foto

P45e47t63r 58A47c18h45i69l78l54e12s 6116772410830

ono staci za volantem premyslet,zimni v lete bezne dojizdim,jen jezdim opatrneji-staci projet par zatacek a ridic by mel mit predstavu co si muze a nemuze dovolit...

+2/0
2.4.2015 20:50

M39i33c26h26a90l 61P70a45v67l66á60t 9453813304779

Ale na silnici nejde jen o situace, ktere "si muzete dovolit". Jde tam i o situace, ke kterym dojde bez ohledu na Vasi vuli. A v tech situacich jste s hloupym obutim casto v haji. Kvuli usetrenym par korunam se podle meho nazoru tak nejak nevyplati umrit.

+1/0
3.4.2015 8:59
Foto

P31e56t70r 90A85c72h32i33l37l97e86s 6896432140860

ja vam nevim,kdyz ridim,tak ridim.vidim pruser,neprehlednou situaci,reaguju.nemam zadnou formuli,ale ani zadny prditko.v krizovych situacich jsem uz byl a vzdy si poradil.no a kdyz se neco pokazi,melo se to pokazit...;-)

0/0
3.4.2015 20:16

P95e38t64r 70B15á96č35a 8165746295745

Vsechno co ma neco spolecnyho s EKO stoji za starou backoru !!

+2/−2
2.4.2015 15:52

J11o95s90e85f 72N62o48v11a33k 5558402856558

Před lety jsem se nechal zblbnout a koupil jsem Michelin Energy Saver. Po polovině sezóny a 10kkm jsem je prodal. Nechci se zabít. Na mokru kloužou jak kdybych jel na mejdle. Ekonesmysly si strčte do nosu. Rv

+1/−1
2.4.2015 15:07

O20n16d10ř88e27j 13L70o36š41o79t69h 1315795205251

Já jsem o nich taky uvažoval, ale pak jsem si řek, k čemu mi budou gumy, co vydrží 80k km, nebo kolik, když to najedu za 6 let a tak dlouho jedny gumy mít nechci. Já jsem teď výměnu promeškal, a nakonec jsem udělal dobře, protože dneska jsem se svezl krásně na sněhu a v zimních... A pak dám ty Goodyear EfficientGrip, snad neudělám chybu.

0/0
2.4.2015 15:35

J80a94n 49F94r71o20l70í36k 6416500355334

Sice se roztřískáte, ale zase jste pomohli zachránit planetu a prodloužit její životnost o tisícinu vteřiny.;-D

+2/−1
2.4.2015 14:53

O44n23d44ř49e78j 67L47o91š79o29t93h 1605485145771

O tolik? Nepřehánějte ;-D

+2/0
2.4.2015 15:36

M70a59r26t83i57n 60K34a23r71á11s21e20k 9858423808278

No vzhledem k tomu ze se neroztriska ta vetsina lidi ktera kupuje levnejsi pneu (ktere maji jeste mnohem horsi vlastnosti) tak to neni zas tak zhave....

0/0
2.4.2015 23:10

M51i34c30h39a73l 20F29r38ý98d95a 1902379533182

Vliv pneumatik na spotřebu paliva je dán valivým odporem (typický příklad jsou podhuštěné pneumatiky). Ale na druhou stranu auto drží na silnici pouze ty 4 styčné plošky pneu s vozovkou - zde dochází k přenosu všech sil působících při pohybu vozidla a kapacitu přenosu těchto sil určuje přilnavost. Ale ta je zase v nepřímé souvislosti s valivým odporem. Z toho logicky plyne, že pokud snížím valivý odpor, sníží se sice spotřeba paliva, ale také se sníží schopnost přenosu síly ve styčné ploše kola s podložkou = kolo nebrzdí (nezrychluje, nedrží stopu.....) Celé je to jen fyzika a ta je pouze jedna jediná a platí všude a pro každého stejně.

+1/0
2.4.2015 13:54

M54a58r63t43i85n 28K91o44v92á98ř 2201880209756

Bohužel je Brusel plný eurohujerů, kteří si myslí, že pro nařízení EU fyzikální zákony neplatí.

0/0
2.4.2015 19:44

J71a78n 20S39y12s72e61l 4801479465915

Začínám pochybovat o regulérnosti podobných testů - opět zde chybí Barumky. Proč? To se jich tak bojíte?

+2/−1
2.4.2015 13:28

Z35d72e98n61ě42k 46M35o51r20á90v30e90k 5757238538543

Nebude to tím, že je to převzaný test ADAC? V Německu asi Barum zase tak prodávaný není.

+1/0
2.4.2015 13:35

O32n63d61ř48e19j 90Č15a46p44k71a 6191931763444

Je to německý test, takže se gumy vybírají podle popularity v Německu, ne u nás.

+1/0
2.4.2015 13:37

V73á21c27l50a59v 54E91l82i59á61š 8842467105840

Je sice zajímavé vědět jaké pneu frčí v Německu, je ale škoda, že se podobný test neudělá také v ČR.

+4/0
2.4.2015 13:49

M50a87r44t25i57n 27K39a26r85á97s82e44k 9678623278708

Ono udelat takovy test je dost drahe.... Jinak barumky se obcas v testech objevi - napr 2015 je testoval autobild - ale povetsinou nijak svetoborne nedopadaji (vysledky horsi nez znackove eko pneu)

0/0
3.4.2015 15:59

J37a40n 74S74y26s19e72l 4341639975625

To je všechno fajn, ale třeba takovej D-test zveřejnil test pneumatik a taky bez Barumek. Obecně když se na to koukám, tak mi připadá, že se je lidi bojej testovat, aby nebyly ještě prodávanější. Podle mě totiž nabízejí perfektní poměr mezi kvalitou a cenu.

0/0
2.4.2015 14:10

T48o13m98á62š 72R90ó29t94h 2554376922459

D-test přebírá ten test od ADAC

+2/0
2.4.2015 14:12

M59a15r56t34i28n 67T24e86s39a65ř 2889343533703

Myslíte rumunské pneumatiky značky Barum?

0/0
2.4.2015 16:21

M34a67r41t24i19n 61K58o63v89á23ř 2861440199536

Barum už je dávno globální značka Continentalu a vyrábí se kdekoliv po jejich fabrikách. Minulé barumky jsem měl vyrobené v Portugalsku.

0/0
2.4.2015 19:40

M47a66r70e42k 43J94a25n69e69č83k54a 1657486203331

Bohužel ani to na kvalitě značce Barum nepomohlo. Celkem spokojený jsem byl kdysi s Barum Polaris 2 v rozměru R14 na našich dvou nákupních taškách v rodině, pak přišla řada 3 a ty šli velmi rychle pryč a nahradila je Sava a od té doby jezdí tyhle dvě auta pouze na nich. Dle mě ideální pneu cena/výkon na městské vozítka. Zkoušel jsem na předešlém rodinném voze i Debica R15 a tak náchylné gumy na nerovnosti na cestě jsem nezažil (dělaly se z nich pomalu ale jistě doslova elipsy). Pak přechod na Nokian a max. spokojenost a to i později, jak přišla změna vozu a rozměr zimních pneu byl R16. Zkoušel jsem i Pirelli a nebyl jsem spokojen. Takže myslím, že mohu porovnat a Barum Polaris 3 jsou horší než jejich předešlá generace.

0/0
3.4.2015 0:16

P24a73v19e11l 65Z60a63j41í28č41e85k 8944240436470

protoze barumky jsou na mokru asi stejne jako nkang ;-) je na barumkach jsem dostal aqac tam kde bridgestony drzely porad slusne

0/0
2.4.2015 15:26
Foto

P83e57t70r 49A71c93h56i90l58l54e63s 6976562690520

a urcite jste tam projizdel ve stejnem aute na rozdilnych pneumatikach,stejne rychle,stejnou stopou...blablabla...:-/

0/0
3.4.2015 1:31

M22a48r40t16i97n 22K35a18r86á86s12e39k 9248123188308

No Barumky testoval napriklad Autobild (test brzdne drahy sucho/mokro) a dopadly vyrazne hur nez vsechny znackove eko pneumatiky.....

0/0
3.4.2015 10:51

J54a36k46u69b 17F77e70i60f88a66r 7829599556119

"Famfula, jak to chodí? Chodí to výborně, ale neseje to. To je u secího stroje dost podstatná závada, ne?"

+6/0
2.4.2015 11:58

P61e17t70r 74M28a47r63e18č44e34k 1573491829628

Ano , ekopneumatiky. Které by měly ušetřit palivo a déle vydržet. Jak reagují výrobci ? Snížením hloubky vzorku nových pneumatik ! Chtějí přece prodávat větší množství svých výrobků. Nikoliv menší. To je ta ekologie . :-)

0/0
2.4.2015 11:31

Z69d64e42n87ě50k 34M18o71r20á98v44e44k 5767798278413

Snížení vzorku nikdo nedělá. Je to tvrdší směs. Chce to přečíst víc než jen nadpis.

0/−1
2.4.2015 13:37

O39n74d61ř84e34j 94B67u48r83e69š 5650464903219

Nemáte někdo zkušenost s těmito: TOYO PX CF2 ??? Co je to vůbec za výrobce? Dík.

0/0
2.4.2015 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.