Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test letních gum odhalil slabinu ekopneumatik: zaostávají na mokru

Hitem posledních sezon jsou mezi pneumatikáři pláště, které mají snižovat spotřebu paliva. Ale taková guma je hodně tvrdá, nepřilne tak dobře k vozovce a auto pak potřebuje delší brzdnou dráhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K43a96r52e21l 30H63o37r19á61k 2888139523873

Velikost brzdné dráhy se strašně přeceňuje. Jinak článek o ničem, jako všechny články o pneumatikách.

0/0
5.4.2015 10:20

M89a28r87t11i40n 58K13a38r19á98s42e34k 9508143668468

Taky zajimavost, ze treba Michelin v mensich rozmereh (195/65 R15 a mensi) ani nenabizi jine pneu nez Energy saver .....

0/0
3.4.2015 10:50

J92i44n31d98ř62i54c65h 93Š76k45o67p93e69k 4105321730585

to není pravda.

Případně to pravda může být, ale pak byl on line prodejci pneu lhali.

0/0
3.4.2015 16:46

M25a89r34t65i24n 44K21a60r12á15s87e52k 9778943228338

No tak i na strankach michelinu nejsou pro rozmer 195/65 r15 a mensi jine pneu nez energy saver (+), on michelin tech pneu zas tolik nedela, pak uz jsou jen primacy (od rozmeru 205/55 R16) a ruzne verze pilot pneu (drahe se sportovnimi vlastnostmi na velka kola) .... bavime se samozrejme o letnich pneu

0/0
3.4.2015 16:53

J52i24n95d68ř31i87c36h 72Š32k17o62p23e45k 4445481970205

koukám na nejlenější pneu a v r 14 má Michelin M Energy Saver, Michelin energy E3B, Michelin Agilis a pravděpodobně prémiový Michelin Compact

0/0
3.4.2015 17:53

M60a91r87t76i21n 36K29a85r86á11s51e59k 9168333678718

Agilis a compact nejsou pro osobaky, je fakt ze pro uplne male rozmery pak maji ty Energz E3B (v nekterych rozmerech pam maji jak savery tak E3B)

0/0
4.4.2015 13:58

J80i46n57d17ř77i89c93h 11Š97k92o90p37e57k 4475661690485

neber to nijak osobně, ale když takhle malé pneu nejsou pro osobáky, tak jsou na jaká auta ?

0/0
4.4.2015 18:14

M54a67r44t29i44n 74K13a68r48á44s11e34k 9308713118398

Oficialne pro uzitkova vozidla a karavany - jinymi slovy pneu co vydrzi "vecne" ale parametry nic moc...

0/0
4.4.2015 22:50

J55i72n62d11ř49i12c82h 12Š93k74o23p42e37k 4585381630845

ty karavany beru, jeden model pryč

Užitková auta jsou dost zásadní část trhu, ty bych nepřecházel

0/0
5.4.2015 13:51

D89a66v78i98d 37M60a11t82ě14j18ů 2505582107728

Vyznam slova "eko" je ve skutecnosti "na prd", coz plati zrejme ve vsech oblastech, nejen u pneumatik.

+6/0
3.4.2015 8:32

M71a28r36t28i91n 93K17a46r15á64s60e27k 9508983888358

No co v clanku uplne nepisou je to, ze i ty "spatne" ekogumy od premiovych znacek jsou v prilnavosti mnohem lepsi nez neeko gumy levnjsich znacek

0/0
2.4.2015 21:56
Foto

P20e85t71r 70A45c81h43i60l55l44e11s 6106662970730

poridil jsem falkeny ziex, vybiral jsem je podle ceny vs chovani na suchu a vydrze...ze to jsou ekogumy je mi fuk,neb v mokru jezdim normalne...a kdyz to do me nekdo napere,muzu mit klidne i michelinky a stejne to schytam ;-)

0/0
2.4.2015 20:54

M60i44c73h50a70l 18P32a19v71l89á81t 9293733434759

No jak myslite. Ale gumy jsou primarne o tom, abyste to do nekoho nebo do neceho nenapral Vy. ;o)

+1/0
3.4.2015 8:57
Foto

P43e59t82r 24A82c40h72i38l11l36e46s 6916672460580

a proto jsem koupil pneu co jsou na suchu dobry,ptze sviznej jezdim jen na suchu...na mokru neblbnu,ale to jsem uz psal ;-)

0/0
3.4.2015 20:04

J15á46n 47K66o86t66ú16č 2356484648116

Krásne tu všetci nadávajú, že len blbec kupuje "eko" výrobky, ale pritom mnoho ľudí považuje za normálne dojazdiť v lete zimné pneu, z toho istého dôvodu: ušetriť peniaze. Myslíte si, že zjazdená zimná pneumatika má v lete za mokra lepšiu brzdnú dráhu než eko letná? To ani náhodou.

+2/−2
2.4.2015 15:52

O63n61d98ř54e98j 24L86o21š68o67t49h 1825835905301

Já jsem tohle udělal jednou a už bych to neriskoval. Ono je to na houby i na suchu, když je horko. Auto na tom plave a na kruháči má člověk pocit, že se ta guma z disku snad svlékne. Ale chápu, že kdo jezdí jen po akcích mezi hyperkety a nepřekročí 50 km/h, tak je jedno, na čem jezdí.

0/0
2.4.2015 15:55

J70á45n 48K43o71t39ú51č 2346414768826

Súhlasím s vami a preto tvrdím, že skutočný prúšvih a ohrozenie bezpečnosti sú zimné gumy (v lete) a nie ekogumy.

+1/−1
2.4.2015 16:01

O35n76d88ř76e53j 57L74o27š38o19t75h 1125805465771

Jak je to se zimníma gumama v létě, gumy musí mít min. 4mm vzorek, je v zákoně, že v létě toto neplatí?

0/0
2.4.2015 16:19

J80i34ř89í 47S95c63h82w94a45c44h 8888104318396

pro pneu v létě platí 1,6 mm, a je jedno jaká ta pneumatika je

+2/0
2.4.2015 16:22

O33n20d73ř23e32j 40L60o43š78o89t94h 1355185735911

Ok díky.

0/0
2.4.2015 16:33

J61á68n 45K61o35t60ú69č 2986514398856

V zákone je špecifikované, čo musí spĺňať pneumatika v zime, musí mať dezén min. 4mm a označenie M+S. V lete stačí vzorka tuším 1,6 mm, je jedno na akej pneumatike, takže môže byť aj zimná. Zo zákona je to v poriadku, ale z hadiska bezpečnosti je to miliónkrát horšie než eko letná pneu!

+2/−1
2.4.2015 16:28

O70n92d92ř40e19j 67L74o95š97o84t65h 1385675245461

Díky.

0/0
2.4.2015 16:33
Foto

P29e90t20r 56A10c38h73i31l53l81e29s 6636682140710

ono staci za volantem premyslet,zimni v lete bezne dojizdim,jen jezdim opatrneji-staci projet par zatacek a ridic by mel mit predstavu co si muze a nemuze dovolit...

+2/0
2.4.2015 20:50

M50i73c70h91a54l 89P49a85v59l85á66t 9433763924759

Ale na silnici nejde jen o situace, ktere "si muzete dovolit". Jde tam i o situace, ke kterym dojde bez ohledu na Vasi vuli. A v tech situacich jste s hloupym obutim casto v haji. Kvuli usetrenym par korunam se podle meho nazoru tak nejak nevyplati umrit.

+1/0
3.4.2015 8:59
Foto

P13e17t93r 21A24c49h18i41l81l84e41s 6286712860360

ja vam nevim,kdyz ridim,tak ridim.vidim pruser,neprehlednou situaci,reaguju.nemam zadnou formuli,ale ani zadny prditko.v krizovych situacich jsem uz byl a vzdy si poradil.no a kdyz se neco pokazi,melo se to pokazit...;-)

0/0
3.4.2015 20:16

P48e21t37r 93B22á25č63a 8955316905395

Vsechno co ma neco spolecnyho s EKO stoji za starou backoru !!

+2/−2
2.4.2015 15:52

J50o34s96e24f 70N40o53v59a15k 5268552746928

Před lety jsem se nechal zblbnout a koupil jsem Michelin Energy Saver. Po polovině sezóny a 10kkm jsem je prodal. Nechci se zabít. Na mokru kloužou jak kdybych jel na mejdle. Ekonesmysly si strčte do nosu. Rv

+1/−1
2.4.2015 15:07

O57n10d64ř39e20j 69L57o30š23o71t59h 1285325495981

Já jsem o nich taky uvažoval, ale pak jsem si řek, k čemu mi budou gumy, co vydrží 80k km, nebo kolik, když to najedu za 6 let a tak dlouho jedny gumy mít nechci. Já jsem teď výměnu promeškal, a nakonec jsem udělal dobře, protože dneska jsem se svezl krásně na sněhu a v zimních... A pak dám ty Goodyear EfficientGrip, snad neudělám chybu.

0/0
2.4.2015 15:35

J63a86n 53F96r88o32l20í67k 6166840695704

Sice se roztřískáte, ale zase jste pomohli zachránit planetu a prodloužit její životnost o tisícinu vteřiny.;-D

+2/−1
2.4.2015 14:53

O87n27d36ř30e31j 64L61o11š63o24t98h 1665215315801

O tolik? Nepřehánějte ;-D

+2/0
2.4.2015 15:36

M29a20r34t64i52n 18K14a60r51á38s12e76k 9138353898968

No vzhledem k tomu ze se neroztriska ta vetsina lidi ktera kupuje levnejsi pneu (ktere maji jeste mnohem horsi vlastnosti) tak to neni zas tak zhave....

0/0
2.4.2015 23:10

M32i34c98h86a42l 95F44r38ý95d66a 1862979983722

Vliv pneumatik na spotřebu paliva je dán valivým odporem (typický příklad jsou podhuštěné pneumatiky). Ale na druhou stranu auto drží na silnici pouze ty 4 styčné plošky pneu s vozovkou - zde dochází k přenosu všech sil působících při pohybu vozidla a kapacitu přenosu těchto sil určuje přilnavost. Ale ta je zase v nepřímé souvislosti s valivým odporem. Z toho logicky plyne, že pokud snížím valivý odpor, sníží se sice spotřeba paliva, ale také se sníží schopnost přenosu síly ve styčné ploše kola s podložkou = kolo nebrzdí (nezrychluje, nedrží stopu.....) Celé je to jen fyzika a ta je pouze jedna jediná a platí všude a pro každého stejně.

+1/0
2.4.2015 13:54

M53a40r77t10i38n 48K95o60v15á28ř 2781220759786

Bohužel je Brusel plný eurohujerů, kteří si myslí, že pro nařízení EU fyzikální zákony neplatí.

0/0
2.4.2015 19:44

J92a62n 84S96y38s34e12l 4431859315935

Začínám pochybovat o regulérnosti podobných testů - opět zde chybí Barumky. Proč? To se jich tak bojíte?

+2/−1
2.4.2015 13:28

Z85d23e88n36ě55k 51M26o62r52á65v57e46k 5347348618573

Nebude to tím, že je to převzaný test ADAC? V Německu asi Barum zase tak prodávaný není.

+1/0
2.4.2015 13:35

O36n73d93ř68e63j 82Č68a58p13k13a 6121101703474

Je to německý test, takže se gumy vybírají podle popularity v Německu, ne u nás.

+1/0
2.4.2015 13:37

V51á96c90l78a43v 61E81l70i78á71š 8372957235360

Je sice zajímavé vědět jaké pneu frčí v Německu, je ale škoda, že se podobný test neudělá také v ČR.

+4/0
2.4.2015 13:49

M37a15r47t72i13n 72K53a16r22á37s35e32k 9398303768528

Ono udelat takovy test je dost drahe.... Jinak barumky se obcas v testech objevi - napr 2015 je testoval autobild - ale povetsinou nijak svetoborne nedopadaji (vysledky horsi nez znackove eko pneu)

0/0
3.4.2015 15:59

J47a24n 61S80y27s15e49l 4421559275955

To je všechno fajn, ale třeba takovej D-test zveřejnil test pneumatik a taky bez Barumek. Obecně když se na to koukám, tak mi připadá, že se je lidi bojej testovat, aby nebyly ještě prodávanější. Podle mě totiž nabízejí perfektní poměr mezi kvalitou a cenu.

0/0
2.4.2015 14:10

T53o12m24á95š 36R86ó54t32h 2754976632379

D-test přebírá ten test od ADAC

+2/0
2.4.2015 14:12

M66a74r97t89i77n 50T18e39s52a49ř 2129293883803

Myslíte rumunské pneumatiky značky Barum?

0/0
2.4.2015 16:21

M60a54r19t98i97n 39K56o54v57á62ř 2201220389956

Barum už je dávno globální značka Continentalu a vyrábí se kdekoliv po jejich fabrikách. Minulé barumky jsem měl vyrobené v Portugalsku.

0/0
2.4.2015 19:40

M52a74r53e75k 48J59a34n24e51č16k59a 1637146183651

Bohužel ani to na kvalitě značce Barum nepomohlo. Celkem spokojený jsem byl kdysi s Barum Polaris 2 v rozměru R14 na našich dvou nákupních taškách v rodině, pak přišla řada 3 a ty šli velmi rychle pryč a nahradila je Sava a od té doby jezdí tyhle dvě auta pouze na nich. Dle mě ideální pneu cena/výkon na městské vozítka. Zkoušel jsem na předešlém rodinném voze i Debica R15 a tak náchylné gumy na nerovnosti na cestě jsem nezažil (dělaly se z nich pomalu ale jistě doslova elipsy). Pak přechod na Nokian a max. spokojenost a to i později, jak přišla změna vozu a rozměr zimních pneu byl R16. Zkoušel jsem i Pirelli a nebyl jsem spokojen. Takže myslím, že mohu porovnat a Barum Polaris 3 jsou horší než jejich předešlá generace.

0/0
3.4.2015 0:16

P11a62v22e75l 46Z15a93j77í65č98e65k 8974190296500

protoze barumky jsou na mokru asi stejne jako nkang ;-) je na barumkach jsem dostal aqac tam kde bridgestony drzely porad slusne

0/0
2.4.2015 15:26
Foto

P36e67t38r 78A43c10h73i57l52l50e31s 6366402660910

a urcite jste tam projizdel ve stejnem aute na rozdilnych pneumatikach,stejne rychle,stejnou stopou...blablabla...:-/

0/0
3.4.2015 1:31

M48a74r52t46i90n 61K57a10r62á58s46e80k 9758193498938

No Barumky testoval napriklad Autobild (test brzdne drahy sucho/mokro) a dopadly vyrazne hur nez vsechny znackove eko pneumatiky.....

0/0
3.4.2015 10:51

J36a14k32u65b 32F95e75i38f32a11r 7879639326959

"Famfula, jak to chodí? Chodí to výborně, ale neseje to. To je u secího stroje dost podstatná závada, ne?"

+6/0
2.4.2015 11:58

P83e67t46r 98M16a26r32e66č82e58k 1743201379268

Ano , ekopneumatiky. Které by měly ušetřit palivo a déle vydržet. Jak reagují výrobci ? Snížením hloubky vzorku nových pneumatik ! Chtějí přece prodávat větší množství svých výrobků. Nikoliv menší. To je ta ekologie . :-)

0/0
2.4.2015 11:31

Z83d62e92n81ě43k 10M36o98r36á44v36e25k 5777768178683

Snížení vzorku nikdo nedělá. Je to tvrdší směs. Chce to přečíst víc než jen nadpis.

0/−1
2.4.2015 13:37

O60n68d46ř39e62j 61B23u38r20e43š 5760134463499

Nemáte někdo zkušenost s těmito: TOYO PX CF2 ??? Co je to vůbec za výrobce? Dík.

0/0
2.4.2015 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.