Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zácpy v Praze jsou 68. nejhorší na světě, na Istanbul a Moskvu nemají

Během odpolední dopravní špičky stráví řidiči v celosvětovém průměru v zácpách až dvojnásobek běžné dojezdové doby. Za rok 2014 pročekali v průměru na cestě z práce 100 hodin. Praha se umístila na 68. místě, její řidiči strávili loni v kolonách 77 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A11l33e26š 64J85a80n82k76ů 3154292308897

20 let budují konšelé města Prahy obchvat a výsledek je půlka obchvatu.

0/0
12.4.2015 8:30

J66o22s49e10f 64A65d40d77o 7249883775140

Kde je Manila, Mombay ci Jakarta. Nechce se mi verit, ze v Istanbulu jsou zacpy nez v Jakarte ci Jakarte.

No a v Kampale treba muzete zustat v zacpe cely jeden pekny den.

0/0
4.4.2015 23:24

J81i54ř20í 36Z55á92h71o60r27a 5873235502979

Tohle jsou spíše zajímavosti, než skutečná data. 68. místo je to možná v zemích, kde hraje čas roli, ve skutečnosti je to cca na druhou tisícovku. Však zácpy v Praze skoro neexistují.

0/0
9.4.2015 13:19

M56a17r75t35i79n 79P98a59j97t98l 3531531125603

Zažil jsem fajn zácpy v Bangkoku. To se ale udělá na tříproudé dálnici pruhů najednou pět a posunuje se to dál :)

0/0
3.4.2015 12:16

M81i10c13h64a21l 54P22a81v40l70á55t 9303213574689

Byl jsem tam ted v zime a zacpy nejsou az tak dramaticke. Zato pred rokem v teze dobe, kdyz tam probihaly ty protesty, to byla zajimavost.

0/0
3.4.2015 15:41

D72a78v97i97d 12J18i58n64d51r43a 6190784546834

Hlavně nezapomenout zmínit Moskvu, protože je 4.

+1/0
2.4.2015 7:36

J55o65s82e53f 42M89i60k24u33l11í95k 8854737756

Za to může Putin, svedeme to na něj (dělám si srandu)

0/0
2.4.2015 9:03

M15a79r58e67k 50O89p 9349303540543

Soudruhu, se nečilte. Je to protože je to nejhorší město v Evropě v tomto měřítku. Lze li tedy brát Moskvu jako Evropu, samozřejmě.

0/0
2.4.2015 13:27

D10a51n33i44e60l 30D12r75n66e96c 6841149726762

Moskva je 4., protože tam mají hodně MÚK s průplety a  špatně řešené připojovací pruhy na nich a na radiálách mají semafory. Taky tam žije více obyvatel než v Praze.

Zase tam ale nemají moc problémů s aktivisty, takže zlepšení tamních podmínek je jen otázkou času a pěnez.

0/0
2.4.2015 23:55

J78o67z18e57f 54Z96á12h25u43m81e59n71s83k51ý 1381638594350

Myslel som si, že horšie ako v Dillí to byť nemôže.

+1/0
2.4.2015 7:00

M20a38r52t89i65n 25H62e12i98s30l28e76r 4904106172809

V Dillí staví metro a mimoúrovňové dálnice hodně rychle. Prý se tam doba dojezdu ve špičce zkrátila z 2 hodin na půl. Aspoň to říkali místní kolegové.

0/0
2.4.2015 10:54

R87u81d81o76l74f 57Č52e83r18n50ý 3849881459606

Je škoda, že se tvoří zácpy jen kvůli tomu, že řidiči čumí na bouračku v protijedoucím pruhu.

+3/0
2.4.2015 6:16

S46t13a47n58i92s43l34a88v 11M91o94k51r97ý 8807962666892

Blbost.

0/0
2.4.2015 7:46

K59a63r13e62l 55V81o81v59e62s 1844678812259

Ale zlepsit by se mohla :-))

0/0
2.4.2015 3:54

P40e72t66r 48V82o25p39i42č16k72a 2562982808892

A co má jako bejt, ve všem být první prostě nemůžeme. ;-D

+1/0
2.4.2015 1:04

P80e33t59r 70Č86e50r60m35á35k 9428965909300

Bohužel zlepšení se nedá očekávat, protože zatímco aut rok od roku přibývá a přibývat samozřejmě bude, tak komunikace a parkovací plochy nejen že se tomu nepřizpůsobují, ale naopak lobbingem cyklofašistů se někde dokonce kapacity zmenšují, takže v žebříčku půjde brzy nahoru...

+12/−8
1.4.2015 23:23

M64a97r40e57k 65T17ů85m61a 4312848596972

To máte pravdu, ty samé cyklopruhy vedoucí odnikud nikam, na kterých jsem v životě neviděl jediného cyklistu, jsou naprosto zbytečná investice! Praha nikdy nebyla, vzhledem k tomu, že je poměrně kopcovitá, městem pro cyklisty, a na tom nic nezmění ani fakt, že se na magistrátě někdo rozhodne, že v té Praze ty cyklopruhy  PROSTĚ budou!

+8/−2
1.4.2015 23:37

P81e36t56r 52Č90e55r63m74á91k 9118365139240

Je to prostě totální diletantismus, tam kde není dostatečná kapacita komunikace nebo parkovacích míst, se udělá pruh pro pár vyvolených...

+2/−2
1.4.2015 23:44

J80o40s63e14f 47M33i50k90u93l74í43k 8744247906

To si stale tady urč. skupina lidí myslí, že se bude jezdit na kole třeba do práce jako v Mnichově či Dánsku, ale to nehrozí, takže se stejně jezdí jen REKREAČNĚ o So, Ne ale tihle cyklisté po silnicích nechtějí jezdit, ti chtěj jezdit na normálních cyklostezkách.

0/−1
2.4.2015 9:54
Foto

B90r93o37n59i48s10l71a14v 24G14a81b43r86y43š 2262389631

Někde dole jsem napsal, aby to tady pak nevypadalo jako v USA v Los Angeles, tam je 30 % plochy města vyhrazeno parkovištím a komunikacím a pořád je to málo. Snad se nechcete dostat na podobnou úroveň, nebo ano?

+2/0
1.4.2015 23:52

P70e37t43r 83Č75e32r56m82á61k 9188165879610

Jelikož v těch autech jezdí jen a pouze lidé, tak ať to je číslo jakékoliv. Chcete snad omezovat lidi na úkor lidí? Má být elektřina dostupná jen 30% obyvatel? Nicméně teď fylozofujeme, zatím nám chybí 20% lidí co přejdou z MHD do auta, to je aktuální situace.

0/−2
2.4.2015 0:05

B22r77o76n64i71s79l63a50v 87M12e51r76t26l59í32k 1142451171742

fizyka, refíž, zefír a fylozof...

+1/0
2.4.2015 1:33
Foto

B64r21o71n47i80s16l24a70v 80G75a85b90r65y26š 2612909141

Lidé v nich možná jezdí, ale já tam vídím víc prázdného prostoru. Spousta lidí nadává na autobus, že vozí vzduch. Nevím sice kde a na jakých spojích, ale dejme tomu. Jednou jsem chvíli stál na křižovatce a v 60 autech jsem napočítal 70 lidí. To podle mě taky není efektivní využití prostoru a času.

Když už chcete používat cizí slova, tak se je naučte taky psát. Jinak nevím, jak jste došel k podílu 20 %. Co se stane pak? Proudy budou saturované a z Prahy se stane parkoviště. Těch 20% lidí ale rozhodně nejsou všichni cestující VHOD. Když vyjdu z poslední platné ročenky dopravy za roku 2013, dočtu se, že se ten rok veřejnou dopravou přepravilo 2,6 mld. osob, autem pak 2,01 mld. osob. A jen systémem MHD se přepravilo cca 2,2 mld. lidí. Zbytek 0,4 mld. si dělí ostatní druhy dopravy. Nechci vidět následky, kdyby se VHOD začala razantně omezovat na úkor IAD. Na to nemáme ani infrastrukturu a ani prostředky. A kdyby na to byly prostředky, a tedy infrastruktura, pak by se tady nedalo žít.

0/0
2.4.2015 9:54

A66n32t70o45n74i22n 82B34l90a17z59e72k 4348782257111

To je otazka co je lepsi.....jestli vice mista na parkovani misto neceho a nebo nemit kde zaparkovat v Praze auto u baraku, jako muj kamos, ktery jezdi 45 minut kolem baraku nez neco najde 2 km od domu,,,,,:-)

+2/0
2.4.2015 3:22
Foto

B41r33o50n49i39s95l58a57v 18G82a73b11r21y85š 2592639671

Asi tak. Proto využívám VHOD.

Když jdu kolem autobusového nádraží v Pardubicích, jsou poblíž něj garáže, takové ty obecní, kdy máte 10 garáží vedle sebe pro 10 aut. Ti lidi k tomu autu musí chodit strašně daleko, protože nejbližší panelák je dál než nejbližší zastávka MHD. Tak ať mi pak nikdo nic neříká o tom, že pohodlně zaparkuje. Můj strýc bydlí na velkém sídlišti v Praze a když přijede autem z práce, hledá místo cca 5 minut. A pak zaparkuje na úplně jiném místě, než má vchod.

0/−1
2.4.2015 10:04
Foto

T27o46m23á46š 38J88á97r88a23i 7887976649972

jsem za zrušení magistrály v Praze, semafory taky funguji v prospěch řidičů a řidiček aut, je to trapny. V Praze, kde funguje tak bezvadně městská hromadna doprava je používání aut z důvodů jinych než opravdu odůvodněného nesmysl.

+7/−13
1.4.2015 23:13

M55a96r70e89k 33T92ů21m50a 4732708726232

Cože?!8-o Jo, takové máme my vytížení řidiči, kteří se musí dostávat docela pravidelně z jednoho konce Prahy na druhý, nejradši! V čem shledáváte fakt, že to je trapný?! A v čí jiný prospěch by semafóry na většině pražských křižovatek měly fungovat?! A proč jiným vnucujete to, aby přesedli ze svých automobilů do bezvadné mhd?!:-P Mám z vašeho názoru takové rozporuplné pocity...

+8/−2
1.4.2015 23:32

M36a91r47t80i23n 14P56a95j14t17l 3411111645123

Z jednoho konce na druhý? Co takhle okruh? :)

+1/0
3.4.2015 12:15
Foto

T43o51m60á26š 16J60á92r20a36i 7767396309622

no cesty, križovatky musejí být v prospěch chodců, to je tak jednoduche, pak bude pořádek.

0/0
5.4.2015 1:56
Foto

T66o52m27á52š 75J50á32r12a96i 7597176989842

a trapny mi to příjde proto, že když stojíte na křižovatce tak zelena pro chodce končí kde rychlou chůzi jste jenom v polovici vozovky, tak jak to nazvat? Viz křižovatka Balabenka v Praze. To jak to bylo nastaveno je vizitka tzv debila.

0/0
5.4.2015 2:04

P50e67t93r 48Č64e69r35m31á58k 9688895579640

Nesmysl je vnucovat někomu něco. MHD je nutnost pro určitý okruh lidí (děti, nemocní atd...), alternativou pro určitý okruh lidí a také absolutně nevyhovující pro jiný okruh lidí. Směřování je zcela jasné - počet lidí využívajicí MHD se neustále snižuje, naopak počet aut roste. Rozdíl do západní úrovně je více než 20%, takže otázka zní jak pro tento počet vozidel připravit komunikace, naopak snaha omezit osobní dopravu je směšná ve stylu poručíme větru dešti... Kor při úrovni pražské MHD, která je i oproti vyspělým západním zemím velmi vysoká a nemůže tedy žádné další cestující přinést, a každá koruna investovaná do dopravního podniku chybí skutečnému problému - komunikacím.

+6/−2
1.4.2015 23:32

J22a30n 26K64u70p51e91c51k89ý 2521864639650

Jednoznacny souhlas. Osobni auta nemaji v centru co pohledavat a nakladni pouze z duvodu zasobovani.

+1/−4
2.4.2015 1:18

M60a41r98e45k 91T52ů26m30a 4192348266862

A jaký to teprve bude až se otevře Blanka?! Tedy, pokud se vubec otevře, to je další otázka...

+1/0
1.4.2015 23:07

M21a69r94t40i17n 82K37ř94í21ž 9373122850417

Copak zácpy, ale takový průjem v zácpě, to je teprve průs....

+5/0
1.4.2015 22:59

M88a65r17t43i60n 24V16r84á98t19n93í31k 6230769461408

Řekl bych, že v Praze jsou 68. nejhořší řidiči na světe. Dokládá to počet hodin strávených v zácpě. ;-):-P

0/−2
1.4.2015 22:56

P43e12t94r 10Č76e58r80m96á20k 9818695599670

Zcela to odpovídá počtu mimopražských řidičů jezdících po Praze.

+4/0
1.4.2015 23:34

Z54d32e38n23e14k 12Š86i19t86i58n19a 2193128220605

A opět je o čem psát a ty pisálky honorovat.

0/−2
1.4.2015 22:38

R11i19c93h16a89r63d 76K34á16b85a 8639398830190

Ono by to mohlo byt i lepsi, kdyby se zacala resit trochu hlavou infrastruktura a zeleni komunisti typu Stropnickeho ml. a ruzne cykloteroristicke spolky by se nesnazily vsemi silami, aby se skrtali pruhy a delali obstrukce vseho druhu, ktere ty zacpy tvori.

+13/−2
1.4.2015 22:30

D32a77n54i56e26l 54R85e64i17c19h73e59l 8319559533

Máte jednoduché vnímání světa. Ale což, nepřítele jste si očividně našel.

0/−3
1.4.2015 22:41

R85i89c74h46a30r95d 11K86á62b68a 8149768970310

Mne je to ukradene, ja v Praze v zacpach mladi netravim ... ty nepritele tam maji Prazaci ... to je jejich boj ...

0/0
1.4.2015 23:19

V37e49n72d12e98l63í79n 63S61l85a67b73ý 9451119849426

Byl jste někdy v Berlíně nebo Vídni, než někomu začnete kázat o cyklo-pruzích, pane rudej komunisto?

+3/0
1.4.2015 23:49

R40i41c30h80a29r94d 88K92á63b23a 8319908910870

Asi si me s nekym pletete, soudruhu cyklisto.

0/0
2.4.2015 7:20

V22l76a87d42i79m69í10r 56N31o90v72o32t38n88ý 1789550592980

Vídeň je na kole super, Berlín taky? Chystám se tam na pár dní - stojí za to mít kolo s sebou?

0/0
2.4.2015 7:33

T12o30n37d71a 55H26e12j42l59í79k 1478853429887

dneska to stálo obzvlášť pěkně.....začne trochu padat z oblohy a všichni přespolní musí autem, aby je neofouklo...

ale kdyby byl tunel už otevřenej, tak to je asi poloviční problém..

+1/0
1.4.2015 22:20
Foto

K70o72s72t89a85s 13J31o25a41n83i19d38i18s 2962658101

v 69 zemich sveta existuji auta.. takze praha je na tom hodne dobre.. to jsou horsi v brne..

+1/0
1.4.2015 22:00

V23á18c62l31a87v 71J60e49b31a70v40ý 8460199303196

Tak když cca 50% jízd po Praze je zbytných = tedy jeden lenoch si veze zadnici, tak se nelze čemu divit.

Na druhou stranu na vině je i MHD, která by měla mít preferenční pruhy + přednost na křižovatkách, auta by neměla co dělat na kolejích, vyhnat z ní bezďáky a trochu posílit spoje.

0/−4
1.4.2015 21:41
Foto

B45r58o82n60i64s25l87a68v 56G77a85b87r53y61š 2262179141

Podle mě je to trochu začarovaný kruh. DPP neposílí spoje, pokud nebude mít dostatek cestujících. No a cestující nezačnou MHD jezdit, doku nebude mít MHD dostatek spojů. ;-D Jenže někdo ten první krok musí udělat.

Jinak jsem rád, že nejsem sám, kdo si myslí, že spousta řidičů to auto vlastně vůbec nepotřebuje a veze se s ním, jen aby ukázal, že na to má.

+4/−1
1.4.2015 21:56

Z75u58z65a39n33a 20Č10e98k21a33l68o24v71á 1837154201735

Ja jedu autem 15 min a sockou 45min. Takze co si asi vyberu? Navic furt s sebou neco taham.

+5/−1
1.4.2015 22:06
Foto

B73r79o35n45i10s84l35a48v 15G53a12b82r17y87š 2142629351

Pro některé to samozřejmě neplatí, proto jsem napsal "spousta". A "spousta" není ekvivalent "všichni".

Stačilo by, aby si aspoň každý desátý člověk řekl, že dneska autem nepojede. To by se pražským ulicím ulevilo. Nebo si myslíte, že je aut v ulicích pořád ještě málo?

0/0
1.4.2015 22:10

A70l59e64s 78P21a48v81e61l 7527903298534

je jasny ze se v aute stihnes i nalicit :)

+1/0
1.4.2015 22:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.