Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Silniční teréňáky jsou nesmysl, který teď frčí

Módním policistkám naskakuje vyrážka, když ve městech korzují lidé v sportovních bundách a trekových botách. Že se ulice plní „outdoorovými“ auty jim nevadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23a67v96e40l 33M73a14r68e88k 3249105169636

Kdo tomu Dvořákovi za tenhle paskvil zaplatil? Každý může mít názor na různá auta, jaká chce, ale z něj crší zlost až nenávist, pro mne v této sekci naprosto nepochopitelná Rv

+1/0
19.4.2015 23:48

M84i77c68h24a46l 41Ž25á94č52e17k 4510215964979

Me se zda, ze tam jeste chybi v cesku typick veta: Skodovka je nejlepsi na svete a jeste k tomu Octavia :)

0/−1
15.4.2015 21:37

J65i38ř25í 89S69c24h48w51a61c51h 8158904558476

no tak teď už nechybí.....

redakce iDnes děkuje za opravu.....;-)

0/0
16.4.2015 0:38

I95v16a95n 93P27š29e11n20č62í41k 6157350969806

Mám yetiho 1,4 TSI, motor žere olej, né moc, ale žere, Škoda prý řeší jako problém, když doléváte od 0,9l/1000km.

Bydlím na Vysočině a hodně silnic je ve špatném stavu, což Yetimu vyhovuje. Pokud bych jezdil denně dálnici, tak mě to seřere,...pokud jedete 130kmh, tak se pod 8l/100km nedostatnete. Při důchodcovské jízdě do 80kmh se dostanete i pod 7l/100km. Jezdím ale krátké trasy a město, takže mám průměr 8l/km.

Výhled super, podvozek skoro super, motor - radši bych bral TDI, ale v městském provozu OK, na dálnici přes 160 nedáte. Na polnačkách se nemusíte obávat, jen pozor na přední nájezdový úhel, už jsem škrtnul....

Manželka je z něho nadšená, takže je to vlastně auto pro ženský...

0/0
14.4.2015 9:55

I59v55a29n 35P75š48e40n72č34í40k 6917250439256

A pro Jeremyho Clarksona, aby si při průjezdem ohněm mohl dát zmrzlinu...;-D

+1/0
14.4.2015 9:57

L19u54k84á76š 97V46a20ň56u93r77a 1965554753833

Yeti je klasická ukázka auta pro Čecha - chataře. Je to v podstatě nevzhledná krabice s koly v rozích, což přináší dobrou stabilitu a velký vnitřní prostor. Navíc pohon 4x4 umožní příjezd ke každé chatě či chalupě a to i s přívěsným vozíkem. Škoda, že VW zablokoval delší verzi Yeti kvůli konkurenci Tiguanu. Je zajímavé, že v Číně se delší verze Yeti prodává.

+2/0
14.4.2015 11:38

L84u43k26á67š 80V11a95ň84u64r79a 1985654423713

Pro me nepochopitelne jsou SUV s 1.2 HTP a nahonem 4x2. Treba Yeti se nejvic prodava prave v teto konfiguraci. Druhy nejprodavanejsi je 2.0TDI 4x4.

+1/0
13.4.2015 22:38

J62i34ř14í 67S93c45h32w59a49c29h 8818334498976

Tak Yeti se s 1.2 HTP určitě neprodává ;-)

0/0
13.4.2015 23:41

L35u57k78á91š 63V88a48ň96u75r57a 1615244303333

Pardon, mate pravdu, je to 1.2 TSI.

0/0
14.4.2015 7:24

J88a15n 77K41o14n48v92a68l72i38n61k40a 5610341921965

I tak to musí být žihadlo :-P

0/0
14.4.2015 8:30

V84l57a61d96i59s17l10a16v 12B52u32r65y58š55e15k 3793246982694

prodává se 1.2 TSI 77 kW jako městské auto, třeba já bych to nechtěl, ale pro toho, kdo zrovna neoplývá penězma se mě to nezdá do města jako špatná volba

0/0
14.4.2015 7:28

M43a51r50e28k 10H14r65u83b49y 6407332371248

A v cem presne je vyhoda tehle konstrukce do mesta?8-o

Parkovat pres dve invalidni mista se prece da i s beznym autem ;-)

0/0
14.4.2015 13:41

V13l77a71d14i61s33l72a81v 15B71u39r60y25š37e20k 3263336802254

ale to já nevím, Škodovka to prodává jako městský auto, možná lepší přehled, najíždění k obrubníkům, pevnější podvozek a možnost najet na chodník, já to nemám, tak nevím, ale je možný, že kdybych si na popojíždění po městě měl vybrat mezi fábií a yeti, tak vezmu městskej crosover, už jen to, že se budu jiným autům dívat do výfuku by mě děsilo

+1/0
14.4.2015 16:41

V62l63a59d55i43s38l60a91v 93B33u60r74y78š25e18k 3623796822104

mě SUVéčko po všech stánkách vyhovuje, dříve jsem jezdil hatchbakama, kombíkama a sedanama, ale nebylo to ono, pořád utrženej spoiler, ohnutej výfuk, u megane po 40 tisících kilometrech odešlo všechno na řízení, nejednou jsem řešil naraženej disk a tak jsem řekl dost,   bydlím ve městě, jehož silnice jsou totálně rozbité v okolí se neustále kope, stává se, že někde projedu a za mnou se řidič oktávky smutně dívá a já ve zpětném zrcátku jen vidím, jak se otáčí, v zimě, když se z naší ulice nemůžou předohraby vyhrabat, pomalu je objedu po chodníku a jsem pryč, s autem jezdím především se psem na výlety do lesa, na zahradu a chatu a taky s ním jezdím na nákupy a už teď vím, že moje další auto bude SUV

+1/0
13.4.2015 12:13

L27u90k35á87š 38V78a21ň67u84r76a 1545664253593

Mám chalupu na horách a nejedno zapadnutí s 4x2 mě přesvědčilo, že 4x4 je k nezaplacení. Vyhrabu se skoro ze všech. Jen jednou jsem zůstal na lehce zasněžené louce (cca 2cm sněhu), kde v kopci i 4x4 hrabala a nejela. Ale pomohlo rozjetí po vrstevnici a driftování loukou.

0/0
13.4.2015 15:47

J17i74ř59í 53S32c38h75w10a40c77h 8588534958606

auto co má 4x4 nemusí být nutně SUV a zdaleka ne každé SUV má 4x4 ;-)

0/0
13.4.2015 16:52

L44u16k73á40š 43V33a62ň34u36r74a 1305754323693

OK. Kombinace 4x4 a vyssiho podvozku. Mival jsem Passat 4x4 permanentni nahon a problem byl nizky podvozek a sednul jsem si na bricho. Takze ano, musi byt kombinace 4x4 a vyssi svetlosti. :)

0/0
13.4.2015 21:39

M75a24r49e65k 44H25r70u50b57y 6197572541348

nebylo by levnejsi si k chalupe nechat postavit normalni cestu?;-)

+1/0
14.4.2015 13:42
Foto

V27l59a56d39i83m82í59r 33V77o12l24k33o 6910952817479

Pak jste přesně ta menšina, pro kterou to má smysl;-)

0/0
13.4.2015 16:39

V83l32a55d15i15m34í26r 38R91o18z80e88h93n57a64l 5818870977456

O tom co je módní a co se komu líbí, je věc osobního  vkusu. Zkuste s na cestě spočítat, kolik potkáte hatchbacků a kolik sedanů. Kdycśi dávno jste si vybírali mez sedanem a kombíkem:-)

0/0
13.4.2015 10:01

J73a78n 45K45o92n71v46a96l21i34n42k52a 5280871121735

Ten článek je takový zvláštní. Trochu se vymyká ostatním v této rubrice. Je takový negativní až rozhořčený. Nikde se v něm nepíše o Škodovce, přičemž piksla typu Yeti je také deklarovaná jako SUV.

Pravdou je, že vozy typu SUV jsou poslední dobou přemnožené. Nicméně, stále je možné si pořídit auto klasické koncepce - sedan, kombi, liftback, hatchback, proto bych se nijak nepozastavoval nad tím, že si lidé kupují pseudo teréňáky. Každý ať má. co chce a co si může dovolit.

+2/0
13.4.2015 6:45

B85e11d49r29i91c43h 28Z46i74t11k70o 1386290478415

Nevim,zda mohu kladne hodnotit clanek v tomto duchu,vzdyt takhle mohu popsat jakykoliv segment automobilovehu trhu, kazdou skupinu vlastniku i zajemcu o vozidlo.Proste dnes jsou  mozna v kurzu SUV, za deset let to bude jiny fenomen. Zkusme se treba s humorem navezt do kabrioletu, jak je vubec mozne,ze ty auticka maj platenou strechu, vetsinou vysokou spotrebu a mnohdy jen dve mista k sezeni,jak se tohle vubec muze nekomu libit, vzdyt do kufru nejde dat ani lednice.Tak mi reknete proc za to ty automobilky chteji tolik penez.....

+6/0
12.4.2015 19:11

J45i93ř60í 18S68c48h85w62a42c67h 8368144138596

na to je velmi jednoduchá odpověď. Nízké prodeje, malé série, vyšší ceny.

A návážet se do kabrioletů stejným způsobem by bylo možné, kdyby se staly např. módou na venkově a celé rodiny by v nich jezdily na pole ;-)

+2/−1
12.4.2015 22:42

A65n62t10o90n83í77n 80V47r78ň52á40k 2604979694902

Vzhledem k tomu že v Německu se loni stal autem roku Opel Moca, nejsou češi ničím výjmeční. Já sám vlastním SUV a neměnil bych. Jestli někomu vyhovuje sedět na podlaze jako v Oktávce nebo Fabii, je to jeho volba. Pokud se tam ovšem s dvoumetrou výškou vejde, o (ne)pohodlí na zadních sedadlech raději nemluvím. Pro mne článek o ničem.

+4/−2
12.4.2015 18:17

J11o17s76e73f 92V95y57s67k79o43c34i10l 7473160609

Pohodli na zadnich sedadlech asi nebude zrovna pausalni vlastnost SUV. Takovej Superb zatim auta stejne cenove kategorie tezko prekonaji. Nedavno jsem jel v obrovskem, ale obecne zrovna ne prilis povedenm SUV, Opel Antara. K nasemu prekvapeni jsme vzadu dva vysoci sedeli oblicejem k sobe, protoze se nam tam nevesly nohy.. No alespon jsme na sebe lepe videli, ale na 100km cestu to nebylo. U SUV ocenuji obecne spise vysku. Stejne si myslim, ze SUV si bezni lide kupuji proto, ze za svoje penize chteji videt aby to bylo co nejvetsi resp. jakoby ukousnute ze sveta velkych/drahych aut, ale jizdni vlastnosti jsou jim ukradene. A muze za to i vystrizliveni po dobe staleho zdrazovani pohonnych hmot.

0/0
13.4.2015 17:58

K64a39r24e86l 19N48o70v47a45k 2698596968245

Já se taky snažil přijít na nějaký racionální důvod proč je to tak oblíbené, že bych si to třeba taky pořídil, ale na nic jsem nepřišel.

+1/−1
12.4.2015 16:56

M17a77r17t49i26n 71N41o59v59o40t20n62ý 8179934297574

Lepší výhled, vyšší posez (= pohodlnější nastupování)

+1/0
12.4.2015 19:16

M58a77r43t41i27n 86F10r46a20n60t52i39š69e41k 7135420983425

takže něco jako avia

+3/−2
12.4.2015 22:17

J59o12s35e84f 82V75y74s11k15o97c13i34l 7113530509

Ono spis par vyhod se najde, ale racionalni nevyhody prevazuji. Vyssi posez ano, lepsi vyhled dopredu mozna, ale zrovna na deni kolem sebe asi moc ne. Na parkovani by to chtelo asi asistenta anebo gumove oblozeni.

0/0
13.4.2015 18:08

M88a85r90t26i65n 96N29o76v70o38t64n28ý 8129884277364

No jel jsem s i30 a ix35 a ten rozdíl v komfortu mi za ten litr na sto navíc stojí. A parkování je pohodlnější s tou ix35

0/0
13.4.2015 19:10

R76o62m74a43n 26K32r73a93t67o66c26h81v11í42l 6856597986874

Důvod může být jediný: neumí to nic pořádně, ale všechno trochu.

+1/−1
12.4.2015 20:31

L79u55k22á26š 43V45a40ň35u63r55a 1285564713213

Doporucuji si nejake SUV vyzkouset, nez budete delat od stolu teoreticke zavery.

0/0
14.4.2015 7:27

R87o71m36a70n 36K19r33a66t21o96c58h98v80í47l 6746387526154

?, kde jsem se zmílil? - podle vás teda SUV umí všechno perfektně?

0/0
14.4.2015 7:35

V29l23a19d70i24s59l29a38v 13B90u67r28y75š20e93k 3153926392164

univerzální racionální důvod neexistuje, tyhle vozy se původně začaly prodávat pro lidi žijící ve městě, jako auta pro volný čas a pokud je takto někdo používá, pak skutečně ocení jejich nesporné výhody, tak třeba já bych mohl za stené peníze jezdit se psem do lesa po rozbitých městských silnicích se superbem, ale jaksi dávám přednost SUV a mám pocit, že dělám dobře, vždyť v polobotkách od Bati taky nikdo nechodí na houby, na druhou stranu když někdo jede na obchodní jednání z Hodonína do Plzně a přijede tam s tuaregem, tak se nedivím, že na něj koukají jako na debila, takže moje rada je, pokud jste nepřišel na žádný důvod, proč si takový vůz pořídit, tak si ho rozhodně nepořizujte

+1/0
13.4.2015 16:40

A24n33d88r63e23j 43O25l67e43k64s91a 3595341127221

Je to prostě móda, která má překvapivě dlouhou výdrž. SUV je po všech stránkách nákladnější auto, aby mělo alespoň průměrné jízdní vlastnosti auta normálního-přízemního, musí mít extra široký gumy, náročnější závěsy kol, výrazně silnější motor, mnohem výkonnější brzy. Celkově je to auto mnohem těžší, mnohem dražší, ale to je zjevně to, co dělá majitelům dobře... Zrovna jsem sledoval, jak jedna paní parkovala v podzemních garážích s Toyotou Land Cruiser ;-D

+3/−1
12.4.2015 15:42

M37a58r12e26k 57S75l51a96b15i42h97o92u30d47e15k 7748531452323

V Centru Chodov (a možná i jinde) mají pro SUV-ženy speciální širší parkovací místa - růžová. Označena jsou ale z neznámých důvodů místo siluety Q7 piktogramem kočárku!

+1/0
12.4.2015 17:05

I37v80a39n58a 94V37e98s91e84l72á 2201413439255

tchan, nova skoda octavia combi ... trictvrte milionu porizovaci cena a jeste ma klicky na stahovani oken u zadnich dveri, mesic co mesic v servisu kvuli zavadam, nepohodlny nechtela bych to ani zadarmo, uz hleda kupce na odprodej (neni sam kdo nadava podobne) ... zlaty opravdu zlaty suv ktery mame doma ... musi do servisu jen na vymenu oleju a filtru, jinak mam svatej pokoj cely roky a zere to min nez ta jeho shade ...

+1/−2
13.4.2015 9:44

J62i82ř44í 12S76c80h39w72a35c82h 8318244498936

švihadla v Octě z třičtvrtě mega? Tchán je asi umělec, protože nakonfigurovat Octu za tolik peněz, aby měla švihadla je opravdu velké umění. ;-)

A s tou spotřebou je to samozřejmě nesmysl, pokud se tedy (jako obvykle) nesrovnávají jablka a hrušky v případě benzín vs. nafta nebo malé vs velké auto....

+4/0
13.4.2015 10:58

J29o38s88e48f 24V12y73s40k96o98c16i88l 7583820659

Nezlobte se, ale to zni celkove jako blabol, tedy krome zavad, ktere se urcite muzou stat. Oktava za 3/4 mega, ktera hodne zere - tak bud ho nekdo pekne natahnul anebo ma sportovni verzi? Ja nejsem zastance skodovek, ani jsem zadnou nikdy nemel, ale kolega si nemuze vynachvalit superba za necelych 700k.

0/0
13.4.2015 18:15

M33a94r10t64i77n 66F64r69a71n76t63i91š64e55k 7565370803865

třeba nechce mladým půjčit, tak si koupil holatko a tvrdí jim, že stalo třičtvrtě mega

0/0
16.4.2015 15:34

L14u72k55á83š 71V26a41ň50u31r84a 1455954873323

Tento problem je treba i v Cine. Lidi si tim opravdu neco kompenzuji. Sam teda mam taky SUV, ale jezdim i mimo silnice a potrebuju 4x4 a vysoky podvozek. Ale mam i male auto do mesta a je obrovsky rozdil v chovani ostatnich ridicu, kdyz jedu jednotlivymi auty. Male auto jako by neviděli. SUV je opravdou zarukou pocitu bezpecnosti, lepsiho vyhledu a průchodnosti. Je to ale za cenu vyssich celkovych nakladu, horsiho zrychleni a mensiho kufru. Jizdni vlastnosti jsou take horsi.

+5/0
12.4.2015 15:19
Foto

V56l16a12d87i30m59í71r 36V63o68l26k70o 6590192197849

Konečně SUVéčkař s rozumným komentářemR^;-)

+4/0
12.4.2015 15:43

M49i71r35o11s54l20a20v 49S32u82c33h37y 5440799330750

Číňan si VŽDY koupí to nejlepší a nejdražší (či největší), co si může dovolit, i když to nepotřebuje. Je to pro něj status symbol. Když jedete velkým autem (nejlépe německé trojky), tak vás Číňané respektují jako úspěšného člověka. Když vlezete do malého auta, tak jste pro ně nula. Možná se u nás také najdou jedinci, kteří to tak berou, věřím ale, že většina lidí si kupuje auta podle subjektivních pocitů a potřeb.

0/0
13.4.2015 11:03

J88o41s45e58f 52V68y16s31k25o76c18i85l 7663100669

Ja Vas doplnim, ze obecne se spolecnost v poslednich letech dost zmenila. Driv si jista skupina obyvatel musela i za cenu odrikani a nakupu 20let stare rachotiny porizovat vyhradne Mercedes a pridelat mu ev. na chladic podkovu a lide se nad tim dobre bavili. Dneska se to same, ale mene napadne, opakuje u lidi, kteri si kupuji relativne levna SUV za kazdou cenu. Tedy nemaji potom auto ktere potrebuji nebo by racionalne meli mit, ale auto ktere nevyhnutelne musi mit, ikdyz ho nepotrebuji nebo na nej poradne ani vlastne nemaji penize. Vlastne bych rekl, ze uspech by mohlo mit i SUV s 1,2  trivalcem a 3 kvaltovou prevodovkou pod 200.

0/0
13.4.2015 18:24

M31i40c46h44a72l 70Z85e77t45e95k 3618642460357

Není to tak dlouho, co i v ČR běžela antikampaň proti majitelům Hummerů. Že ten, co v něm jezdí, má mj. malé přirození. Hummery se odporoučely do dějin a ostatní automobilky začaly chrlit všemožné deriváty teréňáků. MOžná by na ně měla existovat zvláštní skupina řidičského oprávnění. Pak by možná odpadlo nebezpečí ze spojení blondýna+Audi Q7 (ze kterého mám osobně největší strach).

+1/0
12.4.2015 14:44

J43a90n 83K44o50n81v28a73l60i41n80k64a 5130851761125

Mne spíše děsí varianta kindermanager + služební oktávka. To je pak poukaz na průser.

0/0
13.4.2015 6:48

D33a81v32i26d 12V95i97k44t60o14r12a 9634984615897

A co je panu Dvořákovi a jemu podobným do toho? Každý nechť si jezdí v tom, co se mu líbí, vyhovuje a na co má a nekrafá do výběru auta ostatním. Ale co taky čekat od takynovináře, který adoruje podivné existence typu tzv. dopr. odborníka Landy nebo preventivní policejní šikanu, že.

+3/−1
12.4.2015 14:04

A13l68e94š 80V84o33n51d26r28á48k 9560796145

Taková je doba. Dnes je normální, že dámy jezdí v terénních autech do značkových butiků, ve kterých si kupují gumové holínky na chození po rozpáleném asfaltu a v noci v manželské posteli spí místo s manželem se svým štěkajícím miláčkem…

+7/0
12.4.2015 14:01

J62i18ř66í 10S10c43h71w79a42c30h 8338464928496

Majitelé SUV žijí v bludech zejména o lepší "bezpečnosti" a "výhledu".

Pro porovnávání "výhod" SUV je potřeba srovnávat srovnatelná auta a nikoliv například bezpečnost X5 s bezpečností Fábie, jak to tady někdo v diskuzi udělal.

 

Takže když srovnám baworácký sedan či kombi v pětkové řadě za cenu  někde okolo 1.5 - 2 miliony s X5 za zhruba stejnou cenu, tak ten sedan/kombi bude pasivně stejně bezpečný, ale aktivně bezpečnější, protože je lehčí a má mnohem níže těžiště, takže bude  jak dynamičtější tak v zatáčkách jistější. Výhled z něj vpřed je v podstatě stejný, ale směrem vzad a šikmo vzad podstatně lepší. Místa sedan poskytne více (kombík mnohem více). Při vyšších rychlostech se samozřejmě projeví nižší odpor auta v ekonomice provozu. A  to vše za cenu třeba i o cca 100.000 nižší.

Takže v případě X5 majitel dostane za podobné peníze v mnoha parametrech horší auto ale "je to přece SUV". Ale zřejmě jsme národ horalů a lesníků, kteří denně využijí ten zvýšený podvozek ;-)

To jsou prostě fakta, ale já nikoho nenutím aby jezdil "takovým nebo makovým", klidně si ty svoje prachy vyhazujte z okna i nadále, když si myslíte, že je to chytré...;-)

+5/−1
12.4.2015 13:31

J83a45r79o63s74l97a50v 77K95o18m14o90ň 1770814654131

ono není nutné bydlet jen na horách nebo v lesích. Kvalita údržby SS ( správa silnic ) v zimním čase jaksi odůvodňuje tyto auta. Protože když silničáři spí do osmi rána, tak já už musím být i několik hodin už v zaměstnání. Proto mám taky Sportage. V zimě na našich bílých asfaltech je to nutnost, protože toho sněhu je tolik, že osobák ho prostě brzy hrne před sebou a taky těžší auto má na gumě větší přítlak na záběr kola a ve sněhu má větší setrvačnost projet závěj, pokud se tedy řidič nebojí jet co to dá. A  to bydlím v cca 200m n.m.

0/0
12.4.2015 18:10







Najdete na iDNES.cz