Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Silniční teréňáky jsou nesmysl, který teď frčí

Módním policistkám naskakuje vyrážka, když ve městech korzují lidé v sportovních bundách a trekových botách. Že se ulice plní „outdoorovými“ auty jim nevadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43a27v28e79l 28M63a98r76e38k 3809555819646

Kdo tomu Dvořákovi za tenhle paskvil zaplatil? Každý může mít názor na různá auta, jaká chce, ale z něj crší zlost až nenávist, pro mne v této sekci naprosto nepochopitelná Rv

+1/0
19.4.2015 23:48

M67i37c65h36a82l 16Ž76á18č53e36k 4270365904409

Me se zda, ze tam jeste chybi v cesku typick veta: Skodovka je nejlepsi na svete a jeste k tomu Octavia :)

0/−1
15.4.2015 21:37

J60i88ř62í 37S91c38h86w19a58c91h 8528244718376

no tak teď už nechybí.....

redakce iDnes děkuje za opravu.....;-)

0/0
16.4.2015 0:38

I40v21a53n 15P97š76e34n27č63í77k 6627830219796

Mám yetiho 1,4 TSI, motor žere olej, né moc, ale žere, Škoda prý řeší jako problém, když doléváte od 0,9l/1000km.

Bydlím na Vysočině a hodně silnic je ve špatném stavu, což Yetimu vyhovuje. Pokud bych jezdil denně dálnici, tak mě to seřere,...pokud jedete 130kmh, tak se pod 8l/100km nedostatnete. Při důchodcovské jízdě do 80kmh se dostanete i pod 7l/100km. Jezdím ale krátké trasy a město, takže mám průměr 8l/km.

Výhled super, podvozek skoro super, motor - radši bych bral TDI, ale v městském provozu OK, na dálnici přes 160 nedáte. Na polnačkách se nemusíte obávat, jen pozor na přední nájezdový úhel, už jsem škrtnul....

Manželka je z něho nadšená, takže je to vlastně auto pro ženský...

0/0
14.4.2015 9:55

I88v90a10n 52P36š33e47n86č75í53k 6627530779586

A pro Jeremyho Clarksona, aby si při průjezdem ohněm mohl dát zmrzlinu...;-D

+1/0
14.4.2015 9:57

L78u72k83á67š 44V49a77ň42u81r22a 1385244153433

Yeti je klasická ukázka auta pro Čecha - chataře. Je to v podstatě nevzhledná krabice s koly v rozích, což přináší dobrou stabilitu a velký vnitřní prostor. Navíc pohon 4x4 umožní příjezd ke každé chatě či chalupě a to i s přívěsným vozíkem. Škoda, že VW zablokoval delší verzi Yeti kvůli konkurenci Tiguanu. Je zajímavé, že v Číně se delší verze Yeti prodává.

+2/0
14.4.2015 11:38

L35u83k74á18š 27V16a29ň67u90r98a 1865484883523

Pro me nepochopitelne jsou SUV s 1.2 HTP a nahonem 4x2. Treba Yeti se nejvic prodava prave v teto konfiguraci. Druhy nejprodavanejsi je 2.0TDI 4x4.

+1/0
13.4.2015 22:38

J45i10ř51í 53S97c75h47w90a93c93h 8498704118566

Tak Yeti se s 1.2 HTP určitě neprodává ;-)

0/0
13.4.2015 23:41

L18u87k24á22š 27V14a61ň90u78r54a 1365704383213

Pardon, mate pravdu, je to 1.2 TSI.

0/0
14.4.2015 7:24

J80a83n 79K94o59n35v95a81l69i83n25k39a 5940441881795

I tak to musí být žihadlo :-P

0/0
14.4.2015 8:30

V67l55a14d72i58s13l84a74v 31B84u89r53y31š96e27k 3363466362194

prodává se 1.2 TSI 77 kW jako městské auto, třeba já bych to nechtěl, ale pro toho, kdo zrovna neoplývá penězma se mě to nezdá do města jako špatná volba

0/0
14.4.2015 7:28

M19a24r54e21k 75H59r36u27b39y 6967862191278

A v cem presne je vyhoda tehle konstrukce do mesta?8-o

Parkovat pres dve invalidni mista se prece da i s beznym autem ;-)

0/0
14.4.2015 13:41

V12l97a85d80i66s65l62a77v 98B15u72r73y45š51e59k 3723666872924

ale to já nevím, Škodovka to prodává jako městský auto, možná lepší přehled, najíždění k obrubníkům, pevnější podvozek a možnost najet na chodník, já to nemám, tak nevím, ale je možný, že kdybych si na popojíždění po městě měl vybrat mezi fábií a yeti, tak vezmu městskej crosover, už jen to, že se budu jiným autům dívat do výfuku by mě děsilo

+1/0
14.4.2015 16:41

V67l34a78d64i23s43l38a22v 31B84u54r76y44š75e71k 3513326202464

mě SUVéčko po všech stánkách vyhovuje, dříve jsem jezdil hatchbakama, kombíkama a sedanama, ale nebylo to ono, pořád utrženej spoiler, ohnutej výfuk, u megane po 40 tisících kilometrech odešlo všechno na řízení, nejednou jsem řešil naraženej disk a tak jsem řekl dost,   bydlím ve městě, jehož silnice jsou totálně rozbité v okolí se neustále kope, stává se, že někde projedu a za mnou se řidič oktávky smutně dívá a já ve zpětném zrcátku jen vidím, jak se otáčí, v zimě, když se z naší ulice nemůžou předohraby vyhrabat, pomalu je objedu po chodníku a jsem pryč, s autem jezdím především se psem na výlety do lesa, na zahradu a chatu a taky s ním jezdím na nákupy a už teď vím, že moje další auto bude SUV

+1/0
13.4.2015 12:13

L69u79k73á41š 20V19a80ň46u40r17a 1755544723193

Mám chalupu na horách a nejedno zapadnutí s 4x2 mě přesvědčilo, že 4x4 je k nezaplacení. Vyhrabu se skoro ze všech. Jen jednou jsem zůstal na lehce zasněžené louce (cca 2cm sněhu), kde v kopci i 4x4 hrabala a nejela. Ale pomohlo rozjetí po vrstevnici a driftování loukou.

0/0
13.4.2015 15:47

J92i50ř91í 32S43c72h46w37a53c40h 8918544378386

auto co má 4x4 nemusí být nutně SUV a zdaleka ne každé SUV má 4x4 ;-)

0/0
13.4.2015 16:52

L97u72k10á37š 62V30a27ň23u93r92a 1685554423953

OK. Kombinace 4x4 a vyssiho podvozku. Mival jsem Passat 4x4 permanentni nahon a problem byl nizky podvozek a sednul jsem si na bricho. Takze ano, musi byt kombinace 4x4 a vyssi svetlosti. :)

0/0
13.4.2015 21:39

M96a14r54e40k 81H66r51u35b79y 6287872461988

nebylo by levnejsi si k chalupe nechat postavit normalni cestu?;-)

+1/0
14.4.2015 13:42
Foto

V41l36a42d48i64m80í51r 48V67o16l47k91o 6520912787559

Pak jste přesně ta menšina, pro kterou to má smysl;-)

0/0
13.4.2015 16:39

V98l62a86d40i50m40í48r 85R61o71z70e86h72n91a80l 5498250307846

O tom co je módní a co se komu líbí, je věc osobního  vkusu. Zkuste s na cestě spočítat, kolik potkáte hatchbacků a kolik sedanů. Kdycśi dávno jste si vybírali mez sedanem a kombíkem:-)

0/0
13.4.2015 10:01

J86a61n 53K13o74n89v56a39l97i16n47k39a 5740711781805

Ten článek je takový zvláštní. Trochu se vymyká ostatním v této rubrice. Je takový negativní až rozhořčený. Nikde se v něm nepíše o Škodovce, přičemž piksla typu Yeti je také deklarovaná jako SUV.

Pravdou je, že vozy typu SUV jsou poslední dobou přemnožené. Nicméně, stále je možné si pořídit auto klasické koncepce - sedan, kombi, liftback, hatchback, proto bych se nijak nepozastavoval nad tím, že si lidé kupují pseudo teréňáky. Každý ať má. co chce a co si může dovolit.

+2/0
13.4.2015 6:45

B64e11d16r58i11c87h 55Z86i92t20k64o 1756740358975

Nevim,zda mohu kladne hodnotit clanek v tomto duchu,vzdyt takhle mohu popsat jakykoliv segment automobilovehu trhu, kazdou skupinu vlastniku i zajemcu o vozidlo.Proste dnes jsou  mozna v kurzu SUV, za deset let to bude jiny fenomen. Zkusme se treba s humorem navezt do kabrioletu, jak je vubec mozne,ze ty auticka maj platenou strechu, vetsinou vysokou spotrebu a mnohdy jen dve mista k sezeni,jak se tohle vubec muze nekomu libit, vzdyt do kufru nejde dat ani lednice.Tak mi reknete proc za to ty automobilky chteji tolik penez.....

+6/0
12.4.2015 19:11

J75i31ř16í 91S93c54h59w22a49c92h 8108494798236

na to je velmi jednoduchá odpověď. Nízké prodeje, malé série, vyšší ceny.

A návážet se do kabrioletů stejným způsobem by bylo možné, kdyby se staly např. módou na venkově a celé rodiny by v nich jezdily na pole ;-)

+2/−1
12.4.2015 22:42

A42n94t24o92n21í26n 47V19r71ň82á97k 2154669204632

Vzhledem k tomu že v Německu se loni stal autem roku Opel Moca, nejsou češi ničím výjmeční. Já sám vlastním SUV a neměnil bych. Jestli někomu vyhovuje sedět na podlaze jako v Oktávce nebo Fabii, je to jeho volba. Pokud se tam ovšem s dvoumetrou výškou vejde, o (ne)pohodlí na zadních sedadlech raději nemluvím. Pro mne článek o ničem.

+4/−2
12.4.2015 18:17

J34o80s64e72f 17V71y18s67k79o84c35i15l 7883650659

Pohodli na zadnich sedadlech asi nebude zrovna pausalni vlastnost SUV. Takovej Superb zatim auta stejne cenove kategorie tezko prekonaji. Nedavno jsem jel v obrovskem, ale obecne zrovna ne prilis povedenm SUV, Opel Antara. K nasemu prekvapeni jsme vzadu dva vysoci sedeli oblicejem k sobe, protoze se nam tam nevesly nohy.. No alespon jsme na sebe lepe videli, ale na 100km cestu to nebylo. U SUV ocenuji obecne spise vysku. Stejne si myslim, ze SUV si bezni lide kupuji proto, ze za svoje penize chteji videt aby to bylo co nejvetsi resp. jakoby ukousnute ze sveta velkych/drahych aut, ale jizdni vlastnosti jsou jim ukradene. A muze za to i vystrizliveni po dobe staleho zdrazovani pohonnych hmot.

0/0
13.4.2015 17:58

K10a47r75e72l 60N24o50v82a62k 2198606668585

Já se taky snažil přijít na nějaký racionální důvod proč je to tak oblíbené, že bych si to třeba taky pořídil, ale na nic jsem nepřišel.

+1/−1
12.4.2015 16:56

M32a92r87t86i48n 57N24o21v45o76t71n51ý 8349364447184

Lepší výhled, vyšší posez (= pohodlnější nastupování)

+1/0
12.4.2015 19:16

M85a20r58t52i16n 81F60r39a93n59t49i83š97e11k 7635560143585

takže něco jako avia

+3/−2
12.4.2015 22:17

J44o85s95e48f 66V40y50s53k64o69c13i31l 7353860169

Ono spis par vyhod se najde, ale racionalni nevyhody prevazuji. Vyssi posez ano, lepsi vyhled dopredu mozna, ale zrovna na deni kolem sebe asi moc ne. Na parkovani by to chtelo asi asistenta anebo gumove oblozeni.

0/0
13.4.2015 18:08

M73a76r97t11i23n 52N49o41v58o92t88n18ý 8409234437234

No jel jsem s i30 a ix35 a ten rozdíl v komfortu mi za ten litr na sto navíc stojí. A parkování je pohodlnější s tou ix35

0/0
13.4.2015 19:10

R25o46m75a91n 57K22r46a52t27o11c61h27v90í35l 6716337616774

Důvod může být jediný: neumí to nic pořádně, ale všechno trochu.

+1/−1
12.4.2015 20:31

L33u34k64á54š 89V15a93ň54u46r54a 1775324203393

Doporucuji si nejake SUV vyzkouset, nez budete delat od stolu teoreticke zavery.

0/0
14.4.2015 7:27

R30o55m87a84n 59K94r57a61t39o55c83h22v89í32l 6506337306644

?, kde jsem se zmílil? - podle vás teda SUV umí všechno perfektně?

0/0
14.4.2015 7:35

V56l61a89d19i58s69l55a69v 96B13u74r91y74š94e89k 3323956442464

univerzální racionální důvod neexistuje, tyhle vozy se původně začaly prodávat pro lidi žijící ve městě, jako auta pro volný čas a pokud je takto někdo používá, pak skutečně ocení jejich nesporné výhody, tak třeba já bych mohl za stené peníze jezdit se psem do lesa po rozbitých městských silnicích se superbem, ale jaksi dávám přednost SUV a mám pocit, že dělám dobře, vždyť v polobotkách od Bati taky nikdo nechodí na houby, na druhou stranu když někdo jede na obchodní jednání z Hodonína do Plzně a přijede tam s tuaregem, tak se nedivím, že na něj koukají jako na debila, takže moje rada je, pokud jste nepřišel na žádný důvod, proč si takový vůz pořídit, tak si ho rozhodně nepořizujte

+1/0
13.4.2015 16:40

A86n72d65r29e70j 94O19l70e77k25s71a 3135221347221

Je to prostě móda, která má překvapivě dlouhou výdrž. SUV je po všech stránkách nákladnější auto, aby mělo alespoň průměrné jízdní vlastnosti auta normálního-přízemního, musí mít extra široký gumy, náročnější závěsy kol, výrazně silnější motor, mnohem výkonnější brzy. Celkově je to auto mnohem těžší, mnohem dražší, ale to je zjevně to, co dělá majitelům dobře... Zrovna jsem sledoval, jak jedna paní parkovala v podzemních garážích s Toyotou Land Cruiser ;-D

+3/−1
12.4.2015 15:42

M74a58r49e21k 95S28l38a89b97i54h85o47u79d87e31k 7678361152863

V Centru Chodov (a možná i jinde) mají pro SUV-ženy speciální širší parkovací místa - růžová. Označena jsou ale z neznámých důvodů místo siluety Q7 piktogramem kočárku!

+1/0
12.4.2015 17:05

I43v90a89n41a 28V23e49s98e76l54á 2341983629665

tchan, nova skoda octavia combi ... trictvrte milionu porizovaci cena a jeste ma klicky na stahovani oken u zadnich dveri, mesic co mesic v servisu kvuli zavadam, nepohodlny nechtela bych to ani zadarmo, uz hleda kupce na odprodej (neni sam kdo nadava podobne) ... zlaty opravdu zlaty suv ktery mame doma ... musi do servisu jen na vymenu oleju a filtru, jinak mam svatej pokoj cely roky a zere to min nez ta jeho shade ...

+1/−2
13.4.2015 9:44

J62i29ř41í 81S83c48h28w57a82c67h 8738844568386

švihadla v Octě z třičtvrtě mega? Tchán je asi umělec, protože nakonfigurovat Octu za tolik peněz, aby měla švihadla je opravdu velké umění. ;-)

A s tou spotřebou je to samozřejmě nesmysl, pokud se tedy (jako obvykle) nesrovnávají jablka a hrušky v případě benzín vs. nafta nebo malé vs velké auto....

+4/0
13.4.2015 10:58

J81o56s56e45f 96V34y89s31k84o26c31i97l 7553280619

Nezlobte se, ale to zni celkove jako blabol, tedy krome zavad, ktere se urcite muzou stat. Oktava za 3/4 mega, ktera hodne zere - tak bud ho nekdo pekne natahnul anebo ma sportovni verzi? Ja nejsem zastance skodovek, ani jsem zadnou nikdy nemel, ale kolega si nemuze vynachvalit superba za necelych 700k.

0/0
13.4.2015 18:15

M45a72r54t33i79n 27F67r88a84n51t66i68š85e17k 7325670423655

třeba nechce mladým půjčit, tak si koupil holatko a tvrdí jim, že stalo třičtvrtě mega

0/0
16.4.2015 15:34

L20u26k30á96š 88V12a37ň76u40r44a 1255604853913

Tento problem je treba i v Cine. Lidi si tim opravdu neco kompenzuji. Sam teda mam taky SUV, ale jezdim i mimo silnice a potrebuju 4x4 a vysoky podvozek. Ale mam i male auto do mesta a je obrovsky rozdil v chovani ostatnich ridicu, kdyz jedu jednotlivymi auty. Male auto jako by neviděli. SUV je opravdou zarukou pocitu bezpecnosti, lepsiho vyhledu a průchodnosti. Je to ale za cenu vyssich celkovych nakladu, horsiho zrychleni a mensiho kufru. Jizdni vlastnosti jsou take horsi.

+5/0
12.4.2015 15:19
Foto

V98l95a47d93i28m61í76r 21V24o66l71k92o 6400652147239

Konečně SUVéčkař s rozumným komentářemR^;-)

+4/0
12.4.2015 15:43

M61i58r87o41s44l12a40v 47S83u52c94h12y 5850329730340

Číňan si VŽDY koupí to nejlepší a nejdražší (či největší), co si může dovolit, i když to nepotřebuje. Je to pro něj status symbol. Když jedete velkým autem (nejlépe německé trojky), tak vás Číňané respektují jako úspěšného člověka. Když vlezete do malého auta, tak jste pro ně nula. Možná se u nás také najdou jedinci, kteří to tak berou, věřím ale, že většina lidí si kupuje auta podle subjektivních pocitů a potřeb.

0/0
13.4.2015 11:03

J65o74s69e88f 69V38y48s80k88o98c11i63l 7353940709

Ja Vas doplnim, ze obecne se spolecnost v poslednich letech dost zmenila. Driv si jista skupina obyvatel musela i za cenu odrikani a nakupu 20let stare rachotiny porizovat vyhradne Mercedes a pridelat mu ev. na chladic podkovu a lide se nad tim dobre bavili. Dneska se to same, ale mene napadne, opakuje u lidi, kteri si kupuji relativne levna SUV za kazdou cenu. Tedy nemaji potom auto ktere potrebuji nebo by racionalne meli mit, ale auto ktere nevyhnutelne musi mit, ikdyz ho nepotrebuji nebo na nej poradne ani vlastne nemaji penize. Vlastne bych rekl, ze uspech by mohlo mit i SUV s 1,2  trivalcem a 3 kvaltovou prevodovkou pod 200.

0/0
13.4.2015 18:24

M71i71c27h82a66l 71Z54e56t95e64k 3988192740657

Není to tak dlouho, co i v ČR běžela antikampaň proti majitelům Hummerů. Že ten, co v něm jezdí, má mj. malé přirození. Hummery se odporoučely do dějin a ostatní automobilky začaly chrlit všemožné deriváty teréňáků. MOžná by na ně měla existovat zvláštní skupina řidičského oprávnění. Pak by možná odpadlo nebezpečí ze spojení blondýna+Audi Q7 (ze kterého mám osobně největší strach).

+1/0
12.4.2015 14:44

J73a35n 90K91o46n37v65a95l24i52n32k19a 5170521451105

Mne spíše děsí varianta kindermanager + služební oktávka. To je pak poukaz na průser.

0/0
13.4.2015 6:48

D75a22v88i81d 33V39i67k49t17o61r20a 9274724345707

A co je panu Dvořákovi a jemu podobným do toho? Každý nechť si jezdí v tom, co se mu líbí, vyhovuje a na co má a nekrafá do výběru auta ostatním. Ale co taky čekat od takynovináře, který adoruje podivné existence typu tzv. dopr. odborníka Landy nebo preventivní policejní šikanu, že.

+3/−1
12.4.2015 14:04

A28l72e24š 24V73o19n71d87r66á15k 9740576745

Taková je doba. Dnes je normální, že dámy jezdí v terénních autech do značkových butiků, ve kterých si kupují gumové holínky na chození po rozpáleném asfaltu a v noci v manželské posteli spí místo s manželem se svým štěkajícím miláčkem…

+7/0
12.4.2015 14:01

J59i56ř64í 11S20c95h87w85a30c92h 8428434668516

Majitelé SUV žijí v bludech zejména o lepší "bezpečnosti" a "výhledu".

Pro porovnávání "výhod" SUV je potřeba srovnávat srovnatelná auta a nikoliv například bezpečnost X5 s bezpečností Fábie, jak to tady někdo v diskuzi udělal.

 

Takže když srovnám baworácký sedan či kombi v pětkové řadě za cenu  někde okolo 1.5 - 2 miliony s X5 za zhruba stejnou cenu, tak ten sedan/kombi bude pasivně stejně bezpečný, ale aktivně bezpečnější, protože je lehčí a má mnohem níže těžiště, takže bude  jak dynamičtější tak v zatáčkách jistější. Výhled z něj vpřed je v podstatě stejný, ale směrem vzad a šikmo vzad podstatně lepší. Místa sedan poskytne více (kombík mnohem více). Při vyšších rychlostech se samozřejmě projeví nižší odpor auta v ekonomice provozu. A  to vše za cenu třeba i o cca 100.000 nižší.

Takže v případě X5 majitel dostane za podobné peníze v mnoha parametrech horší auto ale "je to přece SUV". Ale zřejmě jsme národ horalů a lesníků, kteří denně využijí ten zvýšený podvozek ;-)

To jsou prostě fakta, ale já nikoho nenutím aby jezdil "takovým nebo makovým", klidně si ty svoje prachy vyhazujte z okna i nadále, když si myslíte, že je to chytré...;-)

+5/−1
12.4.2015 13:31

J83a83r26o47s33l89a81v 14K46o91m37o71ň 1890144344311

ono není nutné bydlet jen na horách nebo v lesích. Kvalita údržby SS ( správa silnic ) v zimním čase jaksi odůvodňuje tyto auta. Protože když silničáři spí do osmi rána, tak já už musím být i několik hodin už v zaměstnání. Proto mám taky Sportage. V zimě na našich bílých asfaltech je to nutnost, protože toho sněhu je tolik, že osobák ho prostě brzy hrne před sebou a taky těžší auto má na gumě větší přítlak na záběr kola a ve sněhu má větší setrvačnost projet závěj, pokud se tedy řidič nebojí jet co to dá. A  to bydlím v cca 200m n.m.

0/0
12.4.2015 18:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.