Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový superb bude jezdit na dva válce. Technologie je známá 35 let

Škoda se chlubí tím, že nový Superb dostane mezi ostatními technickými novinkami mimo jiné i systém vypínání válců. Ta se v poslední době stává v automobilech stále běžnější, v podstatě je však stará už hodně přes 30 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i55ř17í 29Š37e20j74n76o28h65a 4142953414773

A proč nejezdit na jeden ?:-)

To  určitě  prospěje  vyváženému chodu motoru  a  tím pádem i životnosti motoru takové vypínání válců, že ?

U šestiválu, bych to ještě chápal.

0/0
9.5.2015 18:07

J87a50r62o79s19l81a83v 23Č76e88r28v93e50n11k94a 1501268548908

Koukám,že se zde opět vyrojily komentáře týkající se spotřeby auta a že automobilkylžou. 

1) Pro výpočet spotřeby se používá standardizovaný měřicí cyklus, o kterémse dá jistě pochybovat, ale zkrátka je platný!

2) Spotřebu hodně ovlivňuje převážně sám řidič. A toto je většinou kámenúrazu! Jen si uvědomme, jak jezdíme. Mám za něco víc než sedm let třetí auto anajel jsem s nimi cca 240.000 km a vězte, že průměrná spotřeba u všech tří autbyla téměř totožná s psanou spotřebou, u Thalie 1.2 za čtyři roky přes 100.000,spotřeba 5,96 (psaná 6,0), u Focusu II 1.8 TDCi dokonce za naježděných 115.000byla 5.0 oproti 5.3 psané. Teď mám i30 1.6 CRDi, ze začátku cca 5,2, teď za 23.000km 4,83, přičemž poslední nádrže byly kolem 4,5, psanou má 4,3. Beru spotřebudle tankování, né podle PP. Musím ovšem podotknout, že pro velkou část řidičůjsem brzdou provozu, protože jezdím rychlostí cca 5 km/h nad zákonným limitem asnažím se jezdit plynule a to se na silnicích moc nenosí! Většinou se to každýsnaží rvát, co to jde a ještě tak 50 metrů před křižovatkou či před semaforem,na kterém svítí červená, stojí na plynu a pak brzdí o stošest! Mnohdy stačívčas sundat nohu z plynu a ona ta zelená naskočí a ušetří se za palivo spálenérozjezdem. A ušetřeného času taky není tolik, často se naopak stráví stáním načervenou! A podotýkám, že i mně vadí řidiči, kteří jezdí bezdůvodně pomalu!

Samozřejmě jsou i další vlivy jako je zatížení vozidla, počasí, častá jízdapo dálnici a podobně, to spotřebu zvýší, ale s tím musí každý počítat a né sepak divit a nadávat. I vzdálenost, kterou člověk jede, je důležitá, krátkéúseky a častý studený start spotřebu zvyšují. Spousta lidi si kupujeturbodiesely a přitom jezdí 5 km do práce a pak se diví! Je zde spousta vlivů,ale řidič samotný je, dle mého názoru, tím nejzásadnějším, který spotřebuovlivňuje.

Zkuste schválně někdy jen nalimitu, plynule a né stylem brzda-plyn, možná se budete dost divit a budetepříjemně překvapeni, jen holt nebudete mít pocit, že Vám patří siln

0/0
5.5.2015 19:34

P18a47v70e61l 53O77b82d34r97ž61á81l46e79k 6696164608982

Žádná novinka.. Škodovkou jsem na 3 (někdy i 2, ale to už nešlo nastartovat) válce jezdil už v 80. letech ;)

+1/0
5.5.2015 8:23

R24a41d70e17k 78R94a41i40d40a 5197252349

Který člověk, co si koupí Superb, by si tam dal motor 1,4?

+2/0
1.5.2015 7:52

J74a32r24o87s50l49a69v 50Č79e10r35v41e97n59k25a 1241168808248

...když si koupili v předchozí generaci 1.6 TDi se 77kW, tak proč né tento? Octavií s 1.2 TSI 63 a 77kW je taky dost, tak proč se takto ptáte?

0/0
5.5.2015 18:48

J79a94r43d51a 11K22o30n10i67c74k30ý 9238463736183

Kdyby raději místo blbostí udělali spolehlivý motor.

+6/−1
21.4.2015 22:32

P72a85v59e32l 91K29r66e89j57č44í41ř 2442741793446

Já třeba ten TSI 1.4 mám už 4 roky, a zatím žádný problém. Navíc platím povinné ručení jako v kategorii do 1.6 bez turba, ale s výkonem zhruba 1.8 - 2.0 l bez turba. To je docela příjemné. Tenhle motor nejspíš taky nebude špatný. Co mě štve mnohem víc je ta "papírová" spotřeba. To jsou naprostý hausnumera bez jakéhokoli podkladu.

+1/−1
21.4.2015 23:42

J26i25n34d38ř11i53c79h 88Š71k85o37p28e68k 4825141790215

o povinné ručení nejde, situace, kdy se taxy stanovují dle nic nevypovídajícího objemu motoru, taky jednou skončí

Ano, zatím žádný problém.

Bohužel je pravda, že to co najede atmosférický motor, jeho downsizingovaný brácha s turbem nikdy nevydrží

0/0
22.4.2015 7:08

J93i34ř51í 52S37c56h57w31a60c37h 8528924658806

Obecně ta tvoje poslední věta neplatí. Existuje spousta atmosférických motorů, které se potácejí před smrtí již před dosažením 200kkm. A existují turbomotory, které v dobrém stavu mají za sebou 300kkm.

Dnes jsou servisy plné aut s turbomotory před 20 lety byly plné aut s atmosférami a na nedostatek práce si určitě nestěžovali. ;-)

Kdyby to se spolehlivostí těch atmosfér bylo tak jednoduché, tak by hoši co řeší níže nákup ojetiny nemohli mít problém něco vybrat. Před 5-10 lety dělal auta s atmo motorem skoro každý a bazary jsou jimi přeplněné. ;-)

0/0
22.4.2015 10:01

T85o35m86á39š 13J97u22r44e16č29k16a 3693592169903

To co jste napsal není opravdu pravda. Samozřejmě odepsat jde každý motor, stačí to honit za studena neměnit oleje a filtry atd. Asi si nepamatujete historii, ale atmosferické motory1.6 a 1.4 žádná sláva nebyly vetšina z nich byla na generálku při 180k km. Pamatuji si Escort 1.6 Zetec generálka motoru se dělala při 112k km protože praskla hlava, přitom za studena jsem to nikdy nehonil a olej se měnil pravidelně. následně pak ibiza 1.4 16V to bylo spolehlivé autíčko až na pár závad jezdilo ale 200k a bylo po převodovce 208k nové vsřiky, podhlavové těsnění a rozvody 220k šlo pryč protože auto bylo znovu na generálku. Následoval Honda 1.6Vtec tam nebyl problém(japonci ty motory maj prostě zmáknuté, ale měl jsem ji chvilku). Fabia 1.4Mpi to muselo pryč protože ten motor byl opravdu hrůza. Hyundai Accent 1.6 po půl roce a proinvestovaných asi 30 000,- šel pryč od té doby mám diesely a jsem spokojenej, služební mám Fabii 1.4tsi a na to nejde říct nic špatného na tachometru 295k a bez závad.

0/0
23.4.2015 10:41

P47e30t74r 40M61i32c80h55a92l 2730864761792

Já jsem měl Leon 1,6 MPi 74 kW, prodával jsem ho ve 140 tisících a šlapal jako hodiny. A co mám informace, tak dnes (skoro po 3 letech) pořád jezdí. Nevím ale, kolik má najeto.

0/0
23.4.2015 16:56

M79i91l52o46s78l29a56v 42P43i94v73o75ň23k80a 8883448323312

Pane Schwachu jen 118, kolem těch 170 kW by to se 6ti válci asi sedělo...

0/0
21.4.2015 22:00

J85i96ř25í 69S89c31h27w35a28c62h 8538414468396

nový Suberb bude mít 4-válcový TSI 2.0/206kW, coby náhradu za šestiválec v tom starším

+1/−1
21.4.2015 22:13

J21a45n 63Č36e36r63n33ý 8800850444141

Dokud se budou všichni řídit podle naprosté kraviny, kterou je výrobcem udávaná spotřeba, tak je úplně ukradené, jestli si motor vypne jeden válec, dva nebo osm.

+1/0
21.4.2015 21:44

J86i79ř65í 85S19c98h65w57a50c64h 8898824638326

Samozřejmě jen naivka může očekávat, že bude jezdit za papírovou spotřebu 

Ale pokud je "papírová" spotřeba auta A nižší než auta B, tak je i ta reálná spotřeba auta A bude nižší než auta B (při stejném dolování výkonu z motoru)

0/0
21.4.2015 21:55

P61a24v60e92l 37K79r89e62j36č45í11ř 2452351173956

Tak hlavně ta papírová spotřeba je peklo pro lidi, kteří třeba jedou na služebku se svým autem. Na papírovou spotřebu se nedostanete ani náhodou a nebýt amortizace, tak jste v minusu. A nebo podvádět a napsat tam o 15% víc km. K ničemu jinému to asi dobré není.

0/0
21.4.2015 23:38

P67e62t26r 38K34o84l44o47u68š42e52k 6549748873884

Tak to není pravda vždy.

Příklad: Měl jsem auto A a tam jsem jezdil pod papírovou spotřebu. Mám teď auto B a papírové se skoro nikdy nepřiblížím, přestože jezdím stejně.

Jak je to možné? Jednoduše. Při certifikačních zkouškách lze:

1) Lze vybrat auto ze dvou náhodných, nebo se vybírá mezi 100 auty a to nejlepší půjde na certifikovanou spotřebu.

2) Olej se tam dá ten nejřidčí možný, aby měl co nejnižší ztráty.

3) Pneumatiky se tam také dají jiné než produkční.

4) Palivo se dá to nejlepší co existuje

... plus spousta dalších bodů. ( i to, že se baterie nedobíjí, protože vůz pozná, že je na válcích atd. )

Záleží na automobilce jak moc si spotřebu sníží oproti produkčnímu vozu. 

Ale hlavně: Žádné automobilka neprodukuje auta se shodnou spotřebou. Je tam logicky odchylka. Některé žere méně některé více dle toho jak se sejdou odchylky při výrobě atd. Jedna automobilka může mít třeba rozdíl ve spotřebě identických aut 5% jiná třeba 20%. ( a samozřejmě to nejlepší šlo na certifikaci )

+2/0
21.4.2015 23:58

J55i54n80d71ř13i11c18h 29Š91k17o33p95e26k 4385501170625

hlavně nelze opomenout, že na testy je auto upraveno - veškeré spáry v karosérii zalepeny, odpojené věci jako alternátor atd.

Prostě vypodívající měření

0/0
22.4.2015 7:10

V40í49ť54a 95K37r65u35t97i75š 1790234345947

Také jde o to, dle jaké metodiky bylo spotřeba měřená. A ta metodika se měnila někdy v roce 2006. Doma jsem měl 2 auta, které byly homologovány před tímto datem dle starší metodiky měření a tam nebyl problém jezdit 10-15% pod hodnotami v TP.

0/0
22.4.2015 11:24

P37e44t87r 48K55o55l90o53u45š91e66k 6539968453274

Pokud je mi známo, tak cyklus, dle kterého se měří je od roku 1995 stále stejný. Předpisy, které řeší tuto metodiku byly nesčetněkrát upravovány, ale pouze kvůli novým druhům pohonu, hybrid / elektro atd. Cyklus zůstal stejný i počáteční podmínky ( rádio, klima atd vše vypnuté, auto plně nabité atd )

Předpis EHK 101 - Emise CO2 a spotřeba paliva:

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs101-120.html

Problém je ten, že EU začala dle tohoto předpisu omezovat automobilky a stanovuje průměrné CO2/km, který musí automobilky jako celek plnit. ( proto má BMW hybridní supersport i když to elektro využije prakticky pouze na válcích při měření spotřeby ( baterie plně nabité ) v praxi nikdy takové emise mít nebude. Ale klesne jim ten průměr, takže se vejdou pod limit EU.

Tedy EU začala tlačit na automobilky, aby podváděli. Předtím to bylo pouhé číslo, které říkalo něco o autu. Teď je to LIMIT přes který vlak nejede a automobilky ho musí splnit.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0656:FIN:EN:PDF

0/0
22.4.2015 12:28

T61o47m30á39š 90Z44e90m43a47n 3445588264255

Nějak se přestávám těšit na nové modely automobilů a říkám si, že ten současný musím vhodně zakonzervovat na dobu, než EU zkrachuje a rozpadne se...

Co chcete ušetřit na chodu motoru o objemu 1.4? Ztráty třením to nesníží. Kdyby to raději fungovalo na chudou směs...

+2/0
21.4.2015 21:43

J46i15ř35í 38S15c67h21w95a60c38h 8898934618716

Rozpad EU to určitě nevyřeší. V USA je trend podobný, takže turbomotory nabízí už hodně výrobců. Jen se to z vývojově historických důvodů nachází v jiné rovině, ale "kohoutky" se tam i nadále utahují a budou utahovat. V Japonsku to je podobné, a na smogovou úroveň Číny se Evropa ani po rozpadu EU nevrátí.;-)

0/0
21.4.2015 22:06

P86e14t61r 39K82o67l88o79u24š41e92k 6939138913534

1) Ztráty třením to nesníží, ale na rozdíl od jiných automobilek  a dynamickému vypínání válců toto snižuje ztráty tím, že vypne ventily a tudíž se nestlačuje již vzduch ve válcích ( což jsou daleko větší ztráty než tření ) 

2) Každý motor funguje na chudou směs. "Nikdo" netuší, že katalyzátor normálně nefunguje. EU zajímá, aby měla nízké emise a měří je při cyklu měření spotřeby, jako kdyby to řídil dědek s kloboukem. Cokoli mimo tento rozsah je "neregulovaný" EU. Nikdo to neměří. ( Na emisích se hladají takové otáčky motoru, aby "to vyšlo" )

Takže když šlápnete na plyn sype se tam taková směs jaká vyhovuje motoru. Stejně tak je katalyzátor příliš krátký na to, aby tam proběhla katalytická reakce při výsokých rychlostech výfukových plynů.

PS: Kupodivu velkou měrou o čistější ovzduší se zasloužilo palivo, respektive normy, které jsou "rok od roku" díky EU přísnější ( povolují méně nečistot atd. )

0/0
22.4.2015 0:16

C53y10r21i95l 73P38a97v85e41l25k91a 4766152648855

Hemi motory, 5-6litrové osmiválce, které jsou třeba v Chrysleru 300 C mají vypínání válců opravdu desítky let. Jenže tam to má logiku, při 340 koních a průměrné spotřebě 13-15 litrů. Vypínají se 4 válce střídavě a funguje to celkem obstojně.

Ale u 1.4 TSI, kde spotřeba stejně bude 7-8 litrů je to fakt nesmysl plnící funkci kurvítka. Složitý maloobjemový turba jsou neštěstí, které třeba pro mě mají zásadní vliv na to, že si škodovku a nic od VW nekoupím (naftu nechci).

+3/0
21.4.2015 21:16

J91i49ř96í 81S28c56h42w81a28c43h 8568564348206

Honda vypíná polovinu válců u 6-válců prodávaných v USA, takže z 6-válce je 3-válec. Využívá k tomu modifikovaný systém variabilního časování i-vtec o kterém jsem zatím neslyšel, že by to bylo nějaký "kurvítko". Podle mně podobný princip používá i VW

0/0
21.4.2015 21:30

J95i21ř73í 18Š13e17j83n88o82h65a 4972573164753

On je asi rozdíl vypnout  polovinu válců u šestiválce třílitru  nebo  polovinu válců  u 1,4-ky čtyřválce.  Nemyslíte ?

0/0
9.5.2015 18:12

P97e66t75r 21M74i59c55h11a54l 2160194351952

Ono tam jde o splnění tabulkových emisních limitů.

0/0
21.4.2015 21:37

M66i38l76o39s80l50a60v 30P28i79v13o96ň60k78a 8173598233262

Já myslel, že alespoň dva válce přidají, zlepší proudění, domyslí elektroniku a pojede to se 170 kW za pět litrů bez komplikací. A oni, dovedové, raději dva válce vypnou; to je prča, vždyť ten motůrek je sám sobě brzdou!!!

+1/0
21.4.2015 20:54

J30i97ř36í 16S30c75h80w45a59c60h 8508204298116

mají 206 kW i bez dvou přidaných válců ;-)

+2/0
21.4.2015 20:56

A92n80t86o32n54í87n 67S76e64b24e76r47a 7943188760979

Mně tyhle technologie vadí.  Rv

Já kupuji ojetiny s nájezdem okolo 100 tisíc. A Co se týká TSI a podobných motorů, které mají turbo, Start-stop systém, a teď ještě vypínání válců. Takové auto se opravdu bojím koupit. Ty projevy motorů těchto ojetin, to je něco.

Už naposledy sehnat obyčejný benzínový čtyřválec 16 V, bez turba, se slušnou výbavou, do stáří čtyř let a v zachovalém stavu, to byl docela výkon. Co koupím příště, to fakt nevím. ;-(

+5/0
21.4.2015 18:11

J75o92s93e91f 92N14o97v40a32k 5568622986158

Přesně takový auto teď sháním a jsem docela bezradnej. Co jste nakonec koupil?

0/0
21.4.2015 18:26

C10y69r77i69l 82P94a66v96e29l37k68a 4386612318715

Teď to řeším taky, k dispozici cca 150 000 Kč, auto tak na cca 8 let bez potencionálních problémů, najeto kolem 100 tis, střední třída. Najedu do 10 tis. ročně.

Tak co teď? Jezdil jsem Nissany Primera, ale poslední slušný byly z roku 2001, s tím jsme najel 80 tis a měnil jen výfuk, destičky, oleje a podobný blbiny. Teď 14 dní ležím v recenzích ojetin, a ačkoliv to někdo může označit za pitomost, vyšlo mi z hlediska výdrže, komfortu a kvality (řazeno podle spolehlivosti): Mercedes W124, (cca r. 1995), Honda Accord 2.0i (2004-2006), BMW 520-525i e39 (r. 2001-2003),  Ford Mondeo 2006-2008.

To, že je MB (začínající kultovní veterán) a BMW starý, fakt neřeším. Vždy (už šesté v řadě) mám auto ze SRN a vždy najeto kolem 80 000 km a vždy no problem! Takže ano, skutečně se stále dají v SRN sehnat perfektní auta z let 1990 - 2005 za přijatelné peníze s nájezdem 80-120 tis. km, servisní historií, v perfektním stavu. To je třeba pro mě řešení.

Ale tady, jak nemáš oktávku v dieselu, tak si magor :-P

0/0
21.4.2015 21:29

J90i52ř37í 85S36c82h61w73a26c34h 8188104758886

tady na diskuzi? Přesně naopak! Když máš "ochcávku, kombajn, ve stříbrné metle f tédéíčku na hlínách", tak jsi magor, slepičář, vidlák, pepík či lojza s mozkem vymytým koncernovým marketingem ;-)

0/0
21.4.2015 21:39

T90o31m41á14š 77J58u23r17e69č34k34a 3803412789723

Pravda, a já budu raději pro všechny magor, slepičář, vidlák, pepík a lojza, ale budu jezdit ve spolehlivém autě s min. spotřebou a plným komfortem. A všem kdo vykládají to co říkáte, bych doporučil se zamyslet kolik vidí  hnojdajů, kií a jinejch vehiklů v ročníku 97-2001 s nalítanýma 600k km. Zrovna včera jsem potkal accenta rok.98, musel jsem se podívat, že to auto žije a jakto, že je v perfektním stavu. Odpověď byla velice prostá, majitel byl důchodce, auto bylo garážované a najeto mělo 27k km.

0/0
22.4.2015 7:06

J66a33k63u52b 75M67e40l13í34š22e78k 6276185132536

Traktorový zvuk a vibrace dieslu tedy plný komfort nejsou.

0/0
23.4.2015 9:59

T57o85m65á30š 40J45u46r96e57č52k23a 3763452679613

No, že tak nějak žádné vibrace ani hluk nepociťuji, holt asi nemám vylítanej služebák honěnej hlavně za studena. Vibrace žádné a hluk z motoru asi jako focus s třetinou kilometrů. aktuální stav tachometru 486 000 průměrná spotřeba 5.1 - 5.5 investice za poslední rok? náplně vč klimatizace + obložení předních a zadních brzd 2x výměna stěračů 1x prasklá žárovka.

0/0
23.4.2015 10:24

P12e11t29r 94M52i67c84h45a33l 2220334901372

Já mám Oktávku v dieselu a magor nejsem. Bral jsem to jako rozumný kompromis. Ale je pravda, že ojetá naftová okta je sázka do loterie.

0/0
21.4.2015 21:43

J78a64n 79K95o98n65v80a75l93i75n57k42a 5310851661935

E39 nebo W124 se s nájezdem kolem 100tis nevyskytují. Pokud to nejsou exponáty u nějakého sběratele. U e39 bych rozhodně nedoporučil 520i, protože ten motor je na dané auto poměrně slabý. Bývá utahaný a dost žere. Pro sedan je dobrý 523i nebo 525i - oboje jsou objem 2.5 ale liší se výkonem. U nafty bych zavrhl rovnou 525tds, sice nemá vstřiky (není to CR) ale rády tomu praskají hlavy. 530d už je common rail - běží hladce a má tah. Odcházejí tomu hodně turba a vstřiky (bolest všech modernějších dieselů). U verze 530d od roku 2000 jsou také nebezpečné vířivé klapky v sání, které se bez varování umí utrhnout a zdemolují vše, čím pak proletí. Kdybych si opět kupoval e39, šel bych do 528i nebo 530i kolem roku 2002. Jsou to nejspolehlivější typy s vychytanými mouchami,

0/0
22.4.2015 7:17

C32y54r62i66l 66P60a76v25e87l18k10a 4896112298955

E39 a W124 s 80-120 t.km se v SRN vyskytují, není jich moc ale jsou! Před měsícem jsem jedno BMW 2001 s 88 000 km dovezl z Chemnitz. Jinak, starou naftu nebrat!

0/0
22.4.2015 16:37

J27a22n 55K68o77n87v42a79l46i11n80k35a 5170531471205

Aha ;-D 15 let staré auto s 88tkm R^ BMW řady 5 s nájezdem 5860 Km ročně. Tak to muselo být od Němce jménem Erdogan Abu Ibrahim Nasraláh, co říkal:  Ja mein Freund, schönes Auto nach einen Rentner der nur zur Kirche und zum Geschäft gefahren ist.

0/0
23.4.2015 7:16

P46e97t78r 39B88á77č37a 8695226135135

Souhlasim je to hnus kam smeruje tenhle trend, zachvilu bude mit clovek problem koupit poradny auto co je jeste autem.

+2/0
21.4.2015 19:41

J80i20ř57í 79S84c92h55w60a25c19h 8408974258446

nebrečte, vraky kupujete posledních 60 let....

Bugatti z roku 1929, osm válců v řadě, 13 litrů, 300 HP, to byl motor, to byl držák. ne jako ty vaše plečky.... ;-D

od té doby to jde s těmi downsizingovými technologiemi jenom s kopce.....;-)

+1/0
21.4.2015 21:17

C21y82r30i64l 79P50a18v44e70l89k53a 4126502668375

Honda Accord, Civic, Mazda 6, CX 5, Mazda 3, Ford Mondeo, Focus a moc víc slušnejch jich nebude. Možná ještě nějaká Kia (dneska už nejsou tak špatný), Suzuki Vitara atd.

0/0
21.4.2015 21:18

P43e28t97r 65B83á39č98a 8355526105495

Skodovka opet nezklamala ;-D;-D;-D

+1/0
21.4.2015 17:07

J24í96ř85í 94N36o67v79o23t54n65ý 2542495564339

hmmm a co takhle tam dát pouze jeden válec něco jako pionýr či mustang 50ccm;-D;-D;-D;-D

+3/0
21.4.2015 16:47

J61a72n 75F86r88i41d89r15i93c86h 6745228109593

Bugatti Veyron má ručičku která ukazuje výkon který motor momentálně dodává. Při stabilní rychlosti 60km/h to je jen něco kolem 50 koní, ale palivo jde stále neefektivně do všech 16ti válců a spotřeba je vyšší.

Stejný princip to bude u každého auta. U lehčího superbu to jistě může fungovat. Když si to valíte 130 na dálnici tak nepotřebujete všech 200 koní, ale třeba jen polovinu. A pokud to elektronika dneska už dokáže hlídat přesně a rychle a nemá problém reagovat když šlápnu najednou na plyn, tak prosím, to je pokrok.

+3/0
21.4.2015 16:40

M59a81r82e94k 21H78r10u93b46y 6837942261448

Vypinat polovinu ze 16 valcu a ze 4 je trosku rozdil :-P

+3/0
21.4.2015 17:33

M69i52r81o76s72l58a19v 60B77u36d58a 9652212187332

Superb "sedmikilo" ;-D

+3/0
21.4.2015 15:26

P91e90t17r 61M55i79c63h94a83l 2700534441532

:-D

0/0
21.4.2015 15:39

P60e78t39r 12M92i24c54h44a50l 2140974481512

Otázka je, kolik lidí si tu 1,4 koupí. Možná jde i o snížení průměru emisí.

+1/0
21.4.2015 14:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.