Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nový superb bude jezdit na dva válce. Technologie je známá 35 let

Škoda se chlubí tím, že nový Superb dostane mezi ostatními technickými novinkami mimo jiné i systém vypínání válců. Ta se v poslední době stává v automobilech stále běžnější, v podstatě je však stará už hodně přes 30 let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A proč nejezdit na jeden ?:-)

To  určitě  prospěje  vyváženému chodu motoru  a  tím pádem i životnosti motoru takové vypínání válců, že ?

U šestiválu, bych to ještě chápal.

0 0
možnosti

Koukám,že se zde opět vyrojily komentáře týkající se spotřeby auta a že automobilkylžou. 

1) Pro výpočet spotřeby se používá standardizovaný měřicí cyklus, o kterémse dá jistě pochybovat, ale zkrátka je platný!

2) Spotřebu hodně ovlivňuje převážně sám řidič. A toto je většinou kámenúrazu! Jen si uvědomme, jak jezdíme. Mám za něco víc než sedm let třetí auto anajel jsem s nimi cca 240.000 km a vězte, že průměrná spotřeba u všech tří autbyla téměř totožná s psanou spotřebou, u Thalie 1.2 za čtyři roky přes 100.000,spotřeba 5,96 (psaná 6,0), u Focusu II 1.8 TDCi dokonce za naježděných 115.000byla 5.0 oproti 5.3 psané. Teď mám i30 1.6 CRDi, ze začátku cca 5,2, teď za 23.000km 4,83, přičemž poslední nádrže byly kolem 4,5, psanou má 4,3. Beru spotřebudle tankování, né podle PP. Musím ovšem podotknout, že pro velkou část řidičůjsem brzdou provozu, protože jezdím rychlostí cca 5 km/h nad zákonným limitem asnažím se jezdit plynule a to se na silnicích moc nenosí! Většinou se to každýsnaží rvát, co to jde a ještě tak 50 metrů před křižovatkou či před semaforem,na kterém svítí červená, stojí na plynu a pak brzdí o stošest! Mnohdy stačívčas sundat nohu z plynu a ona ta zelená naskočí a ušetří se za palivo spálenérozjezdem. A ušetřeného času taky není tolik, často se naopak stráví stáním načervenou! A podotýkám, že i mně vadí řidiči, kteří jezdí bezdůvodně pomalu!

Samozřejmě jsou i další vlivy jako je zatížení vozidla, počasí, častá jízdapo dálnici a podobně, to spotřebu zvýší, ale s tím musí každý počítat a né sepak divit a nadávat. I vzdálenost, kterou člověk jede, je důležitá, krátkéúseky a častý studený start spotřebu zvyšují. Spousta lidi si kupujeturbodiesely a přitom jezdí 5 km do práce a pak se diví! Je zde spousta vlivů,ale řidič samotný je, dle mého názoru, tím nejzásadnějším, který spotřebuovlivňuje.

Zkuste schválně někdy jen nalimitu, plynule a né stylem brzda-plyn, možná se budete dost divit a budetepříjemně překvapeni, jen holt nebudete mít pocit, že Vám patří siln

0 0
možnosti

Žádná novinka.. Škodovkou jsem na 3 (někdy i 2, ale to už nešlo nastartovat) válce jezdil už v 80. letech ;)

1 0
možnosti

Který člověk, co si koupí Superb, by si tam dal motor 1,4?

2 0
možnosti

...když si koupili v předchozí generaci 1.6 TDi se 77kW, tak proč né tento? Octavií s 1.2 TSI 63 a 77kW je taky dost, tak proč se takto ptáte?

0 0
možnosti

Kdyby raději místo blbostí udělali spolehlivý motor.

6 1
možnosti

Já třeba ten TSI 1.4 mám už 4 roky, a zatím žádný problém. Navíc platím povinné ručení jako v kategorii do 1.6 bez turba, ale s výkonem zhruba 1.8 - 2.0 l bez turba. To je docela příjemné. Tenhle motor nejspíš taky nebude špatný. Co mě štve mnohem víc je ta "papírová" spotřeba. To jsou naprostý hausnumera bez jakéhokoli podkladu.

1 1
možnosti

Pane Schwachu jen 118, kolem těch 170 kW by to se 6ti válci asi sedělo...

0 0
možnosti

nový Suberb bude mít 4-válcový TSI 2.0/206kW, coby náhradu za šestiválec v tom starším

1 1
možnosti

J94a65n 25Č66e94r58n91ý

21. 4. 2015 21:44

Dokud se budou všichni řídit podle naprosté kraviny, kterou je výrobcem udávaná spotřeba, tak je úplně ukradené, jestli si motor vypne jeden válec, dva nebo osm.

1 0
možnosti

Samozřejmě jen naivka může očekávat, že bude jezdit za papírovou spotřebu 

Ale pokud je "papírová" spotřeba auta A nižší než auta B, tak je i ta reálná spotřeba auta A bude nižší než auta B (při stejném dolování výkonu z motoru)

0 0
možnosti

Nějak se přestávám těšit na nové modely automobilů a říkám si, že ten současný musím vhodně zakonzervovat na dobu, než EU zkrachuje a rozpadne se...

Co chcete ušetřit na chodu motoru o objemu 1.4? Ztráty třením to nesníží. Kdyby to raději fungovalo na chudou směs...

2 0
možnosti

Rozpad EU to určitě nevyřeší. V USA je trend podobný, takže turbomotory nabízí už hodně výrobců. Jen se to z vývojově historických důvodů nachází v jiné rovině, ale "kohoutky" se tam i nadále utahují a budou utahovat. V Japonsku to je podobné, a na smogovou úroveň Číny se Evropa ani po rozpadu EU nevrátí.;-)

0 0
možnosti

Hemi motory, 5-6litrové osmiválce, které jsou třeba v Chrysleru 300 C mají vypínání válců opravdu desítky let. Jenže tam to má logiku, při 340 koních a průměrné spotřebě 13-15 litrů. Vypínají se 4 válce střídavě a funguje to celkem obstojně.

Ale u 1.4 TSI, kde spotřeba stejně bude 7-8 litrů je to fakt nesmysl plnící funkci kurvítka. Složitý maloobjemový turba jsou neštěstí, které třeba pro mě mají zásadní vliv na to, že si škodovku a nic od VW nekoupím (naftu nechci).

3 0
možnosti

Honda vypíná polovinu válců u 6-válců prodávaných v USA, takže z 6-válce je 3-válec. Využívá k tomu modifikovaný systém variabilního časování i-vtec o kterém jsem zatím neslyšel, že by to bylo nějaký "kurvítko". Podle mně podobný princip používá i VW

0 0
možnosti

Já myslel, že alespoň dva válce přidají, zlepší proudění, domyslí elektroniku a pojede to se 170 kW za pět litrů bez komplikací. A oni, dovedové, raději dva válce vypnou; to je prča, vždyť ten motůrek je sám sobě brzdou!!!

1 0
možnosti

mají 206 kW i bez dvou přidaných válců ;-)

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Policie v pátek měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!