Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kývačka, pérák, panelka i bizon. Encyklopedie motorek Jawa v obrazech

Pérák, panelka, bizon - co název, to legenda. Ty nejlepší a nejznámější kusy československých motocyklů Jawa jsou vystaveny pohromadě na jednom místě. Výstava ve Chvalském zámku v pražských Počernicích trvá do 25. dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e78t38r 81S77v58a97č60i42n87a 8696819811262

já měl teda simáka, ale o 20 let starší Mustang mi dával kotel, nj 3 kvalty byly akorát. Dneska smradi honěj mobil, ale protáhnout pincka, to ne:/

0/0
20.4.2015 13:47

P38e26t71r 24S31v96a78č37i76n12a 8496349471972

já měl teda simáka, ale o 20 let starší Mustang mi dával kotel, nj, 3 kvalty byly akorát. Dneska smradi honěj mobil, ale aby protáhli pincka, to ne

0/0
20.4.2015 13:45

J43i83ř74í 13E23r32b81e97n 1593104396307

Fascinují mě ta obrovská lichoběžníková zrcátka ze Š 105/120 na policejní pětistovce. K tomu kulaté blinkry, čtvercová kapotáž kulatého reflektoru, vícetvará nádrž, trojúhelníková brašna pod standardně elipsoidním sedlem...

Ten den snad museli v konstrukci chlastat od rána, že je napadlo vytvořit tuhle designérskou patlaninu. Akorát ty plastové kufry na zadním kole mají solidnější tvar, ktrý působí nějakým hlubším estetickým záměrem jako optické vyvážení a doplnění těch zrcátek.

0/0
18.4.2015 22:17

J18i14ř84í 83K13o10c48u48r59e37k 6845264325948

Vrchol normalizace. Snaha ušetřit za každou cenu. Použít co nejvíc dílů, které už se vyrábějí. To chtělo vedení - co nejvíc ušetřit na vývoji i výrobě.

0/0
19.4.2015 2:35

J69i11ř75í 88E57r39b59e64n 1753664846567

No, kdyby byli designéři co k čemu, mohli tam našroubovat chromovaná zrcátka ze staré verze Š 105/120 a vypadalo by to lépe, chromu je na těch vnitráckých pětistovkách stále dost...

0/0
20.4.2015 21:29

M59i10r28o78s26l41a93v 23D91i92o53p72a11n 2106849878702

Vlastnil jsem Jawa 500 OHC, která je jak koukám rarita. To že ji tam nevystavují. Už dlouho jsem ji neviděl. Asi jich moc v republice nebude.

+1/0
18.4.2015 8:32

J57i67ř52í 17E53r30b15e19n 1113694786657

Vyrobeno jich bylo prý 7200,

A nějaký šikula v Semilech teď opravenou pětistovku nabízí za 300 tisíc korun...

0/0
18.4.2015 22:27

P41a46v98e37l 53S98ý30k68o43r94a 7907122397111

jawa již není ?

0/0
17.4.2015 23:43

T26o38m73á87š 71T51a88t16í18č23e76k 5120382940188

Ale je. Co jsem před pár měsíci o nich četl, rozhodně se nechystají házet flintu do žita.

0/0
18.4.2015 13:01

R76o55b61e38r80t 54G92o25r28c 6122783263

Je, v podobě vzpomínek a několika veteránů, jinak už by se dalo říct že "není" protože to co z Jawy leze v současnosti je bohužel katastrofální a již uniklé fotky nové 1000ky bohužel potvrzují že se na stavu nic nemění...

0/0
20.4.2015 10:23

Z53d74e66n64ě23k 16D36u91b40e31c38k28ý 3897594320338

kozi dech bylo me prvni motorove priblizovadlo

na panelce jsem delal ridicak 

a do dneska jsem si neumel predstavit dvoupistovy jednovalec 

R^

+1/0
17.4.2015 19:42

M32a34r24e14k 22S90l87a42b61i30h84o17u10d19e71k 7188551962233

Mustang byl myslím oficiální název Jawy 23, ne jen přezdívka.

+6/0
17.4.2015 18:59

J48e52n10d70a 75K46r63á86s48a 1369706788

Mustang Jawa 23, r.v.1970,můj první stroj ! Na léto "studenější" svíčku ! R^;-D

+1/0
17.4.2015 23:04

P57e31t70r 89S14v96a66č34i65n41a 8146439381972

kamarád měl Mustang 23 sport, měl něco s karburátorem, za jízdy šlapal špičkou boty na ten čudl co cucal benzín a to bylo jak když má v motoru turbo:)

to stál benzín 13-14 korun, to byly časy

0/0
20.4.2015 13:53

A35l81e68š 22L82á31n76s20k79ý 7323602586779

Velorex byl nejprve s motorem 250 ccm. R^

+1/0
17.4.2015 18:55

P49a34v52e60l 71M82i71k62u46l20a 6158733516307

Také se vyráběl s motorem 175 ccm, ale to chce štíhlého řidiče a raději nebrat stopařky...

0/0
23.4.2015 7:18

E41v80z43e19n 71S71o49u63k94u74p 1657154936678

Hezké a nostalgické :-)

+2/0
17.4.2015 18:46

J77o97s19e41f 35Č57i41h81á14k 7691309700746

6 fotka R^

0/0
17.4.2015 16:45

A61n25t76o93n70í61n 88M94l75č69o60c88h 8182235535590

R^

0/0
17.4.2015 16:20

A85l55e76š 25S93l63a36v77í78k 9268190486379

Měl jsem JAWA 250 a byla vynikající.

0/0
17.4.2015 16:10

K21a22r47e95l 20F33i86a10l13a 5142268973909

Nádhera.

+3/0
17.4.2015 15:46

D18e47j30a32n 22T13a80d94i58c 7922156767207

Lahoda pro oko, krasne stroje.

+6/0
17.4.2015 15:13

J35e47n96d77a 61K22r61á83s62a 1329636788

Po válce a v 50tých letech,byly české jawy pojem ! Vyvážely se do celého světa ! Po 40ti leté komunistické devastaci byly  už jen k smíchu ,a všichni toužili po japonských strojích! ;-(

+7/0
17.4.2015 15:10

T84o35m52á56š 81T39a78t33í85č26e16k 5540662220378

Nenazval bych to devastací. Jawa měla dost volné ruce, přece jenom motorky nebyly něčím, čím by se zabývalo politbyro. Spíš je dost minul vývoj západního trhu, což ovšem nebylo vzhledem ke specifikům toho východního resp. třetisvětového divem. Kde bys jezdil v roce 1980 ve východním bloku na motorce s čtyřválcem 1000 ccm?

+1/0
18.4.2015 13:08

J53e78n27d17a 69K85r83á85s88a 1329516908

Byla to klasická komunistická devastace značky ! Stejně jako Tatra,Praga, atd se staly značky nekonkurenceschopné na vyspělých trzích,a exportovaly jen do zaostalého Ruska a rozvojových zemí ! Rv;-)

0/0
18.4.2015 13:25

J63i23ř38í 84E83r51b47e85n 1593344226287

Tatrovek se vyváželo v 80. letech na Západ docela dost, ale tamní trh jich nepotřeboval a tudíž ani nechtěl tisíce kusů ročně jako na Východě. Ona je totiž Tatra vysokoúnosné vozidlo do těžkého terénu, jenže na Západě toho terénu moc neužiješ, i v kamenolomu nebo na stavbě přehrady jsou uválcované rovné cesty, žádné půl metru hluboké bahno.

A z Pragovek V3S sedali američtí vojáci na prdel ještě v roce 1991 při válce v Zálivu, když tam jela československá armáda vypomáhat. Nejdřív se těm archaicky vypadajícím strojům se vzduchem chlazenými motory smáli, ale pak přišli na to, že fungují spolehlivě i bez elektroniky, projedou každým terénem a nechybí jim voda...

+1/0
18.4.2015 14:41

J23a81n 90D93l29o91u40h64ý 7334689820659

Tatra sla do kopru v dobach kdy za hranicemi bylo normalni, ze nakladak mel chlazeni kabiny, utlumeni kabiny a bezne to melo cestovni rychlost okolo 100km/h. V lese je tatra super ale prevazet tatrou kmeny na vzdalenost vetsi nez 40km bylo v lete za trest!

0/0
19.4.2015 18:15

J55i61ř76í 93E98r46b30e14n 1903744646937

V tom nejsme ve sporu...

0/0
20.4.2015 21:28

D10a42v63i17d 79J62i12n40d59r14a 6340784916644

Moc pekné, hezky udělané. Jen by bylo hezké tam ještě přihodit závodní exponáty této doby, doby F. Šťastného. Myslím, že dohoda s p. Chalupníkem by nějaká možná byla, ke by ukázal opravdové unikáty.

0/0
17.4.2015 13:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.