Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kývačka, pérák, panelka i bizon. Encyklopedie motorek Jawa v obrazech

Pérák, panelka, bizon - co název, to legenda. Ty nejlepší a nejznámější kusy československých motocyklů Jawa jsou vystaveny pohromadě na jednom místě. Výstava ve Chvalském zámku v pražských Počernicích trvá do 25. dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e47t11r 62S70v73a42č28i78n61a 8116239751982

já měl teda simáka, ale o 20 let starší Mustang mi dával kotel, nj 3 kvalty byly akorát. Dneska smradi honěj mobil, ale protáhnout pincka, to ne:/

0/0
20.4.2015 13:47

P88e53t11r 97S32v93a18č26i24n92a 8536769851202

já měl teda simáka, ale o 20 let starší Mustang mi dával kotel, nj, 3 kvalty byly akorát. Dneska smradi honěj mobil, ale aby protáhli pincka, to ne

0/0
20.4.2015 13:45

J64i79ř46í 45E56r92b16e68n 1383794106397

Fascinují mě ta obrovská lichoběžníková zrcátka ze Š 105/120 na policejní pětistovce. K tomu kulaté blinkry, čtvercová kapotáž kulatého reflektoru, vícetvará nádrž, trojúhelníková brašna pod standardně elipsoidním sedlem...

Ten den snad museli v konstrukci chlastat od rána, že je napadlo vytvořit tuhle designérskou patlaninu. Akorát ty plastové kufry na zadním kole mají solidnější tvar, ktrý působí nějakým hlubším estetickým záměrem jako optické vyvážení a doplnění těch zrcátek.

0/0
18.4.2015 22:17

J83i95ř90í 31K95o52c83u88r27e80k 6385174155588

Vrchol normalizace. Snaha ušetřit za každou cenu. Použít co nejvíc dílů, které už se vyrábějí. To chtělo vedení - co nejvíc ušetřit na vývoji i výrobě.

0/0
19.4.2015 2:35

J83i20ř22í 31E95r62b30e55n 1753654566617

No, kdyby byli designéři co k čemu, mohli tam našroubovat chromovaná zrcátka ze staré verze Š 105/120 a vypadalo by to lépe, chromu je na těch vnitráckých pětistovkách stále dost...

0/0
20.4.2015 21:29

M72i96r89o19s52l70a23v 35D12i85o30p71a18n 2636589148802

Vlastnil jsem Jawa 500 OHC, která je jak koukám rarita. To že ji tam nevystavují. Už dlouho jsem ji neviděl. Asi jich moc v republice nebude.

+1/0
18.4.2015 8:32

J57i73ř86í 60E45r80b83e72n 1743594536637

Vyrobeno jich bylo prý 7200,

A nějaký šikula v Semilech teď opravenou pětistovku nabízí za 300 tisíc korun...

0/0
18.4.2015 22:27

P27a49v38e58l 98S61ý73k46o56r66a 7137152297381

jawa již není ?

0/0
17.4.2015 23:43

T22o11m57á72š 90T80a71t81í88č14e20k 5800872340248

Ale je. Co jsem před pár měsíci o nich četl, rozhodně se nechystají házet flintu do žita.

0/0
18.4.2015 13:01

R59o98b16e95r85t 72G37o31r19c 6432273113

Je, v podobě vzpomínek a několika veteránů, jinak už by se dalo říct že "není" protože to co z Jawy leze v současnosti je bohužel katastrofální a již uniklé fotky nové 1000ky bohužel potvrzují že se na stavu nic nemění...

0/0
20.4.2015 10:23

Z47d77e51n54ě57k 48D44u32b20e80c92k86ý 3717744230388

kozi dech bylo me prvni motorove priblizovadlo

na panelce jsem delal ridicak 

a do dneska jsem si neumel predstavit dvoupistovy jednovalec 

R^

+1/0
17.4.2015 19:42

M57a69r73e46k 24S47l50a69b26i41h90o16u12d66e40k 7708521132303

Mustang byl myslím oficiální název Jawy 23, ne jen přezdívka.

+6/0
17.4.2015 18:59

J36e40n65d75a 57K76r52á30s72a 1369406828

Mustang Jawa 23, r.v.1970,můj první stroj ! Na léto "studenější" svíčku ! R^;-D

+1/0
17.4.2015 23:04

P56e25t66r 56S71v29a79č60i76n60a 8196629501452

kamarád měl Mustang 23 sport, měl něco s karburátorem, za jízdy šlapal špičkou boty na ten čudl co cucal benzín a to bylo jak když má v motoru turbo:)

to stál benzín 13-14 korun, to byly časy

0/0
20.4.2015 13:53

A76l91e49š 38L89á65n44s44k56ý 7623982916319

Velorex byl nejprve s motorem 250 ccm. R^

+1/0
17.4.2015 18:55

P51a20v19e86l 68M26i34k59u39l47a 6608203746517

Také se vyráběl s motorem 175 ccm, ale to chce štíhlého řidiče a raději nebrat stopařky...

0/0
23.4.2015 7:18

E20v73z88e29n 97S65o37u24k40u16p 1907944356938

Hezké a nostalgické :-)

+2/0
17.4.2015 18:46

J25o74s34e55f 77Č68i50h89á91k 7911389900156

6 fotka R^

0/0
17.4.2015 16:45

A39n41t38o62n47í55n 70M55l37č63o43c63h 8172845445280

R^

0/0
17.4.2015 16:20

A24l61e73š 11S58l34a83v68í90k 9698840596279

Měl jsem JAWA 250 a byla vynikající.

0/0
17.4.2015 16:10

K44a97r23e67l 34F97i61a91l60a 5302498963399

Nádhera.

+3/0
17.4.2015 15:46

D81e20j27a69n 42T49a36d38i27c 7902786657317

Lahoda pro oko, krasne stroje.

+6/0
17.4.2015 15:13

J69e49n68d76a 87K37r35á57s24a 1949186648

Po válce a v 50tých letech,byly české jawy pojem ! Vyvážely se do celého světa ! Po 40ti leté komunistické devastaci byly  už jen k smíchu ,a všichni toužili po japonských strojích! ;-(

+7/0
17.4.2015 15:10

T55o92m83á97š 73T63a44t29í48č17e23k 5360502420558

Nenazval bych to devastací. Jawa měla dost volné ruce, přece jenom motorky nebyly něčím, čím by se zabývalo politbyro. Spíš je dost minul vývoj západního trhu, což ovšem nebylo vzhledem ke specifikům toho východního resp. třetisvětového divem. Kde bys jezdil v roce 1980 ve východním bloku na motorce s čtyřválcem 1000 ccm?

+1/0
18.4.2015 13:08

J41e36n65d41a 90K97r83á39s83a 1149326938

Byla to klasická komunistická devastace značky ! Stejně jako Tatra,Praga, atd se staly značky nekonkurenceschopné na vyspělých trzích,a exportovaly jen do zaostalého Ruska a rozvojových zemí ! Rv;-)

0/0
18.4.2015 13:25

J91i82ř43í 72E54r70b76e58n 1513614746827

Tatrovek se vyváželo v 80. letech na Západ docela dost, ale tamní trh jich nepotřeboval a tudíž ani nechtěl tisíce kusů ročně jako na Východě. Ona je totiž Tatra vysokoúnosné vozidlo do těžkého terénu, jenže na Západě toho terénu moc neužiješ, i v kamenolomu nebo na stavbě přehrady jsou uválcované rovné cesty, žádné půl metru hluboké bahno.

A z Pragovek V3S sedali američtí vojáci na prdel ještě v roce 1991 při válce v Zálivu, když tam jela československá armáda vypomáhat. Nejdřív se těm archaicky vypadajícím strojům se vzduchem chlazenými motory smáli, ale pak přišli na to, že fungují spolehlivě i bez elektroniky, projedou každým terénem a nechybí jim voda...

+1/0
18.4.2015 14:41

J71a40n 58D18l43o97u36h30ý 7554119690259

Tatra sla do kopru v dobach kdy za hranicemi bylo normalni, ze nakladak mel chlazeni kabiny, utlumeni kabiny a bezne to melo cestovni rychlost okolo 100km/h. V lese je tatra super ale prevazet tatrou kmeny na vzdalenost vetsi nez 40km bylo v lete za trest!

0/0
19.4.2015 18:15

J32i96ř33í 35E71r87b60e14n 1803804106557

V tom nejsme ve sporu...

0/0
20.4.2015 21:28

D92a45v45i76d 98J79i80n58d63r34a 6820824636854

Moc pekné, hezky udělané. Jen by bylo hezké tam ještě přihodit závodní exponáty této doby, doby F. Šťastného. Myslím, že dohoda s p. Chalupníkem by nějaká možná byla, ke by ukázal opravdové unikáty.

0/0
17.4.2015 13:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.