Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Žigulík řádí v zatáčkách, před 45 lety vyrobili prvního

Psal se duben 1970, když z výrobního pásu v Togliatti vyjel první VAZ 2101. Ruské město pojmenované po italském revolucionáři žije výrobou aut dodnes. Italská technika vylepšená sovětskými inženýry umí být v rukách nadšenců velmi schopným strojem. Podívejte, co umí upravený žigulík v zatáčkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R28o55b21e41r11t 33G20o50r31c 6222573853

Zlatej žigulík ;-);-);-) to je nejlepší auto který znám, před tím jsem měl pár škodovek, to byla katastrofa, věčně aby pod tím člověk ležel, v zimě to netopilo, v létě neustále připravená horká voda na párky, čumák věčně namířenej do nebe a vzadu utahaná náprava. Žigulíček panečku, jednoduchej jak kafemlejnek, v -20 startoval na brnk, žádný startování na třikrát jak u škodovek, 5 minut to běželo a už to topilo, nádrž schovaná v kufru... jo to byly časy :-)

0/0
23.4.2015 12:10

A79n57t91o82n51í75n 16J93i73r80á26s52e40k 7746146636265

Líbí se mi názory machrů, kteří v autě nedokáží ani vyměnit svíčku .... dnešní generace línejch mlaďochů co mají jen silné keci a bydlí u maminky :)

+2/−2
23.4.2015 7:51

M14a47r25t22i68n 72R91a32y63m80a22n 4562428323338

no jasne ... jenom protoze jsem mladej tak jsem linej a o autech nevim nic a neumim vymenit svicku. By me zajimalo jestli vy starej umite vymenit rozvodovy remen na boxeru od Subaru.

+4/0
23.4.2015 8:23

F13r92a52n98t21i29š72e68k 57K98ý27h53o74s 8948871693586

buuuuurn ;-DR^

+1/0
23.4.2015 8:36

M15a85r15t18i19n 70H67o88u29b90a 1295220353803

Ziguli je absolutně nejhorší auto, co jsem kdy řídil

0/−5
22.4.2015 22:35

J27a47r92o28m37í80r 61P64o14p84l74e55r 4633681541474

já si zase už smyky kontrolované plynovým pedálem asi v těchto nových autech nezažiji

+1/0
23.4.2015 1:36

M56a68r91t52i96n 36R45a28y94m83a80n 4412328983818

Proc myslite? Kdyz si vyberete auto s nahonem na zadek tak drtiva vetsina z nich si necha stabilizaci i antiprokluz vypnout.. ;)

0/0
23.4.2015 8:24

M48i45c73h45a36l 36M11o68u42c77h52a 9318119323444

To ovšem není dáno kvalitou Žigulíků ale tím, že drtivá většina současných aut má poháněná přední kola a z principu se s nimi kontrolovaným přetáčivým smykem jezdit nedá... ;-)

0/0
23.4.2015 8:41
Foto

P24e13t29r 73P52. 71V52e42s37e29l21s57k10y 7414961806333

Ta dlouhá, měkká šaltpáka mě sice před 30-ti lety pěkně štvala, ale teď jsem zjihle zavzpomínal....

+2/0
22.4.2015 22:35

R81a84d91e16k 28R93a19i21d29a 5667332209

U fotky 11 máty uvedeno, že byl VAZ 2101 vyráběn mezi lety 1910 až 1988, opravte si to :D

0/0
22.4.2015 21:41

M29a82r24t27i71n 48K65ř38í12ž 9343392760917

Žádná chyba - to je prostě legenda :-)

+2/0
22.4.2015 22:22

M41i18c16h25a53l 67S10n79o71p97e28k 7471518175837

šunt proti šuntu, báječné..:-P

0/−5
22.4.2015 20:50

M35a64r40t52i85n 19Č27e10r37n43ý 7821694571

Prodal jsem forda, koupil jsem Vaz, protoze miluju Sovetsky svaz. Ktera me ho vyhuli, tu povozim v ziguli :-)

+5/0
22.4.2015 20:07

M24a94r78t59i62n 39H36o62f11f15m14a23n64n 2205491216256

...myslím, že rusi nevyrobili nikdy nič dobré... alebo sa mýlim? len si spomínam že už ako dieťa v osemdesiatych rokoch som vnímal, že čo je z ruska je veľké, ťažké, nekvalitné a nespoľahlivé a je treba sa tomu veľkým oblúkom vyhnúť..... ;-D

+3/−6
22.4.2015 19:39

V97l34a95d57i53m76í69r 97N33e15j32e89z15c87h19l84e39b 3311565131497

Když už jsem Vám udělil minus, měl bych říci proč: například teréňák niva (viz níže - můj pokus o příspěvek) byl na svoji dobu oceňován a kupován i na západě. Kromě toho ruské foťáky, hodinky, televizory, elektrické nářadí...

To jsme všechno celkem rádi při návštěvách Sovětského svazu kupovali.

+3/−2
22.4.2015 19:47
Foto

J86a87n 77Č56e72r63m35á48k 4719538175607

až na to, že šlo o původně Německé výrobky odvezené z Německa po 2. světové... Prý jako válečná kořist a s drobnými kosmetickými obměnami vyráběné dalších 40 let..

+2/−1
22.4.2015 20:32

V25l27a84d44i61m66í50r 12N89e64j16e30z39c20h98l25e13b 3791795271647

Samozřejmě, že šlo v převážné většině o obšlehnuté výrobky z Německa i odjinud. Ale obyčejný český člověk, který neměl zdroj tuzexových poukázek - bonů neměl leckdy jinou možnost, než koupit si sovětský výrobek. A některé z nich (namátkou třeba zrcadlovku Zorkij) celkem stály za to.

+1/0
22.4.2015 20:55

A22l57b47e17r79t 95K14á15m71e84n 9434778829541

Ruské hodinky boli najpresnejšie a najrýchlejšie a rusi dokázali vyrobiť najväčší mikročip. Takisto na olympijských hrách ruskí lyžiari mali iba jednu lyžu, pretože ruské lyže nemali pár. ;-)

+2/0
22.4.2015 21:34

J71i91ř98í 94E69r89b61e47n 1953334706367

Drobný dotaz: kopie čeho německého jsou prosím Lada Niva či barevný televizor Elektronik C384D? ;-)

(samozřejmě vím o tom, že Opel Kadett a Moskvič 400 jsou totéž, ale Vy asi zase nevíte to, že v Rusku vyráběli auta už dávno předtím v kooperaci s imperialističnym amerikanskym Fordem a že takovou Pobědu, jako první svůj automobil se samonosnou karosérií, začali vyrábět v roce 1944 :-))

0/0
22.4.2015 22:14
Foto

J42a53n 35Č32e67r73m36á42k 4609158365967

1) možná by bylo dobré přečíst si celé vlákno...

2)nikdo netvrdí, že neudělali vůbec nic... Třeba myšího kuchaře chytajícího amolety nejspíš ve vále ještě nebyly, že... Ale spousta toho byla odvezena z Evropy po válce a pár věcí i vylepšili, koupili licenci, případně obšlehli či ukradli...

0/0
22.4.2015 22:47

J53i85ř53í 96E84r91b30e86n 1603374536537

Nejezchleb: například teréňák niva (...) ruské foťáky, hodinky, televizory, elektrické nářadí...

Čermák: až na to, že šlo o původně Německé výrobky odvezené z Německa po 2. světové... ;-)

+2/−2

doporučit

22.4.2015 19:47

reagovat

0/0
23.4.2015 5:58

J21a79r84o56m73í59r 20P50o83p18l69e71r 4613451611744

asi se mýlíte např. Škval, kvůli němu se ještě dnes zabíjejí špioni

0/0
23.4.2015 1:38

J14a55r22o20m86í72r 97P26o14p18l49e21r 4403501481804

a co např. Škval

0/0
23.4.2015 1:43

O26n81d78r56e92j 51M84a86r54e25c55e68k 3760828350325

No s tim co je ruske to je tezke... mam dnepra 12, sajdkara a ma snad 390kg? no proste kus tanku :D

0/0
23.4.2015 10:13

M55i67c21h56a80l 41M42o34u17c85h40a 9698509703394

A ještě k tomu je to de facto 70 let staré BMW... :-)

+1/0
23.4.2015 10:19

V53l67a31d89i45m63í82r 28N21e13j36e33z41c56h51l57e36b 3341235871837

Nikdo zde ještě nevzpomněl terénního "žigulíka" Niva. To byl svého času super "outdoorový" automobil, který byl pozitivně hodnocen i v kapitalistické cizině.

+2/0
22.4.2015 19:27

L81u37d33v44í49k 46G31a84j64d54o27š14í54k 2265253184612

Ona Niva byla pozitivně hodnocena v kapitalistické cizině jen proto, že to byl nejlacinější offroad na trhu a jeho chování v terénu nebylo zase tak špatné. Co se týče spolehlivosti, zpracování a výbavy to bylo ovšem ve srovnání s konkurencí naprosto tristní.

+5/−1
22.4.2015 20:00

V45l86a91d84i92m45í76r 14N18e92j60e44z82c42h26l57e50b 3681845921657

Máte samozřejmě pravdu. Byl nejlacinější. Na druhé straně mám několik známých myslivců, kteří jím jezdí dodnes. Dnešní nejlevnější alternativa je asi Suzuki Jimnny.

0/0
22.4.2015 20:08

M10i23c46h95a35l 48M81o16u36c12h35a 9418279723774

To pozitivní hodnocení v kapitalistické cizině byla do značné míry propaganda tehdejšího režimu. Pravda byla taková, že se Nivy prodalo pár tisíc kusů ve Francii a pár stovek v ostatních západních zemích a to jen díky její ceně.

.

Sám jsem Nivu měl, měl jsem jí svým způsobem rád, protože to bylo charismatické autíčko, ale technika a zejména zpracování bylo žalostné. V terénu nic moc (srovnatelný Suzuki Samuraj je co do terénních schopností někde jinde), ale především naprosto tragická kvalita a odolnost. Samonosná karoserie se při provozu v terénu kroutila jako žížala, přední nezávislé zavěšení kol znamenalo prakticky nulové křížení náprav a přední diferenciál (původně zadní z nějakého osobního Žigulíku) byl tak slaboučký, že mi v terénu prasknul asi pětkrát (naštěstí byl tak levný, že krom shánění traktoru na vytažení auta s pohonem 2x4, o nic moc nešlo). Když mi po čtrnácti dnech provozu (nového auta!) začaly odpadávat díly jako klička na stahování okna nebo dvířka schránky před spolujezdcem, bylo to ještě úsměvné. Když ale po vyjetí z terénu zpět na silnici, nešla vyřadit redukce a uzávěrka mezinápravového diferenciálu, byla to 100km od domova docela prekérní situace... ;-D

.

Rád na Nivu vzpomínám, byl to můj první off-road, ale ještě raději jsem se jí po asi roce pokusu o její provozování zbavil. Ale je fakt, že jsem za ten rok udělal velký pokrok ve svých automechanických dovednostech ;-D

+2/0
22.4.2015 21:15
Foto

M11i91r96o44s87l67a44v 37S38t34e30i71n83e86r 4950742550336

Můj holandský zeť, myslivec, si tu Ladu za málo peněz koupil. Je to nový historický automobil, bez elektroniky, na všecko jsou páčky, ale projede tam, kde moderní SUV neprojede. Pro myslivce, kteří musí do lesa na nezpevněné cesty ideální, ovšem na dálnici ta kaleše nepatří.

0/0
22.4.2015 22:34

J67i78n85d77ř47i95c19h 38Š32k11o65p58e18k 4505241530795

s SUV nelze srovnávat, SUV jsou jen běžné osobáky na zvýšeném podvozku, průchodnost lepší mají těžko

+1/0
23.4.2015 7:56

M48i76c86h58a77l 42M78o18u67c11h27a 9208319493154

Že je s Nivou jeden holandský myslivec spokojený je klidně možné a já mu to ze srdce přeji!

.

Ovšem co se týká terénních schopností jakéhokoli auta, ty jsou dány několika faktory a Niva v nich oproti většině současných SUV nemá nijak navrch. To by se projevilo i při přímém srovnání v terénu, kde by auta typu VW Touareg, Mitshubishi Pajero, Nissan Pathfinder, Toyota Land Cruiser, Land Rover Discovery apod. projely na srovnatelných pneumatikách to samé, ale spíš více než Niva. Koneckonců i Niva je svou koncepcí SUV, opravdová terénní auta mají rámovou konstrukci a tuhé obě nápravy. Ze současné produkce jsou to například Suzuki Jimny, Land Rover Defender a jeho deriváty (např. Španělská Santana nebo Iveco Massif), Toyota Land Cruiser řady 70 nebo Mercedes G (v prodeji i v užitkové verzi Professional). Tahle auta předčí Nivu ve všem a nejvíc ve spolehlivosti a odolnosti při dlouhodobém provozu v terénu, což je u off-roadu asi nejpodstatnější parametr.

0/0
23.4.2015 8:58
Foto

M59i85r93o14s97l25a23v 59S47t77e39i22n36e71r 4750212300696

V roce 1989 jsem si na jaře projel Toyotu Landcruiser v poušti mezi Houmt Souk na Džerbě a Tatouine v Tunisu. Měla už přes 175 tisíc najeto a písek brala suverénně. Jenom musíte stále kmitat volantem, aby vám písek od předních kol nepadal pod zadní kola.

V současnosti mám skoro novou Škodu Yeti 4x4, 2 l TDI a slouží i v těžkém terénu, ovšem jenom zřídka, výborně. 20% klesání  na lesní cestě nebo mokrou louku zvládne suverénně, jenom nesmíte dávat moc plynu. Jak se vám profil na pneu zanese blátem, je konec i u renomovaných teréňáků.

0/0
23.4.2015 22:14

M43i26c36h78a45l 19M11o53u98c39h37a 9188209223784

Pneumatiky jsou "alfa-omega". Do písku musí být výrazně podhuštěné (okolo 0,8bar), potom to jezdí jako rolba. Do bláta rovněž nízký tlak a především MT (mud terrain) vzorek, který, krom toho, že je dosti hrubý, má kónické drážkování, aby se dezén odstředivou silou při otáčení kol snadno čistil.

.

Věřím, že i Škoda Yeti zvládne oproti běžnému osobnímu autu tolik, že je z toho neznalý člověk v šoku. Ovšem pozor na definici těžkého terénu...;-) Já s terénními auty jezdím už cca 20 let, trochu jsem s nimi i závodil, ale především cestoval, těch pouští jsem projel už celkem dost a tak mám to vnímání terénu krapet posunuté ;-D

.

Jen tak pro inspiraci mrkněte na tohle moje video z cest po středním východě: https://www.youtube.com/watch?v=1qdeCOKiiK8 Je to jen cestování pouštěmi, žádný těžký terén, přesto si myslím, že by s tím Yeti měl problém ;-)

0/0
24.4.2015 8:47
Foto

M26i52r57o63s29l49a80v 33S62t37e20i98n12e65r 4800942340156

Yeti má stejnou techniku jako Volvo, Audi Q5, Q3, Tiguan. Hodí se výborně ke stabilizaci na zasněžených silnicích, příležitostně na blátivé cesty nebo lesní úvozy, ovšem světlost podvozku není srovnatelná třeba s tím Landcruiserem. Ovládání rozdělení síly na kola třením je samozřejmě zdroj opotřebení, brzdění je zásadně i ztráta energie, zvýšená spotřeba paliva je důsledkem. U těch lehčích teréňáků bych vyzvedl třeba Suzuki, ty se tak neboří, neutrhávají se pod nimi krajnice.

A plně souhlasím s volbou pneu: vzorek co nejhlubší, s mezerami mezi bloky alespoň 8 mm širokými. Mám čínské Westlake, při jízdě v blátě nebo kačírku mi sice mlátí kousky matroše do blatníků, ale vzorek se nezacpe. S Yetim dodané Continentály jsou tak na cestu do divadla nebo k Lidlovi.

0/0
24.4.2015 21:43

J88a61r15o88m33í17r 58P94o96p70l24e29r 4203681281984

jj Žiguli 1200 a 1500 byly nejlepší auta ve Vých. Evropě

+4/0
22.4.2015 19:15

L56u55d32v63í65k 50G93a44j12d25o17š97í11k 2505423574422

Logicky. Rusove každý pokus udělat lepší auto v rámci RVHP zamázli.

+2/−1
22.4.2015 20:01

J82i14ř33í 27E20r63b33e56n 1703534826617

Například?

+1/0
22.4.2015 22:16

R48o18b10e39r83t 66P34a49c12i51n32a 7214209535301

Je to taková legenda o ukoněení projektu a nezahájení výroby Škody 720. Reálně to ale mohlo být SSSR volné. I kdyby se Škoda 720 sériově vyráběla, Žigulíky by stejně nestačili vyrábět. Prostě ČSSR neměla prachy na výrobu.

+2/0
22.4.2015 23:16

J90i50ř95í 95E30r80b71e77n 1843244756387

Přesně tak, rusofobové se stejně málokdy zmůžou na jiný argument než Š 720. Kdyby přitom Rusové chtěli, mohli dávno zaříznout Tatru 603 i 613,protože Volha i Čajka by na to taky stačily.

+1/0
23.4.2015 6:00

V44á68c39l18a78v 49Z61á50r75u98b96a 9709663753328

A hlavně z nich byl naprosto dokonalý výhled všemi směry...

0/0
23.4.2015 8:20

R91o80b62i10n 16Ž10i19ž12k65a 2298574866416

Møllehøj je nejvyšší hora Dánska. Obojí je přibližně stejně působivé:-)

0/0
23.4.2015 17:15

M67a45r32e53k 68F89l94e14k43a21č 1237412700911

Měl jsem jako svoje první autíčko...přežil i týden pod vodou v roce 97. pak ještě sloužil asi 7 let. vlezlo se tam 5 vysokoškoláku i s bagáží

0/0
22.4.2015 18:30
Foto

P79e24t51r 98M34o62o14s 6482845147

Takhle se o ladovce vyjadřoval svého času Jeremy Clarkson&spol.:

http://www.mojevideo.sk/video/b949/top_gear_komunisticke_auta_1_cast.html

Jeho suchý politicky nekorektní humor mi bude chybětRv:-/

0/0
22.4.2015 18:17

M60a75r32t44i58n 36H52a59l91á73š19e18k 2620742268964

Jak vysvětlili před lidem, že v Itálie byla první fašistický stát světa a Mussolini zkutečný přítel Hitlera?8-o

+2/0
22.4.2015 17:28

P84e37t86r 46M50a85r74e38č27e32k 1503771589628

To dodnes ví v Rusku  jen hrstka lidí . :-) Takže s tím nemohli mít onehdá soudruzi problém.

+1/0
22.4.2015 17:49

R77o62b96i47n 49Ž18i24ž72k69a 2848834706806

Jaký vysvětlení použili pro NDR? stačilo to vzít přes kopírák.

0/0
22.4.2015 17:58

J77a27r70o16m87í34r 17P65o29p21l96e66r 4203881561154

jak vysvětlit Čechům, že první nejvyšší vyznamenání ČR (Řád bílého lva) dostal kdo?

0/0
23.4.2015 1:41

M40i14r11o81s43l21a40v 55Š65i36m76k88o 7705633272615

Žigul 1 500, to byla raketa. Sice měl s ruským karbem Ozon spotřebu přes 10, ale chodil jako bejk. Kdyby měl kvalt navíc....

+4/0
22.4.2015 17:21

P65e25t92r 60M10a60r44e88č34e54k 1223431859498

Jojo .. ale Láďa 1600 byl ještě lepší.

0/0
22.4.2015 17:50







Najdete na iDNES.cz