Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Žigulík řádí v zatáčkách, před 45 lety vyrobili prvního

Psal se duben 1970, když z výrobního pásu v Togliatti vyjel první VAZ 2101. Ruské město pojmenované po italském revolucionáři žije výrobou aut dodnes. Italská technika vylepšená sovětskými inženýry umí být v rukách nadšenců velmi schopným strojem. Podívejte, co umí upravený žigulík v zatáčkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R18o52b37e87r42t 51G53o59r97c 6792243303

Zlatej žigulík ;-);-);-) to je nejlepší auto který znám, před tím jsem měl pár škodovek, to byla katastrofa, věčně aby pod tím člověk ležel, v zimě to netopilo, v létě neustále připravená horká voda na párky, čumák věčně namířenej do nebe a vzadu utahaná náprava. Žigulíček panečku, jednoduchej jak kafemlejnek, v -20 startoval na brnk, žádný startování na třikrát jak u škodovek, 5 minut to běželo a už to topilo, nádrž schovaná v kufru... jo to byly časy :-)

0/0
23.4.2015 12:10

A25n38t60o36n19í59n 79J14i62r24á13s70e72k 7416916486185

Líbí se mi názory machrů, kteří v autě nedokáží ani vyměnit svíčku .... dnešní generace línejch mlaďochů co mají jen silné keci a bydlí u maminky :)

+2/−2
23.4.2015 7:51

M43a66r44t68i14n 66R31a84y63m24a78n 4882248733458

no jasne ... jenom protoze jsem mladej tak jsem linej a o autech nevim nic a neumim vymenit svicku. By me zajimalo jestli vy starej umite vymenit rozvodovy remen na boxeru od Subaru.

+4/0
23.4.2015 8:23

F31r66a24n53t85i60š37e34k 38K11ý24h55o37s 8338261693196

buuuuurn ;-DR^

+1/0
23.4.2015 8:36

M60a20r89t46i57n 85H55o33u92b15a 6333941649358

Ziguli je absolutně nejhorší auto, co jsem kdy řídil

0/−5
22.4.2015 22:35

J72a98r39o35m51í74r 76P93o31p82l38e19r 4393131521754

já si zase už smyky kontrolované plynovým pedálem asi v těchto nových autech nezažiji

+1/0
23.4.2015 1:36

M40a96r18t78i63n 62R54a83y19m38a97n 4622668323108

Proc myslite? Kdyz si vyberete auto s nahonem na zadek tak drtiva vetsina z nich si necha stabilizaci i antiprokluz vypnout.. ;)

0/0
23.4.2015 8:24

M43i45c88h81a37l 92M90o28u44c83h26a 9678639283754

To ovšem není dáno kvalitou Žigulíků ale tím, že drtivá většina současných aut má poháněná přední kola a z principu se s nimi kontrolovaným přetáčivým smykem jezdit nedá... ;-)

0/0
23.4.2015 8:41
Foto

P25e30t50r 38P75. 63V66e26s92e45l75s79k66y 7654481956683

Ta dlouhá, měkká šaltpáka mě sice před 30-ti lety pěkně štvala, ale teď jsem zjihle zavzpomínal....

+2/0
22.4.2015 22:35

R25a16d19e95k 66R63a92i29d46a 5167892439

U fotky 11 máty uvedeno, že byl VAZ 2101 vyráběn mezi lety 1910 až 1988, opravte si to :D

0/0
22.4.2015 21:41

M78a46r86t30i89n 61K81ř41í25ž 9923332780777

Žádná chyba - to je prostě legenda :-)

+2/0
22.4.2015 22:22

M71i87c90h27a20l 61S78n44o30p98e47k 7211668285637

šunt proti šuntu, báječné..:-P

0/−5
22.4.2015 20:50

M86a44r56t27i60n 36Č58e65r38n92ý 7451744851

Prodal jsem forda, koupil jsem Vaz, protoze miluju Sovetsky svaz. Ktera me ho vyhuli, tu povozim v ziguli :-)

+5/0
22.4.2015 20:07

M36a98r23t84i27n 87H90o15f38f29m94a38n64n 2445261866826

...myslím, že rusi nevyrobili nikdy nič dobré... alebo sa mýlim? len si spomínam že už ako dieťa v osemdesiatych rokoch som vnímal, že čo je z ruska je veľké, ťažké, nekvalitné a nespoľahlivé a je treba sa tomu veľkým oblúkom vyhnúť..... ;-D

+3/−6
22.4.2015 19:39

V38l57a76d60i27m45í38r 34N88e27j25e13z57c16h72l47e97b 3801115741947

Když už jsem Vám udělil minus, měl bych říci proč: například teréňák niva (viz níže - můj pokus o příspěvek) byl na svoji dobu oceňován a kupován i na západě. Kromě toho ruské foťáky, hodinky, televizory, elektrické nářadí...

To jsme všechno celkem rádi při návštěvách Sovětského svazu kupovali.

+3/−2
22.4.2015 19:47
Foto

J28a97n 64Č97e93r31m22á16k 4629958905597

až na to, že šlo o původně Německé výrobky odvezené z Německa po 2. světové... Prý jako válečná kořist a s drobnými kosmetickými obměnami vyráběné dalších 40 let..

+2/−1
22.4.2015 20:32

V58l70a65d18i66m69í55r 75N13e40j77e23z60c85h19l24e44b 3791235611137

Samozřejmě, že šlo v převážné většině o obšlehnuté výrobky z Německa i odjinud. Ale obyčejný český člověk, který neměl zdroj tuzexových poukázek - bonů neměl leckdy jinou možnost, než koupit si sovětský výrobek. A některé z nich (namátkou třeba zrcadlovku Zorkij) celkem stály za to.

+1/0
22.4.2015 20:55

A43l27b58e62r62t 47K44á12m75e21n 9614178669551

Ruské hodinky boli najpresnejšie a najrýchlejšie a rusi dokázali vyrobiť najväčší mikročip. Takisto na olympijských hrách ruskí lyžiari mali iba jednu lyžu, pretože ruské lyže nemali pár. ;-)

+2/0
22.4.2015 21:34

J23i76ř41í 72E43r14b48e63n 1243674866847

Drobný dotaz: kopie čeho německého jsou prosím Lada Niva či barevný televizor Elektronik C384D? ;-)

(samozřejmě vím o tom, že Opel Kadett a Moskvič 400 jsou totéž, ale Vy asi zase nevíte to, že v Rusku vyráběli auta už dávno předtím v kooperaci s imperialističnym amerikanskym Fordem a že takovou Pobědu, jako první svůj automobil se samonosnou karosérií, začali vyrábět v roce 1944 :-))

0/0
22.4.2015 22:14
Foto

J42a44n 12Č90e28r25m76á97k 4559378475597

1) možná by bylo dobré přečíst si celé vlákno...

2)nikdo netvrdí, že neudělali vůbec nic... Třeba myšího kuchaře chytajícího amolety nejspíš ve vále ještě nebyly, že... Ale spousta toho byla odvezena z Evropy po válce a pár věcí i vylepšili, koupili licenci, případně obšlehli či ukradli...

0/0
22.4.2015 22:47

J13i17ř18í 41E10r63b65e60n 1533284626107

Nejezchleb: například teréňák niva (...) ruské foťáky, hodinky, televizory, elektrické nářadí...

Čermák: až na to, že šlo o původně Německé výrobky odvezené z Německa po 2. světové... ;-)

+2/−2

doporučit

22.4.2015 19:47

reagovat

0/0
23.4.2015 5:58

J89a57r67o48m93í23r 40P95o40p31l23e14r 4303331881254

asi se mýlíte např. Škval, kvůli němu se ještě dnes zabíjejí špioni

0/0
23.4.2015 1:38

J82a23r64o77m21í16r 21P97o31p63l84e91r 4803241831154

a co např. Škval

0/0
23.4.2015 1:43

O36n86d43r58e40j 33M97a91r54e79c50e94k 3270878260275

No s tim co je ruske to je tezke... mam dnepra 12, sajdkara a ma snad 390kg? no proste kus tanku :D

0/0
23.4.2015 10:13

M90i64c17h44a48l 73M37o30u22c42h38a 9648479773494

A ještě k tomu je to de facto 70 let staré BMW... :-)

+1/0
23.4.2015 10:19

V76l69a33d84i63m90í78r 51N89e65j84e65z35c69h12l14e74b 3671735881587

Nikdo zde ještě nevzpomněl terénního "žigulíka" Niva. To byl svého času super "outdoorový" automobil, který byl pozitivně hodnocen i v kapitalistické cizině.

+2/0
22.4.2015 19:27

L76u70d87v23í16k 38G28a89j68d37o16š12í10k 2555493284922

Ona Niva byla pozitivně hodnocena v kapitalistické cizině jen proto, že to byl nejlacinější offroad na trhu a jeho chování v terénu nebylo zase tak špatné. Co se týče spolehlivosti, zpracování a výbavy to bylo ovšem ve srovnání s konkurencí naprosto tristní.

+5/−1
22.4.2015 20:00

V41l36a73d38i91m58í17r 52N63e85j71e36z60c71h19l74e58b 3271925611967

Máte samozřejmě pravdu. Byl nejlacinější. Na druhé straně mám několik známých myslivců, kteří jím jezdí dodnes. Dnešní nejlevnější alternativa je asi Suzuki Jimnny.

0/0
22.4.2015 20:08

M50i83c49h33a98l 95M56o59u33c68h56a 9638569743424

To pozitivní hodnocení v kapitalistické cizině byla do značné míry propaganda tehdejšího režimu. Pravda byla taková, že se Nivy prodalo pár tisíc kusů ve Francii a pár stovek v ostatních západních zemích a to jen díky její ceně.

.

Sám jsem Nivu měl, měl jsem jí svým způsobem rád, protože to bylo charismatické autíčko, ale technika a zejména zpracování bylo žalostné. V terénu nic moc (srovnatelný Suzuki Samuraj je co do terénních schopností někde jinde), ale především naprosto tragická kvalita a odolnost. Samonosná karoserie se při provozu v terénu kroutila jako žížala, přední nezávislé zavěšení kol znamenalo prakticky nulové křížení náprav a přední diferenciál (původně zadní z nějakého osobního Žigulíku) byl tak slaboučký, že mi v terénu prasknul asi pětkrát (naštěstí byl tak levný, že krom shánění traktoru na vytažení auta s pohonem 2x4, o nic moc nešlo). Když mi po čtrnácti dnech provozu (nového auta!) začaly odpadávat díly jako klička na stahování okna nebo dvířka schránky před spolujezdcem, bylo to ještě úsměvné. Když ale po vyjetí z terénu zpět na silnici, nešla vyřadit redukce a uzávěrka mezinápravového diferenciálu, byla to 100km od domova docela prekérní situace... ;-D

.

Rád na Nivu vzpomínám, byl to můj první off-road, ale ještě raději jsem se jí po asi roce pokusu o její provozování zbavil. Ale je fakt, že jsem za ten rok udělal velký pokrok ve svých automechanických dovednostech ;-D

+2/0
22.4.2015 21:15
Foto

M62i84r47o77s39l15a63v 74S41t28e42i76n43e91r 6348954323355

Můj holandský zeť, myslivec, si tu Ladu za málo peněz koupil. Je to nový historický automobil, bez elektroniky, na všecko jsou páčky, ale projede tam, kde moderní SUV neprojede. Pro myslivce, kteří musí do lesa na nezpevněné cesty ideální, ovšem na dálnici ta kaleše nepatří.

0/0
22.4.2015 22:34

J40i43n85d88ř87i68c58h 20Š94k14o61p12e78k 4955251430425

s SUV nelze srovnávat, SUV jsou jen běžné osobáky na zvýšeném podvozku, průchodnost lepší mají těžko

+1/0
23.4.2015 7:56

M95i42c54h83a67l 44M30o74u90c80h63a 9798259403444

Že je s Nivou jeden holandský myslivec spokojený je klidně možné a já mu to ze srdce přeji!

.

Ovšem co se týká terénních schopností jakéhokoli auta, ty jsou dány několika faktory a Niva v nich oproti většině současných SUV nemá nijak navrch. To by se projevilo i při přímém srovnání v terénu, kde by auta typu VW Touareg, Mitshubishi Pajero, Nissan Pathfinder, Toyota Land Cruiser, Land Rover Discovery apod. projely na srovnatelných pneumatikách to samé, ale spíš více než Niva. Koneckonců i Niva je svou koncepcí SUV, opravdová terénní auta mají rámovou konstrukci a tuhé obě nápravy. Ze současné produkce jsou to například Suzuki Jimny, Land Rover Defender a jeho deriváty (např. Španělská Santana nebo Iveco Massif), Toyota Land Cruiser řady 70 nebo Mercedes G (v prodeji i v užitkové verzi Professional). Tahle auta předčí Nivu ve všem a nejvíc ve spolehlivosti a odolnosti při dlouhodobém provozu v terénu, což je u off-roadu asi nejpodstatnější parametr.

0/0
23.4.2015 8:58
Foto

M59i41r31o43s97l75a95v 59S18t79e93i67n70e79r 6258624793285

V roce 1989 jsem si na jaře projel Toyotu Landcruiser v poušti mezi Houmt Souk na Džerbě a Tatouine v Tunisu. Měla už přes 175 tisíc najeto a písek brala suverénně. Jenom musíte stále kmitat volantem, aby vám písek od předních kol nepadal pod zadní kola.

V současnosti mám skoro novou Škodu Yeti 4x4, 2 l TDI a slouží i v těžkém terénu, ovšem jenom zřídka, výborně. 20% klesání  na lesní cestě nebo mokrou louku zvládne suverénně, jenom nesmíte dávat moc plynu. Jak se vám profil na pneu zanese blátem, je konec i u renomovaných teréňáků.

0/0
23.4.2015 22:14

M58i91c98h89a79l 56M75o50u67c23h77a 9778569243874

Pneumatiky jsou "alfa-omega". Do písku musí být výrazně podhuštěné (okolo 0,8bar), potom to jezdí jako rolba. Do bláta rovněž nízký tlak a především MT (mud terrain) vzorek, který, krom toho, že je dosti hrubý, má kónické drážkování, aby se dezén odstředivou silou při otáčení kol snadno čistil.

.

Věřím, že i Škoda Yeti zvládne oproti běžnému osobnímu autu tolik, že je z toho neznalý člověk v šoku. Ovšem pozor na definici těžkého terénu...;-) Já s terénními auty jezdím už cca 20 let, trochu jsem s nimi i závodil, ale především cestoval, těch pouští jsem projel už celkem dost a tak mám to vnímání terénu krapet posunuté ;-D

.

Jen tak pro inspiraci mrkněte na tohle moje video z cest po středním východě: https://www.youtube.com/watch?v=1qdeCOKiiK8 Je to jen cestování pouštěmi, žádný těžký terén, přesto si myslím, že by s tím Yeti měl problém ;-)

0/0
24.4.2015 8:47
Foto

M30i67r29o64s92l98a44v 30S46t94e74i87n50e61r 6138214643105

Yeti má stejnou techniku jako Volvo, Audi Q5, Q3, Tiguan. Hodí se výborně ke stabilizaci na zasněžených silnicích, příležitostně na blátivé cesty nebo lesní úvozy, ovšem světlost podvozku není srovnatelná třeba s tím Landcruiserem. Ovládání rozdělení síly na kola třením je samozřejmě zdroj opotřebení, brzdění je zásadně i ztráta energie, zvýšená spotřeba paliva je důsledkem. U těch lehčích teréňáků bych vyzvedl třeba Suzuki, ty se tak neboří, neutrhávají se pod nimi krajnice.

A plně souhlasím s volbou pneu: vzorek co nejhlubší, s mezerami mezi bloky alespoň 8 mm širokými. Mám čínské Westlake, při jízdě v blátě nebo kačírku mi sice mlátí kousky matroše do blatníků, ale vzorek se nezacpe. S Yetim dodané Continentály jsou tak na cestu do divadla nebo k Lidlovi.

0/0
24.4.2015 21:43

J98a95r81o51m59í50r 50P86o32p35l37e45r 4403121461534

jj Žiguli 1200 a 1500 byly nejlepší auta ve Vých. Evropě

+4/0
22.4.2015 19:15

L81u58d56v43í25k 35G58a56j78d53o84š80í86k 2105153194662

Logicky. Rusove každý pokus udělat lepší auto v rámci RVHP zamázli.

+2/−1
22.4.2015 20:01

J22i56ř24í 91E48r25b68e23n 1513214226947

Například?

+1/0
22.4.2015 22:16

R18o58b44e85r13t 18P31a61c18i65n83a 7704339945801

Je to taková legenda o ukoněení projektu a nezahájení výroby Škody 720. Reálně to ale mohlo být SSSR volné. I kdyby se Škoda 720 sériově vyráběla, Žigulíky by stejně nestačili vyrábět. Prostě ČSSR neměla prachy na výrobu.

+2/0
22.4.2015 23:16

J96i65ř16í 44E34r31b35e73n 1883894386897

Přesně tak, rusofobové se stejně málokdy zmůžou na jiný argument než Š 720. Kdyby přitom Rusové chtěli, mohli dávno zaříznout Tatru 603 i 613,protože Volha i Čajka by na to taky stačily.

+1/0
23.4.2015 6:00

V20á40c74l12a82v 46Z44á83r44u35b46a 9119953963878

A hlavně z nich byl naprosto dokonalý výhled všemi směry...

0/0
23.4.2015 8:20

R14o14b89i40n 30Ž24i30ž87k25a 2848154776696

Møllehøj je nejvyšší hora Dánska. Obojí je přibližně stejně působivé:-)

0/0
23.4.2015 17:15

M86a33r70e95k 23F78l40e51k76a89č 1807862860601

Měl jsem jako svoje první autíčko...přežil i týden pod vodou v roce 97. pak ještě sloužil asi 7 let. vlezlo se tam 5 vysokoškoláku i s bagáží

0/0
22.4.2015 18:30
Foto

P95e62t40r 69M42o38o33s 6472685847

Takhle se o ladovce vyjadřoval svého času Jeremy Clarkson&spol.:

http://www.mojevideo.sk/video/b949/top_gear_komunisticke_auta_1_cast.html

Jeho suchý politicky nekorektní humor mi bude chybětRv:-/

0/0
22.4.2015 18:17

M98a97r68t94i20n 86H86a96l40á65š24e56k 2120752158824

Jak vysvětlili před lidem, že v Itálie byla první fašistický stát světa a Mussolini zkutečný přítel Hitlera?8-o

+2/0
22.4.2015 17:28

P27e57t61r 36M10a58r42e37č69e90k 1613541459448

To dodnes ví v Rusku  jen hrstka lidí . :-) Takže s tím nemohli mít onehdá soudruzi problém.

+1/0
22.4.2015 17:49

R41o62b84i11n 21Ž23i79ž70k56a 2668134936896

Jaký vysvětlení použili pro NDR? stačilo to vzít přes kopírák.

0/0
22.4.2015 17:58

J55a93r81o15m37í92r 37P54o15p89l17e58r 4983491361674

jak vysvětlit Čechům, že první nejvyšší vyznamenání ČR (Řád bílého lva) dostal kdo?

0/0
23.4.2015 1:41

M50i94r34o51s93l31a82v 93Š26i73m92k69o 7475853152685

Žigul 1 500, to byla raketa. Sice měl s ruským karbem Ozon spotřebu přes 10, ale chodil jako bejk. Kdyby měl kvalt navíc....

+4/0
22.4.2015 17:21

P95e63t52r 80M74a19r56e27č51e17k 1853561949938

Jojo .. ale Láďa 1600 byl ještě lepší.

0/0
22.4.2015 17:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.