Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závodní monstrum Nissan má všechno jinak, 1 250 koní pohání přední kola

Japonská automobilka Nissan se po letech experimentování vrací do slavného závodu 24 hodin Le Mans se speciálem nejvyšší kategorie LMP1. Ani tentokrát ovšem nepostavili technici konvenční auto. Tahle šílenost má motor vpředu, hybridní ústrojí dává výkon 1 250 koní a pohání přední kola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25o28s57e19f 74V83a60l67a 9180163193313

zajimalo by mne, jak ma Nissan jisteny setrvacnik, kdyby se z jakychkoli duvodu (nehoda, vada materialu, mechanicke pretizeni) roztrhl. Pak budou z auta letat predmety o vaze, energii a prubojnosti srovnatelne s projektilem moderniho dela

0/0
10.5.2015 22:19

P79e58t88r96a 45D21v85o85ř41á22k57o42v44á 1920244251929

Další obrázky: http://www.dailysportscar.com/2015/02/02/the-new-nissan-gt-r-lm-nismo-lmp1-in-pictures.html

0/0
7.5.2015 10:50

P10a43v60e74l 66A71c90h29a42r52d 1404656926630

Při čtení článku mě napadla věta, kterou před léty pronesl Niki Lauda (a tehdy měl pravdu) : "Jestli tohle bude jezdit, tak všichni ostatní jsou idioti".

+6/0
6.5.2015 10:39

T10o39m42á43š 62J42u48r70e66č57k67a 3863132709253

Aj tak pro mě zůstává nejzajímavější kategorie GT

0/0
6.5.2015 7:14

R74o80m68a44n 73V18o71c58e56t23k86a 9963761126678

Tak u Nissanu se neboji, zajimave auto, jsem zvedav jak zafunguje. Trosku jako Batmobil , ale drzim palce.

+3/0
6.5.2015 7:03

O54n29d48r57e56j 13S11i58d61o81n 6544386761122

Prestoze to s nejvetsi pravdepodobnosti na Audi stacit nebude, tak jim fandim, mam slabost pro podobne sileny napady (pohon pouze prednich kol a mechanicky setrvacnik).

+4/0
6.5.2015 5:22

J16i78ř67í 30K14ř67í71ž 2707314286556

Mechanický přítlak, mechanický grip!! WTF

+1/−1
6.5.2015 0:38

M38i79c85h30a75l 45K71r68e98j12č48í 1486540231213

Nevím, jestli se to běžně používá, ale řekl bych, že mechanický přítlak (způsobený hmotností - v konečném důsledku se neliší od přítlaku aerodynamického) zkrátka způsobuje mechanický grip (=přilnavost).

+1/−1
6.5.2015 0:55

D72a32v17i61d 29K78ř93í55s49t43e28k 5755718432954

V konečném důsledku se mechanický přítlak od toho aerodynamického opravdu neliší - jde o to přitlačit auto k vozovce. Rozdíl je v tom, jak se toho dosáhne. Pokud máte malý přítlak "mechanický", tak musíte vyrobit přítlak aerodynamický. Ten se "vyrábí" tím, že proud vzduchu, který obtéká auto, tlačí auto k vozovce. Tím se ale zvyšuje odpor vzduchu. Proto, pokud máte dostatečný "mechanický" přítlak, tak můžete kapotu tvarovat mnohem aerodynamičtěji, tím zmenšovat aerodynamický odpor a tím zvyšovat celkový výkon vozu.

+2/0
6.5.2015 10:00

J83i96ř29í 11K27o32c25u38r84e46k 6825694775988

K tomu je třeba dodat, jak velký je aerodynamický přítlak. U formulí se traduje, že v 80 km/h je přítlak vyšší než hmotnost - mohla by jezdit po stropě.

"Mechanický přítlak" má jednu necnost - tu hmotnost musíte urychlovat a taky s ní brzdit, v zatáčkách pak pro jistotu nezvyšuje poměr mezi tíhou a odstředivou silou.

0/0
6.5.2015 17:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.