Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závodní monstrum Nissan má všechno jinak, 1 250 koní pohání přední kola

Japonská automobilka Nissan se po letech experimentování vrací do slavného závodu 24 hodin Le Mans se speciálem nejvyšší kategorie LMP1. Ani tentokrát ovšem nepostavili technici konvenční auto. Tahle šílenost má motor vpředu, hybridní ústrojí dává výkon 1 250 koní a pohání přední kola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o31s24e41f 82V92a93l76a 9460743833363

zajimalo by mne, jak ma Nissan jisteny setrvacnik, kdyby se z jakychkoli duvodu (nehoda, vada materialu, mechanicke pretizeni) roztrhl. Pak budou z auta letat predmety o vaze, energii a prubojnosti srovnatelne s projektilem moderniho dela

0/0
10.5.2015 22:19

P35e67t19r56a 18D88v93o28ř71á82k76o13v17á 1460224611509

Další obrázky: http://www.dailysportscar.com/2015/02/02/the-new-nissan-gt-r-lm-nismo-lmp1-in-pictures.html

0/0
7.5.2015 10:50

P93a48v53e46l 33A59c33h50a14r44d 1404136116540

Při čtení článku mě napadla věta, kterou před léty pronesl Niki Lauda (a tehdy měl pravdu) : "Jestli tohle bude jezdit, tak všichni ostatní jsou idioti".

+6/0
6.5.2015 10:39

T15o92m20á15š 12J60u95r97e73č64k59a 3903592539213

Aj tak pro mě zůstává nejzajímavější kategorie GT

0/0
6.5.2015 7:14

R34o46m80a42n 36V52o35c39e88t11k18a 9853151136538

Tak u Nissanu se neboji, zajimave auto, jsem zvedav jak zafunguje. Trosku jako Batmobil , ale drzim palce.

+3/0
6.5.2015 7:03

O62n24d70r38e71j 19S95i41d19o10n 6534946741872

Prestoze to s nejvetsi pravdepodobnosti na Audi stacit nebude, tak jim fandim, mam slabost pro podobne sileny napady (pohon pouze prednich kol a mechanicky setrvacnik).

+4/0
6.5.2015 5:22

J85i41ř98í 78K38ř79í97ž 2597704746116

Mechanický přítlak, mechanický grip!! WTF

+1/−1
6.5.2015 0:38

M78i62c30h13a92l 74K89r94e29j12č45í 1306310801123

Nevím, jestli se to běžně používá, ale řekl bych, že mechanický přítlak (způsobený hmotností - v konečném důsledku se neliší od přítlaku aerodynamického) zkrátka způsobuje mechanický grip (=přilnavost).

+1/−1
6.5.2015 0:55

D37a15v70i41d 81K57ř60í51s12t68e18k 5165758322544

V konečném důsledku se mechanický přítlak od toho aerodynamického opravdu neliší - jde o to přitlačit auto k vozovce. Rozdíl je v tom, jak se toho dosáhne. Pokud máte malý přítlak "mechanický", tak musíte vyrobit přítlak aerodynamický. Ten se "vyrábí" tím, že proud vzduchu, který obtéká auto, tlačí auto k vozovce. Tím se ale zvyšuje odpor vzduchu. Proto, pokud máte dostatečný "mechanický" přítlak, tak můžete kapotu tvarovat mnohem aerodynamičtěji, tím zmenšovat aerodynamický odpor a tím zvyšovat celkový výkon vozu.

+2/0
6.5.2015 10:00

J13i53ř94í 36K91o55c75u37r25e35k 6635104545858

K tomu je třeba dodat, jak velký je aerodynamický přítlak. U formulí se traduje, že v 80 km/h je přítlak vyšší než hmotnost - mohla by jezdit po stropě.

"Mechanický přítlak" má jednu necnost - tu hmotnost musíte urychlovat a taky s ní brzdit, v zatáčkách pak pro jistotu nezvyšuje poměr mezi tíhou a odstředivou silou.

0/0
6.5.2015 17:22







Najdete na iDNES.cz