- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Soudruhům socanům a spol. dochází peníze na populistické sliby? Asi jo...
Nejekologičtější auto je to, co už jednou vyrobeno bylo, tudíž se už nemusí investovat energie do jeho výroby. Jinak já mám Saab 9-3 z roku 2000, eko výpalné už zaplaceno... počítám, že tyhle auta budou poslední veterány. Ty dnešní plečky se totiž veteránského věku nedožijou...
Do práce vzdálené 50 km od domova dojíždím posledních 7 let denně 15 let starým VW Golf 4 Tdi 66kW. Najeto mnou 308 tis. km za cca 11 let, bez jedinné závady na motoru, pouze pravidelný běžný servis. Naprosto bezproblémové spolehlivé auto.
Kolega, který dojíždí 5 let starým Hjondé i30 ( první majitel - naj. 110 tis.) tak každý druhý měsíc něco spravuje - klima, nápravy, každou chvíli něco.
Takže, proč měnit něco, co funguje a to naprosto spolehlivě za laciné ekošunty, které, jak to tak vypadá, ten můj Golf přežije tak možná ještě dvakrát. Radši příště zaplatím ekovýpalné za něco, co bylo vyrobené v době, kdy kvalita byla samozřejmostí, a to ještě za zlomek ceny klumpu, se kterým budu za relativně krátkou dobu vykrmovat servis. Smutná pravda, bohužel.
Ono to spíš bude tím, že Hjondé je asijský spotřební šunt, kdežto ten Golf ještě kvalitní koncernové auto
Na plebejce je potřeba přísnost, to je jasne...
my z vás ty peníze vy lemplové dostanem, když už si nechcete kupovat nový auta...
Daň z fazolí, nebo z paliveho guláše!!! po tom se taky zamořuje vzduch.
A jakou "plánovanou životnost" má úředník, který toto další a další utahování šroubů vymýšlí?
Stačilo by ji v našich podmínkách tak stotisícům zcela zbytných státních zaměstnanců ukončit a rázem by se neřešily blbosti a bylo o poznání lépe.
A jaký by toto mělo teprve ekologický efekt! Ty MW ušetřené EN +TE v kancelářích, ty tisíce tun plastů a dalších surovin za zbytečně vyrobené pc, židle, telefony, dráty, ty tuny papíru, který by by se nemusely vyrobit a pak ještě recyklovat ....!
Stacilo by nevolit zjevne skudce. Je to mnohem snaze realizovatelne nez racionalizace statni spravy.
Ať mají nová auta slevu na dani a stará s horšími emisemi mají vyšší daň. Ale myslím, že se to odvíjí více od stavu a ujetých km než od stáří vozu.
Znamená to si pořídit auto držák, které nepotřebuje údržbu. Mám Ford Fiesta z roku 2001, kupoval jsem ji v roce 2003 za 100tis.Kč. Do dneška stály opravy 25tis. Auto perfektně slouží a nemá žádný problém. Leju jen benzín a měním olej. Vydrží minimálně dalších 5 let a pak ho dám dětem. Přepisovat ho na ně nebudu. Kdyby nebyla EKO daň, tak bych třeba koupil nové, ale takto si nechám staré. Stejně je to větší držák jak ta nová auta.