Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motoráři VW v ráži: nový dvanáctiválec a litrový tříválec má 272 koní

Volkswagen se rozhodl, že laickou i odbornou veřejnost ohromí novými motory. Ukázal je v rámci International Vienna Motor Symposium. Krom nového dieselu pro dodávky představil dva vpravdě šílené benzinové motory. Jeden litrový tříválec na steroidech a pak obří dvanáctiválec, který rozhodně nechce být vyhynulým dinosaurem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98i44ř75í 34K69o24c31u26r34e41k 6315194695328

Ve Formuli 1 je předepsáno, kolik musí motor vydržet. Ale na silnci ne! Vydrží ten tříhrnek aspoň tolik, co motor z F1?

+1/0
18.5.2015 20:24

V85í12ť72a 95K91r46u54t64i67š 1560604595437

Před 30 lety dávaly motory v F1 z objemu 1.5 litrů až 1.400 PS v kvalifikacich, kdy skutečně vydržely pár kol. Při závodě to bylo okolo 800 PS, v prakticky trvalé zátěži... Proti tomu je stále jen koncept, i když s "extrémními" 270 PS a technikou a materiály o 30 let dále jiný level, nehledě na to, že tento výkon v normálním provozu a to jakémkoliv motorů nejste schopen využít déle než pár sekund...

0/−2
18.5.2015 22:47

D31a46n56i34e79l 86J90i16r52á36č90e57k 3201640360848

Jestli chcete tak Vás svezu mezi Libercem a Prahou a uvidíte, že během skoro celé 30ti minutové jízdy bude po většinu času 300 koní málo...

+1/−3
19.5.2015 0:20

V41á33c37l33a87v 49P83o53t50k75a83n 8759443766297

Vzdy jen pri predjizdeni, navic pri dodrzeni povolene rychlosti to bides jen lechtat a pojedes stejne jako fabka. Vykonne motory jsou u nas k nicemu, neco jineho je to na okruhu.

0/−1
19.5.2015 6:28

K73a20r80e98l 78E76h16l 5506311776267

Právě naopak. Výkonné motory jsou zárukou zklidnění jízdy, protože se nikdo nemusí rozčilovat, že to musí znovu rozjíždět.

Vyzkoušel jsem si rozdíl a člověk je i méně unavený a tím i víc soustředěný...

0/0
29.6.2015 20:37

K42r74y80š48t81o80f 28L78a35n32í33k 1359540815615

tak ještě rychle pro trojkovou Mazdu s poctivym dvoulitrem, nez ji zakážou..

+8/0
18.5.2015 15:52

D12a83n14i13e24l 70T74o17m27e47k 8399655568186

Když to nebude ten jejich diesel s konstrukční chybou...

0/0
20.5.2015 7:37

P35e81t15r 55Č71e16r19m72á12k 9938135579640

Že W12 přežívá je dobře.

+4/0
18.5.2015 13:37

M50a95r50e84k 35J26a27n74e32č46k28a 1627546673671

VW jde na to chytře, jak lidi přinutit kupovat stále nová auta :-) Prostě jedině tak, aby se co nejdříve odporoučel motor a nový stál pořádný ranec. A nejlépe, aby nebylo možné motor lehce opravit, třeba aby se i díky takovým výkonům zkroutil i celej blok motoru. Nakonec to třeba zvládne i 50tkm se slušným zacházením. S TSI už má co do km nájezdu tímto směrem našlápnuto dobře a tohle bude jenom další krok. Není daleko doba, kdy se bude u motoru od VW uvádět počet turbín a kompresorů, protože obsah už nebude vůbec podstatný. Jenom zda nadšenci koncernu tomu budou stále tak nadšeně tleskat a pořád ochotně kupovat stále nové vozy. Ale aspoň se tak Francouzi a Italové zbaví nálepky problémových aut ;-)

+6/0
18.5.2015 12:45

M63a10r51t25i70n 70L10ž49i27č79a82ř 9745527392804

Já jsem zvědavý s čím přijde VW do nového Veyronu

0/0
18.5.2015 12:37

P20a10v66e16l 34O20d75r62a14z48i39l 6434129457860

Neuvěřitelný rozsah BENZÍNOVÉHO auta 1500-4000 otáček?8-o;-D

0/−4
18.5.2015 10:49

J91i27ř48í 50S19c11h51w86a85c93h 8508554338146

v článku ale není řeč  o rozsahu otáček motoru ;-)

ale o rozsahu otáček při kterém dává maximum krouťáku, což je poněkud jiný rozsah, že....

+12/0
18.5.2015 12:04

O52n51d73r44e50j 36M28a95r47e43c56e86k 3470478750415

Downsizing je nesmysl. Chápu, že městskému autu stačí motor 1.0 nebo tak. S tím problém nemám. Ostatně to už mělo Uno nebo Matiz. Na to popojíždění to stačí. Ve výsledku i 1.3 z fáfejta byla pužitelná a to i na delší trasy. Ale 3válec o výkonu 300 koní bych nechtěl ani zadarmo. Protože 90% populace aboslutně neví jak s motorem zacházet, jen to ohulí hned po nastartování, budou vrakoviště plný tak 2 týdny po uvedení do seriové výroby. Cena nového motoru bude u VW stejná jako cena auta.... Celý je to pošahaný. Menší motor se nerovná méně splodin.....

+9/0
18.5.2015 10:21

J37i96ř14í 40S86c64h36w11a30c79h 8678224798226

downsizing je fakt, který má samozřejmě nějaké opodstatnění....

nesmyslné, lépe řečeno ničím neopodstatněné je tvoje tvrzení, že bys 3 válec s 300 k nechtěl ani zadarmo. To by ti ho musel někdo nabízet a to by ho někdo musel dávat do seriových aut. 

Pokud k tomu někdy dojde, že 1.0/300k se dostane do sériovky, tak to bude s technologií na poněkud jiné úrovni, než je ta dnešní.....;-)

+1/−2
18.5.2015 13:08

J82a63n 52F57r60i96d64r97i61c19h 6675958789153

Tak nějak. Problém není to vyrobit, ale udělat to blbuvzdorný, aby se k tomu lidi chovali, to dneska není ve zvyku.

0/0
18.5.2015 21:20

J93a31n 62B13o21h54a66t52ý 7517910268862

Můj jezevčík nebude spát, dokud to nebude mít ve svém Polu.

+1/0
18.5.2015 8:19

M25a72r24e69k 67M16a25z35u59c91h 2446893853

Parametry OK.Ale sem zvědavý na trvanlivost rozvodového mechanismu,což je kámen úrazu poslední doby.

+6/0
18.5.2015 7:44

J78i75n38d44ř93i71c90h 84Š31k17o97p26e63k 4115351550395

by mě zajímalo, jakou životnost bude mít ten třívalcový litrový motor pracující na 300 % svých možností ;-D

+7/−1
18.5.2015 7:25

A22l59e40x73a81n91d82r 90K50o61s80t53k54a 8112868726264

50 tisíc? Pokud dřív nezrezne kastle.

+1/0
18.5.2015 13:46

V41á78c37l17a56v 30P35o11t93k64a25n 8539143146887

To jsou kecy, 100% vyuziti energie paliva ti v litrovem mmotoru da tisice koni.

0/−2
19.5.2015 6:46

J78a29n 79D83l58o22u96h83ý 7554539530199

Neni problem vyrobit maly motor s gigantickym vykonem, pokud neni dulezity parametr zivotnost! Cim lehci materialy se pouziji uvnitr motoru, tim vice stoupa vykon a prudce klesa zivotnost.

+7/−1
18.5.2015 7:11

V20í41t 75G15a21b53r46i68e56l 5284313646397

Kolik ten tříhrnek vydrží kilometrů?

+20/0
18.5.2015 4:00

A14n71t87o36n66í47n 46S56e90b73e35r31a 7123238140449

Ten dost, ale ty turba a kompresory se musí měnit jednou ročně. 

Po takové ostřejší jízdě, když se to řádně nenechá schladit klidnou jízdou a hned se vypne motor, tak je hned vystaráno co s výplatou ;-D

+7/0
18.5.2015 6:23

J94o81s63e13f 20N25o69v27a59k 5148982666458

To budou nářky - já idiot zapomněl vypnout start-stop, stojím tu u přechodu a auto nejede, muůžeš mě odtáhnout? :-D

+2/0
18.5.2015 6:29

R42a60s96t24i54s53l50a19v 56P87a15l16u61š 4287668507834

Myslim, ze prave elektricke turbo by mohlo vyriesit tento problem, pretoze elektronika ho moze nechat bezat aj ked bude motor na vypnuty...

+2/0
18.5.2015 8:31

O19n39d42ř33e61j 45L67o61š28o88t11h 1695765625471

Nechápu, že to automobilky neřeší nějakým čidlem, které by zamezilo vypnutí motoru, je-li turbo moc horké. Je to otázka pár stokorun.

0/0
18.5.2015 10:31

P79a20v57e23l 37O16d57r68a62z35i47l 6924579957570

No spíš že by se mohlo turbo dochladit i po vypnutí motoru, tak mi ostatně funguje sahara.

+1/0
18.5.2015 10:48

M95i13c76h74a93l 69P33a22v80l24á39t 9623353644499

Treba EA888 ma dochlazovani turba. Ale i tak se doporucuje to nechat jeste aspon minutu dve bezet.. O debilite nemoznosti vypnout Start/Stop predvolbou (volbou to jde) nicmene neni sporu.

+1/0
18.5.2015 15:19

M48i79c34h67a36l 50D69o53č22k77a61l 6701799963

mám A6 r.v.98 a ta má el. čerpadlo, který honí vodu i po vypnutí motoru a vypne se zároveň s ventilátorem chladiče....

+1/0
18.5.2015 11:24

J23i51ř19í 65P69e91l97n91á12ř 6685773556979

Tam nejde ani tak o vodu jako o olej, nicméně to už dávno řeší elektrická olejová čerpadla, takže to co píše Tonda, je už léta pasé...

0/0
18.5.2015 13:18

P76e97t96r 53M31a14l23i85š67k68a 6891685161353

A je to u všech nebo jen těch luxusních? A6 se mi nezdá zrovna jako lidový vůz.

0/0
18.5.2015 19:39

J58a63n 95F42r98i53d24r67i71c30h 6965648719503

Tohle měl můj Fiat Uno z roku 91. Pak s tím ale u levnějších aut po roce 2000 přestali :X

+1/0
18.5.2015 21:21

T56o76m65á89š 80Z52e92m55a24n 3345398654665

Zrovna elektricky poháněným "turbům" to bude jedno - nebudou je žhavit výfukové plyny;)

0/0
18.5.2015 19:33

M21a54r82e28k 95H62r65u48b38y 6157352781118

Dost napovida fakt, ze namisto montaznich sroubu jsou pouzity suche zipy ;-)

+7/0
18.5.2015 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.