Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motoráři VW v ráži: nový dvanáctiválec a litrový tříválec má 272 koní

Volkswagen se rozhodl, že laickou i odbornou veřejnost ohromí novými motory. Ukázal je v rámci International Vienna Motor Symposium. Krom nového dieselu pro dodávky představil dva vpravdě šílené benzinové motory. Jeden litrový tříválec na steroidech a pak obří dvanáctiválec, který rozhodně nechce být vyhynulým dinosaurem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11i54ř47í 20K17o10c32u25r87e33k 6865194495428

Ve Formuli 1 je předepsáno, kolik musí motor vydržet. Ale na silnci ne! Vydrží ten tříhrnek aspoň tolik, co motor z F1?

+1/0
18.5.2015 20:24

V44í82ť92a 45K26r50u66t23i51š 1510514765807

Před 30 lety dávaly motory v F1 z objemu 1.5 litrů až 1.400 PS v kvalifikacich, kdy skutečně vydržely pár kol. Při závodě to bylo okolo 800 PS, v prakticky trvalé zátěži... Proti tomu je stále jen koncept, i když s "extrémními" 270 PS a technikou a materiály o 30 let dále jiný level, nehledě na to, že tento výkon v normálním provozu a to jakémkoliv motorů nejste schopen využít déle než pár sekund...

0/−2
18.5.2015 22:47

D16a76n72i94e87l 83J86i65r45á83č72e81k 3571100490288

Jestli chcete tak Vás svezu mezi Libercem a Prahou a uvidíte, že během skoro celé 30ti minutové jízdy bude po většinu času 300 koní málo...

+1/−3
19.5.2015 0:20

V90á13c59l36a84v 89P27o29t51k86a94n 8809343726407

Vzdy jen pri predjizdeni, navic pri dodrzeni povolene rychlosti to bides jen lechtat a pojedes stejne jako fabka. Vykonne motory jsou u nas k nicemu, neco jineho je to na okruhu.

0/−1
19.5.2015 6:28

K43a44r15e44l 40E11h67l 5516341766597

Právě naopak. Výkonné motory jsou zárukou zklidnění jízdy, protože se nikdo nemusí rozčilovat, že to musí znovu rozjíždět.

Vyzkoušel jsem si rozdíl a člověk je i méně unavený a tím i víc soustředěný...

0/0
29.6.2015 20:37

K86r82y53š27t34o47f 16L86a66n60í34k 1569380285805

tak ještě rychle pro trojkovou Mazdu s poctivym dvoulitrem, nez ji zakážou..

+8/0
18.5.2015 15:52

D91a70n24i53e53l 31T39o49m42e80k 8889575248506

Když to nebude ten jejich diesel s konstrukční chybou...

0/0
20.5.2015 7:37

P41e25t75r 81Č66e64r79m22á64k 9308435569760

Že W12 přežívá je dobře.

+4/0
18.5.2015 13:37

M44a21r61e51k 43J29a86n56e45č21k84a 1437786963341

VW jde na to chytře, jak lidi přinutit kupovat stále nová auta :-) Prostě jedině tak, aby se co nejdříve odporoučel motor a nový stál pořádný ranec. A nejlépe, aby nebylo možné motor lehce opravit, třeba aby se i díky takovým výkonům zkroutil i celej blok motoru. Nakonec to třeba zvládne i 50tkm se slušným zacházením. S TSI už má co do km nájezdu tímto směrem našlápnuto dobře a tohle bude jenom další krok. Není daleko doba, kdy se bude u motoru od VW uvádět počet turbín a kompresorů, protože obsah už nebude vůbec podstatný. Jenom zda nadšenci koncernu tomu budou stále tak nadšeně tleskat a pořád ochotně kupovat stále nové vozy. Ale aspoň se tak Francouzi a Italové zbaví nálepky problémových aut ;-)

+6/0
18.5.2015 12:45

M39a76r92t31i40n 14L98ž95i53č43a72ř 9975477442934

Já jsem zvědavý s čím přijde VW do nového Veyronu

0/0
18.5.2015 12:37

P79a41v90e78l 95O29d55r33a53z45i39l 6164619287500

Neuvěřitelný rozsah BENZÍNOVÉHO auta 1500-4000 otáček?8-o;-D

0/−4
18.5.2015 10:49

J52i89ř70í 58S81c60h31w47a12c42h 8708234248176

v článku ale není řeč  o rozsahu otáček motoru ;-)

ale o rozsahu otáček při kterém dává maximum krouťáku, což je poněkud jiný rozsah, že....

+12/0
18.5.2015 12:04

O49n49d54r64e66j 25M64a87r55e53c87e10k 3690418120885

Downsizing je nesmysl. Chápu, že městskému autu stačí motor 1.0 nebo tak. S tím problém nemám. Ostatně to už mělo Uno nebo Matiz. Na to popojíždění to stačí. Ve výsledku i 1.3 z fáfejta byla pužitelná a to i na delší trasy. Ale 3válec o výkonu 300 koní bych nechtěl ani zadarmo. Protože 90% populace aboslutně neví jak s motorem zacházet, jen to ohulí hned po nastartování, budou vrakoviště plný tak 2 týdny po uvedení do seriové výroby. Cena nového motoru bude u VW stejná jako cena auta.... Celý je to pošahaný. Menší motor se nerovná méně splodin.....

+9/0
18.5.2015 10:21

J60i18ř34í 94S61c22h76w98a42c60h 8188284768716

downsizing je fakt, který má samozřejmě nějaké opodstatnění....

nesmyslné, lépe řečeno ničím neopodstatněné je tvoje tvrzení, že bys 3 válec s 300 k nechtěl ani zadarmo. To by ti ho musel někdo nabízet a to by ho někdo musel dávat do seriových aut. 

Pokud k tomu někdy dojde, že 1.0/300k se dostane do sériovky, tak to bude s technologií na poněkud jiné úrovni, než je ta dnešní.....;-)

+1/−2
18.5.2015 13:08

J56a78n 10F67r85i30d73r28i15c74h 6615528309383

Tak nějak. Problém není to vyrobit, ale udělat to blbuvzdorný, aby se k tomu lidi chovali, to dneska není ve zvyku.

0/0
18.5.2015 21:20

J55a91n 98B22o22h16a80t57ý 7467240738872

Můj jezevčík nebude spát, dokud to nebude mít ve svém Polu.

+1/0
18.5.2015 8:19

M40a36r87e94k 67M84a86z87u66c67h 2356503363

Parametry OK.Ale sem zvědavý na trvanlivost rozvodového mechanismu,což je kámen úrazu poslední doby.

+6/0
18.5.2015 7:44

J37i36n18d87ř94i49c68h 23Š63k86o35p79e59k 4815611960685

by mě zajímalo, jakou životnost bude mít ten třívalcový litrový motor pracující na 300 % svých možností ;-D

+7/−1
18.5.2015 7:25

A48l73e78x90a61n87d41r 27K17o93s27t79k12a 8282648896344

50 tisíc? Pokud dřív nezrezne kastle.

+1/0
18.5.2015 13:46

V26á66c21l44a81v 37P48o17t79k54a35n 8969983466237

To jsou kecy, 100% vyuziti energie paliva ti v litrovem mmotoru da tisice koni.

0/−2
19.5.2015 6:46

J18a75n 15D46l19o19u29h42ý 7904189920309

Neni problem vyrobit maly motor s gigantickym vykonem, pokud neni dulezity parametr zivotnost! Cim lehci materialy se pouziji uvnitr motoru, tim vice stoupa vykon a prudce klesa zivotnost.

+7/−1
18.5.2015 7:11

V13í32t 39G69a67b68r25i98e34l 5574603676297

Kolik ten tříhrnek vydrží kilometrů?

+20/0
18.5.2015 4:00

A53n92t62o51n28í18n 41S88e79b69e92r98a 7323988260339

Ten dost, ale ty turba a kompresory se musí měnit jednou ročně. 

Po takové ostřejší jízdě, když se to řádně nenechá schladit klidnou jízdou a hned se vypne motor, tak je hned vystaráno co s výplatou ;-D

+7/0
18.5.2015 6:23

J46o17s21e51f 66N80o48v64a54k 5118482486788

To budou nářky - já idiot zapomněl vypnout start-stop, stojím tu u přechodu a auto nejede, muůžeš mě odtáhnout? :-D

+2/0
18.5.2015 6:29

R92a63s81t52i94s90l10a86v 53P20a47l10u31š 4807338227464

Myslim, ze prave elektricke turbo by mohlo vyriesit tento problem, pretoze elektronika ho moze nechat bezat aj ked bude motor na vypnuty...

+2/0
18.5.2015 8:31

O30n60d13ř56e66j 76L22o12š73o52t53h 1245715345541

Nechápu, že to automobilky neřeší nějakým čidlem, které by zamezilo vypnutí motoru, je-li turbo moc horké. Je to otázka pár stokorun.

0/0
18.5.2015 10:31

P58a45v84e78l 92O21d77r87a78z32i25l 6364879397300

No spíš že by se mohlo turbo dochladit i po vypnutí motoru, tak mi ostatně funguje sahara.

+1/0
18.5.2015 10:48

M59i86c61h96a43l 71P35a75v29l21á38t 9383323654549

Treba EA888 ma dochlazovani turba. Ale i tak se doporucuje to nechat jeste aspon minutu dve bezet.. O debilite nemoznosti vypnout Start/Stop predvolbou (volbou to jde) nicmene neni sporu.

+1/0
18.5.2015 15:19

M37i17c35h67a16l 19D12o45č43k23a15l 6341249273

mám A6 r.v.98 a ta má el. čerpadlo, který honí vodu i po vypnutí motoru a vypne se zároveň s ventilátorem chladiče....

+1/0
18.5.2015 11:24

J46i27ř35í 50P75e18l81n87á94ř 6145423306179

Tam nejde ani tak o vodu jako o olej, nicméně to už dávno řeší elektrická olejová čerpadla, takže to co píše Tonda, je už léta pasé...

0/0
18.5.2015 13:18

P62e22t47r 83M70a61l20i26š16k33a 6521945161533

A je to u všech nebo jen těch luxusních? A6 se mi nezdá zrovna jako lidový vůz.

0/0
18.5.2015 19:39

J61a46n 79F96r54i10d35r52i12c55h 6495368609223

Tohle měl můj Fiat Uno z roku 91. Pak s tím ale u levnějších aut po roce 2000 přestali :X

+1/0
18.5.2015 21:21

T16o10m72á54š 68Z35e41m82a33n 3965988114715

Zrovna elektricky poháněným "turbům" to bude jedno - nebudou je žhavit výfukové plyny;)

0/0
18.5.2015 19:33

M32a39r72e73k 14H95r21u37b87y 6697612401748

Dost napovida fakt, ze namisto montaznich sroubu jsou pouzity suche zipy ;-)

+7/0
18.5.2015 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.