- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jezdim po Praze 20 000km ročně. Jednoduchý vzorec koukněte se jak je krásně čistý a jak voní nový olej vs 9 měsíců starý olej po 15 000km. Nechat ho tam dalších 15 000 je hnus :) No to stejné v převodovce. Měňte tu náplň ikdyž vám výrobce říká že je doživotní - ona doživotní je protože se vám odejde převodovka ložiska ozubení atd a budete ten olej muset vyměnit s dalšíma věcma :) Měnit olej v převodovce po 6 letech je pozdě...
Jsou i kvalitní oleje co vydrží daleko víc, než si kdo myslí. Například u Scanii jsme jezdili na kontrolu po 60 až 70 tisících km, v servisu odebrali vzorel oleje a pokud byla viskozita atd v pořádku, tak se jelo dalších 25-30 tisíc km. Výměnu jsem někdy dělal až po 100-+110 tisících km a byly to nové auta v prodloužené záruce. Auta na firmě najezdily kolem jednoho milionu km, pak se prodávaly dál kde ještě jednou tolik najezdily bez jakékoli větší opravy motoru.
Samozřejmě, ty plky výrobců jsou na nic. Já tam leju už léta střik olivového řeckého extra panenského a STIGA vyjetého ze sekačky, 50 na 50. A přidám pár kapek javorového sirupu, motor si pak udělá krásnou tenkou ochranou vrstvičku. Mňamka.
To jste myslel jako ironii jen aby vás naši šetřílkové nevzali za slovo a pak vás nežalovali.V juesej by určitě vysoudili balík.
Jiní odborníci tvrdí něco jiného - https://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
Tak automobilky tedy nevědí, kdy servisovat auta, ze která nesou záruku? No ještě, že pan Noname to ví úplně přesně ...
Co ti presne vadi? Kdyby rikal, ze mame najet VIC nez rika vyrobce, tak nereknu. Ale takhle? Nevim, co je na tom divneho. Automobilky prece chteji, aby se auto (po zaruce) rozpadlo - a clovek si koupil nove.
Odborníky tohoto druhu najdete na všech forech pro automobilisty. Jediný případ, kdy je opravdu lépe, měnit olej před doporučeným kilometrem, je vozidlo, které delší dobu stálo.
Běžným provozem jsou nečistoty stále v oběhu a vypustí se s teplým olejem. Stojí-li však motor několik měsíců, mohou se nečistoty usadit. Pak je průplach ložiskovým olejem opravdu dobrý tip.
Jinak i těch 30 tisíc km jsou v pořádku, když se ujedou při pravidelném provozu dříve, než za 2 roky. Ostatně to palubní počítač stále sleduje, alespoň u mé Škody.
Nečistoty se tvoří a usazují průběžně, když ne jinde, tak ve filtru, jestli máte nečistoty v oběhu, tak máte místo filtru záclonu.
Palubní počítač vám sleduje právě jen ty kilometry.
znova odborník na oleje a motory. a bude to aj zoškrtaním pôvodného článku, takže vyšiel "paskvil".
boli časy, keď sa olej naozaj menil dvakrát do roka - letný a zimný a používal sa aj preplachový olej. lenže vtedy boli spodové motory, prašné cesty, papierové + filcové olejové a sitkové vzduchové filtre, benzín max 80 oktánov, ...
len taký malý exkurz do návodu : pri teplotách pod -20°C povoliť sviečky, pretočiť motor kľukou, na olejovom filtri pretočiť páčku aspoň dvakrát dookola, na palivovom čerpadle páčkou naťahať palivo kým nebude počuť v karburátore, priniesť batériu z tepla , ...
No jo hezké rady - ale já mám Common rail - tak toho moc nenapovoluju o klice nemluvě
Ono dost taky záleží, co se s daným autem jezdí. Je rozdíl, zda někdo má auto v garáži a v práci parkuje taky v garáži (motor nikdy neprochladne na -20 v zimě) a jezdí po dálnici rovně jednu cestu 50 km... než někdo, komu stojí auto venku, jezdí hlavně po městě a krátké trasy....
ja pouzivam olej syntheticky aten je dobrej na 25.000 KM
a jak casto menit vzduch v kolech?