Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ekologická daň za převod se bude týkat tří milionů aut

Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o deset až 15 let staré vozy, které splňují emisní normu Euro 3. Nová norma jde po schválení vládou do parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a67n 70D89l40o14u17h59ý 8956930683690

Vždyť Babiš tvrdil, že najde tě 150 miliard;-D

+2/0
20.5.2015 14:32

M17i75l27a73n 45C69i55m28b88á65l21n65í20k 4183855976119

To zas vymyslel nějaký chytrolín na ministerstvu,který si vozí svoje pozadí ve vládní Audi za peníze pracujících,ne chodících do zaměstnání,občanů.;-O

0/0
20.5.2015 10:39

S56t68a61n20i75s78l46a19v 33C63h98y59t26r29a 3894403397839

EKO výpalný, jinak bych to nenazýval.

Pokud by státu šlo o ekoligii, tak místo kasírování peníze začně za likvidaci aut vyplácet. Peněz tam je nyní z ekopoplatků až až. Stačilo by dát 10tis za každé auto, co by se dalo do šrotu a hnedle vy se vozový park omladil a ta jejich slavná ekologie by hnedle dávala smysl.

A poslední věc. Bere taky ta slavná statistika ohledy na registrované veterány? Je jich čim dál tim více a rozhodně se nejedná auta, co nám tady ničí přírodu.

+2/0
19.5.2015 14:01

J58i71n16d62ř62i98c38h 19Š51k22o51p10e73k 4925501480865

šrotovné by muselo být v takové výši, že by pokrylo rozdíl mezi cenou nového vozu a objemem peněz, který může dotyčný vynaložit na zakoupení nového vozu či novější ojetiny

0/0
19.5.2015 17:00

M18i69l67a59n 17N64o62v69á89k 6185190651

asi tak, 10 000 při nákupu nového auta nikoho nevytrhne

+1/0
20.5.2015 8:00

S12t21a16n92d88a 94C66h71v72o19s89t 1142228

Prumerne stari aut je pekna statistika. Ale k prdu. Me by zajimalo srovnani stari auta ve vztahu k najetym kilometrum. Priklad: Ja mam auto stary 2 roky, muj otec jako duchodce auto 14lety. Prumer je tedy 8 let. Jenze ja najedu 30 tis rocne a otec 3 tisice rocne. Pokud tedy vezmu v potaz vahu najetych kilometru, vyjde prumerne stari lehce pres 3 roky. A takovych starych aut, ktera jezdi jednou tydne jen do nejblizsi lekarny, Lidlu apod., je vetsina.

+2/−2
19.5.2015 8:28

J26a47n 79Š24p21e85c17i26á54n 2950890899959

Já mám na audi 550tisíc, a neřekl bych, že třetí motor a čtvrtá výfuková soustava s novým katalyzátorem je nějaký ekologický průser, naopak! MOhl jsem mít už třetí auto, místo toho jsem ušetřil přírodě.

+4/0
19.5.2015 11:12

J50a11n 47K13o54n43v74a48l60i13n42k43a 5710811431545

550 tisíc na 3 motor? To bude TSi, ne ;-D? Já mám na bmw taky hodně (210tkm) s jedním motorem, jednou převodovkou a jednou výfukovou soustavou.

+1/0
19.5.2015 14:18

J97i22ř13í 94S85c97h74w58a57c73h 8698384518896

audi s 550 tisíci bude tak na 99% starší než 10 let, takže TSI tam bude dost těžko.

A do auta, kde motor doslouží řekněme po 300-400 tisících by další nové motory asi dával jen blázen....;-)

0/0
19.5.2015 22:32

J34a98n 76Š44p97e76c81i75á67n 2870650189719

Audi a4 1999. Jezdím denně Teplice Praha. Proč myslíte ,že je to nebezpečné ?

0/0
21.5.2015 9:12

J14o15s74e60f 82N73o81v81a24k 5558442976388

No vidíte, na citroenu mám 280 tisíc, motor i převodovka původní a doufám, že ještě jednou 280 tisíc dám.

0/0
19.5.2015 15:48

L97u51d26v55í67k 26G90a86j42d14o91š81í56k 2445763634232

Potíž je v tom, že emise u 14 let starého udržovaného auta se výrazně neliší pokud má auto najeto 30 000 nebo 500 000. Zato mezi 14 let starám a 2 roky starým je to dost podstatné i když se o to dvouleté bůhvíjak nestaráte.

Je to dáno konstrukcí motoru. Nikoliv nájezdem.

+2/−6
19.5.2015 11:44

T36o23m20á40š 86V91e48s11e65l33ý 5755398510349

přesně, liší se velmi výrazně - nová auta s nesmyslně nastavenými limity produkují mnohem nebezpečnější svinstva než stará (vznětové menší saze, zážehové začaly produkovat saze), navíc reálně mají vyšší spotřebu než stará. Plus je třeba připočítat zbytečnou výrobu nového, když ještě staré funguje (tedy pokud by to celé fungovalo tak jak nám tvrdí).

+3/−1
19.5.2015 12:26

T94o61m83á30š 46T76a39t88í23č90e25k 5450872830728

Skutečnost je ovšem taková, že spotřeba energií - a tím pádem i množství emisí - je (a byla už před euronormama) vyšší při výrobě auta než během jeho celého provozu, i když se dožije třeba 25 let. Ekožvásty jsou už dávno jenom žvástama, nejde o přírodu, ale o prachy.

0/0
19.5.2015 19:39

J49a69n 88K10o67n21v67a44l25i70n38k16a 5250801331515

Je to jen daň z chudoby. Nic jiného. Bohatý člověk si koupí nové moderní auto. Ti, kteří nemají na nové, mají starší a to se nyní ještě více prodraží. 

Kdo se diví tomu, že se sem dovážejí ojetiny 10+ let stáří? Jsou to auta, která udělají ještě solidní službu, nejsou složitá a příliš poruchová. Navíc za stejnou cenu jako u nové pixly máte vůz o několik tříd lepší. Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky. 

A svého starého rozežraného šestiválce se nezbavím, už jen ekologům na truc!

+9/−1
19.5.2015 6:45

J85a76n 80Š26p51e14c19i81á11n 2390160759429

Typický příklad třeba audi A6 rv do 2003. Luxus na úrovni nové škodovky. Za 100 tisíc úžasná limuzína.

+2/0
19.5.2015 11:14

J10a96n 78K56o85n30v44a90l66i12n63k16a 5610251191785

Nevím, jaký konkrétní typ A6 máte, ale pokud to není střep, tak se na ní pohodlím ani luxusem nové škodovky nechytají (vyjma snad Superbu).

+1/−1
19.5.2015 14:21

L42u24d28v84í84k 98G63a64j42d86o71š88í71k 2575623114842

"...Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky..."

Právě.

Tahle daň vás má ekonomicky motivovat k tomu, abyste trochu ekologicky myslel.

0/−3
19.5.2015 11:52

J43a84n 64M61a72t24ě83j54k93a 4982554457

Celá ekologie je jen něco, za co se má schovat ekonomika, pokud si budu moci dovolit koupit každých 5let nové auto, nebudu jezdit ted v 7let ,,starém,, spolehlivém, proč se budu zbavovat něčeho, co funguje jen proto, abych měl na ,,chvíli,, opět něco nového. A věřím, že toto auto budu mít ještě min. 10let. Pořád se mluví o ekologii, tak bysme mohli snížit počet letadel, která toho spálí víc než auta. Opět našli naši zákonodárci příležitost, jak vybrat trochu peněz. A kdo na to doplatí, ti co nemají tolik, aby si kupovali auta ob 3-5let.

+2/−1
19.5.2015 12:41

J34a84n 12K55o74n49v23a95l96i98n85k78a 5920711851655

Nemáte pravdu. Říká vám něco Maslowova teorie potřeb? Lidé nejprve uspokojují základní potřeby - v našem případě vlastnictví vozu a pohyb po vlastní ose. Ty vyšší - celospolečenské, etické a třeba eko-filosofické otázky se dostávají na řadu až mnohem déle, po uspokojení potřeb nižších. Proto nemůžete chtít po prostých lidech nemajících dostatečnou kupní sílu, aby mysleli ekologicky, když na to jednoduše nemají. 

A ještě mi zkuste vysvětlit jednu věc. Když mám na auto cca 200 - 250 tisíc a potřebuji prostor, výkonný motor, výbavu, dobré jízdní vlastnosti a pohodlí. Mám si koupit novou Fábii nebo třeba starší Audi nebo BMW?

+1/−1
19.5.2015 14:16

J79a58n 79S39v74o43b14o61d17a 3927982382624

Statistika nuda je, má však cenné údaje. Třeba známe průměrné stáří vozového parku v ČR (pro větší důvěryhodnost se běžně uvádí na setiny roku) a je prezentováno jako špatná věc, že jezdíme starými auty. Jaké je ale překvapení běžného poslušného občana, který prodá svou fabii 1,4 z roku 2001, něco připlatí a koupí octavii 1. generace s výborným 1,9 TDI z roku 2004. Najednou zjistí, že o tři roky starší fabie splňuje EURO 4, zatímco mladší vůz o třídu výš splňuje jen EURO 3 a občan bude platit za to, že si koupil novější auto. Poslušný občan se tázavě obrátí k nebi, zda nevykoukne nějaký boží posel, případně sám Babiš, čehož se nedočká a zmatek v hlavě mu zůstane. Jak to tedy s námi ti nahoře vlastně myslí?

Další věc je, že auta vyrobená po roce 2005-2006 už nejsou obecně tak spolehlivá jako byla ta vyrobená do tohoto data - zde jeden příklad za všechny: Octavie 1,9 TDI 1. generace vs. naftové motory u octavie 2. generace. Prostě novější auta se obecně kazí víc než se kazily stejně staré předchozí generace. Samozřejmě je to do značné míry dáno tím, že se používají složitější řešení, aby se splnily emisní normy, to vše ovšem při větším tlaku na cenu (hlavně v období krize), v autech je víc elektroniky. Občan platí zvýšené servisní náklady, platí drahé náhradní díly, které u starších aut nepotřeboval, ty náhradní díly se zrovna ekologicky nevyrábí, nemluvě o likvidaci těch nefunkčních. Jenže takový komplexní pohled se nehodí, nevydělaly by automobilky, ani stát.

+6/−1
19.5.2015 0:15

M32i21l83a79n 19N47o86v26á53k 6475710601

navíc výroba jednoho nového auta (spolu s jeho následným provozem) nebude ekologicky míň náročná než provozování toho starého (které bude nejspíš spolehlivější) ... jenže to by se vybralo málo na daních, protože to máte DPH z nového auta, z dražších dílů na něj, automobilka odvede daně,  ... prostě ovčane zaplať, postěžuj si a pak nás zase zvol

+2/−1
19.5.2015 7:58

L55u19d92v71í67k 63G73a38j14d60o32š22í89k 2655753154712

Pokud jste si nevšiml, tak daň je určována podle toho, jakou EURO normu vůz splňuje. Nikoliv podle data výroby.

To jen místní novináři přepočítali jak stará auta to asi budou.

0/0
19.5.2015 11:55

L79u41d44v61í88k 13G10a57j26d69o59š11í85k 2695203914232

Jistě máte pravdu v tom, že nejméně ekologická na autě je jeho samotná výroba. Jenže prodej starých aut nezabrání výrobě nových, protože automobilka musí vyrobit nějaký minimální počet kusů, aby byl vývoj rentabilní. Takže vlastně jediný prostor pro nějaký ekologický pokrok je v ekologii provozu aut.

0/0
19.5.2015 12:57

J31i95r41k11a 61H82o15n66c93ů 2674474551748

Bodejť bysme neměli jeden z nejstarších vozových parků, když máme jedny z nejnižších mezd. Už i Slováci nás předběhli a to jsme měli veliký náskok.

+7/0
18.5.2015 23:04

M57a25r73i35o 86L70u65c87h74e77z58i 1204788602724

Vyhodit auto po 10 letech s najetými 100 tis. km do šrotu je opravdu ekologické. Ať žijou ekoteroristi! Ale vážně, původně měla ekologická daň zabránit dělat z ČR šrotiště pro západní Evropu. Výsledek je ten, že lidi jezdí v autech, až se nerozpadnou - viz zvýšení průměrného stáří vozového parku.

+8/0
18.5.2015 22:40

J79a87n 90P71l21á14š94i64l 7235587589440

10 let stará 1,6ka produkuje 2 méně CO2 než například vládní vozy Audi A8 L, které produkují 270g/km, když se jede s lehkou nohou, tak hlavně že je zřejmé kdo má platit EKO daň...

+1/0
18.5.2015 22:31

J13a59n 37N30o93v90á31k 9115228554205

CO2 není nic co by se na emisní kontrole měřilo. Auta vypouštějí i daleko škodlivější plyny a o těch jsou emisní EURO normy.

0/0
19.5.2015 9:48

J21i93n28d86ř43i34c74h 22Š85k15o56p56e24k 4175731750855

CO2 se na emisích samozřejmě měří

0/0
25.5.2015 8:06

L66e53o62š 31S91t16a52n38ě25k 4424541595

Tady je někdo mimo realitu, když někdo nemá na auto novější (=ekologičtější), ale jezdit do práce musí, tak tenhle poplatek mu jeho ekonomickou situaci, aby si to auto koupil, nezlepší.....

+7/0
18.5.2015 21:33

K51a39r77e88l 65P88á59t65e92k 9824692946712

Předpokládám, že za ty ekol. daně, budou u silnic stát, přinejmnším, pračky vzduchu s odlučovačem splodin z automobilových motorů, aby se nám, tedy lépe dýchalo;-)

0/0
18.5.2015 21:30

V25á20c37l47a50v 24P47o44l17á92k 1475782330540

Nejstarší auta mají obecní hasiči -zřizovatel Ministerstvo vnitra a dále údržba silnic, zřizovatel Ministerstvo dopravy

+2/0
18.5.2015 21:15

J50i64ř65í 50K27o31c82u69r71e11k 6965724775958

Prosímvás, kolik toho ta veteránská T148 od dobrovolných hasičů najezdí? 200 km ročně, když přeženu? Proti tomu je čipnutý tříletý pašík s nájezdem 40.000 km za rok mnohem větší sazomet.

+1/0
18.5.2015 21:29

P85e30t77r 93M96i37c18h46a57l 2660104311262

Obecní hasiče zřizuje obec, nikoli ministerstvo.

0/0
18.5.2015 21:56

J21i10n25d40ř54i58c94h 22Š85k69o38p28e39k 4155731910155

tak až budeš potřebovat hasiče, zmiň se, že mají přijet jen pokud mají všechna auta minimálně EURO 5. Jinak ať se na to vykašlou

0/0
20.5.2015 17:08

P63e80t51r 45M47i43c25h50a91l 2130754561672

Teď mám 3 roky staré auto s EURO 5. Takže abych to do 7 let prodal. Jen aby se mezitím nedělaly dvouválce s triturbem. :-P

+5/0
18.5.2015 20:19

J37i41ř80í 73K26o69c49u84r84e71k 6615644415708

To už bude daň i z řidičského oprávnění - pro začátek stovka za položku na něm. Stovku má přece každý...

A povinně registrovaná kola, ta šlapací. Řekněme za 50 Kč a 500 Kč za registrační průkaz, dětská za 50+50 Kč, ať se neřekne že vláda odírá lidi. A povinné ručení i na křovinořez, ve fázi úvah bude zdanění akušroubováku.

+8/−1
18.5.2015 21:33

P81e81t21r 67M79i27c28h60a35l 2390204571292

Jestli budou vládnout sosani s Burešem, tak bych se tomu ani nedivil.

+8/0
18.5.2015 22:03

Š72t93ě17p24á78n 70V92a65n61ě71k 3713779427207

Poked by jim šlo o ekologii začnou dotovat CNG a Hybridy + Leasing na 0% úrok, pokud splatím do 5ti let. Jinak jste bez šance soudruzi, od teď budou lidi dojíždět auta do naprostých mrtvol.

+4/0
18.5.2015 20:08

V41í47ť20a 11N60o61v71á62k 1858603425921

a bez dph pro soukromé osoby

+1/0
18.5.2015 22:41

J74i56ř69í 61P63u55d64i43l 8200738363518

;-D jedno moje autíčko je ročník 1991... nějaký euro plní, má to katík... No, přeci ho neprodám , nebo neekologizuju za pár korun !! Sem tam nějaké povrchová rez, na to stačí trocha kitu a barvy a je to v pohodě !! Chytá na cvrnknutí a jezdí skvěle !!:-P

+1/0
18.5.2015 20:00

P88a70v34e55l 13S20ý27k11o28r54a 4564826922284

Kytu,jinak souhlas

0/0
19.5.2015 9:24
Foto

R78o19m19a70n 43K54o52z25e84l 4427336673964

Mé je 1994, na tachometru 114 tisíc, kromě pár pupenů a jednoho šrámu vypadá jakoby vyjelo z autosalonu, likvidovat to bych považoval za zločin.

0/0
19.5.2015 12:05

K24a17r80e55l 85J82o75a90c86h34i29m73s24t35á85l 8896632387686

to bude vejvar to si namastěj kapsy zloději[>-]Rv;-O

0/0
18.5.2015 19:44

J42e19n98d80a 50K90r94á26s42a 1289376798

Úředníkům kteří vymýšlejí podobná nařízení,je potřeba snížit mzdu,aby pochopili jak je těžké si z běžné výplaty ušetřit na nové auto :-P

+17/0
18.5.2015 19:22

M13a86r35t84i76n 59S57e41d75o21n71a 2915366426789

Jeniku, radovy urednik ma mzdu malou, a to vcetne vedoucich. Co tam chces snizovat?

0/−11
18.5.2015 19:35

J56e29n32d51a 69K16r47á76s42a 1859476478

Jak jsi přišel na "řadového úředníka" Ten zákony nenavrhuje ,možná jenom.kontroluje ! Ti co podobné ptákoviny vymýšlí za průměrnou mzdu nepracují :-P

+11/0
18.5.2015 19:41

M46i86l11a35n 98N90o18v86á54k 6865540811

úředník zákony nenavrhuje (řadový úředník nerozhoduje v podstatě o ničem, jen dělá co mu nakáže vedení ...) ... to dělají politici a ty si volíme i přes to, že rozhodují proti našim zájmům ... tomu se říká logika, že?

0/0
19.5.2015 7:48

J12e37n52d91a 81K60r66á15s38a 1289126898

Pro politiky návrhy zákonů zpracovává úředník, většinou z ministerstva. ..;-)

+1/0
19.5.2015 7:51

M10i48l80a59n 79N45o65v77á38k 6825240551

na základě zadání od politiků, ten úředník tomu už jen dává správnou formu

0/0
19.5.2015 7:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.