Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První fotky: supersport značky Praga vyrazí na silnice

Na silnice míří nový český supersport. Praga zahájila poslední fázi testování na silnicích, kde si chce ověřit spolehlivost a jízdní vlastnosti. Uvedli to zástupci společnosti Praga-Export, která spoluvlastní výrobce auta, firmu Praga Cars. Výrobce také zveřejnil první fotografie auta, zatím odtajnil jen detaily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J59i85ř27í 13K56w85o76l35e71k 5303907438519

Původní koncept Race4Slovakia (vyGooglete: Praga R4S) se přerodil do exota typu Radical. Auto tak možná rychlejší, ale na silnicích ztrácí poněkud smysl. Škoda, fandil jsem více nadějné koncepci směřující původně k vozům typu Lotus Evora. Vyvinout běžné auto s každodenním komfortem a praktičností (s prostorem pro uložení aspoň golfového bagu) je náročnější, než udělat karbonový monokok a na něj pověsit závodní zavěšení a ukotvit motor...

0/0
21.5.2015 11:34
Foto

J93i65ř48í 76K45w21o64l25e46k 5573967678499

A Český nebo Slovenský... to je mi jedno. Držím palce a fandím - technický um je to jediné, co nás dostane jako zemi nahoru (právnici nebo HR specialisté, ekologové nebo experti na sociální začleňování, ba ani ekonomové nás nevytrhnou)...

0/0
21.5.2015 11:39

J93i93ř90í 33K84r91u71t25i65l 2730224810718

Konstrukční program CAD, motor VW, Ford, Mercedes, převodovka nejspíš GB, podvozek SRN, kevlar ČLR, elektronika že by Tesla - technicky slabá? 

Utahování matek při montáži nepovažuji za nějaký um.

+1/0
21.5.2015 12:02
Foto

J90i55ř78í 89K56w54o75l22e40k 5763327228619

No... kdyby to bylo tak jednoduché. SolidWorks vám sám nic neudělá. Pán asi není technik - laici obvykle nechápou jiná zaměstnání / obory. Například občas se někdo na IT obrátí - ten web bychom celý potřebovali přepínatelný do angličtiny. Co je na tom složitého? Jen do rohu přidejte vlaječku...

0/0
21.5.2015 12:09

J49i59ř44í 12S88c58h62w62a90c85h 8118864388296

tak kdyby si někdo řekl: 

nakreslím a vyrobím nové auto!

a začal tím, že nejdřív musí udělat CAD software, kterým to nakreslí???

;-D;-D;-D

a pak na něm začal kreslit nový druh závitů, matic a šroubů???

;-D;-D;-D

ale teď musím vymyslet ty stroje co to vyrobí.....

:-P

0/0
21.5.2015 19:53

J27i85ř29í 53K65r14u53t65i84l 2340884120308

těžko, opravdu těžko si představit že Ferry Porsche, Enzo Ferrari zasedl k počítači a spustil program CAD a napsal objednávku na CNC stroje.

+1/0
23.5.2015 9:53

J54i19ř27í 71K77r71u45t41i36l 2230754240588

Již jsem několikrát psal redakci jestli by mohli přidat do animační lišty kouřící hromadu, existuje, aby se někteří mohli řádně podepsat.

0/0
23.5.2015 9:56
Foto

J29i79ř15í 53K91w61o37l36e89k 5923857208279

https://www.youtube.com/watch?v=cu9r__SlLDc

A few laps during the Qualification Super GT at the Supercar Challenge weekend in Zolder. Driving a 1.31.8, good for a second position on the startgrid just 0,1 second behind Rick Abresch in his Corvette GT1.

0/0
21.5.2015 12:14
Foto

J68i94ř63í 35K55w98o67l14e52k 5453297178399

Berry van Elk nakonec přesedlal na Mosler GT.

http://www.topspeed.com/cars/mosler/mosler-mt900-gtr-xx-twin-turbo-land-shark-ar74126.html

0/0
21.5.2015 12:24
Foto

J51i95ř91í 14K19w15o93l46e34k 5483217918729

https://www.youtube.com/watch?t=48&v=-Affb0pY4_U

Zde jsou testy původního konceptu R4S

0/0
21.5.2015 12:01

J60i75ř40í 61K33r16u54t19i75l 2800164800238

a co ještě?

0/0
21.5.2015 13:30

O18l20d15ř82i60c97h 24S50t64a44r31ý 2799868915727

No ten čumák je takový moc komplikovaný....spíše ryze okruhový nevzhledný speciál....

0/0
21.5.2015 11:14

T92o29m83a71s 62K93r33o37p51a29c39e73k 7979624692894

Me je jedno jestli je to slovenska firma koupena ceskou firmou, jestli to z pulky vlastni kypran, nebo martan. Me ted stve jenom to, ze jsem pred nejakym casem nekde na Pardubicku nevsadil nejakej ticket do nejake loterie a nejak to nevyhral :( Bych s tim, kudla, jezdil aji do samosky!

0/0
21.5.2015 10:30

J20a89k11u93b 87N63o72v50á96k 8500173250532

Český vůz slovenského výrobce z poloviny vlastněn kyperskou firmou.

0/0
21.5.2015 0:15

P59e73t40r 43M61a88l91i18š52k86a 6891805671853

V dnešní době nic překvapujícího.

+1/0
21.5.2015 16:24

R53o85s98t60i79s74l34a41v 78R92o13z18a 1295789860309

ne česke ale slovenske auto. Ceska firma vstoupila do společnosti nedavno a ... vuala ... ceske autoR^

+1/−2
20.5.2015 20:13

J55o77s78e76f 77T88r94n22k18a 9709612467339

http://cs.wikipedia.org/wiki/Praga#Historie

0/0
20.5.2015 23:29

P10a29v35e12l 20M86a50ř45í70k 3412900220804

Me rozesmala ta registrace naKypru. Jinak ale luxusni kara. Kolik desetileti musim makat abych ji mohl koupit? :-)

0/0
20.5.2015 19:43

J80i36ř34í 41K19o14c87u96r19e20k 6135894965578

Nebojte, stát se stará, abyste na to neměl. Jako zaměstnance vás daní, když si začnete vydělávat pořádně, tak dokonce přidá i daň milionářskou. To aby měl Babiš peníze na podporu biopaliv, například.

Abyste si založil firmu, která bude ze začátku nejspíš malá ... ty jsou přece podle Babiše nanic - je třeba od nich vyčistit trh.

A jít cestou živnostníka nedoporučuju - ministr Mládek má pro vás připravenu likvidaci (byl to on, kdo nazval živnostníky parazity - určené k vyhubení).

+11/0
20.5.2015 19:52

J72o90s88e28f 37T10r40n58k66a 9119972427389

proboha , makat? nene, na tohle se vydělává jinak, nemáte náhodou ropné pole? Nebo alespoň řepkové pole? :-)

+1/0
20.5.2015 23:31

L50a59d23i85s66l95a95v 61P70r79o98t65i72v49a 7246886264444

A kde s tím strašidlem bude jezdit - na normální silnici ? To si koupí zase nějaký zbohatlický magor a bude ohrožovat druhé účastníky silničního provozu !

0/−15
20.5.2015 18:26

R15o61m23a58n 55H51o14r90n80í31k 2235352354981

Drž kušnu, dědku, a běž si vyleštit embéčko, na střeše máš slepičáky.

+15/−2
20.5.2015 19:11

L79a63d38i83s32l53a17v 92P44r85o91t91i33v55a 7876856514424

Za prvé nejsem dědek a za druhé určitě mám lepší auto než ty Horníku a hlavně nejsem  hloupý

0/0
21.5.2015 11:56

M31a95r45t28i78n 93K18a18l94e85n74s82k36ý 8455805284121

tvé příjmení k tobě sedí jako protiva na hrnec.....

0/−2
21.5.2015 10:10

J44a65k90u45b 19F51e69i75f30a66r 7329959266149

A pořádná fotka není? Pak tohle je o ničem.

0/0
20.5.2015 17:26

M38a88r90e38k 88J80a10n69e29č74k37a 1667416203181

Očividně auto vhodné pro jízdu na českých silnicích :-) Výška podvozku je totiž velmi, ale velmi nízko.

0/0
20.5.2015 13:17

O50n21d72ř30e20j 31Č94a16p32k79a 6351691963224

Značky to má proto, abyste nemusel dávat auto na podvalník, i když máte okruh 15km od baráku. Na větší vzdálenosti se ale stejně tohle auto spíš poveze na vleku za nějakým SUV, už jen kvůli pohodlí.

+7/0
20.5.2015 13:58

J70i22ř91í 90K56r84u91t96i55l 2100274420248

Supersport bez minulosti?

0/−2
20.5.2015 11:12

O90n63d77ř76e41j 60Č34a19p92k11a 6841931193324

Ultima nebo Radical mají nějakou extra dlouhou historii ?

0/0
20.5.2015 11:17

J65i20ř12í 28K82r87u97t17i81l 2460204560278

peníze,

na začátku vývoj, příprava výroby, výroba, hledání zákazníka.

Praga na to nemá.

0/0
21.5.2015 5:42

O21n94d21ř55e87j 94Č40a40p37k55a 6481741453874

Ultima ty svoje potvory prodává i jako stavebnici, stejně jako třeba náš Kaipan... nebavíme se tady o žádných velkých automobilkách, spíš o staviteli závoďáků, co rozjel kusovou, maximálně malosériovou výrobu. Je to úplně stejný případ, jako tady. Pokud to auto bude mít dobré jízdní vlastnosti a přijatelnou cenu, zákazníky si najde.

0/0
21.5.2015 10:45

J28i68ř36í 96K80r34u29t80i93l 2360264380438

každý kdo vyrábí auta žije z nových model, prodeje ND a z následných služeb, týká se to i stavitelů závoďáků.

Supersport a přijatelná cena, to nejde dohromady. Viděl,slyšel jste že by Ferrari bylo k dostání v krabici?

0/0
21.5.2015 11:36

O17n18d27ř67e30j 23Č49a39p96k47a 6231881633774

Přijatelná cena v rámci daného segmentu na trhu - takže v tomhle případě mezi okruhovými speciály se silniční homologací. 

Ferrari samozřejmě v krabici (nebo spíš několika bednách) nekoupíte, Ultimu nebo Caterham ano.

0/0
21.5.2015 11:57

J93i19ř70í 37K82r93u69t38i80l 2830644840368

Proto se o akcie Ferrari, Porsche investoři perou, nejsou z krabice, nemají přijatelnou cenu a i tady jsou jen některé modely supersporty. Proto si tyto auto rádi kupují ti kteří nemají hluboko do kapsy.

Ferrari 250 GTO z 62 bylo vydraženo za cca 40.000.000 x 20 Kč, lehké počty. Jetá Praga nebude mít žádnou ''cenu''.

Což bude jede z důvodů proč Praga nemá na to být klasickým supersportem.

0/0
21.5.2015 17:14

O45n26d67ř93e27j 53Č87a31p23k69a 6351351343154

OK... ty články to asi vážně prezentují tak, jako by šlo o konkurenci Ferrari, Lamborghini nebo Porsche... ale tam to auto vážně nemíří.

Praga bude auto pro člověka, co si chce zajezdit na okruhu, případně si i v nějaké otevřené sérii regulérně zazávodit. Něco, u čeho výlet do kačírku a orvané nárazníky nebudou důvod k tomu, aby člověk začal uvažovat o sebevraždě. Něco, u čeho se neřeší historická hodnota, ale jen časy na kolo... a klidně si to koupí i majitel toho Ferrari, protože na rozdíl od něj se s Pragovkou při závodění nebude muset držet zpátky.

0/0
21.5.2015 18:26

J89i80ř55í 46K43r13u39t19i19l 2650534310678

máte pravdu,

co se týká lidí kteří milují rychlost tak dnes se nabízí x příležitostí různých druhů rychlostních závodů.  

To samé je v nabídce aut, od veterána po poslední závodní model Porsche jen záleží na velikosti vaší portmonky. 

Rád se kochám na Classic Driver Marketu.  

Ještě k supersportu Praga, kevlar kam se člověk podívá, přes 500 kW, cena lehce přes 100 tisíc €, majitel na Kypru, možná čecháčkovská paranoia ale připadá mi to jako taková automobilová Blanka na banku.

Mým favoritem v kategorii veterán je Renault Alpine v době mého mládí tady s Alpinkou závodil Hubáček na Šumavě naložil škodovkám půl hodin a to ještě rozbité RZ vypouštěl kvůli drahým ND. Další srdcovka a moje nejoblíbenější, Porsche 917-10. Takový výkon že muselo mít ''antiaerodynamickou'' karoserii. Obě mám v garáži, 1:24, bohužel.

0/0
22.5.2015 9:37

Z15d36e34n61ě81k 92F76l32i71n13t29a 9682113411634

Kdyby se někde v článku psalo o legendě nebo něco podobného, tak neřeknu. Ale reagovat otázkou "Supersport bez minulosti?"

Uvědomujete si, jaký žlučovitý nesmysl jste vyplodil? Rv

+8/0
20.5.2015 11:23

J34a83n 45K13o76t14l88í81n 9439494615557

A Pagani? Založeno 1992

+4/0
20.5.2015 11:23
Foto

P26a36t59r24i71k 58C48h61r96z 4608869412579

To samé 

Koenigsegg, první zákazník si převzal auto 2002, založeno 1994

+7/0
20.5.2015 11:32

J11i43ř86í 60K86r45u12t48i14l 2350734620758

již vidím hromadný úprk zákazníků od firmy Pagani k zavedené značce Praga.

0/−1
21.5.2015 5:04

J27i78ř32í 91K83r10u35t76i50l 2720564400708

měla to být odpověď pro kolegu Kotlína.

Pro vás.

To samé,

již vidím hromadný úprk zákazníků od firmy  Koenigsegg k zavedené značce Praga.

0/0
21.5.2015 5:14

J29i48ř43í 12K47o52c86u11r43e26k 6385944965478

Jakouže historii mělo Porsche, když představilo závodní model 550RS?

+1/0
20.5.2015 19:46

J23i51ř89í 61K95r48u53t78i26l 2680234600608

Porsche a Praga , Ferdinand Porsche a ?

0/0
21.5.2015 4:40

J63i17ř38í 85K56r88u66t96i67l 2450654820858

místo otázníku by mohl být uveden model Praga V3S.

0/0
21.5.2015 4:56

J61i42ř11í 50S36c94h45w86a82c85h 8878754188856

Lamborghini a traktor???;-)

+1/0
21.5.2015 19:58

J91i13ř78í 30K51r85u87t79i72l 2560684480388

ono ani lambo v klasické smyslu slova není supersport i když tvar, výkon, budovaná image své fandy má. Lambu chybí závodní historie i když pokusy tady byly.

0/0
23.5.2015 16:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.