Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový česko-slovenský supersport Praga má motor Renault. Vyjede v září

Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportů R1R. První dodávky lze očekávat na konci letošního roku. Manažer projektu Jan Martínek prozradil, že firma oznámí finální technické parametry vozu na začátku července, kdy začne vybírat zálohy v rámci objednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48a22v80e25l 41K64r55e33j32č39í61ř 2262911963546

Firma se zabývá výrobou motokár - je to vidět :-)

0/0
2.6.2015 7:59

O90l91d11ř60i14c40h 65S73t69a80r34ý 2829618415597

Ten spojlerodifuzér mi přijde poněkud nepraktický...člověk ho snadno opižlá na obrubníku, až pojede do Kauflandu pro brambory...

0/0
1.6.2015 14:08

J11i92ř46í 71B71a35r38t74á26k 9310565128334

kdyz neumis parkovat, tak pak jo

0/0
1.6.2015 14:38

V68l68a81s66t44i47m15i92l 69T71e73n92c17e55r 4170540607390

Čistě teoreticky - kdybych si mohl vybrat, tak já bych raději to Ferrari.

+1/0
1.6.2015 9:44

M71a71r90e79k 60K33l54u35f81a 3658634364436

Přání otcem myšlenky. Automobilům Ferrari, Lamborghini, McLaren nebo Koenigsegg to nebude konkurovat ani náhodou, tím si můžete být zcela jisti.

+3/0
1.6.2015 6:28

M81a82r63t49i10n 21M51o26t26y92č53k18a 6331747977774

to je stupidita autora... Těmhle autům to konkurovat nemůže... Konkurenci bych viděl spíš u Lotusu Exige nebo z otevřených aut Ariel Atom, KTM X-bow nebo nějakej ten silnější Caterham, třeba R500...

0/0
1.6.2015 20:02

J28a82r67d71a 70K26o39n61i77c88k31ý 9428893226323

Jo Jurečko, a ty bys to chtěl, kdybys na to měl. Ale nemáš.. Chi.

0/0
1.6.2015 0:25

T36o15m45á40š 21J33u91r67e53č48k87a 3553542969353

Ano chtěl, kdybych na to měl, správná poznámka.

0/0
1.6.2015 6:20

M52i10c78h37a14l 47H80r67u71b20o65š 4340877322325

To je sice pekny pocin, ktory s povodnou firmou Praga ma asi tolko spolocneho, ako hodinky PRIM z Fridku Mistku s povodnymi PRIM. Tesil som sa, ked malo byt nove ERKO, ze konecne bude nejaky sportacik domacej vyroby pre sirsiu verejnost, no toto je zase len pre hornych desat z hornych desat, i ked pravdu povediac, neviem co bude viest majitela tucneho konta, aby si kupil zrovna toto a nie Ferrari ci ine spominane vozidlo. .. :-(

0/0
31.5.2015 23:11

T82o35m79á30š 80J27u38r66e66č93k89a 3103272329383

Budete se divit ale ULSC "Ultra light sports car" jsou poměrně oblíbená auta např. Radical se svým  RXC nestíhá vyrábět. Nesrovávejte s Ferrari to je jen další blbost redaktorů(opisovačů)  na idnes.

+1/−1
31.5.2015 23:24

J83a16r79d62a 78K42o21n84i28c88k34ý 9768683106663

Kravina a ještě k tomu hnusná.

+1/−3
31.5.2015 22:44

T67o79m31á25š 66J71u28r26e15č70k82a 3493692469533

Někdo ti to vnucuje? zapomněl jsi dodat "ani zadarmo bych to nechtěl" jen tak aby to bylo víc kůl;-)

+2/−1
31.5.2015 22:46

T89o67m53á87š 37J49u80r51e69č51k49a 3243942119913

K Ferrari, k lamborghini ani k Köenigsegoksahfwef, bych to nesrovnával, spíš bude konkurovat vozům jako Radical, Caterham, KTM(X-bow) Lotus čili do kategorie ULSC Ultra Light Sport Car

+1/−1
31.5.2015 22:36

L91a60d97i65s36l32a30v 94H16a71š21k86a 4623566171590

Nebýt komunismu mohlo byt podobných clanku dnes mnohem vice

+4/0
31.5.2015 22:13

J70o25s81e45f 44P19o24ž21i39v27i97l 8794556257310

čtyřválec;-D. Čekal bych aspoň osmiválec, když už to má být konkurent Ferrari. Ale zas na druhou stranu, jestli je to auto lehoučký, tak fungovat může.

0/0
31.5.2015 21:34

T14o31m13á78š 90J87u71r80e26č66k47a 3583812649383

A k čemu by mu byl při této váze atmosferickej osmiválec? Nejen, že by tím zhatili veškeré snižování hmotnosti, ale zničili i dynamiku. Při této váze je dvoulitr turbo naprosto dostačující. Je to už docela dávno kdy v topGearu srovnávali na trati Lamb MUrcielago( V12 6.2L 580koní 351k/tunu) pohon včech kol a Mitsubishi Lancer EVO VIII MR FQ-400(R4 turbo 2,0L  400Koní 296k/tunu) pohon všech kol a k Vašemu překvapení lambo mu nebylo schopné ujet. Caterham 7(R4 turbo 2.0L 477k/tunu) proč protože váží půl tuny.  Tohle má mít 550k/tunu tzn typuju 2.0L turbo o výkonu tak 300-350BHP při váze kolem 600kg a co by to udělalo při atmosferickém 8mi válci? dostal byste auto o hmotnosti tak 800kg při výkonu tak 400koní čili cca 500k/tunu při horší dynamice díky vyšší hmotnosti, takže ano je to supersport. Supersport je označení opravdu rychlých většinou dvoumístných aut, to opravdu není o objemu a počtu hrnků

+5/−1
31.5.2015 22:28

K92a87t22e43ř89i53n79a 29V55ý56b51o82r53n96á 6150319259

Čtyřválcový turbomotor a supersport? :)

+2/−4
31.5.2015 20:16

T59o55m88á82š 41J53u38r68e81č53k11a 3293772709653

Supersport není o počtu klokanů ani o počtu rour od výfuku, supersport je rychlosti.

+3/−1
31.5.2015 22:05

K39a73t87e14ř90i43n81a 41V59ý51b82o32r43n46á 6870369299

;-D Jenže ta rychlost s těmi klokany souvisí. Ale klidně si nastříkejte pár rychlých pruhů na své tédéíčko na hlínách a máte supersport jak vystřižený ze žurnálu.

0/−3
31.5.2015 22:18

T60o25m42á31š 18J48u20r56e68č14k31a 3713352289363

Takže 550k/tunu je málo mimochodem to nemá ani Ferrari ani Lamborgini (460k/tunu a 351k/tunu) takže ještě nějakej výlev tam máš? Ochcávka v dehtu a na hlínák, že ty máš mladšího bráchu s Hondou civic (MK5)1,5Vétec kterej táhne krutě vodspoda. Príště zkus argumentovat(aspoň nějak) než přitroublým pubertálním slintem ju?

+5/0
31.5.2015 22:43

P77e79t27r 24K32o26š26í34č26e73k 8571320885691

Jestli ho budou dělat i v combi a v tédéíčku, tak si ho asi koupim.

+4/−3
31.5.2015 18:25

T16o34m44á64š 73R98a26k 6542320176651

tohle asi nebude auto na dovolenou v Chorvatsku ;-D

+1/0
31.5.2015 20:07

T36o69m53á37š 61J35u93r17e66č76k31a 3883512969473

Ferrari v kombíku dělali myslím že to bylo 456 Venice, Ferrari 330 GT Shooting Brake, Ferrari 365 GTB/4. I lamborghini měl kombík Lamborghini Frua Faena. Mimochodem Lamborghini se chystá i na diesel.

0/−1
31.5.2015 23:20

O57l17d76ř75i78c23h 60M54o20u67r13e40k 1741137394666

tak pragovka říkáte?!

0/0
31.5.2015 17:55

M41a44r31t15i77n 93L91a80c84o 7373306338

Štvorvalec v superšporte? Takže ja mám s dvojvalcom vlastne auto strednej triedy. Niekomu tu dobre ****:-P

+2/−2
31.5.2015 13:37

J76i34ř86í 22S88c37h69w36a22c29h 8438564208206

dynamiku auta rozhodně neurčuje počet válců motoru. Kdyby tomu tak bylo, tak by takový čtyřválec v Caterhamu R500 nedostal autíčko na stovku za 2,9 sec, což nezvládne většina osmi či dvanáctiválců....:-P

Pokud ten tvůj dvouválec udělá stovku pod 8 sekund tak ano máš auto "střední střídy" /podle hodnocení, co sis tu nastavil/, jinak samozřejmě střední třída je o úplně jiných parametrech.;-)

+3/0
31.5.2015 16:48

J66i73ř13í 23S79c64h35w82a71c14h 8158974838746

a ještě doplním, že čtyřválce jezdily a vyhrávaly nad 8 a 12-válci i ve formuli 1, tak proč by nemohly být v "obyčejném supersportu"

+4/0
31.5.2015 16:57

M27i35r50o89s55l57a87v 24Š55i96m24k40o 7945703932185

V F1 kdy? V 50. letech, kdy byly atmosférické patnáctistovky? To ano. Šestiválec je rozumný kompromis...

0/−3
31.5.2015 17:34

M60i49c38h74a82l 47J29a37r44o49š 7504510512245

https://www.youtube.com/watch?v=dfWTBNx1-kE

+1/0
31.5.2015 17:43

J72i14ř82í 15S56c64h84w41a22c67h 8568724208306

Zkus google třeba: BMW turbo F1 ;-)

0/0
31.5.2015 17:47

P36e46t82r 85U11r81a88m 1222270613827

Porovnavate jabka s hruskami. Samozrejme ty vicevalce nemeli turbo. Kdyz se rekne supersport, tak bude mit neco kolem tri litru s turbem nebo pres 4 litry bez turba. A aspon dvakrat vetsi vykon nez 210 koni, co ma R1. Navic neverim ze "street legal" bude mit stejny pomer vykon/hmotnost jako zavodni special R1. Supersport musi mit nejen vykon, ale i zvuk supersportu a ten s ctyrvalcem nikdo nevykouzli. Nerikam, ze to musi byt spatne auto, kdyz bude mit rozumnou cenu (tak do dvou milionu). Ale nemuze konkurovat ani Audi R8, natoz Ferrari, McLarenu nebo Koenigseggu. Ani nahodou, to je uplne jina trida.

0/0
31.5.2015 18:13

J58i28ř58í 58S89c64h90w55a31c43h 8178294648436

no a co, že víceválce neměly turbo, v úvodu vlákna se neřeší turbo, reč je jen o počtu válců, porovnal jsem tedy počty válců, a míchat to toho zvuk, je odbočka od tématu. Pro mne je sportovní auto  sportovním proto, že je především rychlé, má dynamiku. Jestli V8 má lepší zvuk, ale na stovce je o vteřinu či dvě později než 4-válec, tak ten zvuk z něj neudělá lepší sportovní auto, jen auto s lepším zvukem co prohraje....;-)

+2/0
31.5.2015 19:07

P19e58t48r 74U25r85a69m 1292950243477

Sportovni auto to samozrejme je, ale ne supersport, ktery tohle vlakno zacina. A nedilnou soucasti supersportu je i zvuk.

0/0
31.5.2015 19:30

P88a69v49e12l 55M54o48r63a66v18e75c 1454735584437

Vy ale mluvíte o sportovním autě, sportovní auto je například Afla 4C která je úžasná, ale není to supersort a taky nestojí tolik co supersport. Jinak V8 to 4 válci v pohodně nadná, když tam případně dáte stejná turba tak 4 válec prostě nemá šanci.

+1/0
31.5.2015 19:39

J88i50ř52í 39S60c17h68w47a83c96h 8708264688346

zásadně porovnávám existující záležitosti, ne co kdyby.....

když na tom tolik záleží, tak si v mém příspěvku nahraďte slova "sportovní auto" za "supersport".

0/0
31.5.2015 21:32

K27a38t20e76ř41i76n50a 47V64ý56b57o39r47n28á 6910119819

To se samozřejmě pletete. Ostatně ty válce tam nikdo nepřidává jen tak pro legraci. Jde o to, že čtyřdobý čtyřválec se neobejde bez setrvačníku, což je sakra hmota, která té "dynamice" vadí, dále je z důvodu optimálního plnění omezen na cca 2 litry zdvihového objemu (4x0,5), takže pro zvýšení výkonu potřebuje turbodmychadlo, které ale rozhodně není zdrojem konstantního plnícího tlaku, takže řídit takové auto plynem je docela oříšek... Ale máte pravdu v tom, že když na to šlápnete, tak to jede. Po přímce... Takhle si ale supersport nepředstavuji.;-)

0/0
31.5.2015 21:24

J13i10ř66í 51S80c78h53w84a85c80h 8118114288586

v ničem se nepletu. Chtěl jsem tím naznačit jedno, co vám všem jaksi uniká a naznačuje to ten Caterham, Ten totiž váží 500 kg a tak mu stačí dvoulitrový čtyřválec (atmosféra 520koní/tunu), na to, aby ve sprintu udělal auta několikanásobně dražší a výkonější.....a setrvačník nesetrvačník toto auto na testovací trati Top Gearu bylo údajně rychlejší než Koenigsegg CCX.;-)

Takže nikoliv jakýsi počet válců, ale poměr výkon/hmotnost je v podstatě to nejdůležitější.

A pokud u té Pragy opravdu dosáhnou toho avizovaného 550k/tunu, tak se většina supersportů ve sprintu může jít klouzat, ať mají dvakrát nebo třikrát více válců. A protože bude mnohem lehčí tak i v zatáčce bude rychlejší sertvačník-nesetrvačník. ;-)

0/0
31.5.2015 21:50

K82a32t94e42ř90i47n34a 95V27ý65b47o12r86n81á 6130769309

Pletete. Není problém "oturbit" patnáctistovku od Renaultu a vytáhnout z ní 1200 koní. To jsme viděli již před lety. Horší je to už řídit.

0/0
31.5.2015 22:15

J29i90ř94í 88S22c67h67w74a57c40h 8338554898686

jenže ty oturbené údajně "špatně řiditelná" vozítka jaksi porážela ty "dobře řiditelná", takže jim ta "výhoda" byla v podstatě na prd, že ;-)

+2/0
31.5.2015 23:01

P46a62v38e97l 56M25o32r59a19v44e77c 1144485844427

Taky se mě to zdá do supersportu hodně málo, jako například do Alfy 4C je to v pohodě, ale to není supersport a stojí 1.3 millionu ne kolem přes 3 jako má stát tohle.

0/0
31.5.2015 19:36

T75o65m12á82š 14J79u81r36e62č93k19a 3373742259893

Budete se divit, ale na dráze v topGearu je stále nejrychlejší vozítko s motorem 1,6 turbo

0/0
31.5.2015 22:30

P92e71t71r 74U78r65a33m 1532140303157

To jako mate na mysli Matta LeBlanca v Kie Ceed? Budete se divit, ale oni tam jezdi i skutecne supersporty a nejrychlejsi je sestilitrovy dvanactivalec.

0/0
1.6.2015 0:37

T96o41m84á54š 44J62u28r88e24č63k67a 3533172649653

Pokud vím, tak(teda možná už opravdu překonaný) nejrychlejší byl na okruhu Ariel Atom s motorem z hondy 1.6turbo.

0/0
1.6.2015 6:19

P80e11t44r 62U15r93a84m 1922540833417

ne, tenhle mel trilitr a uz davno neni nejrychlejsi

0/0
1.6.2015 7:57

T75o20m62á20š 41J57u78r82e74č84k94a 3763492749743

Tak to se pak omlouvám, dlouho jsem topgear neviděl.

0/0
1.6.2015 8:29

J55i36ř74í 38S14c27h67w24a98c52h 8528684678986

....ale Caterham 2.0/4R je cca na 11. místě a až za ním je spousta těch "opravdových supersportů" s mnoha válci i koníky navíc od Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati, Mercedesu, Audi atd. atd. ;-)

0/0
1.6.2015 10:08

T12o56m90á98š 59J30u51r78e61č53k35a 3943372809903

Jen tak mimochodem, tobě nějakej válec nefunguje, že máš dvouválec? doporučoval bych zkontrolovat svíčky.

+1/0
31.5.2015 23:26

P95e16t66r 23G40r29e39s66l 7783546376583

Praga konkurovat Ferrari, McLaren nebo Koenigsegg? Jako chápu ambice, ale to jsou výrobci aut včetně motorů a to sakra na jiné úrovni než tato skládačka... Fandím, českému průmyslu, ale s PR se to nemá přehánět! Je to stejné jako všechny ostatní "skládačky" BAC Mono, VUHL z Mexika atd. Kdyby raději dělali pořádné motory, novou verzi náklaďáku Praga V3S s pořádnou mechanikou bez elektronických hloupostí a s tím prorazili do světa. Pořád jsou státy, které potřebují auta bezúdržbová, levná, nerozbitná na 30, 40 let, není jen EU a USA. Cíleně pro Kubu, Egypt, Sýrii, Rusko, Indii atd. Tam na Tatry a Pragy vzpomínají dodnes. [>-]

+13/−1
31.5.2015 11:14

J51i47n20d88ř14i19c25h 74Š81k47o85p49e25k 4535131570235

přesně tak. Že neplatí posbírat jednotlivé osvědčené díly po světě a složit z toho auto, které bude spolehlivé, že už několikrát vyzkoušel Loprais na Tatře.

V případě osobáků na to taky časem přijdou

0/0
31.5.2015 11:55

J84i77ř32í 39N43o17v55á46k 3123549688816

Od kdy používá McLaren a Koenigsegg své motory? Něco mi snad uniklo nebo píšete nesmysly?

+1/−1
31.5.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.