Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový česko-slovenský supersport Praga má motor Renault. Vyjede v září

Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportů R1R. První dodávky lze očekávat na konci letošního roku. Manažer projektu Jan Martínek prozradil, že firma oznámí finální technické parametry vozu na začátku července, kdy začne vybírat zálohy v rámci objednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53a91v36e43l 87K12r22e17j27č86í58ř 2652211773506

Firma se zabývá výrobou motokár - je to vidět :-)

0/0
2.6.2015 7:59

O45l91d19ř55i32c23h 72S79t54a91r17ý 2409418725767

Ten spojlerodifuzér mi přijde poněkud nepraktický...člověk ho snadno opižlá na obrubníku, až pojede do Kauflandu pro brambory...

0/0
1.6.2015 14:08

J89i37ř33í 35B17a87r36t10á16k 9480815938144

kdyz neumis parkovat, tak pak jo

0/0
1.6.2015 14:38

V33l12a78s23t96i89m70i97l 19T94e53n98c73e47r 4430360567700

Čistě teoreticky - kdybych si mohl vybrat, tak já bych raději to Ferrari.

+1/0
1.6.2015 9:44

M49a40r37e59k 34K39l14u89f24a 3458854694736

Přání otcem myšlenky. Automobilům Ferrari, Lamborghini, McLaren nebo Koenigsegg to nebude konkurovat ani náhodou, tím si můžete být zcela jisti.

+3/0
1.6.2015 6:28

M38a19r49t77i74n 78M19o50t70y73č66k94a 6831337617694

to je stupidita autora... Těmhle autům to konkurovat nemůže... Konkurenci bych viděl spíš u Lotusu Exige nebo z otevřených aut Ariel Atom, KTM X-bow nebo nějakej ten silnější Caterham, třeba R500...

0/0
1.6.2015 20:02

J53a10r52d44a 98K50o65n54i97c71k74ý 9328823536833

Jo Jurečko, a ty bys to chtěl, kdybys na to měl. Ale nemáš.. Chi.

0/0
1.6.2015 0:25

T37o44m65á44š 58J94u71r64e26č16k98a 3743722429743

Ano chtěl, kdybych na to měl, správná poznámka.

0/0
1.6.2015 6:20

M11i77c43h46a23l 92H50r70u32b71o63š 4510157982555

To je sice pekny pocin, ktory s povodnou firmou Praga ma asi tolko spolocneho, ako hodinky PRIM z Fridku Mistku s povodnymi PRIM. Tesil som sa, ked malo byt nove ERKO, ze konecne bude nejaky sportacik domacej vyroby pre sirsiu verejnost, no toto je zase len pre hornych desat z hornych desat, i ked pravdu povediac, neviem co bude viest majitela tucneho konta, aby si kupil zrovna toto a nie Ferrari ci ine spominane vozidlo. .. :-(

0/0
31.5.2015 23:11

T35o95m85á45š 32J38u48r74e65č96k88a 3823452449333

Budete se divit ale ULSC "Ultra light sports car" jsou poměrně oblíbená auta např. Radical se svým  RXC nestíhá vyrábět. Nesrovávejte s Ferrari to je jen další blbost redaktorů(opisovačů)  na idnes.

+1/−1
31.5.2015 23:24

J77a33r78d96a 93K40o85n68i60c42k66ý 9218923796173

Kravina a ještě k tomu hnusná.

+1/−3
31.5.2015 22:44

T89o71m18á89š 20J23u39r49e13č36k36a 3213462569403

Někdo ti to vnucuje? zapomněl jsi dodat "ani zadarmo bych to nechtěl" jen tak aby to bylo víc kůl;-)

+2/−1
31.5.2015 22:46

T56o15m46á54š 48J83u54r21e67č68k66a 3443532789203

K Ferrari, k lamborghini ani k Köenigsegoksahfwef, bych to nesrovnával, spíš bude konkurovat vozům jako Radical, Caterham, KTM(X-bow) Lotus čili do kategorie ULSC Ultra Light Sport Car

+1/−1
31.5.2015 22:36

L44a68d66i75s34l79a91v 35H31a93š37k29a 4523706811930

Nebýt komunismu mohlo byt podobných clanku dnes mnohem vice

+4/0
31.5.2015 22:13

J38o38s14e36f 29P66o54ž95i62v78i13l 8484336747680

čtyřválec;-D. Čekal bych aspoň osmiválec, když už to má být konkurent Ferrari. Ale zas na druhou stranu, jestli je to auto lehoučký, tak fungovat může.

0/0
31.5.2015 21:34

T60o38m67á66š 68J45u21r76e47č30k83a 3523262289403

A k čemu by mu byl při této váze atmosferickej osmiválec? Nejen, že by tím zhatili veškeré snižování hmotnosti, ale zničili i dynamiku. Při této váze je dvoulitr turbo naprosto dostačující. Je to už docela dávno kdy v topGearu srovnávali na trati Lamb MUrcielago( V12 6.2L 580koní 351k/tunu) pohon včech kol a Mitsubishi Lancer EVO VIII MR FQ-400(R4 turbo 2,0L  400Koní 296k/tunu) pohon všech kol a k Vašemu překvapení lambo mu nebylo schopné ujet. Caterham 7(R4 turbo 2.0L 477k/tunu) proč protože váží půl tuny.  Tohle má mít 550k/tunu tzn typuju 2.0L turbo o výkonu tak 300-350BHP při váze kolem 600kg a co by to udělalo při atmosferickém 8mi válci? dostal byste auto o hmotnosti tak 800kg při výkonu tak 400koní čili cca 500k/tunu při horší dynamice díky vyšší hmotnosti, takže ano je to supersport. Supersport je označení opravdu rychlých většinou dvoumístných aut, to opravdu není o objemu a počtu hrnků

+5/−1
31.5.2015 22:28

K83a38t73e40ř37i40n26a 58V53ý89b71o14r96n31á 6400689609

Čtyřválcový turbomotor a supersport? :)

+2/−4
31.5.2015 20:16

T61o43m97á61š 84J11u46r82e61č90k82a 3523762509353

Supersport není o počtu klokanů ani o počtu rour od výfuku, supersport je rychlosti.

+3/−1
31.5.2015 22:05

K64a77t49e39ř18i94n43a 52V11ý84b77o94r63n48á 6890459789

;-D Jenže ta rychlost s těmi klokany souvisí. Ale klidně si nastříkejte pár rychlých pruhů na své tédéíčko na hlínách a máte supersport jak vystřižený ze žurnálu.

0/−3
31.5.2015 22:18

T69o31m18á27š 66J55u81r90e89č78k46a 3563722819133

Takže 550k/tunu je málo mimochodem to nemá ani Ferrari ani Lamborgini (460k/tunu a 351k/tunu) takže ještě nějakej výlev tam máš? Ochcávka v dehtu a na hlínák, že ty máš mladšího bráchu s Hondou civic (MK5)1,5Vétec kterej táhne krutě vodspoda. Príště zkus argumentovat(aspoň nějak) než přitroublým pubertálním slintem ju?

+5/0
31.5.2015 22:43

P63e17t35r 56K90o32š72í26č19e41k 8231830895461

Jestli ho budou dělat i v combi a v tédéíčku, tak si ho asi koupim.

+4/−3
31.5.2015 18:25

T97o92m25á22š 23R31a67k 6322680186951

tohle asi nebude auto na dovolenou v Chorvatsku ;-D

+1/0
31.5.2015 20:07

T58o48m39á58š 86J79u29r81e23č86k38a 3903972239153

Ferrari v kombíku dělali myslím že to bylo 456 Venice, Ferrari 330 GT Shooting Brake, Ferrari 365 GTB/4. I lamborghini měl kombík Lamborghini Frua Faena. Mimochodem Lamborghini se chystá i na diesel.

0/−1
31.5.2015 23:20

O53l21d75ř14i82c64h 44M92o96u62r34e43k 1501237794946

tak pragovka říkáte?!

0/0
31.5.2015 17:55

M97a39r97t51i92n 23L39a39c22o 7413696138

Štvorvalec v superšporte? Takže ja mám s dvojvalcom vlastne auto strednej triedy. Niekomu tu dobre ****:-P

+2/−2
31.5.2015 13:37

J18i16ř93í 11S16c69h19w90a28c85h 8538604658516

dynamiku auta rozhodně neurčuje počet válců motoru. Kdyby tomu tak bylo, tak by takový čtyřválec v Caterhamu R500 nedostal autíčko na stovku za 2,9 sec, což nezvládne většina osmi či dvanáctiválců....:-P

Pokud ten tvůj dvouválec udělá stovku pod 8 sekund tak ano máš auto "střední střídy" /podle hodnocení, co sis tu nastavil/, jinak samozřejmě střední třída je o úplně jiných parametrech.;-)

+3/0
31.5.2015 16:48

J75i34ř52í 38S15c11h27w87a97c92h 8558304918236

a ještě doplním, že čtyřválce jezdily a vyhrávaly nad 8 a 12-válci i ve formuli 1, tak proč by nemohly být v "obyčejném supersportu"

+4/0
31.5.2015 16:57

M81i63r71o22s61l36a85v 12Š60i28m73k41o 7325603192545

V F1 kdy? V 50. letech, kdy byly atmosférické patnáctistovky? To ano. Šestiválec je rozumný kompromis...

0/−3
31.5.2015 17:34

M77i42c10h26a88l 85J10a17r39o51š 7244190232485

https://www.youtube.com/watch?v=dfWTBNx1-kE

+1/0
31.5.2015 17:43

J80i23ř55í 36S37c55h72w91a34c78h 8498244158786

Zkus google třeba: BMW turbo F1 ;-)

0/0
31.5.2015 17:47

P95e82t49r 18U43r30a60m 1552130123377

Porovnavate jabka s hruskami. Samozrejme ty vicevalce nemeli turbo. Kdyz se rekne supersport, tak bude mit neco kolem tri litru s turbem nebo pres 4 litry bez turba. A aspon dvakrat vetsi vykon nez 210 koni, co ma R1. Navic neverim ze "street legal" bude mit stejny pomer vykon/hmotnost jako zavodni special R1. Supersport musi mit nejen vykon, ale i zvuk supersportu a ten s ctyrvalcem nikdo nevykouzli. Nerikam, ze to musi byt spatne auto, kdyz bude mit rozumnou cenu (tak do dvou milionu). Ale nemuze konkurovat ani Audi R8, natoz Ferrari, McLarenu nebo Koenigseggu. Ani nahodou, to je uplne jina trida.

0/0
31.5.2015 18:13

J80i55ř42í 69S46c26h71w63a79c14h 8278144938156

no a co, že víceválce neměly turbo, v úvodu vlákna se neřeší turbo, reč je jen o počtu válců, porovnal jsem tedy počty válců, a míchat to toho zvuk, je odbočka od tématu. Pro mne je sportovní auto  sportovním proto, že je především rychlé, má dynamiku. Jestli V8 má lepší zvuk, ale na stovce je o vteřinu či dvě později než 4-válec, tak ten zvuk z něj neudělá lepší sportovní auto, jen auto s lepším zvukem co prohraje....;-)

+2/0
31.5.2015 19:07

P45e61t53r 62U60r11a82m 1172130333887

Sportovni auto to samozrejme je, ale ne supersport, ktery tohle vlakno zacina. A nedilnou soucasti supersportu je i zvuk.

0/0
31.5.2015 19:30

P43a80v88e62l 91M76o21r28a54v80e23c 1134555184177

Vy ale mluvíte o sportovním autě, sportovní auto je například Afla 4C která je úžasná, ale není to supersort a taky nestojí tolik co supersport. Jinak V8 to 4 válci v pohodně nadná, když tam případně dáte stejná turba tak 4 válec prostě nemá šanci.

+1/0
31.5.2015 19:39

J84i44ř11í 60S91c87h44w72a80c76h 8968944118286

zásadně porovnávám existující záležitosti, ne co kdyby.....

když na tom tolik záleží, tak si v mém příspěvku nahraďte slova "sportovní auto" za "supersport".

0/0
31.5.2015 21:32

K30a76t32e52ř36i64n36a 19V70ý12b92o98r58n23á 6900429169

To se samozřejmě pletete. Ostatně ty válce tam nikdo nepřidává jen tak pro legraci. Jde o to, že čtyřdobý čtyřválec se neobejde bez setrvačníku, což je sakra hmota, která té "dynamice" vadí, dále je z důvodu optimálního plnění omezen na cca 2 litry zdvihového objemu (4x0,5), takže pro zvýšení výkonu potřebuje turbodmychadlo, které ale rozhodně není zdrojem konstantního plnícího tlaku, takže řídit takové auto plynem je docela oříšek... Ale máte pravdu v tom, že když na to šlápnete, tak to jede. Po přímce... Takhle si ale supersport nepředstavuji.;-)

0/0
31.5.2015 21:24

J44i55ř74í 66S81c55h21w45a54c69h 8108224648966

v ničem se nepletu. Chtěl jsem tím naznačit jedno, co vám všem jaksi uniká a naznačuje to ten Caterham, Ten totiž váží 500 kg a tak mu stačí dvoulitrový čtyřválec (atmosféra 520koní/tunu), na to, aby ve sprintu udělal auta několikanásobně dražší a výkonější.....a setrvačník nesetrvačník toto auto na testovací trati Top Gearu bylo údajně rychlejší než Koenigsegg CCX.;-)

Takže nikoliv jakýsi počet válců, ale poměr výkon/hmotnost je v podstatě to nejdůležitější.

A pokud u té Pragy opravdu dosáhnou toho avizovaného 550k/tunu, tak se většina supersportů ve sprintu může jít klouzat, ať mají dvakrát nebo třikrát více válců. A protože bude mnohem lehčí tak i v zatáčce bude rychlejší sertvačník-nesetrvačník. ;-)

0/0
31.5.2015 21:50

K74a91t97e76ř58i69n75a 90V81ý96b24o42r18n61á 6430749539

Pletete. Není problém "oturbit" patnáctistovku od Renaultu a vytáhnout z ní 1200 koní. To jsme viděli již před lety. Horší je to už řídit.

0/0
31.5.2015 22:15

J40i74ř41í 51S30c44h46w74a65c86h 8978654638236

jenže ty oturbené údajně "špatně řiditelná" vozítka jaksi porážela ty "dobře řiditelná", takže jim ta "výhoda" byla v podstatě na prd, že ;-)

+2/0
31.5.2015 23:01

P53a73v36e11l 11M80o63r30a65v25e62c 1574595344737

Taky se mě to zdá do supersportu hodně málo, jako například do Alfy 4C je to v pohodě, ale to není supersport a stojí 1.3 millionu ne kolem přes 3 jako má stát tohle.

0/0
31.5.2015 19:36

T92o77m69á10š 39J35u80r23e75č40k54a 3333212719713

Budete se divit, ale na dráze v topGearu je stále nejrychlejší vozítko s motorem 1,6 turbo

0/0
31.5.2015 22:30

P19e36t67r 53U49r15a16m 1602610213327

To jako mate na mysli Matta LeBlanca v Kie Ceed? Budete se divit, ale oni tam jezdi i skutecne supersporty a nejrychlejsi je sestilitrovy dvanactivalec.

0/0
1.6.2015 0:37

T73o58m78á92š 69J19u72r80e87č26k96a 3353382429393

Pokud vím, tak(teda možná už opravdu překonaný) nejrychlejší byl na okruhu Ariel Atom s motorem z hondy 1.6turbo.

0/0
1.6.2015 6:19

P97e94t55r 77U69r91a58m 1552870933137

ne, tenhle mel trilitr a uz davno neni nejrychlejsi

0/0
1.6.2015 7:57

T20o28m66á41š 25J58u77r65e75č12k29a 3163302819513

Tak to se pak omlouvám, dlouho jsem topgear neviděl.

0/0
1.6.2015 8:29

J32i54ř73í 82S96c35h24w51a19c60h 8828914288726

....ale Caterham 2.0/4R je cca na 11. místě a až za ním je spousta těch "opravdových supersportů" s mnoha válci i koníky navíc od Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati, Mercedesu, Audi atd. atd. ;-)

0/0
1.6.2015 10:08

T27o70m83á89š 59J90u15r49e71č67k29a 3693622399193

Jen tak mimochodem, tobě nějakej válec nefunguje, že máš dvouválec? doporučoval bych zkontrolovat svíčky.

+1/0
31.5.2015 23:26

P91e74t72r 35G46r46e83s71l 7903676886673

Praga konkurovat Ferrari, McLaren nebo Koenigsegg? Jako chápu ambice, ale to jsou výrobci aut včetně motorů a to sakra na jiné úrovni než tato skládačka... Fandím, českému průmyslu, ale s PR se to nemá přehánět! Je to stejné jako všechny ostatní "skládačky" BAC Mono, VUHL z Mexika atd. Kdyby raději dělali pořádné motory, novou verzi náklaďáku Praga V3S s pořádnou mechanikou bez elektronických hloupostí a s tím prorazili do světa. Pořád jsou státy, které potřebují auta bezúdržbová, levná, nerozbitná na 30, 40 let, není jen EU a USA. Cíleně pro Kubu, Egypt, Sýrii, Rusko, Indii atd. Tam na Tatry a Pragy vzpomínají dodnes. [>-]

+13/−1
31.5.2015 11:14

J18i16n57d32ř39i14c47h 15Š27k39o55p39e75k 4115591850545

přesně tak. Že neplatí posbírat jednotlivé osvědčené díly po světě a složit z toho auto, které bude spolehlivé, že už několikrát vyzkoušel Loprais na Tatře.

V případě osobáků na to taky časem přijdou

0/0
31.5.2015 11:55

J23i44ř94í 14N59o44v86á56k 3553819878546

Od kdy používá McLaren a Koenigsegg své motory? Něco mi snad uniklo nebo píšete nesmysly?

+1/−1
31.5.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.