Diskuze

V tatrovkách z Kopřivnice zahynulo víc nacistických pohlavárů než v boji

Vozy Tatra 77a a 87 se díky silným motorům a z toho plynoucích vysokých nároků na řidiče neplánovaně staly zabijáky vysoce postavených nacistů. Podle britského spisovatele Stephena Colea za volanty legendárních aut zahynulo více nacistických důstojníků než v boji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kompenzace 3 mil marek v roce 1961? O tom slyším poprvý, že by si tehdy část sbalil Štrougal?;-D

0 0
možnosti

Co kdo zbalil nevím, ale opravdu VW zaplatilo Československu tuto kompenzaci

0 0
možnosti

tak buďto paní "předříkávačka" se přebreptla nebo hůře - špatně jí to předepsali. karosérie určitě není samostatná ale samonosná

1 0
možnosti
Foto

J21i76ř95í 61E63r35b40e77n

2. 6. 2015 20:04

Přestaňte prosím šířit zjevné nepravdy. VW Brouk neboli KdF z roku 1933 určitě nebyl inspirován Tatrou 97 z roku 1937, ale spíš Škodou 932 z roku 1932.

http://auta5p.eu/katalog/skoda/skoda_932_01.php

1 1
možnosti

J97a77n 10S61o61c81h30o45r

2. 6. 2015 22:07

Předlohou pro Brouka byl druhý prototyp Tatra v 570.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_V_570

3 0
možnosti

Blbci na silnicích, kteří přecení své schopnosti jsou pořád. Nejen nacističtí pohlaváři...;-D

2 0
možnosti

Tatrovky byly na svoji dobu hodně nadčasové. Vzduchem chlazené motory se osvědčily i v Africe, kde voda byl problém. Byla aerodynamická čímž vzbuzovala obdiv i v Jižní Americe a světe div se, motor vepredu pod kapotou nebyl.

No jo, dělat osobáky to chce krom kupy peněz i fištróna. A tak co si budem povídat? Třeba jednou v té úplně nové generaci mladých dravých a nadějných majitelů firmy se najde jeden co bude realizovat své sny a sny pamětníků.

3 0
možnosti
Foto

J78i50ř72í 47E36r73b84e67n

2. 6. 2015 20:10

Současní majitlé Tatry rozhodně nejsou mladí, draví a nadějní postpuberťáci.

A zdevastování vývoje a výroby osobních automobilů mají na svědomí především porevoluční neschopové, kteří žili ze slávy předchozích let a naopak letitou ztrátu automobilky hradili "ze zisků budoucích let" až do doby, kdy to dosáhlo přes 4 miliardy korun. Vývoj i marketing stály v 90. letech za prd, například ještě v roce 1998 nedělalo automobilce problém rozesílat korespondenci na hlavičkovém papíře n.p. Tatra, nositele Řádu Vítězného února...

5 0
možnosti

Jo, to ještě uměla Tatrovka dělat osobní auta. To uměla ještě za totality ale pak už ne.

Ještě nedávno Tatra vyhrožovala že osobní Tatra bude, ale to byl jen záchvěv neschopnosti.

Dnes neexistuje česká automobilka co by to dokázala. Laurin a Klement se obracejí v hrobě, že Češi prodaji jejich továrnu osobnímu nepříteli pro neschopnost státu modernizovat a vyrábět jakkoliv s mezinárodní účastí česká auta. Aby zisk zůstával doma.

Byť s pohonnou jednotkou z jiné země..

4 20
možnosti

Laurin s Klementem prodali svou automobilku už za 1. republiky...

12 1
možnosti

J65a47n 44L11u18k36á24š

2. 6. 2015 15:01

Tatra 77a a 87 mela za priplatek prostredni svetlo nataceci s volantem, taky neco, co je "novinkou" tak poslednich 10 let.

4 0
možnosti

hehehe tak to není novinkou ani náhodou, tady máš americké auto z roku 1948 kde se otáčí všechna světla s volantem.

3 2
možnosti

Výkon naopak nebyl nic moc. Vyšší rychlosti se dosahovalo díky aerodynamickému tvaru. Podstatná byla hlavně malá pasivní bezpečnost (řidiče nechránil motor vpředu a auto bylo lehké) a jiné chování vozu než u klasického auta.

Prostě se auto rychle rozjelo a pak nezatáčelo, nesedělo a nebrzdilo.

Jinak je ale T87 nejhezčí auto všech dob. Excelentní byla perleťová fialová barva.

4 0
možnosti
Foto

No nevím jestli kdy motor někoho ochránil, většinou se nacpe do kabiny a automobilky s tímto mají potíže doposud.

1 0
možnosti

D75a81n 92V18l27k

2. 6. 2015 13:58

A to je ještě škoda, že Tatrovka pohlavárům (ať už náckům nebo komoušům) nevyústila výfuk do kabiny. To by bylo, panečku něco! ;-D ;-D ;-D

2 0
možnosti

První plynové komory fungovaly tak, že se z Tatrovky vedl výfuk do místnosti. Mimo jiné za to byl zmíněný Ledwinka odsouzen na deset let. Dokonce si to nechala Tatra patentovat.

Takže to zase tak vtipná poznámka nebyla. ;-)

3 0
možnosti
Foto

Rychlou jízdu v Tatře nepřežila ani řada komunistických pohlavárů. Třeba jihlavský tajemník se v osmičce zabil u Třech Křížů už někdy kolem 1952, poslední, o kterém vím, je Dubček. Předek příliš lehký lehko vybočil. Šoféři KSČ si brali dopředu pytel písku, aby vyrovnali nerovnováhu po nastoupení soudruha.

Tehdy vzkl dialektický vtípek: "víte co je automobil podle Marxe?" Je to dopravní prostředek dělnické třídy, který tato používá prostřednictvím svých zástupců.

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...