Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se s novými auty do neznačkových servisů bojí, mohou přitom ušetřit

Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i22l46o75š 54K53o53l27m40a19n 6396153337302

Jezdil jsem s první Octávií do značkového servisu kvůli záruce na karoserii. Dva roky před koncem záruky mi začal reznout blatník okolo hrdla nádrže. V servisu mi řekli, že je to bolest prvních kusů, kde nedávali nějaký kryt do podběhu. Po schválení výrobcem provedli "výměnu" , ale půl roku před koncem záruky se to objevilo opět. V Táboře mi řekli, že "vymění" blatník, ale musím si nechat udělat servisní prohlídku (cca 12000 Kč), včetně všech předepsaných prací. Do těchto prací chybělo asi  2000 km a tak jsem to odmítl. Nakonec mi blatník nevyměnili, nechal jsem to opravit za pár stovek a auto prodal. Teď s dalším už jezdím do malé dílny a bez problému. U výměny oleje a menších oprav si počkám, cena je tam zhruba na jedné třetině a vidím co s autem dělá. Před tím mi značkový servis "zapomněl" vyměnit  olejový filtr, strhli mi závit na vaně oleje a chtěli abych si  ji nechal vyměnit za své za cca 10000, po příjezdu domů jsem zjistil přehozená kola (směrové pneumatiky) a další drobné závady po každé návštěvě. Teď mám klid a perfektně provedenou práci.

+3/0
10.6.2015 19:08

P66a86t23r53i96k 45Š89e34b48e72s54t11a 4373202796585

už první věta - jezdil jsem s Octávií ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−2
13.6.2015 18:02
Foto

M47a79r79e83k 25B16a61š52i34s46t72a 7613142773750

Diagnostiku auta si dělám sám před domem na parkovišti, do servisu už jedu najisto s tím co autu je, olej Castrol 5W30 je také minulost, poté co jsem objevil kolik padělků je na prodej na internetu a v běžné obchodní síti tady na severní moravě. Neříkám že prodejci o problému s padělky vědí, ale je toho opravdu už hodně, původ toho oleje je neznámý. Přešel jsem tedy na Lotos 5W30 quarz, používají ho i polské autorizáky Škoda ale fakturují jako Castrol nebo Shell.

0/0
6.6.2015 7:08

P76e85t92r 72B69á83č38a 8955696415375

Autorizovany servisy jsou nehorazni zlodeji. Vsechno trojnasobne drazsi a navic, kdyz ma clovek problem, tak ani nevi co s tim pokud jim to neukaze diagnostika. Lidi co tam pracujici nejsu opravari, ale menici nahradnich dilu.

Naposledy me chteli menit celou spojku za 50 000kc, tak jsem si auto sbalil a odjel, u znameho servisu jsem se dozvedel, ze to to neni nic zavazneho a muzu  v klidu jezdit dal. Ted uz na ni mam najetych dalsich 60 000 km a stale ok.

+3/−1
5.6.2015 20:59

T35o94m95á16š 72M47a56l93ý 5333536803

22 let jezdím s novými auty a 22 let do autorizovaných  servisů. Když se ono auto stane  "dvojkou " v domácí flotile,maje po záruce, pak už do  nezávislého servisu. Zkušenosti s autorizovanými servisy jen dobré, s těmi druhými napůl. Když jsem s Fabii jezdil(jako s "dvojkou") k jednomu mechanikovi německého příjmení v Novém Boru v objektu STK, nebylo co vytknout. Když jsem si pořídil na práci letitý freelander a svěřil první opravu jednomu servisu na břehu jezera Máchova,v areálu kde je malá benzínová pumpa,  devět dní hledal závadu. Pak jsem se naštval, nechal auto odvézt  do Českého Dubu(CD motor s.r.o.) a od té doby s freelanderem nikam jinam.  Co předvádějí v CD motoru, je neuvěřitelné.  Ochota, vstřícnost(dokážou si auto převzít na bráně v sobotu večer v půl osmé), ceny mírné.

Teď už půl roku  máme  Renault Fluence, benzín, v režimu operativního leasingu a   je to tedy starost pronajímatele a neřeším,  kam s tím pojedu.. prostě tam, kde jsem auto převzal. Auto, které není moje, mi nezestárne(parafráze na Básníky).

0/0
5.6.2015 8:09

J95a29n 23D61l48o29u69h22ý 7474559980849

A proto nektere automobilky maji co model, to jiny specialni klic, ktery si muze neautorizak koupit ale 1 kus stoji klidne i 2000kc a to se vyplati :-D. Jinak take jezdim do neautorizaku az po uplinuti zarucni doby. On vas takovej ford pri reklamaci vozu pekne vyskoli, ze ani nepomyslite na to davat to nekam jinam dokud je to v zaruce. Vlastni zkusenost, reklamace noveho vozu je peklo!

0/0
5.6.2015 6:12

J27a97n 24M20a27t19o94u53š87e29k 6106887150764

můžete uvést příklad těch klíčů

0/0
5.6.2015 19:53

J52a49n 17D33l81o55u62h34ý 7534539980709

Napriklad renault u nekterych modelu ma specialni srouby, ktere drzi motor po hromade. Opel zase na urcite dily v interieru pouziva plastove jednorazove spuntiky. Kazda znacka ma neco....

0/0
6.6.2015 8:13

K90a49m70i56l 20D85o21l84e78z95e77l 6922686734322

znackovy nebo neznackovy je uplne jedno. je to pouze o lidech a jejich pristupu k praci. Porovnavat dily s jakehosi Autokelly s origo, to snad ne....

+2/0
5.6.2015 1:09

J63a74n 28D76l73o53u25h47ý 7244589230119

Je dil a dil. Pokud clovek kupuje dil, ktery neni pri kazde jizde exponovan velke namaze, neni potreba kupovat original, ktery muze byt drazsi napriklad i o 300 procent. Nejvetsi cenovy rozdil mezi orig. A neorig je u znacek peugeot,citroen.

0/0
5.6.2015 6:07
Foto

R54e84n56é 17V73e49č69e98ř18a 5427139507

jo,jo druhovýroba je v současné době i o 30% dražší ,spadněte z větví   :D  :D  ,samo že ne vše ,ale díly které něco vydrží  :D  :D   kupujte si starline  :D  ::D

0/0
13.6.2015 15:27

P13e21t21r18a 77M26a53l57á 7621778881795

deset až 20 procent

Tož se rozhodněte jak to budete psát, ale vhodné by bylo obojí stejně

+1/0
4.6.2015 23:54

V38l16a84d21i77m47í25r 70H62a78u46k 1456181958

Vsadim se, ze jste ve znackovem servise nebyl nikdy na dilne. Nejlepsi mechanici maji svoje servisy - neznackove!

+4/0
4.6.2015 22:39

J68a60n 65K33o29h52l 4633207971574

Samozřejmě. Když chci kvalitní maso, tak jdu k řezníkovi a ne do supermarketu. Tak proč bych se měl u auta spokojit s druhořadou kvalitou?

0/0
4.6.2015 22:15

M10a66r83i45o 69L42u72c48h10e44z38i 1364338982454

Se svým autem jsem v servisu nebyl od novoty. Když mi řekli, že zvednutí auta na hever stojí 4000  Kč, tak jsem jim poděkoval. Výměna oleje? Olej 4 l  Castrol, specifikace C3 (pro benzin) 580 Kč, filtr 144 Kč. Destičky 800 Kč na zadek, 1000 na předek. A tak bych mohl pokračovat. Zatím se mi pokazily za 140 tis. km obě zadní ložiska. Nové za 880 Kč SKF (servis bez práce 5500 Kč) a vrchol byl, když se rozsvítila kontrolka motoru. Na diagnostice v servisu za 550 Kč zjistili, že je vadný snímaž akcelerátoru. Nový 7500 Kč. Rozebral jsem ho a zjistil jsem, že kontakt volnoběhu je špatně natočený a tím pádem se opálil, přebrousil jsem ho 1000 šmirglem za 15 Kč a narovnal. Vše v pohodě. Když si představím, že bych byl v servidu 7 x  průměrně po 6000 Kč, tak můžu za ty prachy nějakou záruku oželet. Navíc všechny závady byly až po záruce. To vše samozřejmě jenom když to umíte, nebo máte kamaráda který to umí.

+7/0
4.6.2015 22:09

J38o94s67e42f 16K51r59b51e53c 3957106933521

Ještě než z trhu zmizelo Auto Hase ve Stodůlkách, chtěl jsem si nechat vyměnit olej v převodovce. Vyžádal jsem si kalkulaci přes email (podotýkám, že VIN vozu měli, dokonce si ho vyžádali, takže specifikaci vozu znali) a  bylo mi řečeno, že bude třeba 3 litry oleje a je to složitá procedura tak na 3 hodiny. Sice jsem jen prostý uživatel, ale nejsem debil, takže jsem jim ani nepoděkoval a pořešil to jinde. Oleje je tam 1.7 l a práce trvala asi 15 minut i se zvednutím.

+5/0
4.6.2015 23:52

J78a41n 78D71l32o49u50h44ý 7744769700289

Vite ono spis to bylo tak, ze vas vuz nechteli delat. Oni potrebuji mit zakaznika fyzicky s autem v servise nez slibovat po mailu nejlepsi cenu a oak cekat a cekat. Takhle zadnej servis nefunguje...

+1/−2
5.6.2015 6:16

D49a20v21i18d 59P40r65a97ž90á23k 6104132672546

A neznačkový servis pro jistotu pošle auto na diagnostiku do značkového servisu :-)

+6/0
4.6.2015 21:46

J60a98n 71D41l65o38u63h10ý 7254609930939

Ano protoze napriklad origos diagnostika opel stoji z "druhe ruky" okolo 50 000kc, mercedes rocni licence 100 000kc. A proc? Protoze z toho lezou v pripade poruchy detailni postupy prace a cisla dilu jak se ma oprava provadet. Cili v autorizaku to zvladne opravit kazdej kdo umi cist a pouzivat pocitac.

0/0
5.6.2015 6:19

M61i56c38h27a87l 84K55o33č55í 1211935533623

Mnohem lepší je jezdit řešit servis do Německa. Přístup o 1000% lepší, práce o 1000% kvalitnější, ceny srovnatelné jako u nás.

+4/0
4.6.2015 21:30

D82a10v90i83d 34P79r78a98ž89á82k 6224802732606

Když to vztáhnu na české servisáky, tak v tom Německu to musí být Ráj na zemi a součástí servisu musí být min. masáž od 10 koček a k tomu jídlo od tříhvězdičkového Michelin kuchaře 8-o

+3/0
4.6.2015 21:43

M19i33l55a58n 63J79e42c51h 1801519676668

Je zajimave, ze Cesi zijici v Nemecku jezdi do servisu k nam, ze to je u nich moc drahe :-)

+2/0
4.6.2015 21:45

P88e18t24r 91K76o98u80ř57i40l 9583835117

Taky docela žasnu nad tím bezostyšným vzýváním Němců. Je to tam stejné jako u nás. Předražený autorizák, Levnější i když mnohem a mnohem dražší neautorizák oproti nám. Stejně tam tak jsou lemplové a bastlíři a stejně tak jsou tam i dobří mechanici, ale vše se odehrává ve vyšších cenových patrech.

0/0
5.6.2015 8:11

V35á76c81l22a86v 95P28o92u41s35t91k53a 3230691232

No jasně. ;-D;-D;-D;-D

+1/0
4.6.2015 21:58

R12o93m26a20n 81P69o42l12á78č27e42k 5516629965

Když to mám pár km proč ne, ale jinak to nemá smysl... Nebo taky máte kalkulačku stylu, že pro slevu 0,10/litr jedete 50km a berete 10 litrů?

+1/0
4.6.2015 22:57

T71o35m41á51š 43H70o66r60a 2489195548595

Neni problém jet do značkového servisu, jen nesmí být člověk líný zjistit si ceny a ozvat se, mě v servisu KIA také původně garanční prohlídku vozu včetně výměny oleje, filtrů atd napočítali na 10,5 tisíce, ale stačilo se pobavit nad jednotlivími položkami, a jasně říct, že pokud mě olej a další věci hodlají prodat s horskou přirážkou, tak půjdu jinam a po deseti minutách jsme byly na normální ceně 6,5 tisíc kč.

+6/0
4.6.2015 21:00

P24e53t29r 94J21a96n60d88a 9973867974551

Pro Vás jedině dobře, že jste se pobavili a nepsali jste si :-)

Tak hlavně, že to holky dobře dopadlo :-)

+2/0
4.6.2015 22:43

J14e82n91d35a 28K25r24á70s85a 1519976648

Stále  nechápu  cenu  oleje, kterou účtují  servisy ! Sudový  olej  je u nich mnohonásobně  dražší  než  v plastovém  obalu 4l u benzínky  Rv:-P

+18/0
4.6.2015 19:15

T34o91m73á59š 68H51o79r71a 2909865578455

Tomu jsem také nerozumněl ale dal jsem jim na výběr, buď si dodám olej svůj, nebo mě dají normální cenu a nebo půjdu jinam... dali mě normální cenu.

0/0
4.6.2015 21:01

J50e89n29d54a 53K17r91á88s43a 1169336288

Já dodávám svůj olej také....chápu,že se servisy chtějí uživit,ale pokud jim nestačí normální rabat prodejce,mají smůlu ;-)

0/0
4.6.2015 21:22

V55l95a73d96i21m88í35r 31H78a69u35k 1696261878

Rabat je sleva. Marze je prirazka. Jen aby bylo jasno ;-)

0/0
4.6.2015 22:44

P96a21t39r61i15k 24Š63e46b80e21s32t35a 4373782276785

... ale on to napsal zcela dobře - nestačí rabat prodejce - znamená, že mu nestačí rozdíl ceny mezi VOC danému prodejci se slevou tomu prodejci a obvyklé MOC.

0/0
13.6.2015 18:01

J19a37n 27M76a47l78ý 1265579924318

No nevím. S naším autem jsem jezdil jenom do autorizovanýho servisu - tam kde bylo auto zakoupeno. Teď mám Fabie (rok 2008) najeto skoro 90000 a nějak vždy po návštěvě onoho servisu mi po krátké době něco odejde. Minule to byla kontrolka lambda sondy, o 2 roky lambda sonda celá no a teď začíná blbnou denní svícení. Na otázku proč to odešlo, když chodím pravidelně na prohlídky mi bylo odpovězeno, že je to elektronická součástka a na tu mi záruku dát nemohou. To je sice hezký, ale když mě každá prohlídka, při které se dělá jenom nutný servis jako olej a filtry stojí přes 5000, a poslední prohlídka, která mě vyšla na skoro 8000, očekávám, že tomu do další prohlídky nic nebude. Teď si chci koupit ojetinu tak zkusím neautorizovaný servis, pokud se mi to bude podobně vydělávat, budu spokojen, protože ušetřím.

0/0
4.6.2015 18:22

J60a87n 28N61o92v18á25k 9905128774355

Neautorizovaný servis může být výhra i prohra - zaleží jestli narazíte na odborníka nebo "odborníka". Tady pomůžou jen reference spokojených zákazníků.

+4/0
4.6.2015 19:48

T95o34m22á94š 29H68o93r78a 2429795968145

S autorizovanými je to podobně, mám zkušenost s několika mizermými mechaniky ze značkových servisů.

+3/0
4.6.2015 21:02

M11a31r56t52i67n 94Š74i59m51e42k 4520304558305

Souhlas, nicméně u autorizáku máte tu výhodu, že pokud něco poser..u, tak servisu můžete vyhrožovat přes továrnu

0/0
4.6.2015 22:06

V89á19c53l10a40v 53P15o82u88s68t32k96a 3150981292

TAk pokud jste ochoten za nutný servis jako je "výměna oleje a filtrů" dt přes pět tisíc, pak bude chyba asi na vaší straně.

+3/0
4.6.2015 22:01

J53a91n 10M14a44t60o66u27š58e72k 6576587560794

zrovna tento týden jsem zjišťoval pro kamaráda výměnu brzdových destiček.

- měl nabídku z neoriginálního servisu, práce prý nebude drahá, vleze se to do 2 hodin a 1.000,-, destičky mají za 1.400,- nebo lepší za 1.900,-

- autorizovaný servis, práce = normočas 0,6 hod tedy cca 35 minut, originál destičky 2.000,- sleva na stáří vozu 30% = 1.400, druhá řada ND tedy srovnatelné s druhovýrobou 1.000 Kč.

rozdíl je tedy cca 1.000,- kdy je autorizovaný servis levnější.

+4/0
4.6.2015 18:05

P74a44v13e51l 29N37o49v73á58k 7901386809133

Asi tak. Já chtěl u garazisty chtěl udělat rozvody na Fabii II 1,6 TDI rok 2010. Garážista chtěl 10tis s prací. Ve Škodovce sem nechal 12000 i s výměnou oleje a filtrů. Dostal jsem tři strankovy protokol kde bylo zemereno kde co. A upozornění co by asi chtělo vyměnit. U kotoučů jsme cenově byli stejně. Radši ofiko servis než garážísty

+2/0
4.6.2015 22:19

P26e57t32r 24P12o74s54p16í81š84i13l 4968574416596

Chodím do značkového, ale olej si nosím vlastní. Ve značkovém servisu longlife olej téměř za trojnásobek ceny v internetovém obchodě. Sice na mě koukali blbě, ale když jsem jim řekl, že půjdu jinam nebo si ho vyměním sám, tak souhlasili.

+11/0
4.6.2015 16:38

T95o30m64á19š 11K41u69c40h81a33ř 3567171908711

Souhlasili, že si to máte vyměnit sám? ;-D;-)

+2/0
4.6.2015 18:21

J87i82ř56í 22H45u63m51l 5132659742731

Jo jo to jsem si říkal po poslední návštěvě autorizované ho servisu také R^

0/0
4.6.2015 18:39

V53á82c27l12a53v 54P97a72v40e71l 9260315961989

Plzeňský Auto Štádler,sudový Edge cca 500,- Kč za litr.Na otázku,že si přinesu vlastní olej zamítavá odpověď. Konkurenční Auto Šmucler bez problému vyšel vstříc. Litr Castrol Edge jsem si koupil sám za 215,- Kč litr.

+1/0
4.6.2015 21:39

M79i69c49h41a51l 24H90r96u93b45o30š 4600927912665

Ak Vam povedali ze si nemozete doniest svoje veci, ktore splnaju atest pre dany druh vozidla, porusuju nariadenie Europskej Unie...

+1/0
4.6.2015 23:08

J85o52s47e47f 16K57r86b70e67c 3507606393851

Místo Catrolu někdy zkuste pořádný olej.

0/0
4.6.2015 23:56

J92o72s17e23f 17K79r93b49e59c 3157706383521

Castrolu, ehm

0/0
4.6.2015 23:57

V91l88a35d45i66m11í60r 34H34a23u39k 1596381578

A do hospody si pivko nosi taky svoje...

+2/−2
4.6.2015 22:48

J29o39s62e47f 78K17r77b89e24c 3517806103861

A byl jste osobně i u té výměny? Protože pokud ne, tak víte co... Jinak máte ale pravdu, olej a filtry si osobně dodávám taky sám. Potřebuju 5w30 a všechny servisy zřejmě disponují jen hnojem Castrol 5W40 v sudu za 250-300Kč/litr, což je směšné. Slušný servis donesený olej zkousne, zvlášť když sám danou specifikaci nemá, na druhou stranu chápu, že nechtějí dělat s dodanými díly, resp. pak nechtějí dávat záruku. To holt člověk musí chtě nechtě zkousnout, že má většinou velmi omezený výběr ze zásobovacího moru Auto Kelly, kde je vše minimálně o 150-200% dražší než v jakémkoli eshopu. Samozřejmě chápu, že z těchhle raketově nastřelených cen si kus provize ukousnou i ty servisy, na druhou stranu to hloupě sráží jejich produktivitu práce - tlačí nízko hodinovou cenu práce a dohánějí to přes předražené díly.

+1/0
4.6.2015 23:43

M30i37r43o59s57l22a69v 90S84u19c42h26y 5460989350630

Tak jeden příběh z opačné strany. Se svým mondeem jsem vždy jezdíval do značkového servisu. Jednou jsem zůstal stát a auto nenaskočilo. Nechal jsem ho odtáhnout do "svého" servisu. "Zítra vám dáme vědět". Za tři dny jsem je tedy naháněl, co je s tím autem. "Už běží, můžete si ho vyzvednout." Auto sice běželo, ale v nouzovém režimu. "Zkuste si zajet do Bosch servisu, tam mají lepší diagnostiku." Tak jsem se v dopravní špičce s autem v nouzovém režimu odšoural na druhý konec města. U Boschů mi vyresetovali chybová hlášení na řídící jednotce a auto ještě chvíli jezdilo normálně. Po opakovaných spadnutích do "nouzáku" jsem opět navštívil Bosche. Diagnostika ukázala poruchu na turbu. Rovnou mi doporučili malého garážistu, co pro ně turba repasuje. Turbo jsem nechal repásnout, ale pořád to nebylo ono. Auto nějak netáhlo a stále se stávalo, že řídící jednotka padala do "nouzáku".

Pak mě oslovil soused, že u nich také umí dělat fordy. Tak jsem tam zajel na další pravidelnou výměnu oleje. "Máte nefunkční tepelné čidlo u termostatu." Za pár korunmi ho vyměnili a motor běží zas jak nový.

0/0
4.6.2015 15:48

M24a86r82t53i42n 24H41o81d24í56k 2865705918127

Přesně těchto příběhů se děsím. Někde jsem četl o testu servisů, který dělali s uměle vyrobenou závadou opravidelnou za pár stokorun. Dobře to vyřešili asi 2 servisy z 16. Všude jinde to stálo spoustu peněz a zahrnovalo vyměny zcela funkčních součástek, v několika případech dokonce celých bloků v ceně až mnoho destítek tisíc. Jenomže jak poznat šikovného servismana? Člověk prostě musí mít štěstí.

+6/0
4.6.2015 17:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.