Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se s novými auty do neznačkových servisů bojí, mohou přitom ušetřit

Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i89l27o60š 82K68o44l83m94a59n 6156213617802

Jezdil jsem s první Octávií do značkového servisu kvůli záruce na karoserii. Dva roky před koncem záruky mi začal reznout blatník okolo hrdla nádrže. V servisu mi řekli, že je to bolest prvních kusů, kde nedávali nějaký kryt do podběhu. Po schválení výrobcem provedli "výměnu" , ale půl roku před koncem záruky se to objevilo opět. V Táboře mi řekli, že "vymění" blatník, ale musím si nechat udělat servisní prohlídku (cca 12000 Kč), včetně všech předepsaných prací. Do těchto prací chybělo asi  2000 km a tak jsem to odmítl. Nakonec mi blatník nevyměnili, nechal jsem to opravit za pár stovek a auto prodal. Teď s dalším už jezdím do malé dílny a bez problému. U výměny oleje a menších oprav si počkám, cena je tam zhruba na jedné třetině a vidím co s autem dělá. Před tím mi značkový servis "zapomněl" vyměnit  olejový filtr, strhli mi závit na vaně oleje a chtěli abych si  ji nechal vyměnit za své za cca 10000, po příjezdu domů jsem zjistil přehozená kola (směrové pneumatiky) a další drobné závady po každé návštěvě. Teď mám klid a perfektně provedenou práci.

+3/0
10.6.2015 19:08

P90a68t74r45i81k 68Š93e89b98e51s94t72a 4423542676315

už první věta - jezdil jsem s Octávií ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−2
13.6.2015 18:02
Foto

M73a51r42e27k 82B96a31š58i21s68t90a 7833562613180

Diagnostiku auta si dělám sám před domem na parkovišti, do servisu už jedu najisto s tím co autu je, olej Castrol 5W30 je také minulost, poté co jsem objevil kolik padělků je na prodej na internetu a v běžné obchodní síti tady na severní moravě. Neříkám že prodejci o problému s padělky vědí, ale je toho opravdu už hodně, původ toho oleje je neznámý. Přešel jsem tedy na Lotos 5W30 quarz, používají ho i polské autorizáky Škoda ale fakturují jako Castrol nebo Shell.

0/0
6.6.2015 7:08

P64e15t19r 26B37á66č15a 8575836905545

Autorizovany servisy jsou nehorazni zlodeji. Vsechno trojnasobne drazsi a navic, kdyz ma clovek problem, tak ani nevi co s tim pokud jim to neukaze diagnostika. Lidi co tam pracujici nejsu opravari, ale menici nahradnich dilu.

Naposledy me chteli menit celou spojku za 50 000kc, tak jsem si auto sbalil a odjel, u znameho servisu jsem se dozvedel, ze to to neni nic zavazneho a muzu  v klidu jezdit dal. Ted uz na ni mam najetych dalsich 60 000 km a stale ok.

+3/−1
5.6.2015 20:59

T98o28m18á86š 94M12a39l36ý 5373406683

22 let jezdím s novými auty a 22 let do autorizovaných  servisů. Když se ono auto stane  "dvojkou " v domácí flotile,maje po záruce, pak už do  nezávislého servisu. Zkušenosti s autorizovanými servisy jen dobré, s těmi druhými napůl. Když jsem s Fabii jezdil(jako s "dvojkou") k jednomu mechanikovi německého příjmení v Novém Boru v objektu STK, nebylo co vytknout. Když jsem si pořídil na práci letitý freelander a svěřil první opravu jednomu servisu na břehu jezera Máchova,v areálu kde je malá benzínová pumpa,  devět dní hledal závadu. Pak jsem se naštval, nechal auto odvézt  do Českého Dubu(CD motor s.r.o.) a od té doby s freelanderem nikam jinam.  Co předvádějí v CD motoru, je neuvěřitelné.  Ochota, vstřícnost(dokážou si auto převzít na bráně v sobotu večer v půl osmé), ceny mírné.

Teď už půl roku  máme  Renault Fluence, benzín, v režimu operativního leasingu a   je to tedy starost pronajímatele a neřeším,  kam s tím pojedu.. prostě tam, kde jsem auto převzal. Auto, které není moje, mi nezestárne(parafráze na Básníky).

0/0
5.6.2015 8:09

J29a63n 17D70l52o85u69h10ý 7134169510889

A proto nektere automobilky maji co model, to jiny specialni klic, ktery si muze neautorizak koupit ale 1 kus stoji klidne i 2000kc a to se vyplati :-D. Jinak take jezdim do neautorizaku az po uplinuti zarucni doby. On vas takovej ford pri reklamaci vozu pekne vyskoli, ze ani nepomyslite na to davat to nekam jinam dokud je to v zaruce. Vlastni zkusenost, reklamace noveho vozu je peklo!

0/0
5.6.2015 6:12

J86a17n 36M45a51t93o17u46š84e43k 6916527320404

můžete uvést příklad těch klíčů

0/0
5.6.2015 19:53

J12a80n 94D81l26o35u79h34ý 7464889620309

Napriklad renault u nekterych modelu ma specialni srouby, ktere drzi motor po hromade. Opel zase na urcite dily v interieru pouziva plastove jednorazove spuntiky. Kazda znacka ma neco....

0/0
6.6.2015 8:13

K94a61m70i23l 89D50o92l75e28z98e87l 6742936844432

znackovy nebo neznackovy je uplne jedno. je to pouze o lidech a jejich pristupu k praci. Porovnavat dily s jakehosi Autokelly s origo, to snad ne....

+2/0
5.6.2015 1:09

J32a32n 44D29l24o27u30h55ý 7674289180339

Je dil a dil. Pokud clovek kupuje dil, ktery neni pri kazde jizde exponovan velke namaze, neni potreba kupovat original, ktery muze byt drazsi napriklad i o 300 procent. Nejvetsi cenovy rozdil mezi orig. A neorig je u znacek peugeot,citroen.

0/0
5.6.2015 6:07
Foto

R35e63n16é 81V89e55č87e72ř21a 5837249307

jo,jo druhovýroba je v současné době i o 30% dražší ,spadněte z větví   :D  :D  ,samo že ne vše ,ale díly které něco vydrží  :D  :D   kupujte si starline  :D  ::D

0/0
13.6.2015 15:27

P11e12t39r63a 82M80a17l17á 7321508461125

deset až 20 procent

Tož se rozhodněte jak to budete psát, ale vhodné by bylo obojí stejně

+1/0
4.6.2015 23:54

V23l54a42d15i77m41í24r 54H71a42u68k 1506641918

Vsadim se, ze jste ve znackovem servise nebyl nikdy na dilne. Nejlepsi mechanici maji svoje servisy - neznackove!

+4/0
4.6.2015 22:39

J15a84n 48K95o69h20l 4483307971224

Samozřejmě. Když chci kvalitní maso, tak jdu k řezníkovi a ne do supermarketu. Tak proč bych se měl u auta spokojit s druhořadou kvalitou?

0/0
4.6.2015 22:15

M24a89r90i84o 46L11u26c12h23e69z79i 1764108552674

Se svým autem jsem v servisu nebyl od novoty. Když mi řekli, že zvednutí auta na hever stojí 4000  Kč, tak jsem jim poděkoval. Výměna oleje? Olej 4 l  Castrol, specifikace C3 (pro benzin) 580 Kč, filtr 144 Kč. Destičky 800 Kč na zadek, 1000 na předek. A tak bych mohl pokračovat. Zatím se mi pokazily za 140 tis. km obě zadní ložiska. Nové za 880 Kč SKF (servis bez práce 5500 Kč) a vrchol byl, když se rozsvítila kontrolka motoru. Na diagnostice v servisu za 550 Kč zjistili, že je vadný snímaž akcelerátoru. Nový 7500 Kč. Rozebral jsem ho a zjistil jsem, že kontakt volnoběhu je špatně natočený a tím pádem se opálil, přebrousil jsem ho 1000 šmirglem za 15 Kč a narovnal. Vše v pohodě. Když si představím, že bych byl v servidu 7 x  průměrně po 6000 Kč, tak můžu za ty prachy nějakou záruku oželet. Navíc všechny závady byly až po záruce. To vše samozřejmě jenom když to umíte, nebo máte kamaráda který to umí.

+7/0
4.6.2015 22:09

J43o51s98e74f 39K69r69b23e28c 3877116313831

Ještě než z trhu zmizelo Auto Hase ve Stodůlkách, chtěl jsem si nechat vyměnit olej v převodovce. Vyžádal jsem si kalkulaci přes email (podotýkám, že VIN vozu měli, dokonce si ho vyžádali, takže specifikaci vozu znali) a  bylo mi řečeno, že bude třeba 3 litry oleje a je to složitá procedura tak na 3 hodiny. Sice jsem jen prostý uživatel, ale nejsem debil, takže jsem jim ani nepoděkoval a pořešil to jinde. Oleje je tam 1.7 l a práce trvala asi 15 minut i se zvednutím.

+5/0
4.6.2015 23:52

J54a75n 90D73l34o43u91h62ý 7514329690349

Vite ono spis to bylo tak, ze vas vuz nechteli delat. Oni potrebuji mit zakaznika fyzicky s autem v servise nez slibovat po mailu nejlepsi cenu a oak cekat a cekat. Takhle zadnej servis nefunguje...

+1/−2
5.6.2015 6:16

D40a52v47i51d 32P35r18a47ž50á12k 6764962302336

A neznačkový servis pro jistotu pošle auto na diagnostiku do značkového servisu :-)

+6/0
4.6.2015 21:46

J82a54n 29D77l66o57u98h93ý 7284679930879

Ano protoze napriklad origos diagnostika opel stoji z "druhe ruky" okolo 50 000kc, mercedes rocni licence 100 000kc. A proc? Protoze z toho lezou v pripade poruchy detailni postupy prace a cisla dilu jak se ma oprava provadet. Cili v autorizaku to zvladne opravit kazdej kdo umi cist a pouzivat pocitac.

0/0
5.6.2015 6:19

M12i75c21h74a79l 98K75o15č14í 1381275743753

Mnohem lepší je jezdit řešit servis do Německa. Přístup o 1000% lepší, práce o 1000% kvalitnější, ceny srovnatelné jako u nás.

+4/0
4.6.2015 21:30

D65a74v23i45d 14P73r24a76ž13á20k 6194182312536

Když to vztáhnu na české servisáky, tak v tom Německu to musí být Ráj na zemi a součástí servisu musí být min. masáž od 10 koček a k tomu jídlo od tříhvězdičkového Michelin kuchaře 8-o

+3/0
4.6.2015 21:43

M13i76l40a58n 29J82e37c46h 1151719386368

Je zajimave, ze Cesi zijici v Nemecku jezdi do servisu k nam, ze to je u nich moc drahe :-)

+2/0
4.6.2015 21:45

P95e96t54r 27K77o25u12ř13i89l 9903335797

Taky docela žasnu nad tím bezostyšným vzýváním Němců. Je to tam stejné jako u nás. Předražený autorizák, Levnější i když mnohem a mnohem dražší neautorizák oproti nám. Stejně tam tak jsou lemplové a bastlíři a stejně tak jsou tam i dobří mechanici, ale vše se odehrává ve vyšších cenových patrech.

0/0
5.6.2015 8:11

V81á63c30l73a35v 71P10o64u71s76t31k11a 3370961682

No jasně. ;-D;-D;-D;-D

+1/0
4.6.2015 21:58

R55o92m38a38n 17P73o74l46á27č78e58k 5926419915

Když to mám pár km proč ne, ale jinak to nemá smysl... Nebo taky máte kalkulačku stylu, že pro slevu 0,10/litr jedete 50km a berete 10 litrů?

+1/0
4.6.2015 22:57

T29o50m23á84š 16H77o46r28a 2179715798985

Neni problém jet do značkového servisu, jen nesmí být člověk líný zjistit si ceny a ozvat se, mě v servisu KIA také původně garanční prohlídku vozu včetně výměny oleje, filtrů atd napočítali na 10,5 tisíce, ale stačilo se pobavit nad jednotlivími položkami, a jasně říct, že pokud mě olej a další věci hodlají prodat s horskou přirážkou, tak půjdu jinam a po deseti minutách jsme byly na normální ceně 6,5 tisíc kč.

+6/0
4.6.2015 21:00

P70e34t30r 32J26a49n27d43a 9573957624941

Pro Vás jedině dobře, že jste se pobavili a nepsali jste si :-)

Tak hlavně, že to holky dobře dopadlo :-)

+2/0
4.6.2015 22:43

J46e47n23d98a 98K66r81á72s28a 1879456608

Stále  nechápu  cenu  oleje, kterou účtují  servisy ! Sudový  olej  je u nich mnohonásobně  dražší  než  v plastovém  obalu 4l u benzínky  Rv:-P

+18/0
4.6.2015 19:15

T86o28m39á45š 25H67o65r15a 2559555788495

Tomu jsem také nerozumněl ale dal jsem jim na výběr, buď si dodám olej svůj, nebo mě dají normální cenu a nebo půjdu jinam... dali mě normální cenu.

0/0
4.6.2015 21:01

J53e89n13d43a 24K50r46á73s82a 1629866258

Já dodávám svůj olej také....chápu,že se servisy chtějí uživit,ale pokud jim nestačí normální rabat prodejce,mají smůlu ;-)

0/0
4.6.2015 21:22

V83l19a85d23i75m91í71r 91H28a95u35k 1456861178

Rabat je sleva. Marze je prirazka. Jen aby bylo jasno ;-)

0/0
4.6.2015 22:44

P65a96t11r34i36k 53Š39e91b30e73s59t69a 4873712606395

... ale on to napsal zcela dobře - nestačí rabat prodejce - znamená, že mu nestačí rozdíl ceny mezi VOC danému prodejci se slevou tomu prodejci a obvyklé MOC.

0/0
13.6.2015 18:01

J38a74n 26M11a38l70ý 1775919914948

No nevím. S naším autem jsem jezdil jenom do autorizovanýho servisu - tam kde bylo auto zakoupeno. Teď mám Fabie (rok 2008) najeto skoro 90000 a nějak vždy po návštěvě onoho servisu mi po krátké době něco odejde. Minule to byla kontrolka lambda sondy, o 2 roky lambda sonda celá no a teď začíná blbnou denní svícení. Na otázku proč to odešlo, když chodím pravidelně na prohlídky mi bylo odpovězeno, že je to elektronická součástka a na tu mi záruku dát nemohou. To je sice hezký, ale když mě každá prohlídka, při které se dělá jenom nutný servis jako olej a filtry stojí přes 5000, a poslední prohlídka, která mě vyšla na skoro 8000, očekávám, že tomu do další prohlídky nic nebude. Teď si chci koupit ojetinu tak zkusím neautorizovaný servis, pokud se mi to bude podobně vydělávat, budu spokojen, protože ušetřím.

0/0
4.6.2015 18:22

J28a80n 60N90o16v90á90k 9365468524185

Neautorizovaný servis může být výhra i prohra - zaleží jestli narazíte na odborníka nebo "odborníka". Tady pomůžou jen reference spokojených zákazníků.

+4/0
4.6.2015 19:48

T37o36m13á37š 53H26o64r49a 2259315838295

S autorizovanými je to podobně, mám zkušenost s několika mizermými mechaniky ze značkových servisů.

+3/0
4.6.2015 21:02

M66a65r95t69i69n 16Š37i35m32e42k 4440574218215

Souhlas, nicméně u autorizáku máte tu výhodu, že pokud něco poser..u, tak servisu můžete vyhrožovat přes továrnu

0/0
4.6.2015 22:06

V69á81c53l77a96v 44P23o86u30s47t89k96a 3110261612

TAk pokud jste ochoten za nutný servis jako je "výměna oleje a filtrů" dt přes pět tisíc, pak bude chyba asi na vaší straně.

+3/0
4.6.2015 22:01

J36a52n 79M95a96t40o33u49š94e30k 6666407240824

zrovna tento týden jsem zjišťoval pro kamaráda výměnu brzdových destiček.

- měl nabídku z neoriginálního servisu, práce prý nebude drahá, vleze se to do 2 hodin a 1.000,-, destičky mají za 1.400,- nebo lepší za 1.900,-

- autorizovaný servis, práce = normočas 0,6 hod tedy cca 35 minut, originál destičky 2.000,- sleva na stáří vozu 30% = 1.400, druhá řada ND tedy srovnatelné s druhovýrobou 1.000 Kč.

rozdíl je tedy cca 1.000,- kdy je autorizovaný servis levnější.

+4/0
4.6.2015 18:05

P15a92v68e78l 42N15o94v66á70k 7531866849533

Asi tak. Já chtěl u garazisty chtěl udělat rozvody na Fabii II 1,6 TDI rok 2010. Garážista chtěl 10tis s prací. Ve Škodovce sem nechal 12000 i s výměnou oleje a filtrů. Dostal jsem tři strankovy protokol kde bylo zemereno kde co. A upozornění co by asi chtělo vyměnit. U kotoučů jsme cenově byli stejně. Radši ofiko servis než garážísty

+2/0
4.6.2015 22:19

P77e75t32r 78P18o35s18p70í15š90i77l 4258244386576

Chodím do značkového, ale olej si nosím vlastní. Ve značkovém servisu longlife olej téměř za trojnásobek ceny v internetovém obchodě. Sice na mě koukali blbě, ale když jsem jim řekl, že půjdu jinam nebo si ho vyměním sám, tak souhlasili.

+11/0
4.6.2015 16:38

T13o81m75á76š 82K71u46c41h95a38ř 3317831558401

Souhlasili, že si to máte vyměnit sám? ;-D;-)

+2/0
4.6.2015 18:21

J84i18ř51í 20H55u79m71l 5292969872311

Jo jo to jsem si říkal po poslední návštěvě autorizované ho servisu také R^

0/0
4.6.2015 18:39

V88á73c43l87a76v 11P27a90v66e18l 9670705201179

Plzeňský Auto Štádler,sudový Edge cca 500,- Kč za litr.Na otázku,že si přinesu vlastní olej zamítavá odpověď. Konkurenční Auto Šmucler bez problému vyšel vstříc. Litr Castrol Edge jsem si koupil sám za 215,- Kč litr.

+1/0
4.6.2015 21:39

M16i38c90h81a79l 13H34r25u74b15o69š 4720137812775

Ak Vam povedali ze si nemozete doniest svoje veci, ktore splnaju atest pre dany druh vozidla, porusuju nariadenie Europskej Unie...

+1/0
4.6.2015 23:08

J41o62s78e88f 60K82r72b97e18c 3607306663641

Místo Catrolu někdy zkuste pořádný olej.

0/0
4.6.2015 23:56

J73o75s49e79f 98K48r19b65e90c 3167156503841

Castrolu, ehm

0/0
4.6.2015 23:57

V49l28a23d71i40m53í86r 83H40a36u18k 1416271198

A do hospody si pivko nosi taky svoje...

+2/−2
4.6.2015 22:48

J32o64s91e73f 29K81r67b60e10c 3387296913131

A byl jste osobně i u té výměny? Protože pokud ne, tak víte co... Jinak máte ale pravdu, olej a filtry si osobně dodávám taky sám. Potřebuju 5w30 a všechny servisy zřejmě disponují jen hnojem Castrol 5W40 v sudu za 250-300Kč/litr, což je směšné. Slušný servis donesený olej zkousne, zvlášť když sám danou specifikaci nemá, na druhou stranu chápu, že nechtějí dělat s dodanými díly, resp. pak nechtějí dávat záruku. To holt člověk musí chtě nechtě zkousnout, že má většinou velmi omezený výběr ze zásobovacího moru Auto Kelly, kde je vše minimálně o 150-200% dražší než v jakémkoli eshopu. Samozřejmě chápu, že z těchhle raketově nastřelených cen si kus provize ukousnou i ty servisy, na druhou stranu to hloupě sráží jejich produktivitu práce - tlačí nízko hodinovou cenu práce a dohánějí to přes předražené díly.

+1/0
4.6.2015 23:43

M43i68r75o70s71l83a19v 97S33u78c94h88y 5880229760880

Tak jeden příběh z opačné strany. Se svým mondeem jsem vždy jezdíval do značkového servisu. Jednou jsem zůstal stát a auto nenaskočilo. Nechal jsem ho odtáhnout do "svého" servisu. "Zítra vám dáme vědět". Za tři dny jsem je tedy naháněl, co je s tím autem. "Už běží, můžete si ho vyzvednout." Auto sice běželo, ale v nouzovém režimu. "Zkuste si zajet do Bosch servisu, tam mají lepší diagnostiku." Tak jsem se v dopravní špičce s autem v nouzovém režimu odšoural na druhý konec města. U Boschů mi vyresetovali chybová hlášení na řídící jednotce a auto ještě chvíli jezdilo normálně. Po opakovaných spadnutích do "nouzáku" jsem opět navštívil Bosche. Diagnostika ukázala poruchu na turbu. Rovnou mi doporučili malého garážistu, co pro ně turba repasuje. Turbo jsem nechal repásnout, ale pořád to nebylo ono. Auto nějak netáhlo a stále se stávalo, že řídící jednotka padala do "nouzáku".

Pak mě oslovil soused, že u nich také umí dělat fordy. Tak jsem tam zajel na další pravidelnou výměnu oleje. "Máte nefunkční tepelné čidlo u termostatu." Za pár korunmi ho vyměnili a motor běží zas jak nový.

0/0
4.6.2015 15:48

M45a23r71t67i30n 10H42o35d23í41k 2315125808677

Přesně těchto příběhů se děsím. Někde jsem četl o testu servisů, který dělali s uměle vyrobenou závadou opravidelnou za pár stokorun. Dobře to vyřešili asi 2 servisy z 16. Všude jinde to stálo spoustu peněz a zahrnovalo vyměny zcela funkčních součástek, v několika případech dokonce celých bloků v ceně až mnoho destítek tisíc. Jenomže jak poznat šikovného servismana? Člověk prostě musí mít štěstí.

+6/0
4.6.2015 17:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.