- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jezdil jsem s první Octávií do značkového servisu kvůli záruce na karoserii. Dva roky před koncem záruky mi začal reznout blatník okolo hrdla nádrže. V servisu mi řekli, že je to bolest prvních kusů, kde nedávali nějaký kryt do podběhu. Po schválení výrobcem provedli "výměnu" , ale půl roku před koncem záruky se to objevilo opět. V Táboře mi řekli, že "vymění" blatník, ale musím si nechat udělat servisní prohlídku (cca 12000 Kč), včetně všech předepsaných prací. Do těchto prací chybělo asi 2000 km a tak jsem to odmítl. Nakonec mi blatník nevyměnili, nechal jsem to opravit za pár stovek a auto prodal. Teď s dalším už jezdím do malé dílny a bez problému. U výměny oleje a menších oprav si počkám, cena je tam zhruba na jedné třetině a vidím co s autem dělá. Před tím mi značkový servis "zapomněl" vyměnit olejový filtr, strhli mi závit na vaně oleje a chtěli abych si ji nechal vyměnit za své za cca 10000, po příjezdu domů jsem zjistil přehozená kola (směrové pneumatiky) a další drobné závady po každé návštěvě. Teď mám klid a perfektně provedenou práci.
Diagnostiku auta si dělám sám před domem na parkovišti, do servisu už jedu najisto s tím co autu je, olej Castrol 5W30 je také minulost, poté co jsem objevil kolik padělků je na prodej na internetu a v běžné obchodní síti tady na severní moravě. Neříkám že prodejci o problému s padělky vědí, ale je toho opravdu už hodně, původ toho oleje je neznámý. Přešel jsem tedy na Lotos 5W30 quarz, používají ho i polské autorizáky Škoda ale fakturují jako Castrol nebo Shell.
Autorizovany servisy jsou nehorazni zlodeji. Vsechno trojnasobne drazsi a navic, kdyz ma clovek problem, tak ani nevi co s tim pokud jim to neukaze diagnostika. Lidi co tam pracujici nejsu opravari, ale menici nahradnich dilu.
Naposledy me chteli menit celou spojku za 50 000kc, tak jsem si auto sbalil a odjel, u znameho servisu jsem se dozvedel, ze to to neni nic zavazneho a muzu v klidu jezdit dal. Ted uz na ni mam najetych dalsich 60 000 km a stale ok.
22 let jezdím s novými auty a 22 let do autorizovaných servisů. Když se ono auto stane "dvojkou " v domácí flotile,maje po záruce, pak už do nezávislého servisu. Zkušenosti s autorizovanými servisy jen dobré, s těmi druhými napůl. Když jsem s Fabii jezdil(jako s "dvojkou") k jednomu mechanikovi německého příjmení v Novém Boru v objektu STK, nebylo co vytknout. Když jsem si pořídil na práci letitý freelander a svěřil první opravu jednomu servisu na břehu jezera Máchova,v areálu kde je malá benzínová pumpa, devět dní hledal závadu. Pak jsem se naštval, nechal auto odvézt do Českého Dubu(CD motor s.r.o.) a od té doby s freelanderem nikam jinam. Co předvádějí v CD motoru, je neuvěřitelné. Ochota, vstřícnost(dokážou si auto převzít na bráně v sobotu večer v půl osmé), ceny mírné.
Teď už půl roku máme Renault Fluence, benzín, v režimu operativního leasingu a je to tedy starost pronajímatele a neřeším, kam s tím pojedu.. prostě tam, kde jsem auto převzal. Auto, které není moje, mi nezestárne(parafráze na Básníky).
A proto nektere automobilky maji co model, to jiny specialni klic, ktery si muze neautorizak koupit ale 1 kus stoji klidne i 2000kc a to se vyplati :-D. Jinak take jezdim do neautorizaku az po uplinuti zarucni doby. On vas takovej ford pri reklamaci vozu pekne vyskoli, ze ani nepomyslite na to davat to nekam jinam dokud je to v zaruce. Vlastni zkusenost, reklamace noveho vozu je peklo!
znackovy nebo neznackovy je uplne jedno. je to pouze o lidech a jejich pristupu k praci. Porovnavat dily s jakehosi Autokelly s origo, to snad ne....
Je dil a dil. Pokud clovek kupuje dil, ktery neni pri kazde jizde exponovan velke namaze, neni potreba kupovat original, ktery muze byt drazsi napriklad i o 300 procent. Nejvetsi cenovy rozdil mezi orig. A neorig je u znacek peugeot,citroen.
deset až 20 procent
Tož se rozhodněte jak to budete psát, ale vhodné by bylo obojí stejně
Vsadim se, ze jste ve znackovem servise nebyl nikdy na dilne. Nejlepsi mechanici maji svoje servisy - neznackove!
Samozřejmě. Když chci kvalitní maso, tak jdu k řezníkovi a ne do supermarketu. Tak proč bych se měl u auta spokojit s druhořadou kvalitou?
Se svým autem jsem v servisu nebyl od novoty. Když mi řekli, že zvednutí auta na hever stojí 4000 Kč, tak jsem jim poděkoval. Výměna oleje? Olej 4 l Castrol, specifikace C3 (pro benzin) 580 Kč, filtr 144 Kč. Destičky 800 Kč na zadek, 1000 na předek. A tak bych mohl pokračovat. Zatím se mi pokazily za 140 tis. km obě zadní ložiska. Nové za 880 Kč SKF (servis bez práce 5500 Kč) a vrchol byl, když se rozsvítila kontrolka motoru. Na diagnostice v servisu za 550 Kč zjistili, že je vadný snímaž akcelerátoru. Nový 7500 Kč. Rozebral jsem ho a zjistil jsem, že kontakt volnoběhu je špatně natočený a tím pádem se opálil, přebrousil jsem ho 1000 šmirglem za 15 Kč a narovnal. Vše v pohodě. Když si představím, že bych byl v servidu 7 x průměrně po 6000 Kč, tak můžu za ty prachy nějakou záruku oželet. Navíc všechny závady byly až po záruce. To vše samozřejmě jenom když to umíte, nebo máte kamaráda který to umí.
Ještě než z trhu zmizelo Auto Hase ve Stodůlkách, chtěl jsem si nechat vyměnit olej v převodovce. Vyžádal jsem si kalkulaci přes email (podotýkám, že VIN vozu měli, dokonce si ho vyžádali, takže specifikaci vozu znali) a bylo mi řečeno, že bude třeba 3 litry oleje a je to složitá procedura tak na 3 hodiny. Sice jsem jen prostý uživatel, ale nejsem debil, takže jsem jim ani nepoděkoval a pořešil to jinde. Oleje je tam 1.7 l a práce trvala asi 15 minut i se zvednutím.