Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme hybrid, který nechává řidiče řadit a couvá na jedničku

Konečně hybrid, který má smysl, protože nenutí řidiče, aby se mu přizpůsobil. Navíc je to jednoduché, chytré řešení, které je i relativně laciné. Bosch postavil hybridní auto s manuální převodovkou, které umí couvat na jedničku a chytrá architektura pohonu spoří palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S76t37a88n57i56s37l68a70v 50P12a61v27e93l81e62c 6444169841179

Automat zaparkuje a jede dopředu i ze zpátečkou .. bravo Rv

0/0
11.6.2015 20:40

E16m25i29l 58P41l90í18h45a41l 7554749791531

Ma to smysl. Nejvetsi spotreba souvisi s castou akceleraci a brzdenim. Umet zachytit energii z brzdeni a plachteni je levne a smysluplne. Proste vyuzit enrgii, ktera uz v aute je.

+2/0
10.6.2015 7:18

J13o45z65e59f 25K54o87s48t60e71l97a81n81s17k18ý 8905542419436

Zaujímavé a neštandardné riešenie. Oveľa viac ako nejaký malý príspevok k ekológii  ma upútala tá kombinácia manuálnej prevodovky a elektromotora. Do veľkých miest s častými kolónami by to bolo super riešenie... Vodič by neprišiel o radosť pri radení, a v kolóne by si mohol využívať komfort automatu...

+1/0
9.6.2015 22:31

J28a78n 69V27e56s77e57l65ý 5484903362241

Tohle měli dělat před 15-20 lety. Proti jednoduchosti a efektivitě řešení Chevy Voltu to nemá šanci.

+1/0
9.6.2015 21:23
Foto

T75o32m18á24š 58Z25e13l28e61n96k67a 4554526300766

Manualni prevodovka je nesmys. Takove auto bych si nekoupil.

+2/−9
9.6.2015 14:21

J59i83ř98í 53G86a23b40r60i73e43l 8272190804677

Kupujme si ekologická elektrokola. Pomocí elektřiny z baterie se na kole nezadýcháme a v důsledku produkujeme pomalým dýcháním méně CO2. Žijme ekologicky;-D;-D;-D;-D

+6/0
9.6.2015 9:39

P87e49t57r 33B56á32č58a 8725926595745

Hybrid co ma cenu? Tak takovy neexistuje ani nikdy nebude.

+4/−1
9.6.2015 9:33

O81n31d21ř23e74j 35Č11a97p81k48a 6461491113444

Tohle (případně řešení se setrvačníkem od Volva) je spíš něco jako KERS ve formuli a to už mi smysl dává - váží to mnohem míň, než elektrická část hybridu a dopad na spotřebu při poskakování v koloně je skoro stejný. Akorát pak na dálnici vezu jen 50 kilo navíc místo několika metráků.

0/0
9.6.2015 15:14

J70i44ř79í 41G16a31b60r72i56e20l 8312940974277

Faktem je, že celý humbuk kolem ekologie je jen komedie. Tváříme se jak plníme emisní limity a přitom auta mají reálnou spotřebu o 30% vyšší. V rámci ekologie chceme posílat stará neokologická auta do šrotu, ale kolik emisí se vyprodukuje na výrobu nového a likvidaci starého auta nikdo neřekne. Možná provoz starého auta je ekologičtější než kvůli "ekologii" vyrobit nové. Stejné je to s pračkou lednicí atd. Přístroje mají poloviční, možná třetinovou spotřebu, ale vydrží ani ne třetinu doby. A kolik energie se spotřebuje na výrobu nového, likvidaci starého, dopravu, obchod, marketin, reklamu atd.? Ale což, kola ekonomiky se musí točit a musíme vykázat růst.;-(

+7/0
9.6.2015 9:32

P85e90t49r 78B44á10č58a 8395626305515

Presne tak, smesna komedie.

0/0
9.6.2015 9:34

J82a79n 69M16a10t20o83u55š87e87k 6376227270684

tohle je docela špatná zkratka. Emisní normy do Euro 3 musely být plněny do 80000km, pak většinou došlo k opotřebení motoru a vozidlo začalo vykazovat vyšší emise. Zároveň vozidlo s 200.000 km je odst často nedostatečně udržované a nejsou měněny díly, které by měněny být měly. Takové auto produkuje několik ticíc tun CO2 / rok při nájezdu cca 15.000km / rok. Produkce CO2 při výrobě nového vozu je u malých aut cca 6.000 t u střední tídy cca 15.000 t. Takže argument, že je lepší auta drhnout do rozthání oproti výrobě nového není tak úplně pravda. Nová vozidla jsou většinou i šetrnější z pohledu ostatních emisí.

+1/0
9.6.2015 10:15

J30i61ř19í 73G10a90b78r37i83e21l 8892970674147

Děkuji za informace, tohle mne zajímá, protože problém by měl být vždy řešen komplexně a to bohužel v médiích není. Přesto zůstávám trochu skeptický, protože jak uvádím dále, musíme do tohot kolotoče zahrnout i další položky, které nebudou malé, a naopak odečíst to "drhnutí ":-) starého auta. A uváděné spotřeby u nových aut jsou skutečně jen laboratorní hodnoty, to prokázaly i oficiální testy v provozu.

0/0
9.6.2015 10:34

J10a85n 41M81a59t88o32u50š89e65k 6556987460494

ta spotřeba je taky diskutabilní, samozřejmě jsou značky, které jsou sice nejchytřjší, nejkrásnější a nemají rády sousedy, které spotřeby plní jen v katalogu, viz kauze ze spojených států, ale většina Evropských výrobců má natolik technicky vyspělé motory, že není problém s nimi dosáhnout udávaných spotřeb. Je to do velké míry dáno stylem a způsobem jízdy. Dnešní navýšené výkony motorů dost často svádí k prudčím akceleracím, či jízdám vyšší rychlostí.

+1/0
9.6.2015 10:56

J20a39k58u77b 32Š19a24f47a48n64d61a 7385727551951

A kolik je to tedy těch několik tisíc tun? Pokud moderní auto vyprodukuje na 15t km řekněme 2000t CO2 tak u starého to je kolik? 3t, 4t? Takže úspora 1-2000t což se tedy u střední třídy vrátí za 7,5 roku. Ono to ale bude u toho nového auta asi o dost horší (udávané spotřeby nikdo nedosáhne) takže se vyplatí provozovat i 10 let staré auto. Nevíc čím starší auto, tím se pravděpodobně najede méně km.

0/0
9.6.2015 12:38

J58a25n 12M51a79t54o11u55š55e62k 6386457780714

jestli vezmu, že aktuální auto může mít emise CO2 okolo 100g/km, tak za 15000 km vyprodukuje 1500t CO2. Desetileté auto s opotřebeným motorem může vyprodukovat minimálně  cca 200g/km tedy 3000 tun. rozdíl 1500 tun ročně. Za čtyři roky je to výroba malého vozu. Kromě toho je u starších modelů násobně vyší produkce NOx, pevných částic, uhlovodíků atd. Dále se dá předpokládat nutnost výměny dílů, které se musí vyrobit a vznikají tak další emise. Jinak co se týká spotřeby tak není pravda, že ji nikdo nedosáhne. měním vozidlov práci 2 - 3 za rok za aktuální model s nejnovějším motorem, takžé mám bohatou zkušenost s mnoha typy vozidel i motorů a prakticky neexistoval model, kde bych za dodržení pravidel defenzivní jízdy nebyl schopen jezdit za spotřebu udávanou výrobcem, případně se k ní blížit za předpokladu jízdy za podmínek, které spotřebu zvyšují (klimatické podmínky)

0/0
9.6.2015 13:46

J52a27n 11M54a39t27o54u62š21e75k 6576897620464

ale nějak jsem ulítl v řádech měly to být Kg

0/0
9.6.2015 14:28

M76i29l31a26n 76P54o41k49o53r56a 6669942184822

to je zvláštní, já vaše zkušenosti nemám, ale kdykoliv se dívám na jakýkoliv test moderního evropského vozu, tak udávanou spotřebu dosáhnou tak maximálnš u jednoho aua z deseti. A to se nedívám jen na autosalon na primě ;-)

0/0
9.6.2015 15:55

J12a25n 92N73o44v75á95k 4466607833439

S tím opotřebením motoru a tím pádem vyššími emisemi nevím, jak to myslíte. Např. náš VW Golf IV 1,9 TDI má i při nájezdu 300 000 km stále emise v normě pro danou motorizaci.

Navíc, objevili se zprávy, že vlastně i benzínová auta by měla dostat filtr pevných částic a jiných "sajrajtů", které se zjistilo, že produkují.

0/0
9.6.2015 16:48

P37a50v95e14l 35S93t88a91v63j78a35n41í22k 6678335407121

Po 330 000 km mám emise stále v pořádku jak u nového vozu. Sajrajty jsou produkovány pouze u vozů s přímým vstřikem paliva.

0/0
11.6.2015 16:39

A73n53d86r44e18j 70M59a95s81a83r55y85k 9500393686460

tak to dokazte faktami a cislami... ja si myslim ze to tak nieje napriklad. Aj vo vyrobe sa podlieha ekologii. Vyrobne procesy su uplne ine ako pred 10 rokmi.

0/0
9.6.2015 12:13

J81i48ř13í 44G45a27b62r77i12e53l 8132750834807

Ty fakta a čísla bych taky rád znal. Proto tady tuto otázku pokládám. Nymyslím si, že si někdo dal práci s vyčíslením množství energie od získání surovin až po odeslání letáků nabídek na nové auto. Naopak jsem přesvědčen, že je nezná ani legislatovec, který schvaluje normy. Ale podstata a smysl mé poznámky byl hlubší. Je to o životním stylu, který tato společnost žije.

0/0
9.6.2015 13:48

A15n20d45r93e72j 17M95a98s29a79r45y18k 9530193436150

v tom pripade sa mozme vratit nazad do jaskyne a malovat po stenach :) vtedy mozme zachranit planetu

0/0
9.6.2015 14:44

J23i48ř66í 93G39a29b29r94i65e55l 8892180414637

To se vám možná splní, aniž chcete. Prostředků na to máme už dost.

0/0
9.6.2015 15:16

J66a82n 21N10o78v44á50k 4556667613499

A vy si myslíte, že jediná správná cesta je v tom, produkovat neustále novinky a zaplavovat zbožím trh? Vždyť životnost nebo životní cyklus některých výrobků se počítá jen na měsíce. Vezměte si třeba jen televizní přijímače. Jsem na světě "jen" 40 let, ale až za posledních cca 15 let se jen v této oblasti objevilo tolik inovací, jak v konstrukci, tak rozlišení, že normální člověk nemá možnost vše sledovat a držet s vývojem tempo. To si mám každé 2 roky kupovat novou televizi? Od CRT, přes plochou, LCD, OLED, plazmu? Nyní ještě systém 3D a pak také HD rozlišení, nyní už 4K rozlišení... Proč?? Jenom proto, aby byly firmy pořád napřed před konkurencí a mohlo se nabízet nové a nové???

0/0
9.6.2015 16:53

K82a29r33e98l 37V73a53c44h96u40t 9643192889513

Hybrid a diesel je absolutní nesmysl!!! ;-O:-( ... Hybrid má snížit spotřebu tak, aby tím odpadl hlavní důvod, proč si dieselová auta lidi vůbec kupují - jenže pak jezdí BEZ filtru pevných částic!!... což je to největší zvěrstvo na lidech a jejich zdraví, jakého se mohou řidiči a majitelé dieselů dopouštět!!! :-(:-(:-(

A to nemluvím o tom, že se odstranění filtru pevných částic dokonce nabízí a inzeruje jako SLUŽBA ?!?!?! ;-O;-€Rv ... vždyť je to přece doslova trestný čin!!! 8-o

+5/−4
9.6.2015 8:56

J85a90n 49M37a26t26o87u67š64e22k 6626957520404

to že se odstraňují filtry pevných částic je špatně, nicméně hybridní systémy i když sníží spotřebu tak neodstraňují "povinnost" výrobce vybavit vozidlo filtrem pevných částic, neb se v emisních normách E5 i E6 měří počet částic nejen hnotnostně ale i objemově (počet). V současné době mají vznětové motory vybavené filtry pevných částic nižší emise pevných částic než zážehové motory s přímým vstřikem. Takže je pro okolí zdravější jezdit se vznětovým motorem, který nebyl nijak modifikován než nejmodernějším zážehovým motorem, který emituje vetší množství mikrosopických pevných částic, které jsou nebezpečnější než ty z dieslu.

+3/0
9.6.2015 9:16

M97i63c66h81a14l 53T56o98m94i95n38s81k46ý 9731435337124

Taková Škoda Green Line 1,6 Tdi vypustí do ovzduší jen 89g CO2/100km, a nespálené částice jdou znovu EGR ventilem do motoru případně se zachytí ve filtru pevných částic.

0/−3
9.6.2015 9:29

J73i32ř58í 92G53a11b28r50i45e61l 8252640214457

To je teorie, realita v provozu je jiná.

+4/0
9.6.2015 9:34

J41a31n 23M45a43t72o81u15š44e94k 6866947530974

pomocí EGR se snižují oxidy dusíku ne pevné částice

0/0
9.6.2015 10:07

M43i79c24h33a40l 19T88o72m93i47n54s61k48ý 9401685917404

píšu částice, ne pevné částice.

0/0
9.6.2015 23:23

M43i83c59h96a60l 33H37r10u60b30o67š 4860637152575

Na ekologiu sa mozeme hrat len tu v Europe, pripadne niekde v USA. Ked si pozrieme miedta, kde sa tazia vsetky vzacne kovy potrebne pre vyrobu hybridnych technologii a kde sa vyrabaju, tak zistime, ze to az take ekologicke nie je. Keby sa hladelo aj na ekologiu, ceny materialov pre hybridy by boli niekde uplne inde...

0/0
9.6.2015 7:47

M57i29c16h65a47l 90T34o12m56i67n37s75k90ý 9801335507454

Elektromobily životnímu prostředí škodí !! Škodí i peněžence a já doufám že skončí v propadlišti dějin.

Převést 300 milionů aut v EU na akumulátorový pohon by znamenalo těžit ročně miliony tun olova či lithia...Což je naprostá ekologická katastrofa.

Ale EU půjde jako vždy proti přírodě, protože vygumované hlavy eko úředníků si to neuvědomují. Ale samozřejmě firmy správně cítí EU dotace, takže se nemůžeme divit, že firmy do toho investují. EURv

Doufám že budoucnost alternativního pohonu se bude ubírat k vodíku.

0/−4
9.6.2015 1:23

M52i63c52h21a92l 11T82o55m85i33n78s88k30ý 9851395417964

EU úředník vydá směrnici, že do roku 2020 bude 30% energie ze solárů. Do roku 2030 že to bude 50% atd. A až teprve potom si úředníci uvědomí že je to hloupost, tak jako si například začínají (možná) uvědomovat hloupost přimíchávání rostlinných olejů do benzínu a do nafty.

+2/0
9.6.2015 1:28

J14a28n 34M13a53t48o18u80š12e39k 6336577460284

předpokládám, že s tímto přístupem ještě dnes odevzdáte váš mobilní telefon do sběrného dvora, protože kdyby chtěl mít každý Evropana mobil s lithiovou baterkou namísto pevné linky byla by to ekologická katastrofa, protože by bylo potřeba vytěžit statisíce tun lithia.

A jen tak na okraj pro hybridy se většinou používají akumulátory NiCd.

+2/0
9.6.2015 6:55

M36i78c32h43a98l 62T46o63m28i32n19s60k67ý 9551225367804

kadmium je ještě horší.

Baterka do mobilu váží minimálně 1000x míň než baterka do auta.

0/0
9.6.2015 9:18

J96a44n 92N75o15v26á42k 6974254

Řešení ohledně nabíjení elektromobilů je strašně jednoduché. Nabíjení trvá dlouho. Co udělat sít stanic, kde by se baterky měnily?

0/0
9.6.2015 0:20

M43i39c90h71a59l 97T49o14m51i20n96s51k40ý 9771595507104

problém je, že baterky mají svou životnost, takže při výměně můžete dostat velmi opotřebovanou.

+1/0
9.6.2015 1:13

J11a93n 92M79a62t67o74u57š36e23k 6526517310624

takže druhý den můžete dostat zase novou, ne? V tomhle problém není. Problém je v infrastruktuře. Baterka má cca 400V což je napětí vyšší než bezpečné a manipulovat s ní může jen osoba proškolená (u nás vyhláška 50), k čemuž je potřeba vzdělání a praxe. Paní na čerpací stanici tohle nezvládne.

0/−2
9.6.2015 6:57

J88a44n 83J28í16c71h55a 8720200218631

Baterie muze byt zapouzdrena..na zivou cast si nesahnete..

0/0
9.6.2015 7:07

J13a12n 38M38a65t65o42u35š15e24k 6486157440794

jasně, viděl jste někdy baterii do elektromobilu nebo neutralizoval jste někdy elektromobil? Krom toho je problém s opakovaným rozpojením napěťových konektorů, většina z nich se smí rozpojit jen několikrát.

0/0
9.6.2015 7:18

J71a25k23u32b 84Š96a61f30a57n17d17a 7565597531781

Vy jste expert. V tom případě by vám nesměli prodat ani lampičku nebo benzínový agregát. Tam je také nebezpečné napětí a má to konektor.

0/0
9.6.2015 12:44

J53a38n 82M80a26t59o64u45š28e69k 6566197260264

tak nevím kdo je tady větší expert?

0/0
9.6.2015 13:49

J47a50k39u49b 47F44e55i41f49a34r 7249119816549

vám by se chtělo každý den jednou nebo i vícekrát jezdit na nějakou stanici měnit baterky? Mě teda rozhodně ne.

0/0
9.6.2015 8:45

A30n31d19r16e88j 56M60a85s64a33r27y30k 9160793946620

to tesla uz davno vyriesila :) u ich modelov sa to da spravit. Pridete na vymennu stanicu pod vami sa otvoria vratka robot vytiahne staru da novu a cca za cenu plnej nadrze idete dalej :) a trva to zhruba 3 minuty

0/0
9.6.2015 12:19

A37n86d44r14e19j 66M77a17s21a19r32y21k 9870573666240

tak som kecal :) trva to iba minutu a pol :D 

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

+1/0
9.6.2015 12:24

Z76d19e24n96ě60k 50D30u69b64e61c84k15ý 3317274370758

presne to jsem videl v Izraeli asi pred rokem a nejednalo se o Teslu,ale obycejne sedany ,nejake ovozeniny Hondy Legand ci Nissanu Maxima

Stacilo by se dohodnout na nejakych standartech a cena baterii by opet poskocila smerem dolu

+1/0
9.6.2015 14:02

V46í86t 95O36ž66a77n45a 1638538125934

ale dohodnout se je ten největší problém

0/0
10.6.2015 12:42







Najdete na iDNES.cz