Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme hybrid, který nechává řidiče řadit a couvá na jedničku

Konečně hybrid, který má smysl, protože nenutí řidiče, aby se mu přizpůsobil. Navíc je to jednoduché, chytré řešení, které je i relativně laciné. Bosch postavil hybridní auto s manuální převodovkou, které umí couvat na jedničku a chytrá architektura pohonu spoří palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S77t72a31n24i93s43l52a89v 56P94a18v94e83l66e24c 6274909891419

Automat zaparkuje a jede dopředu i ze zpátečkou .. bravo Rv

0/0
11.6.2015 20:40

E19m67i36l 15P69l73í33h60a26l 7454909501161

Ma to smysl. Nejvetsi spotreba souvisi s castou akceleraci a brzdenim. Umet zachytit energii z brzdeni a plachteni je levne a smysluplne. Proste vyuzit enrgii, ktera uz v aute je.

+2/0
10.6.2015 7:18

J23o66z56e75f 64K87o52s72t12e50l76a15n29s23k83ý 8725452729386

Zaujímavé a neštandardné riešenie. Oveľa viac ako nejaký malý príspevok k ekológii  ma upútala tá kombinácia manuálnej prevodovky a elektromotora. Do veľkých miest s častými kolónami by to bolo super riešenie... Vodič by neprišiel o radosť pri radení, a v kolóne by si mohol využívať komfort automatu...

+1/0
9.6.2015 22:31

J78a77n 64V86e20s45e25l53ý 5294193902731

Tohle měli dělat před 15-20 lety. Proti jednoduchosti a efektivitě řešení Chevy Voltu to nemá šanci.

+1/0
9.6.2015 21:23
Foto

T20o14m67á88š 69Z10e67l51e36n11k87a 4454646840386

Manualni prevodovka je nesmys. Takove auto bych si nekoupil.

+2/−9
9.6.2015 14:21

J63i53ř20í 75G52a98b27r22i36e45l 8112680654287

Kupujme si ekologická elektrokola. Pomocí elektřiny z baterie se na kole nezadýcháme a v důsledku produkujeme pomalým dýcháním méně CO2. Žijme ekologicky;-D;-D;-D;-D

+6/0
9.6.2015 9:39

P72e97t53r 92B59á13č94a 8255546945125

Hybrid co ma cenu? Tak takovy neexistuje ani nikdy nebude.

+4/−1
9.6.2015 9:33

O45n14d86ř51e75j 76Č51a54p59k86a 6881741983254

Tohle (případně řešení se setrvačníkem od Volva) je spíš něco jako KERS ve formuli a to už mi smysl dává - váží to mnohem míň, než elektrická část hybridu a dopad na spotřebu při poskakování v koloně je skoro stejný. Akorát pak na dálnici vezu jen 50 kilo navíc místo několika metráků.

0/0
9.6.2015 15:14

J30i20ř85í 55G61a34b97r97i84e18l 8382880914717

Faktem je, že celý humbuk kolem ekologie je jen komedie. Tváříme se jak plníme emisní limity a přitom auta mají reálnou spotřebu o 30% vyšší. V rámci ekologie chceme posílat stará neokologická auta do šrotu, ale kolik emisí se vyprodukuje na výrobu nového a likvidaci starého auta nikdo neřekne. Možná provoz starého auta je ekologičtější než kvůli "ekologii" vyrobit nové. Stejné je to s pračkou lednicí atd. Přístroje mají poloviční, možná třetinovou spotřebu, ale vydrží ani ne třetinu doby. A kolik energie se spotřebuje na výrobu nového, likvidaci starého, dopravu, obchod, marketin, reklamu atd.? Ale což, kola ekonomiky se musí točit a musíme vykázat růst.;-(

+7/0
9.6.2015 9:32

P35e34t68r 38B64á80č50a 8635236355845

Presne tak, smesna komedie.

0/0
9.6.2015 9:34

J68a34n 27M20a67t85o19u77š93e43k 6826837380984

tohle je docela špatná zkratka. Emisní normy do Euro 3 musely být plněny do 80000km, pak většinou došlo k opotřebení motoru a vozidlo začalo vykazovat vyšší emise. Zároveň vozidlo s 200.000 km je odst často nedostatečně udržované a nejsou měněny díly, které by měněny být měly. Takové auto produkuje několik ticíc tun CO2 / rok při nájezdu cca 15.000km / rok. Produkce CO2 při výrobě nového vozu je u malých aut cca 6.000 t u střední tídy cca 15.000 t. Takže argument, že je lepší auta drhnout do rozthání oproti výrobě nového není tak úplně pravda. Nová vozidla jsou většinou i šetrnější z pohledu ostatních emisí.

+1/0
9.6.2015 10:15

J42i76ř46í 15G11a43b47r86i58e82l 8342610304457

Děkuji za informace, tohle mne zajímá, protože problém by měl být vždy řešen komplexně a to bohužel v médiích není. Přesto zůstávám trochu skeptický, protože jak uvádím dále, musíme do tohot kolotoče zahrnout i další položky, které nebudou malé, a naopak odečíst to "drhnutí ":-) starého auta. A uváděné spotřeby u nových aut jsou skutečně jen laboratorní hodnoty, to prokázaly i oficiální testy v provozu.

0/0
9.6.2015 10:34

J43a44n 79M56a72t30o76u65š73e80k 6746507520794

ta spotřeba je taky diskutabilní, samozřejmě jsou značky, které jsou sice nejchytřjší, nejkrásnější a nemají rády sousedy, které spotřeby plní jen v katalogu, viz kauze ze spojených států, ale většina Evropských výrobců má natolik technicky vyspělé motory, že není problém s nimi dosáhnout udávaných spotřeb. Je to do velké míry dáno stylem a způsobem jízdy. Dnešní navýšené výkony motorů dost často svádí k prudčím akceleracím, či jízdám vyšší rychlostí.

+1/0
9.6.2015 10:56

J23a77k91u51b 83Š10a65f47a72n27d17a 7345507311471

A kolik je to tedy těch několik tisíc tun? Pokud moderní auto vyprodukuje na 15t km řekněme 2000t CO2 tak u starého to je kolik? 3t, 4t? Takže úspora 1-2000t což se tedy u střední třídy vrátí za 7,5 roku. Ono to ale bude u toho nového auta asi o dost horší (udávané spotřeby nikdo nedosáhne) takže se vyplatí provozovat i 10 let staré auto. Nevíc čím starší auto, tím se pravděpodobně najede méně km.

0/0
9.6.2015 12:38

J67a37n 43M33a87t41o60u98š13e37k 6646787650214

jestli vezmu, že aktuální auto může mít emise CO2 okolo 100g/km, tak za 15000 km vyprodukuje 1500t CO2. Desetileté auto s opotřebeným motorem může vyprodukovat minimálně  cca 200g/km tedy 3000 tun. rozdíl 1500 tun ročně. Za čtyři roky je to výroba malého vozu. Kromě toho je u starších modelů násobně vyší produkce NOx, pevných částic, uhlovodíků atd. Dále se dá předpokládat nutnost výměny dílů, které se musí vyrobit a vznikají tak další emise. Jinak co se týká spotřeby tak není pravda, že ji nikdo nedosáhne. měním vozidlov práci 2 - 3 za rok za aktuální model s nejnovějším motorem, takžé mám bohatou zkušenost s mnoha typy vozidel i motorů a prakticky neexistoval model, kde bych za dodržení pravidel defenzivní jízdy nebyl schopen jezdit za spotřebu udávanou výrobcem, případně se k ní blížit za předpokladu jízdy za podmínek, které spotřebu zvyšují (klimatické podmínky)

0/0
9.6.2015 13:46

J71a34n 35M92a93t16o44u14š42e20k 6456457760954

ale nějak jsem ulítl v řádech měly to být Kg

0/0
9.6.2015 14:28

M16i38l65a94n 35P43o36k22o46r17a 6299902814272

to je zvláštní, já vaše zkušenosti nemám, ale kdykoliv se dívám na jakýkoliv test moderního evropského vozu, tak udávanou spotřebu dosáhnou tak maximálnš u jednoho aua z deseti. A to se nedívám jen na autosalon na primě ;-)

0/0
9.6.2015 15:55

J91a47n 56N44o85v80á60k 4546817973579

S tím opotřebením motoru a tím pádem vyššími emisemi nevím, jak to myslíte. Např. náš VW Golf IV 1,9 TDI má i při nájezdu 300 000 km stále emise v normě pro danou motorizaci.

Navíc, objevili se zprávy, že vlastně i benzínová auta by měla dostat filtr pevných částic a jiných "sajrajtů", které se zjistilo, že produkují.

0/0
9.6.2015 16:48

P37a40v33e32l 10S22t52a94v82j12a95n97í98k 6828405777451

Po 330 000 km mám emise stále v pořádku jak u nového vozu. Sajrajty jsou produkovány pouze u vozů s přímým vstřikem paliva.

0/0
11.6.2015 16:39

A22n88d85r74e24j 62M86a49s71a88r11y89k 9250543836820

tak to dokazte faktami a cislami... ja si myslim ze to tak nieje napriklad. Aj vo vyrobe sa podlieha ekologii. Vyrobne procesy su uplne ine ako pred 10 rokmi.

0/0
9.6.2015 12:13

J96i76ř16í 94G88a23b16r17i48e85l 8432880514577

Ty fakta a čísla bych taky rád znal. Proto tady tuto otázku pokládám. Nymyslím si, že si někdo dal práci s vyčíslením množství energie od získání surovin až po odeslání letáků nabídek na nové auto. Naopak jsem přesvědčen, že je nezná ani legislatovec, který schvaluje normy. Ale podstata a smysl mé poznámky byl hlubší. Je to o životním stylu, který tato společnost žije.

0/0
9.6.2015 13:48

A45n13d50r82e19j 69M18a71s61a25r69y45k 9600493636930

v tom pripade sa mozme vratit nazad do jaskyne a malovat po stenach :) vtedy mozme zachranit planetu

0/0
9.6.2015 14:44

J91i86ř50í 24G25a84b62r70i49e32l 8742780674757

To se vám možná splní, aniž chcete. Prostředků na to máme už dost.

0/0
9.6.2015 15:16

J75a52n 59N30o40v65á86k 4736717743239

A vy si myslíte, že jediná správná cesta je v tom, produkovat neustále novinky a zaplavovat zbožím trh? Vždyť životnost nebo životní cyklus některých výrobků se počítá jen na měsíce. Vezměte si třeba jen televizní přijímače. Jsem na světě "jen" 40 let, ale až za posledních cca 15 let se jen v této oblasti objevilo tolik inovací, jak v konstrukci, tak rozlišení, že normální člověk nemá možnost vše sledovat a držet s vývojem tempo. To si mám každé 2 roky kupovat novou televizi? Od CRT, přes plochou, LCD, OLED, plazmu? Nyní ještě systém 3D a pak také HD rozlišení, nyní už 4K rozlišení... Proč?? Jenom proto, aby byly firmy pořád napřed před konkurencí a mohlo se nabízet nové a nové???

0/0
9.6.2015 16:53

K88a14r53e79l 28V76a55c66h83u91t 9513122109423

Hybrid a diesel je absolutní nesmysl!!! ;-O:-( ... Hybrid má snížit spotřebu tak, aby tím odpadl hlavní důvod, proč si dieselová auta lidi vůbec kupují - jenže pak jezdí BEZ filtru pevných částic!!... což je to největší zvěrstvo na lidech a jejich zdraví, jakého se mohou řidiči a majitelé dieselů dopouštět!!! :-(:-(:-(

A to nemluvím o tom, že se odstranění filtru pevných částic dokonce nabízí a inzeruje jako SLUŽBA ?!?!?! ;-O;-€Rv ... vždyť je to přece doslova trestný čin!!! 8-o

+5/−4
9.6.2015 8:56

J29a27n 86M22a68t46o42u91š93e49k 6926927100294

to že se odstraňují filtry pevných částic je špatně, nicméně hybridní systémy i když sníží spotřebu tak neodstraňují "povinnost" výrobce vybavit vozidlo filtrem pevných částic, neb se v emisních normách E5 i E6 měří počet částic nejen hnotnostně ale i objemově (počet). V současné době mají vznětové motory vybavené filtry pevných částic nižší emise pevných částic než zážehové motory s přímým vstřikem. Takže je pro okolí zdravější jezdit se vznětovým motorem, který nebyl nijak modifikován než nejmodernějším zážehovým motorem, který emituje vetší množství mikrosopických pevných částic, které jsou nebezpečnější než ty z dieslu.

+3/0
9.6.2015 9:16

M32i38c15h22a78l 49T11o95m58i26n69s13k96ý 9331105907834

Taková Škoda Green Line 1,6 Tdi vypustí do ovzduší jen 89g CO2/100km, a nespálené částice jdou znovu EGR ventilem do motoru případně se zachytí ve filtru pevných částic.

0/−3
9.6.2015 9:29

J10i57ř29í 97G45a68b86r58i15e75l 8552210584407

To je teorie, realita v provozu je jiná.

+4/0
9.6.2015 9:34

J34a83n 54M47a61t63o46u88š31e92k 6286317380944

pomocí EGR se snižují oxidy dusíku ne pevné částice

0/0
9.6.2015 10:07

M98i43c45h68a93l 57T19o91m52i98n34s91k45ý 9351295437354

píšu částice, ne pevné částice.

0/0
9.6.2015 23:23

M50i46c67h39a77l 23H78r62u39b30o63š 4670977142275

Na ekologiu sa mozeme hrat len tu v Europe, pripadne niekde v USA. Ked si pozrieme miedta, kde sa tazia vsetky vzacne kovy potrebne pre vyrobu hybridnych technologii a kde sa vyrabaju, tak zistime, ze to az take ekologicke nie je. Keby sa hladelo aj na ekologiu, ceny materialov pre hybridy by boli niekde uplne inde...

0/0
9.6.2015 7:47

M47i58c63h16a42l 20T52o64m81i25n91s12k47ý 9361705107634

Elektromobily životnímu prostředí škodí !! Škodí i peněžence a já doufám že skončí v propadlišti dějin.

Převést 300 milionů aut v EU na akumulátorový pohon by znamenalo těžit ročně miliony tun olova či lithia...Což je naprostá ekologická katastrofa.

Ale EU půjde jako vždy proti přírodě, protože vygumované hlavy eko úředníků si to neuvědomují. Ale samozřejmě firmy správně cítí EU dotace, takže se nemůžeme divit, že firmy do toho investují. EURv

Doufám že budoucnost alternativního pohonu se bude ubírat k vodíku.

0/−4
9.6.2015 1:23

M11i59c91h79a90l 37T68o64m31i88n40s27k88ý 9371835117304

EU úředník vydá směrnici, že do roku 2020 bude 30% energie ze solárů. Do roku 2030 že to bude 50% atd. A až teprve potom si úředníci uvědomí že je to hloupost, tak jako si například začínají (možná) uvědomovat hloupost přimíchávání rostlinných olejů do benzínu a do nafty.

+2/0
9.6.2015 1:28

J74a96n 76M65a36t91o40u92š12e56k 6626307750244

předpokládám, že s tímto přístupem ještě dnes odevzdáte váš mobilní telefon do sběrného dvora, protože kdyby chtěl mít každý Evropana mobil s lithiovou baterkou namísto pevné linky byla by to ekologická katastrofa, protože by bylo potřeba vytěžit statisíce tun lithia.

A jen tak na okraj pro hybridy se většinou používají akumulátory NiCd.

+2/0
9.6.2015 6:55

M12i58c62h14a95l 53T34o66m66i36n46s77k87ý 9621335647364

kadmium je ještě horší.

Baterka do mobilu váží minimálně 1000x míň než baterka do auta.

0/0
9.6.2015 9:18

J64a27n 46N16o95v13á86k 6454324

Řešení ohledně nabíjení elektromobilů je strašně jednoduché. Nabíjení trvá dlouho. Co udělat sít stanic, kde by se baterky měnily?

0/0
9.6.2015 0:20

M10i49c97h35a22l 12T11o23m26i25n39s73k79ý 9141755497394

problém je, že baterky mají svou životnost, takže při výměně můžete dostat velmi opotřebovanou.

+1/0
9.6.2015 1:13

J19a38n 88M24a51t39o77u90š35e65k 6586767940624

takže druhý den můžete dostat zase novou, ne? V tomhle problém není. Problém je v infrastruktuře. Baterka má cca 400V což je napětí vyšší než bezpečné a manipulovat s ní může jen osoba proškolená (u nás vyhláška 50), k čemuž je potřeba vzdělání a praxe. Paní na čerpací stanici tohle nezvládne.

0/−2
9.6.2015 6:57

J59a27n 59J30í34c27h67a 8110340758851

Baterie muze byt zapouzdrena..na zivou cast si nesahnete..

0/0
9.6.2015 7:07

J49a17n 49M96a89t47o42u40š56e72k 6766167430844

jasně, viděl jste někdy baterii do elektromobilu nebo neutralizoval jste někdy elektromobil? Krom toho je problém s opakovaným rozpojením napěťových konektorů, většina z nich se smí rozpojit jen několikrát.

0/0
9.6.2015 7:18

J96a67k56u30b 75Š45a64f49a29n76d24a 7625537541241

Vy jste expert. V tom případě by vám nesměli prodat ani lampičku nebo benzínový agregát. Tam je také nebezpečné napětí a má to konektor.

0/0
9.6.2015 12:44

J22a51n 37M64a48t65o88u70š51e38k 6746207440634

tak nevím kdo je tady větší expert?

0/0
9.6.2015 13:49

J15a85k49u53b 86F48e29i98f53a13r 7989509846679

vám by se chtělo každý den jednou nebo i vícekrát jezdit na nějakou stanici měnit baterky? Mě teda rozhodně ne.

0/0
9.6.2015 8:45

A29n29d74r83e87j 85M41a60s35a78r77y46k 9410773856780

to tesla uz davno vyriesila :) u ich modelov sa to da spravit. Pridete na vymennu stanicu pod vami sa otvoria vratka robot vytiahne staru da novu a cca za cenu plnej nadrze idete dalej :) a trva to zhruba 3 minuty

0/0
9.6.2015 12:19

A47n69d53r15e64j 70M37a22s10a66r74y91k 9510833616490

tak som kecal :) trva to iba minutu a pol :D 

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

+1/0
9.6.2015 12:24

Z25d14e13n31ě18k 98D35u55b77e73c35k24ý 3737194120878

presne to jsem videl v Izraeli asi pred rokem a nejednalo se o Teslu,ale obycejne sedany ,nejake ovozeniny Hondy Legand ci Nissanu Maxima

Stacilo by se dohodnout na nejakych standartech a cena baterii by opet poskocila smerem dolu

+1/0
9.6.2015 14:02

V31í66t 34O61ž79a41n61a 1648588475714

ale dohodnout se je ten největší problém

0/0
10.6.2015 12:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.