- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Automat zaparkuje a jede dopředu i ze zpátečkou .. bravo
Ma to smysl. Nejvetsi spotreba souvisi s castou akceleraci a brzdenim. Umet zachytit energii z brzdeni a plachteni je levne a smysluplne. Proste vyuzit enrgii, ktera uz v aute je.
Zaujímavé a neštandardné riešenie. Oveľa viac ako nejaký malý príspevok k ekológii ma upútala tá kombinácia manuálnej prevodovky a elektromotora. Do veľkých miest s častými kolónami by to bolo super riešenie... Vodič by neprišiel o radosť pri radení, a v kolóne by si mohol využívať komfort automatu...
Tohle měli dělat před 15-20 lety. Proti jednoduchosti a efektivitě řešení Chevy Voltu to nemá šanci.
Manualni prevodovka je nesmys. Takove auto bych si nekoupil.
Kupujme si ekologická elektrokola. Pomocí elektřiny z baterie se na kole nezadýcháme a v důsledku produkujeme pomalým dýcháním méně CO2. Žijme ekologicky
Hybrid co ma cenu? Tak takovy neexistuje ani nikdy nebude.
Tohle (případně řešení se setrvačníkem od Volva) je spíš něco jako KERS ve formuli a to už mi smysl dává - váží to mnohem míň, než elektrická část hybridu a dopad na spotřebu při poskakování v koloně je skoro stejný. Akorát pak na dálnici vezu jen 50 kilo navíc místo několika metráků.
Faktem je, že celý humbuk kolem ekologie je jen komedie. Tváříme se jak plníme emisní limity a přitom auta mají reálnou spotřebu o 30% vyšší. V rámci ekologie chceme posílat stará neokologická auta do šrotu, ale kolik emisí se vyprodukuje na výrobu nového a likvidaci starého auta nikdo neřekne. Možná provoz starého auta je ekologičtější než kvůli "ekologii" vyrobit nové. Stejné je to s pračkou lednicí atd. Přístroje mají poloviční, možná třetinovou spotřebu, ale vydrží ani ne třetinu doby. A kolik energie se spotřebuje na výrobu nového, likvidaci starého, dopravu, obchod, marketin, reklamu atd.? Ale což, kola ekonomiky se musí točit a musíme vykázat růst.
Hybrid a diesel je absolutní nesmysl!!! ... Hybrid má snížit spotřebu tak, aby tím odpadl hlavní důvod, proč si dieselová auta lidi vůbec kupují - jenže pak jezdí BEZ filtru pevných částic... což je to největší zvěrstvo na lidech a jejich zdraví, jakého se mohou řidiči a majitelé dieselů dopouštět!!!
A to nemluvím o tom, že se odstranění filtru pevných částic dokonce nabízí a inzeruje jako SLUŽBA ?!?!?! ... vždyť je to přece doslova trestný čin!!!
to že se odstraňují filtry pevných částic je špatně, nicméně hybridní systémy i když sníží spotřebu tak neodstraňují "povinnost" výrobce vybavit vozidlo filtrem pevných částic, neb se v emisních normách E5 i E6 měří počet částic nejen hnotnostně ale i objemově (počet). V současné době mají vznětové motory vybavené filtry pevných částic nižší emise pevných částic než zážehové motory s přímým vstřikem. Takže je pro okolí zdravější jezdit se vznětovým motorem, který nebyl nijak modifikován než nejmodernějším zážehovým motorem, který emituje vetší množství mikrosopických pevných částic, které jsou nebezpečnější než ty z dieslu.
Na ekologiu sa mozeme hrat len tu v Europe, pripadne niekde v USA. Ked si pozrieme miedta, kde sa tazia vsetky vzacne kovy potrebne pre vyrobu hybridnych technologii a kde sa vyrabaju, tak zistime, ze to az take ekologicke nie je. Keby sa hladelo aj na ekologiu, ceny materialov pre hybridy by boli niekde uplne inde...