Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda králem okreskových chuligánů: nový Type-R ohromí podvozkem

Skvěle ovladatelná, dokonale přesná, v zatáčce umí být neověřitelně rychlá. Honda Civic Type-R, mezi znalci známá pod akronymem CTR, je tu v nové generaci. Velikášská prohlášení Hondy nebyla planá. Patří mezi nejostřejší hot-hatche. Okouzlí, ale chce to i trochu zvykání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a77n 49K64o31v84á38ř 8644901549137

Osobně se mi víc jako hot hatch líbí Seat Leon Cupra. Už jen tím, že se tváří normálně a neblbnuli u něj se vzhledem, aby každý na pohled poznal, že je to hot hatch, kdyby to náhodou nebylo vidět na jízdě. Niméně nutnost použít 98oct u Seatu vs 95oct u Hondy mi přijde docela velký rozdíl. Jízdně na tom budou hodně podobně i ohledem na tu podivnou přetahovanou s časem na Nurburgringu.

0/0
18.6.2015 13:45

O16n97d38ř16e26j 82M47a28r33e62k 9682540737989

Čtyřválec a čtyři výfuky? Kdy běžnému šestiválci stačí bohatě dva? Šaškové.

+4/−7
17.6.2015 20:32

J84i82ř47í 53S46c52h40w83a39c91h 8718704818316

tak ono to bude určitě proto, že obyčejný Civic 9g "nemá" vůbec žádný výfuk ;-)

Takže v průměru s CTR má každý jen dva výfuky....

Co tam máš dál za "šaškovské" problémy? :-P

0/0
17.6.2015 22:46

J22i84ř49í 36H65l89i36s44n76i33k16o79v29s69k73ý 9683911782631

Japonci šetřili každý gram hmotnosti, ale schválně dali železnou rouru navíc :-)

Ach jo. Odvádí se spaliny z motoru s 310 PS!

+1/0
17.6.2015 23:27

P81e82t40r 91M22i59c69h73a24l 2360664341942

To vypadá jako moc pěkná hračka pro velký kluky. Za mě Hondè velké plus.

+7/0
17.6.2015 17:33

C61y78r96i95l 78P28a38v31e61l76k67a 4336762778705

Honda a Mazda dnes produkují jedny z nejlepších aut na světě. R^

Japan Car forever.

+2/0
17.6.2015 16:24

V91i59k38t89o87r 50K38o10š34k79a 4612510637699

Honda ano, ale Mazda rozhodně ne... jen si vyhledejte její problémy se slavnými motory. Škoda slov

0/−1
17.6.2015 18:50

C19y81r62i53l 10P32a72v93e50l62k57a 4116152248165

Zatím jsem nic nezaznamenal. Kde o tom něco je?

0/0
18.6.2015 13:12

J24i43ř88í 77S24c84h45w77a83c65h 8698364988446

o benzínu zatím nic "nekalého" není slyšet, ale něco jsem zaslechl o "oholených" vačkách u Skyaktiv-D 2.2, po několika málo desetitisících km, piliny v motoru, zanesená vakuová pumpa, takže to přestává brzdit, s velmi špatným vlivem na životnost turba.....

0/0
18.6.2015 15:55

C54y25r58i28l 49P97a32v66e11l13k83a 4296382128365

Aha, tak diesel scénu nesleduji. Nafta patří do náklaďáku ;-)

0/0
18.6.2015 17:46

J84i72ř43í 24S66c45h11w47a65c27h 8908354258926

s poslední větou souhlas ;-)

0/0
18.6.2015 20:22

K26r11y87š28t78o91f 43L17a12n81í56k 1159200585685

takova mazda 3 se mi libi mnohem vic, skoda, ze nedelaji něco podobného, jedine si ten dvoulitr ještě nechat nekde poladit.

0/0
18.6.2015 22:05

J48i21ř58í 60S15c49h51w13a90c96h 8958874978676

mno líbit se ti může, ale dostat  z toho atmosférického dvoulitru 300 koní a poladit vše okolo (hlavně podvozek), aby to tomu výkonu stačilo nebude příliš reálné... a už vůbec ne laciné...;-)

0/0
19.6.2015 0:38

P92e33t15r 16B65á23č84a 8155376935935

Civic s kridlem.

0/0
17.6.2015 15:26

M33a12r25e38k 13J17a75n62e36č17k65a 1847856733891

Nevím jak jiní, ale když si sednu do nějakého nadupaného auta se sportovními ambicemi, tak očekávám benzínový motor s pořádným zvukem, který se nechá krásně vytáčet do vysokých otáček. Pokud chci nudný přímočarý zvuk motoru, tak na to stačí i nějaká koncernová tuctovka, kde to nevylepší ani zvuková pseudonáhražka pomocí reproduktorů.

+7/0
17.6.2015 13:31

J34i13ř90í 39S79c34h50w83a95c75h 8908914358536

já očekávám, že to především pojede....čím rychleji tím lépe.....

randál je v podstatě jen mechanická ztráta....., která auto zpomaluje...... při delším působení je navíc i nepříjemný.....;-)

+1/−2
17.6.2015 13:47

J41i54ř27í 35H57l88i21s48n94i25k44o69v80s42k81ý 9163591252801

Ovšem tlumením se ztráty neeliminují.

+1/0
17.6.2015 13:50

J61i31ř54í 34S13c52h20w36a36c34h 8458774628436

jde o to jakým "tlumením", "tlumením" rychlosti výfukových plynů turbodmychadlem rozhodně ano ;-)

+2/−1
17.6.2015 14:08

J17i18ř81í 17H95l74i34s93n19i68k31o58v47s52k44ý 9333791942381

:-) ovšem ztráta tlumení turbodmychadlem je eliminována růstem výkonu v důsledku použití turba, nárůst výkonu v důsledku turba je vyšší než pokles.

+1/0
17.6.2015 14:25

M29a38r11e17k 97J31a63n74e70č41k80a 1367606973341

Tohle se těžko vysvětluje fandovi koncernu :-) Taková auta s patřičným zvukem motoru se většinou kupují pro zábavu a požitek z rychlé jízdy za dostupnější peníz, čili není tady nějaký předpoklad, že tohle auto bude někdo mít jako hlavní vůz pro jízdu po městě, nebo na okreskách nebo to bude mít jako auto na dovolenou s rodinou ;-)

+2/0
17.6.2015 14:52

J82i85ř41í 10S63c62h37w42a70c60h 8238664138986

To s nějakým "fandovstvím" nemá nic společného. Klidně ať auto má třeba téměř nehlučný elektromotor, když s ním lépe pojede. Dynamika auta, to je hlavní úkol pro motor.... po jakémkoliv zvuku spalovacího motoru by se mi vůbec nestýskalo. Pro motor je zvuk atributem naprosto zbytečným, leč částí fanoušků poněkud přeceňovaný.... ;-) 

Je to jen taková póza: hele já jsem osmiválec.....;-)

+2/−1
17.6.2015 15:39

V33í45ť71a 83K42r77u92t30i51š 1880674985727

Tak ono je rozdíl, kdy ten kdy a jaký motor ten zvuk má. Není problém udělat řvavou klidně i 1.4-ku, která rámusí vždy a všude, jenže nikdy pořádně nejede. A naopak vysoce výkonný motor, který je tichý i při plné zátěži. Já po zkušenostech dávám přednost tomu druhému, ideálně, když si motor zařve pod plným plynem.

+1/0
17.6.2015 19:05

J96i75ř29í 58H24l47i52s40n69i68k43o59v37s44k72ý 9923141862961

Žádný výkonný motor s rychlou reakcí není tichý. To je nesmysl. Ovšem dá se hluk tlumit. A to jsou další kg navíc. Opravdu ostrá auta nemají tlumený zvuk. Leda takové ty kočkolapy made in germany, jenže tyto tichá "výkonná" auta dostanou na frak.

Naopak - zvuk (správný zvuk) je znak dobře odladěného ostrého motoru, součást zpětné vazby pro řidiče. 

Jak je patrné, indoktrinace koncernem je hluboko zažraná.

Btw. Honda Legend někde kolem roku 2005 už měla aktivní potlačování hluku vysíláním zvukových vln opačné amplitudy. Ano, šlo motor 3,5 l a cílem byl pocit ticha. Ale to je jiná kategorie aut, kam CTR nepatří a nechce patřit.

0/0
17.6.2015 23:32

J18i59ř13í 23S11c37h23w80a41c95h 8738104908646

Tak tenhle nový CTR je zřejmě tišší než ten starší, přitom je výkonnější a rychlejší, tedy na frak od toho "hlučnějšího" určitě nedostane.;-)

....prý indoktrinace koncernem hluboko zažraná.... ;-D

0/0
18.6.2015 0:51

V61í22ť21a 45K74r24u72t38i89š 1890854435487

Mám už druhé auto kategorie a výkonu diskutované CTR. A za sebe dávám přednost tomu novějšímu, které je výrazně tišší, a přitom jede znatelně lépe než to o generaci to starší, které mělo i profi kompletní sportovní výfuk. A obě jsou mimo koncern. Vy z něj máte nějakou fobii?

I když bych rád viděl, jak ty kočkolapy typu Cupra, Golf R nebo RS3, které rozhodně nepatří mezi uřvaná auta, dostanou od těch vašich opravdu ostrých na frak. Zmiňte pár příkladů....

0/0
18.6.2015 9:11

P68e83t87r 42Š54i80d18l95i58k 5957473160771

Jj, power od dreamsR^

+1/0
17.6.2015 12:42

P82e50t78r 39D77o14u80p47a26l 5981968785409

A hrozná škoda, že to nevypadá jak koncept, který měl reáně rozšířenou karoserii, ne přilepené nesmysly na blatníky (videa ukazují, že ty průduchy tam skoro nejsou) + přišel o ďábelský spojený spoiler se světly... ;-(

+1/0
17.6.2015 12:24

P58e16t28r 72D68o74u41p52a34l 5471858255649

Škoda, že auto nemá žádný zvuk, až bych řekl, že naopak má otravně hnusný zvuk (k čemu pak vyloženě na efekt 4 koncovky?), jinak nejlepší hot hatch.

0/0
17.6.2015 12:22

J13a42k67u23b 15F43e61i33f44a42r 7599859186479

bohužel zvuk atmo V8 ničím nenahradíš ani nenapodobíš:-/

+1/0
17.6.2015 12:44

J27i48ř70í 15H57l83i47s62n45i36k82o63v94s81k40ý 9963351242351

Desing je čistě funkční, ovšem ne každému se musí líbit. Honda CTR tady není proto, aby se líbila, ale aby byla nej. A tomu bylo vše podřízeno, i charakter motoru, který nemá kopanec made in VTEC.

Prostě brutální bestie, která se musí držet pod krkem, musí se zkrotit a pak slouží oddaně. Nic pro slabé povahy nebo pro lidi zdegenerované koncernovými produkty.

+8/0
17.6.2015 10:38

M45a45r66t41i82n 47L73ž43i96č97a30ř 9195347512364

Krom kýčového designu z Need For Speed nemám auto co vytknout a Hondě se opravdu Type-R povedl!

0/0
17.6.2015 9:56

P70e46t76r 62S47v62a29č75i59n14a 8286339121642

No asi to bude pila, ale zvuk a vzhled Civicu 7G to je pořád slast.

+4/0
17.6.2015 8:51

D97a30v16i24d 50M50a16t44e10j96u 2704591850275

Urcite to bude dalsi super Honda, ale nejak mi k ni to turbo misto atmosfery proste nesedi. Soucasne regulace bohuzel atmosfericka auta zabiji :-(

+3/0
17.6.2015 8:34

D52a20v84i56d 92K58a14č77í58r71e94k 1596840408488

To máte pravdu a proto jsem vděčný za 1,8 v civicu. Jeden z posledních normálních motorů...

0/0
17.6.2015 8:35

D17a79v82i74d 23M90a82t79e67j28u 2174351720745

Jestli myslite tu 1.8 v soucasnem a minulem Civicu, tak ta zrovna moc charakter nema. Sice umi jet jak usporne, tak trochu i drave, ale v porovnani s 1.6 v predchozi generaci je to uz trochu nuda. Nicmene manzelka je s ni naprosto spokojena :-)

0/−1
17.6.2015 8:44

D90a12v20i68d 28K34a15č35í34r56e38k 1196120978638

Tu v té minulé 8G, v nové je delší převodovka a to už neni ono. Když se drží nad 4500ot je to nádhera..jak pila. Uznávám že 1,6 se 118Kw byla lepší, bohužel tu máme eko-fašisty a normy z EU

+6/0
17.6.2015 8:48

D32a57v67i12d 46M83a91t76e30j30u 2824861110385

Presne tak. Jen doplneni - tu 1.6 jsem myslel z Civic Sport 7G, ta ma jen asi 110 koni. A presto je mnohem zabavnejsi, nez soucasne 1.8 s nejakymi 140 konmi. O 1.6 VTi radeji ani nepisu :-)

+1/0
17.6.2015 8:51

J61a85k67u81b 29F78e87i55f76a48r 7879439546709

Vzhledem ke konkurenci v kategorii hothatchů už jinou možnost asi neměli, pokud nechtěli výrazně výkonově zaostávat. Golf R, Astra OPC, Focus RS....všude turba.

0/0
17.6.2015 9:07

D65a29v53i18d 50M27a58t72e82j35u 2264241810895

Nejde o vykon a max. rychlost, ale o zabavu a poteseni z jizdy.

0/0
17.6.2015 9:28

J85a41k32u76b 73F48e88i55f88a32r 7209189496829

jenže i právě dostatek výkonu je pro potěšení leckdy potřeba.

0/0
17.6.2015 10:01

D68a34v57i75d 27M71a33t22e78j65u 2384371540355

U atmosfer Hondy s lankovym plynem bylo turbo zbytecne a radosti z jizdy by nijak neprospelo, spise naopak. A ted se to u noveho CTR potvrdilo - sama Honda priznava, ze naladit to turbo byl asi nejvetsi orisek, a vysledek uz proste nedosahuje puvodniho charakteru Honda atmosfer. A to je skoda :-(

0/0
17.6.2015 10:08

J68a52k10u39b 92F56e32i10f74a49r 7539979816429

Njn, turbo nikdy nebude atmosféra, ale tohle je prostě trend hothatchů, pod 200k prostě není "in".:-/

0/0
17.6.2015 10:13

D19a44v67i67d 57M33a25t17e18j53u 2894681200305

To je pravda. A nebyt tech nesmyslnych regulaci, mohla dat Honda do noveho CTR treba motor F20C a ubrat na vaze (ubrat ve vybave dalsi regulacemi dane nesmysly), cimz by to auto dostalo pres 240 koni a nizsi vahu. A to by bylo lepsi, nez 310 koni s turbem. Alespon dle meho laickeho nazoru a osobnich zkusenosti.

+1/0
17.6.2015 10:24

V13í93ť32a 47K78r45u55t58i39š 1620844495177

Ano, to určitě mohli. Ale stále by se pak jednalo o vyhoněný atmosférický dvoulitr s maximem okolo 8.500 ot., tzn.  při normální jízdě do nějakých 5.000 ot. (kde má naopak konkurence skoro maximum) prakticky nepoužitelný a jízdně na úrovni s bídou průměrných evropských motorizací na úrovni 1.2T -1.4T. Tzn. jízdní výkony blížící se kategorii HH pouze za cenu neustálého řazení a vytáčení a tomu odpovídající spotřebě.

A podobně s váhou. Legislativní požadavky se na váze samozřejmě podepisují, ale stejně tak už je současný zákazník tak rozmazlený, že i v takovém HH, který je stále každodenně použitelný, vyžaduje stále více vybavení právě i pro tu každodenní použitelnost. Ve chvíli, když by se začala výbava osekávat, tak se sice auto stane více hard core, méně každodenně použitelné a stejně tak by se rapidně snižovala skupina potencionálních kupujících.

0/−1
17.6.2015 11:10

D29a79v59i93d 83M62a87t54e21j17u 2144221470275

CTR ani jina sportovni Honda neni urcena pro rozmazlene radobyridice, kterym staci zatah turba, rovna silnice a nizka spotreba. Drive tomu tak opravdu bylo, a proto Honda dosahla v oblasti sportovnich aut a zejmena atmosferickych motoru takoveho vehlasu, ktery v posledni dobe bohuzel upada. A nezlobte se na mne - srovnavat evropske 1.4 turbo s japonskou 2.0 atmosferou, zejmena F20C, to snad nemuzete myslet vazne. Mimochodem - F20C je i v S2K pouzitelny na kazdodenni jezdeni, a v HH by to bylo jeste pouzitelnejsi a pohodlnejsi. Ale je fakt, ze pro ty rozmazlene ridice to neplati. Ti at si kupuji jinou znacku, pro ne Honda nikdy nebyla a byt by ani nemela.

0/0
17.6.2015 11:49

V24í62ť40a 28K72r52u38t77i36š 1700184525327

Jenže i Honda potřebuje prodávat a těch, kdo by si případně koupili osekanější hardcorovější verzi, přitom stále slabší a méně použitelnou v každodenním provoze než "běžně" vybavená a silnější konkurence, by bylo omezené množství. Bavíme se stále o univerzálním, sic špičkovém hatchi, ne sporťáku, který si lidé kupují hodně pro tu univerzálnost a použitelnost (2 auta v jednom). Protože kdo má na auta dvě a tu univerzálnost nepotřebuje, si často koupí rovnou něco sportovnějšího. A i zde zkušenost ToyoBaru, které zaostalo daleko za očekáváními ukazuje, že ten reálný trh není zas až tak velký.

A proč bych nemohl srovnat evropskou 1.4T s japonským dvoulitrem v rámci běžné jízdy, jak výše zmiňuji, do 5.000 ot.? Točivý moment turba ve středních otáčkách okolo 250Nm, maximum Hondy 208Nm v 7.500 ot., tzn. dole tak 190 ...

+1/0
17.6.2015 12:40

D13a55v59i28d 59M38a52t64e22j33u 2904121240975

Celkem s vami ohledne te prodejnosti souhlasim, ale opravdu, prosim, nesrovnavejte 2.0 atm a 1.4 turbo, a to v zadnem spektru otacek. Jsou to principielne uplne jine motory, s jinym prubehem vykonu a tociveho momentu, a s jinym zamerenim.

0/0
17.6.2015 13:07

V22í98ť80a 83K30r63u82t24i40š 1660194555717

A právě mj. to jiné zaměření s ohledem na průběhy křivek pak v praxi ukazuje, jaké jsou požadavky trhu a následné prodejnosti. Protože když dnes srovnáte přeplňované motory používané v této kategorii aut, tak byste tam musel vrazit vymazlenou pomalu čtyřlitrovou atmosféru pro srovnatelné výkony, jenže to už z prostorového a hmotnostního hlediska je nesmysl.

0/0
17.6.2015 14:17

J79i58ř71í 17S71c80h17w37a35c61h 8778604578346

Proč by se turbomotory a atmosféry neměly srovnávat, vždyť jsou to "soupeři", kteří bojují o místo na trhu, Ano každý má jinou charakteristiku, ale zaměření je úplně stejné, prostě pohánět auto. Z jejich různých vlastností vyplývají různé výhody-nevýhody a ty se prostě srovnávat musí a podle preferencí každého hodnotitele se může rozhodnout pro jeden z nich jen na základě toho srovnání. Těžko si někdo pořídí auto s atmo motorem a turbem současně....

0/0
18.6.2015 0:38

D93a33v59i26d 29M59a53t56e92j16u 2164341380905

Protoze je to stejne, jako srovnavat autobus a nakladak. Tak proto. Kdyz chci vozit lidi, koupim autobus, kdyz naklad, koupim nakladak. Vzajemne si nekonkuruji, nebot maji uplne jine urceni. Stejne jako maji uplne jine urceni motory 2.0 atm a 1.4 t.

0/0
18.6.2015 13:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.