Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Brzdná deska zkrátí brzdnou dráhu až o 40 procent

Švédský vývojář a výrobce komponent pro autoprůmysl Autoliv vyvinul nového pomocníka pro městské brždění. Speciální deska namontovaná na podvozku vozu významně zkrátí brzdnou dráhu, když se díky vakuu přisaje k asfaltu i ledu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R52a62d29e74k 14V66o74j12á19č16e47k 5143689633604

To uz radsi dat autu na zada batoh s padakem,nez takovyto pokus o inovaci.

0/−1
18.6.2015 13:59

P32a68v73e76l 30N74o52v28o31t12n82y 8409382897263

Skvělá pomůcka pro odvoz kanálových poklopů do sběrny. R^

+3/0
17.6.2015 23:13
Foto

J56a42k90u78b 65Ž34á85d79n48ý 7759701230974

Možná jsem jen moc rejpal, ale když se přimáčkne ta deska na asfalt, nenadlehčí náhodou zadní kola? To zavání smykem...

0/−1
17.6.2015 18:04

M79a68r44t38i36n 49K46a41r70á47s35e70k 9108433978718

No ona se na ten asfalt primackne diky podtlaku ktery pod sebou vytvori, ne ze by se auto oprelo o desku (neco jako kdyz je vysavac prisaty na koberec, taky klade slusny odpor, ale nic nenadlehcuje)

+1/0
18.6.2015 9:17

R31o35b45b21e91r58t 15B22e89r97g35e45r 2875354109

Na obrázcích je vidět, že se deska vysune. V článku je zmíněno, že se tak děje při nouzovém brždění. Co nikde zmíněno není (nebo jsem si nevšiml) je fakt, jestli se po zabrždění deska sama vrátí na místo a je použitelná dále nebo jestli auto bude nepojízdné a musí do servisu.

+1/0
17.6.2015 14:25

P59e60t54r 48V62i67n53t14r87l52í84k 3856934651

a jak si poradí s překážkami typu koleje, výmoly, díry, kanály, schody apod? to se zřejmě urve co? :-/ Náhodou nápad je to zajímavý, ale nedotažený do konce a zřejmě i drahý a náročný na údržbu či servis

+1/0
17.6.2015 12:57

K17a65r90e87l 18R27y50s 9343129150309

Já bych to viděl spíše jako pomocníka pro krizový okamžik - na normální přibržďování zbytečné, protože to nevyužíváme ani normální brzdy naplno.

+1/0
17.6.2015 14:03

M62a31r48t37i24n 11S53t44a47n74ě20k 3548930453146

Souhlas. Na Českých silnicích to asi bude nepoužitelné.

0/0
17.6.2015 17:14

M76a31r57t67i17n 72K21a55r81á42s44e56k 9798183598358

Tak kolikrat vam spadlo auto do modu nouzoveho brzdeni? mne za 100 000 kilometru jednou.... tzn to asi bude pouzito velmi zridka

0/0
18.6.2015 9:19

J58a48n 28N98o45v15ý 3752733516411

Asi nejezdite po Praze ve spicce. Nejezdim autem uplne denne a za posledni mesic jsem musel nouzove brzdit 3x a z toho 2x v jeden den. Nouzove brzdeni poznam snadno, auto mi pusti samo blikacky.

Kdyz k tomu prictu par situace za rok kde neco prehlednu ja, tak nevim jestli bych chtel na aute takovouhle veci. V provozu mezi normalne brzdicimi auto to zni spis nebezpecne.

0/0
18.6.2015 21:30

I50g55o90r 96G20o95t52t13w49a28l76d 6447978570511

Naopak to zvýší účinek. Ve výmolu si to můžete představit asi jako vyhozenou kotvu. Jenom budete mít chvilku pocit, jako když Vás nakopl rychlík. Horní polovina vozidla bude pokračovat vpřed a podvozek zůstane zaseknutej touhle deskou v zemi. ;-)

Ale ne, přece jen je to prototype. V praxi bych to viděl na nějakou "lyži", která se sklopí, ale v přední části zůstane spojená s podvozkem. V případě díry či výmolu, což se dá mezi koly očekávat, to akorát sklouzne a zlomek vteřiny nebude fungovat. Stejně tak by si to poradilo i s kolejemi.

V této fázi je vaše argumentace zbytečně kritická.

Jinak zmíněné schody... to jsem nepochopil. Vy jezdíte někde padesátkou po schodech? A s kanály asi také problém nebude. Zpravidla mají v sobě díry, kterými se nasaje vzduch, takže přítlak okamžitě klesne na zanedbatelné hodnoty. Snad jen když bude na silnici potopa, tak aby řešení počítalo s tím, že se nebude nasávat jen prach a suchý nepořádek. Ale bez toho by to stejně do provozu nemohlo.

Nápad se mi líbí (samozřejmě do té doby, než s tím přede mnou někdo zabrzdí a naše auta se důkladně seznámí)

0/0
18.6.2015 11:09

O74n65d94ř78e54j 72R36ů87ž49i61č15k75a 3451677702555

Dovedu si to představit spíš jen pro zlepšení toho systému, který brzdí za vás, když je před vámi překážka a vy včas nebrzdíte, tzn. jako výjimečně aktivovaný bezpečnostní prvek. Otázka je, jestli je to fakt bezpečnější...

0/0
17.6.2015 12:55

J82a26n 74B31a64l64o84u31n 5472141753674

By mě zajímalo,co se stane,když se ta deska spustí nad kanál a začne sosat?Jestli to nasaje všechny ty splašky?:-P

+4/−2
17.6.2015 10:53

M40i57c23h50a69l 57J69a49r79o93š 7954670232675

Asi by bylo lepší, kdyby se přisála ta kola než nějaká přídavná deska.

0/0
17.6.2015 10:47

P50e45t14r 29S16z44e78j72u92t 9270325359

Jenže pak nestihne zabrzdit ten co jede za ním...

+2/0
17.6.2015 10:47

K86a19r79e73l 41H50o96r68á56k 2908479643153

Levnější je začít brzdit o 4,5 m dříve a výsledek bude stejný.

0/0
17.6.2015 10:41

M87i96c31h74a88l 29V17í18t95e24k 4495267277967

A nebo nevyjizdet vubec, nejvic nejbezpecnejsi reseni.

+1/0
17.6.2015 11:06

M40i88c66h64a94l 27V44í69t60e68k 4165627557707

Je to urcite dobra vec ale jak bylo receno, clovek bude mit porad nekoho narvaneho v kufru :) ... muselo by se to rozsirit co nejrychleji.

+1/0
17.6.2015 10:34

M54a20r58e97k 49S24ý27k46o56r97a 9143970256276

Dobré. A pokračovat budeme aktivním čelním nárazníkem, který airbagem vystřelí směrem dopředu svou přední traverzovou část, čímž vytvoří autu více prostoru na deformaci a tedy menší ohrožení posádky. Tedy ovšem, na úkor překážky (typicky druhého auta).

0/0
17.6.2015 9:30

M89a94r40t56i23n 52R65ů79ž89i36č51k46a 9704271468619

to přece vystřelí tu zadní nebo boční nebo taky přední :)

větší traverza vyhrává :D

katapult (v tunelu)

+1/0
17.6.2015 9:45
Foto

V68o35j72t45ě63c85h 64P51a76v13l78í93k 5414681594968

Airbagy proti chodcům v čelním nárazníku aktivované ultrazvukem a radarem, které chodci "vyměkčí" srážku s autem už se uvažují a nesmysl to není. Asi by šlo mít i druhý o něco tužší pro srážku s jiným autem.

0/0
17.6.2015 9:56

M12a27r79t64i38n 58R48ů13ž14i73č30k32a 9554131538989

testováno na jakém povrchu? asi ne naše silnice ... počítají i s kanálem, dírou, retardérem, štěrkem a bordelem na silnici?

kolik bude stát výměna když to o něco utrhne nebo na kolik takových brždění je počítané ...

0,1 vteřiny ... ale až po reakci člověka = pomůže to jen pozorným

+1/0
17.6.2015 9:05

M10a93r38e77k 35S78ý62k14o40r87a 9793190736716

Nebo to bude aktivováno radarem automaticky - brzdový asistent ...

0/0
17.6.2015 9:31

M47a30r75t54i43n 52R47ů80ž33i20č85k69a 9404881648419

hmm ... nebo :) - zatím je moc málo informací

0/0
17.6.2015 9:44

M94a73r59e78k 93H46r40u81b70y 6337632741348

Idealni by byl ocelovy kul ktery se zapichne do zeme - zabrzdeni je okamzite ;-)

+6/0
16.6.2015 23:30

P49e77t39r 39V42i36n10t56r11l68í10k 3616284701

a spolujezdci rozmačkaní na skle :-)

+1/0
17.6.2015 12:59

J28o90s65e47f 73V48a97l92a 9160593933763

dost neobratna formulace "

Výhodou zařízení je, že funguje nezávisle na tření mezi pneumatikou a vozovkou " Podminky pro treni budou pro desku a pro pneumatiky zrejme shodne, alespon co se tyce povrchu vozovky,  Dokazu si predstavit, ze na ledu to asi bude klouzat tak jako tak, vyssi treni to bude mit asi u relativne hladkych povrchu typu noveho hladkeho asfaltu bez sterku nebo pisku,  na nezpevnenem povrchu nebo na snehu eventuelne na masivne hrbolatem povrchu se to neprisaje vubec

0/0
16.6.2015 22:28

D10a89n93i82e20l 87M71a55c83á41k 2569404976621

Spíš by měli vymyslet, jak donutit řidiče dodržovat bezpečnou vzdálenost! A ne jim umožnit jezdit rychleji, protože lépe zabrzdi

+1/0
16.6.2015 20:42

A64l84e92x14a58n27d74r 75K21o89s15t84k89a 8362368556714

Jak? Podívejte se na standartní místa kde dochází k nehodám. D1. D5 před Prahou, Nuselský most. Máte snad pocit, že tam lze ve špičkách (kdy se "kupodivu" stávají ty nehody) dodržet něco jako bezpečnou vzdálenost? Když tam jede jedno auto za druhým. A naopak, postavil se kus okruhu, na baranďáku je 1/4 aut a "kupodivu" tam nejsou nehody a zácpy.

0/0
16.6.2015 23:24

M78a44r64e35k 20H61r28u57b21y 6887712861868

Na celem svete doted prvni krok byl, ze v pripade nejakych problemu se policie snazi ty problemy resit - vytyci objizdne trasy, ridi dopravu, kontroluje plynulost (=pokutuje blokovani apod).

Ceska policie naopak v ten moment vyklidi siroke okoli :-/

+1/0
16.6.2015 23:29

D44a34n49i20e82l 22M98a11c10á76k 2119334776141

Nevím, nejsem kompetentní, živím se něčím jiným. Ale co začít u nás řidičů! Uvědomit si,že když se někomu budu permanentně lepit na kufr, tak že v cíli rychleji nebudu, ba právě naopak. Třeba tím, že přestanu stresovat další účastníky provozu, nebo se správně zařazovat do jízdních pruhů. Snad si nemyslíte, že když budu odstup na místo běžně používaných 10 metrů, metrů 25, tak že do cíle přijedete později, nebo ano?

+4/0
17.6.2015 6:39

R76o34m97a45n 29D37o69r76s94k42ý 1366544320748

To ne, ale do tech 25m Vam pri nejblizsi prilezitosti nekdo hodi mysku. Tim nerikam, ze nemate pravdu, ale zkuste nekdy v hustem provozu dodrzovat vetsi rozestupy. Vzdy se najde nekdo, kdo si mysli, ze kdyz bude prejizdet z pruhu do pruhu, ze usetri milion casu.

0/0
17.6.2015 8:48

M56a47r37t13i88n 34R54ů79ž45i78č52k23a 9564691788679

on ji hodí i do 10 m mezery i do menší a ještě ukáže prostředník, když zablikáš nebo zatroubíš - on je ten king a superřidič (předjel přece další auto a je blíž k cíly... o celé tři vteřiny)

0/0
17.6.2015 8:56

M62a11r41e57k 50H32r23u53b51y 6597272661398

Ve meste staci i trimetrova mezera - co na tom, ze s cytrmetrovym autem;-)

Pak zkuste udrzet 2 vteriny odstup :-/

+1/0
17.6.2015 8:59
Foto

V17o83j38t89ě34c54h 62P48a97v44l53í58k 5954881284918

V koloně u Muzea jsou 2 vteřiny odstup tak 40cm. ;-)

+2/0
17.6.2015 9:53

D16a80n10i97e37l 78M34a23c73á33k 2339334836601

A právě o tom mluvím.... Zkusme změnit naše chování! 

Nejedu toho ročně fakt hodně a ne jen v naší zemi. Tohle chování je vidět někde více a někde méně. Čeští řidiči patří rozhodně k těm horším. 

Další taková možnost na zamyšlení je...... Kamiony by neměly mít možnost předjíždět na dvouproudé dálnici a trestat přísně nedodržování předepsaného odstupu 50 metrů.

+1/0
17.6.2015 9:22

A39l17e87x50a37n94d24r 33K31o24s25t28k64a 8662868986534

Bezpečný odstup jsou minimálně 2 vteřiny jízdy. Takže maximální kapacita jednoho pruhu (při zachování bezpěčné vzdálenosti) je někde kolem 0.4 auta za vteřinu. Na dva pruhy je to něco k 3000/h. Zmiňovaná místa jsou mnohem vytíženější. A jediným řešením je kapacitnější komunikace, kam se část těch aut odvede. Viz zmiňovaný Barandovský most. "kupodivu" chytré řešení v podobě ubrání jíszního pruhu na magistrále bez toho, že by mohli řidiči jet jinudy opravdu nefunguje. Většina jich do podobných míst stálých zácp opravdu nejede dobrovolně, ale jen proto, že jinudy to nejde.

+2/0
17.6.2015 8:59

J42o93z60e45f 77D26u67h11a38c58e25k 7251100303380

urcite by to slo, kebyze ludia nemaju nas... v hlavach.

Ale pokial sa stale viac oplati lepit na seba a potom sposobit dopravnu nehodu, ktora sposobi totalnu zapchu tak ok R^R^R^

+1/0
17.6.2015 9:26

A64l46e14x46a69n55d61r 32K77o81s58t84k81a 8182238676354

Přísavka na podvozek. A o kolik sníží brzdnou dráhu nasávající  řidič? :) :)

0/0
16.6.2015 17:04

M74i78c89h38a32l 25P60o89h29o48ř98e46l97s17k30ý 8922861631287

se mi zdá že se poslední dobou montujou do aut samé lepší pohlavní orgány

jako tento    https://www.youtube.com/watch?v=_8nnhUCtcO8

+5/0
16.6.2015 16:33

J61o49s38e97f 80Š71e82m62e29l41í85k 7919241890887

Holeně dost blbě srůstají, jsem slyšel.

0/0
16.6.2015 21:32

M49i31l40o98s41l31a53v 56S50t16r61e84j78č74e37k 2907943543943

To bude super na pojistne podvody.

+1/0
16.6.2015 16:23

P15e84t46r 79V19i66n49t61r40l57í43k 3556834561

zřejmě se taková auta ani nepojistí, pro jistotu ;-D

0/0
17.6.2015 13:01

O19n67d98ř62e86j 31O96k18a92t86ý 7918286852131

vakuum na nasich silnicich ital asi nepotka :-)

+1/−1
16.6.2015 16:06

M87i90c50h89a47l 29K83u13c13h50t30a 6423914684222

No a pro brzdění na dálnici ve vyšších rychlostech bych zavedl brzdicí padák...;-)

+2/0
16.6.2015 15:17

T98o17m59á77š 38V69e17s38e37l17ý 5335978960919

a tehdy získalo slovní spojení hodit kotvu úplně nový význam ;-D

+4/0
16.6.2015 15:03

M58i87c89h79a45l 72S49e17m52r18á63d 3712156637579

Výrobci aut by měli spíše zlepšit stávající technologie než vymýšlet hlouposti...

Příklad:

ABS - fajn věc pro člověka co neumí brzdit na vodě... na suchu na nic... proč se při suchém počasí samo nedeaktivuje?

Tlumiče - většina tlumičů v kombinaci s ABS po nějaké době způsobuje výrazné zhoršení brždění (poskakují kola na výtlucích a ABS to jen zhorší)

Brždění je nejúčinější těsně před zablokováním kola, řešením je udržet tento brzdný účinek, ne rázovat... atd...

Přísavka může fungovat jen na rovném a díky vodě přilnavém povrchu... navíc to bude jen na jedno použití (max. několik)

0/−1
16.6.2015 12:29

M41o54j38m37í94r 93M79o41t50y57č43k80a 3622225824240

... a s vysokou pravděpodobností za vámi pojede někdo bez přísavky a ten vám po tak prudkém zabrzdění následně velice rychle zreviduje obsah kufru.

+3/0
16.6.2015 13:22

P31a85v21e54l 62O40d61r55a95z72i90l 6634509237650

Na suchu deaktivovat? Proč? Když brzdit umíte, jak se kasáte, tak ABS nesepne a když ne, tak se vám holt hodí i na suchu.

+1/0
16.6.2015 22:47

V63l52a79d94i61s93l69a12v 96A77d55a49m32e12c 2915858931688

Mám dojem, že na suchu je brzná dráha s ABS delší.

+1/0
17.6.2015 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.