Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Brzdná deska zkrátí brzdnou dráhu až o 40 procent

Švédský vývojář a výrobce komponent pro autoprůmysl Autoliv vyvinul nového pomocníka pro městské brždění. Speciální deska namontovaná na podvozku vozu významně zkrátí brzdnou dráhu, když se díky vakuu přisaje k asfaltu i ledu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R35a13d87e59k 15V39o71j71á41č97e42k 5653929933714

To uz radsi dat autu na zada batoh s padakem,nez takovyto pokus o inovaci.

0/−1
18.6.2015 13:59

P66a50v78e44l 87N93o17v42o61t44n92y 8649882557503

Skvělá pomůcka pro odvoz kanálových poklopů do sběrny. R^

+3/0
17.6.2015 23:13
Foto

J28a42k67u48b 95Ž42á89d62n32ý 7259891280494

Možná jsem jen moc rejpal, ale když se přimáčkne ta deska na asfalt, nenadlehčí náhodou zadní kola? To zavání smykem...

0/−1
17.6.2015 18:04

M80a65r39t56i48n 19K31a10r43á92s63e50k 9408953548968

No ona se na ten asfalt primackne diky podtlaku ktery pod sebou vytvori, ne ze by se auto oprelo o desku (neco jako kdyz je vysavac prisaty na koberec, taky klade slusny odpor, ale nic nenadlehcuje)

+1/0
18.6.2015 9:17

R70o46b16b82e84r56t 24B32e34r55g74e33r 2605264229

Na obrázcích je vidět, že se deska vysune. V článku je zmíněno, že se tak děje při nouzovém brždění. Co nikde zmíněno není (nebo jsem si nevšiml) je fakt, jestli se po zabrždění deska sama vrátí na místo a je použitelná dále nebo jestli auto bude nepojízdné a musí do servisu.

+1/0
17.6.2015 14:25

P71e14t87r 91V80i77n62t17r49l46í28k 3276974741

a jak si poradí s překážkami typu koleje, výmoly, díry, kanály, schody apod? to se zřejmě urve co? :-/ Náhodou nápad je to zajímavý, ale nedotažený do konce a zřejmě i drahý a náročný na údržbu či servis

+1/0
17.6.2015 12:57

K83a54r11e93l 17R34y54s 9523229660949

Já bych to viděl spíše jako pomocníka pro krizový okamžik - na normální přibržďování zbytečné, protože to nevyužíváme ani normální brzdy naplno.

+1/0
17.6.2015 14:03

M18a25r34t23i63n 55S76t82a76n50ě78k 3368170623266

Souhlas. Na Českých silnicích to asi bude nepoužitelné.

0/0
17.6.2015 17:14

M91a82r97t43i48n 38K95a34r59á70s30e31k 9668183878278

Tak kolikrat vam spadlo auto do modu nouzoveho brzdeni? mne za 100 000 kilometru jednou.... tzn to asi bude pouzito velmi zridka

0/0
18.6.2015 9:19

J61a74n 35N84o68v47ý 3822353826711

Asi nejezdite po Praze ve spicce. Nejezdim autem uplne denne a za posledni mesic jsem musel nouzove brzdit 3x a z toho 2x v jeden den. Nouzove brzdeni poznam snadno, auto mi pusti samo blikacky.

Kdyz k tomu prictu par situace za rok kde neco prehlednu ja, tak nevim jestli bych chtel na aute takovouhle veci. V provozu mezi normalne brzdicimi auto to zni spis nebezpecne.

0/0
18.6.2015 21:30

I49g25o97r 43G75o74t85t54w18a61l68d 6237338560791

Naopak to zvýší účinek. Ve výmolu si to můžete představit asi jako vyhozenou kotvu. Jenom budete mít chvilku pocit, jako když Vás nakopl rychlík. Horní polovina vozidla bude pokračovat vpřed a podvozek zůstane zaseknutej touhle deskou v zemi. ;-)

Ale ne, přece jen je to prototype. V praxi bych to viděl na nějakou "lyži", která se sklopí, ale v přední části zůstane spojená s podvozkem. V případě díry či výmolu, což se dá mezi koly očekávat, to akorát sklouzne a zlomek vteřiny nebude fungovat. Stejně tak by si to poradilo i s kolejemi.

V této fázi je vaše argumentace zbytečně kritická.

Jinak zmíněné schody... to jsem nepochopil. Vy jezdíte někde padesátkou po schodech? A s kanály asi také problém nebude. Zpravidla mají v sobě díry, kterými se nasaje vzduch, takže přítlak okamžitě klesne na zanedbatelné hodnoty. Snad jen když bude na silnici potopa, tak aby řešení počítalo s tím, že se nebude nasávat jen prach a suchý nepořádek. Ale bez toho by to stejně do provozu nemohlo.

Nápad se mi líbí (samozřejmě do té doby, než s tím přede mnou někdo zabrzdí a naše auta se důkladně seznámí)

0/0
18.6.2015 11:09

O28n10d63ř91e35j 55R25ů67ž62i60č74k42a 3371407322445

Dovedu si to představit spíš jen pro zlepšení toho systému, který brzdí za vás, když je před vámi překážka a vy včas nebrzdíte, tzn. jako výjimečně aktivovaný bezpečnostní prvek. Otázka je, jestli je to fakt bezpečnější...

0/0
17.6.2015 12:55

J24a17n 65B65a55l18o60u37n 5532551793624

By mě zajímalo,co se stane,když se ta deska spustí nad kanál a začne sosat?Jestli to nasaje všechny ty splašky?:-P

+4/−2
17.6.2015 10:53

M79i64c91h61a12l 38J88a29r82o70š 7894450932985

Asi by bylo lepší, kdyby se přisála ta kola než nějaká přídavná deska.

0/0
17.6.2015 10:47

P39e80t25r 10S53z27e77j38u34t 9970255899

Jenže pak nestihne zabrzdit ten co jede za ním...

+2/0
17.6.2015 10:47

K23a71r90e12l 64H81o98r44á15k 2828949823793

Levnější je začít brzdit o 4,5 m dříve a výsledek bude stejný.

0/0
17.6.2015 10:41

M35i11c43h24a40l 46V74í30t61e18k 4315567387557

A nebo nevyjizdet vubec, nejvic nejbezpecnejsi reseni.

+1/0
17.6.2015 11:06

M36i45c11h36a66l 62V85í48t74e57k 4915687357627

Je to urcite dobra vec ale jak bylo receno, clovek bude mit porad nekoho narvaneho v kufru :) ... muselo by se to rozsirit co nejrychleji.

+1/0
17.6.2015 10:34

M93a63r34e97k 29S27ý72k91o76r94a 9193670786256

Dobré. A pokračovat budeme aktivním čelním nárazníkem, který airbagem vystřelí směrem dopředu svou přední traverzovou část, čímž vytvoří autu více prostoru na deformaci a tedy menší ohrožení posádky. Tedy ovšem, na úkor překážky (typicky druhého auta).

0/0
17.6.2015 9:30

M92a19r82t80i18n 53R53ů18ž68i80č68k25a 9274481628679

to přece vystřelí tu zadní nebo boční nebo taky přední :)

větší traverza vyhrává :D

katapult (v tunelu)

+1/0
17.6.2015 9:45
Foto

V66o48j76t48ě66c67h 53P95a57v19l38í63k 5534341404578

Airbagy proti chodcům v čelním nárazníku aktivované ultrazvukem a radarem, které chodci "vyměkčí" srážku s autem už se uvažují a nesmysl to není. Asi by šlo mít i druhý o něco tužší pro srážku s jiným autem.

0/0
17.6.2015 9:56

M94a17r32t81i47n 18R87ů27ž19i49č55k65a 9264591118549

testováno na jakém povrchu? asi ne naše silnice ... počítají i s kanálem, dírou, retardérem, štěrkem a bordelem na silnici?

kolik bude stát výměna když to o něco utrhne nebo na kolik takových brždění je počítané ...

0,1 vteřiny ... ale až po reakci člověka = pomůže to jen pozorným

+1/0
17.6.2015 9:05

M53a23r36e51k 28S11ý75k36o51r38a 9833590446256

Nebo to bude aktivováno radarem automaticky - brzdový asistent ...

0/0
17.6.2015 9:31

M54a24r55t38i67n 32R40ů39ž85i28č39k88a 9314561278979

hmm ... nebo :) - zatím je moc málo informací

0/0
17.6.2015 9:44

M40a41r58e36k 18H10r21u13b15y 6757162551548

Idealni by byl ocelovy kul ktery se zapichne do zeme - zabrzdeni je okamzite ;-)

+6/0
16.6.2015 23:30

P95e79t13r 67V74i33n11t50r70l30í43k 3326224831

a spolujezdci rozmačkaní na skle :-)

+1/0
17.6.2015 12:59

J50o32s87e21f 54V78a33l40a 9520283843883

dost neobratna formulace "

Výhodou zařízení je, že funguje nezávisle na tření mezi pneumatikou a vozovkou " Podminky pro treni budou pro desku a pro pneumatiky zrejme shodne, alespon co se tyce povrchu vozovky,  Dokazu si predstavit, ze na ledu to asi bude klouzat tak jako tak, vyssi treni to bude mit asi u relativne hladkych povrchu typu noveho hladkeho asfaltu bez sterku nebo pisku,  na nezpevnenem povrchu nebo na snehu eventuelne na masivne hrbolatem povrchu se to neprisaje vubec

0/0
16.6.2015 22:28

D45a24n44i34e61l 55M33a83c40á32k 2599854626811

Spíš by měli vymyslet, jak donutit řidiče dodržovat bezpečnou vzdálenost! A ne jim umožnit jezdit rychleji, protože lépe zabrzdi

+1/0
16.6.2015 20:42

A92l95e89x69a38n92d84r 86K36o61s81t87k93a 8112758716494

Jak? Podívejte se na standartní místa kde dochází k nehodám. D1. D5 před Prahou, Nuselský most. Máte snad pocit, že tam lze ve špičkách (kdy se "kupodivu" stávají ty nehody) dodržet něco jako bezpečnou vzdálenost? Když tam jede jedno auto za druhým. A naopak, postavil se kus okruhu, na baranďáku je 1/4 aut a "kupodivu" tam nejsou nehody a zácpy.

0/0
16.6.2015 23:24

M59a49r88e44k 64H36r36u95b80y 6767872101208

Na celem svete doted prvni krok byl, ze v pripade nejakych problemu se policie snazi ty problemy resit - vytyci objizdne trasy, ridi dopravu, kontroluje plynulost (=pokutuje blokovani apod).

Ceska policie naopak v ten moment vyklidi siroke okoli :-/

+1/0
16.6.2015 23:29

D10a37n35i91e95l 39M43a62c57á56k 2959604366171

Nevím, nejsem kompetentní, živím se něčím jiným. Ale co začít u nás řidičů! Uvědomit si,že když se někomu budu permanentně lepit na kufr, tak že v cíli rychleji nebudu, ba právě naopak. Třeba tím, že přestanu stresovat další účastníky provozu, nebo se správně zařazovat do jízdních pruhů. Snad si nemyslíte, že když budu odstup na místo běžně používaných 10 metrů, metrů 25, tak že do cíle přijedete později, nebo ano?

+4/0
17.6.2015 6:39

R71o79m66a38n 82D64o59r20s35k23ý 1926584410638

To ne, ale do tech 25m Vam pri nejblizsi prilezitosti nekdo hodi mysku. Tim nerikam, ze nemate pravdu, ale zkuste nekdy v hustem provozu dodrzovat vetsi rozestupy. Vzdy se najde nekdo, kdo si mysli, ze kdyz bude prejizdet z pruhu do pruhu, ze usetri milion casu.

0/0
17.6.2015 8:48

M42a41r21t18i97n 36R51ů81ž59i68č18k78a 9414151968909

on ji hodí i do 10 m mezery i do menší a ještě ukáže prostředník, když zablikáš nebo zatroubíš - on je ten king a superřidič (předjel přece další auto a je blíž k cíly... o celé tři vteřiny)

0/0
17.6.2015 8:56

M42a48r14e98k 29H33r11u19b58y 6277542491278

Ve meste staci i trimetrova mezera - co na tom, ze s cytrmetrovym autem;-)

Pak zkuste udrzet 2 vteriny odstup :-/

+1/0
17.6.2015 8:59
Foto

V10o77j13t80ě11c97h 25P24a83v51l37í79k 5294961164698

V koloně u Muzea jsou 2 vteřiny odstup tak 40cm. ;-)

+2/0
17.6.2015 9:53

D73a85n27i14e37l 31M60a19c37á63k 2239184196971

A právě o tom mluvím.... Zkusme změnit naše chování! 

Nejedu toho ročně fakt hodně a ne jen v naší zemi. Tohle chování je vidět někde více a někde méně. Čeští řidiči patří rozhodně k těm horším. 

Další taková možnost na zamyšlení je...... Kamiony by neměly mít možnost předjíždět na dvouproudé dálnici a trestat přísně nedodržování předepsaného odstupu 50 metrů.

+1/0
17.6.2015 9:22

A49l19e96x41a42n68d40r 74K60o13s97t75k27a 8632618706494

Bezpečný odstup jsou minimálně 2 vteřiny jízdy. Takže maximální kapacita jednoho pruhu (při zachování bezpěčné vzdálenosti) je někde kolem 0.4 auta za vteřinu. Na dva pruhy je to něco k 3000/h. Zmiňovaná místa jsou mnohem vytíženější. A jediným řešením je kapacitnější komunikace, kam se část těch aut odvede. Viz zmiňovaný Barandovský most. "kupodivu" chytré řešení v podobě ubrání jíszního pruhu na magistrále bez toho, že by mohli řidiči jet jinudy opravdu nefunguje. Většina jich do podobných míst stálých zácp opravdu nejede dobrovolně, ale jen proto, že jinudy to nejde.

+2/0
17.6.2015 8:59

J13o13z12e88f 53D68u31h22a71c56e52k 7701730443110

urcite by to slo, kebyze ludia nemaju nas... v hlavach.

Ale pokial sa stale viac oplati lepit na seba a potom sposobit dopravnu nehodu, ktora sposobi totalnu zapchu tak ok R^R^R^

+1/0
17.6.2015 9:26

A15l74e52x87a69n32d64r 73K10o42s20t66k11a 8392558426554

Přísavka na podvozek. A o kolik sníží brzdnou dráhu nasávající  řidič? :) :)

0/0
16.6.2015 17:04

M74i91c73h15a15l 95P59o65h37o20ř30e96l83s31k88ý 8382631731217

se mi zdá že se poslední dobou montujou do aut samé lepší pohlavní orgány

jako tento    https://www.youtube.com/watch?v=_8nnhUCtcO8

+5/0
16.6.2015 16:33

J88o18s82e78f 79Š48e38m87e20l57í63k 7209421100207

Holeně dost blbě srůstají, jsem slyšel.

0/0
16.6.2015 21:32

M25i98l51o37s10l68a56v 37S13t94r54e52j13č58e87k 2767713743803

To bude super na pojistne podvody.

+1/0
16.6.2015 16:23

P30e65t65r 19V93i34n66t66r71l55í78k 3556194631

zřejmě se taková auta ani nepojistí, pro jistotu ;-D

0/0
17.6.2015 13:01

O82n21d73ř39e22j 45O20k30a60t54ý 7758846922851

vakuum na nasich silnicich ital asi nepotka :-)

+1/−1
16.6.2015 16:06

M83i60c68h86a48l 66K28u88c59h42t41a 6433744114892

No a pro brzdění na dálnici ve vyšších rychlostech bych zavedl brzdicí padák...;-)

+2/0
16.6.2015 15:17

T65o57m25á97š 42V49e74s76e13l42ý 5625458190459

a tehdy získalo slovní spojení hodit kotvu úplně nový význam ;-D

+4/0
16.6.2015 15:03

M15i63c28h49a72l 80S86e93m19r68á70d 3952636327239

Výrobci aut by měli spíše zlepšit stávající technologie než vymýšlet hlouposti...

Příklad:

ABS - fajn věc pro člověka co neumí brzdit na vodě... na suchu na nic... proč se při suchém počasí samo nedeaktivuje?

Tlumiče - většina tlumičů v kombinaci s ABS po nějaké době způsobuje výrazné zhoršení brždění (poskakují kola na výtlucích a ABS to jen zhorší)

Brždění je nejúčinější těsně před zablokováním kola, řešením je udržet tento brzdný účinek, ne rázovat... atd...

Přísavka může fungovat jen na rovném a díky vodě přilnavém povrchu... navíc to bude jen na jedno použití (max. několik)

0/−1
16.6.2015 12:29

M96o79j11m45í28r 70M88o28t68y94č52k44a 3842915824160

... a s vysokou pravděpodobností za vámi pojede někdo bez přísavky a ten vám po tak prudkém zabrzdění následně velice rychle zreviduje obsah kufru.

+3/0
16.6.2015 13:22

P14a82v78e23l 37O77d25r35a37z18i77l 6624159397710

Na suchu deaktivovat? Proč? Když brzdit umíte, jak se kasáte, tak ABS nesepne a když ne, tak se vám holt hodí i na suchu.

+1/0
16.6.2015 22:47

V52l21a54d89i44s81l43a73v 26A43d74a10m79e77c 2385528191278

Mám dojem, že na suchu je brzná dráha s ABS delší.

+1/0
17.6.2015 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.