Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Poklad z českých garáží, legendární Lancia Stratos

Stratos je jedno z nejrychlejších rallyových aut sedmdesátých let a rozhodně patří k nejuctívanějším lanciím. Jeden originální rallyový speciál z roku 1974 je teď v Česku, podle neoficiálních informací stál půl milionu eur, to je čtrnáct milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a63r60e72k 58H91r53u40b68y 6597922711468

Koukam ze na te nutne dekorativni blondyne (2. fotka) je take videt zub casu ;-)

Ale jinak auto krasne, respekt k tem, co s nim umi.R^

0/0
24.6.2015 10:24

J12i56ř97í 33P84a30n26t82l96í98k 8373983564103

Na svou dobu asi dobry jak technicky tak vzhledove... ja osobne jsem rad, ze ziji v dnesni dobe...  Nerikam ze obcas se taky neohlidnu za nejakym tim veteranem...treba stare americke mustangy, dodge, pointiacky to se mi libi.... No a nove taky, dobre ze si clovek muze do garaze poridit takovy kousek kdyz na to finance staci... jinak jsem vdecny za ty nove vozy z dnesni doby

0/0
21.6.2015 18:34

M84i10c32h43a55l 64J92a97r78o42š 7464950792355

Nejkrásnější auto, co kdy jezdilo rally. Tenkrát mi připadalo jak z jiné planety.

+9/0
20.6.2015 22:12

J13a98n 10S38l43a87v23í28k 2511199790626

Mám, ale jen model a spoustu dalších Stratosek z 74,75,76,77,78,79,80,81. Toto auto miluji, miluji, miluji, amore mioR^

+4/0
20.6.2015 21:00

J21o80s51e63f 32V72á12c91h68a39l 2463252472172

Je to dávno, ale jakmile jsem četl Munari, hned mi naskočil Munnacci. Někde vzadu to v mozku je pořád. Ale stejně to byla nádherná auta, tahle Munariho Lancie a Hubáčkova Alpina i Škodovácká dvoustovka RS...

+12/0
20.6.2015 19:26

J52i14n77d65r86i88c49h 90K78u97c98e97r64a 7678855651575

A jakou verzi by z "pokladu" udelal po jedne jizde rallyovy superpilot Landa. Bylo by po ptakach

0/−2
20.6.2015 15:40

O22n62d91ř53e22j 55Č24a20p72k92a 6871651723624

Ono by možná bylo lepší říct, kdo z dnešních jezdců by v soutěžním tempu se Stratosem neboural... elektronika žádná, koní spousta a náhon jen na zadek, taky je dneska člověk vidí pomalu jen v soutěžích historiků, co se jedou na asfaltu, šotolinu nikdo radši nechce riskovat :-)

+1/0
21.6.2015 12:34

J83i90ř36í 45K18r50u85t32i90l 2230294110538

Říkalo se že když se vyvíjel Stratos tak posadili Munariho na sedačku a obestavěli ho.

+6/0
20.6.2015 12:19

P64e33t17r 44M15a13r81š33á61l54e62k 9405582624559

Legenda, jako řada dalších Lancií.

+9/0
20.6.2015 9:00

M23a94r60t34i16n 44Č24e17r38n32ý 7771254711

Jedno z nejkrasnejsich aut na svete. Skoda ze tyto zlata leta motorsportu se uz nikdy nevrati.

+23/0
20.6.2015 3:06

P88a71v78e33l 20N11o59v85o64t58n82y 8629902387313

Krasavice byla a vždy bude. R^

Jen snad že v době skupiny B, byl obvyklý postup special a pak teprve civilní verze.

+11/0
20.6.2015 1:42

T46o72m15á58š 86J39u18r94e61č94k94a 3183492269783

To je celkem sporné, když FIA založila skupinu 4 bylo nutné pro udělení závodní homologace vyrobit 400 stejných kusů, při příchodu "B"čka snížila tuto hranici na 200. takže vyrobit mohli, ale homologaci dostali až po výrobě civilní verze. Ale lancia byla první kdo postavil auto čistě jako závodní speciál, zvlášť ve své skupině kde byl dominantní Fiat 131 Abarth, mimo jiné se stejným počtem vítězství jako stratos. Pro mě osobně je z té doby nejhezčí Ford Escort RS 1800.

0/0
22.6.2015 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.