Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Turínská bestie po sto letech ožívá a plive oheň

Psal se rok 1911, když Pietro Bordino rozparádil přízračný stroj. Automobilismus teprve startoval a ten parádní Fiat S76 právě pokořil světový rychlostní rekord. Už tehdy uměl jet přes 200 km/h. Duncan Pittaway přivedl Turínskou bestii, jak se překrásnému stroji plivajícímu oheň říká, opět k životu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F19r14a32n13t14i52š32e30k 26M48o34s20s 8732543719799

Mám pocit, že jsem přesně tohle video už viděl a je to minimálně rok zpět.

0/0
27.6.2015 14:11

S47t87a16n77i50s43l78a95v 49P37ř29i61b53y13l 1119248321906

Takhle si představuju taxík na cestu do pekla :-)

+4/0
26.6.2015 23:20

M13i46c61h24a57e95l 79K57o63n79e14č38n79ý 6842243819299

Neuvěřitelný, ale asi bych se s tím bál mazat tak rychle .Šířka jenom 130 cm, těžiště asi dost vysoko, no museli to být chlapci odvážní.R^

0/0
26.6.2015 22:19

M86i22r75o71s67l69a52v 17Š63i25m13k67o 7725443322955

Bylo to auto na ovály, klopené zatáčky. Proto má podnázev Brookland 300 HP...

0/0
27.6.2015 10:40

M51a63r67t42i84n 72H57r80o70u85d25n25ý 6458977482756

Shockwave - 60.000 koňských sil:-P

https://www.youtube.com/watch?v=qAkrzEqHHyA

0/0
26.6.2015 22:01

J38a30n 80S37e19d24l40á77k 9912707506424

to je ho*no

0/0
28.6.2015 22:21

R63o53b94e17r68t 15K83r43a60h23u85l11e48c 2273902965824

Čekal sem nějaké nové video ale stroj to teda je

0/0
26.6.2015 21:57

J36i90ř28í 26K64o90p44ř23i50v68a 3414480379648

Brutus... 46 litrů

https://www.youtube.com/watch?v=wJn7LHE83cc

0/0
26.6.2015 21:52

J92i11ř17í 48K16o41p30ř18i75v92a 3644420779178

47 litrů :)

0/0
26.6.2015 21:57

M93i35r70o95s49l80a18v 43Š58i23m47k88o 7135713542635

Obsah 28 338 ccm. Největší objem, co se kdy na závodních drahách objevil. Druhé místo má Higham Special hraběte Zborowského, přes 27 litrů. Třetí místo švýcarský Dufaux, přes 26 litrů.

0/0
27.6.2015 10:39

M24a12r21t85i31n 18H46r20o52u89d51n16ý 6828517332106

28 litr a spotřeba 1 litr na 1 km...;-D

0/0
26.6.2015 21:46

M58i66r16o55s43l69a51v 86Š83i83m66k58o 7345683512265

Přidejte! Nebojte se....Předválečné Auto-Uniony a Mercedesy braly 200 l na 100 km.

0/0
27.6.2015 10:36
Foto

P45a31v38e49l 40M65a30r72t26i33n85e96k 9895655371753

Ted jsem si strik do textilu. Buh znovu ozil.

0/0
26.6.2015 21:16

J71a23n 88G54r15u47b17e80r 6414689971475

Tohle video je starý, už to v Goodwoodu projeli:

https://www.youtube.com/watch?v=bsdWgmp4TaQ

+2/0
26.6.2015 17:39

P33e78t60r 27D31u10c88h46á30č93e59k 6288109843823

A rovnou jim u toho mohli lítat pečení bažanti do huby ;-D

0/0
26.6.2015 21:58

T26o46m64á89š 92Ž28i39t81n62ý 6541610711401

Spotřeba bude asi zajímavá. Spíše v řádech na které jsme zvyklí z letectví :-)

+2/0
26.6.2015 15:55

R82o30m67a97n 95K32a35c92h53l34í78ř 7683651471380

No na té dobové fotce vidím svody a výfuk...s tím by to asi takový bordel nedělalo

0/0
26.6.2015 14:42

A50l28e38x35a15n61d34r 64K94o14s17t54k15a 8492778646754

Počítám, že je tam do budoucna přidělají, ale takhle to vypadalo efektněji.

0/0
26.6.2015 16:26

T47o26m16á47š 72R91e29k13t62o57r 1328914397219

Je to šílená "obluda" řídit bych to nechtěl to muselo být o život se v tom projet...

Jinak mi přejde poněkud divné jak mohl s tímto vozem v  roce 1911 překonat rychlostní rekord 200km/h, kdy u spalovacvích motorů to zvládl už v roce 1909 Victor Héméry s vozem Blitzen Benz a už v roce 1906 překonal v americe 200km/h paromobil.

+1/0
26.6.2015 14:19

T33o61m90á53š 21H35o33l46i34č 5308954121138

Je to priemerná rýchlosť na určenú vzdialenosť nie maximálna.

+1/0
26.6.2015 21:37

D91a24v79i87d 14V55o23j92t28a31s32í13k 7552463162118

a kde je ten cisternový vlečnák na benzín? ;-D by mě zajímalo kolik ta "bestie" sežrala benizínu..

jinak je to nádhera. skoro jako K6S310DR od lokomitov ČKD

0/0
26.6.2015 13:59

J98i75ř41í 13K73o95c30u52r57e34k 6535494245798

Tak moment, tam je 30 litrů na válec!

0/0
26.6.2015 14:55

T80o27m76á88š 26V21a48v76e44r86k83a 7961390432694

hudba jak k baletu, písty jak od Sergeje (neměl on podobnej objem?) a ten zvuk? Tak to je nářez! Škoda, že už tenhle zvuk nemůžeme slyšet u závodů F1

0/−1
26.6.2015 12:46

J30i18ř79í 85S40c33h30w29a70c10h 8288284598446

nezlob se ale přirovnat zvuk tohoto, co se točí max někde okolo 2000 ot k vysokootáčkového motoru F1, to chce hodně velkou představivost....;-)

+1/0
26.6.2015 13:08

T55o31m69á53š 14V50a50v84e77r56k88a 7891590982964

zdá se, že jsi nepochopil text, ale posteskl jsem si nad tím, že mi takovýhle zvuk právě u současné F1 chybí

0/−1
26.6.2015 14:42

J25i88ř97í 90S19c87h13w44a68c37h 8498574958566

jak ti může chybět u F1 něco co tam nikdy nebylo?

+1/0
26.6.2015 20:42

T28o26m91á30š 27V10a40v61e37r85k38a 7281790322114

co třeba 3.5 litr 10ti válec, to dělalo dost podobnej rámus

0/0
26.6.2015 22:50

J39i50ř43í 70S30c72h83w38a29c67h 8348674278346

no rámus to sice dělalo, ale to byla asi ta jediná podobnost.....;-)

+1/0
26.6.2015 22:58

T83o75m11á92š 88V31a38v72e96r39k81a 7951830372694

tu jsem měl na mysli:-)

0/0
26.6.2015 23:54

T14o79m68á33š 21V66a97v98e23r35k36a 7541410622104

Sergej měl sice 12ti válec ale objem něco přes 12lt takže tohle je jednou taková potvora;-D

0/0
26.6.2015 14:50

T58o74m72á44š 12V11a61v27e85r43k79a 7101760452404

ano ale je to jen objem jednoho válce ještě tomu chybí x12 tj. objem celého motoru 150l

0/0
26.6.2015 14:54

T48o76m10á11š 59B63l53e97c92h23a 8261779124

Takhle nějak to musí znít když probudíte draka :-)

0/0
26.6.2015 12:28
Foto

P78e63t94r 82Š40v43e39s32t31k21a 3918676129270

Nechápu, že ten člověk co točil klikou, po naskočení motoru tak klidně stál před autem. Já bych si asi cvkrnul :)

0/0
26.6.2015 11:32

M51i47r77o86s96l31a77v 93Š86i77m41k61o 7505943302735

Fiat S76 přesdívaný Brookland 300 HP. 28 338 ccm, rok postavení 1909. V r. 1913 v USA dosáhl rychlostního rekordu přes 300 km/h. V autě na obrázku sedí Felice Nazzaro, který ho tehdy pilotoval...

+3/0
26.6.2015 11:25

M50i88r84o83s25l16a79v 83Š27i45m11k11o 7255543882195

přezdívaný...

0/0
26.6.2015 11:26

M91i60r36o56s55l44a38v 80B79u11d68a 9172152987812

Tedy to je krása. Ještě že stále existují nadšenci, kteří renovují podobné klenoty a zachovávají je pro další generace.R^

+3/0
26.6.2015 10:06

P88e37t10r 46N50ě77m27e43č36e41k 1972134792843

Tak to je nádhera...ten start je prostě dechberoucí V

+4/0
26.6.2015 9:43

J76a92k70u32b 51F52e58i44f93a27r 7949539556129

Jedním slovem - parádaV!!

Tohle video by si downsizingoví pošuci z Bruséle měli povinně pouštět každé ráno:-P

+14/0
26.6.2015 8:43

O44n15d20ř75e21j 46P28a21n87z54a51r 3678235427915

by jim hrablo a vymysleli 0,125 quadturbo

+5/0
26.6.2015 9:27

J29i24ř46í 35S11c94h33w74a45c81h 8568394398916

pošuci v Bruselu žádný motory nevymýšlejí....

0/−2
26.6.2015 9:33

M15i29r55o33s71l41a90v 36B86u36d67a 9482572807822

Vymýšlejí omezení...mnohdy nesmyslná omezení!

+5/0
26.6.2015 9:59

J77i10ř84í 44S11c12h96w80a17c29h 8118484808456

.....a samozřejmě, kdyby měl konstruktér tehdy turbotechnologii k dispozici, tak by ji určitě použil a možná i to "quadturbo", protože, by mu zvedla výkon, ten by zvýšil rychlost a o tu mu jaksi primárně šlo......ne o nějaký randál....;-)

+2/0
26.6.2015 9:47

J39i39ř88í 87S81c94h48w31a21c88h 8708604388876

až na to, že jakékoliv dnešní V8/6.0 je oproti tomuto jen "downsizingové" prdítko, motůrek do stěračů, či do sekačky na trávu, jak vy turbofobové s oblibou říkáváte. A objem přece naprosto vůbec ničím nenahradíš že? ;-D

+1/0
26.6.2015 9:31

J58a97k42u56b 74F92e62i14f56a54r 7949899136329

ano, jsem turbofob, teda pokud tak nyzýváte lidi, kterým se pro auto střední třídy nelíbí motorizace 1,4TSI.

0/0
26.6.2015 14:37

J74i26ř51í 39S52c54h51w96a38c58h 8688984868386

turbofobem nazývám lidi, kteří o turbu vedou haterské řeči, jak někde v hospodě. Může se ti nelíbit jakákoliv motorizace v jakémkoliv autě, na to máš právo, to z tebe turbofoba neudělá. Mě se se třeba nelíbila motorizace v Trabantu. Jenže ta dvoudobá dvouválcová šestistovka, tam byla jediná motorizace.... citíš v tom jakýsi malý rozdíl? Cítíš, že si můžeš vybrat jinou motorizaci?

M6 má v základu sice 2.0/145k, kterou pro střední třídě určitě považuješ za dostatečnou základní motorizaci. Jenže si představ že na to "ubohé" 1.4TSI/150k bohužel nestačí. Při 4000 otáčkách dostane M6 jen 120 koní ale Superb s tím ubohým 1.4TSI "jenom" 150koní.....a při všech nižších otáčkách bude poměr výkonů obdobný, při vyšších otáčkách se M6 začne trochu dotahovat.....

nj, čekám zase něco teoretického o spolehlivosti.... protože výkonově je to o ničem.....

+2/0
26.6.2015 21:23

P77e72t54r 40S50t68e92j58s31k67a91l 3159518764356

Zvlastni ze vsichni se rozciluji nad downsizingem, ale nikdo ty velke atmosfericke benziny uz nekupoval. Mozna ty postesky smeruji k mizejicim 1.9 turbonaftam, ale turbonafta ma taky hodne daleko od objemnych benzinovych atmosfer.

0/0
26.6.2015 10:04
Foto

P41e43t85r 15P45r98o46c72h28á30z84k42a 3172116142964

Nádhera a úžasný zvuk.Jen jezdit s tím bych moc odvahu neměl.R^

+14/0
26.6.2015 5:55

L16u92d75ě74k 77Š81t49í58p61a62l 2819661303712

Protože nesplňuje normu Euro 6 a má velké emise CO2? :D

+1/0
26.6.2015 8:35
Foto

R49o98m30a13n 27V35i23e81t92z77e 9351812229300

Ne, protože v té době bylo běžné mít brzdu jen na zadní nápravě a to bubnovou v hliníkovém bubnu. Jezdilo se na kolech ne širších než pár desítek cm a obrovský motor se jen obtížně dávkoval na výkonu

+7/0
26.6.2015 8:46

D82a59n51i29e62l 93S98o58b10o59t63a 9619464556820

Mm :-)

0/0
26.6.2015 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.