Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Turínská bestie po sto letech ožívá a plive oheň

Psal se rok 1911, když Pietro Bordino rozparádil přízračný stroj. Automobilismus teprve startoval a ten parádní Fiat S76 právě pokořil světový rychlostní rekord. Už tehdy uměl jet přes 200 km/h. Duncan Pittaway přivedl Turínskou bestii, jak se překrásnému stroji plivajícímu oheň říká, opět k životu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F64r54a44n39t91i80š19e69k 51M55o72s53s 8492213449269

Mám pocit, že jsem přesně tohle video už viděl a je to minimálně rok zpět.

0/0
27.6.2015 14:11

S13t79a52n29i53s20l77a80v 57P55ř57i31b50y86l 1639258501116

Takhle si představuju taxík na cestu do pekla :-)

+4/0
26.6.2015 23:20

M21i54c32h60a75e55l 91K84o11n74e17č33n23ý 6722113649869

Neuvěřitelný, ale asi bych se s tím bál mazat tak rychle .Šířka jenom 130 cm, těžiště asi dost vysoko, no museli to být chlapci odvážní.R^

0/0
26.6.2015 22:19

M76i84r59o72s53l76a62v 80Š46i32m86k28o 7635903572135

Bylo to auto na ovály, klopené zatáčky. Proto má podnázev Brookland 300 HP...

0/0
27.6.2015 10:40

M47a98r88t92i51n 13H96r37o68u19d12n72ý 6338417842306

Shockwave - 60.000 koňských sil:-P

https://www.youtube.com/watch?v=qAkrzEqHHyA

0/0
26.6.2015 22:01

J85a98n 85S40e89d38l67á77k 9682787396324

to je ho*no

0/0
28.6.2015 22:21

R14o65b46e82r59t 30K74r73a22h70u45l72e86c 2323142435734

Čekal sem nějaké nové video ale stroj to teda je

0/0
26.6.2015 21:57

J89i57ř14í 47K66o42p64ř15i27v22a 3194400219348

Brutus... 46 litrů

https://www.youtube.com/watch?v=wJn7LHE83cc

0/0
26.6.2015 21:52

J71i73ř74í 32K12o72p28ř23i12v66a 3214180259638

47 litrů :)

0/0
26.6.2015 21:57

M22i52r67o34s34l13a78v 31Š34i84m46k33o 7815773412185

Obsah 28 338 ccm. Největší objem, co se kdy na závodních drahách objevil. Druhé místo má Higham Special hraběte Zborowského, přes 27 litrů. Třetí místo švýcarský Dufaux, přes 26 litrů.

0/0
27.6.2015 10:39

M64a42r11t46i72n 98H21r98o11u70d55n75ý 6548477352586

28 litr a spotřeba 1 litr na 1 km...;-D

0/0
26.6.2015 21:46

M27i10r91o73s54l84a16v 17Š54i50m49k88o 7845783902505

Přidejte! Nebojte se....Předválečné Auto-Uniony a Mercedesy braly 200 l na 100 km.

0/0
27.6.2015 10:36
Foto

P80a93v11e78l 17M77a90r23t40i67n32e63k 9575135761863

Ted jsem si strik do textilu. Buh znovu ozil.

0/0
26.6.2015 21:16

J58a87n 15G80r85u67b63e78r 6354929901315

Tohle video je starý, už to v Goodwoodu projeli:

https://www.youtube.com/watch?v=bsdWgmp4TaQ

+2/0
26.6.2015 17:39

P59e32t24r 31D79u14c93h59á46č56e51k 6488199773423

A rovnou jim u toho mohli lítat pečení bažanti do huby ;-D

0/0
26.6.2015 21:58

T85o62m52á58š 51Ž73i61t40n96ý 6721200631231

Spotřeba bude asi zajímavá. Spíše v řádech na které jsme zvyklí z letectví :-)

+2/0
26.6.2015 15:55

R40o31m52a23n 85K68a63c18h53l11í82ř 7533181261500

No na té dobové fotce vidím svody a výfuk...s tím by to asi takový bordel nedělalo

0/0
26.6.2015 14:42

A11l45e66x70a17n35d76r 26K82o44s49t57k96a 8902268576684

Počítám, že je tam do budoucna přidělají, ale takhle to vypadalo efektněji.

0/0
26.6.2015 16:26

T49o79m28á24š 14R38e62k49t23o33r 1428604687159

Je to šílená "obluda" řídit bych to nechtěl to muselo být o život se v tom projet...

Jinak mi přejde poněkud divné jak mohl s tímto vozem v  roce 1911 překonat rychlostní rekord 200km/h, kdy u spalovacvích motorů to zvládl už v roce 1909 Victor Héméry s vozem Blitzen Benz a už v roce 1906 překonal v americe 200km/h paromobil.

+1/0
26.6.2015 14:19

T42o56m21á39š 60H16o48l56i87č 5638154691778

Je to priemerná rýchlosť na určenú vzdialenosť nie maximálna.

+1/0
26.6.2015 21:37

D45a21v66i27d 36V52o24j13t38a96s35í96k 7172133312928

a kde je ten cisternový vlečnák na benzín? ;-D by mě zajímalo kolik ta "bestie" sežrala benizínu..

jinak je to nádhera. skoro jako K6S310DR od lokomitov ČKD

0/0
26.6.2015 13:59

J11i43ř64í 23K39o17c11u84r61e65k 6515304925918

Tak moment, tam je 30 litrů na válec!

0/0
26.6.2015 14:55

T43o59m26á38š 56V16a16v18e54r11k14a 7581850412534

hudba jak k baletu, písty jak od Sergeje (neměl on podobnej objem?) a ten zvuk? Tak to je nářez! Škoda, že už tenhle zvuk nemůžeme slyšet u závodů F1

0/−1
26.6.2015 12:46

J27i62ř85í 29S49c56h47w38a19c81h 8648694118926

nezlob se ale přirovnat zvuk tohoto, co se točí max někde okolo 2000 ot k vysokootáčkového motoru F1, to chce hodně velkou představivost....;-)

+1/0
26.6.2015 13:08

T19o45m41á26š 62V56a86v91e46r94k37a 7561670372134

zdá se, že jsi nepochopil text, ale posteskl jsem si nad tím, že mi takovýhle zvuk právě u současné F1 chybí

0/−1
26.6.2015 14:42

J51i98ř29í 22S48c13h40w15a45c69h 8868214878286

jak ti může chybět u F1 něco co tam nikdy nebylo?

+1/0
26.6.2015 20:42

T74o50m45á16š 61V90a67v26e68r78k95a 7251340252904

co třeba 3.5 litr 10ti válec, to dělalo dost podobnej rámus

0/0
26.6.2015 22:50

J90i91ř87í 19S34c67h81w45a57c62h 8888784398956

no rámus to sice dělalo, ale to byla asi ta jediná podobnost.....;-)

+1/0
26.6.2015 22:58

T56o74m44á98š 72V70a53v91e49r16k45a 7441340392494

tu jsem měl na mysli:-)

0/0
26.6.2015 23:54

T25o32m77á24š 24V54a76v98e11r62k60a 7911150862534

Sergej měl sice 12ti válec ale objem něco přes 12lt takže tohle je jednou taková potvora;-D

0/0
26.6.2015 14:50

T71o22m38á30š 22V14a61v26e60r53k47a 7971520802724

ano ale je to jen objem jednoho válce ještě tomu chybí x12 tj. objem celého motoru 150l

0/0
26.6.2015 14:54

T89o42m52á94š 42B39l20e63c25h51a 8781749424

Takhle nějak to musí znít když probudíte draka :-)

0/0
26.6.2015 12:28
Foto

P45e22t78r 48Š15v94e44s33t16k14a 3278456639160

Nechápu, že ten člověk co točil klikou, po naskočení motoru tak klidně stál před autem. Já bych si asi cvkrnul :)

0/0
26.6.2015 11:32

M27i69r75o55s34l28a37v 72Š27i49m19k53o 7245603572225

Fiat S76 přesdívaný Brookland 300 HP. 28 338 ccm, rok postavení 1909. V r. 1913 v USA dosáhl rychlostního rekordu přes 300 km/h. V autě na obrázku sedí Felice Nazzaro, který ho tehdy pilotoval...

+3/0
26.6.2015 11:25

M77i42r38o28s79l47a74v 97Š92i56m46k49o 7825383342595

přezdívaný...

0/0
26.6.2015 11:26

M78i32r92o93s48l95a54v 56B14u72d94a 9382382607792

Tedy to je krása. Ještě že stále existují nadšenci, kteří renovují podobné klenoty a zachovávají je pro další generace.R^

+3/0
26.6.2015 10:06

P74e93t35r 84N16ě44m36e78č93e77k 1612764802873

Tak to je nádhera...ten start je prostě dechberoucí V

+4/0
26.6.2015 9:43

J88a88k25u58b 74F91e67i63f72a81r 7869819236169

Jedním slovem - parádaV!!

Tohle video by si downsizingoví pošuci z Bruséle měli povinně pouštět každé ráno:-P

+14/0
26.6.2015 8:43

O52n45d68ř42e75j 62P73a88n12z48a53r 3438945237985

by jim hrablo a vymysleli 0,125 quadturbo

+5/0
26.6.2015 9:27

J70i43ř76í 74S26c83h16w23a78c84h 8878254218306

pošuci v Bruselu žádný motory nevymýšlejí....

0/−2
26.6.2015 9:33

M52i97r34o31s29l36a58v 18B29u11d28a 9232102857752

Vymýšlejí omezení...mnohdy nesmyslná omezení!

+5/0
26.6.2015 9:59

J15i41ř96í 53S63c11h48w19a17c96h 8328464328886

.....a samozřejmě, kdyby měl konstruktér tehdy turbotechnologii k dispozici, tak by ji určitě použil a možná i to "quadturbo", protože, by mu zvedla výkon, ten by zvýšil rychlost a o tu mu jaksi primárně šlo......ne o nějaký randál....;-)

+2/0
26.6.2015 9:47

J56i87ř47í 61S67c58h50w29a21c74h 8868504628236

až na to, že jakékoliv dnešní V8/6.0 je oproti tomuto jen "downsizingové" prdítko, motůrek do stěračů, či do sekačky na trávu, jak vy turbofobové s oblibou říkáváte. A objem přece naprosto vůbec ničím nenahradíš že? ;-D

+1/0
26.6.2015 9:31

J75a56k12u82b 30F46e73i52f90a71r 7579299146879

ano, jsem turbofob, teda pokud tak nyzýváte lidi, kterým se pro auto střední třídy nelíbí motorizace 1,4TSI.

0/0
26.6.2015 14:37

J27i34ř96í 89S35c28h71w22a79c60h 8418364358856

turbofobem nazývám lidi, kteří o turbu vedou haterské řeči, jak někde v hospodě. Může se ti nelíbit jakákoliv motorizace v jakémkoliv autě, na to máš právo, to z tebe turbofoba neudělá. Mě se se třeba nelíbila motorizace v Trabantu. Jenže ta dvoudobá dvouválcová šestistovka, tam byla jediná motorizace.... citíš v tom jakýsi malý rozdíl? Cítíš, že si můžeš vybrat jinou motorizaci?

M6 má v základu sice 2.0/145k, kterou pro střední třídě určitě považuješ za dostatečnou základní motorizaci. Jenže si představ že na to "ubohé" 1.4TSI/150k bohužel nestačí. Při 4000 otáčkách dostane M6 jen 120 koní ale Superb s tím ubohým 1.4TSI "jenom" 150koní.....a při všech nižších otáčkách bude poměr výkonů obdobný, při vyšších otáčkách se M6 začne trochu dotahovat.....

nj, čekám zase něco teoretického o spolehlivosti.... protože výkonově je to o ničem.....

+2/0
26.6.2015 21:23

P30e31t65r 23S47t34e43j59s93k48a26l 3849258144966

Zvlastni ze vsichni se rozciluji nad downsizingem, ale nikdo ty velke atmosfericke benziny uz nekupoval. Mozna ty postesky smeruji k mizejicim 1.9 turbonaftam, ale turbonafta ma taky hodne daleko od objemnych benzinovych atmosfer.

0/0
26.6.2015 10:04
Foto

P75e14t48r 54P61r11o86c77h96á24z44k50a 3622756502514

Nádhera a úžasný zvuk.Jen jezdit s tím bych moc odvahu neměl.R^

+14/0
26.6.2015 5:55

L92u20d86ě32k 68Š15t44í80p79a53l 2669391573722

Protože nesplňuje normu Euro 6 a má velké emise CO2? :D

+1/0
26.6.2015 8:35
Foto

R49o12m67a25n 14V55i92e81t72z83e 9421532679970

Ne, protože v té době bylo běžné mít brzdu jen na zadní nápravě a to bubnovou v hliníkovém bubnu. Jezdilo se na kolech ne širších než pár desítek cm a obrovský motor se jen obtížně dávkoval na výkonu

+7/0
26.6.2015 8:46

D13a82n80i83e52l 96S32o73b38o81t37a 9699694676740

Mm :-)

0/0
26.6.2015 9:39







Najdete na iDNES.cz