Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušili vám úředně auto? Pošlete nám jeho fotku a příběh

Od července už nelze dokončit registraci vozidla v takzvaném polopřevodu. Takové auto už do registru aut přihlásit nepůjde, uvedlo ministerstvo dopravy. Pošlete nám fotku auta, které vám úřad vyřadil z registru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a73n 77P52r14i28c58h13y86s18t77a73l 8791158873

"Problematikou polopřevodů se zabývá novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která možnost nepřihlášení vozidla od letošního roku omezuje. Odhlášení a přihlášení už nejsou dva samostatné úkony. Nově musí původní i nový majitel na úřad společně, nebo zmocnit toho druhého, či případně třetí stranu. "

Aneb at ziji byrokrati....

Ja jsem v dubnu koupil ojeteho Smarta pro manzelku a na zadny urad jsem nemusel ani ja ani prodavajici. Cely prevod byl otazkou mene nez 10 minut pres internet. Bylo treba k tomu mit jen maly i velky technicak od prodavajiciho, na kterych jsou autorizacni kody a zaplatit (kartou) poplatek za prevod vozidla.

0/0
10.7.2015 16:26

F73r77a26n45t57i93š63e69k 68S22k57u51p54l82í98k 7602292821612

Na druhou stranu je pozitivní, že už nebude nutné dělat takovou prasárnu, jako je na ilustračním fotu-nové RZ na starém žigulíku působí jako pěst na oko.

+1/−1
4.7.2015 8:00

P14a15v61e97l 86O70d38r75a15z79i96l 6344879117840

Jsem sám, kdo ví, že teprve při dokončení převodu se platí ekolikvidační poplatek?

+1/0
3.7.2015 9:01

J76a42r56o71s21l21a25v 36P96r30u28s97a 9832140552734

no ja mel likvidaci zdarma ale uz je to 5let po likvidaci sem ho mohl teprve vyradit kdybych vedel ze to pude i takhle mohl sem mit auto dal v klidu ho rozprodat a mit ho vyrazeny

0/0
3.7.2015 9:25

P67a28v16e10l 12O48d49r39a76z96i39l 6814669367190

Přesně takR^

0/0
26.7.2015 22:05

J73i21n36d37ř48i18c67h 34Š16k83o42p10e13k 4665821120465

a kdy jindy by se ekopoplatek asi tak platil ?

0/0
5.7.2015 23:09

P61a89v33e85l 61O45d18r10a45z26i88l 6534839167620

Třeba při odhlášení z původního  majitele? Takhle je jasné, proč bylo tolik aut v polopřevodu, moc jiných výhod, než nezaplacení pěti - desíti tisíc to asi nemělo.

0/0
26.7.2015 22:07

E84v92z90e58n 75S45o30u66k83u84p 1167964446658

Nepošlu...

+2/0
2.7.2015 22:06

J46i91n25d17ř15i94c15h 90Š10k72o75p20e47k 4935331610715

Ideálně pošlete s fotkou ke zveřejnění i celé jméno a příjmení nebo svou fotku, ať mají čtenáři představu, jak vypadá bordelář, který nebyl schpný minimálně půl roku, spíše však několik let dohlásit své auto (což byla otázka na jedno půldne i s cestou na STK)

+12/−7
1.7.2015 20:15

P31e89t50r 50B37á31č62a 8455626755825

My se spolu skoro nikdy neshodnem, ale tady jednoznacne R^:-)

+2/−3
1.7.2015 20:36

J36i51n95d97ř25i84c38h 21Š92k48o92p15e88k 4195821530645

ale tak je to dobře. Vždyť by to byla nuda, kdyby měli všichni nebo velká většina stejný názory

+1/0
1.7.2015 21:37

J51a83k58u45b 92Š44a65f68a23n13d10a 7395487331771

Jenže někteří to neudělali záměrně, ne z lenosti nebo bordelářství.

+4/−2
1.7.2015 20:45

J53i18n91d84ř87i47c97h 53Š55k40o55p81e21k 4165961840845

když škrtnu nedotažení převodu z lenosti, bordelářství a neúmysl, tak kolik a jakých případů mi zbyde ?

Napadají mě ty, kdy člověk koupil auto na jednu STK a cena za převod převyšovala hodnotu vozu. U takových šrotů je ale dobře, že ze silnic zmizly

+6/−5
1.7.2015 21:39

O46n13d10ř68e41j 26Č67a37p91k96a 6851451143424

Napadá mě ještě někdo, kdo si renovuje veterána (nebo auto, kterému těch 30 let ještě není, ale brzo bude). Proč se otravovat s úřadem, když to auto teď jezdit stejně nemůže a na veteránské značky dát půjde kdykoliv...

+2/0
2.7.2015 1:48

J49i39n10d30ř10i70c84h 10Š19k20o37p75e33k 4855461790835

to ale není důvod, to je lenost. Navíc v době, kdy autu ještě 30 let není, tak majitel apriori předpokládá, že auto bude několik let (do dovršení 30 let) stát. To je opravdu důvod nutný zřetele

0/−3
2.7.2015 6:39

J75a98n 10D69l16o17u20h26ý 7264939980529

Vetsina aut urcena k renovaci je napriklad kupa rozebranych dilu, s tim tezko projdete evidencni kontrolou, ktera ve sve podstate neresi vubec nic, jenom buzeruje noveho majitele zbytecnym urednim ukonem. Dalsi varianta poloprevodu je napriklad stare auto neplnici euro normu, kde dan je stejne vysoka jako cena vozu :-D a sroto byt nemusi! A opet je to urednicka buzerace, protoze eko dan lze v praze platit POUZE na jednom miste, nikoliv na kazdem registru!

+1/0
2.7.2015 7:51

J43i64n14d25ř40i35c80h 49Š31k96o75p73e19k 4365751820945

Kdo renovuje auta, ví (nebo měl by vědět), co vše se při evidenčce kontroluje a jak tedy mohou auto ještě rozebrat, aby prošlo. Resp. s čím musím dva dny počkat, než vyřídím papíry

Pokud je hodnota vozu srovnatelná s ekodaní, na renovaci to těžko bude. Spíše to šrotu

0/−2
2.7.2015 8:10

O45n83d61ř91e96j 25Č39a95p32k32a 6231151303574

Pokud mám rozebraného veterána v polopřevodu a vím, že ho nikdy nebudu chtít dávat na normální značky, tak prostě není důvod zabíjet čas ve frontách na registru... auto teď papírově zanikne, ale až ho dodělám, na zelené značky přihlásit půjde.

+4/0
2.7.2015 10:14

J37i29n94d92ř79i11c94h 82Š64k49o13p19e66k 4715331860215

takže jako veterána lze postavit i auto jednou z registru vyřazené a třeba i bez TP ?

Jestli jo, tak bych řek,že na silnicích přibyde veteránů

0/0
2.7.2015 11:18

O70n36d63ř33e96j 82Č22a46p42k80a 6111341143324

Jestli si to pamatuju dobře, tak jde (ale musí být starší než 30 let a ve výborném stavu, ideálně jako by to právě vyjelo z fabriky). Záleží na komisařích v příslušném veterán klubu, jestli vám to uznají.

+1/0
2.7.2015 11:35

J21i12n11d82ř92i17c41h 92Š27k54o42p73e93k 4305721370285

ttj, i když jsem doteď myslel, že právě podmínkou uznání za veterána je originální stav a to včetně TP

0/0
2.7.2015 12:21

O35n95d68ř89e17j 47Č45a90p86k24a 6911551953714

Myslím, že tady je účelem dokumentace (pokud se nějakou vůbec povede získat, v případě nějakého předválečného kousku nalezeného ve stodole to může být problém) hlavně prokázání původu toho auta - aby tam někdo neprotlačil repliku bez historické hodnoty. Techničák by měl stačit i ten, co bude teď po administrativním zrušení auta neplatný.

0/0
2.7.2015 14:39

J70i61n47d30ř25i59c40h 40Š68k65o38p61e69k 4135341550925

ale takhle starý auta v polopřevodu určitě nebudou. Pochybuji, že před válkou byl nějaký registr vozidel, který by měl následovníka v současné podobě

0/0
2.7.2015 15:08

O20n45d22ř21e26j 66Č86a30p24k85a 6891471203684

Já to dával spíš jako příklad, proč to musí jít i bez papírů. Polopřevod se bude týkat novějších věcí (staré škodovky, jedničkový Golf, první generace Escortu...)

0/0
2.7.2015 16:33

J31i64n17d21ř58i44c88h 42Š67k62o96p43e98k 4865821910515

chápu, ale já se snažím dobrat nějaké objektivní pravdy.

Na tomto zrušení tedy nebudou biti lidi tvořící veterána. Takže to vypadá, že to dopadne akorát na lenochy a vyčůránky, což je v pořádku

0/−1
2.7.2015 19:28

J79a50n 12D79l38o39u84h50ý 7474609390769

Kdo renovuje a sbira auto, casto kupuje od puvodnich majitelu "srotu" auto ve stavu, kdy to sotva samo je schopne vyjet z garaze a o kompletnosti vsech dilu nemluve.... Vy nemate ani potuchy jak komplikovane muze byt ziskat urcite auto "stojici" 40 let ve stodole zpet na znacky a vubec prehlasit to na sebeR^

0/0
2.7.2015 13:01

J48i70n19d13ř57i26c13h 34Š23k90o86p40e23k 4115231340425

možná nemám představu o náročnosti renovace, ale vím, co kontrolují na evidenční kontrole a určitě není nutné, aby auto bylo v pojízdném stavu. Dále pro přehlášení není nutnost platné STK.

Sám jsem těsně před ekodaní prodával zachovalého žigula a kupec ho chtěl jako základ na veterána. Určitě to ale nebylo tak, že by bral jakýkoli stav, hledal maximálně zachovalého, případně s menší korozí vyměnitelných dílů. Určitě by na tyto účely nekoupil hnijící hromadu rezu

0/−1
2.7.2015 13:36

J74a44n 49D72l83o19u18h80ý 7824799270559

Auto pro evidencni kontrolu musi byt kompletni, coz treba v pripade 40 let stareho Porsche "pred renovaci" je problem. nejakyho zigula si strcte mezi pulky, tech bylo pred eko-dani na prodej mraky.

0/0
3.7.2015 6:16

J80i80n94d27ř32i63c14h 79Š40k73o72p91e14k 4215651490885

auto při evidenční kontrole nemusí být kompletní, pokud si najdeš, co vše se při EK kontroluje, dojde ti to.

Navíc není problém udělat evidenční kontrolu např. bouraného auta (pokud se bouračka prodává před opravou)

Mezi půlky si strč co chceš, pokud je pro tebe těžké diskutovat aspoň trochu slušně, nikdo tě nenutí odpovídat

0/0
5.7.2015 23:08

J55a94n 63D50l10o73u76h29ý 7674679870389

Aha takze kdyz mam carreru bez motoru, tak jak prosim pekne udelam EK?

0/0
6.7.2015 12:02

P85e12t45r 32V38o94ň68k32a 2357433709483

To byla finanční injekce pro stát, průměrně 7 tisíc zlodějského a bezdůvodného eko poplatku za jedno auto, 280 melounků za dva týdny, jen to prosvištělo. Možná ještě více.;-D

+15/−1
1.7.2015 19:28

P60e50t69r 33T82. 33D94v63o23ř27á42k 4784538783

Tvrdíte, že na těch vyřazených vozech byl zaplacen eko poplatek? Buďto se snažíte lhát, nebo tomu vůbec nerozumíte.

0/−8
1.7.2015 22:15

J60a22n 37D39l93o77u12h43ý 7174449770329

Spravne je "to by byla". Opet si to Bures s Tokem blbe spocitali :-D takovych aut kde se vyplati doplatit eko dan je minimum.

+1/0
2.7.2015 7:54

P81r84o32u77z49a 94Z54d92e27n27ě49k 4816652546503

Pokud někdo chtěl šmahem zlikvidovat nepořádek v registru zaviněný přechodem na jiný systém rozhodnutím státu v roce 2012 (nedotažené převody jsou pouze zástupný problém, jelikož legislativa platná před tímto rozhodnutím měla páky ohledně této oblasti, ale z nepochopitelných důvodů je nevyužívala) měl se nejdřívě co nejvíce zjednodušit samotný přepis vozidel, který by neměl být vázaný příslušně k místě bydliště prodávajícího či kupujícího. Registr vozidel by nemusel vyžadovat evidenční prohlídky, platnost STK či pojištění (od toho je tu policie) a měla se zrušit ekodaň bez náhrady. Dále těžkopádný a zkostnatělý systém tzv depozitu, to ja taky kapitola sama pro sebe.

+20/0
1.7.2015 19:02

D54e58n41i33s 83W20i10t64z73k53u 3333981629137

konečně jsem se zbavil neexistujících aut,ještě čekám na leden a už tam budu mít jenom auta,co opravdu vlastním

+11/0
1.7.2015 18:49

M82a27r87e47k 60K55o54s67t67e33l25e61c14k95ý 6933666868

Nesmyslná mediální kampaň hloupých novinových pisálků!

Auto vám sice předně zrušili , ale kvůli vaší vlastní lenosti nebo blbosti! Na převod, či přepis vozidla byla vždycky stanovena lhůta. Tan, kdo ji "nestihl" nebo spíše nedbal, teď spláče sám nad sebou a dobře mu tak.

+21/−12
1.7.2015 17:31

J84o44h46a77n 59Z96i44n22g58e37l 2601335256461

Stát nemá co rušit soukromý majetek. To jsou totalitní praktiky.

+16/−16
1.7.2015 17:42

P21e36t15r 78T65. 93D37v97o86ř26á39k 4954378363

To auto můžete vlastnit třeba do soudného dne. Teď může řvát jen ten, kdo nedodržoval zákon.

+15/−6
1.7.2015 17:51

P89e53t23r 79V39o17ň54k49a 2647683699683

nebo ten co se nechtěl nechat bezdůvodně okrádat státem. Chtěl bych,aby stát do poslední koruny doložil, kde zkončili peníze vybrané na ten jejich takzvaný ekopoplatek.;-O

+11/−1
1.7.2015 19:31

P59e85t37r 39T18. 55D41v28o45ř95á19k 4684958793

No tak přesně ti co auto nechali v polopřevodu, tak ti ten eko poplatek nechtěli platit. Ti nemají nárok na dotazy.

+4/−9
1.7.2015 19:34

J54a47r18o51m68í53r 31K41r28á30l 4160829594769

A divíte se ?  Ekopoplatek za auto, které je často ekologičtějčí, než jiné, za které se poplatek neplatí ?

+12/−1
1.7.2015 19:53

P51e66t54r 91T38. 63D28v51o54ř97á92k 4104278663

Často? Smích. Eko poplatek neschvaluji, ale tohle nemyslíte snad vážně? Ono se časem ukáže co za auta bylo vyřazeno. A i kdyby. Je to fér vůči těm, co poplatek zaplatili?

+2/−4
1.7.2015 20:01

J92a73r51o34m90í97r 12K79r21á47l 4380509394799

Ano, podle techniků při měření emisí je např. 15 let starý Golf s najetými 70 tisíci lepší, než 5 let starý s 150 tisíci.  Nefér je "ekologický" poplatek, který se nestanovuje podle ekologických kriterii, ale podle věku.

+12/0
1.7.2015 20:07

P53e79t40r 14T73. 72D53v66o55ř50á54k 4344718613

No dobře, beru. Už jednou jsem řekl, že nejsem zastánce eko poplatku. Již jsem auto, které eko poplatku podlehalo prodával a nový majitel eko poplatek musel platit. Tím mi tenkrát stát snížil hodnotu vozu o 3000. A proto. Když 99% lidí se tomuto poplatku dle zákona pořídilo, nevidim důvod, proč ho lidem, kteří nechali auto v poloprevodu odpouštět. Měli 6 měsíců na nápravu.

+1/−4
1.7.2015 20:12

J84a75k79u78b 17Š36a32f13a13n47d38a 7225267251211

Ten poplatek se nestanovuje podle věku ale podle EURO.

0/0
1.7.2015 20:50

M84i83c87h46a80l 34F48r43ý71d26a 1472499783722

což víceméně souvisí s tím věkem...;-)

+2/−1
1.7.2015 21:56

D52e47n22i13s 29W68i37t40z98k43u 3813251859987

nesouvisí,mám auto z roku 94 a plní EURO2

+1/−1
1.7.2015 22:31

T16o69m91á13š 18J44u44r51e85č54k33a 3763172619103

Záleží v jaké zemi a a jak byl vůz homologován, ale obecně se praktikuje stáří vozu. 1992-1996 Euro I 1997-2000 Euro II takto zaplatíte eko daň, pakliže máte v VT uvedenou jinou normu homolgace, pak platíte jinak.

+1/0
2.7.2015 11:37

P63e40t95r 41V60o50ň86k57a 2757103699863

Jo teď je stát donutil, pro drtivou většinu lidí byl nakonec ten ekopoplatek menší zlo, protože budou mít ještě chvíli čím jezdit do práce (tedy pokud jim zůstali ještě nějaké kačky na opravy) , stát tímto okradl ty nejchudší i o to málo co měli, jelikož jim na jejich starý ale funkční a sloužící majetek uvalil daň v hodnotě více než 100% ze zůstatkové ceny. A prodat takové auto bylo nemožné 7000 hodnota auta, ekopoplatek 10 000, plus převod a přepis cca další tisícovka.

Dobrá zlodějina od státu, ale co to je tady běžná věc, chudina zaplatí vše. S nárokem na dotazy to nemá co dělat.Rv

+6/0
1.7.2015 20:01

P40e90t89r 50T34. 41D98v53o48ř96á46k 4294758613

Mám auto v hodnotě 150000. Na jaře na tk to bylo s velkými výtkami. Auto v hodnotě 10000 je vrak a nepatří na silnici. Pokud má tp, je podplacená, o tom jsem přesvědčen. Oprava komponent, které jsou pro provoz na komunikaci potřebné, stojí a mají hodnotu víc jak 10000.

0/−12
1.7.2015 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.