Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušili vám úředně auto? Pošlete nám jeho fotku a příběh

Od července už nelze dokončit registraci vozidla v takzvaném polopřevodu. Takové auto už do registru aut přihlásit nepůjde, uvedlo ministerstvo dopravy. Pošlete nám fotku auta, které vám úřad vyřadil z registru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a51n 36P20r48i67c44h49y21s90t10a43l 8651718193

"Problematikou polopřevodů se zabývá novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která možnost nepřihlášení vozidla od letošního roku omezuje. Odhlášení a přihlášení už nejsou dva samostatné úkony. Nově musí původní i nový majitel na úřad společně, nebo zmocnit toho druhého, či případně třetí stranu. "

Aneb at ziji byrokrati....

Ja jsem v dubnu koupil ojeteho Smarta pro manzelku a na zadny urad jsem nemusel ani ja ani prodavajici. Cely prevod byl otazkou mene nez 10 minut pres internet. Bylo treba k tomu mit jen maly i velky technicak od prodavajiciho, na kterych jsou autorizacni kody a zaplatit (kartou) poplatek za prevod vozidla.

0/0
10.7.2015 16:26

F97r47a14n38t18i45š13e71k 45S44k40u27p57l68í17k 7802142841402

Na druhou stranu je pozitivní, že už nebude nutné dělat takovou prasárnu, jako je na ilustračním fotu-nové RZ na starém žigulíku působí jako pěst na oko.

+1/−1
4.7.2015 8:00

P56a30v41e79l 13O45d18r51a11z26i25l 6624699137860

Jsem sám, kdo ví, že teprve při dokončení převodu se platí ekolikvidační poplatek?

+1/0
3.7.2015 9:01

J63a94r14o40s11l19a29v 78P90r74u17s49a 9852790142204

no ja mel likvidaci zdarma ale uz je to 5let po likvidaci sem ho mohl teprve vyradit kdybych vedel ze to pude i takhle mohl sem mit auto dal v klidu ho rozprodat a mit ho vyrazeny

0/0
3.7.2015 9:25

P94a58v35e24l 87O66d66r11a91z98i93l 6124549297810

Přesně takR^

0/0
26.7.2015 22:05

J70i23n70d15ř21i76c73h 82Š31k37o50p49e14k 4945941310715

a kdy jindy by se ekopoplatek asi tak platil ?

0/0
5.7.2015 23:09

P95a16v29e13l 43O88d98r96a37z12i47l 6114249277340

Třeba při odhlášení z původního  majitele? Takhle je jasné, proč bylo tolik aut v polopřevodu, moc jiných výhod, než nezaplacení pěti - desíti tisíc to asi nemělo.

0/0
26.7.2015 22:07

E92v46z35e25n 74S91o43u31k74u14p 1857464266618

Nepošlu...

+2/0
2.7.2015 22:06

J15i96n77d32ř16i47c98h 77Š36k34o70p18e83k 4735351810165

Ideálně pošlete s fotkou ke zveřejnění i celé jméno a příjmení nebo svou fotku, ať mají čtenáři představu, jak vypadá bordelář, který nebyl schpný minimálně půl roku, spíše však několik let dohlásit své auto (což byla otázka na jedno půldne i s cestou na STK)

+12/−7
1.7.2015 20:15

P19e26t77r 21B57á68č15a 8965136725975

My se spolu skoro nikdy neshodnem, ale tady jednoznacne R^:-)

+2/−3
1.7.2015 20:36

J38i39n12d61ř79i74c95h 50Š33k91o21p86e71k 4245201110545

ale tak je to dobře. Vždyť by to byla nuda, kdyby měli všichni nebo velká většina stejný názory

+1/0
1.7.2015 21:37

J65a18k68u94b 91Š97a76f30a47n50d57a 7375717351121

Jenže někteří to neudělali záměrně, ne z lenosti nebo bordelářství.

+4/−2
1.7.2015 20:45

J73i11n48d95ř32i18c37h 18Š76k83o58p23e96k 4385161950475

když škrtnu nedotažení převodu z lenosti, bordelářství a neúmysl, tak kolik a jakých případů mi zbyde ?

Napadají mě ty, kdy člověk koupil auto na jednu STK a cena za převod převyšovala hodnotu vozu. U takových šrotů je ale dobře, že ze silnic zmizly

+6/−5
1.7.2015 21:39

O67n60d40ř93e14j 12Č45a41p34k41a 6421341483234

Napadá mě ještě někdo, kdo si renovuje veterána (nebo auto, kterému těch 30 let ještě není, ale brzo bude). Proč se otravovat s úřadem, když to auto teď jezdit stejně nemůže a na veteránské značky dát půjde kdykoliv...

+2/0
2.7.2015 1:48

J60i66n18d22ř70i75c23h 78Š45k38o98p91e20k 4435831780905

to ale není důvod, to je lenost. Navíc v době, kdy autu ještě 30 let není, tak majitel apriori předpokládá, že auto bude několik let (do dovršení 30 let) stát. To je opravdu důvod nutný zřetele

0/−3
2.7.2015 6:39

J41a53n 20D68l20o94u17h69ý 7974129640969

Vetsina aut urcena k renovaci je napriklad kupa rozebranych dilu, s tim tezko projdete evidencni kontrolou, ktera ve sve podstate neresi vubec nic, jenom buzeruje noveho majitele zbytecnym urednim ukonem. Dalsi varianta poloprevodu je napriklad stare auto neplnici euro normu, kde dan je stejne vysoka jako cena vozu :-D a sroto byt nemusi! A opet je to urednicka buzerace, protoze eko dan lze v praze platit POUZE na jednom miste, nikoliv na kazdem registru!

+1/0
2.7.2015 7:51

J76i93n83d37ř70i96c56h 87Š26k45o30p33e88k 4255111940215

Kdo renovuje auta, ví (nebo měl by vědět), co vše se při evidenčce kontroluje a jak tedy mohou auto ještě rozebrat, aby prošlo. Resp. s čím musím dva dny počkat, než vyřídím papíry

Pokud je hodnota vozu srovnatelná s ekodaní, na renovaci to těžko bude. Spíše to šrotu

0/−2
2.7.2015 8:10

O90n12d56ř54e49j 11Č79a38p53k50a 6711111523714

Pokud mám rozebraného veterána v polopřevodu a vím, že ho nikdy nebudu chtít dávat na normální značky, tak prostě není důvod zabíjet čas ve frontách na registru... auto teď papírově zanikne, ale až ho dodělám, na zelené značky přihlásit půjde.

+4/0
2.7.2015 10:14

J72i58n81d68ř44i25c63h 49Š46k37o90p74e94k 4335861790945

takže jako veterána lze postavit i auto jednou z registru vyřazené a třeba i bez TP ?

Jestli jo, tak bych řek,že na silnicích přibyde veteránů

0/0
2.7.2015 11:18

O92n22d57ř16e10j 18Č51a36p92k13a 6981261563844

Jestli si to pamatuju dobře, tak jde (ale musí být starší než 30 let a ve výborném stavu, ideálně jako by to právě vyjelo z fabriky). Záleží na komisařích v příslušném veterán klubu, jestli vám to uznají.

+1/0
2.7.2015 11:35

J86i72n72d56ř73i17c56h 66Š78k57o51p65e29k 4635741150555

ttj, i když jsem doteď myslel, že právě podmínkou uznání za veterána je originální stav a to včetně TP

0/0
2.7.2015 12:21

O51n73d55ř77e87j 93Č65a72p50k39a 6421501213644

Myslím, že tady je účelem dokumentace (pokud se nějakou vůbec povede získat, v případě nějakého předválečného kousku nalezeného ve stodole to může být problém) hlavně prokázání původu toho auta - aby tam někdo neprotlačil repliku bez historické hodnoty. Techničák by měl stačit i ten, co bude teď po administrativním zrušení auta neplatný.

0/0
2.7.2015 14:39

J32i88n52d13ř11i32c76h 22Š72k47o36p42e10k 4635441880865

ale takhle starý auta v polopřevodu určitě nebudou. Pochybuji, že před válkou byl nějaký registr vozidel, který by měl následovníka v současné podobě

0/0
2.7.2015 15:08

O61n87d57ř56e52j 11Č16a98p78k16a 6831331763234

Já to dával spíš jako příklad, proč to musí jít i bez papírů. Polopřevod se bude týkat novějších věcí (staré škodovky, jedničkový Golf, první generace Escortu...)

0/0
2.7.2015 16:33

J25i67n91d29ř75i75c60h 72Š81k78o39p10e17k 4515541930115

chápu, ale já se snažím dobrat nějaké objektivní pravdy.

Na tomto zrušení tedy nebudou biti lidi tvořící veterána. Takže to vypadá, že to dopadne akorát na lenochy a vyčůránky, což je v pořádku

0/−1
2.7.2015 19:28

J37a60n 52D80l61o63u18h78ý 7874459140329

Kdo renovuje a sbira auto, casto kupuje od puvodnich majitelu "srotu" auto ve stavu, kdy to sotva samo je schopne vyjet z garaze a o kompletnosti vsech dilu nemluve.... Vy nemate ani potuchy jak komplikovane muze byt ziskat urcite auto "stojici" 40 let ve stodole zpet na znacky a vubec prehlasit to na sebeR^

0/0
2.7.2015 13:01

J25i92n87d94ř33i20c74h 17Š44k68o22p36e87k 4155771270515

možná nemám představu o náročnosti renovace, ale vím, co kontrolují na evidenční kontrole a určitě není nutné, aby auto bylo v pojízdném stavu. Dále pro přehlášení není nutnost platné STK.

Sám jsem těsně před ekodaní prodával zachovalého žigula a kupec ho chtěl jako základ na veterána. Určitě to ale nebylo tak, že by bral jakýkoli stav, hledal maximálně zachovalého, případně s menší korozí vyměnitelných dílů. Určitě by na tyto účely nekoupil hnijící hromadu rezu

0/−1
2.7.2015 13:36

J92a64n 53D84l15o55u71h33ý 7424629130839

Auto pro evidencni kontrolu musi byt kompletni, coz treba v pripade 40 let stareho Porsche "pred renovaci" je problem. nejakyho zigula si strcte mezi pulky, tech bylo pred eko-dani na prodej mraky.

0/0
3.7.2015 6:16

J49i86n40d56ř50i66c84h 50Š15k82o40p79e85k 4655681480265

auto při evidenční kontrole nemusí být kompletní, pokud si najdeš, co vše se při EK kontroluje, dojde ti to.

Navíc není problém udělat evidenční kontrolu např. bouraného auta (pokud se bouračka prodává před opravou)

Mezi půlky si strč co chceš, pokud je pro tebe těžké diskutovat aspoň trochu slušně, nikdo tě nenutí odpovídat

0/0
5.7.2015 23:08

J91a56n 84D90l37o93u80h59ý 7474199470259

Aha takze kdyz mam carreru bez motoru, tak jak prosim pekne udelam EK?

0/0
6.7.2015 12:02

P71e90t56r 70V33o94ň81k81a 2787473489923

To byla finanční injekce pro stát, průměrně 7 tisíc zlodějského a bezdůvodného eko poplatku za jedno auto, 280 melounků za dva týdny, jen to prosvištělo. Možná ještě více.;-D

+15/−1
1.7.2015 19:28

P75e46t20r 33T73. 97D49v85o33ř17á50k 4164288923

Tvrdíte, že na těch vyřazených vozech byl zaplacen eko poplatek? Buďto se snažíte lhát, nebo tomu vůbec nerozumíte.

0/−8
1.7.2015 22:15

J21a91n 58D95l13o56u47h35ý 7424919820189

Spravne je "to by byla". Opet si to Bures s Tokem blbe spocitali :-D takovych aut kde se vyplati doplatit eko dan je minimum.

+1/0
2.7.2015 7:54

P61r69o86u66z46a 54Z17d91e24n89ě83k 4566852486693

Pokud někdo chtěl šmahem zlikvidovat nepořádek v registru zaviněný přechodem na jiný systém rozhodnutím státu v roce 2012 (nedotažené převody jsou pouze zástupný problém, jelikož legislativa platná před tímto rozhodnutím měla páky ohledně této oblasti, ale z nepochopitelných důvodů je nevyužívala) měl se nejdřívě co nejvíce zjednodušit samotný přepis vozidel, který by neměl být vázaný příslušně k místě bydliště prodávajícího či kupujícího. Registr vozidel by nemusel vyžadovat evidenční prohlídky, platnost STK či pojištění (od toho je tu policie) a měla se zrušit ekodaň bez náhrady. Dále těžkopádný a zkostnatělý systém tzv depozitu, to ja taky kapitola sama pro sebe.

+20/0
1.7.2015 19:02

D60e91n63i49s 49W52i40t82z88k32u 3823441919557

konečně jsem se zbavil neexistujících aut,ještě čekám na leden a už tam budu mít jenom auta,co opravdu vlastním

+11/0
1.7.2015 18:49

M49a13r28e49k 65K46o78s97t65e69l95e98c35k77ý 6313186128

Nesmyslná mediální kampaň hloupých novinových pisálků!

Auto vám sice předně zrušili , ale kvůli vaší vlastní lenosti nebo blbosti! Na převod, či přepis vozidla byla vždycky stanovena lhůta. Tan, kdo ji "nestihl" nebo spíše nedbal, teď spláče sám nad sebou a dobře mu tak.

+21/−12
1.7.2015 17:31

J20o63h85a85n 43Z78i51n43g64e31l 2851975446631

Stát nemá co rušit soukromý majetek. To jsou totalitní praktiky.

+16/−16
1.7.2015 17:42

P19e25t46r 74T86. 64D16v29o12ř90á62k 4354928533

To auto můžete vlastnit třeba do soudného dne. Teď může řvát jen ten, kdo nedodržoval zákon.

+15/−6
1.7.2015 17:51

P50e26t61r 61V80o29ň71k79a 2167683169343

nebo ten co se nechtěl nechat bezdůvodně okrádat státem. Chtěl bych,aby stát do poslední koruny doložil, kde zkončili peníze vybrané na ten jejich takzvaný ekopoplatek.;-O

+11/−1
1.7.2015 19:31

P75e16t10r 24T91. 10D30v16o85ř82á88k 4134438523

No tak přesně ti co auto nechali v polopřevodu, tak ti ten eko poplatek nechtěli platit. Ti nemají nárok na dotazy.

+4/−9
1.7.2015 19:34

J95a89r61o93m33í17r 84K97r91á48l 4690339264259

A divíte se ?  Ekopoplatek za auto, které je často ekologičtějčí, než jiné, za které se poplatek neplatí ?

+12/−1
1.7.2015 19:53

P91e39t18r 76T67. 62D87v98o29ř86á97k 4614148863

Často? Smích. Eko poplatek neschvaluji, ale tohle nemyslíte snad vážně? Ono se časem ukáže co za auta bylo vyřazeno. A i kdyby. Je to fér vůči těm, co poplatek zaplatili?

+2/−4
1.7.2015 20:01

J66a66r36o58m27í37r 33K80r27á21l 4450989484779

Ano, podle techniků při měření emisí je např. 15 let starý Golf s najetými 70 tisíci lepší, než 5 let starý s 150 tisíci.  Nefér je "ekologický" poplatek, který se nestanovuje podle ekologických kriterii, ale podle věku.

+12/0
1.7.2015 20:07

P24e60t54r 67T82. 15D24v56o74ř22á44k 4804648953

No dobře, beru. Už jednou jsem řekl, že nejsem zastánce eko poplatku. Již jsem auto, které eko poplatku podlehalo prodával a nový majitel eko poplatek musel platit. Tím mi tenkrát stát snížil hodnotu vozu o 3000. A proto. Když 99% lidí se tomuto poplatku dle zákona pořídilo, nevidim důvod, proč ho lidem, kteří nechali auto v poloprevodu odpouštět. Měli 6 měsíců na nápravu.

+1/−4
1.7.2015 20:12

J69a73k95u70b 12Š97a40f34a21n20d16a 7885907201211

Ten poplatek se nestanovuje podle věku ale podle EURO.

0/0
1.7.2015 20:50

M96i40c68h23a20l 83F68r42ý39d77a 1982729203912

což víceméně souvisí s tím věkem...;-)

+2/−1
1.7.2015 21:56

D24e24n45i72s 36W20i52t25z74k95u 3503461899497

nesouvisí,mám auto z roku 94 a plní EURO2

+1/−1
1.7.2015 22:31

T43o61m93á23š 13J44u76r80e74č67k54a 3213112419653

Záleží v jaké zemi a a jak byl vůz homologován, ale obecně se praktikuje stáří vozu. 1992-1996 Euro I 1997-2000 Euro II takto zaplatíte eko daň, pakliže máte v VT uvedenou jinou normu homolgace, pak platíte jinak.

+1/0
2.7.2015 11:37

P91e13t35r 30V41o95ň95k69a 2267633989683

Jo teď je stát donutil, pro drtivou většinu lidí byl nakonec ten ekopoplatek menší zlo, protože budou mít ještě chvíli čím jezdit do práce (tedy pokud jim zůstali ještě nějaké kačky na opravy) , stát tímto okradl ty nejchudší i o to málo co měli, jelikož jim na jejich starý ale funkční a sloužící majetek uvalil daň v hodnotě více než 100% ze zůstatkové ceny. A prodat takové auto bylo nemožné 7000 hodnota auta, ekopoplatek 10 000, plus převod a přepis cca další tisícovka.

Dobrá zlodějina od státu, ale co to je tady běžná věc, chudina zaplatí vše. S nárokem na dotazy to nemá co dělat.Rv

+6/0
1.7.2015 20:01

P80e65t71r 72T72. 93D28v97o76ř83á84k 4684758243

Mám auto v hodnotě 150000. Na jaře na tk to bylo s velkými výtkami. Auto v hodnotě 10000 je vrak a nepatří na silnici. Pokud má tp, je podplacená, o tom jsem přesvědčen. Oprava komponent, které jsou pro provoz na komunikaci potřebné, stojí a mají hodnotu víc jak 10000.

0/−12
1.7.2015 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.