Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velká jízda Škody začíná vadit Volkswagenu

Rychlý vzestup české značky by měl dělat mateřskému koncernu VW radost, ale podle hlasů ze zákulisí se to jeho vedení přestává líbit. Škoda prý moc těží ze značky Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87i43l46é14m 95P41ř80í61h60o68d78a 2674469503527

Na Jadranu zřejmě zatím žádný žralok nesežral českou učitelku, proto tento článek. Jinak, šéf koncernu může být zřejmě tydýt a něco říkat, ale pokud by chtěl nějak regulovat úspěšnou značku, akcionáři, a zvl. ti němečtí, ho rychle kopnou do arše.

0/0
28.7.2015 12:58

T57o61m16a72s 83T37h32o60m44a25e96s 6314320835828

Tohle je klasické PR od koncernu WV. Úplně stejné články vycházeli u předchozí verze Superbu. Superb se mimo ČR moc neprodává a tak se přiživuje na jménu Passatu.

0/−1
25.7.2015 12:38

M86a82r19e24k 97Š25i73m36o44n 2714687278438

Já tomu nerozumím. Volkswagen je jediným vlastníkem Škoda Auto. Její zisk jde jen tam. Tak proč jim úspěch vadí?

+3/0
24.7.2015 21:15

M78a27r37t71i48n 63R79u94z15i78c29k28a 1652828116877

Protoze to neni VW A neni to vyrobeno v nemecku...

+1/0
24.7.2015 22:05

L98u20c57i77a77n 81P95a58p31a52z36i83a35n 5714107251195

Asi okurková sezona, o tom se psali i v minulých letech. Ono není vše tak horké, jak vypadá za horkého léta. Velká jízda Škodovky je relativní, všichni to vědí, takže klídek a pohodu, hlavně, když to generuje velký zisk.

0/0
23.7.2015 14:50

L87a81d27i86s34l81a68v 14B86u80r14d89a 2957424418715

Musím uznat, že ten Superb se fakt povedl! R^

+3/0
22.7.2015 11:36
Foto

J48a45n 61M20a49c65k 5957302782495

Ani se nedivim, VW je neskutecne predrazeny, nejen vozy ale i servis.

+4/0
20.7.2015 11:00

M95i36l94o69š 43Š77i14k19o77l11a 4833106737370

Jo, a je to tady. Také jsem pracoval u jedné zahraniční firmy. Nesmíte jim dát najevo, že je přerůstáte. Omezí Vám trhy, omezí Vám investice, nazvou Vás kaskadéry. A hlavně Němci jsou v tomto specialisté. Oni mají na všechno předpis. Bez toho se nedá pracovat. Když vymyslíte něco lepšího, co předpisu neodpovídá, tak je to průšvih. Němec nedokáže ani, bez předpisu, zatlouct hřebík kladivem. Na to má pracovníky z jiných zemí. Z Turecka a dnes už i z Afriky. Chtějí jen komandovat a velet. Jako dáma z NDR Merkel.

+2/0
17.7.2015 21:21

V88i73l89é10m 91P67ř35í19h93o22d86a 2354479143697

Pěknej blábol. Němci nic nevymyslí, proto patří ve většině technických oborů ke špičce, že...:-)

0/0
28.7.2015 13:00

K31a84r95e18l 84V84y42d18r27a 2471350849868

Celý problém vidím ze tří hledisek. (1) Nastavení limitů by nebylo nic nového. Už v době Rady Vzájemné Hospodářské Pomoci (hospodářská kooperace socialistických států) se u nás vyráběla auta s motorem s kubaturou max. 1200 ccm, zatímco ruské Žigulíky (LADA) měly 1400, 1500 a 1600 ccm. Škoda prostě jít výš neuměla nebo nesměla. Dokonce formule ŠKODA používala motor 1600 ccm z Žigulíku.

(2) O češích se říká, že dokážou vzít hroudu hlíny, z hlíny uplést bič a s tím upleteným bičem třikrát zapráskat. Proto ve škodovce na podvozku VW POLO chtějí udělat auto velikosti GOLFu, na podvozku GOLFu auto velikosti PASSATu a na podvozku PASSATu téměř VW PHAETON. Prostě na trakaři postavíme kočár, budeme tomu říkat kočár, a budeme za to chtít peněz jako za kočár. Pak dělníkům z Boleslavi necháme peněz jako za Trakař a "zbyteček" ( TU VĚTŠÍ ČÁST ) pošleme do Volfsburgu. A němcům začíná jít více než o peníze? O jméno? O přejmenování koncernu na ŠKODA?

(3) Škodovka je dobré auto. To si myslí cca 49-51% řidičů. Těch zbylých 51-49% si to nemyslí. Škodovku dělá hlavně marketing. Je to jenom auto. Auto, k terého zaplatíte za to, že otevřete jeho dveře v salónu. Spotřební zboží, u kterého platíte jako za celoživotní investici. Spotřební zboží bez konkurence, protože marketingoví experti a sociální inženýři nám programují mozky, že "škodovka je IN" a vlastně jiná značka auta není. Vidíme ji na hokeji a při Tour De France ale v životě Vám při prodeji Škodovky jako bonus nenabídnou ani jízní kolo zadarmo, ani nosič kol zadarmo, o hokejové výbavě ani nemluvě. Takže celý spor je o tom, že cyklista jezdí rychleji než maratonec (VW maraton).

+6/0
17.7.2015 19:20

V64í40t 87Č47e70r33m31á74k 1754942383202

"Spotřební zboží bez konkurence" - Tenhle komentář byl předpokládám napsaný někdy kolem roku 1950...? =) Dnes se u nás prodává spousta jiných značek a zcela překvapivě i ony mají své marketingové experty, kteří se nás snaží přesvědčit, že "in" je ta jejich značka. Pokud se jim to nedaří, tak asi Škoda dělá něco líp.

+1/0
23.7.2015 16:55
Foto

J24i86ř41í 82N82o17v39o98t49n55ý 6254877912881

Škoda je premiant. R^

0/0
16.7.2015 14:10
Foto

J52a56n 64C72a61b65a82l 8484543630334

Dycky čumím v Austrálii když kolem mně projede nejnovější Octavia nebo Yeti. Jen je divné vidět volant na pravé straně místo na levé. Škoda se vecpala všude. CO zní divněji je i reklama v televizi, kdy se Škoda Auto vysloví v angličtině s akcentem jako Sk'dá - Ató. Každopádně bude zajímavé sledovat, jak si VW group sám sebe podřízne větev, když bude přizpůsobovat prodejnější značku té méně prodejnější ;-D

+2/0
13.7.2015 3:50

A48n63d23r81e93j 55O88l66e96k70s97a 3105351437401

Proč by to dělal, prostě plynule dokončí rebranding na Skoda. Všechno zůstává v rodině :-)

+1/0
14.7.2015 15:15

M94a85r47t18i24n 10K54o81l80a74c20e12k 5429717373743

vidíte a mne vždy štve simpli klefer i když význam to má jen prostě nejsem po české reklamě připraven na "pravověrnou" angličtinu s německým přízvukem

+2/0
14.7.2015 23:01

I41v77a 58V43a52l25č26í54k98o35v30á 1949288541551

Jestli do toho ti ješitní němčouři začnou vrtat, tak lidi začnou kupovat hnójdaje a podobné křápy. Škoda je v očích mnoha lidí dost dobrá česká značka. Já mám taky oktávku, jsem s tím autem spokojená a to velmi. A nový design Škody je jedna krása.

+4/−2
12.7.2015 22:28

M39a38r31t69i96n 11K45o48l33a92c81e42k 5179837533563

když oni do toho ti němčouři vrtají už 20 let a ten větší soused má čím dál víc po ptákách

0/0
14.7.2015 22:59
Foto

P94e68t94r 65T31u76r10e86č78e68k 8912192887785

Ano, Škoda má v očích mnoha lidí mnohem větší hodnotu než ve skutečnosti. Jste toho krásným příkladem. Netvrdím že koncern vyrábí špatná auta a přeji vám ať vám vaše škodovka dobře slouží, stejně jako ta další co si koupíte. Ale to že si lidé "dovolí" koupit i jinou značku není žádná tragédie. Někteří prostě vidí že existují i jiné značky a mají co nabídnout.

+4/0
15.7.2015 10:34

J59a62n 35K28o80p72e21č11e40k 3728958398349

Jestli němčouři budou brzdit aktivity Škodovky, tak ať si celý koncern strčí za klobouk a lidé se budou zajímat o jiné značky. Konkurence je dost velká a nikoho nezajímají nějaké žabomyší války.

+10/0
10.7.2015 22:12

M49a70r82e19k 70J55a78n35e35č32k87a 1347616383431

Tohle je prostě hrdost až ješitnost Němce, což Čech moc nechápe, protože má často spíše shrbený hřbet a snaží si dělat pouze svou práci, jak nejlépe umí, aby jej nevyhodili, to je celé.

"Analytici zdůrazňují, že se Škoda bude muset rozvíjet směrem k hodnotnějším vozům, orientovaným na zákazníky méně citlivé na cenu. Už proto, že se chystá nová levná značka Volkswagenu, která má konkurovat neskutečně úspěšné Dacii."

K tomu si dovolím poznamenat pouze toto, pokud to učiní, Hyundai jim zatleská. A pokud se nepletu, tak ten levný model od VW není určen pro evropský, ale indický trh.

+3/0
10.7.2015 19:59

M90a37r19t36i58n 53R43u28z16i87c13k79a 1442928386317

Vsak i skoda pusobi v indii...

0/0
24.7.2015 22:10

F69r90a51n59t26i95š58e31k 62L19i53m34p40a46u93c28h 2445763206124

Někde se musí projevit, když dělník ve Wolfsburgu má 2,5-3x vyšší plat než za stejnou práci dělník v m. Boleslavi.

+6/0
10.7.2015 18:38

S63l68a79v79o16m51í75r 31Š66t75ě43p41á96n 1108284422194

Pokud Němci budou škodu brzdit v rozletu vydělá na tom (minimálně v ČR, ale i jinde) Hyundai a češi jí začnou více vnímat za českou .......

+4/0
10.7.2015 14:00

J77a27n 93N78o86v72á49k 9109186871682

Nemám škodovku, nevylučuji že bych si někdy koupil ale rozhodne vím že si nekoupím Hjondai nebo jak se tomu nadava ted nebo to povazovat za ceske , fuj tajkx takovej šikmookej křáp.Rv;-D

+2/−2
15.7.2015 13:11

T93o84m44á67š 81T35r67o10j20a71n 9537736295376

musím uznat, že jako PR reklama dobrý (y)

+5/0
10.7.2015 12:15

J63i85ř74í 22M37a39c28h 3606181669586

přesně! Takhle se to má dělat. Kluci v H. by se mohli učit:-)

+3/0
11.7.2015 15:54

Š25t33ě76p94á40n 79S96e63k17a36n81i40n75a 2589704424285

Zrovna jsem si začal říkat, že Škoda auto je klenot. Jediný příklad úspěšné privatizace z 90.-tých let. Místo RVHP opět podobné tlaky. Možná by tuhle značku mohl koupit Kellner a zahájit výrobu Škoda Ferat? ;-)[>-]

+3/−1
10.7.2015 9:15

P31e47t33r 53T73y51č32k85a 6735872809582

To dost pochybuji, že je Škoda na prodej. Navíc to není Kellnerův byznys. Těžko Škodě podkytne někdo lepší technologické zázemí než VW.

+3/0
10.7.2015 17:25

J50o42s75e77f 18H65á12j90e14k 6798900559192

...asi tak, je to jeden z mála podniků, který neabsolovoval tuneldědkovu "Českou cestu"...proto jede :-/

+8/−1
10.7.2015 19:51

S22v10a81t55o98p62l65u95k 10S38i70l42n15ý 4512806539198

Déja vu?...

0/0
9.7.2015 23:58

M65i91l26a15n 65B93u16r62i66á92n68e51k 6233511559767

Tyhle bláboly se objevují s železnou pravidelností a pochybuju, že je ještě někdo baští ...

+6/0
9.7.2015 23:35

M43a61r50e50k 40R74a34b24a61n 3507131147453

Krasna reklama. Objevuje se to v ppravidelných intervalech. VW si to dobře pohlida.

+5/0
9.7.2015 23:12

L13a24d30i46s94l23a98v 39S14t55e15i74n91i41n69g96e53r 5851862244643

Jen tak na okraj: Škoda má podle ANE ještě jednu výhodu: levnou a dobře kvalifikovanou pracovní sílu

-doufám , že si to ho všimli jedinci kteří tady neustále prohlašují, že se Škodovka kvůli vysokým mzdám svých zaměstnanců přesune na východ. Máme právo brát mnohem víc než teď a pořád by jsme byly levný

+9/−3
9.7.2015 22:45

P71e88t40r 12Č77e89r66m12á52k 9258905119270

Právo? 8-o Ahaaa...  Takže jestli má každý dělník u pásu brát 40 tis jako ve škodovce, tak tu asi bude brzo problém až si to přečte zástupce jiné dělnické profese...

Je to samozřejmě blbost, právo má každý pouze na to na čem se se zaměstnavatelem domluvil.

+6/−2
9.7.2015 22:59

L63a77d47i14s28l37a56v 47S38t15e44i75n48i42n64g26e18r 5631262884793

Bylo to myšleno obecně, každý kdo poctivě pracuje by měl mít mzdu která stačí na víc než jen zaplatit bydlení. Dělat u pásu za 10tis jako někde, to prostě v pořádku neni. A pokud VW vidí těch 40tis jako levnou pracovní sílu tak by se tu s těmi platy něco dělat mělo. Ale to už je mimo téma......

+10/0
9.7.2015 23:07

P41e34t89r 44Č27e32r41m36á61k 9408245739740

No jenomže jestliže vzdělaní lidé berou kolik berou, tak je nespokojenost dělníků u pásu s touto mzdou opravdu zcela mimo mísu. Ale souhlasím že to je mimo téma, protože toto nelze jednoduše porovnávat.

+1/−6
9.7.2015 23:13

M77a90r59e48k 67M58a67z27u42c83h 2946363393

Výši vzdělání bych do toho nezahatoval.Rozhoduje pouze trh práce.Tzn.potřeba dané profese a smlouva se zaměstnavatelem.

+7/0
10.7.2015 0:02

M57a12r85e43k 60M74a21z46u32c52h 2576693103

nezatahoval

0/0
10.7.2015 0:03

P14e24t20r 76Č73e29r11m72á64k 9728665699950

Vzdělání s tím samozřejmě souvisí. Kdyby to bylo jak říkáte, tak mají učiliště plno a vysoké školy polovinu absolventů... Za chvíli bude víc generálů než vojáků... Nicméně komentáře se vztahují k situaci ve škodovce, kde to je jak jsem napsal - dělník který sice může dělat svou práci poctivě, ale nemá absolutně žádný vliv na to kolik se prodá aut skoro stávkuje, a naopak ti kteří ten daný úspěch skutečně vytvářejí berou v porovnání s nimi velký podprůměr...

+1/−3
10.7.2015 0:40

L66a31d62i97s49l94a18v 87V74a39s50i27c78k49a 3612372557482

tak ať ten kdo prodává ty auta jde dělat a uvidí se,jaký je odborník.manuální práce je zesměšňován,jako něco samozřejmého,ale tři mozci jsou většinou zcela leví

+4/0
10.7.2015 16:54

M78i66l53a53n 16M65u20s74i34l 4653911382285

Co si stěžujete? Všichni žijeme v demokracii a nic Vám nebrání v tom jít studovat, odstěhovat se do zahraničí za lépe placenou prací nebo začít podnikat..

0/−2
11.7.2015 6:25

A73n64d17r89e83j 33O12l62e61k22s39a 3845691587941

Právě proto, že žijeme v demokracii, máme právo ovlivňovat zemi podle svých představ - abychom se nemuseli stěhovat do zahraničí :-P

+1/0
14.7.2015 15:19

J79o49s45e19f 34H64á90j38e22k 6768560429392

...dělník možná stávkoval proto, že nechtěl být součástí ojebávky jménem agenturní pracovní síly...:-P

+5/0
10.7.2015 19:57

M29a82r31t81i11n 31N52e23v42r71l52a 2317451484277

Ano, obchodník je bůh, dělník je nedůležitý.

Pokud si moc vyskakuje může být nahrazen v pořadí: Slovákem, Ukrajincem, Východoasiatem (s vyjímkou Jihokorejců), Moldavanem, robotem.

+1/0
11.7.2015 6:26

M53i24c68h45a16l 24V94o84r30e82l 5149634827362

Na vzdělání samozřejmě záleží. Ale klasifikovat podle školy rozum a um nejde. Takže dělník u pásu může být schopnější ve většině směrech něž nějaký blb z ČVUT, co to ošulil. Nehledě na to, že praxe je v mnoha oborech mnohem důležitější než absolvování nějaké školy. Vysoká škola nerovná se vzdělaný člověk.

0/0
20.7.2015 17:09

L94a22d37i90s71l42a77v 90V56a83s47i15c80k47a 3772912867872

a co vytvoří většina vzdělaných lidí?Třeba politici?Nic,Bruselští úředníci-nic.Opravdu dobrých,vzdělaných  lidí je málo-tě, ale plat nikdo nezávidí

+3/0
10.7.2015 16:52

J26o72z83e96f 18H20r36i25c34i97š11i98n 4953670690866

Mzda se odvozuje od přidané hodnoty pro zaměstnavatele a ne od úsilí. To znamená že práce u pásu je čím dál tím méně zajímavá pro zaměstnavatele a bude minimalizována.

0/0
10.7.2015 6:14

L47u58k24á40š 73H15l48o62u67c83a97l 6102430571174

kolik % akcií Škodovky drží VW? 97% nebo 99%? vím, že snad až na drobné výjimky (zaměstnanecké akcie?) je škodovka výhradně v majetku grupy, takže bych se dost divil, kdyby akcionáři VW brojili proti růstu ziskovosti. problém (naštvanost) spíš bude v managementu samotné značky VW.

hlavně ty Škodovky zas nezačněte dělat hnusný jako předchozí Fabia, nebo roomster

+14/0
9.7.2015 21:19

J37o95z25e47f 19H51r96i13c27i64š56i18n 4793880570866

Nevadí. Ale české čtenáře by to idnes nepřitáhlo.

Jestli padli nějaké slova o využívání MQB tak to mohlo být i o tom že by Škoda měla VW platit více.

Zároveň nezáleží na počtu modelů ale na kusech. A Golf a Passat - stěžejní modely už na MQB jsou a v Evropě na ní projde vše mezi Polem a CC.

+1/0
9.7.2015 21:08

J78a45n 92P98a28p76a56j 8249207342302

..předpokládám, že to vyjádřili výstižně už před lety a myslí to samé i dnes: "kanibalismus". To je jako kdyby Pilsner Urquell koupil nějakou pro Čecha "no-name" značku a ta se na trhu začala těšit natolik oblibě (chuť, originalita, atd v porovnáním s cenou), že by začal radikálně klesat obrat Pilsneru Česku. Němci si prostě nemůžou dovolit, aby je na mateřském výsostném území Passatu a Golfu začaly díky podobné technologii, ale lepšímu vzhledu a podstatně nižší ceně nějaké Superby a Octavie. Do "rodinného stříbra" se nekope. Nic jiného za tím nedokážu vidět. To by totiž mohli za chvíli dělnící ve Volfsburgu mít nařízený 4-denní pracovní týden, pak propustit úplně. Z eknomického hlediska to nedává smysl. Zabít jednu (navíc mateřskou značku) na úkor technolgicky podobné. Prostě se do budoucna budou Škodovky dělat hnusnější a "okleštěnější" verze Volkswagenu. Může být?

+5/−1
9.7.2015 21:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.