Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velká jízda Škody začíná vadit Volkswagenu

Rychlý vzestup české značky by měl dělat mateřskému koncernu VW radost, ale podle hlasů ze zákulisí se to jeho vedení přestává líbit. Škoda prý moc těží ze značky Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V33i91l11é67m 35P36ř77í52h87o36d64a 2714549463417

Na Jadranu zřejmě zatím žádný žralok nesežral českou učitelku, proto tento článek. Jinak, šéf koncernu může být zřejmě tydýt a něco říkat, ale pokud by chtěl nějak regulovat úspěšnou značku, akcionáři, a zvl. ti němečtí, ho rychle kopnou do arše.

0/0
28.7.2015 12:58

T89o68m30a90s 75T38h17o77m19a24e51s 6894880905638

Tohle je klasické PR od koncernu WV. Úplně stejné články vycházeli u předchozí verze Superbu. Superb se mimo ČR moc neprodává a tak se přiživuje na jménu Passatu.

0/−1
25.7.2015 12:38

M62a67r71e70k 69Š77i12m10o41n 2234717478128

Já tomu nerozumím. Volkswagen je jediným vlastníkem Škoda Auto. Její zisk jde jen tam. Tak proč jim úspěch vadí?

+3/0
24.7.2015 21:15

M69a63r79t66i16n 37R86u22z28i26c88k41a 1542828856257

Protoze to neni VW A neni to vyrobeno v nemecku...

+1/0
24.7.2015 22:05

L45u47c86i87a34n 67P91a10p83a67z39i89a36n 5164287381355

Asi okurková sezona, o tom se psali i v minulých letech. Ono není vše tak horké, jak vypadá za horkého léta. Velká jízda Škodovky je relativní, všichni to vědí, takže klídek a pohodu, hlavně, když to generuje velký zisk.

0/0
23.7.2015 14:50

L47a24d38i56s44l62a12v 78B45u46r78d39a 2267864908855

Musím uznat, že ten Superb se fakt povedl! R^

+3/0
22.7.2015 11:36
Foto

J64a93n 36M82a22c43k 5767632942985

Ani se nedivim, VW je neskutecne predrazeny, nejen vozy ale i servis.

+4/0
20.7.2015 11:00

M76i47l59o15š 98Š87i62k93o40l53a 4393806817450

Jo, a je to tady. Také jsem pracoval u jedné zahraniční firmy. Nesmíte jim dát najevo, že je přerůstáte. Omezí Vám trhy, omezí Vám investice, nazvou Vás kaskadéry. A hlavně Němci jsou v tomto specialisté. Oni mají na všechno předpis. Bez toho se nedá pracovat. Když vymyslíte něco lepšího, co předpisu neodpovídá, tak je to průšvih. Němec nedokáže ani, bez předpisu, zatlouct hřebík kladivem. Na to má pracovníky z jiných zemí. Z Turecka a dnes už i z Afriky. Chtějí jen komandovat a velet. Jako dáma z NDR Merkel.

+2/0
17.7.2015 21:21

V18i52l87é88m 62P83ř96í75h53o35d42a 2784449253917

Pěknej blábol. Němci nic nevymyslí, proto patří ve většině technických oborů ke špičce, že...:-)

0/0
28.7.2015 13:00

K69a60r42e57l 66V25y51d72r45a 2571260459848

Celý problém vidím ze tří hledisek. (1) Nastavení limitů by nebylo nic nového. Už v době Rady Vzájemné Hospodářské Pomoci (hospodářská kooperace socialistických států) se u nás vyráběla auta s motorem s kubaturou max. 1200 ccm, zatímco ruské Žigulíky (LADA) měly 1400, 1500 a 1600 ccm. Škoda prostě jít výš neuměla nebo nesměla. Dokonce formule ŠKODA používala motor 1600 ccm z Žigulíku.

(2) O češích se říká, že dokážou vzít hroudu hlíny, z hlíny uplést bič a s tím upleteným bičem třikrát zapráskat. Proto ve škodovce na podvozku VW POLO chtějí udělat auto velikosti GOLFu, na podvozku GOLFu auto velikosti PASSATu a na podvozku PASSATu téměř VW PHAETON. Prostě na trakaři postavíme kočár, budeme tomu říkat kočár, a budeme za to chtít peněz jako za kočár. Pak dělníkům z Boleslavi necháme peněz jako za Trakař a "zbyteček" ( TU VĚTŠÍ ČÁST ) pošleme do Volfsburgu. A němcům začíná jít více než o peníze? O jméno? O přejmenování koncernu na ŠKODA?

(3) Škodovka je dobré auto. To si myslí cca 49-51% řidičů. Těch zbylých 51-49% si to nemyslí. Škodovku dělá hlavně marketing. Je to jenom auto. Auto, k terého zaplatíte za to, že otevřete jeho dveře v salónu. Spotřební zboží, u kterého platíte jako za celoživotní investici. Spotřební zboží bez konkurence, protože marketingoví experti a sociální inženýři nám programují mozky, že "škodovka je IN" a vlastně jiná značka auta není. Vidíme ji na hokeji a při Tour De France ale v životě Vám při prodeji Škodovky jako bonus nenabídnou ani jízní kolo zadarmo, ani nosič kol zadarmo, o hokejové výbavě ani nemluvě. Takže celý spor je o tom, že cyklista jezdí rychleji než maratonec (VW maraton).

+6/0
17.7.2015 19:20

V42í61t 14Č81e58r28m40á34k 1544242783972

"Spotřební zboží bez konkurence" - Tenhle komentář byl předpokládám napsaný někdy kolem roku 1950...? =) Dnes se u nás prodává spousta jiných značek a zcela překvapivě i ony mají své marketingové experty, kteří se nás snaží přesvědčit, že "in" je ta jejich značka. Pokud se jim to nedaří, tak asi Škoda dělá něco líp.

+1/0
23.7.2015 16:55
Foto

J32i33ř22í 26N35o64v71o69t33n79ý 6214807232661

Škoda je premiant. R^

0/0
16.7.2015 14:10
Foto

J92a44n 16C39a71b26a97l 8634243480524

Dycky čumím v Austrálii když kolem mně projede nejnovější Octavia nebo Yeti. Jen je divné vidět volant na pravé straně místo na levé. Škoda se vecpala všude. CO zní divněji je i reklama v televizi, kdy se Škoda Auto vysloví v angličtině s akcentem jako Sk'dá - Ató. Každopádně bude zajímavé sledovat, jak si VW group sám sebe podřízne větev, když bude přizpůsobovat prodejnější značku té méně prodejnější ;-D

+2/0
13.7.2015 3:50

A83n59d14r90e47j 55O80l43e34k43s13a 3355461807851

Proč by to dělal, prostě plynule dokončí rebranding na Skoda. Všechno zůstává v rodině :-)

+1/0
14.7.2015 15:15

M55a21r15t31i80n 89K25o64l83a33c93e81k 6965809444180

vidíte a mne vždy štve simpli klefer i když význam to má jen prostě nejsem po české reklamě připraven na "pravověrnou" angličtinu s německým přízvukem

+2/0
14.7.2015 23:01

I84v68a 41V74a59l80č32í77k98o76v55á 1799638671961

Jestli do toho ti ješitní němčouři začnou vrtat, tak lidi začnou kupovat hnójdaje a podobné křápy. Škoda je v očích mnoha lidí dost dobrá česká značka. Já mám taky oktávku, jsem s tím autem spokojená a to velmi. A nový design Škody je jedna krása.

+4/−2
12.7.2015 22:28

M35a53r26t15i92n 41K42o57l37a29c75e79k 6955659574100

když oni do toho ti němčouři vrtají už 20 let a ten větší soused má čím dál víc po ptákách

0/0
14.7.2015 22:59
Foto

P98e26t58r 43T92u71r30e14č33e43k 8152532347205

Ano, Škoda má v očích mnoha lidí mnohem větší hodnotu než ve skutečnosti. Jste toho krásným příkladem. Netvrdím že koncern vyrábí špatná auta a přeji vám ať vám vaše škodovka dobře slouží, stejně jako ta další co si koupíte. Ale to že si lidé "dovolí" koupit i jinou značku není žádná tragédie. Někteří prostě vidí že existují i jiné značky a mají co nabídnout.

+4/0
15.7.2015 10:34

J60a96n 86K97o50p64e90č86e12k 3748368418229

Jestli němčouři budou brzdit aktivity Škodovky, tak ať si celý koncern strčí za klobouk a lidé se budou zajímat o jiné značky. Konkurence je dost velká a nikoho nezajímají nějaké žabomyší války.

+10/0
10.7.2015 22:12

M98a79r83e65k 29J97a77n39e30č29k73a 1357146483911

Tohle je prostě hrdost až ješitnost Němce, což Čech moc nechápe, protože má často spíše shrbený hřbet a snaží si dělat pouze svou práci, jak nejlépe umí, aby jej nevyhodili, to je celé.

"Analytici zdůrazňují, že se Škoda bude muset rozvíjet směrem k hodnotnějším vozům, orientovaným na zákazníky méně citlivé na cenu. Už proto, že se chystá nová levná značka Volkswagenu, která má konkurovat neskutečně úspěšné Dacii."

K tomu si dovolím poznamenat pouze toto, pokud to učiní, Hyundai jim zatleská. A pokud se nepletu, tak ten levný model od VW není určen pro evropský, ale indický trh.

+3/0
10.7.2015 19:59

M71a86r87t18i46n 75R31u88z81i55c10k65a 1222958506317

Vsak i skoda pusobi v indii...

0/0
24.7.2015 22:10

F12r79a71n50t30i66š23e16k 74L93i88m40p32a60u93c12h 2715293986244

Někde se musí projevit, když dělník ve Wolfsburgu má 2,5-3x vyšší plat než za stejnou práci dělník v m. Boleslavi.

+6/0
10.7.2015 18:38

S66l88a64v90o19m97í38r 64Š62t85ě81p88á98n 1278934622624

Pokud Němci budou škodu brzdit v rozletu vydělá na tom (minimálně v ČR, ale i jinde) Hyundai a češi jí začnou více vnímat za českou .......

+4/0
10.7.2015 14:00

J28a35n 57N79o22v23á57k 9459986371862

Nemám škodovku, nevylučuji že bych si někdy koupil ale rozhodne vím že si nekoupím Hjondai nebo jak se tomu nadava ted nebo to povazovat za ceske , fuj tajkx takovej šikmookej křáp.Rv;-D

+2/−2
15.7.2015 13:11

T52o38m46á22š 80T82r41o47j88a61n 9527906115606

musím uznat, že jako PR reklama dobrý (y)

+5/0
10.7.2015 12:15

J30i92ř15í 89M23a37c97h 3406831469706

přesně! Takhle se to má dělat. Kluci v H. by se mohli učit:-)

+3/0
11.7.2015 15:54

Š29t12ě52p41á29n 90S81e20k84a36n25i72n11a 2159664794155

Zrovna jsem si začal říkat, že Škoda auto je klenot. Jediný příklad úspěšné privatizace z 90.-tých let. Místo RVHP opět podobné tlaky. Možná by tuhle značku mohl koupit Kellner a zahájit výrobu Škoda Ferat? ;-)[>-]

+3/−1
10.7.2015 9:15

P10e20t36r 33T96y58č29k18a 6665312709392

To dost pochybuji, že je Škoda na prodej. Navíc to není Kellnerův byznys. Těžko Škodě podkytne někdo lepší technologické zázemí než VW.

+3/0
10.7.2015 17:25

J56o68s90e75f 92H78á40j98e28k 6968790429152

...asi tak, je to jeden z mála podniků, který neabsolovoval tuneldědkovu "Českou cestu"...proto jede :-/

+8/−1
10.7.2015 19:51

S73v44a57t91o98p32l43u32k 96S30i56l22n72ý 4692826439748

Déja vu?...

0/0
9.7.2015 23:58

M96i30l51a62n 26B45u49r79i31á74n66e61k 6173301779307

Tyhle bláboly se objevují s železnou pravidelností a pochybuju, že je ještě někdo baští ...

+6/0
9.7.2015 23:35

M58a62r11e37k 19R43a87b47a42n 3367211777123

Krasna reklama. Objevuje se to v ppravidelných intervalech. VW si to dobře pohlida.

+5/0
9.7.2015 23:12

L33a95d95i34s31l75a37v 78S88t38e93i77n69i33n65g81e24r 5761512354633

Jen tak na okraj: Škoda má podle ANE ještě jednu výhodu: levnou a dobře kvalifikovanou pracovní sílu

-doufám , že si to ho všimli jedinci kteří tady neustále prohlašují, že se Škodovka kvůli vysokým mzdám svých zaměstnanců přesune na východ. Máme právo brát mnohem víc než teď a pořád by jsme byly levný

+9/−3
9.7.2015 22:45

P19e67t55r 34Č40e18r81m19á36k 9148665479550

Právo? 8-o Ahaaa...  Takže jestli má každý dělník u pásu brát 40 tis jako ve škodovce, tak tu asi bude brzo problém až si to přečte zástupce jiné dělnické profese...

Je to samozřejmě blbost, právo má každý pouze na to na čem se se zaměstnavatelem domluvil.

+6/−2
9.7.2015 22:59

L35a77d41i40s41l91a98v 41S30t68e33i66n84i77n16g32e65r 5831852244913

Bylo to myšleno obecně, každý kdo poctivě pracuje by měl mít mzdu která stačí na víc než jen zaplatit bydlení. Dělat u pásu za 10tis jako někde, to prostě v pořádku neni. A pokud VW vidí těch 40tis jako levnou pracovní sílu tak by se tu s těmi platy něco dělat mělo. Ale to už je mimo téma......

+10/0
9.7.2015 23:07

P64e50t71r 93Č22e92r28m51á83k 9708555319440

No jenomže jestliže vzdělaní lidé berou kolik berou, tak je nespokojenost dělníků u pásu s touto mzdou opravdu zcela mimo mísu. Ale souhlasím že to je mimo téma, protože toto nelze jednoduše porovnávat.

+1/−6
9.7.2015 23:13

M55a33r51e82k 83M52a92z42u50c43h 2876483613

Výši vzdělání bych do toho nezahatoval.Rozhoduje pouze trh práce.Tzn.potřeba dané profese a smlouva se zaměstnavatelem.

+7/0
10.7.2015 0:02

M11a58r53e52k 28M52a54z89u84c16h 2476273473

nezatahoval

0/0
10.7.2015 0:03

P73e56t57r 58Č22e12r32m39á54k 9648495809410

Vzdělání s tím samozřejmě souvisí. Kdyby to bylo jak říkáte, tak mají učiliště plno a vysoké školy polovinu absolventů... Za chvíli bude víc generálů než vojáků... Nicméně komentáře se vztahují k situaci ve škodovce, kde to je jak jsem napsal - dělník který sice může dělat svou práci poctivě, ale nemá absolutně žádný vliv na to kolik se prodá aut skoro stávkuje, a naopak ti kteří ten daný úspěch skutečně vytvářejí berou v porovnání s nimi velký podprůměr...

+1/−3
10.7.2015 0:40

L91a80d51i31s61l33a42v 21V43a73s98i64c28k10a 3402592487842

tak ať ten kdo prodává ty auta jde dělat a uvidí se,jaký je odborník.manuální práce je zesměšňován,jako něco samozřejmého,ale tři mozci jsou většinou zcela leví

+4/0
10.7.2015 16:54

M33i45l19a94n 45M83u37s41i65l 4183161452195

Co si stěžujete? Všichni žijeme v demokracii a nic Vám nebrání v tom jít studovat, odstěhovat se do zahraničí za lépe placenou prací nebo začít podnikat..

0/−2
11.7.2015 6:25

A71n21d36r70e13j 68O32l82e15k16s13a 3985571917391

Právě proto, že žijeme v demokracii, máme právo ovlivňovat zemi podle svých představ - abychom se nemuseli stěhovat do zahraničí :-P

+1/0
14.7.2015 15:19

J22o70s72e89f 68H41á13j70e45k 6558950249882

...dělník možná stávkoval proto, že nechtěl být součástí ojebávky jménem agenturní pracovní síly...:-P

+5/0
10.7.2015 19:57

M95a24r35t74i34n 11N87e38v57r96l70a 2367651794277

Ano, obchodník je bůh, dělník je nedůležitý.

Pokud si moc vyskakuje může být nahrazen v pořadí: Slovákem, Ukrajincem, Východoasiatem (s vyjímkou Jihokorejců), Moldavanem, robotem.

+1/0
11.7.2015 6:26

M42i20c47h53a54l 25V69o92r27e47l 5149164117742

Na vzdělání samozřejmě záleží. Ale klasifikovat podle školy rozum a um nejde. Takže dělník u pásu může být schopnější ve většině směrech něž nějaký blb z ČVUT, co to ošulil. Nehledě na to, že praxe je v mnoha oborech mnohem důležitější než absolvování nějaké školy. Vysoká škola nerovná se vzdělaný člověk.

0/0
20.7.2015 17:09

L79a73d87i79s35l67a78v 40V77a97s69i63c81k24a 3102452347872

a co vytvoří většina vzdělaných lidí?Třeba politici?Nic,Bruselští úředníci-nic.Opravdu dobrých,vzdělaných  lidí je málo-tě, ale plat nikdo nezávidí

+3/0
10.7.2015 16:52

J23o69z60e97f 12H51r98i28c13i95š87i70n 4273100220576

Mzda se odvozuje od přidané hodnoty pro zaměstnavatele a ne od úsilí. To znamená že práce u pásu je čím dál tím méně zajímavá pro zaměstnavatele a bude minimalizována.

0/0
10.7.2015 6:14

L82u18k90á11š 97H10l86o63u21c76a89l 6712100691564

kolik % akcií Škodovky drží VW? 97% nebo 99%? vím, že snad až na drobné výjimky (zaměstnanecké akcie?) je škodovka výhradně v majetku grupy, takže bych se dost divil, kdyby akcionáři VW brojili proti růstu ziskovosti. problém (naštvanost) spíš bude v managementu samotné značky VW.

hlavně ty Škodovky zas nezačněte dělat hnusný jako předchozí Fabia, nebo roomster

+14/0
9.7.2015 21:19

J92o58z90e45f 49H76r77i31c88i60š32i70n 4903690600966

Nevadí. Ale české čtenáře by to idnes nepřitáhlo.

Jestli padli nějaké slova o využívání MQB tak to mohlo být i o tom že by Škoda měla VW platit více.

Zároveň nezáleží na počtu modelů ale na kusech. A Golf a Passat - stěžejní modely už na MQB jsou a v Evropě na ní projde vše mezi Polem a CC.

+1/0
9.7.2015 21:08

J56a15n 97P15a18p44a35j 8869367152482

..předpokládám, že to vyjádřili výstižně už před lety a myslí to samé i dnes: "kanibalismus". To je jako kdyby Pilsner Urquell koupil nějakou pro Čecha "no-name" značku a ta se na trhu začala těšit natolik oblibě (chuť, originalita, atd v porovnáním s cenou), že by začal radikálně klesat obrat Pilsneru Česku. Němci si prostě nemůžou dovolit, aby je na mateřském výsostném území Passatu a Golfu začaly díky podobné technologii, ale lepšímu vzhledu a podstatně nižší ceně nějaké Superby a Octavie. Do "rodinného stříbra" se nekope. Nic jiného za tím nedokážu vidět. To by totiž mohli za chvíli dělnící ve Volfsburgu mít nařízený 4-denní pracovní týden, pak propustit úplně. Z eknomického hlediska to nedává smysl. Zabít jednu (navíc mateřskou značku) na úkor technolgicky podobné. Prostě se do budoucna budou Škodovky dělat hnusnější a "okleštěnější" verze Volkswagenu. Může být?

+5/−1
9.7.2015 21:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.