Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obnovená premiéra: unikátní Škoda 935 Dynamic v plné kráse po 80 letech

Přesně 80 let po světové premiéře na pražském autosalonu v roce 1935 slaví raritní prototyp Škoda 935 Dynamic s proudnicovou karoserií návrat na scénu. Jediný existující exemplář patřil k hvězdám víkendového setkání veteránů Bensberg Classics.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27i56l40é60m 31P57ř96í17h17o11d63a 2354249783177

Poslední hezká škodovka...

0/0
29.7.2015 0:57

D95a27n74i25e52l 28K42u80t49á65č 3517504576829

Krásné auto, asi nejhezčí Škodovka vůbec, ale až příliš podobné nedostižným Tatrovkám. Proto asi nešla do výroby.

+1/0
22.7.2015 12:00

J45i76ř27í 32E36r68b23e32n 1623464496497

No, ona se hlavně Škoda soustředila na velkosériovou výrobu aut se základní páteřovou konstrukcí - řady Popular, Rapid, Superb a Favorit, které měly řadu dílů shodnou. Koncept Š935 se z té konstrukce totálně vymykal a pokud by se měl vyrábět, musela by pro něj vzniknout nová výrobní linka a to by bylo možné jen v případě, že by byl jistý odbyt v řádu několika stovek kusů ročně. Jinak by se to nevyplatilo a to generální ředitel Karel Hrdlička moc dobře věděl.

Tatra byla v jiné pozici, tam se vždy hrálo na furiantství a majitel baron Ringhoffer ho docela podporoval.

0/0
27.7.2015 14:14

P12e48t64r 44V79o19p78i50č75k28a 5852977437636

proste nadhera

+1/0
22.7.2015 7:48

J83o75s90e94f 79N17ě48m34e71č33e46k 8123865206920

Nádherné auto.Je to další důkaz schopnosti Československého průmyslu v období první republiky.Teď už jen lze domýšlet kde mohla být tahle země nebýt války a především devastace komunisty.

+16/0
21.7.2015 13:29

J73e63n38d74a 13K26r93á26s14a 1859416708

Ano  kde by dnes  mohla být  Škoda, Tatra, Jawa, Zetor. .... to vše komunisti  zplundrovali,  a učinili  nekonkurenceschopným na civilizovaných trzích  !V zaostalé ruské říši zla to však stačilo Rv:-P

+3/0
21.7.2015 16:57

J16a16n 26K89u28r87d72í83k 3471404

Zetor?

+1/0
21.7.2015 17:25

P67e65t41r 10U76r76a40m 1972760313687

Nechte toho, slavne znacky zanikaly i v Britanii nebo Francii. Talbot, Delahaye, Bugatti (dnesni je ciste VW), Simca, Panhard, MG, Austin, Triumph, Morris. V USA nove Pontiac a Oldsmobile. Znacky zanikaji kvuli globalizaci a ne politikum. Zadna mala znacka dnes uz sama neprezije.

0/−1
21.7.2015 22:53
Foto

P57e11t64r 57S32l40á46d89e58k 8850181473469

Jsem přesvědčen,  že potenciál českých kostruktérů byl mnohem větší a konkurenceschopnější, než to co produkovala výroba po roce 1948. Tohle bylo ovlivněno především politikou.

+1/0
22.7.2015 5:38

J42e27n54d42a 27K24r24á35s55a 1439946718

Souhlasím ,že  některé  značky  zanikly.  Ale zplundrovat  průmysl  a značky v celé  zemi  dokázali  jen komunisti. ....Rv:-P

0/0
22.7.2015 6:27

P43a12v48e26l 85O16d18r19a12z58i14l 6614429947570

No mně teda zrovna značka Škoda a Zetor moc zplundrované nepřipadaj, i když to není díky komoušům.

0/0
22.7.2015 9:33

J36e92n87d53a 58K27r94á67s59a 1319966798

Ještě napiš,že za komunistů Škoda vyráběla "špičkové vozy" a o komunistický Zetor byla rvačka,a proto všichni po revoluci přešli ke konkurenci ? Kdyby nebylo  němců v Boleslavi a kohosi v Brně tak jsou oba v háji ;-D

0/0
22.7.2015 12:05

J62i17ř42í 11E67r68b84e88n 1373964726727

No, oni hlavně komunisti ten Zetor ZALOŽILI, víme? Před válkou se tam vyráběly jen flinty, psací stroje a malosériově vzniklo pár dvoutaktních předohrabů.

0/0
27.7.2015 14:17

J78e10n38d43a 82K22r92á10s32a 1659866428

To že  ho "založili  "neznamená že ho nezplundrovali jako  všechno! Pro svoji  zaostalost, nebyly traktory po revoluci  konkurenceschopné. ....Rv:-P

0/0
27.7.2015 15:25

J66i88ř45í 53E47r44b88e94n 1873364556127

No, ono i po roce 1989 vzniklo hodně projektů dokazujících schopnosti československých konstruktérů. Jenže je poznamenalo rozdělení Československa (= ztráta významné části domácího trhu a oslabení síly v zahraničí) a sotva se to po roce 1995 zase začalo dostávat do obrátek, šlápla ČNB na brzdu a tím dokonala dílo zkázy.

0/0
27.7.2015 14:19

M68a56r46t91i57n 15P29e38t30ř25í73k 4582889601831

Neví někdo náhodou, proč se tato "krasavice" nedostala do sériové výroby??

0/0
21.7.2015 13:00

T46o37m96á57š 95F29i10r44b78a32c40h51e92r 9170770834520

Nejspíš proto, že se v té době už seriově vyráběla Tatra 77 a tohle auto by ji asi mohlo těžko konkurovat.

+2/−1
21.7.2015 13:07

V54á36c74l36a75v 11S51v26o46b58o21d50a 3241869640850

válka?

+3/0
21.7.2015 13:16

J60o52s66e90f 78N58ě81m68e21č66e68k 8263635356310

Myslím si že ano.Československo začalo budovat opevnění proti nepřátelsky naladěným sousedním státům – Německu, Maďarsku, Rakousku a Polsku.A tak přednost dostal logicky zbrojní průmysl a i nálada společnosti spíše byla v tušení průšvihu.Jak fatálního nikdo asi ani netušil.

+1/0
21.7.2015 13:53

P52a40v31e14l 62O85d57r70a36z54i40l 6584709877920

Jako jak přednost? Škoda snad byla soukromá firma.

+1/0
21.7.2015 21:51

M63i45l75o65š 42K64o20l92m72a94n 6536153247182

Ale státní zakázky byly vždycky jistota. Vím, že automobilka dělala i Populáry pro armádu,  neměly diferenciál. Sám jsem jednoho takového vlastnil.

0/0
22.7.2015 13:46

J41i34ř62í 20E37r68b20e92n 1823114986127

To jistě ano, ale rozhodně nikdo nebránil ASAP ten koncept Š935 dovést do sériové výroby. Jenže ASAP sama věděla, že to nemá perspektivu.

0/0
27.7.2015 14:20

J80a40k45u47b 98S21v79o28b12o32d50a 1962927651425

Wow vidim ji poprve . Je nadhernaaa!

+8/0
21.7.2015 12:17

R46o57m18a18n 80Š42i61m93ů30n77e47k 4439288821

Pod to se mohu podepsat.

0/0
21.7.2015 12:43

V70l62a73d65i39m82í78r 57R35o94z42e34h95n15a18l 5838640277706

Odpověď Škodovky na konkurenci Tatry typ 77 a 87

+6/−1
21.7.2015 10:02

P36e72t44r 73U92r28a69m 1292450253697

Spis kopie. Ale Tatru kopiroval i Porsche, tak se neni za co stydet.

0/0
21.7.2015 22:57

J61i76ř60í 44E41r69b76e41n 1623814626887

Porsche svým konceptem Brouka okopíroval hlavně Škodovku, konkrétně její koncept Š932 z roku 1932. Když vedle něj postavíš o pět let mladšího Brouka, liší se jen stylisticky lépe dotaženou karosérií. Ale čumák, podvozek, motor atd. jsou pomalu jako ze škodovácké konstrukční kanceláře...

0/0
27.7.2015 14:22

R32o22b74e55r46t 55B84a45l22a30b71á91n 9192353872

Tohle je futuristická náádhera.

+6/0
21.7.2015 9:59

M79i47l69a63n 42V42o65t43a64v72a 5604736481162

takže ono už ve třicátých letech měřili odporu vzduchu? to už měli komory?

+1/0
21.7.2015 9:59

J33i63r87i 73C83e22e 5605271722328

První teoretické práce a pokusy na téma odporu vzduchu dělali už v roce 1911 na Pražské polytechnice profesor Doerfel s asistentem Paulem Jarayem.

Jaray zkonstruoval první větrný tunel pro firmu Zeppelin v roce 1919. Rychlost a směr proudění vzduchu zviditelňoval kouřovými stopami a místa vzniku vírů a problematická závětří hledal pomocí jemného písku.

V roce 1921 Jaray patentoval proudnicovou karoserii.

+9/0
21.7.2015 10:29

R72a60d78e56k 40R15a68i34d15a 5817952939

v nějakém dobovém dokumentu jsem viděl, že zeppelinům se aerodynamika měřila na modelech ve vodní nádrži.

+1/0
21.7.2015 10:46

J92a28n 29F56r66o78l20í81k 6856810465394

Bratři Wrightové si postavili aerodynamický tunel a vyzkoušeli v něm 200 různých tvarů křídel kolem roku 1900.

0/0
21.7.2015 15:33

J88i65r82i 28C35e23e 5365621732468

Jo, jasně.. Já chtěl ty souvislosti svázat s Jarayem, kterej má vztah k Praze..

0/0
21.7.2015 18:07

I90v81a62n 18M12i59n14á35ř 7672664207391

Bez jakéhokoli přehánění - nad tímto autem se ještě dnes - doslova tají dech !!!

+10/0
21.7.2015 9:58

R69a69d53e37k 55R81a17i89d46a 5897232499

Až příliš podobné Tatře a větě "Mladoboleslavská automobilka patřila ve třicátých letech minulého století k průkopníkům v oblasti automobilové aerodynamické optimalizace." se musím vysmát, to jako kdy? Máte na mysli Popular Monte Carlo? Těch se vyrobilo jen pár kusů. Typ pohonu, umístění motoru, vzhled karoserie Dynamicu...všechno je to až moc tatří. Je to krásné auto a pěkný kus techniky, navíc parádně zrenovovaný, ale škodovka se vždycky bála dělat krot vpřed. To je asi taky důvod, proč se tento typ nevyráběl.

+7/0
21.7.2015 9:24

J67a73n 31H50o98z91á54k 2431295564377

Jo, český hlavy a ruce uměly.

+4/0
21.7.2015 9:08

K46a92r57e75l 60V77a59l24i79š 7289596948222

A kde to tedy je?

0/0
21.7.2015 13:50

P73e97t66r 54H55á83j10e10k 4680232501374

Uměly by pořád, ale mít dneska úspěch znamená přivolat na sebe závist a pomluvy. Jo, holt čtyřicet let vnucované průmeřnosti, donášení a pochlebování, kdy se dařilo nemakačenkům se správnou barvou průkazky, to se někde podepsat muselo.

+4/0
21.7.2015 17:00

P37a63v36e74l 21O76d20r23a42z17i43l 6974159567220

A jde taky o pověst, podívejte se, jak pohrdlivě se Češi dívají na korejská či rumunská auta, tak se západ dívá na české výrobky.

0/0
22.7.2015 9:34
Foto

J85a75k43u30b 18V78e19d75r11a35l 4103872440552

Super :-)

+3/0
21.7.2015 8:32

M36a77r78t16i48n 32D23y33b48a67l51a 1481817785663

krasavec:-)VR^

+17/0
21.7.2015 5:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.