Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obnovená premiéra: unikátní Škoda 935 Dynamic v plné kráse po 80 letech

Přesně 80 let po světové premiéře na pražském autosalonu v roce 1935 slaví raritní prototyp Škoda 935 Dynamic s proudnicovou karoserií návrat na scénu. Jediný existující exemplář patřil k hvězdám víkendového setkání veteránů Bensberg Classics.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27i78l70é78m 62P53ř11í78h75o95d77a 2494599873257

Poslední hezká škodovka...

0/0
29.7.2015 0:57

D84a11n46i71e36l 85K65u18t23á48č 3577444366139

Krásné auto, asi nejhezčí Škodovka vůbec, ale až příliš podobné nedostižným Tatrovkám. Proto asi nešla do výroby.

+1/0
22.7.2015 12:00

J49i92ř48í 95E63r51b32e18n 1223844256437

No, ona se hlavně Škoda soustředila na velkosériovou výrobu aut se základní páteřovou konstrukcí - řady Popular, Rapid, Superb a Favorit, které měly řadu dílů shodnou. Koncept Š935 se z té konstrukce totálně vymykal a pokud by se měl vyrábět, musela by pro něj vzniknout nová výrobní linka a to by bylo možné jen v případě, že by byl jistý odbyt v řádu několika stovek kusů ročně. Jinak by se to nevyplatilo a to generální ředitel Karel Hrdlička moc dobře věděl.

Tatra byla v jiné pozici, tam se vždy hrálo na furiantství a majitel baron Ringhoffer ho docela podporoval.

0/0
27.7.2015 14:14

P51e71t88r 24V88o73p40i59č58k39a 5952877387246

proste nadhera

+1/0
22.7.2015 7:48

J14o40s23e43f 36N49ě61m84e36č10e23k 8973375796120

Nádherné auto.Je to další důkaz schopnosti Československého průmyslu v období první republiky.Teď už jen lze domýšlet kde mohla být tahle země nebýt války a především devastace komunisty.

+16/0
21.7.2015 13:29

J98e85n13d30a 63K96r50á29s48a 1179966858

Ano  kde by dnes  mohla být  Škoda, Tatra, Jawa, Zetor. .... to vše komunisti  zplundrovali,  a učinili  nekonkurenceschopným na civilizovaných trzích  !V zaostalé ruské říši zla to však stačilo Rv:-P

+3/0
21.7.2015 16:57

J95a17n 60K64u34r90d33í37k 3871804

Zetor?

+1/0
21.7.2015 17:25

P72e32t39r 16U50r57a90m 1852190703407

Nechte toho, slavne znacky zanikaly i v Britanii nebo Francii. Talbot, Delahaye, Bugatti (dnesni je ciste VW), Simca, Panhard, MG, Austin, Triumph, Morris. V USA nove Pontiac a Oldsmobile. Znacky zanikaji kvuli globalizaci a ne politikum. Zadna mala znacka dnes uz sama neprezije.

0/−1
21.7.2015 22:53
Foto

P73e54t19r 41S90l86á93d64e32k 8260561393429

Jsem přesvědčen,  že potenciál českých kostruktérů byl mnohem větší a konkurenceschopnější, než to co produkovala výroba po roce 1948. Tohle bylo ovlivněno především politikou.

+1/0
22.7.2015 5:38

J10e30n11d18a 89K69r48á97s39a 1769556958

Souhlasím ,že  některé  značky  zanikly.  Ale zplundrovat  průmysl  a značky v celé  zemi  dokázali  jen komunisti. ....Rv:-P

0/0
22.7.2015 6:27

P78a16v16e64l 19O76d75r32a40z86i74l 6694769397360

No mně teda zrovna značka Škoda a Zetor moc zplundrované nepřipadaj, i když to není díky komoušům.

0/0
22.7.2015 9:33

J10e20n40d50a 39K32r19á15s42a 1679306468

Ještě napiš,že za komunistů Škoda vyráběla "špičkové vozy" a o komunistický Zetor byla rvačka,a proto všichni po revoluci přešli ke konkurenci ? Kdyby nebylo  němců v Boleslavi a kohosi v Brně tak jsou oba v háji ;-D

0/0
22.7.2015 12:05

J20i41ř63í 28E57r40b35e83n 1323844876557

No, oni hlavně komunisti ten Zetor ZALOŽILI, víme? Před válkou se tam vyráběly jen flinty, psací stroje a malosériově vzniklo pár dvoutaktních předohrabů.

0/0
27.7.2015 14:17

J93e25n52d67a 39K52r70á81s88a 1589186578

To že  ho "založili  "neznamená že ho nezplundrovali jako  všechno! Pro svoji  zaostalost, nebyly traktory po revoluci  konkurenceschopné. ....Rv:-P

0/0
27.7.2015 15:25

J98i53ř45í 90E46r47b85e27n 1983454216137

No, ono i po roce 1989 vzniklo hodně projektů dokazujících schopnosti československých konstruktérů. Jenže je poznamenalo rozdělení Československa (= ztráta významné části domácího trhu a oslabení síly v zahraničí) a sotva se to po roce 1995 zase začalo dostávat do obrátek, šlápla ČNB na brzdu a tím dokonala dílo zkázy.

0/0
27.7.2015 14:19

M82a56r48t84i54n 54P48e54t26ř24í97k 4712919661431

Neví někdo náhodou, proč se tato "krasavice" nedostala do sériové výroby??

0/0
21.7.2015 13:00

T59o77m70á38š 62F41i20r81b66a93c86h97e14r 9840510434890

Nejspíš proto, že se v té době už seriově vyráběla Tatra 77 a tohle auto by ji asi mohlo těžko konkurovat.

+2/−1
21.7.2015 13:07

V42á95c29l54a97v 25S43v44o42b92o59d37a 3611789560850

válka?

+3/0
21.7.2015 13:16

J69o24s88e46f 14N11ě30m25e61č60e86k 8493685956200

Myslím si že ano.Československo začalo budovat opevnění proti nepřátelsky naladěným sousedním státům – Německu, Maďarsku, Rakousku a Polsku.A tak přednost dostal logicky zbrojní průmysl a i nálada společnosti spíše byla v tušení průšvihu.Jak fatálního nikdo asi ani netušil.

+1/0
21.7.2015 13:53

P36a80v11e51l 47O67d28r26a42z38i44l 6134139577130

Jako jak přednost? Škoda snad byla soukromá firma.

+1/0
21.7.2015 21:51

M20i17l27o82š 25K48o46l41m68a27n 6436683667572

Ale státní zakázky byly vždycky jistota. Vím, že automobilka dělala i Populáry pro armádu,  neměly diferenciál. Sám jsem jednoho takového vlastnil.

0/0
22.7.2015 13:46

J55i46ř34í 15E22r57b84e24n 1203384696367

To jistě ano, ale rozhodně nikdo nebránil ASAP ten koncept Š935 dovést do sériové výroby. Jenže ASAP sama věděla, že to nemá perspektivu.

0/0
27.7.2015 14:20

J85a53k43u11b 53S27v14o54b42o13d33a 1302597771675

Wow vidim ji poprve . Je nadhernaaa!

+8/0
21.7.2015 12:17

R66o82m79a19n 71Š78i18m32ů31n54e27k 4429918811

Pod to se mohu podepsat.

0/0
21.7.2015 12:43

V47l89a96d70i15m45í87r 50R22o88z35e63h34n35a86l 5568470587896

Odpověď Škodovky na konkurenci Tatry typ 77 a 87

+6/−1
21.7.2015 10:02

P11e44t11r 65U89r28a62m 1322870823207

Spis kopie. Ale Tatru kopiroval i Porsche, tak se neni za co stydet.

0/0
21.7.2015 22:57

J35i32ř16í 52E15r62b25e24n 1883264506777

Porsche svým konceptem Brouka okopíroval hlavně Škodovku, konkrétně její koncept Š932 z roku 1932. Když vedle něj postavíš o pět let mladšího Brouka, liší se jen stylisticky lépe dotaženou karosérií. Ale čumák, podvozek, motor atd. jsou pomalu jako ze škodovácké konstrukční kanceláře...

0/0
27.7.2015 14:22

R57o25b84e45r91t 61B84a72l64a25b97á90n 9252573702

Tohle je futuristická náádhera.

+6/0
21.7.2015 9:59

M43i48l26a62n 76V25o88t81a82v57a 5714196721662

takže ono už ve třicátých letech měřili odporu vzduchu? to už měli komory?

+1/0
21.7.2015 9:59

J31i17r21i 53C28e25e 5305961662778

První teoretické práce a pokusy na téma odporu vzduchu dělali už v roce 1911 na Pražské polytechnice profesor Doerfel s asistentem Paulem Jarayem.

Jaray zkonstruoval první větrný tunel pro firmu Zeppelin v roce 1919. Rychlost a směr proudění vzduchu zviditelňoval kouřovými stopami a místa vzniku vírů a problematická závětří hledal pomocí jemného písku.

V roce 1921 Jaray patentoval proudnicovou karoserii.

+9/0
21.7.2015 10:29

R58a33d66e22k 43R17a58i80d70a 5237982609

v nějakém dobovém dokumentu jsem viděl, že zeppelinům se aerodynamika měřila na modelech ve vodní nádrži.

+1/0
21.7.2015 10:46

J22a10n 60F94r74o66l23í35k 6296940625644

Bratři Wrightové si postavili aerodynamický tunel a vyzkoušeli v něm 200 různých tvarů křídel kolem roku 1900.

0/0
21.7.2015 15:33

J52i71r78i 74C94e59e 5145651882918

Jo, jasně.. Já chtěl ty souvislosti svázat s Jarayem, kterej má vztah k Praze..

0/0
21.7.2015 18:07

I94v63a80n 81M33i11n86á57ř 7202214537301

Bez jakéhokoli přehánění - nad tímto autem se ještě dnes - doslova tají dech !!!

+10/0
21.7.2015 9:58

R56a26d78e61k 12R93a77i71d25a 5937802949

Až příliš podobné Tatře a větě "Mladoboleslavská automobilka patřila ve třicátých letech minulého století k průkopníkům v oblasti automobilové aerodynamické optimalizace." se musím vysmát, to jako kdy? Máte na mysli Popular Monte Carlo? Těch se vyrobilo jen pár kusů. Typ pohonu, umístění motoru, vzhled karoserie Dynamicu...všechno je to až moc tatří. Je to krásné auto a pěkný kus techniky, navíc parádně zrenovovaný, ale škodovka se vždycky bála dělat krot vpřed. To je asi taky důvod, proč se tento typ nevyráběl.

+7/0
21.7.2015 9:24

J43a68n 22H97o76z15á33k 2161655574297

Jo, český hlavy a ruce uměly.

+4/0
21.7.2015 9:08

K78a70r72e79l 64V25a17l50i41š 7189356918272

A kde to tedy je?

0/0
21.7.2015 13:50

P72e10t81r 42H50á94j20e10k 4300222681354

Uměly by pořád, ale mít dneska úspěch znamená přivolat na sebe závist a pomluvy. Jo, holt čtyřicet let vnucované průmeřnosti, donášení a pochlebování, kdy se dařilo nemakačenkům se správnou barvou průkazky, to se někde podepsat muselo.

+4/0
21.7.2015 17:00

P34a80v33e13l 55O94d11r76a54z15i80l 6464789697300

A jde taky o pověst, podívejte se, jak pohrdlivě se Češi dívají na korejská či rumunská auta, tak se západ dívá na české výrobky.

0/0
22.7.2015 9:34
Foto

J82a85k54u12b 25V94e21d26r44a64l 4383952640372

Super :-)

+3/0
21.7.2015 8:32

M16a19r45t48i98n 40D21y61b55a40l40a 1801857465353

krasavec:-)VR^

+17/0
21.7.2015 5:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.