- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krásné auto, asi nejhezčí Škodovka vůbec, ale až příliš podobné nedostižným Tatrovkám. Proto asi nešla do výroby.
No, ona se hlavně Škoda soustředila na velkosériovou výrobu aut se základní páteřovou konstrukcí - řady Popular, Rapid, Superb a Favorit, které měly řadu dílů shodnou. Koncept Š935 se z té konstrukce totálně vymykal a pokud by se měl vyrábět, musela by pro něj vzniknout nová výrobní linka a to by bylo možné jen v případě, že by byl jistý odbyt v řádu několika stovek kusů ročně. Jinak by se to nevyplatilo a to generální ředitel Karel Hrdlička moc dobře věděl.
Tatra byla v jiné pozici, tam se vždy hrálo na furiantství a majitel baron Ringhoffer ho docela podporoval.
Nádherné auto.Je to další důkaz schopnosti Československého průmyslu v období první republiky.Teď už jen lze domýšlet kde mohla být tahle země nebýt války a především devastace komunisty.
Ano kde by dnes mohla být Škoda, Tatra, Jawa, Zetor. .... to vše komunisti zplundrovali, a učinili nekonkurenceschopným na civilizovaných trzích !V zaostalé ruské říši zla to však stačilo
Neví někdo náhodou, proč se tato "krasavice" nedostala do sériové výroby??
Nejspíš proto, že se v té době už seriově vyráběla Tatra 77 a tohle auto by ji asi mohlo těžko konkurovat.
Wow vidim ji poprve . Je nadhernaaa!
Odpověď Škodovky na konkurenci Tatry typ 77 a 87
Spis kopie. Ale Tatru kopiroval i Porsche, tak se neni za co stydet.
Tohle je futuristická náádhera.
takže ono už ve třicátých letech měřili odporu vzduchu? to už měli komory?
První teoretické práce a pokusy na téma odporu vzduchu dělali už v roce 1911 na Pražské polytechnice profesor Doerfel s asistentem Paulem Jarayem.
Jaray zkonstruoval první větrný tunel pro firmu Zeppelin v roce 1919. Rychlost a směr proudění vzduchu zviditelňoval kouřovými stopami a místa vzniku vírů a problematická závětří hledal pomocí jemného písku.
V roce 1921 Jaray patentoval proudnicovou karoserii.
Bez jakéhokoli přehánění - nad tímto autem se ještě dnes - doslova tají dech !!!