Diskuze

Obnovená premiéra: unikátní Škoda 935 Dynamic v plné kráse po 80 letech

Přesně 80 let po světové premiéře na pražském autosalonu v roce 1935 slaví raritní prototyp Škoda 935 Dynamic s proudnicovou karoserií návrat na scénu. Jediný existující exemplář patřil k hvězdám víkendového setkání veteránů Bensberg Classics.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VP

Poslední hezká škodovka...

0 0
možnosti
DK

Krásné auto, asi nejhezčí Škodovka vůbec, ale až příliš podobné nedostižným Tatrovkám. Proto asi nešla do výroby.

1 0
možnosti
Foto

J21i86ř39í 40E20r13b57e36n

27. 7. 2015 14:14

No, ona se hlavně Škoda soustředila na velkosériovou výrobu aut se základní páteřovou konstrukcí - řady Popular, Rapid, Superb a Favorit, které měly řadu dílů shodnou. Koncept Š935 se z té konstrukce totálně vymykal a pokud by se měl vyrábět, musela by pro něj vzniknout nová výrobní linka a to by bylo možné jen v případě, že by byl jistý odbyt v řádu několika stovek kusů ročně. Jinak by se to nevyplatilo a to generální ředitel Karel Hrdlička moc dobře věděl.

Tatra byla v jiné pozici, tam se vždy hrálo na furiantství a majitel baron Ringhoffer ho docela podporoval.

0 0
možnosti
PV
JN

Nádherné auto.Je to další důkaz schopnosti Československého průmyslu v období první republiky.Teď už jen lze domýšlet kde mohla být tahle země nebýt války a především devastace komunisty.

16 0
možnosti
JK

J23e58n95d87a 36K49r95á92s45a

21. 7. 2015 16:57

Ano  kde by dnes  mohla být  Škoda, Tatra, Jawa, Zetor. .... to vše komunisti  zplundrovali,  a učinili  nekonkurenceschopným na civilizovaných trzích  !V zaostalé ruské říši zla to však stačilo Rv:-P

3 0
možnosti
MP

Neví někdo náhodou, proč se tato "krasavice" nedostala do sériové výroby??

0 0
možnosti
TF

Nejspíš proto, že se v té době už seriově vyráběla Tatra 77 a tohle auto by ji asi mohlo těžko konkurovat.

2 1
možnosti
JS

Wow vidim ji poprve . Je nadhernaaa!

8 0
možnosti

Pod to se mohu podepsat.

0 0
možnosti
VR

Odpověď Škodovky na konkurenci Tatry typ 77 a 87

6 1
možnosti
PU

P49e64t71r 80U44r48a34m

21. 7. 2015 22:57

Spis kopie. Ale Tatru kopiroval i Porsche, tak se neni za co stydet.

0 0
možnosti
RB

Tohle je futuristická náádhera.

6 0
možnosti
MV

takže ono už ve třicátých letech měřili odporu vzduchu? to už měli komory?

1 0
možnosti
JC

J62i47r12i 74C34e86e

21. 7. 2015 10:29

První teoretické práce a pokusy na téma odporu vzduchu dělali už v roce 1911 na Pražské polytechnice profesor Doerfel s asistentem Paulem Jarayem.

Jaray zkonstruoval první větrný tunel pro firmu Zeppelin v roce 1919. Rychlost a směr proudění vzduchu zviditelňoval kouřovými stopami a místa vzniku vírů a problematická závětří hledal pomocí jemného písku.

V roce 1921 Jaray patentoval proudnicovou karoserii.

9 0
možnosti
IM

I97v88a10n 49M59i68n93á77ř

21. 7. 2015 9:58

Bez jakéhokoli přehánění - nad tímto autem se ještě dnes - doslova tají dech !!!

10 0
možnosti