Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU chce v německých městech zakázat starší diesely

Znečistění vzduchu oxidy dusíku je v německých městech natolik vysoké, že Evropská komise vyvíjí tlak na zavedení přísnějších opatření. Například by do znečistěných center měst nesměla jezdit starší auta s naftovým motorem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24i70c15h86a57l 33P43a30v53l53á50t 9313913504579

Po tolika letech boje s neskodnym CO2 konecne nekdo zacina resit jedy? Bylo na case!

0/0
20.7.2015 16:56

M51a98r53t22i22n 61V52o23k64o52u64n 9128203333206

jednoznacne souhlasim, pracuji na Zelivskeho a pres den se tam vpodstate neda dychat

0/0
19.7.2015 23:16

J68a36n 69K94o92n89v48a59l79i82n12k68a 5390461831895

Já bych chtěl vládním nařízením v ČR zakázat  všechna nařízení EU. A u těch ekoteroristických bych začal.

+2/−3
18.7.2015 13:12

P94e45t64r 52M43a14l15i16š42k70a 6561505441913

Jako ekologické se to vždy jen tváří, jinak kde jen o pouhopouhé rýžování peněz lobbying.

0/−1
18.7.2015 16:17

P31e32t95e43r 83N24e60š96v57a66r12a 8488726382197

Blbci. Vždy jsem měl benzína a teď jsem si poprvé pořídil diesela. Zamiloval jsem se. Neuvěřitelně velký výkon a krouťák, neuvěřitelně nízká spotřeba. Dojezd na nádrž přes 1000 km. Benzín už nikdy nechci a řeči o tom, že diesel patří do traktoru si schovejte někam. Benzín může být v maličkém městském vozítku, ale pokud budete mít normální auto ve kterém se nezabijete i při nepatrném nárazu a které na dálnici trochu jede, tak u benzínu by jste měli vždycky nezaplatitelný vír v nádrži. Dělají to Američani, kteří nemají spotřební daň a zkuste se zeptat někoho, kdo dovezl amerického jeepa jak dopadl. Každý vám řekne, že takové auto vás sežere. Já bych naopak zakázal benzín do aut těžších než tunu.

0/−2
18.7.2015 7:54

T91o23m76á79š 61H68o66r54a 2799755648305

Tak ono je třeba vědět že i moderní benzínové motory pěkně znečišťují ovzduší dokud se pořádně nezahřejí. Katalizátor potřebuje k ideální práci určitou teplotu a tu při městském provozu v nízkých otáčkách a při chladnějším počasí získá až za několik minut jízdy.

Ale obecně se mě nápad němců líbí, dostat auta z měst a především ty nejméně ekologická je rozumné řešení (mimo jiné to uvolní prostor pro kolečkáře, cyklisty a pěší, a v neposlední řadě to chce pochopitelně mít vybudovanou dobrou veřejnou dopravu.

0/0
18.7.2015 8:42

M63i61c31h42a96l 25Z86e61t79e71k 3958622690397

U USA jsou diesely do osobních aut nepoužitelné právě kvůli emisním normám, které má EU odlišné pro diesely a benzínové motory, což v Americe není.

+2/0
18.7.2015 9:17

J97i87n97d49ř94i40c75h 95Š49k57o79p69e81k 4335631760265

v USA nikdy diesely v osobákách nebyly, protože tam stojí benzin směšný prachy

0/0
19.7.2015 13:44

J66a28n 92K95o44n35v33a14l33i84n76k39a 5290271241205

No vidíte. Já měl taky vždycky benzín. Pak jsem koupil naftu - opravdu silnou naftu - a zase bych fofrem chtěl benzín. Vstřiky, turbo a další všci, které odcházejí, se v součtu podílí na tom, že se nafta nevyplatí.

+2/0
18.7.2015 11:55

P32a69v77e56l 39O80d33r54a67z22i73l 6624369437630

A taky to táhne vocpoda, žejo.

0/0
21.7.2015 22:09

P96a12v55e39l 43O75d42r63a61z73i45l 6714559987660

Jojo, ze stodvácy do volítanýho pasáta, to je skok, co?

0/0
16.8.2015 22:52

P29e40t64e59r 58N62e84š30v85a84r94a 8488386312617

Nikoli, z Nissana Primery 1.8 benzín do Hondy Accord 2.2 TDI.

0/0
17.8.2015 16:52

T70o76m88á31š 78T37a73t87í80č43e89k 5160262820938

Jó, važ každý gram své CO2 stopy a onanuj nad zákazem jaderek, o plesajícím srdéčku při pohledu na lány řepky na "bio"-naftu nemluvě. Iracionalita v čistém podání na entou.

+1/0
18.7.2015 2:35

M19i77c54h10a91l 43Z96e76t83e11k 3218802690537

Nafta patří do traktorů a lokomotiv!

+2/−1
17.7.2015 21:53

T47o37m13á41š 10T13a67t81í33č30e38k 5550522830268

Do lokomotiv na lokálkách, rozuměl jsem správně? ;-)

0/0
18.7.2015 2:36

P68e55t68r 46H90l75o27b92i37l 7399289722102

to je tak, kdyz exoti z EU rozhoduji....

+1/−2
17.7.2015 21:00

T15o30m66á55š 13T43a42t16í85č74e26k 5790362370538

... podle píšťalky z Berlína.

0/0
18.7.2015 2:36

J34e71n45d90a 23K60r25á54s52a 1449786778

A kterých  aut  s tdi  jezdí  v Německu  nejvíc  ?Nejsou  to náhodou  koncernové  poruchové  turbomotory? Jet za starou  vyklechtanou  tdi Octavií ,nebo Golfem, Passatem  do  kopce  je zážitek Rv;-D

+4/−2
17.7.2015 19:25

V30l43a75d11a 80S39i66m75o13n62i82k 3529183513195

Kolik jste těch poruchových zažil? Já ještě ani jeden , a to mi prošlo rukama dost aut. Nesmíte do toho lít všechno, co se naskytne.

+2/0
17.7.2015 22:46

P81a80v52e66l 63O47d72r68a65z92i36l 6584499897740

Poruchový jsou všecky. Časem.

0/0
16.8.2015 22:52

J24i21n33d65ř21i71c20h 72Š44k49o69p60e49k 4715871920815

to víš že jo ;-D;-D Ty vyklechtanej, poruchovej

Za to mini přeplňovaný benziny neudělají ani půlku toho co tebou kritizované diesely

0/0
19.7.2015 13:46

P71e50t42r 72M10i77c25h39a56l 2740194181532

Klid, to je Vaněk, hrdý majitel korejského zázraku s trojblikem z Nošovic. :-)

0/0
20.7.2015 12:51

P79a26v85e37l 47O70d28r52a39z46i71l 6174179267920

Do výměny vstřiků nebo do výměny dvouhmoťáku, co?

0/0
21.7.2015 22:10

R86a32d95e76k 98J54a86h98n 8566127245435

Tohle je už normální cvokhaus. Ti euroúředníci mají ale starost a německé daňové poplatníky!  Aby jim snad náhodou neumřeli o něco dříve. Kdo by je také, ty úředníky, živil, že jo?

0/0
17.7.2015 19:08

T18o35m63á96š 10R64á89k68o52s 7739220344269

masové rozšíření dieslovych motorů v osobní automobilové dopravě (a jejich podpora pres nizsi dan v nekterych zemi) je snad nejvetsi omyl v dejinach automobilismu.

+10/−1
17.7.2015 18:51

M73i39c41h13a70l 64Z91e60t31e52k 3338772420187

Podeziram firmu Bosch, vynálezce Ad-blue, z dalšího lobbingu v Europarlamentu.

+1/0
17.7.2015 21:55

P98e92t27r 39Š35p32i37l19l26e74r 1498706526268

Až na to benzínové Porsche na fotce...

+3/0
17.7.2015 18:49

J56i49ř22í 20K71o59c35u24r54e95k 6845464325818

legislativa se mění "málo často". "Chtělo by to", aby se měnila tak často, že valstnisctví vozidla si v Německu  bude moct dovolit horních 10 tisíc, zbytek bude příliš chudý než aby mohl vlastnit vozidlo. Afriku to schudnutí bohatých sice nenakrmí, ale "aspoň se to zkusilo".

+1/0
17.7.2015 18:31

Ř86e82h39o29ř 67V55l89a75s35á44k 2854114881636

No nám by to pomohlo. Na trhu by se objevila spousta kvalitních ojetin pro nás a Němci by zvýšili poptávku po nových autech, což našemu hospodářství prospěje.

Další věc je, že dýzly fakt smrdí a kdyby začaly postupně mizet, bude to fajn.

+2/0
17.7.2015 18:03

J22i66ř63í 10K22o74c14u80r39e23k 6155814825838

Lechce si protiřečíte - pomohlo by nám, když němci prodají dieslová auta do ČR a zíároveň je tady nechcete, protože fakt čoudí.

+1/−1
17.7.2015 18:20

J47a30n 54B88o10r 5551326438441

Kdy už řeknou všichni - A DOST - a zruší tu zkostnatělou byrokratickou EU?  Mělo by to být co nejdříve!

+1/0
17.7.2015 17:49

J29a12n 95V35o79p23i77č34k70a 8703702122874

No on ten SCR taky neni zadna slava, jak je videt v "real-life" vysledcich autobusu a nakladaku. Napr. http://www.theicct.org/urban-cycle-nox-emissions-euro-ivv-trucks-and-buses

0/0
17.7.2015 15:58

V42l84a33d56i77m15í52r 26Z23a85u72š16k38a 5151882967103

To ale nejsou limity systému, pouze vývojové nedostatky, které jsou odstranitelné a dle článku Euro 6 na ně pamatuje.

0/0
17.7.2015 16:11

K43a41m77i31l 43D96o25l48e33z66e60l 6872446204222

no aspon to dava urcitou logiku na rozdil od nasi bananove republiky.

U nas par slabomyslych jedincu chce platit vypalne za prevod benzinu s euro II a za diesel s Euro4, ktery je mnohem skodlivejsi, nic

+4/0
17.7.2015 15:56

P81a58v87e69l 64S53o76b27o89t27k16a 5260334

Ano, to je dobré téma, o kterém by mohlo Česko spolurozhodovat. Stejně jako o žárovkéch nebo o radiátorech.

Ne jako tomu bylo u řešení řecké krize - Nemecko už dávno pochopilo, že Česko k významným jednáním nepatří.

0/0
17.7.2015 15:12

J29a51k18u87b 37R70o37u38s 3333650984862

Euroúředníci a ekoteroristi, jděte do brusele.

+4/−2
17.7.2015 14:54

J18a17r53o47s91l38a78v 74S60z34p78a26k 6292413568650

EU ať jde do , furt EU, EU, EU ;-D;-)a H a O římská pětka N a O;-D

+4/0
17.7.2015 14:47

Č23e87s14t37m80í90r 29P81r58o71c60h73á82z82k57a 8918880818551

Traktor patří na pole.:-)

+8/−7
17.7.2015 14:37

L45a32d79i97s88l36a50v 72H94a71š91k67a 4943236711250

A proč nezadotovat opravdu důsledně auta na elektřinu a naftu spalovat jen v generátorech? Stejně většina lidí z města jezdí do 100km denně a auto na delší trasy by si poté mohli půjčit v půjčovně

0/−1
17.7.2015 14:29

V45l61a70d15i27m87í71r 88Z29a77u15š91k76a 5751862377463

Jen jestli by to v globáíle k něčemu pomohlo: http://www.osel.cz/8332-jsou-auta-s-palivovymi-clanky-setrna-k-zivotnimu-prostredi.html

Zatím je bezkonkurenčně nejekologičtější turbobenzín s katalyzátorem.

+2/0
17.7.2015 16:22

M84a20r42e43k 88G25a10j39d28a 4333194656132

na elektřinu, ne palivové články ....

0/0
17.7.2015 17:36

V64l59a21d67i22m40í27r 76Z38a57u60š89k78a 5211302587943

V tom článku, který odkazuji je rozebírán i elektomobil, nestačí číst jenom nadpisy.

0/0
17.7.2015 21:39

J28a84n 64B30u20b13i38k 9802551462707

nejvíc kope chcípající kobylaEU........nebo že by jiné?......do lodi teče proudem a na palubě se stále tancuje........

čím víc má EU problémy, tím víc se zabývá hlavně ptákovinami.

+5/0
17.7.2015 14:16

J74o97s63e61f 32M25i22k55i79n 5193634555194

EU chce v německých městech zakázat starší diesely? Není něco špatně? Německo není svéprávné?

+13/0
17.7.2015 12:04

M69a56r61e81k 53H20r13u78b79y 6327142341118

Za pozornost by stalo, ze vyznamnym zdrojem dyzlovych sajrajtu jsou autobusy. Ale na ty se nesmi sahat, protoze MHD, ze :-P

+2/−6
17.7.2015 11:53

V81l54a55d81i85m65í93r 56Z11a39u92š97k66a 5621972747783

Máte pravdu, ale v přepočtu na 1 pasažéra je ta produkce NOx násobně menší než u auta.

+3/0
17.7.2015 15:30

D84a64v38i54d 60V62i50k56t37o45r42a 9904944755587

Papírově možná. Kolik autobusů a jak často denně jezdí vytížených na 100% své kapacity? Mnohem častěji jezdí busy poloprázdné či téměř prázdné, že.

+3/0
17.7.2015 15:43

V37l30a42d67i98m97í33r 96Z61a62u67š26k68a 5821852567153

I polprázdný autobus má na pasažéra nižší emise než auto pouze s řidičem, kterých je většina.

0/−1
17.7.2015 16:11

J14i11ř46í 49K94o56c31u90r15e34k 6575294605648

Řešení je trolejbus. Tam, kde autobusy jezdí v počtech 20 za hodinu určitě. Tam, kde jede jeden spoj za hodinu to nemá smysl řešit.

0/−1
17.7.2015 18:22

R16a63d44i69m 46P30o39l74á79š61e67k 9766903919469

A co teprve, až někomu z EU úředníků dojde nebo mu to někdo řekne, že ty oxidy dusíku uniklé do ovzduší je možné neutralizovat čpavkem?

V kombinaci se vzdušnou vlhkostí pak vzniknou obyčejné amonné soli, které ještě pohnojí okolí, takže rostlinstvo, už beztak nadopované nadměrným nožstvím oxidu uhličitého v ovzduší ;-D, poroste ještě intenzívněji.

+4/0
17.7.2015 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.