Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU chce v německých městech zakázat starší diesely

Znečistění vzduchu oxidy dusíku je v německých městech natolik vysoké, že Evropská komise vyvíjí tlak na zavedení přísnějších opatření. Například by do znečistěných center měst nesměla jezdit starší auta s naftovým motorem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i31c14h47a55l 28P92a18v97l66á74t 9193403354979

Po tolika letech boje s neskodnym CO2 konecne nekdo zacina resit jedy? Bylo na case!

0/0
20.7.2015 16:56

M63a47r63t10i45n 80V51o51k46o57u87n 9438893753486

jednoznacne souhlasim, pracuji na Zelivskeho a pres den se tam vpodstate neda dychat

0/0
19.7.2015 23:16

J27a37n 52K22o95n70v11a35l45i64n65k83a 5980661771695

Já bych chtěl vládním nařízením v ČR zakázat  všechna nařízení EU. A u těch ekoteroristických bych začal.

+2/−3
18.7.2015 13:12

P38e42t47r 98M90a45l47i17š94k94a 6791665891663

Jako ekologické se to vždy jen tváří, jinak kde jen o pouhopouhé rýžování peněz lobbying.

0/−1
18.7.2015 16:17

P83e13t42e58r 48N46e65š28v38a36r61a 8228286452797

Blbci. Vždy jsem měl benzína a teď jsem si poprvé pořídil diesela. Zamiloval jsem se. Neuvěřitelně velký výkon a krouťák, neuvěřitelně nízká spotřeba. Dojezd na nádrž přes 1000 km. Benzín už nikdy nechci a řeči o tom, že diesel patří do traktoru si schovejte někam. Benzín může být v maličkém městském vozítku, ale pokud budete mít normální auto ve kterém se nezabijete i při nepatrném nárazu a které na dálnici trochu jede, tak u benzínu by jste měli vždycky nezaplatitelný vír v nádrži. Dělají to Američani, kteří nemají spotřební daň a zkuste se zeptat někoho, kdo dovezl amerického jeepa jak dopadl. Každý vám řekne, že takové auto vás sežere. Já bych naopak zakázal benzín do aut těžších než tunu.

0/−2
18.7.2015 7:54

T96o52m83á68š 86H59o11r51a 2759575818895

Tak ono je třeba vědět že i moderní benzínové motory pěkně znečišťují ovzduší dokud se pořádně nezahřejí. Katalizátor potřebuje k ideální práci určitou teplotu a tu při městském provozu v nízkých otáčkách a při chladnějším počasí získá až za několik minut jízdy.

Ale obecně se mě nápad němců líbí, dostat auta z měst a především ty nejméně ekologická je rozumné řešení (mimo jiné to uvolní prostor pro kolečkáře, cyklisty a pěší, a v neposlední řadě to chce pochopitelně mít vybudovanou dobrou veřejnou dopravu.

0/0
18.7.2015 8:42

M44i26c11h90a43l 45Z77e79t61e50k 3498282400137

U USA jsou diesely do osobních aut nepoužitelné právě kvůli emisním normám, které má EU odlišné pro diesely a benzínové motory, což v Americe není.

+2/0
18.7.2015 9:17

J19i13n21d46ř78i26c11h 37Š96k52o95p97e12k 4175811610665

v USA nikdy diesely v osobákách nebyly, protože tam stojí benzin směšný prachy

0/0
19.7.2015 13:44

J10a65n 56K30o11n37v45a28l76i50n64k27a 5550121651375

No vidíte. Já měl taky vždycky benzín. Pak jsem koupil naftu - opravdu silnou naftu - a zase bych fofrem chtěl benzín. Vstřiky, turbo a další všci, které odcházejí, se v součtu podílí na tom, že se nafta nevyplatí.

+2/0
18.7.2015 11:55

P83a50v97e40l 39O78d64r87a17z29i57l 6944459427690

A taky to táhne vocpoda, žejo.

0/0
21.7.2015 22:09

P97a10v83e49l 61O83d81r17a74z74i28l 6124759457190

Jojo, ze stodvácy do volítanýho pasáta, to je skok, co?

0/0
16.8.2015 22:52

P50e50t39e69r 28N66e83š31v36a31r11a 8678236812787

Nikoli, z Nissana Primery 1.8 benzín do Hondy Accord 2.2 TDI.

0/0
17.8.2015 16:52

T50o81m43á79š 66T27a71t61í13č53e11k 5420322640208

Jó, važ každý gram své CO2 stopy a onanuj nad zákazem jaderek, o plesajícím srdéčku při pohledu na lány řepky na "bio"-naftu nemluvě. Iracionalita v čistém podání na entou.

+1/0
18.7.2015 2:35

M76i87c52h96a77l 17Z64e74t24e13k 3238772560277

Nafta patří do traktorů a lokomotiv!

+2/−1
17.7.2015 21:53

T60o25m68á34š 94T34a45t67í95č77e91k 5780872360268

Do lokomotiv na lokálkách, rozuměl jsem správně? ;-)

0/0
18.7.2015 2:36

P26e33t60r 65H26l54o22b25i25l 7149709852162

to je tak, kdyz exoti z EU rozhoduji....

+1/−2
17.7.2015 21:00

T28o75m52á48š 24T44a52t37í42č18e36k 5400732180918

... podle píšťalky z Berlína.

0/0
18.7.2015 2:36

J73e15n97d29a 37K58r97á78s61a 1229406718

A kterých  aut  s tdi  jezdí  v Německu  nejvíc  ?Nejsou  to náhodou  koncernové  poruchové  turbomotory? Jet za starou  vyklechtanou  tdi Octavií ,nebo Golfem, Passatem  do  kopce  je zážitek Rv;-D

+4/−2
17.7.2015 19:25

V47l98a52d29a 33S48i39m49o30n34i52k 3649523833875

Kolik jste těch poruchových zažil? Já ještě ani jeden , a to mi prošlo rukama dost aut. Nesmíte do toho lít všechno, co se naskytne.

+2/0
17.7.2015 22:46

P82a25v34e35l 51O46d30r50a19z15i51l 6574579297950

Poruchový jsou všecky. Časem.

0/0
16.8.2015 22:52

J90i36n82d71ř14i37c89h 87Š12k90o44p67e70k 4485621430765

to víš že jo ;-D;-D Ty vyklechtanej, poruchovej

Za to mini přeplňovaný benziny neudělají ani půlku toho co tebou kritizované diesely

0/0
19.7.2015 13:46

P53e69t25r 63M37i85c88h35a27l 2580424231812

Klid, to je Vaněk, hrdý majitel korejského zázraku s trojblikem z Nošovic. :-)

0/0
20.7.2015 12:51

P89a81v29e33l 43O25d80r80a78z59i92l 6374319437160

Do výměny vstřiků nebo do výměny dvouhmoťáku, co?

0/0
21.7.2015 22:10

R78a58d11e56k 71J74a13h86n 8146427625495

Tohle je už normální cvokhaus. Ti euroúředníci mají ale starost a německé daňové poplatníky!  Aby jim snad náhodou neumřeli o něco dříve. Kdo by je také, ty úředníky, živil, že jo?

0/0
17.7.2015 19:08

T93o46m85á78š 56R73á30k11o62s 7479470154469

masové rozšíření dieslovych motorů v osobní automobilové dopravě (a jejich podpora pres nizsi dan v nekterych zemi) je snad nejvetsi omyl v dejinach automobilismu.

+10/−1
17.7.2015 18:51

M62i94c74h19a31l 36Z16e52t81e56k 3688562850517

Podeziram firmu Bosch, vynálezce Ad-blue, z dalšího lobbingu v Europarlamentu.

+1/0
17.7.2015 21:55

P17e86t93r 24Š90p80i74l85l44e91r 1808466636118

Až na to benzínové Porsche na fotce...

+3/0
17.7.2015 18:49

J42i53ř40í 21K95o19c18u78r38e76k 6825164555968

legislativa se mění "málo často". "Chtělo by to", aby se měnila tak často, že valstnisctví vozidla si v Německu  bude moct dovolit horních 10 tisíc, zbytek bude příliš chudý než aby mohl vlastnit vozidlo. Afriku to schudnutí bohatých sice nenakrmí, ale "aspoň se to zkusilo".

+1/0
17.7.2015 18:31

Ř22e88h27o32ř 69V31l22a23s67á32k 2554334701766

No nám by to pomohlo. Na trhu by se objevila spousta kvalitních ojetin pro nás a Němci by zvýšili poptávku po nových autech, což našemu hospodářství prospěje.

Další věc je, že dýzly fakt smrdí a kdyby začaly postupně mizet, bude to fajn.

+2/0
17.7.2015 18:03

J60i81ř38í 84K71o15c19u37r25e56k 6595764425378

Lechce si protiřečíte - pomohlo by nám, když němci prodají dieslová auta do ČR a zíároveň je tady nechcete, protože fakt čoudí.

+1/−1
17.7.2015 18:20

J58a26n 41B84o34r 5771736548741

Kdy už řeknou všichni - A DOST - a zruší tu zkostnatělou byrokratickou EU?  Mělo by to být co nejdříve!

+1/0
17.7.2015 17:49

J57a75n 41V87o28p84i17č64k72a 8473412272564

No on ten SCR taky neni zadna slava, jak je videt v "real-life" vysledcich autobusu a nakladaku. Napr. http://www.theicct.org/urban-cycle-nox-emissions-euro-ivv-trucks-and-buses

0/0
17.7.2015 15:58

V48l96a43d50i86m83í72r 69Z72a92u87š83k64a 5511892697973

To ale nejsou limity systému, pouze vývojové nedostatky, které jsou odstranitelné a dle článku Euro 6 na ně pamatuje.

0/0
17.7.2015 16:11

K92a12m16i16l 80D18o40l26e90z52e18l 6902856384112

no aspon to dava urcitou logiku na rozdil od nasi bananove republiky.

U nas par slabomyslych jedincu chce platit vypalne za prevod benzinu s euro II a za diesel s Euro4, ktery je mnohem skodlivejsi, nic

+4/0
17.7.2015 15:56

P20a11v77e44l 51S83o89b89o80t15k84a 5820534

Ano, to je dobré téma, o kterém by mohlo Česko spolurozhodovat. Stejně jako o žárovkéch nebo o radiátorech.

Ne jako tomu bylo u řešení řecké krize - Nemecko už dávno pochopilo, že Česko k významným jednáním nepatří.

0/0
17.7.2015 15:12

J13a63k43u26b 94R73o53u39s 3213490674872

Euroúředníci a ekoteroristi, jděte do brusele.

+4/−2
17.7.2015 14:54

J13a33r95o40s64l77a85v 63S86z73p62a72k 6552283248130

EU ať jde do , furt EU, EU, EU ;-D;-)a H a O římská pětka N a O;-D

+4/0
17.7.2015 14:47

Č21e35s11t94m35í85r 23P36r18o90c95h22á83z70k98a 8618200558471

Traktor patří na pole.:-)

+8/−7
17.7.2015 14:37

L59a92d58i25s36l97a28v 65H38a10š70k70a 4753596491270

A proč nezadotovat opravdu důsledně auta na elektřinu a naftu spalovat jen v generátorech? Stejně většina lidí z města jezdí do 100km denně a auto na delší trasy by si poté mohli půjčit v půjčovně

0/−1
17.7.2015 14:29

V84l47a71d62i26m20í68r 32Z73a81u73š78k25a 5741112627103

Jen jestli by to v globáíle k něčemu pomohlo: http://www.osel.cz/8332-jsou-auta-s-palivovymi-clanky-setrna-k-zivotnimu-prostredi.html

Zatím je bezkonkurenčně nejekologičtější turbobenzín s katalyzátorem.

+2/0
17.7.2015 16:22

M79a63r20e62k 19G74a95j16d30a 4833364476302

na elektřinu, ne palivové články ....

0/0
17.7.2015 17:36

V30l61a44d53i23m23í48r 91Z31a49u33š36k51a 5541342487493

V tom článku, který odkazuji je rozebírán i elektomobil, nestačí číst jenom nadpisy.

0/0
17.7.2015 21:39

J63a98n 18B70u95b94i39k 9642751722747

nejvíc kope chcípající kobylaEU........nebo že by jiné?......do lodi teče proudem a na palubě se stále tancuje........

čím víc má EU problémy, tím víc se zabývá hlavně ptákovinami.

+5/0
17.7.2015 14:16

J94o35s42e84f 53M60i21k44i71n 5603864235174

EU chce v německých městech zakázat starší diesely? Není něco špatně? Německo není svéprávné?

+13/0
17.7.2015 12:04

M57a24r85e35k 66H29r71u67b79y 6297362381588

Za pozornost by stalo, ze vyznamnym zdrojem dyzlovych sajrajtu jsou autobusy. Ale na ty se nesmi sahat, protoze MHD, ze :-P

+2/−6
17.7.2015 11:53

V34l66a14d88i46m49í72r 46Z35a23u90š51k97a 5921222147773

Máte pravdu, ale v přepočtu na 1 pasažéra je ta produkce NOx násobně menší než u auta.

+3/0
17.7.2015 15:30

D12a21v93i62d 47V80i52k38t18o52r12a 9874254155157

Papírově možná. Kolik autobusů a jak často denně jezdí vytížených na 100% své kapacity? Mnohem častěji jezdí busy poloprázdné či téměř prázdné, že.

+3/0
17.7.2015 15:43

V55l93a36d54i40m81í23r 46Z50a70u31š10k94a 5831682367583

I polprázdný autobus má na pasažéra nižší emise než auto pouze s řidičem, kterých je většina.

0/−1
17.7.2015 16:11

J63i12ř26í 24K44o95c85u84r60e60k 6375954695578

Řešení je trolejbus. Tam, kde autobusy jezdí v počtech 20 za hodinu určitě. Tam, kde jede jeden spoj za hodinu to nemá smysl řešit.

0/−1
17.7.2015 18:22

R20a18d84i95m 14P65o67l72á94š87e73k 9536913259809

A co teprve, až někomu z EU úředníků dojde nebo mu to někdo řekne, že ty oxidy dusíku uniklé do ovzduší je možné neutralizovat čpavkem?

V kombinaci se vzdušnou vlhkostí pak vzniknou obyčejné amonné soli, které ještě pohnojí okolí, takže rostlinstvo, už beztak nadopované nadměrným nožstvím oxidu uhličitého v ovzduší ;-D, poroste ještě intenzívněji.

+4/0
17.7.2015 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.