Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

D1 testovaly tanky, auta po ní mohla jezdit neomezeně rychle

Známe ji jako D1, ale stavět se začala coby Autobahn West – Ost. Nejdůležitější česká dopravní tepna totiž vznikala už za protektorátu. Pro Němce nepříznivý průběh války pak stavbu zastavil a odložil na neurčito. Teprve před 44 lety se otevřel její první úsek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Jestlipak i tenkrát byly takový problémy s vykupováním pozemků?

0 0
možnosti
MV

za protektorátu ? rozhodně ;-D;-D

1 0
možnosti
VH

V zajímavých sbornících na webu Ředitelství silnic a dálnic

http://www.rsd.cz/Silnicni-a-dalnicni-sit/Historie

se vyskytuje termín "uskakování trasy". A na webu http://www.dalnice.com/historie/planovani/nem_u_nas/nem_dal_v_csr.htm se píše:

Tzv. uskakování trasy (při průjezdu zatáčky se na okamžik řidiči ,,ztratí“ dálnice z pohledu) je dodnes nepatrně znatelná např. na dálnici D1 nedaleko Čestlic. Tento úsek dálnice byl totiž vybudován ve stejné trase jako původní protektorátní dálnice a to i s touto vadou.

 Nevíte někdo, jak si to mám představit, a co bych měl u těch Čestlic vyhlížet?

(Není jasné v kterém směru, a jestli na směru vůbec záleží).

 Nikde jinde jsem na ten termín nenarazil a netuším, co si pod tím představit. Dálnici ztratím z dohledu v každé zatáčce. Přitom se tvrdí, že návrh dálnice musí zohlednit nejen šířku, minimální poloměry zatáček a maximální sklon, ale i tohle záhadné "uskakování".

0 0
možnosti
JS

J55a53n 54S68e78m45i83k

24. 7. 2015 23:39

co se tyce te "protektoratni dalnice", mate to spatne.

Jak uz zacatek stavby v kvetnu 1939 napovida, dalnice byla naplanovana, vyprojektovana a rozfinancovana uz za 1. republiky. Je to proto trochu nefer to pripisovat hitlerovi nebo protektoratu.

Hitlerova dalnice byl ale jiny projekt na uzemi C-SR aprotektoratu- tzv. exteritorialni dalnice Vratislav-Viden pred Brno-ta ale nemela s predchudcem D1 nic spolecneho

9 0
možnosti
JK

Mňa najviac prekvapuje to, že v 70.rokoch sa u nás diaľnica staval úplne rovnakým spôsobom ako v 30.rokoch v nacistickom Nemecku - pomocou panelov.

Mimochodom v roku 1985 som bol v tábore vo východnom Nemecku v Strassenheide pri Baltickom mori. Od Děčína až po Baltické more to bola skoro samá diaľnica, ale panelová. 500 kilometrov na starej linkovej (nie zájazdovej) Karose Š-11. Jedna cesta tam a potom samozrejme späť. Nezabudnuteľný zážitok... ;-D

1 0
možnosti
Foto

I98v68a78n 84K35o56p54t40a

24. 7. 2015 20:46

Betonové a z "panelu", technologie je v zakladu stále stejná.

Jen ty panely jsou lépe zajisteny proti vzajemnemu pohybu.

0 0
možnosti

No a kdyby sme tenkrát nebyli pitomci , mohly dneska být  autobahm u každého města , jezdili by jsme neomezeně a plat by nám chodil hezky v éčkách.

Ale to né , to my sme museli být hrdí češi.

3 19
možnosti
MK

Tenkrát už bylo pozdě. Pitomci jsme byli už v roce 1918.

7 1
možnosti
PS

P40e85t93r 26S36o35v48a

24. 7. 2015 18:56

na fotu c.11 je hoger s medrickou,pri nataceni romeo a julie na konci listopadu ;)

0 0
možnosti
MP

Autorovi (a nejen jemu!) doporucuji k precteni tuhle zajimavou digitalni knihu, kterou zverejnilo RSD: http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-dalnicni-sit/Historie/stavby-kterym-doba-neprala .

Dozvi se tam napriklad i to, ze komunikace, kterou zname jako D1, se NEZACALA stavet za Protektoratu.

19 0
možnosti
RV

A kdy? Máte pocit, že 2.5.1939 kdy proběhlo slavnostní zahájení protektorát ještě (nebo snad už) neexistoval?

0 0
možnosti
PB

P68e38t77r 51B74á88č74a

24. 7. 2015 15:28

Jo kez by byla zase neomezena R^

13 2
možnosti
PM

P21e21t73r 30M68i27c16h36a20l

24. 7. 2015 14:30

Provoz osminásobný a dálnice má pořád jen dva pruhy v jednom směru. Šestipruh to měl být už dávno a pěkných pár let chybí alternativa přes Hradec a Mohelnici do Olomouce.

23 1
možnosti
Foto

I53v41a36n 56K75o24p82t66a

24. 7. 2015 15:00

No na většině délky je 2+2 myslím dostatečné. Jen u Brna by to chtělo 3+3 jako sůl.

3 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak

25. dubna 2024

Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...