Diskuze

D1 testovaly tanky, auta po ní mohla jezdit neomezeně rychle

Známe ji jako D1, ale stavět se začala coby Autobahn West – Ost. Nejdůležitější česká dopravní tepna totiž vznikala už za protektorátu. Pro Němce nepříznivý průběh války pak stavbu zastavil a odložil na neurčito. Teprve před 44 lety se otevřel její první úsek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jestlipak i tenkrát byly takový problémy s vykupováním pozemků?

0 0
možnosti

za protektorátu ? rozhodně ;-D;-D

1 0
možnosti

V zajímavých sbornících na webu Ředitelství silnic a dálnic

http://www.rsd.cz/Silnicni-a-dalnicni-sit/Historie

se vyskytuje termín "uskakování trasy". A na webu http://www.dalnice.com/historie/planovani/nem_u_nas/nem_dal_v_csr.htm se píše:

Tzv. uskakování trasy (při průjezdu zatáčky se na okamžik řidiči ,,ztratí“ dálnice z pohledu) je dodnes nepatrně znatelná např. na dálnici D1 nedaleko Čestlic. Tento úsek dálnice byl totiž vybudován ve stejné trase jako původní protektorátní dálnice a to i s touto vadou.

 Nevíte někdo, jak si to mám představit, a co bych měl u těch Čestlic vyhlížet?

(Není jasné v kterém směru, a jestli na směru vůbec záleží).

 Nikde jinde jsem na ten termín nenarazil a netuším, co si pod tím představit. Dálnici ztratím z dohledu v každé zatáčce. Přitom se tvrdí, že návrh dálnice musí zohlednit nejen šířku, minimální poloměry zatáček a maximální sklon, ale i tohle záhadné "uskakování".

0 0
možnosti

J19a78n 76S61e68m75i96k

24. 7. 2015 23:39

co se tyce te "protektoratni dalnice", mate to spatne.

Jak uz zacatek stavby v kvetnu 1939 napovida, dalnice byla naplanovana, vyprojektovana a rozfinancovana uz za 1. republiky. Je to proto trochu nefer to pripisovat hitlerovi nebo protektoratu.

Hitlerova dalnice byl ale jiny projekt na uzemi C-SR aprotektoratu- tzv. exteritorialni dalnice Vratislav-Viden pred Brno-ta ale nemela s predchudcem D1 nic spolecneho

9 0
možnosti

Mňa najviac prekvapuje to, že v 70.rokoch sa u nás diaľnica staval úplne rovnakým spôsobom ako v 30.rokoch v nacistickom Nemecku - pomocou panelov.

Mimochodom v roku 1985 som bol v tábore vo východnom Nemecku v Strassenheide pri Baltickom mori. Od Děčína až po Baltické more to bola skoro samá diaľnica, ale panelová. 500 kilometrov na starej linkovej (nie zájazdovej) Karose Š-11. Jedna cesta tam a potom samozrejme späť. Nezabudnuteľný zážitok... ;-D

1 0
možnosti
Foto

I69v17a80n 57K63o90p71t88a

24. 7. 2015 20:46

Betonové a z "panelu", technologie je v zakladu stále stejná.

Jen ty panely jsou lépe zajisteny proti vzajemnemu pohybu.

0 0
možnosti

No a kdyby sme tenkrát nebyli pitomci , mohly dneska být  autobahm u každého města , jezdili by jsme neomezeně a plat by nám chodil hezky v éčkách.

Ale to né , to my sme museli být hrdí češi.

3 19
možnosti

Tenkrát už bylo pozdě. Pitomci jsme byli už v roce 1918.

7 1
možnosti

P24e51t30r 95S19o43v91a

24. 7. 2015 18:56

na fotu c.11 je hoger s medrickou,pri nataceni romeo a julie na konci listopadu ;)

0 0
možnosti

Autorovi (a nejen jemu!) doporucuji k precteni tuhle zajimavou digitalni knihu, kterou zverejnilo RSD: http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-dalnicni-sit/Historie/stavby-kterym-doba-neprala .

Dozvi se tam napriklad i to, ze komunikace, kterou zname jako D1, se NEZACALA stavet za Protektoratu.

19 0
možnosti

A kdy? Máte pocit, že 2.5.1939 kdy proběhlo slavnostní zahájení protektorát ještě (nebo snad už) neexistoval?

0 0
možnosti

P51e45t26r 37B52á64č47a

24. 7. 2015 15:28

Jo kez by byla zase neomezena R^

13 2
možnosti

P42e34t62r 32M38i79c64h43a26l

24. 7. 2015 14:30

Provoz osminásobný a dálnice má pořád jen dva pruhy v jednom směru. Šestipruh to měl být už dávno a pěkných pár let chybí alternativa přes Hradec a Mohelnici do Olomouce.

23 1
možnosti
Foto

I96v81a56n 10K79o65p12t39a

24. 7. 2015 15:00

No na většině délky je 2+2 myslím dostatečné. Jen u Brna by to chtělo 3+3 jako sůl.

3 2
možnosti