Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiat 500 je skoro z poloviny nový, ale raději to maskuje

Fiat 500 je asi jediné evropské masově vyráběné auto, které nikdy nezlevnilo. Je to kult, zákazníkům se líbí a těm, kdo normálně dají hlavně na technickou a jízdní stránku auta, zatemní mozek tak, že ho stejně milují. Teď je tu v novém podání. A je to sázka na jistotu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20o76s87e27f 91V51o37s64i11c59k62y 4273197396183

Fiat 500 nebyl prvnim masovym Fiatem. O jeden rok jej predbehl Fiat 600. Ten se potom dovazel i do CSSR.  Nejmasovejsim Fiatem byl potom jejich nasledovnik Fiat 850. Tech se tehdy vyrabelo pres 1500 za den. Nikdy pred tim Evropa takovou serii nevidela. Udelalo to z Fiatu nejvetsi automobilku v E. . P.S. Neco pamatuji !

0/0
20.7.2015 14:05

J66i66ř25í 86S40c36h95w22a94c56h 8868284688946

nechci se vysmívat ničí paměti, ale mezi lety 1955-58 se vyrobilo 4 milony Brouků, to vychází na větší sérii.....;-)

+2/0
20.7.2015 14:48

J49a62n 45B88o50h35a36t77ý 7337920928842

Tak do města to není vhodné. K čemu to vlastně je? Abych mohl jet po dálnici skrčený do kozelce jako Copperfield? Dávají k tomu i svěrací kazajky? Za 300 litrů? : )))

+2/−3
20.7.2015 12:43

J98a12k25u10b 96Š11r67á33m72e56k 4238353232121

V mém vnímání zůstane pětistovka etalonem malého a levného auta. 300 litrů bych za něj nikdy nedal, to je cena auta nižší střední třídy. Fiat je stejně chamtivý jako Volkswagen se svým broukem nebo mini. Narvat malou plechovku doplňky, které při patnáctiminutové jízdě městem ani pořádně nevyužijete. A ten automat tomu dává na frak.., nenutí řidiče přemýšlet.

+6/0
20.7.2015 11:55

P24e64t91r 70M14a32r67š69á61l96e27k 9385672134819

Tak to máš špatné vnímání. F500 je od své první novodobé generace stylové městské miniauto, které si za to nechá řádně zaplatit. Cena je vzhledem k prodejům velmi snadno obhajitelná. Fiat by musel být padlý na hlavu, kdyby slevňoval. F500 je pro něj zlatý důl.

+5/0
20.7.2015 12:06

J87a42k32u92b 55Š37a92f95a94n58d85a 7595447321921

Tak podle popisu to právě moc městské auto není. Stylové, to asi ano.

0/0
20.7.2015 14:14

P48e20t74r 47M21a70r84š62á87l69e26k 9395502274819

F500 je klasické městské auto.

+2/−1
20.7.2015 14:57

P68a42v63e51l 83Š23e90d41l67b74a30u67e96r 7218281712325

Dneska ráno jsme se vrátili z Itálie, dobrá náhoda. Půjčili jsme si tam Fiátka 500 a jezdili jsme s ním ve třech, s manželkou a synem, co má 175 cm, 10 dní všude možně, po velkých městech, kolem moře i po horách. Do kufírku auta se naše tři malé kufry, nákup a láhve vína na večer vešly, najezdili jsme něco přes 1000 km, možná 1500, přesně nevím. Měřím dva metry a ani po 6 hodinách jízdy v kuse mě nic nebolelo, nebyl jsem unavený, sedělo se mi docela fajn, jen jsem musel mít opěradlo sklopené dozadu trochu více, než bych chtěl, kvůli hlavě ve střeše. Dalo se zvyknout, ale mám fakt ty dva metry... Je to prostě opravdu malý "bonbónek." Líbila se mi skleněná střecha, jen nešla otevírat, škoda. To u našeho Foresteru jde. Motor byl z mého pohledu slabý, byl to ten "oheň," ale stačilo to i na dálnici. Asi mu výkon brala i klimatizace puštěná naplno, bylo 38°C. Ve třech lidech se už motor trápil do kopce, když jsem jel sám, šlo to, jen se musí držet v otáčkách, jinak vadne. Moc příjemné "hejbátko," hrbolaté italské silnice, které jsou o dost horší, než u nás v Ostravě a okolí, to žehlilo hezky, nic nedrnčelo, vše fungovalo přesně, jelo to potichu, můžu ho pochválit. Jako městské vozítko bych ho bral. Fakt dobré. Otočíte se s ním na pěšině a zaparkujete v malé skulině. A je moc pěkné. Začnete ho mít rádi.

0/0
21.7.2015 21:45

J46a67n 57K17o63n29v91a20l12i79n44k32a 5380971521785

Automat a robot je něco jiného. U robota se člověk také musí sžít, stejně jako u manuálu se spojkou. Jezdit s automatem není jen tak. Jde to - pochopitelně - šlápnu na plyn a frčím. Zkušení řidiči ovládají automat plynovým pedálem tak, aby řadil dle reálných potřeb a dle situace. I díky tomu se dá u automatu snížit spotřeba, která je obecně vyšší než u manuálu.

Jinou kapitolou jsou dvouspojkové převodovky s moderním softwarem a inteligentními řídícími jednotkami. Vyhodnocují jízdní styl a dokáží pružně přizpůsobovat řazení aktuální situaci. Ty už jsou opravdu blbuvzdorné a nenutí řidiče k sebemenšímu přemýšlení nad řazením.

Paušálně vzato - vše, co řidiči zjednodušuje život - ať už je to AT převodovka nebo třeba dešťový senzor nebo automatické světlomety, má za následek zvýšení bezpečnosti v provozu. V ideálním případě pak člověk, který si není za volantem příliš jistý, čučí více před sebe a hlavu si namáhá pouze tím, co vidí před autem a neřeší nějaké kvalty a otáčky motoru.

K ilustraci shora uvedeného - mám jednu známou, která ač majíc doktorát z různých věd, při řazení pouštěla volant a koukala se, kam pákou pohnout na potřebnou rychlost. Pět kilometrů před domovem již odmítala přeřazovat z dvojky nebo trojky, protože to už prý nemělo na ten kousek cenu :-)  Její jízdní styl byl skutečně rizikový. Automatická nebo robotizovaná převodovka by byla v jejím případě bezpečná i pro okolí.

+1/0
20.7.2015 12:25

P22e89t52r 95M92a47r79š57á78l17e72k 9905132874509

V jejím případě by bylo nejbezpečnější jí sebrat řidičák.

+1/0
20.7.2015 12:32

J69i96ř92í 91S82c68h74w15a23c70h 8408814438566

Mini do VW nepatří, to je "chamtivost" jiného koncernu....;-)

0/0
20.7.2015 14:52

J18o39z76e77f 88H84r31i74c75i38š98i87n 4103370550566

Já když chci přemýšlet tak se jdu projit a ne řídít.

A i kdyby 1,5 milionu zákazníků byli hloupí pozeři co nevědí nic o tom jak má vypadat pořádné malé auto a co si do něj objednávají prodražené zbytečnosti, je fajn že je Fiat pro ně udělal.

0/0
19.8.2015 8:27

M10i16r24o38s73l34a44v 15Š68i19m46k84o 7395343622655

Kdyby to tak bylo jako dřív. Motor vzadu... Stejné je to i s broukem. Na trhu není nic levného s uspořádáním včechno vzadu.

+1/−2
20.7.2015 10:14

P46e11t69r 77M94a23r24š12á29l93e31k 9635922944689

Renault Twingo a oba Smarty.;-)

+6/0
20.7.2015 10:18

J46i58ř65í 69S33c66h14w81a82c93h 8708184788486

není o co stát, koncepce "vše vzadu" u malého auta (pro normální užívání) má více nedostatků než výhod

+1/0
20.7.2015 14:56

P45e45t50r 75M43a51r98š67á77l60e86k 9905222184799

Koncepce vše vzadu má u malého auta nezanedbatelné výhody. Stačí vyzkoušet nové Twingo.

0/0
20.7.2015 20:57

J13i80ř22í 73S49c98h36w72a63c38h 8978414288866

...hmm proti kufru vzadu ze třetiny zabraným motorem a navíc jím vytápěným, komplikovanému systému chlazení motoru, prakticky nevyužitému prostoru pod přední kapotou a citlivosti na boční vítr, stojí jen v zimě více zatížená kola což vylepšuje jejich záběr....

0/0
20.7.2015 23:04

P82e33t15r 44M62a83r58š80á87l58e53k 9685782794149

Kufr je stejný, jako u stejně velkých aut a s chlazením problém nemá, stejně jako s bočním větrem (porovnáváme-li to se stejně velkými auty), zato má Twingo díky své koncepci  a z ní vycházejícího malého poloměru otáčení fantastickou manévrovatelnost, což je u městského auta dost zásadní výhoda. Kromě toho tato koncepce je velkým příslibem pro očekávanou ostrou verzi autíčka, ale to už je spíš bonus navíc.

0/0
22.7.2015 12:09

J82a41n 54F94r12o79l23í58k 6436390485194

Co je na 300 tis. cenově příznivého? Za 220 jsme pořídil kolínskou plechovku s atmosférickým litrovým tříhrnkem a dlouhodobý průměr mám 5,09 l a to jezdím převážně po městě.

+5/0
20.7.2015 9:46

P71e85t46r 44M19a79r80š94á36l81e56k 9585342304319

F500 je opravdu drahé miniauto, ale sebevědomou cenu si může dovolit.

+6/0
20.7.2015 10:11

P92a62v30e79l 30B56ř68e80z95i53n45a 2262163691745

Opět jste to vystihl přesně, pětistovka si tu cenu může dovolit.R^

+1/0
20.7.2015 22:57

D70a15n24i73e86l 93S50v24o43b88o97d83a 6775102841949

Jsou lidi, kteří chtějí používat věci, které se jim líbí...

+5/0
20.7.2015 11:10

J70i80ř57í 30S95c22h58w28a61c13h 8148494908736

Jsou lidi, co si pořídí za 300 (a o něco více) tisíc, auta u třídu výše, protože "se jim velmi líbí" jako třeba Fabii, Mazdu2, Clio, i20... a navíc si užijí výkonnějších motorů a mnohem většího prostoru.....;-)

0/0
22.7.2015 10:57

P63e73t34r 61M20a50r44š59á43l37e51k 9485862904329

Parádní autíčko.R^

+2/0
20.7.2015 9:34

R71a90d79e21k 57D74o45l58e49ž78a58l 2559943220820

Když jsem teď byl v Itálii, tak mě překvapilo, jak moc tam jezdí áčkovejch Mercedesů a Smartů. Měl jsem dojem, že když chtějí malé auto, tak tohle. Je to fakt tak velký hit?

+3/0
20.7.2015 9:29

P88e10t33r 69M35a33r59š25á89l43e60k 9205462304779

Stačí se podívat na prodejní statistiky v Itálii. První příčky suverénně okupují malá italská auta (Panda, F500, Lancia Y, Punto).

0/0
20.7.2015 9:33

P57e35t67r 95M89a22r34š38á42l97e27k 9255832824609

Tady jsou prodejní statistiky za červen.

http://bestsellingcarsblog.com/2015/07/italy-june-2015-citroen-c4-cactus-bmw-2-series-active-tourer-up/

0/0
20.7.2015 10:16

M93i48c47h60a47l 51H24a26c65k 9974216745

Přesně! Vrátil jsem se z Říma, který je plný Smartu a Mercedesů A. 500stovka je také vidět, ale výrazně méně.

0/0
21.7.2015 6:31

M89a76r96t63i97n 37S71p31e33v87a97k 4313706644704

Soferoval som ho asi 600km a uplne v pohode. Mozno preto, ze bezne pouzivam clio. Necitil som sa nepohodlne, vyska sedadla ok (mam 180cm).

+2/0
20.7.2015 8:15

J89a70n 17K17o74n42v38a48l21i72n85k82a 5350421181125

Nemůžu si pomoct, ale cítím z toho článku jistý despekt. Jo, kdyby popisovali Citygo, to by byl jiný slovník, že. ;-O

Měl jsem to štěstí v tomhle autě několikrát jet a i ho řídit. Robotizovaná převodovka je opravdu hloupá, váhavá a do města spíše nevhodná. Je to o zvyku. Tohle auto s "automatem" je primárně pro holky. Ty budou rády, že nemusí řadit - a o jejich spokojenost tady jde především.

Celkově je to auto opravdu krásné - v globálu i v detailech. Uvnitř dokáže být i luxusní (jel jsem v TOP variantě v max výbavě a v kůži). Dojem, který jsem si však tehdy z pobytu v 500ce odnesl, byl rozpačitý. Na vině byla taková paušální "fórovost" a křehkost všeho, čeho se člověk dotkl. Vše takové subtilní, hračičkovité. Měl jsem pocit, že není opatrnosti nazbyt. Po přesednutí do mého tehdejšího Focusu II jsem zkonstatoval, že ten je sice uvnitř odporný a fádní, ale na druhou stranu neskutečně solidní a bytelný. 

Ta 0.9ka TwinAir projevem připomíná motor ve staré pětistovce (nebo v Maluchu) - uklepaná prdlavka. Jednadvojka FIRE je tisíckrát lepší na jízdní projev i na případnou údržbu. Jestli Italové někdy něco udělali dobře, tak to byl právě tenhle motor.

+2/0
20.7.2015 8:03

M97i77r46o43s60l44a44v 28Š87i22m60k37o 7165503252885

Jak pamatuji ze 70. let, UNO Fire: 50 000 km a problémy. Ale to je dávno...

0/0
20.7.2015 10:09

J81a79n 34K55o57n89v46a42l60i37n85k90a 5220531451885

To je možné. Popravdě 50tkm bylo na tehdejší auta něco jako je dnes 100 - 150. Vzpomeňme na škodovky - necelých sto tisíc a bylo to na GO.

+2/0
20.7.2015 10:12

P25e85t10r 53M33a30r20š55á35l87e29k 9625802114429

Tak to si pamatuješ blbě. Fiat Uno i motory FIRE byly představeny až v 80. letech.

+4/0
20.7.2015 10:23

P70a56v95e11l 55B18ř61e53z17i41n14a 2822333581535

Máte pravdu pane Maršálku, panu Šimkovi už jsem to jednou v diskuzi psal, že Uno bylo představeno v roce 1983 a bylo to auto rolu 1984. A on si nedá pokoj a dál šíří svoje mylné dojmy.:-(

0/0
20.7.2015 22:47

J16i43r75i 71G21a29z49d71a 8644603694774

krasa!

+2/0
20.7.2015 7:12

J29o69s70e82f 60S59v94o25b44o25d52a 7896792629424

Z poloviny novy..lagric

+1/−2
20.7.2015 5:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.