Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiat 500 je skoro z poloviny nový, ale raději to maskuje

Fiat 500 je asi jediné evropské masově vyráběné auto, které nikdy nezlevnilo. Je to kult, zákazníkům se líbí a těm, kdo normálně dají hlavně na technickou a jízdní stránku auta, zatemní mozek tak, že ho stejně milují. Teď je tu v novém podání. A je to sázka na jistotu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76o70s39e34f 30V57o41s12i83c77k48y 4883807676203

Fiat 500 nebyl prvnim masovym Fiatem. O jeden rok jej predbehl Fiat 600. Ten se potom dovazel i do CSSR.  Nejmasovejsim Fiatem byl potom jejich nasledovnik Fiat 850. Tech se tehdy vyrabelo pres 1500 za den. Nikdy pred tim Evropa takovou serii nevidela. Udelalo to z Fiatu nejvetsi automobilku v E. . P.S. Neco pamatuji !

0/0
20.7.2015 14:05

J55i10ř42í 19S39c69h47w31a97c21h 8508564858486

nechci se vysmívat ničí paměti, ale mezi lety 1955-58 se vyrobilo 4 milony Brouků, to vychází na větší sérii.....;-)

+2/0
20.7.2015 14:48

J47a36n 85B49o78h10a66t16ý 7227860888712

Tak do města to není vhodné. K čemu to vlastně je? Abych mohl jet po dálnici skrčený do kozelce jako Copperfield? Dávají k tomu i svěrací kazajky? Za 300 litrů? : )))

+2/−3
20.7.2015 12:43

J16a51k58u73b 79Š49r80á61m71e35k 4428273892421

V mém vnímání zůstane pětistovka etalonem malého a levného auta. 300 litrů bych za něj nikdy nedal, to je cena auta nižší střední třídy. Fiat je stejně chamtivý jako Volkswagen se svým broukem nebo mini. Narvat malou plechovku doplňky, které při patnáctiminutové jízdě městem ani pořádně nevyužijete. A ten automat tomu dává na frak.., nenutí řidiče přemýšlet.

+6/0
20.7.2015 11:55

P38e49t40r 23M78a11r54š62á46l50e61k 9495112674539

Tak to máš špatné vnímání. F500 je od své první novodobé generace stylové městské miniauto, které si za to nechá řádně zaplatit. Cena je vzhledem k prodejům velmi snadno obhajitelná. Fiat by musel být padlý na hlavu, kdyby slevňoval. F500 je pro něj zlatý důl.

+5/0
20.7.2015 12:06

J49a87k54u29b 67Š63a95f71a33n40d11a 7755337761211

Tak podle popisu to právě moc městské auto není. Stylové, to asi ano.

0/0
20.7.2015 14:14

P93e67t58r 46M70a27r74š98á18l87e26k 9525142184229

F500 je klasické městské auto.

+2/−1
20.7.2015 14:57

P23a18v31e47l 87Š97e32d77l42b76a17u81e76r 7358301852345

Dneska ráno jsme se vrátili z Itálie, dobrá náhoda. Půjčili jsme si tam Fiátka 500 a jezdili jsme s ním ve třech, s manželkou a synem, co má 175 cm, 10 dní všude možně, po velkých městech, kolem moře i po horách. Do kufírku auta se naše tři malé kufry, nákup a láhve vína na večer vešly, najezdili jsme něco přes 1000 km, možná 1500, přesně nevím. Měřím dva metry a ani po 6 hodinách jízdy v kuse mě nic nebolelo, nebyl jsem unavený, sedělo se mi docela fajn, jen jsem musel mít opěradlo sklopené dozadu trochu více, než bych chtěl, kvůli hlavě ve střeše. Dalo se zvyknout, ale mám fakt ty dva metry... Je to prostě opravdu malý "bonbónek." Líbila se mi skleněná střecha, jen nešla otevírat, škoda. To u našeho Foresteru jde. Motor byl z mého pohledu slabý, byl to ten "oheň," ale stačilo to i na dálnici. Asi mu výkon brala i klimatizace puštěná naplno, bylo 38°C. Ve třech lidech se už motor trápil do kopce, když jsem jel sám, šlo to, jen se musí držet v otáčkách, jinak vadne. Moc příjemné "hejbátko," hrbolaté italské silnice, které jsou o dost horší, než u nás v Ostravě a okolí, to žehlilo hezky, nic nedrnčelo, vše fungovalo přesně, jelo to potichu, můžu ho pochválit. Jako městské vozítko bych ho bral. Fakt dobré. Otočíte se s ním na pěšině a zaparkujete v malé skulině. A je moc pěkné. Začnete ho mít rádi.

0/0
21.7.2015 21:45

J56a93n 89K64o95n36v73a88l45i41n50k20a 5900631211105

Automat a robot je něco jiného. U robota se člověk také musí sžít, stejně jako u manuálu se spojkou. Jezdit s automatem není jen tak. Jde to - pochopitelně - šlápnu na plyn a frčím. Zkušení řidiči ovládají automat plynovým pedálem tak, aby řadil dle reálných potřeb a dle situace. I díky tomu se dá u automatu snížit spotřeba, která je obecně vyšší než u manuálu.

Jinou kapitolou jsou dvouspojkové převodovky s moderním softwarem a inteligentními řídícími jednotkami. Vyhodnocují jízdní styl a dokáží pružně přizpůsobovat řazení aktuální situaci. Ty už jsou opravdu blbuvzdorné a nenutí řidiče k sebemenšímu přemýšlení nad řazením.

Paušálně vzato - vše, co řidiči zjednodušuje život - ať už je to AT převodovka nebo třeba dešťový senzor nebo automatické světlomety, má za následek zvýšení bezpečnosti v provozu. V ideálním případě pak člověk, který si není za volantem příliš jistý, čučí více před sebe a hlavu si namáhá pouze tím, co vidí před autem a neřeší nějaké kvalty a otáčky motoru.

K ilustraci shora uvedeného - mám jednu známou, která ač majíc doktorát z různých věd, při řazení pouštěla volant a koukala se, kam pákou pohnout na potřebnou rychlost. Pět kilometrů před domovem již odmítala přeřazovat z dvojky nebo trojky, protože to už prý nemělo na ten kousek cenu :-)  Její jízdní styl byl skutečně rizikový. Automatická nebo robotizovaná převodovka by byla v jejím případě bezpečná i pro okolí.

+1/0
20.7.2015 12:25

P62e61t25r 54M73a15r69š36á67l38e49k 9675262404619

V jejím případě by bylo nejbezpečnější jí sebrat řidičák.

+1/0
20.7.2015 12:32

J94i65ř78í 60S28c49h82w26a80c57h 8578514668806

Mini do VW nepatří, to je "chamtivost" jiného koncernu....;-)

0/0
20.7.2015 14:52

J66o50z23e94f 80H24r72i15c41i60š51i33n 4623950670856

Já když chci přemýšlet tak se jdu projit a ne řídít.

A i kdyby 1,5 milionu zákazníků byli hloupí pozeři co nevědí nic o tom jak má vypadat pořádné malé auto a co si do něj objednávají prodražené zbytečnosti, je fajn že je Fiat pro ně udělal.

0/0
19.8.2015 8:27

M16i71r15o78s54l54a21v 13Š92i60m78k45o 7435963262635

Kdyby to tak bylo jako dřív. Motor vzadu... Stejné je to i s broukem. Na trhu není nic levného s uspořádáním včechno vzadu.

+1/−2
20.7.2015 10:14

P12e55t10r 86M36a71r45š26á88l89e34k 9285182934859

Renault Twingo a oba Smarty.;-)

+6/0
20.7.2015 10:18

J85i57ř93í 50S84c46h87w36a22c38h 8208124298446

není o co stát, koncepce "vše vzadu" u malého auta (pro normální užívání) má více nedostatků než výhod

+1/0
20.7.2015 14:56

P36e70t43r 44M87a31r17š94á80l59e43k 9365872884639

Koncepce vše vzadu má u malého auta nezanedbatelné výhody. Stačí vyzkoušet nové Twingo.

0/0
20.7.2015 20:57

J29i92ř93í 98S73c92h86w49a55c40h 8268244288876

...hmm proti kufru vzadu ze třetiny zabraným motorem a navíc jím vytápěným, komplikovanému systému chlazení motoru, prakticky nevyužitému prostoru pod přední kapotou a citlivosti na boční vítr, stojí jen v zimě více zatížená kola což vylepšuje jejich záběr....

0/0
20.7.2015 23:04

P57e25t68r 25M80a61r29š90á83l30e72k 9785892764439

Kufr je stejný, jako u stejně velkých aut a s chlazením problém nemá, stejně jako s bočním větrem (porovnáváme-li to se stejně velkými auty), zato má Twingo díky své koncepci  a z ní vycházejícího malého poloměru otáčení fantastickou manévrovatelnost, což je u městského auta dost zásadní výhoda. Kromě toho tato koncepce je velkým příslibem pro očekávanou ostrou verzi autíčka, ale to už je spíš bonus navíc.

0/0
22.7.2015 12:09

J16a58n 57F97r71o92l45í25k 6136550515494

Co je na 300 tis. cenově příznivého? Za 220 jsme pořídil kolínskou plechovku s atmosférickým litrovým tříhrnkem a dlouhodobý průměr mám 5,09 l a to jezdím převážně po městě.

+5/0
20.7.2015 9:46

P30e87t13r 70M16a87r17š32á44l73e20k 9175372434389

F500 je opravdu drahé miniauto, ale sebevědomou cenu si může dovolit.

+6/0
20.7.2015 10:11

P18a72v36e94l 12B20ř15e48z81i67n26a 2562943221105

Opět jste to vystihl přesně, pětistovka si tu cenu může dovolit.R^

+1/0
20.7.2015 22:57

D65a69n39i22e97l 12S80v59o65b89o82d54a 6985412471509

Jsou lidi, kteří chtějí používat věci, které se jim líbí...

+5/0
20.7.2015 11:10

J69i37ř64í 36S52c76h59w48a38c25h 8488314128896

Jsou lidi, co si pořídí za 300 (a o něco více) tisíc, auta u třídu výše, protože "se jim velmi líbí" jako třeba Fabii, Mazdu2, Clio, i20... a navíc si užijí výkonnějších motorů a mnohem většího prostoru.....;-)

0/0
22.7.2015 10:57

P41e22t20r 43M18a50r77š25á45l35e37k 9235692154299

Parádní autíčko.R^

+2/0
20.7.2015 9:34

R15a16d44e27k 55D28o39l84e56ž88a19l 2899823820630

Když jsem teď byl v Itálii, tak mě překvapilo, jak moc tam jezdí áčkovejch Mercedesů a Smartů. Měl jsem dojem, že když chtějí malé auto, tak tohle. Je to fakt tak velký hit?

+3/0
20.7.2015 9:29

P58e56t75r 57M69a43r64š33á95l71e54k 9915382984389

Stačí se podívat na prodejní statistiky v Itálii. První příčky suverénně okupují malá italská auta (Panda, F500, Lancia Y, Punto).

0/0
20.7.2015 9:33

P16e53t29r 72M20a41r86š83á43l22e81k 9355862294409

Tady jsou prodejní statistiky za červen.

http://bestsellingcarsblog.com/2015/07/italy-june-2015-citroen-c4-cactus-bmw-2-series-active-tourer-up/

0/0
20.7.2015 10:16

M86i41c62h70a77l 66H92a56c58k 9314496825

Přesně! Vrátil jsem se z Říma, který je plný Smartu a Mercedesů A. 500stovka je také vidět, ale výrazně méně.

0/0
21.7.2015 6:31

M47a54r10t36i11n 84S28p81e65v70a19k 4713326714714

Soferoval som ho asi 600km a uplne v pohode. Mozno preto, ze bezne pouzivam clio. Necitil som sa nepohodlne, vyska sedadla ok (mam 180cm).

+2/0
20.7.2015 8:15

J42a45n 87K18o77n14v64a84l22i39n66k30a 5710221961705

Nemůžu si pomoct, ale cítím z toho článku jistý despekt. Jo, kdyby popisovali Citygo, to by byl jiný slovník, že. ;-O

Měl jsem to štěstí v tomhle autě několikrát jet a i ho řídit. Robotizovaná převodovka je opravdu hloupá, váhavá a do města spíše nevhodná. Je to o zvyku. Tohle auto s "automatem" je primárně pro holky. Ty budou rády, že nemusí řadit - a o jejich spokojenost tady jde především.

Celkově je to auto opravdu krásné - v globálu i v detailech. Uvnitř dokáže být i luxusní (jel jsem v TOP variantě v max výbavě a v kůži). Dojem, který jsem si však tehdy z pobytu v 500ce odnesl, byl rozpačitý. Na vině byla taková paušální "fórovost" a křehkost všeho, čeho se člověk dotkl. Vše takové subtilní, hračičkovité. Měl jsem pocit, že není opatrnosti nazbyt. Po přesednutí do mého tehdejšího Focusu II jsem zkonstatoval, že ten je sice uvnitř odporný a fádní, ale na druhou stranu neskutečně solidní a bytelný. 

Ta 0.9ka TwinAir projevem připomíná motor ve staré pětistovce (nebo v Maluchu) - uklepaná prdlavka. Jednadvojka FIRE je tisíckrát lepší na jízdní projev i na případnou údržbu. Jestli Italové někdy něco udělali dobře, tak to byl právě tenhle motor.

+2/0
20.7.2015 8:03

M51i69r57o48s38l42a85v 80Š49i67m46k74o 7265323892485

Jak pamatuji ze 70. let, UNO Fire: 50 000 km a problémy. Ale to je dávno...

0/0
20.7.2015 10:09

J15a93n 60K21o70n23v70a78l81i69n87k96a 5430631551685

To je možné. Popravdě 50tkm bylo na tehdejší auta něco jako je dnes 100 - 150. Vzpomeňme na škodovky - necelých sto tisíc a bylo to na GO.

+2/0
20.7.2015 10:12

P68e10t67r 12M73a32r42š98á58l16e67k 9195662894679

Tak to si pamatuješ blbě. Fiat Uno i motory FIRE byly představeny až v 80. letech.

+4/0
20.7.2015 10:23

P89a48v28e25l 76B61ř84e98z38i97n78a 2662683541875

Máte pravdu pane Maršálku, panu Šimkovi už jsem to jednou v diskuzi psal, že Uno bylo představeno v roce 1983 a bylo to auto rolu 1984. A on si nedá pokoj a dál šíří svoje mylné dojmy.:-(

0/0
20.7.2015 22:47

J47i84r22i 77G16a26z64d87a 8744813614614

krasa!

+2/0
20.7.2015 7:12

J61o63s54e60f 21S91v12o97b57o25d48a 7786172829104

Z poloviny novy..lagric

+1/−2
20.7.2015 5:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.