Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firma ZF ukázala auto s „vykloubenými“ koly. Parkování bude hračka

Společnost ZF, jeden z velkých dodavatelů řešení pro autoprůmysl, ukázala světu vlastní koncept městského vozu. Je šetrný k životnímu prostředí a zaujme především nezvyklou konstrukcí přední nápravy. Kola se umí vytočit až o rekordních 75 stupňů, takže se auto snadno zapasuje do každé mezery.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a50r61t18i90n 70N33e90č22a37s 8823803323129

Teda to muselo dát práce. A přitom taková blbost :-P

0/−2
30.7.2015 21:47

L57u20k82á39š 83V80a86ň22u55r90a 1225224563703

Tohle mě děsí. Budeme mít stále chytřejší auta a stále blbější řidiče, kteří už nebudou umět sami zaparkovat. Dnes jsem parkoval v Praze, snažil jsem se vmáčknout do mezery u rozkopané polikliniky. Takovému místu nepomůže žádný inteligentní systém. Naopak u obchodních center se staví extrémně úzká parkovací místa a tam by možná automatické parkování využije, protože tam se nedá zaparkovat a vystoupit. Jedině vystoupit kufrem.

0/0
30.7.2015 18:17

J42i39n47d53ř95i95c53h 96Š74k20o38p77e62k 4585141200265

parkovací místa se staví dle platné normy

0/0
30.7.2015 19:43

P94e33t45r 21F47r43a93n63c 9947911538688

Asi nevzali normy v uvahu, ze S120 uz jezdi minimum. Auta jsou proste sirsi.

0/0
30.7.2015 19:55

P74a94v44e78l 20S77t64a66v50j51a83n58í61k 6248395417181

Předchozí norma byla skvělá, na takové parkovací místo se mi auto nevejde a trochu trčí do prostoru (při kolmém stíní).

0/0
30.7.2015 23:14

J70a58k44u91b 42Š18a11f40a75n18d92a 7355167611111

Norma ale asi nebude zakazovat udělat to místo větší...

0/0
31.7.2015 8:10

V88l12a82d65a 68S12i66m23o35n10i47k 3399663933695

To není moc dobrý argument. I dnes jsou parkovací místa velmi rozdílných rozměrů, těžko věřit, že jsou podle nějaké normy. Pokud ovšem nejsou stavěna na Wartburgy a Škodu 100.

0/0
1.8.2015 8:57

J62a84n 42F48r65o60l44í97k 6256600525464

Citroen C1 má poloměr otáčení 4,8 m aniž by se musel "vykloubit". ;-D

0/0
30.7.2015 17:27

J12a76k34u90b 42F57e58i52f98a22r 7499399356149

to pořád není dost dobrý důvod koupit si Citroen;-D;-D;-D

+6/0
30.7.2015 17:37

J88i41ř34í 29S81c11h92w45a51c97h 8658524768676

to je průměr otáčení 9,6 m, to je tedy oproti "vykloubenému" skoro o tři metry více ;-D;-D;-D

+3/0
30.7.2015 20:38

P50e45t32r 31B70á86č16a 8695886965705

Takhle hlavne, ze je ta kriplkara setrna k zivotnimu prostredi Rv;-D

+2/0
30.7.2015 15:51

J61a21n 14R42y43b35á25ř 4301190924361

Zavodni specialy pro drift maji podobne upravene predni napravy uz leta, co je na teto variante tak prevratneho? http://www.ft86club.com/forums/attachment.php?attachmentid=20229&d=1352680048

0/0
30.7.2015 15:41

T92o13m31á41š 74J45u53r47e44č33k24a 3293112219763

U nápravy drift aut je tento systém mnohem složitější a osa otáčení kola není na horním ramenu, ale ve většině případů tuto funkci zajišťuje speciální tlumič s otočným čepem. Ale je tu jeden fakt, čím jednodušší je zavěšení předních kol tím větší může být vyklonění. už jenom absence poloosy udělá hodně.

0/0
11.8.2015 6:36

J59a86n 51K71r77p95e72c 5306703614212

1. pokud v prednich kolech nejsou poloosy, technicky je pomerne jednoduche aby se kola natacela i ve vetsim uhlu. nicmene 150 km/h bych tim jet nechtel, pochybuji ze se to auto v teto rychlosti da rozumne ovladat. 2. parkovaci automat. paklize to ma byt mestske vozitko, tak je snad dulezite se nekam rychle vecpat a neblokovat provoz, coz nevypada ze by automat zvladl. 3. parkovani se da pouze nacvicit, a pokud nekdo potrebuje automat na zaparkovani takoveho prditka, tak to snad aby do niceho vetsiho nesedal. 4. nemyslim si ze je to nejaka extra vyhoda, vetsinou jsou mista na parkovani znacena, takze tam je jedno jak velike auto to je, a tech mezer kam se tohle vejde a jine uz ne je velice malo. ono ten nesmysl dost ilustrativne predvedli i ve svem spotu. jak asi vyjede auto zaparkovane za nim, kdyz se tam tak vmackl. nechat dostatecnou mezeru pro vyjeti aut okolo vam automat asi nezajisti.

0/0
30.7.2015 13:39

T42o22m80á26š 37J17u19r17e73č98k67a 3363702199233

K bodu 1. ujišťuji Vás, že auto s tímto systémem téměř neumí ve vyšších rychlostech jet rovně. Viz driftovací náprava.

0/0
11.8.2015 6:39

L25u23d48v60í86k 30G84a72j10d71o50š93í40k 2165313354352

Ono je to s tím poloměrem zatáčení obecně u malých aut horší než u velkých. Vytočená kola se totiž do malé karoserie vedle motoru obvykle nevejdou.

Řeší se to menšími koly, ale ta taky nejde zmenšovat donekonečna.

0/0
30.7.2015 12:52

J67a54k74u91b 36Š11a21f42a13n73d14a 7675517231521

Ale zase je ten motor o menším objemu s menším počtem válců kratší takže nezabere moc místa.

0/0
31.7.2015 8:13

P13e50t34r 63N17ě54m47e72č80e35k 1602414632163

Nevypadá to, že by to mělo motory i na předních kolech...?8-o

0/0
30.7.2015 10:37

M47a66r78e68k 61Z14a44h83r54a70d47i56l 6344849185511

To se ptáte, nebo oznamujete? Protože ani v jednom případě váš příspěvek nedává smysl...

+2/−1
30.7.2015 11:02

P69a36v67e82l 51S26t63a27v83j10a14n46í29k 6538625307851

Šlaka, Parkinson, omlouvám se za mínus.

0/0
30.7.2015 23:16

J81a70n 19N97o30v84á44k 9825508454895

A teď bych chtěl vidět, jak ten automat zaparkuje do opravdu malého místa (vepředu i vzadu 10 cm navíc) - s Fabií jsem do takového místa zaparkovat dokázal.

+1/−1
30.7.2015 10:20

J78i61ř83í 10S25v55a49š51e88k 9924788793839

chudáci ti, kdo stálo vedle vás.

+1/0
30.7.2015 10:59

P36a52v97e85l 59S82t50a33v27j13a70n64í32k 6698985267691

A co ti nad ním a pod ním.

0/0
30.7.2015 23:20

M61a66r80e79k 76Z47a20h34r83a45d52i47l 6734459405801

Hm, tak takovýhle, co mě dokážou na parkovacím místě zablokovat, fakt miluju...

+1/0
30.7.2015 11:04

J25i28ř50í 10E17r39b52e59n 1393954216597

Napsal vpředu a vzadu, ne vlevo a vpravo. Obvykle míváte před nebo za autem nejméně půl metru, což se natřikrát dá vyjet.

Já se s favoritem kdysi taky vecpal do díry o 20 cm delší než vůz - mezi "šikovně" zaparkovaného Němce s passatem a ledový mantinel na parkovišti. S felicií bych to už nedokázal, ta měla kratší páky řízení a nedokázala tak dobře manipulovat, na parkovišti jsem na to každou chvíli nadával.

0/−1
30.7.2015 15:11

P81a22v83e84l 28S29t93a61v19j31a69n70í27k 6198215717251

Záleží na autě, když jsem měl Carismu, tak to šlo bez problémů, zakulacený předek a zadek, s hranatým autem už potřebuju o 20 cm víc.

0/0
30.7.2015 23:22

V49a81c59l33a89v 85M39e27d11e50k 5211652735505

40kW alektromotory na takovýho malýho piškota - s takovým autíčkem může být celkem zábava.

+3/0
30.7.2015 10:12

V33í87t 80O37ž71a84n70a 1348888605214

Mám v autě 35kW a na křižovatkách mě zatím dokázal předjet jen nějaké BMW AMG a jedna motorka.

0/0
30.7.2015 21:57

V60l30a65d40a 78S46i68m35o49n27i34k 3949203983615

Je mezi BMW a AMG čárka?

0/0
1.8.2015 8:59

V60í93t 42O89ž75a60n68a 1198148965754

ne

0/0
1.8.2015 10:22

V85l33a90d87a 76S96i88m97o11n34i27k 3669793843805

Aha, a odkdy AMG upravuje BMW ? Není to čistě náhodou doména Mercedesů?

Podle mne kombinace BMW a AMG je celkem nesmyl.

0/0
1.8.2015 11:25

V86í36t 81O96ž48a62n13a 1758738705724

máte pravdu Mercedes, mea culpa.

0/0
1.8.2015 12:15

K38a65r78e69l 53F15u71k68s42a 3704580620933

Hurá, moje máti zaparkuje i podélně a nebude muset jezdit po celém městě... ;-D

0/0
30.7.2015 9:44

M42a17r42t12i72n 61V92á17v72r19a 2800823379

Hezká konstrukce pro Google car.

.

Řidič je tam vyloženě zbytečný element navíc.

0/0
30.7.2015 8:30

P27a69v93e88l 83R37o83s10e32c28k35ý 6716685481959

Nic nového. Myšlenka snadnějšího parkování už vedla před více jak šedesáti lety jednoho konstruktéra v USA k přidání pátého kola. Na videu to fungovalo parádně. Nemohu najít ale odkaz, abych ho přidal.

0/0
30.7.2015 8:28

M35i79c19h27a93l 20H47r85o68n 5697680407683

Dobrý den, nemusíte chodit daleko: http://auto.idnes.cz/video-pate-kolo-pro-jednoduche-parkovani-se-bohuzel-neujalo-pqq-/auto_ojetiny.aspx?c=A120103_140327_ak_aktual_fdv

0/0
30.7.2015 9:40

J98i76ř72í 70Z96ý44k34a 9879413251100

To se jim to machruje, když mají poháněnou zadní nápravu. Že to bude muset mít i milion asistentů pro běžnou jízdu, kterou řidič neumějící ani zaparkovat jinak nezvládne ...

+1/0
30.7.2015 7:27

M64a72r20i15e 33J42a78h54n35o31v48á 5332233544135

No to je mi novinka, tohle už měl Sobota ve filmu Srdečný pozdrav ze Zeměkoule.;-) Já bych to brala.

0/0
30.7.2015 7:22

J27a98n 75H83a50v96r67d23a 3416914582356

Tak to vytáčení kol nic nového. S vysokozdvižným vozíkem se parkuje ještě lépe. I vidlema si můžeš pomoci.

+8/0
30.7.2015 7:21

D94e94n76i97s 90W54i31t85z77k19u 3823221589647

zajímavé, ale spoustě lidí nepomůže ani tohle řešení a parkovat stejně nebudou umět

+8/0
30.7.2015 5:39

V44o97j88t54a 51S50u32k 3737305787831

Pro EU jako takovou zachrana .!!!!!!

0/−2
30.7.2015 3:41

J23o25s34e79f 32M22i46k20i11n 5863944985364

To ne, vite jak stoupne opotřebení pneumatik při točení kol na místě?

+3/0
30.7.2015 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.