Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firma ZF ukázala auto s „vykloubenými“ koly. Parkování bude hračka

Společnost ZF, jeden z velkých dodavatelů řešení pro autoprůmysl, ukázala světu vlastní koncept městského vozu. Je šetrný k životnímu prostředí a zaujme především nezvyklou konstrukcí přední nápravy. Kola se umí vytočit až o rekordních 75 stupňů, takže se auto snadno zapasuje do každé mezery.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11a70r40t65i33n 25N45e30č56a83s 8173293683269

Teda to muselo dát práce. A přitom taková blbost :-P

0/−2
30.7.2015 21:47

L78u75k71á56š 31V86a97ň57u79r33a 1645614673593

Tohle mě děsí. Budeme mít stále chytřejší auta a stále blbější řidiče, kteří už nebudou umět sami zaparkovat. Dnes jsem parkoval v Praze, snažil jsem se vmáčknout do mezery u rozkopané polikliniky. Takovému místu nepomůže žádný inteligentní systém. Naopak u obchodních center se staví extrémně úzká parkovací místa a tam by možná automatické parkování využije, protože tam se nedá zaparkovat a vystoupit. Jedině vystoupit kufrem.

0/0
30.7.2015 18:17

J10i75n42d37ř95i11c50h 27Š56k82o71p76e85k 4515951410825

parkovací místa se staví dle platné normy

0/0
30.7.2015 19:43

P78e49t79r 39F98r36a64n15c 9147821308468

Asi nevzali normy v uvahu, ze S120 uz jezdi minimum. Auta jsou proste sirsi.

0/0
30.7.2015 19:55

P74a14v65e64l 44S54t24a56v20j28a27n97í32k 6928985787451

Předchozí norma byla skvělá, na takové parkovací místo se mi auto nevejde a trochu trčí do prostoru (při kolmém stíní).

0/0
30.7.2015 23:14

J45a11k25u96b 53Š25a80f37a59n73d21a 7365327221791

Norma ale asi nebude zakazovat udělat to místo větší...

0/0
31.7.2015 8:10

V13l52a52d26a 16S42i41m37o49n30i63k 3609503573455

To není moc dobrý argument. I dnes jsou parkovací místa velmi rozdílných rozměrů, těžko věřit, že jsou podle nějaké normy. Pokud ovšem nejsou stavěna na Wartburgy a Škodu 100.

0/0
1.8.2015 8:57

J10a56n 29F69r12o67l33í92k 6596320375154

Citroen C1 má poloměr otáčení 4,8 m aniž by se musel "vykloubit". ;-D

0/0
30.7.2015 17:27

J69a43k86u33b 97F47e23i55f79a76r 7929469136179

to pořád není dost dobrý důvod koupit si Citroen;-D;-D;-D

+6/0
30.7.2015 17:37

J61i94ř42í 91S73c33h91w59a27c90h 8668304548556

to je průměr otáčení 9,6 m, to je tedy oproti "vykloubenému" skoro o tři metry více ;-D;-D;-D

+3/0
30.7.2015 20:38

P20e92t29r 87B11á71č96a 8495256325265

Takhle hlavne, ze je ta kriplkara setrna k zivotnimu prostredi Rv;-D

+2/0
30.7.2015 15:51

J47a94n 76R68y16b19á25ř 4611500714901

Zavodni specialy pro drift maji podobne upravene predni napravy uz leta, co je na teto variante tak prevratneho? http://www.ft86club.com/forums/attachment.php?attachmentid=20229&d=1352680048

0/0
30.7.2015 15:41

T84o98m45á54š 52J51u30r13e52č91k12a 3623592879913

U nápravy drift aut je tento systém mnohem složitější a osa otáčení kola není na horním ramenu, ale ve většině případů tuto funkci zajišťuje speciální tlumič s otočným čepem. Ale je tu jeden fakt, čím jednodušší je zavěšení předních kol tím větší může být vyklonění. už jenom absence poloosy udělá hodně.

0/0
11.8.2015 6:36

J74a15n 66K45r72p26e54c 5776553324532

1. pokud v prednich kolech nejsou poloosy, technicky je pomerne jednoduche aby se kola natacela i ve vetsim uhlu. nicmene 150 km/h bych tim jet nechtel, pochybuji ze se to auto v teto rychlosti da rozumne ovladat. 2. parkovaci automat. paklize to ma byt mestske vozitko, tak je snad dulezite se nekam rychle vecpat a neblokovat provoz, coz nevypada ze by automat zvladl. 3. parkovani se da pouze nacvicit, a pokud nekdo potrebuje automat na zaparkovani takoveho prditka, tak to snad aby do niceho vetsiho nesedal. 4. nemyslim si ze je to nejaka extra vyhoda, vetsinou jsou mista na parkovani znacena, takze tam je jedno jak velike auto to je, a tech mezer kam se tohle vejde a jine uz ne je velice malo. ono ten nesmysl dost ilustrativne predvedli i ve svem spotu. jak asi vyjede auto zaparkovane za nim, kdyz se tam tak vmackl. nechat dostatecnou mezeru pro vyjeti aut okolo vam automat asi nezajisti.

0/0
30.7.2015 13:39

T17o75m14á78š 81J64u20r17e30č52k56a 3293552299223

K bodu 1. ujišťuji Vás, že auto s tímto systémem téměř neumí ve vyšších rychlostech jet rovně. Viz driftovací náprava.

0/0
11.8.2015 6:39

L78u33d44v42í26k 80G24a44j19d93o14š98í74k 2545163524222

Ono je to s tím poloměrem zatáčení obecně u malých aut horší než u velkých. Vytočená kola se totiž do malé karoserie vedle motoru obvykle nevejdou.

Řeší se to menšími koly, ale ta taky nejde zmenšovat donekonečna.

0/0
30.7.2015 12:52

J11a44k75u25b 33Š70a36f91a54n39d44a 7455557591461

Ale zase je ten motor o menším objemu s menším počtem válců kratší takže nezabere moc místa.

0/0
31.7.2015 8:13

P33e92t91r 20N45ě38m50e38č72e65k 1202734822893

Nevypadá to, že by to mělo motory i na předních kolech...?8-o

0/0
30.7.2015 10:37

M65a10r77e39k 54Z83a79h14r87a18d95i51l 6864869455781

To se ptáte, nebo oznamujete? Protože ani v jednom případě váš příspěvek nedává smysl...

+2/−1
30.7.2015 11:02

P88a59v56e80l 15S81t43a70v23j70a71n71í19k 6158585877461

Šlaka, Parkinson, omlouvám se za mínus.

0/0
30.7.2015 23:16

J35a53n 60N14o89v70á78k 9415448844945

A teď bych chtěl vidět, jak ten automat zaparkuje do opravdu malého místa (vepředu i vzadu 10 cm navíc) - s Fabií jsem do takového místa zaparkovat dokázal.

+1/−1
30.7.2015 10:20

J67i57ř51í 15S58v83a16š62e91k 9764178313399

chudáci ti, kdo stálo vedle vás.

+1/0
30.7.2015 10:59

P63a67v81e22l 70S98t38a30v59j26a42n35í40k 6888275797251

A co ti nad ním a pod ním.

0/0
30.7.2015 23:20

M46a30r86e74k 22Z70a65h23r86a13d52i66l 6214399145241

Hm, tak takovýhle, co mě dokážou na parkovacím místě zablokovat, fakt miluju...

+1/0
30.7.2015 11:04

J96i46ř17í 58E18r42b15e64n 1453514256257

Napsal vpředu a vzadu, ne vlevo a vpravo. Obvykle míváte před nebo za autem nejméně půl metru, což se natřikrát dá vyjet.

Já se s favoritem kdysi taky vecpal do díry o 20 cm delší než vůz - mezi "šikovně" zaparkovaného Němce s passatem a ledový mantinel na parkovišti. S felicií bych to už nedokázal, ta měla kratší páky řízení a nedokázala tak dobře manipulovat, na parkovišti jsem na to každou chvíli nadával.

0/−1
30.7.2015 15:11

P73a69v66e35l 47S55t55a29v55j27a91n11í68k 6348675567711

Záleží na autě, když jsem měl Carismu, tak to šlo bez problémů, zakulacený předek a zadek, s hranatým autem už potřebuju o 20 cm víc.

0/0
30.7.2015 23:22

V19a29c21l28a38v 93M80e67d70e81k 5401642515335

40kW alektromotory na takovýho malýho piškota - s takovým autíčkem může být celkem zábava.

+3/0
30.7.2015 10:12

V96í55t 91O52ž30a76n14a 1208648195574

Mám v autě 35kW a na křižovatkách mě zatím dokázal předjet jen nějaké BMW AMG a jedna motorka.

0/0
30.7.2015 21:57

V96l14a44d47a 33S50i84m43o55n25i39k 3959863783875

Je mezi BMW a AMG čárka?

0/0
1.8.2015 8:59

V97í64t 64O25ž89a77n32a 1298468195264

ne

0/0
1.8.2015 10:22

V14l89a51d61a 53S20i63m30o34n59i43k 3449293963965

Aha, a odkdy AMG upravuje BMW ? Není to čistě náhodou doména Mercedesů?

Podle mne kombinace BMW a AMG je celkem nesmyl.

0/0
1.8.2015 11:25

V19í36t 92O10ž67a23n63a 1318218495944

máte pravdu Mercedes, mea culpa.

0/0
1.8.2015 12:15

K73a40r34e76l 66F34u31k29s60a 3424800110143

Hurá, moje máti zaparkuje i podélně a nebude muset jezdit po celém městě... ;-D

0/0
30.7.2015 9:44

M75a74r61t28i54n 63V44á67v27r80a 2510383299

Hezká konstrukce pro Google car.

.

Řidič je tam vyloženě zbytečný element navíc.

0/0
30.7.2015 8:30

P77a94v61e81l 78R11o65s79e78c38k52ý 6676345211249

Nic nového. Myšlenka snadnějšího parkování už vedla před více jak šedesáti lety jednoho konstruktéra v USA k přidání pátého kola. Na videu to fungovalo parádně. Nemohu najít ale odkaz, abych ho přidal.

0/0
30.7.2015 8:28

M68i63c25h17a31l 27H34r15o93n 5197670757813

Dobrý den, nemusíte chodit daleko: http://auto.idnes.cz/video-pate-kolo-pro-jednoduche-parkovani-se-bohuzel-neujalo-pqq-/auto_ojetiny.aspx?c=A120103_140327_ak_aktual_fdv

0/0
30.7.2015 9:40

J76i91ř88í 95Z57ý87k39a 9699463801400

To se jim to machruje, když mají poháněnou zadní nápravu. Že to bude muset mít i milion asistentů pro běžnou jízdu, kterou řidič neumějící ani zaparkovat jinak nezvládne ...

+1/0
30.7.2015 7:27

M25a31r34i46e 31J93a93h43n48o75v13á 5122723294215

No to je mi novinka, tohle už měl Sobota ve filmu Srdečný pozdrav ze Zeměkoule.;-) Já bych to brala.

0/0
30.7.2015 7:22

J93a71n 11H52a24v12r29d88a 3866894422946

Tak to vytáčení kol nic nového. S vysokozdvižným vozíkem se parkuje ještě lépe. I vidlema si můžeš pomoci.

+8/0
30.7.2015 7:21

D94e51n77i86s 32W10i85t96z79k12u 3203101759287

zajímavé, ale spoustě lidí nepomůže ani tohle řešení a parkovat stejně nebudou umět

+8/0
30.7.2015 5:39

V10o77j74t28a 69S83u63k 3257375277311

Pro EU jako takovou zachrana .!!!!!!

0/−2
30.7.2015 3:41

J78o21s35e43f 44M14i36k25i97n 5903704875804

To ne, vite jak stoupne opotřebení pneumatik při točení kol na místě?

+3/0
30.7.2015 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.