Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když vás závory uvězní na železničním přejezdu, prorazte je

Tragédii ve Studénce na Novojičínsku zavinil řidič polského kamionu, který vjel na přejezd, když šly závory dolů. Řidič z kabiny utekl. Pokud se vám něco takového stane, závory prorazte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L61u88k91á19š 58V51a36ň74u57r11a 1475864913893

Zeleznice ma budoucnost, ale je potreba rovne a rychle trate. A zvysit myto na silnicich. Uz ted je tam kamionu moc. A hlavne to chce myto na vsech silnicich, nejen na dalnicich.

0/0
25.7.2015 13:34

L91u22k44á37š 50V19a41ň58u60r35a 1295964653323

Jedine reaeni je na takto vyznamnych tratich zrusit prejezdy a pro chodce udelat podchod ci nadchod. A treba zrovna ve Studence je hned na druhe strane nadrazi nadjezd. Tak proc se silnice nenavedla na nadjezd a zavory se nezrusily?

0/0
25.7.2015 13:32

P26e39t16r 27Š36v51a76r30c 2468198215270

Nedávno se mi stalo na přejezdu:

Dojižděl jsem k závorám, byly už dole, světla blikala. Za mnou se udělala fronta. Vlak projel a závory se začaly zveda, a světla pořád blikala. Auto za mnou zuřivě troubilo a řidič mě začal objíždět. V okamžiku kdy byl vedle mě šly zase závory dolu a profrčel vlak...

+4/0
23.7.2015 14:21

J53i61ř72í 77K31l42e12j48n81a 2957428246877

jsou to nervy co

0/0
23.7.2015 15:35

P42e61t12r 38Š65v89a60r85c 2148588275930

To je to věčné upravování zákonů / předpisů adhoc.

Např i ve zúženích na D1 "Sice je tady 80tka, ale je to tu dost široký, tak můžu jet rychleji, tady policajti nebudou".

Ano, můžeme se bavit o konkrétních případech nesmyslného značení, kdy je třeba 70tka daná na 100m a pak je hned zase 50tka, ale tohle je zkrátka něco jiného.

0/0
23.7.2015 14:19

M30i59l49o23š 70Ř74e34h25á32k 8656798857815

Zdá se, že auto na přejezdu u Otrokovic má pražskou SPZ, což napovídá mnohé.

+1/−4
23.7.2015 0:12

L14u86k94á26š 49V29a96ň91u38r93a 1885734903803

V dnesni dobe to muze byt klidne mistni pracujici u prazske firmy. Nasi technici take maji prazske SPZ a pritom ziji a pracuji mimo Prahu.

0/0
25.7.2015 13:39

M29i59l41o49š 12Ř55e82h11á81k 8616358207315

Máte pravdu, ale je to výmluvné.

0/0
31.7.2015 21:13

B17o97h64u76m81i26l 55T60r12i65s68k63a 3386303124903

Někdy by se dalo lidem psychicky i časově na přenezdech ulevit. U nás začne přejezd blikat, pak se přiblíží vlak, zastaví ve stanici, lidé vystupují a nastupují, vlak se rozjede a teprve jede přes přejezd. Z chodců tam v podstatě nikdo od začátku do konce nečeká. Lidé si tak pěstují zlozvyk a potom někdo nepočká s autem v místě, kde taková pauza není.

+1/0
22.7.2015 22:56

P65e60t48r 79M93a15r64š90o25u76n 5395988136146

no tam je to dáno vzdáleností vlaku ve stanici od přejezdu.

nikdy nevíte, zda bude vystupovat jeden a hned jede, nebo ne. Také pokud je to větší stanice, může to blikat, protože jede něco z druhé strany... Takže na to je jednoduchá léčba zlozvyku: pokud svítí výstražná světla, nemají si co pěstovat a nejezdit a nechodit tam. A případný postih ostatní nesmí brát jako buzeraci. ne i chodec tam nemá co dělat, a není to buzerace.

+4/−1
22.7.2015 23:01

J42i90ř38í 97N88o92v73o27t17n57ý 6447294270934

Je to buzerace. Zažil jsem kdysi ve Studénce čekání asi dvacet minut, kdy se nedělo nic jiného, než že mašinkáři šíbovali vláčky tam a zase zpět. Dokonce asi pět minut nechali vlak zaparkovaný přímo v přejezdu.

Takže s vědomím toho, že železniční doprava, je dnes víceméně historickým reziduem, zábavou potrhlých šotoušů a levicovou úlitbou jak odborovým zločincům, tak lonťákům, kterým sponzorujeme levnou dopravu do civilizace, by přejezdy měly být udělány s dvěma sadami závor - jednou pro majoritní a důležitější silniční dopravu a pak pro mašinkáře. Před tím, než dojde k přejezdu vlaku, by byly uzavřeny obě cesty, automobily by zastavily, vlak by zastavil a teprve, kdy by bylo jisté že železniční odboráři nemají šanci někoho zabít, byl by vlak vypuštěn na další etapu jeho cesty.

Je třeba si stále uvědomovat, že železniční přeprava je neperspektivní, obtěžující a zatěžující občany platící daně, z nichž naprostá většina nemá zájem o to, aby je obsluhoval nějaký železničář. Proto by měla mít nejmenší možnou prioritu.

V zásadě by bylo asi nejlepší - a to rozhodně nejsem příznivec cyklistiky - aby byly železniční tratě postupně zrušeny a předělány na cyklostezky, takže bychom ušetřili na financování prodělečné železnice, cyklisté by byli z velké části odstraněni z civilizované společnosti a všem by bylo mnohem lépe.

0/−9
22.7.2015 23:58

M71i84l73o34š 79Ř19e26h11á85k 8406368127425

Váš názor nesdílím. Plechy z dnešní nehody mohly jet klidně po železnici a ne kamionem. Kamion mohl jet po dálnici (a zaplatit mýtné). Železniční doprava je dobrá, jen je třeba ji dobře využít (o tom vědí svoje Japonci i Číňané).

+2/0
23.7.2015 0:19

P73e60t14r 85Š55v57a96r33c 2778348395410

Pevně doufám, že je to jen notná dávka ironie...

+1/0
23.7.2015 14:16

J18i26ř48í 52K90l44e74j87n70a 2287398136157

je to tak já to ověřoval

0/0
23.7.2015 15:37

S28a92m87u40e15l 97R70a85z59i98m 4653130700871

Tím je řečeno vše a více než rozumně. Polákům a jim podobným by jsem zakázal vjezd kamiony na území republiky a kamionistům taktéž, dokud Polsko a jiní nedoloží že jejich řidiči bezpečně ovládají evropská pravidla provozu po pozemních komunikacích a pak ochrannou dobu třiceti let. Z obou stran každého přejezdu umístit kamery a likvidovat každého, kdo se pokusí o masakr na civilistech. Nic jiného toto není.

0/0
22.7.2015 19:33

F71i29l69i93p 60N43e92s71p91o77r 6587937958612

Zatimco cesi jsou uplni svatousci, ze?

0/0
22.7.2015 21:55

S71a55m30u11e80l 37R63a19z91i72m 4363680540571

myslím že jsem zmínil kamery z obou stran přejezdu

0/−1
22.7.2015 23:05

M27i81l49o30š 55Ř12e67h11á33k 8786688217565

Vedle ovládání pravidel evropských pravidel provozu ... , které doporučujete Polákům, bych Vám osobně doporučil ovládání aspoň základů českého jazyka (místo by jsem: "bych").

+1/0
23.7.2015 0:24

P11e19t81r 20F12r19a71n87c 9537451118898

Paragraf 29, bod c. Ten by meli v autoskole vtloukat uchazecum do hlavy kladivem. Hlavne posledni cast.

0/0
22.7.2015 19:26

P60e18t19r 76N31o33v74o48t23n74ý 1950196731492

Dvacet sekund na opuštění přejezdu? Na to si vzpomenu, až zase někdy budu stát dvacet minut před závorami. :-)

0/−5
22.7.2015 17:03

J58i55ř70í 31S50c41h68w79a62c98h 8208614348586

co je těch tvých "20 minut" (a ještě zřejmě hodně přifouknutých) proti "věčnosti" těch dnešních mrtvých nebo třeba proti těm dvěma ufiknutým nohám strojvůdce....:-/

+5/−1
22.7.2015 20:09

B82o68h72u45s47l40a93v 93H58a33v11r55á93n72e42k 6353237722

Nechápu proč se někteří navážejí do Poláků obecně. Ve vlaku u Studénky zemřely i 3 mladé Polky. Stalo se to v roce 2008. Kolik viníků již bylo pravomocně odsouzeno? Nejprve si zameťme před vlastním prahem.

+2/−1
22.7.2015 16:17

D46u61š59a25n 27Š32i93m69ů30n80e54k 9194661692978

U přejezdů poblíž železničních stanic, kde jsou třeba troje nebo čtvěry koleje za sebou jezdím tak, že nechám nejprve auto přede mnou opustit zcela prostor kolejiště a teprve potom jedu já. Většina ostatních na mě troubí, jako že jsem blbeček, ale když by to třeba prvnímu v jedoucím vláčku aut chcíplo, tak bych byl někde uprostřed, přede mnou stojící auta, za mnou stojící auta. Možnost něco udělat nulová.

+13/0
22.7.2015 15:23

P25e64t53r 12P59a71v43l54a64t96a 7466290947471

Nulová? Nesmíte být tak měkký...

0/0
22.7.2015 15:54

P95e46t36r 84N46o25v72o97t67n51ý 1500516761192

Jo, takže porušujete předpisy, vytváříte zmatek a ještě se tím chlubíte. Odevzdejte dobrovolně řidičák. :-)

0/−12
22.7.2015 17:02

M23a48r48t65i41n 56F77r17a87n32t63i11š13e17k 7945280793125

§ 29 f) moulo

+7/0
22.7.2015 20:47

P98e32t33r 43M28a33r30š54o35u26n 5965128616176

přesně tak. já toto potkávám běžně 90% dní cestou domů z práce. přejez ve městě po vjezdu, klasicky kolona. Silnice z kopce. Tedy hodně aut snad možná jede i jen na neutrál... Stojí to normálně nonstop i přes přejezd. (a to i místní, kteří vědí, že tam vlak jezdí. ano, sice jednou za hodinu ráno, ale pak i při odpolední špičce, ale jezdí). Už jsem viděl pár, co najednou nevěděli kam, když to začalo blikat... A bohužel tam takhle najel a stál i autobus regionální dopravy...

já se řídím nejen paragrafem, ale i rozumem. Počkám až opravdu je za přejezdem místo na jedno auto, nespoléhám, že kolona pomalinku jede a tedy mi to místo možná mezitím udělá... Mám se moc rád, tak se omlouvám těm spěchačům...

+1/0
22.7.2015 22:36

J93i33ř40í 25K57o80c87u47r68e87k 6575144315458

Zásadní pravidlo: Nezůstat na kolejích, nejsem vlak.

Když už na to přijde, lepší platit novou závoru a lak na autě a mít opletačky s policajtama. Protože druhá možnost znamená auto našrot (nechtěli jste si odřít lak, jo?), nezaplatitelná škoda a oplétačky jak s policajtama, tak se soudem, v tomto případě kriminál za zabití. 3-10 let. Natvrdo.

+7/−1
22.7.2015 15:06

L22u65d13v49í70k 47G52a54j85d79o30š24í45k 2865313604202

"...mezi zavřenými závorami, máte asi dvacet sekund na záchranu..."

"...Po zavolání na tísňovou linku 112 a nahlášení čísla přejezdu je schopen operátor díky tomuto systému během NĚKOLIKA MINUT zastavit provoz..."

.

Aneb zde evidentně platí - v první řadě spoléhej na sebe a co nejrychleji vypadni.

+5/0
22.7.2015 15:02

J85i70ř55í 16K78o75c79u69r98e23k 6615624455848

Záleží. Málokdo má v hlavě jízdní řád a může se stát, že máte 10-20 minut než něco pojede. Podobně jako to měl kamion, přestože zůstal pro poruchu motoru viset na Bystřičce.

http://www.lidovky.cz/do-horiciho-kamionu-narazila-lokomotiva-fdv-/zpravy-domov.aspx?c=A070507_114052_ln_domov_glu

0/0
22.7.2015 15:11

L24u12d83v42í69k 23G57a41j23d64o49š47í59k 2935423454112

To máte ale na mysli situaci, kdy máte poruchu a zůstanete stát na otevřeném přejezdu.

Tady se ale bavíme o situaci, kdy vás na přejezdu přivřou závory, což skutečně znamená, že máte ani ne minutu na to než přijede vlak.

+1/0
22.7.2015 15:27

T25o17m77á71š 42V74a39n42č88u33r78a 4708345890908

Ta událost je něco jiného. Tehdy došlo k selhání výpravčího, který pustil vlak, i když věděl, že na přejezdu je nehoda.

0/0
22.7.2015 20:23

J50o94s16e22f 60H54á60j46e61k 6538570909662

...no, ten žvást, že je operátor 112 schopen zastavit žel. provoz je dobrá fantasmagorie...:-P

+2/−4
22.7.2015 15:11

L41u25d84v36í62k 22G45a55j66d22o80š37í54k 2985793894772

Proč? Hotline na dispečera drah a generální stop není nic do minuty neproveditelného.

+2/0
22.7.2015 15:23

J69o88s73e57f 96H64á87j30e83k 6558640709252

.... tak už pojem dispečer drah je trochu k pousmání...:-)

0/−4
22.7.2015 15:29

O28l84d83ř71i10c73h 47J52a17n21e54č45e82k 8819346833161

jistě, ale běžný občan nemá telefonní číslo na dispečera drah - ten volá 112 nebo jiné běžné nouzové číslo a ti pak (prostřednictvím svých dalších kontaktů) zařídí zastavení provozu na dráze.

slovíčkaříte, ano to konstatování není přesné, ale ve své podstatě  správné.

+3/0
22.7.2015 16:41

J54o79s56e83f 82H67á26j18e44k 6608950159782

...běžnej občan se především musí snažit dostat to auto z kolejí za jakoukoliv cenu... spoléhat na nějakého operátora je prostě to poslední, když už není zbytí...:-P

+1/−2
22.7.2015 17:37

E65d79a 84D51r93á95b52e81k 7989162513357

můžete udělat oboje

+2/0
22.7.2015 21:39

J61o76s29e22f 23H81á62j45e76k 6118830239412

...věřte mi. Představa, ze operátor na 112 během minuty zastaví provoz na libovolné trati je opravdu iluzorní a předkládat to jako řešení akutní krizové situace je prostě naprosto nesmyslné... Bojím se okamžiku, kdy někde vlak někoho zabije, protože dotyčný volal o pomoc 112, protože to psali v novinách...:-/

0/0
28.7.2015 17:28

P44e26t66r 62F64r23a50n46c 9387541738608

Nez se to obvola, je vetsinou po vsem.

+1/0
22.7.2015 19:28

P41e87t38r 40M33a55r73š14o57u31n 5905968956306

tu druhou možnost máte udělat, když vám to tam na přejezdu zůstane, ale závory dolů nejdou. Než se snažit dostat auto ven, a najednou se nacházíte v situaci 1. Nevylučuje se to tedy.

Samozřejmě v případě spadlé závory, už toho asi moc nestihnete jen se zavoláním...

0/0
22.7.2015 22:39

O77l43d69ř11i64c95h 70J19a59n78e85č29e43k 8929116883331

nezbývá, než zopakovat, že když platí případ

"Když uváznete na přejezdu mezi zavřenými závorami, ... Pokud jste nezůstali stát kvůli poruše vozu, jeďte dál"

tak jste hovado, které by okamžitě mělo přijít o papíry, protože to znamená, že jste vjel(a) na přejezd, když už svítila červená světla Rv

jinak řečeno - buďto můžu jet, pak mezi závorami ale nemám co dělat, nebo jet prostě nemůžu (chcíplý motor, uvíznutí na nerovnostech apod.)

0/−5
22.7.2015 14:54

J32i54ř61í 81K92o33c14u52r55e20k 6195824225358

Tak je hovado. Ale kdyby tu závoru prorazil a odjel, nebyli by mrtví.

Sice jsou mezi námi neomylní, ale stává se, že člověk udělá chybu. Pokud se ji pokusí napravit a povede se mu zabránit horšímu, tak je na tom mnohem líp než když se na všecko vykašle a uteče.

+11/0
22.7.2015 15:15

O69l65d44ř44i17c76h 36J89a77n89e31č38e58k 8549146213791

tak jistě - ale jedna věc jsou chyby, prosté omyly, kterým se možná dá zabránit, ale jen s extrémní prozíravostí nebo opatrností - a druhá věc je vědomá hrubá nedbalost. a vjet na železniční přejezd když svítí červená světla je jednoznačně ze druhé kategorie.

0/0
22.7.2015 16:46

V13i68t 96O67t52a44h48a83l 5195640589194

U nás byl jeden přejezd, kde  díky slunci svítícímu přímo na světla na nich nebylo poznat, zda svítí červená nebo ne v určitou dobu odpoledne. Pokud by nefungovala zvuková signalizace, tak by na něj určitě někdo vjel.

0/0
22.7.2015 17:21

P85e60t36r 46M53a25r62š98o58u92n 5215968416766

pokud nevíte zda to svítí či ne, není lepší se chovat na tom přejezdu jako na nechráněném?

já tedy si o sobě nemyslím, že jsem nezranitelný superman a mé auto supertank...

+3/0
22.7.2015 22:42

F70i60l64i73p 58H48r43b39e16k 2244250666270

Kvůli slunci nevidíte světla, neslyšíte zvuk, tak se chováte jako na nechráněném přejezdu. Zastavíte, přesvědčíte se, že vlak nejede, a rozjedete se. V tu chvíli se závory uzavřou.

0/0
23.7.2015 9:53

V31i95t 59O96t21a77h79a90l 5385940909154

Já to nerozporuji, jen píšu stav který byl tady u nás, než to zhruba před 10 lety rozšířili o závory a nad červené světlo dali takové to kovové stínítko a a na semafor nové sklíčko či silnější blikátko.

Já osobně zpomalím před každým přejezdem bez ohledu na signalizaci a rozhlížím se na obě strany než přejedu. Protože ani to, že nesvítí červená neznamená, že nejede vlak. Může selhat signalizace - například kvůli kulturním obohacovačům uklízejícím starý měděný šrot.

0/0
23.7.2015 19:34

D39e50n22i30s19a 56P10r36o74c72h86á29z44k15o19v75á 9558543216

Nevím jak ostatní, ale osobně děkuji za poučení. Informace o tom, že závoru je možné prorazit, potažmo, že jsou dokonce číslovány, jsem vůbec netušila. Smutné je, že tuto "osvětu" jsem získala teprve díky neštěstí, které se dnes stalo.

0/−1
22.7.2015 14:50

J31o85s96e41f 12H97á95j10e28k 6608840429642

...očíslovány jsou od doby nedorozumění u Vraňan, to už bude cca 9-10 let.

+5/0
22.7.2015 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.