Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když vás závory uvězní na železničním přejezdu, prorazte je

Tragédii ve Studénce na Novojičínsku zavinil řidič polského kamionu, který vjel na přejezd, když šly závory dolů. Řidič z kabiny utekl. Pokud se vám něco takového stane, závory prorazte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L78u46k90á92š 26V78a43ň23u85r93a 1665524923623

Zeleznice ma budoucnost, ale je potreba rovne a rychle trate. A zvysit myto na silnicich. Uz ted je tam kamionu moc. A hlavne to chce myto na vsech silnicich, nejen na dalnicich.

0/0
25.7.2015 13:34

L68u41k20á69š 60V44a47ň53u74r50a 1935754733463

Jedine reaeni je na takto vyznamnych tratich zrusit prejezdy a pro chodce udelat podchod ci nadchod. A treba zrovna ve Studence je hned na druhe strane nadrazi nadjezd. Tak proc se silnice nenavedla na nadjezd a zavory se nezrusily?

0/0
25.7.2015 13:32

P90e78t65r 26Š29v87a33r70c 2348768815570

Nedávno se mi stalo na přejezdu:

Dojižděl jsem k závorám, byly už dole, světla blikala. Za mnou se udělala fronta. Vlak projel a závory se začaly zveda, a světla pořád blikala. Auto za mnou zuřivě troubilo a řidič mě začal objíždět. V okamžiku kdy byl vedle mě šly zase závory dolu a profrčel vlak...

+4/0
23.7.2015 14:21

J42i22ř83í 77K90l91e48j68n66a 2807538266397

jsou to nervy co

0/0
23.7.2015 15:35

P68e56t34r 71Š49v97a50r14c 2968318175380

To je to věčné upravování zákonů / předpisů adhoc.

Např i ve zúženích na D1 "Sice je tady 80tka, ale je to tu dost široký, tak můžu jet rychleji, tady policajti nebudou".

Ano, můžeme se bavit o konkrétních případech nesmyslného značení, kdy je třeba 70tka daná na 100m a pak je hned zase 50tka, ale tohle je zkrátka něco jiného.

0/0
23.7.2015 14:19

M50i32l15o38š 97Ř17e42h87á13k 8116348687955

Zdá se, že auto na přejezdu u Otrokovic má pražskou SPZ, což napovídá mnohé.

+1/−4
23.7.2015 0:12

L58u12k37á15š 79V20a35ň49u86r60a 1405984983833

V dnesni dobe to muze byt klidne mistni pracujici u prazske firmy. Nasi technici take maji prazske SPZ a pritom ziji a pracuji mimo Prahu.

0/0
25.7.2015 13:39

M78i40l52o45š 90Ř76e49h50á69k 8426398677725

Máte pravdu, ale je to výmluvné.

0/0
31.7.2015 21:13

B20o38h36u66m32i65l 74T89r95i23s98k27a 3206813884633

Někdy by se dalo lidem psychicky i časově na přenezdech ulevit. U nás začne přejezd blikat, pak se přiblíží vlak, zastaví ve stanici, lidé vystupují a nastupují, vlak se rozjede a teprve jede přes přejezd. Z chodců tam v podstatě nikdo od začátku do konce nečeká. Lidé si tak pěstují zlozvyk a potom někdo nepočká s autem v místě, kde taková pauza není.

+1/0
22.7.2015 22:56

P70e73t39r 98M32a63r56š59o65u43n 5915568186416

no tam je to dáno vzdáleností vlaku ve stanici od přejezdu.

nikdy nevíte, zda bude vystupovat jeden a hned jede, nebo ne. Také pokud je to větší stanice, může to blikat, protože jede něco z druhé strany... Takže na to je jednoduchá léčba zlozvyku: pokud svítí výstražná světla, nemají si co pěstovat a nejezdit a nechodit tam. A případný postih ostatní nesmí brát jako buzeraci. ne i chodec tam nemá co dělat, a není to buzerace.

+4/−1
22.7.2015 23:01

J93i74ř21í 46N24o20v59o93t18n43ý 6337924810274

Je to buzerace. Zažil jsem kdysi ve Studénce čekání asi dvacet minut, kdy se nedělo nic jiného, než že mašinkáři šíbovali vláčky tam a zase zpět. Dokonce asi pět minut nechali vlak zaparkovaný přímo v přejezdu.

Takže s vědomím toho, že železniční doprava, je dnes víceméně historickým reziduem, zábavou potrhlých šotoušů a levicovou úlitbou jak odborovým zločincům, tak lonťákům, kterým sponzorujeme levnou dopravu do civilizace, by přejezdy měly být udělány s dvěma sadami závor - jednou pro majoritní a důležitější silniční dopravu a pak pro mašinkáře. Před tím, než dojde k přejezdu vlaku, by byly uzavřeny obě cesty, automobily by zastavily, vlak by zastavil a teprve, kdy by bylo jisté že železniční odboráři nemají šanci někoho zabít, byl by vlak vypuštěn na další etapu jeho cesty.

Je třeba si stále uvědomovat, že železniční přeprava je neperspektivní, obtěžující a zatěžující občany platící daně, z nichž naprostá většina nemá zájem o to, aby je obsluhoval nějaký železničář. Proto by měla mít nejmenší možnou prioritu.

V zásadě by bylo asi nejlepší - a to rozhodně nejsem příznivec cyklistiky - aby byly železniční tratě postupně zrušeny a předělány na cyklostezky, takže bychom ušetřili na financování prodělečné železnice, cyklisté by byli z velké části odstraněni z civilizované společnosti a všem by bylo mnohem lépe.

0/−9
22.7.2015 23:58

M53i27l79o94š 60Ř85e97h68á98k 8686498567805

Váš názor nesdílím. Plechy z dnešní nehody mohly jet klidně po železnici a ne kamionem. Kamion mohl jet po dálnici (a zaplatit mýtné). Železniční doprava je dobrá, jen je třeba ji dobře využít (o tom vědí svoje Japonci i Číňané).

+2/0
23.7.2015 0:19

P75e10t88r 72Š28v80a63r29c 2338168725660

Pevně doufám, že je to jen notná dávka ironie...

+1/0
23.7.2015 14:16

J77i13ř76í 64K95l74e38j80n39a 2157488626957

je to tak já to ověřoval

0/0
23.7.2015 15:37

S94a32m43u34e75l 51R96a66z38i83m 4923290690141

Tím je řečeno vše a více než rozumně. Polákům a jim podobným by jsem zakázal vjezd kamiony na území republiky a kamionistům taktéž, dokud Polsko a jiní nedoloží že jejich řidiči bezpečně ovládají evropská pravidla provozu po pozemních komunikacích a pak ochrannou dobu třiceti let. Z obou stran každého přejezdu umístit kamery a likvidovat každého, kdo se pokusí o masakr na civilistech. Nic jiného toto není.

0/0
22.7.2015 19:33

F22i28l97i29p 21N16e37s81p81o30r 6147127938202

Zatimco cesi jsou uplni svatousci, ze?

0/0
22.7.2015 21:55

S74a51m70u61e35l 75R32a58z29i93m 4573630750981

myslím že jsem zmínil kamery z obou stran přejezdu

0/−1
22.7.2015 23:05

M48i29l82o45š 36Ř69e26h62á41k 8856368557685

Vedle ovládání pravidel evropských pravidel provozu ... , které doporučujete Polákům, bych Vám osobně doporučil ovládání aspoň základů českého jazyka (místo by jsem: "bych").

+1/0
23.7.2015 0:24

P22e49t22r 30F72r57a85n91c 9867221418928

Paragraf 29, bod c. Ten by meli v autoskole vtloukat uchazecum do hlavy kladivem. Hlavne posledni cast.

0/0
22.7.2015 19:26

P92e80t62r 97N13o71v56o39t37n43ý 1620476671752

Dvacet sekund na opuštění přejezdu? Na to si vzpomenu, až zase někdy budu stát dvacet minut před závorami. :-)

0/−5
22.7.2015 17:03

J33i93ř22í 20S84c34h78w17a20c18h 8168734848166

co je těch tvých "20 minut" (a ještě zřejmě hodně přifouknutých) proti "věčnosti" těch dnešních mrtvých nebo třeba proti těm dvěma ufiknutým nohám strojvůdce....:-/

+5/−1
22.7.2015 20:09

B89o17h61u16s51l51a43v 88H63a63v37r24á79n25e40k 6783867742

Nechápu proč se někteří navážejí do Poláků obecně. Ve vlaku u Studénky zemřely i 3 mladé Polky. Stalo se to v roce 2008. Kolik viníků již bylo pravomocně odsouzeno? Nejprve si zameťme před vlastním prahem.

+2/−1
22.7.2015 16:17

D61u95š33a90n 78Š76i37m16ů23n84e70k 9544901392858

U přejezdů poblíž železničních stanic, kde jsou třeba troje nebo čtvěry koleje za sebou jezdím tak, že nechám nejprve auto přede mnou opustit zcela prostor kolejiště a teprve potom jedu já. Většina ostatních na mě troubí, jako že jsem blbeček, ale když by to třeba prvnímu v jedoucím vláčku aut chcíplo, tak bych byl někde uprostřed, přede mnou stojící auta, za mnou stojící auta. Možnost něco udělat nulová.

+13/0
22.7.2015 15:23

P49e30t80r 55P94a25v42l44a40t58a 7816700547631

Nulová? Nesmíte být tak měkký...

0/0
22.7.2015 15:54

P76e40t30r 40N21o87v81o97t37n84ý 1780446381572

Jo, takže porušujete předpisy, vytváříte zmatek a ještě se tím chlubíte. Odevzdejte dobrovolně řidičák. :-)

0/−12
22.7.2015 17:02

M27a18r71t97i37n 39F75r20a96n41t79i46š63e88k 7605300933665

§ 29 f) moulo

+7/0
22.7.2015 20:47

P61e59t18r 39M34a60r28š97o67u50n 5915958766606

přesně tak. já toto potkávám běžně 90% dní cestou domů z práce. přejez ve městě po vjezdu, klasicky kolona. Silnice z kopce. Tedy hodně aut snad možná jede i jen na neutrál... Stojí to normálně nonstop i přes přejezd. (a to i místní, kteří vědí, že tam vlak jezdí. ano, sice jednou za hodinu ráno, ale pak i při odpolední špičce, ale jezdí). Už jsem viděl pár, co najednou nevěděli kam, když to začalo blikat... A bohužel tam takhle najel a stál i autobus regionální dopravy...

já se řídím nejen paragrafem, ale i rozumem. Počkám až opravdu je za přejezdem místo na jedno auto, nespoléhám, že kolona pomalinku jede a tedy mi to místo možná mezitím udělá... Mám se moc rád, tak se omlouvám těm spěchačům...

+1/0
22.7.2015 22:36

J86i83ř26í 31K85o82c42u25r86e65k 6435874605748

Zásadní pravidlo: Nezůstat na kolejích, nejsem vlak.

Když už na to přijde, lepší platit novou závoru a lak na autě a mít opletačky s policajtama. Protože druhá možnost znamená auto našrot (nechtěli jste si odřít lak, jo?), nezaplatitelná škoda a oplétačky jak s policajtama, tak se soudem, v tomto případě kriminál za zabití. 3-10 let. Natvrdo.

+7/−1
22.7.2015 15:06

L34u92d46v17í89k 21G82a77j49d86o83š21í79k 2395703354282

"...mezi zavřenými závorami, máte asi dvacet sekund na záchranu..."

"...Po zavolání na tísňovou linku 112 a nahlášení čísla přejezdu je schopen operátor díky tomuto systému během NĚKOLIKA MINUT zastavit provoz..."

.

Aneb zde evidentně platí - v první řadě spoléhej na sebe a co nejrychleji vypadni.

+5/0
22.7.2015 15:02

J10i64ř28í 58K78o71c39u43r20e33k 6455724515958

Záleží. Málokdo má v hlavě jízdní řád a může se stát, že máte 10-20 minut než něco pojede. Podobně jako to měl kamion, přestože zůstal pro poruchu motoru viset na Bystřičce.

http://www.lidovky.cz/do-horiciho-kamionu-narazila-lokomotiva-fdv-/zpravy-domov.aspx?c=A070507_114052_ln_domov_glu

0/0
22.7.2015 15:11

L45u98d52v72í74k 13G83a16j64d77o18š44í39k 2465743134132

To máte ale na mysli situaci, kdy máte poruchu a zůstanete stát na otevřeném přejezdu.

Tady se ale bavíme o situaci, kdy vás na přejezdu přivřou závory, což skutečně znamená, že máte ani ne minutu na to než přijede vlak.

+1/0
22.7.2015 15:27

T53o60m47á42š 33V42a25n54č30u17r73a 4788865460158

Ta událost je něco jiného. Tehdy došlo k selhání výpravčího, který pustil vlak, i když věděl, že na přejezdu je nehoda.

0/0
22.7.2015 20:23

J96o90s48e21f 36H65á95j32e44k 6938980509492

...no, ten žvást, že je operátor 112 schopen zastavit žel. provoz je dobrá fantasmagorie...:-P

+2/−4
22.7.2015 15:11

L44u42d91v68í17k 30G91a21j14d63o21š66í36k 2275533944202

Proč? Hotline na dispečera drah a generální stop není nic do minuty neproveditelného.

+2/0
22.7.2015 15:23

J36o77s41e13f 46H48á97j62e75k 6468560389132

.... tak už pojem dispečer drah je trochu k pousmání...:-)

0/−4
22.7.2015 15:29

O47l33d91ř75i20c87h 24J14a70n66e53č92e92k 8369366543981

jistě, ale běžný občan nemá telefonní číslo na dispečera drah - ten volá 112 nebo jiné běžné nouzové číslo a ti pak (prostřednictvím svých dalších kontaktů) zařídí zastavení provozu na dráze.

slovíčkaříte, ano to konstatování není přesné, ale ve své podstatě  správné.

+3/0
22.7.2015 16:41

J47o52s36e33f 67H31á18j46e96k 6938930159412

...běžnej občan se především musí snažit dostat to auto z kolejí za jakoukoliv cenu... spoléhat na nějakého operátora je prostě to poslední, když už není zbytí...:-P

+1/−2
22.7.2015 17:37

E82d44a 82D11r25á87b74e60k 7179652803157

můžete udělat oboje

+2/0
22.7.2015 21:39

J64o21s86e19f 53H21á71j17e75k 6988140119782

...věřte mi. Představa, ze operátor na 112 během minuty zastaví provoz na libovolné trati je opravdu iluzorní a předkládat to jako řešení akutní krizové situace je prostě naprosto nesmyslné... Bojím se okamžiku, kdy někde vlak někoho zabije, protože dotyčný volal o pomoc 112, protože to psali v novinách...:-/

0/0
28.7.2015 17:28

P79e12t82r 39F23r93a29n98c 9397821198208

Nez se to obvola, je vetsinou po vsem.

+1/0
22.7.2015 19:28

P91e21t48r 79M48a40r85š54o28u12n 5205318366536

tu druhou možnost máte udělat, když vám to tam na přejezdu zůstane, ale závory dolů nejdou. Než se snažit dostat auto ven, a najednou se nacházíte v situaci 1. Nevylučuje se to tedy.

Samozřejmě v případě spadlé závory, už toho asi moc nestihnete jen se zavoláním...

0/0
22.7.2015 22:39

O81l32d96ř64i83c39h 80J31a45n84e90č31e93k 8719606163341

nezbývá, než zopakovat, že když platí případ

"Když uváznete na přejezdu mezi zavřenými závorami, ... Pokud jste nezůstali stát kvůli poruše vozu, jeďte dál"

tak jste hovado, které by okamžitě mělo přijít o papíry, protože to znamená, že jste vjel(a) na přejezd, když už svítila červená světla Rv

jinak řečeno - buďto můžu jet, pak mezi závorami ale nemám co dělat, nebo jet prostě nemůžu (chcíplý motor, uvíznutí na nerovnostech apod.)

0/−5
22.7.2015 14:54

J37i76ř98í 61K10o32c36u37r67e27k 6565604765918

Tak je hovado. Ale kdyby tu závoru prorazil a odjel, nebyli by mrtví.

Sice jsou mezi námi neomylní, ale stává se, že člověk udělá chybu. Pokud se ji pokusí napravit a povede se mu zabránit horšímu, tak je na tom mnohem líp než když se na všecko vykašle a uteče.

+11/0
22.7.2015 15:15

O60l13d68ř21i96c11h 74J98a78n38e69č74e62k 8879266453241

tak jistě - ale jedna věc jsou chyby, prosté omyly, kterým se možná dá zabránit, ale jen s extrémní prozíravostí nebo opatrností - a druhá věc je vědomá hrubá nedbalost. a vjet na železniční přejezd když svítí červená světla je jednoznačně ze druhé kategorie.

0/0
22.7.2015 16:46

V93i22t 77O81t53a36h91a81l 5985700369254

U nás byl jeden přejezd, kde  díky slunci svítícímu přímo na světla na nich nebylo poznat, zda svítí červená nebo ne v určitou dobu odpoledne. Pokud by nefungovala zvuková signalizace, tak by na něj určitě někdo vjel.

0/0
22.7.2015 17:21

P22e34t70r 68M92a40r28š34o60u63n 5145588386976

pokud nevíte zda to svítí či ne, není lepší se chovat na tom přejezdu jako na nechráněném?

já tedy si o sobě nemyslím, že jsem nezranitelný superman a mé auto supertank...

+3/0
22.7.2015 22:42

F70i90l35i69p 47H21r32b13e61k 2484970196170

Kvůli slunci nevidíte světla, neslyšíte zvuk, tak se chováte jako na nechráněném přejezdu. Zastavíte, přesvědčíte se, že vlak nejede, a rozjedete se. V tu chvíli se závory uzavřou.

0/0
23.7.2015 9:53

V75i76t 39O96t40a47h83a66l 5145980159684

Já to nerozporuji, jen píšu stav který byl tady u nás, než to zhruba před 10 lety rozšířili o závory a nad červené světlo dali takové to kovové stínítko a a na semafor nové sklíčko či silnější blikátko.

Já osobně zpomalím před každým přejezdem bez ohledu na signalizaci a rozhlížím se na obě strany než přejedu. Protože ani to, že nesvítí červená neznamená, že nejede vlak. Může selhat signalizace - například kvůli kulturním obohacovačům uklízejícím starý měděný šrot.

0/0
23.7.2015 19:34

D57e97n21i63s40a 17P28r53o55c65h10á55z38k32o25v92á 9198713316

Nevím jak ostatní, ale osobně děkuji za poučení. Informace o tom, že závoru je možné prorazit, potažmo, že jsou dokonce číslovány, jsem vůbec netušila. Smutné je, že tuto "osvětu" jsem získala teprve díky neštěstí, které se dnes stalo.

0/−1
22.7.2015 14:50

J82o33s51e56f 30H65á73j21e54k 6418650919292

...očíslovány jsou od doby nedorozumění u Vraňan, to už bude cca 9-10 let.

+5/0
22.7.2015 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.