Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Škodovky pro frajery, od MBX po MTX

Už klasické "MBčko" patří k nejkrásnějším autům, která se v Československu vyráběla. Dvoudveřová Škoda MBX měla být trhákem, jenže jich nakonec vzniklo jen dva a půl tisíce. Podívejte se na jejich sraz objektivem fotografa Lukáše Hrona. Dorazily i další parádní škodovky, třeba Favorit Roadster.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z31d79e35n58ě20k 64N91y43g28r83ý31n 4118595727814

sověti to neschválili

:-(

0/−1
30.7.2015 19:41

P35e16t37r 39B22á30č50a 8665406755325

Skodovky pro frajery ;-D

0/0
28.7.2015 14:30

P12e29t86r 54V40o78p73i26č62k86a 5392277387366

nejhorsi je, ze nektere kousky byly naprosto bezne v dobe kdy jsem byl malej kluk, coz znamena, ze uz jsem vlastne taky veteran ;-(

+3/0
28.7.2015 9:25

D20a59v70i94d 13Č48e89r19n54o60h84o84r34s92k92ý 1796224936826

schovej to parte co ti kouka z kapsy ;-D

0/0
28.7.2015 10:02

J86i61ř71í 56E72r53b52e36n 1433194936947

Jojo, i mně už ve vlasech prosvítá stříbro (nebo chrom, račte si vybrat) ;-D

0/0
29.7.2015 23:31

J88o98s13e11f 69K79r70o36u36p41a 1929742356698

Ještě máte vlasy8-o?

0/0
1.8.2015 21:22

P54ř54e80m32y81s73l 44Č43u50l73í48k 8130963512600

Š1000 MB byla v německého časopisu porovnána s R8 a vyšla velmi dobře, na body prohrála o fous. Ale v té době už bylo jasné, že motory vzadu jsou nahrazovány koncepcí motoru vpředu a pohonem přední nápravy. VW na to málem dojel, až vyhodili ředitele a uvedli Golf. V RVHP byla Š1000 ještě docela dobrá, ale zázrak to nebyl, v té době jsem v ní jezdil (jako pasažér:-) a také v R8 a ta R8 byla jiné kafe.

A to, co přišlo poté, Š105/120, to už byla tragédie, to už jsem Š120L vlastnil. To nebylo 1000 malých bolestí, zato ale 10 naprogramovaných problémů. Vodní čerpadlo, oba termostaty, palivové hadičky, zkroucené zadní bubny, tekoucí simeringy v zadní nápravě, po trochu delším stání se musel ručním čerpadlem dopumpovat benzín a.t.d.

0/0
28.7.2015 8:17

J21a56r98o59m64í94r 85K30r90á32l 4100509674559

Nejlepší bylo to ucpávání hadiček chlazení při velkém mrazu a mizerné kvalitě fridexu. ;-)

0/0
28.7.2015 8:23

J54i68ř95í 30E13r97b96e54n 1203374306607

Jo, Fridex Speciál byl "kvalita"¨- Stabil už byl o něco lepší. Spolana Neratovice to holt líp neuměla, takže raději zapomenout na vodu a utratit 180 Kč za 10 litrů čistého fridexu. Pak jste neměl probléímy ani při -25 °C.

0/0
29.7.2015 23:33

V54ě57r38a 62F66o82l29t75ý24n84o92v24á 1698736677339

Tyto hýčkané  Škodovky jsou opravdu pro frajery. Jsou ozdobou, ale ne vhodným dopravním prostředkem dnešní doby.

Co se technických parametrů týká, tak pánové srovnáváte kosy, srpy a kombajny.

+3/0
28.7.2015 0:48
Foto

J89a10k81u32b 76V87e94d15r51a81l 4923522620662

Krása :-)

+2/0
27.7.2015 22:04

K45a71r39e14l 49E37h90l 5376651266317

Je srandovní poslouchat nadšence kteří tyto auta opečovávají jako zlato a jezdí s nimi jen když je dobré počasí.

Když mi můj osmdesátiletý kolega vyprávěl jak byl rád když koupil Felicii a jak byl ještě raději, že se jí po dvou letech zbavil...

Jezdil s ní totiž jako svým jediným autem a potřeboval aby sloužila dobře ve všech běžných ohledech.

+2/−2
27.7.2015 21:42

J90i41r69k74a 80L59i39š40k73a 2636202540968

Tak to kabrio 1000 MB jsem přednedávnem potkal na STK v Turnově - kdyby tam přijelo Ferarri (nebo jak se to píše... ) tak by nezpůsobilo takový pozdvižení - naprostá bomba....  !!!!!!!

+9/0
27.7.2015 19:11

M83a66r61t33i20n 83L88i75š22k57a 6489318844653

To by me zajimalo jak mohla tou technickou projit s volantem vpravo na normalnich RZ.

0/0
28.7.2015 14:37

M33a39r41t62i44n 64K11u84ř55í35t40k70a 6317636228885

Přihlásit dnes auto s volantem vpravo je docela problém.

Ale dříve se u nás běžně vyskytovaly exportní kusy i s volantem vpravo, většinou se jednalo o nadbytečné rezervní kusy, kdyby se např. při transportu nabouralo apod.

0/0
1.8.2015 21:50

D12e35n26i42s 29W82i75t67z27k80u 3363541789837

oslavný článek na tento křáp, jehož vývoj trval 10 let, až se stal zastaralým ještě dřív než ho vyrobili, tu dlouho nebyl

+6/−16
27.7.2015 18:48

M30a52r95t93i15n 10K41y11p74r 2882955984214

Tak zrovna tisícovka a její odvozeniny jsou ukázkou toho, že československý průmysl byl ještě začátkem šedesátých let na úrovni. 1000MB bylo auto jednoznačně srovnatelné s tehdejší západní produkcí - samonosná karoserie, celohliníkový motor uložený vzadu (tehdy módní řešení) a ani design nezaostával. Bohužel už tehdy se začaly ukazovat problémy v dílenském zpracování (co to znamená 1000MB? - tisíc malých bolestí). Ale pak už to šlo z kopce až k 105/120, technicky v podstatě stále 1000MB, což znamenalo přelomu sedmdesátých a osmdesátých let být cca 10 let za vývojem na západě.

+7/0
27.7.2015 20:03

D36e92n49i62s 35W62i33t54z22k14u 3523461509637

modní řešení, to jste mě pobavil.zastaralá koncepce a ne modní řešení

0/−5
27.7.2015 20:18

J73i45ř63í 38E55r15b71e15n 1863744376587

Řáíká mlaďoch bez trošky znalosti historie a bez trošky studu, že? ;-)

+4/0
27.7.2015 20:32

D22e57n11i59s 37W45i30t70z48k73u 3763281119907

ó díky za toho mlaďocha, musím to říct ženě, je o pět let mladší,a takhle pěkně mi teda neřekne

0/−1
27.7.2015 20:35

J55a39n 17K47a52l57a63b45z66a 6642211608499

R^:-)

0/0
28.7.2015 6:05

R92i48c30h15a74r34d 76L50e74s52k62l76ý 6168255787247

Jak dlouho trvá podle tebe vývoj současného nového auta, když jsi takový odborník na slovo vzatý?

0/0
28.7.2015 7:26

P98ř67e45m36y63s59l 42Č97u48l31í79k 8930763892450

Dobře, tak já jako staroch, co tu dobu zažil: na jednu stranu radost, že i v těchto podmínkách se podařilo vyrobit něco použitelného, na druhou stranu vědomí, že mezitím vlak ujel, protože se v Tuzexu prodávaly R8, Ford Cortina a to byly rozhodně lepší auta. A R16 se vyráběla už od 1965, Fiat 128 od 1969, Fiat 127 od 1971! 

Tvar karoserie může po mnoha letech připadat jako líbivý, ale to  Tatraplán také, ale v té době se už "nosilo" něco jiného.

0/0
28.7.2015 9:25

M48a75r95t36i32n 28K67y12p92r 2332505794854

V roce 1964 to byla naprosto běžná koncepce. V té době se používala buď klasika (motor vpředu a kardan na zadní nápravu), nebo vše vzadu (mimochodem toto uspořádání má i sportovní legenda legend - Porsche 911, které se začalo vyrábět ve stejném roce ale i jiná auta té doby - Renault 8, Simca 1000). Ano, první velkosériovka s uspořádáním vše vpředu přišla v roce 1959, ale trvalo ještě deset let, než si většina výrobců uvědomila výhody tohoto řešení.

+2/0
27.7.2015 20:46

J54i70ř46í 41E83r30b67e96n 1753334846437

Ostatně i Volkswagen vyráběl auta s motorem vzadu ještě hodně dlouho poté, co vzniklo embéčko - vůz nižší střední střídy 411/412 do roku 1974 a brouka dokonce do roku 2003.

+1/0
27.7.2015 20:54

P16ř32e66m52y54s81l 73Č84u16l23í10k 8190883562950

No také museli vyhodit ředitele, který tento nesmysl prosazoval protože VW šel do kytek, a nový prosadil Golf a Passat;-D

0/0
28.7.2015 9:29

V40á65c51l13a22v 79P55o52l76á84k 1485202550310

Doplnil bych ještě Fiat 500,Fiat 600,Fiat 850, VW Brouk, Renault 4CV. Moderní koncepce v té době byla u Trabanta a Wartburga

+1/0
27.7.2015 20:59

P48ř71e51m20y92s26l 94Č11u58l48í50k 8760933782400

Není na škodu si ověřit fakta: R4CV: 1947-1961. Ty malé fiaty nelze srovnávat s třídou Š1000. A tvrdit, že Wartburg s rámovou konstrukcí a třívalcovým dvoutaktem byla moderní konstrukce, no to mi ho podrž!;-D

0/0
28.7.2015 9:36

D69e36n51i36s 33W36i41t34z30k71u 3633591789887

přesně evropské automobilky byly hodně zaostalé

0/0
27.7.2015 21:10
Foto

R67o15m71a27n 63K67o51z57e98l 4957406113394

Na přelomu 60.a 70.let už bylo všem jasné, že koncepce vše vzadu ztratila perspektivu, ve Śkodovce vyvinuli velmi slibný vůz 720, tak řada 105/120 ani neměla vzniknout...ale nedostatek peněz rozhodl jinak.

+2/0
27.7.2015 21:41

J16a13r61o45m84í76r 22K17r57á95l 4820319934179

A hlavně politické důvody.  Konkurence pro žiguly.

0/−2
28.7.2015 8:24
Foto

R47o31m47a38n 65K26o21z90e42l 4787596403204

To se říká, ale dokázáno to nikdy nebylo...důvod byl spíše v tom, že automobilka byla zchudlá vývojem 1000 MB a výstavbou nových závodů, že vyrábět vozidlo s jinou koncepcí bylo příliš finančně náročné.

+2/0
28.7.2015 8:43

J87a21r37o55m95í32r 96K34r30á67l 4360779814659

Tak to by Vás pobavili i ti západní experti v roce 1964.  Ti embéčko hodnotili velice dobře.  Problém byl spíše v nekvalitním provedení a v tom, že se nepokračovalo (nesmělo) dál.

0/0
28.7.2015 8:22

J81i19ř19í 87E94r68b60e14n 1363604666737

Š 105/120 měla aspoň elegantní a bezpečnou Giugiarovu kastli, vyhovující bariérovým testům podle EHK, už to nebyl ten nudný ocumlaný bonbón z měkkého plechu jako Š 100/110. Ale stále s mizernou obestavěností prostoru, přetíženou zadní nápravou, relativně slabým motorem a nic moc brzdami (po roce 1981 se to zlepšilo).

+1/0
27.7.2015 20:35

P83ř27e25m70y82s85l 53Č65u34l94í30k 8500863982960

O Giugiarově kastli pro Š 105/120 si dovolím pochybovat, on navrhl karoserii pro nikdy nevyráběný model 720.

0/0
28.7.2015 8:03
Foto

R81o26m62a21n 60K82o59z39e80l 4337896633714

Když se podíváte na model vyráběný od 1976, tak tam ty rysy karosérie jsou dost podobné na model 720.

0/0
28.7.2015 8:58

P59ř82e84m75y87s31l 47Č78u19l59í83k 8500333262410

Inspirovat se možná nechali, ale to bude asi všechno.

0/0
28.7.2015 9:06

J86i87ř67í 11E95r70b78e87n 1723484166907

Mimo jiné!

Ale Giugiaro vytvořil také kastli pro koncept menšího typu, což byl typ Š 727, jehož karosérii s minimálními změnami přejala právě Š 105/120 - měl to být menší bratřiček velkého typu Š 720. Jenže na velkého brášku pak chybělo pár miliard pro zafinancování TPV, tudíž zbyly jen drobky na malý vůz. Když postavíš vedel sebe prototyp Š 720 a sériovou Škodu 120 LS, jsou to jasní sourozenci.

0/0
29.7.2015 23:30

P34ř87e43m46y92s31l 81Č16u50l19í53k 8620653602270

Podíval jsem se na Wiki a vypadá to, že Ital Design pracoval na větším modelu, zatímco ten menší bratříček: "....úhledný design karosérie vytvořil Josef Čech – jeho malý pětidveřový sedan se splývavou zádí (resp. čtyřdveřový hatchback) byl zjevně inspirovaný slavným Renaultem 12"...

0/0
30.7.2015 8:28

A71n65t77o70n36í66n 27S51c91h64i87n67d10l79e94r 8213377815409

i kdybyste měl pravdu, tak asi zapomínáte, že to vaše tvrzení se dá aplikovat na 99% modelů všech automobilek světa... :)

+1/0
27.7.2015 22:33

D23e90n75i22s 90W28i51t19z90k76u 3433151459447

tak mi vyjmenujte všechny modely, jejichž vývoj trval 10 let.4 roky by měla být, na tu dobu, dostačující doba

0/0
28.7.2015 5:22

R53i16c32h93a77r79d 33L16e45s50k81l15ý 6638805357557

4 roky je průměr na současnou moderní dobu. Když si do toho započítáš, že v té době nebyly možnosti, které jsou dnes. Ať už elementární nástroje typu CAD/CAM systémů až po volbu různých dodavatelů (komunismus) a použitelnost různých stavebnicových platform, tak 10 let není až tak úplně mimo mísu. Nástroje nezadávali špičkovým dodavatelům jako teď. Vše se vyrábělo na koleně a metodou pokus, omyl, případně dodávaly státní podniky v mizerné kvalitě.

0/0
28.7.2015 7:42

D96e26n80i34s 47W36i95t52z86k51u 3833571369737

1960-1964 trval vývoj mustangu, kdyby jim to trvalo 10 let, tak z toho legenda nikdy není, zbyl by jim jenom předpotopní křáp

0/0
28.7.2015 16:16

J57i59ř51í 32E56r72b72e27n 1583114176167

On taky dvousetmilionový trh v USA a patnáctimilionový trh ČSSR jsou trošku rozdíl, že...

0/0
29.7.2015 23:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.