Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Škodovky pro frajery, od MBX po MTX

Už klasické "MBčko" patří k nejkrásnějším autům, která se v Československu vyráběla. Dvoudveřová Škoda MBX měla být trhákem, jenže jich nakonec vzniklo jen dva a půl tisíce. Podívejte se na jejich sraz objektivem fotografa Lukáše Hrona. Dorazily i další parádní škodovky, třeba Favorit Roadster.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z83d25e49n90ě52k 52N27y83g78r10ý83n 4758485937154

sověti to neschválili

:-(

0/−1
30.7.2015 19:41

P77e90t90r 39B76á85č73a 8975486965445

Skodovky pro frajery ;-D

0/0
28.7.2015 14:30

P17e63t85r 21V27o29p78i33č24k24a 5642557297906

nejhorsi je, ze nektere kousky byly naprosto bezne v dobe kdy jsem byl malej kluk, coz znamena, ze uz jsem vlastne taky veteran ;-(

+3/0
28.7.2015 9:25

D65a54v75i89d 29Č32e48r48n66o89h57o48r35s81k86ý 1196264106936

schovej to parte co ti kouka z kapsy ;-D

0/0
28.7.2015 10:02

J18i44ř62í 97E66r82b64e95n 1253784896237

Jojo, i mně už ve vlasech prosvítá stříbro (nebo chrom, račte si vybrat) ;-D

0/0
29.7.2015 23:31

J45o71s48e20f 41K97r18o28u73p94a 1689962946638

Ještě máte vlasy8-o?

0/0
1.8.2015 21:22

P77ř93e96m46y15s96l 63Č60u21l56í12k 8550183172640

Š1000 MB byla v německého časopisu porovnána s R8 a vyšla velmi dobře, na body prohrála o fous. Ale v té době už bylo jasné, že motory vzadu jsou nahrazovány koncepcí motoru vpředu a pohonem přední nápravy. VW na to málem dojel, až vyhodili ředitele a uvedli Golf. V RVHP byla Š1000 ještě docela dobrá, ale zázrak to nebyl, v té době jsem v ní jezdil (jako pasažér:-) a také v R8 a ta R8 byla jiné kafe.

A to, co přišlo poté, Š105/120, to už byla tragédie, to už jsem Š120L vlastnil. To nebylo 1000 malých bolestí, zato ale 10 naprogramovaných problémů. Vodní čerpadlo, oba termostaty, palivové hadičky, zkroucené zadní bubny, tekoucí simeringy v zadní nápravě, po trochu delším stání se musel ručním čerpadlem dopumpovat benzín a.t.d.

0/0
28.7.2015 8:17

J36a33r68o75m76í21r 76K86r70á55l 4210179804299

Nejlepší bylo to ucpávání hadiček chlazení při velkém mrazu a mizerné kvalitě fridexu. ;-)

0/0
28.7.2015 8:23

J22i74ř65í 12E13r14b70e97n 1773734926587

Jo, Fridex Speciál byl "kvalita"¨- Stabil už byl o něco lepší. Spolana Neratovice to holt líp neuměla, takže raději zapomenout na vodu a utratit 180 Kč za 10 litrů čistého fridexu. Pak jste neměl probléímy ani při -25 °C.

0/0
29.7.2015 23:33

V84ě59r91a 17F84o88l11t63ý47n71o10v30á 1288516107169

Tyto hýčkané  Škodovky jsou opravdu pro frajery. Jsou ozdobou, ale ne vhodným dopravním prostředkem dnešní doby.

Co se technických parametrů týká, tak pánové srovnáváte kosy, srpy a kombajny.

+3/0
28.7.2015 0:48
Foto

J35a89k93u88b 82V40e97d80r46a53l 4153132930372

Krása :-)

+2/0
27.7.2015 22:04

K54a93r82e27l 36E27h94l 5636691316167

Je srandovní poslouchat nadšence kteří tyto auta opečovávají jako zlato a jezdí s nimi jen když je dobré počasí.

Když mi můj osmdesátiletý kolega vyprávěl jak byl rád když koupil Felicii a jak byl ještě raději, že se jí po dvou letech zbavil...

Jezdil s ní totiž jako svým jediným autem a potřeboval aby sloužila dobře ve všech běžných ohledech.

+2/−2
27.7.2015 21:42

J27i80r50k74a 44L82i61š13k63a 2726872790138

Tak to kabrio 1000 MB jsem přednedávnem potkal na STK v Turnově - kdyby tam přijelo Ferarri (nebo jak se to píše... ) tak by nezpůsobilo takový pozdvižení - naprostá bomba....  !!!!!!!

+9/0
27.7.2015 19:11

M75a53r60t20i70n 41L82i97š68k20a 6279158474103

To by me zajimalo jak mohla tou technickou projit s volantem vpravo na normalnich RZ.

0/0
28.7.2015 14:37

M25a82r21t71i29n 71K82u64ř59í57t16k12a 6697536988395

Přihlásit dnes auto s volantem vpravo je docela problém.

Ale dříve se u nás běžně vyskytovaly exportní kusy i s volantem vpravo, většinou se jednalo o nadbytečné rezervní kusy, kdyby se např. při transportu nabouralo apod.

0/0
1.8.2015 21:50

D64e66n24i79s 51W81i65t83z92k38u 3473181589707

oslavný článek na tento křáp, jehož vývoj trval 10 let, až se stal zastaralým ještě dřív než ho vyrobili, tu dlouho nebyl

+6/−16
27.7.2015 18:48

M32a68r96t81i46n 29K52y10p67r 2172295204934

Tak zrovna tisícovka a její odvozeniny jsou ukázkou toho, že československý průmysl byl ještě začátkem šedesátých let na úrovni. 1000MB bylo auto jednoznačně srovnatelné s tehdejší západní produkcí - samonosná karoserie, celohliníkový motor uložený vzadu (tehdy módní řešení) a ani design nezaostával. Bohužel už tehdy se začaly ukazovat problémy v dílenském zpracování (co to znamená 1000MB? - tisíc malých bolestí). Ale pak už to šlo z kopce až k 105/120, technicky v podstatě stále 1000MB, což znamenalo přelomu sedmdesátých a osmdesátých let být cca 10 let za vývojem na západě.

+7/0
27.7.2015 20:03

D12e14n68i71s 39W97i38t54z60k90u 3663581429267

modní řešení, to jste mě pobavil.zastaralá koncepce a ne modní řešení

0/−5
27.7.2015 20:18

J36i78ř90í 33E74r16b87e35n 1473144866167

Řáíká mlaďoch bez trošky znalosti historie a bez trošky studu, že? ;-)

+4/0
27.7.2015 20:32

D79e86n63i97s 16W59i40t87z62k79u 3333661179197

ó díky za toho mlaďocha, musím to říct ženě, je o pět let mladší,a takhle pěkně mi teda neřekne

0/−1
27.7.2015 20:35

J29a25n 71K77a39l33a14b12z25a 6312761838549

R^:-)

0/0
28.7.2015 6:05

R14i15c76h66a63r83d 32L28e50s90k61l83ý 6178275537637

Jak dlouho trvá podle tebe vývoj současného nového auta, když jsi takový odborník na slovo vzatý?

0/0
28.7.2015 7:26

P56ř54e33m25y64s85l 71Č62u69l74í62k 8120763712410

Dobře, tak já jako staroch, co tu dobu zažil: na jednu stranu radost, že i v těchto podmínkách se podařilo vyrobit něco použitelného, na druhou stranu vědomí, že mezitím vlak ujel, protože se v Tuzexu prodávaly R8, Ford Cortina a to byly rozhodně lepší auta. A R16 se vyráběla už od 1965, Fiat 128 od 1969, Fiat 127 od 1971! 

Tvar karoserie může po mnoha letech připadat jako líbivý, ale to  Tatraplán také, ale v té době se už "nosilo" něco jiného.

0/0
28.7.2015 9:25

M31a32r15t36i81n 85K23y69p81r 2842905774344

V roce 1964 to byla naprosto běžná koncepce. V té době se používala buď klasika (motor vpředu a kardan na zadní nápravu), nebo vše vzadu (mimochodem toto uspořádání má i sportovní legenda legend - Porsche 911, které se začalo vyrábět ve stejném roce ale i jiná auta té doby - Renault 8, Simca 1000). Ano, první velkosériovka s uspořádáním vše vpředu přišla v roce 1959, ale trvalo ještě deset let, než si většina výrobců uvědomila výhody tohoto řešení.

+2/0
27.7.2015 20:46

J19i92ř31í 15E59r48b67e76n 1523674896277

Ostatně i Volkswagen vyráběl auta s motorem vzadu ještě hodně dlouho poté, co vzniklo embéčko - vůz nižší střední střídy 411/412 do roku 1974 a brouka dokonce do roku 2003.

+1/0
27.7.2015 20:54

P43ř24e96m87y31s29l 50Č78u58l40í61k 8120903702760

No také museli vyhodit ředitele, který tento nesmysl prosazoval protože VW šel do kytek, a nový prosadil Golf a Passat;-D

0/0
28.7.2015 9:29

V43á83c51l40a72v 18P47o52l75á52k 1575522370130

Doplnil bych ještě Fiat 500,Fiat 600,Fiat 850, VW Brouk, Renault 4CV. Moderní koncepce v té době byla u Trabanta a Wartburga

+1/0
27.7.2015 20:59

P64ř77e63m24y18s48l 70Č26u81l60í64k 8500983742780

Není na škodu si ověřit fakta: R4CV: 1947-1961. Ty malé fiaty nelze srovnávat s třídou Š1000. A tvrdit, že Wartburg s rámovou konstrukcí a třívalcovým dvoutaktem byla moderní konstrukce, no to mi ho podrž!;-D

0/0
28.7.2015 9:36

D41e29n23i87s 70W34i91t11z37k27u 3193941709307

přesně evropské automobilky byly hodně zaostalé

0/0
27.7.2015 21:10
Foto

R44o73m76a22n 74K93o61z97e86l 4827326153264

Na přelomu 60.a 70.let už bylo všem jasné, že koncepce vše vzadu ztratila perspektivu, ve Śkodovce vyvinuli velmi slibný vůz 720, tak řada 105/120 ani neměla vzniknout...ale nedostatek peněz rozhodl jinak.

+2/0
27.7.2015 21:41

J12a89r75o31m19í71r 73K44r33á43l 4630659774719

A hlavně politické důvody.  Konkurence pro žiguly.

0/−2
28.7.2015 8:24
Foto

R76o36m96a98n 52K10o94z46e86l 4867376333794

To se říká, ale dokázáno to nikdy nebylo...důvod byl spíše v tom, že automobilka byla zchudlá vývojem 1000 MB a výstavbou nových závodů, že vyrábět vozidlo s jinou koncepcí bylo příliš finančně náročné.

+2/0
28.7.2015 8:43

J26a43r41o40m65í64r 17K89r20á60l 4940109324959

Tak to by Vás pobavili i ti západní experti v roce 1964.  Ti embéčko hodnotili velice dobře.  Problém byl spíše v nekvalitním provedení a v tom, že se nepokračovalo (nesmělo) dál.

0/0
28.7.2015 8:22

J84i21ř39í 23E56r96b32e83n 1703894836787

Š 105/120 měla aspoň elegantní a bezpečnou Giugiarovu kastli, vyhovující bariérovým testům podle EHK, už to nebyl ten nudný ocumlaný bonbón z měkkého plechu jako Š 100/110. Ale stále s mizernou obestavěností prostoru, přetíženou zadní nápravou, relativně slabým motorem a nic moc brzdami (po roce 1981 se to zlepšilo).

+1/0
27.7.2015 20:35

P15ř31e64m13y87s93l 84Č91u56l11í90k 8120963112690

O Giugiarově kastli pro Š 105/120 si dovolím pochybovat, on navrhl karoserii pro nikdy nevyráběný model 720.

0/0
28.7.2015 8:03
Foto

R80o66m74a11n 98K29o13z19e35l 4567736803354

Když se podíváte na model vyráběný od 1976, tak tam ty rysy karosérie jsou dost podobné na model 720.

0/0
28.7.2015 8:58

P56ř42e71m51y56s86l 59Č85u34l16í72k 8100243402490

Inspirovat se možná nechali, ale to bude asi všechno.

0/0
28.7.2015 9:06

J83i30ř36í 25E54r36b51e27n 1953884846587

Mimo jiné!

Ale Giugiaro vytvořil také kastli pro koncept menšího typu, což byl typ Š 727, jehož karosérii s minimálními změnami přejala právě Š 105/120 - měl to být menší bratřiček velkého typu Š 720. Jenže na velkého brášku pak chybělo pár miliard pro zafinancování TPV, tudíž zbyly jen drobky na malý vůz. Když postavíš vedel sebe prototyp Š 720 a sériovou Škodu 120 LS, jsou to jasní sourozenci.

0/0
29.7.2015 23:30

P11ř21e39m56y24s23l 58Č44u24l39í49k 8550203502830

Podíval jsem se na Wiki a vypadá to, že Ital Design pracoval na větším modelu, zatímco ten menší bratříček: "....úhledný design karosérie vytvořil Josef Čech – jeho malý pětidveřový sedan se splývavou zádí (resp. čtyřdveřový hatchback) byl zjevně inspirovaný slavným Renaultem 12"...

0/0
30.7.2015 8:28

A55n59t12o10n83í88n 63S35c14h29i58n35d98l15e24r 8743617715379

i kdybyste měl pravdu, tak asi zapomínáte, že to vaše tvrzení se dá aplikovat na 99% modelů všech automobilek světa... :)

+1/0
27.7.2015 22:33

D58e74n94i59s 57W86i64t95z35k54u 3803791149147

tak mi vyjmenujte všechny modely, jejichž vývoj trval 10 let.4 roky by měla být, na tu dobu, dostačující doba

0/0
28.7.2015 5:22

R52i94c67h93a87r10d 69L46e85s34k36l65ý 6878595387987

4 roky je průměr na současnou moderní dobu. Když si do toho započítáš, že v té době nebyly možnosti, které jsou dnes. Ať už elementární nástroje typu CAD/CAM systémů až po volbu různých dodavatelů (komunismus) a použitelnost různých stavebnicových platform, tak 10 let není až tak úplně mimo mísu. Nástroje nezadávali špičkovým dodavatelům jako teď. Vše se vyrábělo na koleně a metodou pokus, omyl, případně dodávaly státní podniky v mizerné kvalitě.

0/0
28.7.2015 7:42

D63e86n83i81s 91W19i60t10z53k23u 3293921389807

1960-1964 trval vývoj mustangu, kdyby jim to trvalo 10 let, tak z toho legenda nikdy není, zbyl by jim jenom předpotopní křáp

0/0
28.7.2015 16:16

J33i48ř53í 31E56r20b56e80n 1733704676217

On taky dvousetmilionový trh v USA a patnáctimilionový trh ČSSR jsou trošku rozdíl, že...

0/0
29.7.2015 23:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.