Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie pendolina řidiče nepoučí. Přes koleje dál jezdí na červenou

Ani železniční neštěstí ve Studénce nebylo dostatečným varováním. Kameraman iDNES.cz točil jen několik dnů po tragédii u přejezdu ve Mstěticích na okraji Prahy. Poté, co se červená světla rozblikala, přejelo ještě několik aut. Stojí za pozornost, že blikající sanitku světla zastavila, nikoliv však kaskadéry, kteří určitě spěchali o dost méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i31c22h39a46l 91Z73e71l27e47n25ý 6984283575156

Co je to zase za nesmyslný článek???

Řidič sanitky vjel na červenou na přejezd. Osobně to považuji za mnohem větší problém, než když tuším že šedé octavii, blikne dva metry před přejezdem červená. Ono se totiž auto na místě zastavit nedá a je třeba brát v potaz reakční dobu řidiče a brzdnou dráhu auta. 

Jinými slovy - některá "neukázněná" auta prostě neměla sebemenší šanci na červenou zastavit. A to jsem prosím velmi silný zastánce přísných postihů vjezdu na přejezd na červenou.

0/0
3.8.2015 12:48

J88o94s86e21f 55N60o71v60á58k 1270673555

Řidič sanitky jel na červenou! Závora se sice zvedla, ale červená stále blikala, když sanitka na koleje vjela. A to se nesmí.

+1/0
2.8.2015 19:55

V59ě59r94a 44K63o58t51v80a70l12o78v78á 7530987278865

Proč ale jdou závory nahoru, když ještě blikají červená výstražná světla? Takto to prý funguje na všech přejezdech v republice (sdělil mi policista). Neměly by jít závory nahoru, až ta světla zhasnou???

0/0
2.8.2015 11:47

M28i14c35h72a93l 80Z95e57l11e11n96ý 6344503585606

Neměly. Primárně auto zastavuje na červenou. Na chráněných přejezdech je ještě bezpečnost umocněna právě závorami. 

Ale i když by závory nefungovaly, tak červené světlo znamená STŮJ.

0/0
3.8.2015 12:50

T80o29m33á27š 21Š67t52e79c 4448680165337

To ste „trošku“ nezvládli, amatéri a diletanti! 2, 3 a 5 nič neporušili, boli príliš blízko na to, aby mohli bezpečne zastaviť. 1 a 4 by už zaslúžili po papuli, svojim spôsobom hlavne 4, lebo lezie na koľaje bez toho, že by ich na druhej strane mohol bezpečne opustiť (keď tam má cez celú šírku trate kamión). Sanitka tiež išla proti predpisom, červená ešte neprestala blikať. Takže vlastne navádzate vodičov k porušovaniu predpisov…

+2/0
30.7.2015 16:17

K27a92m17i41l 12S60c54h72w40a22g42e82r 3643776985866

;-D tak ten závěr mě teda dostal - alespoň víme kde se zas krade - závora stojí jako luxusní vila?? ;-D

+2/0
30.7.2015 14:13

M62a57r53t55i30n 52N27o97v33ý 9747982758593

Prej sanitka poctivě čeká :D

Vjel tam pěkně na prasáka ještě při zapnutejma světlama. Zato ta červená kia a šedivá oktávka nic špatnýho neudělali, přece to nezadupnou na místě.

+1/0
30.7.2015 14:12

T61o54n37d35a 74H71e40j18l92í65k 1318883149867

Další takovej exot, tentokrát to bylo DOST těsný...

https://youtu.be/YtW40haDvrY

0/0
30.7.2015 13:21

J49a17k90u44b 56Z88o52u92b81e21k 3625774952

Už to je více než rok, co čekám na odpověď od PČR;-€. Pokud železniční přejezd obsahuje světla i stopku, jak se zachováte? Logicky, pokud fungují světla(blikají bíle), stopku ignoruji(světlo je nadřazené značce). Pokud jsou světla vypnutá, musím respektovat stopku. Jaký máte názor?

0/0
30.7.2015 12:48

V49í88t 43B78r85z54o96b79o59h87a54t39ý 7130372553531

Proč píšete takové dotazy na PČR, za legislativu je odpovědno Ministerstvo dopravy.

0/0
30.7.2015 13:25

L63a87d33i41s48l39a57v 26T82r63i29s70k18a 4605547230

Ještě z autoškoly si pamatuji toto pořadí / prioritu značek.

Nejnižší prioritu má vodorovné značení. Poté následuje svislé značení. Nad ním je dočasné svislé značení. Nad ním jsou světelné signalizace. Nad nimi je řízení provozu policistou.

+2/0
30.7.2015 13:28

J22a93r43e67k 13W32o52l13f 5580899690

myslíte si to podle mě správně, na přejezdu mohly v minulosti být např. časté poruchy světelné signalizace, tak tam dali i stopku aby řidiči v případě nefunkčnosti světel zastavovali...

0/0
30.7.2015 13:55

O56n13d89ř26e85j 25Č46a37p57k73a 6531641103594

Dělal bych to stejně, světelná signalizace má přednost před značkou. Je to stejné jako značky hlavní-vedlejší na křižovatce se semaforem. Stopka tam bude nejspíš proto, že je tam špatně vidět na koleje a při výpadku signalizace je i ta třicítka moc.

0/0
30.7.2015 20:41

R84u62d12o89l76f 19R50u36b98e25š 3899425221844

Ale no tak Franto... To jako měly zastavit na kolejích nebo pod závorou? Kroužkuješ tam nesmysly.

A promiň že ti tykám, přijdeš mi jak malej kluk.

+3/0
30.7.2015 12:44

F59r64a80n38t89i49š87e68k 79K73u12b83á92s23e27k 7659478502789

Jeden, ten za nákladním vozidlem, nemohl zabrzdit. Zbytek by musel doslova dupnout na brzdu, což by neměli dělat. naprostý nesmysl....

+1/0
30.7.2015 12:41

D67a53n46i89e10l 68Č22e59r15m75á90k 7117948810345

Proto je nějaká doporučená minimální vzdálenost takže váš příspěvěk je zcela mimo. Že to nikdo nedodržuje je problém těch co potom nestihnou zareagovat na prudké brždění.

+2/0
30.7.2015 14:48

V51í96t 18B71r35z20o19b95o92h32a25t74ý 7340572233811

já tedy vidím, že i sanitka vjela na koleje při blikání červeného světla, což jako příkladná jízda nevypadá

+3/0
30.7.2015 11:46

K58a52r91e43l 27M15a28t90o38u31š36e37k 7638132820106

Tohle se Lupo jaksi nepovedlo. Rv

+3/0
30.7.2015 10:23

E87d20u88a74r68d 38H77e52j57l43e50k 8956776520476

Racku kdyby vás vezli v pohřebáku už by vás to nezajímalo,tomu věřte!!!!!!

0/0
30.7.2015 10:01

M34a57r62t18i52n 52R89a89c34e90k 8891800960874

Nevěřim.

0/0
30.7.2015 10:17

E82d68u39a28r42d 73H46e46j34l17e88k 8236246900696

Autor tohoto plku sice správně opsal vyhlášku,ale jinak pěkně kecá.Řidiče sanitky dává za příklad,ale on přeci porušil vyhlášku-vjel na koleje předčasně.Kdyby po druhé koleji jel vlak,tak by ho smetl i s případným pacientem.Takže odebrat řidičák a ne ho dávat za příklad pane hloupý "redaktore"!!!!!!!!

+1/−1
30.7.2015 9:59

J71i76ř93í 59Z78ý88k12a 9169493731570

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c)

§ 4

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

c) řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace.

vraťte se do autoškoly, případně si alespoň přečtete silniční zákon ...

0/−1
30.7.2015 11:16

V44í30t 97B49r77z47o96b54o68h60a80t66ý 7580192723871

Vy byste si ten zákon měl přečíst taky. Ani vozidlo s právem přednosti v jízdě nesmí vjet na přejezd svítí-li červené světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení.

+1/0
30.7.2015 11:56

V20í38t 11B62r39z75o98b64o29h22a85t46ý 7190932653321

Řidič sanitky nemohl porušit "vyhlášku" protože žádná "vyhláška" neexistuje, ale zákon o provozu na pozemních komunikacích

+1/0
30.7.2015 11:51
Foto

J77i67ř26í 11N26á35p66r21a74v26n45í10k 1218957374

Jej, pán je datailista.

+1/0
30.7.2015 13:23

A11n68t25o23n95í21n 71Č93í15ž54e98k 1848572354219

No, má to nadpis "Sanitka zastaví", což je sice pravda, ale že vyrazila po zvednutí závor, kdy ještě blikala červená, tak jaksi chybí.

+1/0
30.7.2015 9:54

J17i58ř65í 25Z43ý79k51a 9559863921120

vyrazila po právu ... jenže Vy nemáte modrý maják, Vy (ale ani já) nemůžete

+1/−4
30.7.2015 11:20

M44a50r63t58i62n 63R18a26c57e45k 8501770510364

A co pohřebák, zastaví? To by mě zajímalo.

0/−2
30.7.2015 9:19

E66l94i31š94k70a 36K80u62č49e15r37o51v54á 7799922303273

lidé přejíždějí přejezdy na červenou. všichni to vědí. už nám to nemusíte psát.

0/0
30.7.2015 9:16

J68a35n 12H19l37a53d50k95ý 9458319497180

No, to jsou teda neuvěřitelní gauneři. Všechny bych je pověsil na závory, pro výstrahu ostatním. A toho, kdo to natočil a snažil se z toho udělat senzaci bych přivázal na koleje.

+2/0
30.7.2015 9:11

M62a70r17t86i72n 16F23i55l34i91p31c75z62y86k 3241521345223

20x zrychleno. Vlak projel za 110s.

Neobhajuji řidiče, kteří nerespektuji červenou na přejezdu.

Dokážu si ale představit, že kdyby místo 110s byl čas 15-20s, tak by řidiči takto na červenou jezdit téměř přestali.

0/−2
30.7.2015 9:06

O62n45d64ř25e33j 19Č25a34p56k67a 6771541743894

Jenže to udělat nejde, načasování musí být takové, že když vlak pojede maximální rychlostí (160), stihne z toho přejezdu včas zmizet i babka o holi, traktor s vlekem, kombajn...

Možná tam dát ruskou závoru (takovou tu bariéru, co se zvedne ze silnice a projet se dá jen směrem z přejezdu ven).

0/0
31.7.2015 10:48

P59e23t41r 52S65t43r66n17a85d 5175703444436

Ten saniťák se dopustil naprosto zásadního porušení předpisů. A ještě stál v protisměru. Ani houkačkou a majačkama vlak nepřetlačí.

+2/−2
30.7.2015 8:54

J79i42ř74í 65Z35ý52k21a 9189863711970

§ 41

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. f), g), h) a odst. 2 písm. f) a g), § 6 odst. 5 a 6, § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 6, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19 odst. 2 a 3, § 20, § 21 odst. 2, 3 a 4, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 2, 3, 4, 5, § 26 odst. 3, § 27, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 32 odst. 6, § 35, § 36 odst. 1 a 2 a § 39 odst. 4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

Kde tam máte to porušení předpisů?

0/−2
30.7.2015 11:22

L55i83b77o56r 81H65e87g56l47a56s 5859126735829

To je ale blbost! Snad jen jeden snímek byl naprosto průkazný. Jinak číslo 2 a 5 s červeně zakroužkovaným autem - já velice pochybuji, že si v tom půl sekundovým okamžiku, kdy minul výstražná světla, vůbec stihl všimnout, že tam blikla červená. Přejezd je chráněn světelnou signalizací, takže může sypat 50 km/hod. Když už bych si všiml, že se tam červená rozblikala, osobně už bych to ve stejné rychlosti projel, než abych zastavil uprostřed kolejiště a snažil se vycouvat...

A upozornění, jak saniťák poctivě zastavil? No jistě, když měl šraňky dole!!

+13/0
30.7.2015 8:08

R10o67b77e95r38t 77P17a61c73i81n53a 7244929215281

Hlavně tam nevidí. Znám to tam. Jinak tam není problém, že přestanou blikat světla, projedou 3 auta a začnou blikat na další vlak. Ten navíc teprve zastavil v Čelákovicích na nádraží. Protože to trvá neuvěřitelně dlouho, než se objeví.

0/0
30.7.2015 8:45

J31i77r50k35a 68K54o20c58h 7874604143505

to ze tam jsou svetla neznamena, ze bude blikat bile svetlo, kter te opravnuje k rychlosti 50. pokud neblika  bile svetlo, musis jet 30

0/0
30.7.2015 10:21

R82a86d95e33k 56H71o90l52e52c52e40k 3896430298471

Za život už jsem mockrát viděl blba, co skončil mezi závorama, ale nikdy to nebyl ten, co to ještě chtěl stihnout přejet, ale vždy ten, co vyrazil poté, co se závory začly zvedat a najednou si to "rozmyslely". Tedy přesně to, co udělal řidič sanitky z videa.

+2/0
30.7.2015 7:36

V31l13a74d37a51n 94Č44e29r34n17ý 8602476233546

Co je to za dementní článek? Tady se někdo vypravil k přejezdu s cílem natočit hříšníky a udělat z toho reportáž. Když se skoro žádný takový nenašel, museli se nepoučitelnými udělat řidiči, kteří logicky normálně projeli, když jim červená začala blikat, když byli metr od signalizace. Jenom ....... by v tu chvíli dupl na brzdu a ohrozil řidiče jedoucí těsně za ním. Řidič sanitky zjevně nejel se zapnutými majáky ze závažných důvodů a stát na přejezdu si mohl dovolit. Co je zarážející, redaktoři nezmínili jeho předčasné vjetí na přejezd, kdy nečekal, až signalizační zařízení přestane svítit!

+17/0
30.7.2015 6:48

O57n28d17ř76e72j 66H77á86j84e30k 5668309298741

Čtu, že kdekdo tady včetně autorů článku tápe v pravidlech pro provoz, takže pěkně pohromadě, kromě paragrafů, které jsou uvedeny v článku.

A. jízda přes přejezd po začátku signálu stůj (přejezd nemá signál pozor)

1. § 71 odst. (7) "Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!", platí při rozsvícení signálu k zastavení vozidla obdobně § 70 odst. 2 písm. d) první věta." Ta zní

"signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě."

2. "bezpečně zastavit" je úplně jiná věc pro osobní vůz (z 50 km/h stačí28 m včetně reakční doby) a pro vůz MHD se stojícími cestujícími (ze 40 km/h 48 m včetně reakční doby); vůz MHD totiž může brzdit se zpomalením do 1,6 m/s2.

B. Dlouhý, krátký či jinak nevhodný interval mezi začátkem výstrahy a spuštěním závor a následně příjezdem vlaku (širá trať, neberu v úvahu přejezd u stanice, kde se nedejbože posunuje)

1. interval odpovídá chůzi člověka od jednoho konce přejezdu po druhý, pak se spouští závory, tato doba bohatě pokryje i vozidlo MHD, které vjelo na přejezd, protože nemohlo "bezpečně zastavit"

2. závory se spouští jak na straně vjezdové, tak výjezdové současně (tedy nikoli na vjezdové dříve, jak tomu bylo kdysi - Sepešiho finta, chodci, jdoucí správně po levé straně)

3. po spuštění závor přijede na přejezd vlak, jedoucí nejvyšší povolenou rychlostí - říká se tomu traťová rychlost, nejpozději do 10s, teoreticky do 1s. Pokud zrovna jede náklad, tak mu to klidně může trvat dalších 60s, než dojede.

Blíže o přejezdech http://www.datovazurnalistika.cz/jak-funguje-zeleznicni-prejezd/, i když jsou v doporučeních bláboly (zkratování kolejnic, vybíjení žárovek).

+2/0
30.7.2015 3:48

E78l35i20š45k35a 34K71u37č83e85r75o98v87á 7529762983483

ad 3... nebo pokud zrovna nestojí na nádraží a neblokuje tak přejezd několik minut.

+1/0
30.7.2015 9:27

D21a53v38i97d 93L21a82b65a56š 7800522261889

Jen na upřesněnou: Auta 2 a 5 by nestihla zabrzdit před světly a sanitka vyjela dřív, než zhasla světla.

+13/−1
29.7.2015 22:55

I17v83o 73P25r53o55c81h49a12z86k30a 8856905321904

Precti si pravidla trotle, kdyz argumentujes tim, ze by nestihla zastavit. Kdyby tam byl clovek tak ho prejede, vid? Ty mas uzpusobit rychlost jizdy tak, aby jsi schopen zastavit za kazde situace, pokud to nevis tak vrat ridicak. A dale si precti o pravech vozidlech s prednosti v jizde...ale asi ti je na Tebe moc.

0/−26
30.7.2015 0:41

R96a66d88e44k 17H31o28l19e75c45e80k 3406980618691

Tak hloupý příspěvek jsem tu snad ještě neviděl. Z žádné rychlosti se nedá zastavit na místě, tedy aby člověk přejel přejezd podle vašeho výkladu, musel by stát. A jak známo, když auto stojí, tak nejede a přejezd nepřejede.

+12/0
30.7.2015 0:45

I77v89o 83P67r95o68c25h24a36z33k52a 8666705501514

Ok pane chytry, takze trosku fyziky, na ktere jste asi chybel. Rychlost v km je rovna volnemu padu z vysky, 36km/h - 5m, 40km/h - 6m. Takze jakou rychlosti se jezdi pres prejezd? 100km/h? 106 km/h je to 40 metru...takze pokud jede 100km/h tak to souhlasim, ze to nestihne a nebo pokud se 100% nevenuje rizeni vozidla, tak taky ne.

0/−18
30.7.2015 0:52

V76l18a29d59a74n 59Č24e63r81n80ý 8842656643496

;-D Neuvěřitelné!

+6/0
30.7.2015 6:53

O18n74d50ř49e50j 27H52á95j17e64k 5938379518741

Procházka povinně na procházku zklidnit hormon. Poté si přečíst zákon o provozu na pozemních komunikacích a použít výplň dutiny lebeční; u normálních lidí se tomu říká mozek.

+2/0
30.7.2015 7:16

R17a83d77e60k 47H34o93l13e32c79e11k 3936280748301

Na rozdíl od vás mám z fyziky státnice, sice jen za chvalitebně, ale na pohyb rovnoměrně přímočarý či zrychlený to snad ještě stačí. Přes přejezd mohu jet až 50 km/h (bliká bílé světlo), což je asi 14 m/s. Reakční doba řidiče záleží na mnoha okolnostech, ale myslím, že můžeme počítat 1 sekundu. Za tu dobu auto ujede 14 metrů. Brzdná dráha záleží také na mnoha okolnostech, v ideálních případech je cca 14 metrů. Pokud je silnice mokrá, či je na ní například písek, zvyšuje se klidně na 20 a více metrů. Takže za běžných podmínek z rychlosti 50 km/h zastavíte při zahamtnutí na cca 30 metrech. Tedy minimálně při této vzdálenosti od přejezdu je blbost brzdit, ale je naopak nutno nebrzdit a jet dál. Ale ani těch 30 metrů není úplně v pohodě, protože se vám může stát, že díky trošičku delší reakci, či horším adhezním podmínkám se mám na těch 30 metrech nepodaří zastavit a zastavíte až na 31 metrech, čímž vám závora spadne na hlavu, pokud tedy nezačnete couvat.

Taky brždění "na krev" není na silnicích zrovna bezpečné, protože riskujete, že ten za vámi to nečeká a vlítne do vás (v případě přejezdu vás popostrčí na koleje). Tedy normální lidé už přejezd na červenou přejedou, pokud jsou blíže než cca 40 až 50 metrů před ním, když začne blikat.

+10/0
30.7.2015 7:25

L84i24b82o59r 58H86e24g77l25a30s 5109336345219

Ivo, ty seš .ůl :))

0/0
30.7.2015 8:13

P21e94t79r 31S72t87r74n96a17d 5145263244236

vy jste tedy případ. Takže když mi blikne červená tak, že jsem na její úrovni, tak i podle vašich údajů zastavím v podstatě až za přejezdem a nebo lépe na něm a ještě do mě někdo narazí. Rozhodně se zastavením nemyslí situace, kdy vám to blikne při průjezd. to je nesmysl.

0/0
30.7.2015 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.