Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie pendolina řidiče nepoučí. Přes koleje dál jezdí na červenou

Ani železniční neštěstí ve Studénce nebylo dostatečným varováním. Kameraman iDNES.cz točil jen několik dnů po tragédii u přejezdu ve Mstěticích na okraji Prahy. Poté, co se červená světla rozblikala, přejelo ještě několik aut. Stojí za pozornost, že blikající sanitku světla zastavila, nikoliv však kaskadéry, kteří určitě spěchali o dost méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i96c67h21a62l 13Z48e39l22e29n50ý 6354323955326

Co je to zase za nesmyslný článek???

Řidič sanitky vjel na červenou na přejezd. Osobně to považuji za mnohem větší problém, než když tuším že šedé octavii, blikne dva metry před přejezdem červená. Ono se totiž auto na místě zastavit nedá a je třeba brát v potaz reakční dobu řidiče a brzdnou dráhu auta. 

Jinými slovy - některá "neukázněná" auta prostě neměla sebemenší šanci na červenou zastavit. A to jsem prosím velmi silný zastánce přísných postihů vjezdu na přejezd na červenou.

0/0
3.8.2015 12:48

J47o93s25e48f 41N51o11v70á27k 1130223915

Řidič sanitky jel na červenou! Závora se sice zvedla, ale červená stále blikala, když sanitka na koleje vjela. A to se nesmí.

+1/0
2.8.2015 19:55

V65ě97r28a 20K95o74t65v61a62l23o31v92á 7400297678665

Proč ale jdou závory nahoru, když ještě blikají červená výstražná světla? Takto to prý funguje na všech přejezdech v republice (sdělil mi policista). Neměly by jít závory nahoru, až ta světla zhasnou???

0/0
2.8.2015 11:47

M18i25c55h36a27l 75Z66e53l73e48n88ý 6154743365506

Neměly. Primárně auto zastavuje na červenou. Na chráněných přejezdech je ještě bezpečnost umocněna právě závorami. 

Ale i když by závory nefungovaly, tak červené světlo znamená STŮJ.

0/0
3.8.2015 12:50

T18o49m21á82š 40Š92t19e53c 4598660435697

To ste „trošku“ nezvládli, amatéri a diletanti! 2, 3 a 5 nič neporušili, boli príliš blízko na to, aby mohli bezpečne zastaviť. 1 a 4 by už zaslúžili po papuli, svojim spôsobom hlavne 4, lebo lezie na koľaje bez toho, že by ich na druhej strane mohol bezpečne opustiť (keď tam má cez celú šírku trate kamión). Sanitka tiež išla proti predpisom, červená ešte neprestala blikať. Takže vlastne navádzate vodičov k porušovaniu predpisov…

+2/0
30.7.2015 16:17

K34a72m32i18l 21S83c43h62w11a57g84e73r 3893406745466

;-D tak ten závěr mě teda dostal - alespoň víme kde se zas krade - závora stojí jako luxusní vila?? ;-D

+2/0
30.7.2015 14:13

M56a84r60t85i36n 71N22o52v28ý 9467372738983

Prej sanitka poctivě čeká :D

Vjel tam pěkně na prasáka ještě při zapnutejma světlama. Zato ta červená kia a šedivá oktávka nic špatnýho neudělali, přece to nezadupnou na místě.

+1/0
30.7.2015 14:12

T70o94n69d82a 15H42e79j50l40í76k 1318403729497

Další takovej exot, tentokrát to bylo DOST těsný...

https://youtu.be/YtW40haDvrY

0/0
30.7.2015 13:21

J59a63k47u91b 98Z27o71u95b73e15k 3575434622

Už to je více než rok, co čekám na odpověď od PČR;-€. Pokud železniční přejezd obsahuje světla i stopku, jak se zachováte? Logicky, pokud fungují světla(blikají bíle), stopku ignoruji(světlo je nadřazené značce). Pokud jsou světla vypnutá, musím respektovat stopku. Jaký máte názor?

0/0
30.7.2015 12:48

V59í78t 88B74r56z69o63b39o61h25a89t83ý 7970932943261

Proč píšete takové dotazy na PČR, za legislativu je odpovědno Ministerstvo dopravy.

0/0
30.7.2015 13:25

L18a39d54i62s31l62a88v 80T53r37i55s36k74a 4315637350

Ještě z autoškoly si pamatuji toto pořadí / prioritu značek.

Nejnižší prioritu má vodorovné značení. Poté následuje svislé značení. Nad ním je dočasné svislé značení. Nad ním jsou světelné signalizace. Nad nimi je řízení provozu policistou.

+2/0
30.7.2015 13:28

J71a79r30e71k 50W12o73l70f 5190209970

myslíte si to podle mě správně, na přejezdu mohly v minulosti být např. časté poruchy světelné signalizace, tak tam dali i stopku aby řidiči v případě nefunkčnosti světel zastavovali...

0/0
30.7.2015 13:55

O48n56d17ř10e33j 75Č79a65p75k12a 6791401963894

Dělal bych to stejně, světelná signalizace má přednost před značkou. Je to stejné jako značky hlavní-vedlejší na křižovatce se semaforem. Stopka tam bude nejspíš proto, že je tam špatně vidět na koleje a při výpadku signalizace je i ta třicítka moc.

0/0
30.7.2015 20:41

R18u30d28o23l36f 64R40u60b63e22š 3279735331744

Ale no tak Franto... To jako měly zastavit na kolejích nebo pod závorou? Kroužkuješ tam nesmysly.

A promiň že ti tykám, přijdeš mi jak malej kluk.

+3/0
30.7.2015 12:44

F15r64a83n53t20i63š49e33k 45K37u32b60á93s64e87k 7339918482329

Jeden, ten za nákladním vozidlem, nemohl zabrzdit. Zbytek by musel doslova dupnout na brzdu, což by neměli dělat. naprostý nesmysl....

+1/0
30.7.2015 12:41

D81a42n80i55e56l 81Č55e66r87m92á94k 7827588510155

Proto je nějaká doporučená minimální vzdálenost takže váš příspěvěk je zcela mimo. Že to nikdo nedodržuje je problém těch co potom nestihnou zareagovat na prudké brždění.

+2/0
30.7.2015 14:48

V59í21t 28B35r29z42o49b84o83h90a90t75ý 7690752713401

já tedy vidím, že i sanitka vjela na koleje při blikání červeného světla, což jako příkladná jízda nevypadá

+3/0
30.7.2015 11:46

K30a78r50e51l 41M33a18t36o71u64š96e61k 7398502540726

Tohle se Lupo jaksi nepovedlo. Rv

+3/0
30.7.2015 10:23

E18d88u14a76r14d 65H28e89j41l57e96k 8646656150846

Racku kdyby vás vezli v pohřebáku už by vás to nezajímalo,tomu věřte!!!!!!

0/0
30.7.2015 10:01

M90a25r61t74i13n 18R10a72c35e12k 8911620640454

Nevěřim.

0/0
30.7.2015 10:17

E86d54u43a46r27d 67H80e70j94l35e63k 8596596200836

Autor tohoto plku sice správně opsal vyhlášku,ale jinak pěkně kecá.Řidiče sanitky dává za příklad,ale on přeci porušil vyhlášku-vjel na koleje předčasně.Kdyby po druhé koleji jel vlak,tak by ho smetl i s případným pacientem.Takže odebrat řidičák a ne ho dávat za příklad pane hloupý "redaktore"!!!!!!!!

+1/−1
30.7.2015 9:59

J36i53ř69í 65Z79ý16k46a 9779753501630

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c)

§ 4

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

c) řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace.

vraťte se do autoškoly, případně si alespoň přečtete silniční zákon ...

0/−1
30.7.2015 11:16

V17í26t 78B73r22z12o63b54o53h12a63t27ý 7480472143301

Vy byste si ten zákon měl přečíst taky. Ani vozidlo s právem přednosti v jízdě nesmí vjet na přejezd svítí-li červené světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení.

+1/0
30.7.2015 11:56

V29í35t 20B53r57z89o87b98o57h31a96t84ý 7380502763671

Řidič sanitky nemohl porušit "vyhlášku" protože žádná "vyhláška" neexistuje, ale zákon o provozu na pozemních komunikacích

+1/0
30.7.2015 11:51
Foto

J94i62ř59í 63N90á30p23r60a94v15n65í80k 1728357304

Jej, pán je datailista.

+1/0
30.7.2015 13:23

A28n74t85o26n51í64n 95Č16í27ž37e78k 1268892154789

No, má to nadpis "Sanitka zastaví", což je sice pravda, ale že vyrazila po zvednutí závor, kdy ještě blikala červená, tak jaksi chybí.

+1/0
30.7.2015 9:54

J25i13ř35í 94Z31ý84k86a 9499383971220

vyrazila po právu ... jenže Vy nemáte modrý maják, Vy (ale ani já) nemůžete

+1/−4
30.7.2015 11:20

M59a57r52t34i16n 35R31a11c77e19k 8521340340124

A co pohřebák, zastaví? To by mě zajímalo.

0/−2
30.7.2015 9:19

E98l56i42š36k22a 14K32u54č26e88r61o54v76á 7139442413353

lidé přejíždějí přejezdy na červenou. všichni to vědí. už nám to nemusíte psát.

0/0
30.7.2015 9:16

J56a27n 39H15l47a62d92k30ý 9538939887370

No, to jsou teda neuvěřitelní gauneři. Všechny bych je pověsil na závory, pro výstrahu ostatním. A toho, kdo to natočil a snažil se z toho udělat senzaci bych přivázal na koleje.

+2/0
30.7.2015 9:11

M68a71r78t11i92n 32F38i54l23i26p93c88z14y41k 3621711605583

20x zrychleno. Vlak projel za 110s.

Neobhajuji řidiče, kteří nerespektuji červenou na přejezdu.

Dokážu si ale představit, že kdyby místo 110s byl čas 15-20s, tak by řidiči takto na červenou jezdit téměř přestali.

0/−2
30.7.2015 9:06

O27n65d46ř83e94j 16Č94a96p60k92a 6481151683194

Jenže to udělat nejde, načasování musí být takové, že když vlak pojede maximální rychlostí (160), stihne z toho přejezdu včas zmizet i babka o holi, traktor s vlekem, kombajn...

Možná tam dát ruskou závoru (takovou tu bariéru, co se zvedne ze silnice a projet se dá jen směrem z přejezdu ven).

0/0
31.7.2015 10:48

P43e27t56r 26S82t53r83n80a16d 5855223404336

Ten saniťák se dopustil naprosto zásadního porušení předpisů. A ještě stál v protisměru. Ani houkačkou a majačkama vlak nepřetlačí.

+2/−2
30.7.2015 8:54

J49i10ř15í 10Z30ý69k93a 9769323891840

§ 41

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. f), g), h) a odst. 2 písm. f) a g), § 6 odst. 5 a 6, § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 6, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19 odst. 2 a 3, § 20, § 21 odst. 2, 3 a 4, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 2, 3, 4, 5, § 26 odst. 3, § 27, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 32 odst. 6, § 35, § 36 odst. 1 a 2 a § 39 odst. 4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

Kde tam máte to porušení předpisů?

0/−2
30.7.2015 11:22

L76i72b15o94r 71H44e15g17l57a83s 5559866845459

To je ale blbost! Snad jen jeden snímek byl naprosto průkazný. Jinak číslo 2 a 5 s červeně zakroužkovaným autem - já velice pochybuji, že si v tom půl sekundovým okamžiku, kdy minul výstražná světla, vůbec stihl všimnout, že tam blikla červená. Přejezd je chráněn světelnou signalizací, takže může sypat 50 km/hod. Když už bych si všiml, že se tam červená rozblikala, osobně už bych to ve stejné rychlosti projel, než abych zastavil uprostřed kolejiště a snažil se vycouvat...

A upozornění, jak saniťák poctivě zastavil? No jistě, když měl šraňky dole!!

+13/0
30.7.2015 8:08

R87o17b73e46r59t 59P70a63c81i55n95a 7544929275451

Hlavně tam nevidí. Znám to tam. Jinak tam není problém, že přestanou blikat světla, projedou 3 auta a začnou blikat na další vlak. Ten navíc teprve zastavil v Čelákovicích na nádraží. Protože to trvá neuvěřitelně dlouho, než se objeví.

0/0
30.7.2015 8:45

J73i42r20k36a 70K49o20c48h 7874194703805

to ze tam jsou svetla neznamena, ze bude blikat bile svetlo, kter te opravnuje k rychlosti 50. pokud neblika  bile svetlo, musis jet 30

0/0
30.7.2015 10:21

R82a49d93e23k 30H63o41l61e30c39e72k 3406240228891

Za život už jsem mockrát viděl blba, co skončil mezi závorama, ale nikdy to nebyl ten, co to ještě chtěl stihnout přejet, ale vždy ten, co vyrazil poté, co se závory začly zvedat a najednou si to "rozmyslely". Tedy přesně to, co udělal řidič sanitky z videa.

+2/0
30.7.2015 7:36

V59l97a26d50a86n 71Č82e51r44n59ý 8242956773686

Co je to za dementní článek? Tady se někdo vypravil k přejezdu s cílem natočit hříšníky a udělat z toho reportáž. Když se skoro žádný takový nenašel, museli se nepoučitelnými udělat řidiči, kteří logicky normálně projeli, když jim červená začala blikat, když byli metr od signalizace. Jenom ....... by v tu chvíli dupl na brzdu a ohrozil řidiče jedoucí těsně za ním. Řidič sanitky zjevně nejel se zapnutými majáky ze závažných důvodů a stát na přejezdu si mohl dovolit. Co je zarážející, redaktoři nezmínili jeho předčasné vjetí na přejezd, kdy nečekal, až signalizační zařízení přestane svítit!

+17/0
30.7.2015 6:48

O84n37d87ř77e66j 80H42á61j82e34k 5398849828531

Čtu, že kdekdo tady včetně autorů článku tápe v pravidlech pro provoz, takže pěkně pohromadě, kromě paragrafů, které jsou uvedeny v článku.

A. jízda přes přejezd po začátku signálu stůj (přejezd nemá signál pozor)

1. § 71 odst. (7) "Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!", platí při rozsvícení signálu k zastavení vozidla obdobně § 70 odst. 2 písm. d) první věta." Ta zní

"signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě."

2. "bezpečně zastavit" je úplně jiná věc pro osobní vůz (z 50 km/h stačí28 m včetně reakční doby) a pro vůz MHD se stojícími cestujícími (ze 40 km/h 48 m včetně reakční doby); vůz MHD totiž může brzdit se zpomalením do 1,6 m/s2.

B. Dlouhý, krátký či jinak nevhodný interval mezi začátkem výstrahy a spuštěním závor a následně příjezdem vlaku (širá trať, neberu v úvahu přejezd u stanice, kde se nedejbože posunuje)

1. interval odpovídá chůzi člověka od jednoho konce přejezdu po druhý, pak se spouští závory, tato doba bohatě pokryje i vozidlo MHD, které vjelo na přejezd, protože nemohlo "bezpečně zastavit"

2. závory se spouští jak na straně vjezdové, tak výjezdové současně (tedy nikoli na vjezdové dříve, jak tomu bylo kdysi - Sepešiho finta, chodci, jdoucí správně po levé straně)

3. po spuštění závor přijede na přejezd vlak, jedoucí nejvyšší povolenou rychlostí - říká se tomu traťová rychlost, nejpozději do 10s, teoreticky do 1s. Pokud zrovna jede náklad, tak mu to klidně může trvat dalších 60s, než dojede.

Blíže o přejezdech http://www.datovazurnalistika.cz/jak-funguje-zeleznicni-prejezd/, i když jsou v doporučeních bláboly (zkratování kolejnic, vybíjení žárovek).

+2/0
30.7.2015 3:48

E12l47i94š56k37a 29K87u89č91e29r92o41v98á 7979582633163

ad 3... nebo pokud zrovna nestojí na nádraží a neblokuje tak přejezd několik minut.

+1/0
30.7.2015 9:27

D67a63v92i44d 12L83a61b56a41š 7570972251919

Jen na upřesněnou: Auta 2 a 5 by nestihla zabrzdit před světly a sanitka vyjela dřív, než zhasla světla.

+13/−1
29.7.2015 22:55

I21v11o 88P39r48o96c63h66a67z58k79a 8946445671844

Precti si pravidla trotle, kdyz argumentujes tim, ze by nestihla zastavit. Kdyby tam byl clovek tak ho prejede, vid? Ty mas uzpusobit rychlost jizdy tak, aby jsi schopen zastavit za kazde situace, pokud to nevis tak vrat ridicak. A dale si precti o pravech vozidlech s prednosti v jizde...ale asi ti je na Tebe moc.

0/−26
30.7.2015 0:41

R34a80d43e12k 28H27o71l31e88c18e98k 3626430988941

Tak hloupý příspěvek jsem tu snad ještě neviděl. Z žádné rychlosti se nedá zastavit na místě, tedy aby člověk přejel přejezd podle vašeho výkladu, musel by stát. A jak známo, když auto stojí, tak nejede a přejezd nepřejede.

+12/0
30.7.2015 0:45

I70v89o 73P10r18o91c52h68a58z60k98a 8486985141234

Ok pane chytry, takze trosku fyziky, na ktere jste asi chybel. Rychlost v km je rovna volnemu padu z vysky, 36km/h - 5m, 40km/h - 6m. Takze jakou rychlosti se jezdi pres prejezd? 100km/h? 106 km/h je to 40 metru...takze pokud jede 100km/h tak to souhlasim, ze to nestihne a nebo pokud se 100% nevenuje rizeni vozidla, tak taky ne.

0/−18
30.7.2015 0:52

V48l67a26d76a32n 59Č23e94r95n73ý 8482786983306

;-D Neuvěřitelné!

+6/0
30.7.2015 6:53

O48n44d30ř67e72j 86H88á30j44e58k 5918819218841

Procházka povinně na procházku zklidnit hormon. Poté si přečíst zákon o provozu na pozemních komunikacích a použít výplň dutiny lebeční; u normálních lidí se tomu říká mozek.

+2/0
30.7.2015 7:16

R51a29d78e71k 26H74o69l41e45c66e76k 3446570948771

Na rozdíl od vás mám z fyziky státnice, sice jen za chvalitebně, ale na pohyb rovnoměrně přímočarý či zrychlený to snad ještě stačí. Přes přejezd mohu jet až 50 km/h (bliká bílé světlo), což je asi 14 m/s. Reakční doba řidiče záleží na mnoha okolnostech, ale myslím, že můžeme počítat 1 sekundu. Za tu dobu auto ujede 14 metrů. Brzdná dráha záleží také na mnoha okolnostech, v ideálních případech je cca 14 metrů. Pokud je silnice mokrá, či je na ní například písek, zvyšuje se klidně na 20 a více metrů. Takže za běžných podmínek z rychlosti 50 km/h zastavíte při zahamtnutí na cca 30 metrech. Tedy minimálně při této vzdálenosti od přejezdu je blbost brzdit, ale je naopak nutno nebrzdit a jet dál. Ale ani těch 30 metrů není úplně v pohodě, protože se vám může stát, že díky trošičku delší reakci, či horším adhezním podmínkám se mám na těch 30 metrech nepodaří zastavit a zastavíte až na 31 metrech, čímž vám závora spadne na hlavu, pokud tedy nezačnete couvat.

Taky brždění "na krev" není na silnicích zrovna bezpečné, protože riskujete, že ten za vámi to nečeká a vlítne do vás (v případě přejezdu vás popostrčí na koleje). Tedy normální lidé už přejezd na červenou přejedou, pokud jsou blíže než cca 40 až 50 metrů před ním, když začne blikat.

+10/0
30.7.2015 7:25

L35i68b22o52r 47H19e26g78l80a36s 5279346275339

Ivo, ty seš .ůl :))

0/0
30.7.2015 8:13

P66e83t50r 48S38t53r76n94a76d 5625343604176

vy jste tedy případ. Takže když mi blikne červená tak, že jsem na její úrovni, tak i podle vašich údajů zastavím v podstatě až za přejezdem a nebo lépe na něm a ještě do mě někdo narazí. Rozhodně se zastavením nemyslí situace, kdy vám to blikne při průjezd. to je nesmysl.

0/0
30.7.2015 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.