Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alfa nejalfovatější slaví třicátiny. Auto s okapem okouzlí jízdou

Pro některé to je jen ta stará italská „vražda“ s podivným okapem kolem dokola. Pro labužníky poslední alfa alfovatá. Alfa Romeo 75 se narodila před třiceti lety. A tenhle červený kus je obdivuhodný unikát z českých garáží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P39a14v95l56a 98H66r67a64d69i74l41o32v94a 3237111541614

Zavist. ;-(

Ja mela 147, ted mam Giuliettu. Alfy miluju.

0/0
7.8.2015 12:22

L94u77k57á49š 55H51i12t72k66a 6447623526178

čo za tlačítka sú za lakťovou opierkou? keď ovládanie okien je na strope...8-o

0/0
7.8.2015 8:57

P86e80t60r 79N79ě22m61e51č91e56k 1472324892773

Krásné auto...ať dlouho slouží R^

+2/0
7.8.2015 7:13

O45s19k14a76r 85K41o77v11a21ř95í97k 8727683426137

Měl jsem Alfu 146 s boxerem....super motor.

+1/0
6.8.2015 10:01

J90a78n 85S14l89a93v28í70k 2521309530176

To auto musíte mít rád. Měl jsem zapůjčenou z té doby 33ku(1,4) a jela jako drak. Velmi slušně se prodala.

+3/0
6.8.2015 9:44

M38i14c98h21a39l 51Z74e26t40e88k 3438502550197

Jj, poslední opravdová Alfa Romeo. Pak už přicházely jen průsery v podobě motorů Twin-spark:-/

0/0
6.8.2015 7:27

V24á22c27l75a88v 43K74u47t12n61a28r 7610477578903

Dovoluji si nesouhlasit. Ts byl vynikající motor, jediný problém byl že jej vytvořili dle standardů daleko blíže závodním motorům než ostatní automobilky. To mělo za následek, že se k tomu motoru taky muselo náležitě přistupovat a nešetřit na servisu, což je pro běžného Čecha docela problém. Pravda je taková, že v době 1.8 - 2.0 Ts měly tyto motory takový výkon a hlavně vykonovou křivku, že jediný co tomu mohlo konkurovat byly japonský v-tec motory. Němci nebyli schopni udělat nic, co by tomu bylo aspoň trochu podobné...

+5/0
6.8.2015 7:40

M12i74c71h86a30l 47Z59e45t79e66k 3838342900567

Tak myslím, že ani Italové neměli na to, aby ten motor po cca 80 tis km nechali komplet celý rozebrat a vyčistit mu mazací kanálky. Nesměli zapomenout ani na olejové čerpadlo.

A český "závodník" tomu pak nasadil korunu používáním náhražkového oleje (namísto Selenia Racing 10W60), prodlužováním intervalů výměny a levné sady "motocyklových" svíček  (ta originální vyjde na cca 10 tis)...

Při takovém servisu se motor brzy svému majiteli "odvděčil" např. vylítnutím ojnice z bloku.

Při pozdní výměně rozvodových řemenů (jsou tam dva) jste riskovali, že prasknou, zamotají se do sebe a motor se potká. Interval výměny je hodně krátký.

A takové poškození váhy vzduchu mělo za následek chudou směs, vysoké teploty spalování ve válcích a následné roztavení pístů. Motor sice nějakou dobu táhl jako WRC, ale nevratně se ničil.

Prostě, pro každodenní používání je Twinspark krajně nevhodný motorek.

+5/0
6.8.2015 8:50

M80i63c73h85a23l 15Z84e95t14e28k 3918872760667

A ještě musím dodat, že TS motory je lépe nevytáčet studené (NIKDY), a nejezdit, s nimi v zimě, když mrzne.

+1/0
6.8.2015 8:51

P51a29v37e75l 12O38d20r50a82z15i74l 6514409867350

Myslíte nepřeplňované motory, že?

0/0
6.8.2015 15:26

M29a17r78t10i61n 88H56a42r64t42i39g 9989244972156

Zapomínáte rozlišovat starý 8V Twin Spark který byl poprvé právě v 75 a 16V Twin Spark který se objevil poprvé ve 155 po faceliftu...

+1/0
6.8.2015 20:45

D45a10v20i83d 43H50o56l43u50b 6858801386

Krásný kousek. R^

+5/0
6.8.2015 7:26

J33a86k59u93b 96F16e94i52f38a44r 7549229346219

Pěkné auto. Pro brblaly - současně s touto Alfou se u nás vyráběla Š105/120 a pak Fafík;-)

+11/0
6.8.2015 7:16

M30i22c76h95a92l 20F39r98ý70d33a 1942969453492

kvalitou velmi podobné výrobky

0/0
6.8.2015 10:19

J47a77r55o23s11l94a59v 36P68r88u10s64a 9682850802334

nj ale v nemecku se delala e30 a tu diagnostiku mela taky a auto bych rekl ze to bylo hezci a lepsi a s motorem 2.5 litru v6 to byla uplna bomba

0/0
6.8.2015 11:39

V79á97c16l46a57v 46K13u51t24n56a43r 7350507208553

Až na to že alfa do 75 dávala i 3.0 v6 busso, což je motor ještě úplně někde jinde a s tím si sedmdesát pětka mazala BMW na chleba ;-)

+2/0
6.8.2015 15:43

P28a60v81e51l 43O84d27r52a44z21i64l 6534909257690

141kW, 250N.m - srovnej se dvoulitrem saab B204i - 150kW, 280N.m (a to už od 2200/min)...;-)

0/0
8.8.2015 22:19

P39a41v92e34l 75O58d92r93a34z89i44l 6294719897480

Nějak jste zapomněl na T613.

0/0
6.8.2015 15:27

A40l75b86e47r65t 79K50á42m45e21n 9244548249301

Jeden z posledných vyrobených kusov Alfa používala na reklamu? Takže s reklamou prišla na ukončenú výrobu?

+1/−1
6.8.2015 2:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.