Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alfa nejalfovatější slaví třicátiny. Auto s okapem okouzlí jízdou

Pro některé to je jen ta stará italská „vražda“ s podivným okapem kolem dokola. Pro labužníky poslední alfa alfovatá. Alfa Romeo 75 se narodila před třiceti lety. A tenhle červený kus je obdivuhodný unikát z českých garáží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a25v79l15a 68H87r57a14d56i19l30o56v35a 3577511211764

Zavist. ;-(

Ja mela 147, ted mam Giuliettu. Alfy miluju.

0/0
7.8.2015 12:22

L53u27k57á49š 16H79i39t40k30a 6927153746828

čo za tlačítka sú za lakťovou opierkou? keď ovládanie okien je na strope...8-o

0/0
7.8.2015 8:57

P82e18t29r 36N37ě55m81e64č22e77k 1562384962383

Krásné auto...ať dlouho slouží R^

+2/0
7.8.2015 7:13

O17s88k83a28r 24K50o77v38a69ř54í44k 8927453496747

Měl jsem Alfu 146 s boxerem....super motor.

+1/0
6.8.2015 10:01

J48a93n 51S38l73a35v21í37k 2971299950386

To auto musíte mít rád. Měl jsem zapůjčenou z té doby 33ku(1,4) a jela jako drak. Velmi slušně se prodala.

+3/0
6.8.2015 9:44

M22i41c49h10a20l 18Z51e32t50e46k 3748892330147

Jj, poslední opravdová Alfa Romeo. Pak už přicházely jen průsery v podobě motorů Twin-spark:-/

0/0
6.8.2015 7:27

V53á47c73l90a43v 20K41u89t73n82a15r 7980327128943

Dovoluji si nesouhlasit. Ts byl vynikající motor, jediný problém byl že jej vytvořili dle standardů daleko blíže závodním motorům než ostatní automobilky. To mělo za následek, že se k tomu motoru taky muselo náležitě přistupovat a nešetřit na servisu, což je pro běžného Čecha docela problém. Pravda je taková, že v době 1.8 - 2.0 Ts měly tyto motory takový výkon a hlavně vykonovou křivku, že jediný co tomu mohlo konkurovat byly japonský v-tec motory. Němci nebyli schopni udělat nic, co by tomu bylo aspoň trochu podobné...

+5/0
6.8.2015 7:40

M61i84c98h28a22l 65Z96e30t53e33k 3838932270337

Tak myslím, že ani Italové neměli na to, aby ten motor po cca 80 tis km nechali komplet celý rozebrat a vyčistit mu mazací kanálky. Nesměli zapomenout ani na olejové čerpadlo.

A český "závodník" tomu pak nasadil korunu používáním náhražkového oleje (namísto Selenia Racing 10W60), prodlužováním intervalů výměny a levné sady "motocyklových" svíček  (ta originální vyjde na cca 10 tis)...

Při takovém servisu se motor brzy svému majiteli "odvděčil" např. vylítnutím ojnice z bloku.

Při pozdní výměně rozvodových řemenů (jsou tam dva) jste riskovali, že prasknou, zamotají se do sebe a motor se potká. Interval výměny je hodně krátký.

A takové poškození váhy vzduchu mělo za následek chudou směs, vysoké teploty spalování ve válcích a následné roztavení pístů. Motor sice nějakou dobu táhl jako WRC, ale nevratně se ničil.

Prostě, pro každodenní používání je Twinspark krajně nevhodný motorek.

+5/0
6.8.2015 8:50

M11i29c60h15a69l 81Z72e62t16e85k 3848962310677

A ještě musím dodat, že TS motory je lépe nevytáčet studené (NIKDY), a nejezdit, s nimi v zimě, když mrzne.

+1/0
6.8.2015 8:51

P65a94v21e85l 48O36d88r60a75z71i21l 6474559277290

Myslíte nepřeplňované motory, že?

0/0
6.8.2015 15:26

M66a58r26t24i65n 71H62a53r93t62i30g 9319974782226

Zapomínáte rozlišovat starý 8V Twin Spark který byl poprvé právě v 75 a 16V Twin Spark který se objevil poprvé ve 155 po faceliftu...

+1/0
6.8.2015 20:45

D42a24v43i39d 63H58o22l97u54b 6898431506

Krásný kousek. R^

+5/0
6.8.2015 7:26

J88a93k31u35b 55F43e48i36f68a82r 7659949136519

Pěkné auto. Pro brblaly - současně s touto Alfou se u nás vyráběla Š105/120 a pak Fafík;-)

+11/0
6.8.2015 7:16

M26i32c28h14a90l 81F62r38ý95d14a 1262639703532

kvalitou velmi podobné výrobky

0/0
6.8.2015 10:19

J60a70r33o31s31l18a63v 98P41r93u75s63a 9392850722414

nj ale v nemecku se delala e30 a tu diagnostiku mela taky a auto bych rekl ze to bylo hezci a lepsi a s motorem 2.5 litru v6 to byla uplna bomba

0/0
6.8.2015 11:39

V77á44c59l16a94v 74K36u85t52n67a90r 7590967278183

Až na to že alfa do 75 dávala i 3.0 v6 busso, což je motor ještě úplně někde jinde a s tím si sedmdesát pětka mazala BMW na chleba ;-)

+2/0
6.8.2015 15:43

P72a94v74e97l 58O43d72r94a86z27i90l 6334389367520

141kW, 250N.m - srovnej se dvoulitrem saab B204i - 150kW, 280N.m (a to už od 2200/min)...;-)

0/0
8.8.2015 22:19

P75a65v64e35l 81O13d63r57a84z44i47l 6784639267140

Nějak jste zapomněl na T613.

0/0
6.8.2015 15:27

A11l24b85e83r90t 44K20á74m81e43n 9704648289771

Jeden z posledných vyrobených kusov Alfa používala na reklamu? Takže s reklamou prišla na ukončenú výrobu?

+1/−1
6.8.2015 2:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.