Diskuze

Geniální tvůrce péráka a kývačky přišel do Jawy jako expert na kotle

Za úspěchem motocyklové značky Jawa stála celá řada vynikajících konstruktérů v čele se zakladatelem firmy Františkem Janečkem. Jednou z nejdůležitějších postav zlaté éry této české značky byl šéfkonstruktér motocyklů Josef Jozíf. Tvůrce slavného robota nebo péráka zemřel před třiceti lety, 9. srpna 1985.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J77i70ř56í 89Z79ý65k89a

11. 8. 2015 8:23

Jawa by se měla začít věnovat něčemu novému, ale zároveň masově prodávanému, tak aby vydělala prachy a mohla trošku víc vrazit do vývoje nových silných motorek. 

Já bych navrhoval skútry. Klasiku 125ccm, automat. To by si zákazníky mohlo najít, pokud to bude mít dobrou cenu (lehounce nad "čínou")

1 0
možnosti

Ano, ale cena by byla asi problém.

1 0
možnosti
Foto

Pokud by to byla jediná věc, kterou komunisti zlikvidovali, ještě by to šlo. Bohužel nebyla......:-/

4 0
možnosti

Tatry, V3s, Jawy... vsechno to jsou nejlepsi stroje.... jen o ne neni zajem...jestli se ten pocit o te vyjmecnosti nevznasi pouze nad domaci kotlinou....

1 0
možnosti

Říká se tomu "žít z podstaty"....proto to dopadlo, jak to dopadlo...

3 0
možnosti

Borec s maturitou z průmyslovky. R^

2 0
možnosti

Ještě v 70. letech to byly stroje, které pravidelně vymetly šestidenní ve všech možnách kategrotiích. Kdo jednou viděl jet v vterénu  Květoslava Mašitu na Jawě, má zážitek na celý život :-) Nic lepšího už nikdy neuvidí.

2 0
možnosti

J98a35n 42H86a66v16r16d70a

10. 8. 2015 22:09

... řekl pan Simoník,

1 1
možnosti

J33e58n34d50a 20K31r21á44s78a

10. 8. 2015 20:57

Jawa vyvinutá za války,byl nejznámějším motocyklem po válce ! Bohužel komunisti přivedli fabriku stejně jako Tatru,Škodu,k nekonkurenceschopnosti,a po 40ti letech byly tyto výrobky už jen k smíchu,a prodejné jen na náročných trzích třeba v zaostalém Rusku,nebo  Kubě...Rv;-€

10 0
možnosti

J84o80s14e64f 69V62a34l68a

10. 8. 2015 20:28

je docela ostuda, ze pri zadani hesla JAWA do Wikipedie je clanek o Jawe v cestine zhruba 4x kratsi nez clanek o Jawe v nemcine a dvakrat kratsi nez v anglictine. Mozna i v litevstine toho bude vic.......Neumime si vazit ani vlastni historie

2 0
možnosti

J68a85n 64J60e80ž47e29k

10. 8. 2015 21:15

Tak ten český článek napiš!

4 1
možnosti

Kývačka a pérák nikoho nezajímají. Jawa živoří v předsmrtné křeči, ty obludy co zkonstruovala v posledních letech jsou strašné...Místo toho, aby se jednoduše a čestně přiznalo, že na to nemáme, budou se Švejci furt na něco vymlouvat-na počasí, na zlé komunisty, na 68, na 89...

2 6
možnosti

Jo, přesně TO potřebujeme. Plánovací úřad, který naplánuje, co kdo má dělat a co dělat nemá, protože stát ho potřeuje jinde. Tohle ČR zcela jistě "pozvedne".

2 0
možnosti

Ten perak nebyl tak docela originalni. Cele to odslehli od slavneho predvalecneho DKW RT-125, vcetne tvaru. Strakonicka CZ delala to same a jejich 125 byla prima kopie RT-125.

0 1
možnosti

Nejhezčí byla stejně Jawa 350-634 ve višňové metalíze.........;-)

3 0
možnosti

Mě se hrozně líbila Jawa 350/362 Californian.

3 0
možnosti