Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Vzácná Škoda 990 se promenovala po kolonádě v Poděbradech

Vypadá jako obyčejná notně omšelá Škoda 1000 MB, ale tento kousek je ještě vzácnější. Je to Škoda 990 Favorit, jeden z padesáti kusů vyrobených v předsérii před zahájením produkce tisícovky. Odlišnosti odhalí jen znalec. Tato červená rarita byla k vidění na škodováckém srazu v Poděbradech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68i44r68i 51Z59u38z26a26ň62á13k 4278540303236

Pane Blažek asi jste koupil nějakej zmetek.;-D

0/0
17.8.2015 10:29

J84i90ř64í 28K47u17c21h30t44a 6798245449677

Padesát vyrobených exemplářů je hromadná výroba ? KOlik se jich asi zachovalo ?

0/−2
15.8.2015 11:32

E59d69u45a26r84d 33B96l42a61z77e36k 1133810165645

A čím je ten hromadně vyráběnej křáp!!!... (měl jsem ho tak vím;-€...) vzácný???8-o ;-D

0/−5
13.8.2015 20:17
Foto

L78u60b48o67š 62H67a11n11u40s 4147517341332

Nostalgie??? My jsme měli taky tisícovku embaso Barču - ale křápem bych ji rozhodně nenazval. Při delších jízdách jezdila i tenkrát pod šest litrů.

+5/0
14.8.2015 11:00

J80a95n 33P55o90k55o59r29n16ý 1463839160583

A čímpak jsou asi tak vzácné staré malby, sochy, stavby....? Ignorante.Rv

+2/0
16.8.2015 18:13

V51l38a86d91i43m35i14r 64F65a29r74k75a 6153150589684

embéčko jsme ve školce říkali škodě 100. škodě 1000 jsme říkali tisícovka. nejrychlejší byla vždy ta škodovka, která měla motor z erka...to byl trumf, když šlo o to, co by kdo chtěl za auto. Narodil jsem se po roce 78 a jsem z hlavního města, takže veškerý jiný označování považuju za buranský...

0/−8
13.8.2015 1:23

E14d21u42a98r73d 61B65l53a79z22e35k 1553450715235

"My" jsme říkali eMBéčko právě Škodě 1000! To proto, že celý název byl Škoda 1000MB!!!;-) A Škodě 100 jsem pak říkali jen krátce: "Stofka" :-P "Dojedu stofkou"

 Také jsme se škodolibě bavili, že je to stovka proto, že jede max stovkou ;-D ... (jela ale "až" 120kmh, ale jak která a né o ani mírného stoupání nebo proti i mírnému větru :-( Jela 120kmh, ale kazovala 130kmh..., neb proměřovala i o víc jak +10kmh...)

+5/−1
13.8.2015 20:22

L64i61b14o25r 71M23o48h70o25u29t 3676257758582

Jako rodák z Kvasin bych hlavně rád aby už soudruzi novináři přestali používat nadávky,urážky a deformace a tím je slovo škodovka.Na žádné fotografii takové slovo není vidět-myslím tím v emblému,znaku-logu.A rád bych kdyby soudruzi novináři v souladu s pravopisem psali velké písmeno u vlastního jména Škoda i typových jmen-Octavia,Garde,Favorit atd...  Děkuji.PS.Plzeňáci-vám všem nevadí jak média urážejí jméno vašeho rodáka?

+3/−12
11.8.2015 17:11

K79a85r49e11l 60V11l35k 7509170848

8-o

+2/0
11.8.2015 18:22

J89i72ř43í 21E30r98b57e29n 1923164206237

Škoda je název, škodovka je obecné označení jakéhokoliv automobilu této značky. Je tomu tak již od roku 1925, stačí si projít dobový propagační tisk samotné ASŠZ a ASAP.

+10/0
12.8.2015 7:55

L10u89d85ě54k 65N49ě26m78e15c 5455881942104

Nevadí. My tady máme taky svou Škodovku, soudruhu.

+1/0
12.8.2015 8:22

M36i84r54o84s69l86a23v 53S28u35c97h79y 5360499260700

Coby škodovák třetí generace jsem nikdy neslyšel, že by kdokoliv nazýval škodovku jinak. Není to urážka, ale familierní označení.

+8/0
12.8.2015 15:26

J48a31n 69D47l65o84u59h25ý 8156440843340

Ta modrá octavie je spíše spartak s vyměněnou přední maskou. Mimimálně octavie měly křidýlka, našel bych více detailů.

+2/0
11.8.2015 13:45

L37u78d54ě83k 48N20ě92m24e13c 5445321282964

Taky jsem si to myslel, dokud jsem se trochu nepodíval do materiálů. Křidýlka Octavia v prvních letech neměla, až v pozdější době.

+3/0
11.8.2015 14:23

J69o80s64e86f 74P38r98o10c17h65á24z28k56a 7446516348394

Je to přechodový model mezi Spartakem a Octavií. Zjednodušeně řečeno má podvozek ze Spartaka a kastli z oktávky.

0/0
11.8.2015 14:33

M78a35r12t87i26n 49N80e24b40e26s55k11ý 7676140977512

Spartak měl sice taky zátku nádrže na blatníku, ale jiná koncová světla- třídílná s kulatou odrazkou ve středu.

0/0
15.8.2015 13:43

O49n95d13ř94e37j 40K16o84l33á29ř 1223395643911

Sorry, ale na tom videu ten "favorit" vypadá jako sériové MB. Pokud vím, tak favorit měl jiná světla, blinkry, nárazník...

+2/−6
11.8.2015 12:06

L74u51d88ě73k 65N96ě26m18e53c 5415821722434

Jo táááák. ;-D Taky jsem si musel ten článek přečíst trochu pozorněji, abych ze sebe neudělal trubku.

+4/−1
11.8.2015 12:13

O22n53d97ř49e61j 25K76o16l48á48ř 1383115473281

No mě to právě smysl nedává. Favorit měl jinou přední masku. Znamená to, že i tato maska není originál? To z toho favorita moc nezbylo.

+1/−4
11.8.2015 12:40

L26u64d95ě36k 50N58ě48m50e14c 5225931482104

Favorit byl pracovní název předsériovky Š1000MB z počátku šedesátých let. ;-D Se Škodou Favorit z konce osmdesátých let toho nemá moc společného. Možná žárovky.

+5/0
11.8.2015 13:22

J34i41ř51í 70E21r63b95e93n 1413344796607

No a právě ta předsériová verze "Favorit" měla jiný čumák oproti sérii. Co na tom nechápete?

Společné neměla ani ty žárovky, v 60. letech se nepoužívaly halogeny či sufitky, pouze poctivé nevýkonné asymetrické žárovky a bajonetky.

+1/−1
12.8.2015 7:58

R23a87d84e36k 12F59o71l27p77r10e53c56h14t

Přesně tak. Nechápu, proč má p. Kolář tolik mínusů, jejich kladači vůbec netuší, o čem psal. Na druhou stranu je pravda, že alespoň některé z té padesátky předsériových se od sériových na první pohled prakticky nelišily (možná byly modifikovány později), viděl jsem fotografii jednoho takového, místo nápisu Škoda (viz. foto v článku), měl nápis "Favorit, + rozdíly v dalších nepatrných detailech.

0/0
12.8.2015 9:36

M42a24r94t70i48n 85N55e23b25e51s74k95ý 7766260477502

Ano, Favorit měl jiné prolamované nárazníky, kulaté blinkry a volant z Octavie a stejně jako tento kus kliky z Octavie - tedy masivnější a kulatější, na rozdíl od obdélníkového průřezu u Š1000MB. Tohle bude už trochu "zrenovovaný" hybrid mezi Favoritem a MB. U prototypů byl vždy problém s díly, které si fabrika nevyráběla sama, tak se používalo cokoli z předchozích typů. (kliky, světla, ale i skla, volanty a pod.)

+2/0
14.8.2015 18:29
Foto

J34a83r39o26s75l36a70v 63Š24v11á61b31í31k 3311344865942

Nejhezčí škodovka byla Felicie, ta stará samozřejmě.

+14/0
11.8.2015 12:06

R65a78d49a11n 32K92u48b33a46n97t 1453200399340

české Porsche. 

Ale nejhezčí MB 1000 byla dvoudveřová verze.  Oktávka měla otevírání nádrže lankem od spolujezdce. Tehdy se té hlouposti všichni smáli. Dnes je dálkové otevírání víčka slušný standart.

+7/0
11.8.2015 11:13

L96u49d12ě89k 89N91ě38m38e35c 5525831752284

Zrovna předevčírem jsem ji viděl. Krásně zrenovovanou, šedé barvy. Nádhera.

+3/0
11.8.2015 12:14

P96e54t77r 18N72o63v37o72t95n68ý 1760556251102

Od spolujezdce měla otevírání víčka palivové nádrže právě Škoda 1000 MB a první stovky (do modelu 1972). Octavia měla otvírání u zadních dveří.

Dálkové otevírání má smysl jedině u řidiče. Jinak je to opravdu pro smích.

+1/−1
12.8.2015 15:15

J14i27ř32í 38K23u94c36h35t50a 6358335479987

Jako kluk jsem se vždycky cítil strašně důležitě když jsem měl zatáhnout za páčku a otevřít nádrž.

+2/0
15.8.2015 11:36

A27n87d70r70e14j 36M46a24s19a23r46y82k 9730103796340

nikdy ma tento skodovkarsky gang neuchytil.... mne tie auta prisli tak isto zle ako bola doba v ktorej boli montovane... hold sudruzi robili co mohli. Ale nepride mi to ani obdivuhodne ani pekne. Pride mi to ako nemila spomienka toho ako sa v ceskoslovensku zilo kde aj vedla skodovky bol zigul uplna automobilova modla :)

+2/−22
11.8.2015 8:49

I44g74n91á82c 34M17r30k55v61i33č69k28a 2368822499255

no, ještě, že to teď máte na Slovensku tak libový

+8/−1
11.8.2015 8:54

A37n95d78r80e15j 84M20a73s18a88r18y19k 9910393306350

a co stym ma Slovensko? dokazete mi neako odovodnit Vas komentar?? neako som to vobec nepochopil. Navyse dlhodobo zijem v CR tak teraz nechapem na co ste pan Mrkvicka narazal?

+3/−10
11.8.2015 8:57

L55i25b89o57r 55B25a52ř20i67n25a 8189803653271

to už ses mohl naučit česky, ne?

+7/−2
11.8.2015 11:52

M86i36l72a30n 55L77i31n98h29a59r64t 8284746447976

Kupříkladu mě se slovenština velmi líbí! VR^

+3/0
11.8.2015 14:36
Foto

J21a63r32o13s44l72a20v 91Š91v69á22b53í67k 3231894755392

Možná měl na mysli že teď vyrábíte lepší káry ;)

+2/0
11.8.2015 12:09

P17a89v11e81l 45P70o83s51p13í55š95i40l 3921374503175

Zigul byl modla, protoze byly tehdy jen 100 a 110 a byl to prakticky jedinej zpusob, jak mit auto se silnejsim motorem. Stara Felda je nadherny auto... a kdyz se nablejskaj tak i 1000 i Octavia (o tech starsich ani nemluvim).

+2/0
11.8.2015 11:36

L21i55b61o85r 76T30r53u75x43a 6796601439333

Problém za socíku byl ten, že v rámci RVHP měla továrna v Mladé Boleslavi nařízeno, co může a co nemůže vyrábět a co se k nám bude dovážet. Ruská auta byla lepší zčásti jen uměle (krom toho to byly často kopie zahraničních modelů, podobně jako Dacia nebo polský Fiat).

Podívejte se, jaké prototypy tehdejší konstruktéři ve Škodovce vymysleli a budete mluvit jinak.

+13/0
11.8.2015 11:59

V63í84t 39B82r34z20o83b42o25h74a91t47ý 7600402263241

Dneska to má zase nařízeno z Německa, rozdíl je akorát v tom, že nyní už to nejsou až tak politická, nýbrž spíše ekonomické rozhodnutí.

+2/0
11.8.2015 15:25

P60e98t41r 70N45o55v66o38t89n61ý 1860456351472

Ne, že bych nesouhlasil, ale žádné prototypy které vymysleli ve Škodovce prostě nejsou. Těch pár řekněme studijních prací (tak na úrovni někdo něco splácal v garáži kladivem) ani nestojí za řeč.

Jediná výjimka je Škoda 720. A to teda bylo mimořádně krásné auto, bohužel kombinací neschopnosti vývojářů a neochoty státu do toho nacpat další peníze (a hlavně následně peníze do nové výroby) se dál vyráběla Škoda 100 a následně 105/120. Geniálně se to pak svedlo na Rusáky, kteří údajně vývoj zarazili, aby nekonkurovala Žigulíku.

0/−2
12.8.2015 15:33

M64a20r50t28i49n 70N66e57b67e27s65k74ý 7956800687472

V Boleslavi bylo na prknech plno dobrých aut, ale neschopnost investovat, stejně tak jako neschopnost RVHP některé komponenty vůbec vyrobit, pohřbila mnoho nápadů. Uměl někdo v RVHP vyrobit FUNKČNÍ homokinetický kloub? Opravdový, ne dva kříže vedle sebe a kameny v pouzdře, to není homokineťák. Dacia byla zatížena licencí, navíc kvalita rumunských kloubů byla žalostná. Proto taky nebyla Škoda s předním pohonem.

+1/0
14.8.2015 18:36

J26i88ř37í 61E81r80b28e71n 1873174276107

Ano, v NDR se homokinetické klouby vyráběly - dovážely se nejprve pro Garde a Rapidy, pak i pro Favority. Nebo ne?

0/0
28.8.2015 6:52

P91e72t33r 47N17o77v19o80t96n42ý 1900556561132

Hlouposti. Krok špatným směrem byla právě Škoda 1000 MB, bohužel se ho nepodařilo napravit v roce 1969 a pokračovalo se modelem 100. O pokračování v tomto nesmyslu modelem 105 / 120 už je opravdu škoda mluvit. Favorit měl cca 5 - 8 let zpoždění, ale to už zase bylo normální auto.

0/−1
12.8.2015 15:21
Foto

M41i23l14o70š 59Z85i68k52m44u96n18d 7725649839900

Škoda 1202 STW se nenašla žádná? To je divné ...   ;-(

+2/0
10.8.2015 23:36

J77a39r41e52k 65K64u93b93a28c66k27a 3700865500833

Mi se to pozdava stejne hnusne jako skoda 1000 mb.

+2/−25
10.8.2015 19:31

J97a80r14e78k 48B14o66h26d56a41l 5415494374

Hoď se rybám! Pokud to ten člověk zachrání, tak to bude skvost nehledě na to jestli se líbí nebo ne, to musí ocenit každý Čech!

+11/−2
10.8.2015 21:31

R35o39b43e22r35t 89G28o12r58c 6122903483

Mluvte za sebe a ne za "každýho" :-P

+1/−3
11.8.2015 8:21

J46a29r85e13k 41B25o80h11d60a98l 5365674854

spisovně je "každého"

+2/0
11.8.2015 19:58

P44e85t20r 23N83o21v34o25t66n67ý 1870336151442

Má to v uvozovkách, tj. správně.

+1/0
12.8.2015 15:35

P96a31v81e48l 77P23o40s12p84í80š23i25l 3261594473765

nalestena 1000 je krasny auto

+8/0
11.8.2015 11:37

D36a12v75i35d 90Z13a17h87r73a90d65n32í79č60e96k 3797367796831

Pro mě je to nádherné auto.

0/0
11.8.2015 11:56

J78a77n 59W58a54c55l42a11v 7394985687938

Podívejte se raději do zrcadla. Š100MB byla na ty časy karosářsky velmi vysoko. Co byl problém, že pak se dalších 20 let jen odvozovaly další a škaredší verze (100/110, 105/120/130).

+5/0
11.8.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.