Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Vzácná Škoda 990 se promenovala po kolonádě v Poděbradech

Vypadá jako obyčejná notně omšelá Škoda 1000 MB, ale tento kousek je ještě vzácnější. Je to Škoda 990 Favorit, jeden z padesáti kusů vyrobených v předsérii před zahájením produkce tisícovky. Odlišnosti odhalí jen znalec. Tato červená rarita byla k vidění na škodováckém srazu v Poděbradech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10i37r36i 44Z12u44z25a98ň21á61k 4378430323106

Pane Blažek asi jste koupil nějakej zmetek.;-D

0/0
17.8.2015 10:29

J84i32ř97í 21K71u75c93h33t15a 6608615839377

Padesát vyrobených exemplářů je hromadná výroba ? KOlik se jich asi zachovalo ?

0/−2
15.8.2015 11:32

E95d76u63a50r89d 76B36l79a70z76e89k 1723770535505

A čím je ten hromadně vyráběnej křáp!!!... (měl jsem ho tak vím;-€...) vzácný???8-o ;-D

0/−5
13.8.2015 20:17
Foto

L29u87b72o71š 28H21a64n65u33s 4237447761782

Nostalgie??? My jsme měli taky tisícovku embaso Barču - ale křápem bych ji rozhodně nenazval. Při delších jízdách jezdila i tenkrát pod šest litrů.

+5/0
14.8.2015 11:00

J76a32n 75P81o27k16o29r32n57ý 1213469650953

A čímpak jsou asi tak vzácné staré malby, sochy, stavby....? Ignorante.Rv

+2/0
16.8.2015 18:13

V30l24a55d18i47m93i31r 53F14a27r86k89a 6643260409204

embéčko jsme ve školce říkali škodě 100. škodě 1000 jsme říkali tisícovka. nejrychlejší byla vždy ta škodovka, která měla motor z erka...to byl trumf, když šlo o to, co by kdo chtěl za auto. Narodil jsem se po roce 78 a jsem z hlavního města, takže veškerý jiný označování považuju za buranský...

0/−8
13.8.2015 1:23

E39d36u54a98r56d 13B48l10a18z55e71k 1333270705765

"My" jsme říkali eMBéčko právě Škodě 1000! To proto, že celý název byl Škoda 1000MB!!!;-) A Škodě 100 jsem pak říkali jen krátce: "Stofka" :-P "Dojedu stofkou"

 Také jsme se škodolibě bavili, že je to stovka proto, že jede max stovkou ;-D ... (jela ale "až" 120kmh, ale jak která a né o ani mírného stoupání nebo proti i mírnému větru :-( Jela 120kmh, ale kazovala 130kmh..., neb proměřovala i o víc jak +10kmh...)

+5/−1
13.8.2015 20:22

L35i15b32o90r 50M19o25h74o50u55t 3356727148872

Jako rodák z Kvasin bych hlavně rád aby už soudruzi novináři přestali používat nadávky,urážky a deformace a tím je slovo škodovka.Na žádné fotografii takové slovo není vidět-myslím tím v emblému,znaku-logu.A rád bych kdyby soudruzi novináři v souladu s pravopisem psali velké písmeno u vlastního jména Škoda i typových jmen-Octavia,Garde,Favorit atd...  Děkuji.PS.Plzeňáci-vám všem nevadí jak média urážejí jméno vašeho rodáka?

+3/−12
11.8.2015 17:11

K91a61r89e88l 22V27l83k 7919660488

8-o

+2/0
11.8.2015 18:22

J26i74ř54í 10E91r32b96e35n 1423494616837

Škoda je název, škodovka je obecné označení jakéhokoliv automobilu této značky. Je tomu tak již od roku 1925, stačí si projít dobový propagační tisk samotné ASŠZ a ASAP.

+10/0
12.8.2015 7:55

L42u35d89ě10k 23N60ě13m53e31c 5405431222254

Nevadí. My tady máme taky svou Škodovku, soudruhu.

+1/0
12.8.2015 8:22

M92i81r44o15s53l91a42v 48S83u73c74h63y 5250829280570

Coby škodovák třetí generace jsem nikdy neslyšel, že by kdokoliv nazýval škodovku jinak. Není to urážka, ale familierní označení.

+8/0
12.8.2015 15:26

J98a39n 64D35l17o29u63h97ý 8216130323870

Ta modrá octavie je spíše spartak s vyměněnou přední maskou. Mimimálně octavie měly křidýlka, našel bych více detailů.

+2/0
11.8.2015 13:45

L22u26d84ě41k 42N83ě98m50e61c 5305881562284

Taky jsem si to myslel, dokud jsem se trochu nepodíval do materiálů. Křidýlka Octavia v prvních letech neměla, až v pozdější době.

+3/0
11.8.2015 14:23

J45o58s60e25f 45P97r77o84c94h31á10z78k85a 7186726278464

Je to přechodový model mezi Spartakem a Octavií. Zjednodušeně řečeno má podvozek ze Spartaka a kastli z oktávky.

0/0
11.8.2015 14:33

M92a49r69t54i35n 66N87e43b31e41s83k76ý 7946780507172

Spartak měl sice taky zátku nádrže na blatníku, ale jiná koncová světla- třídílná s kulatou odrazkou ve středu.

0/0
15.8.2015 13:43

O17n70d70ř13e82j 75K15o53l12á26ř 1933845613551

Sorry, ale na tom videu ten "favorit" vypadá jako sériové MB. Pokud vím, tak favorit měl jiná světla, blinkry, nárazník...

+2/−6
11.8.2015 12:06

L74u35d33ě25k 36N48ě86m73e20c 5915711812234

Jo táááák. ;-D Taky jsem si musel ten článek přečíst trochu pozorněji, abych ze sebe neudělal trubku.

+4/−1
11.8.2015 12:13

O66n93d18ř10e52j 58K71o78l47á12ř 1233635273431

No mě to právě smysl nedává. Favorit měl jinou přední masku. Znamená to, že i tato maska není originál? To z toho favorita moc nezbylo.

+1/−4
11.8.2015 12:40

L25u51d18ě71k 13N80ě75m65e57c 5535791512114

Favorit byl pracovní název předsériovky Š1000MB z počátku šedesátých let. ;-D Se Škodou Favorit z konce osmdesátých let toho nemá moc společného. Možná žárovky.

+5/0
11.8.2015 13:22

J29i43ř60í 78E41r11b61e48n 1593934266517

No a právě ta předsériová verze "Favorit" měla jiný čumák oproti sérii. Co na tom nechápete?

Společné neměla ani ty žárovky, v 60. letech se nepoužívaly halogeny či sufitky, pouze poctivé nevýkonné asymetrické žárovky a bajonetky.

+1/−1
12.8.2015 7:58

R35a89d76e37k 33F19o61l19p15r70e31c11h29t

Přesně tak. Nechápu, proč má p. Kolář tolik mínusů, jejich kladači vůbec netuší, o čem psal. Na druhou stranu je pravda, že alespoň některé z té padesátky předsériových se od sériových na první pohled prakticky nelišily (možná byly modifikovány později), viděl jsem fotografii jednoho takového, místo nápisu Škoda (viz. foto v článku), měl nápis "Favorit, + rozdíly v dalších nepatrných detailech.

0/0
12.8.2015 9:36

M67a10r47t10i46n 63N30e10b56e51s44k85ý 7336800617642

Ano, Favorit měl jiné prolamované nárazníky, kulaté blinkry a volant z Octavie a stejně jako tento kus kliky z Octavie - tedy masivnější a kulatější, na rozdíl od obdélníkového průřezu u Š1000MB. Tohle bude už trochu "zrenovovaný" hybrid mezi Favoritem a MB. U prototypů byl vždy problém s díly, které si fabrika nevyráběla sama, tak se používalo cokoli z předchozích typů. (kliky, světla, ale i skla, volanty a pod.)

+2/0
14.8.2015 18:29
Foto

J94a64r56o91s29l76a89v 98Š38v34á43b27í42k 3951574215582

Nejhezčí škodovka byla Felicie, ta stará samozřejmě.

+14/0
11.8.2015 12:06

R58a72d10a23n 47K23u39b95a50n78t 1483410509980

české Porsche. 

Ale nejhezčí MB 1000 byla dvoudveřová verze.  Oktávka měla otevírání nádrže lankem od spolujezdce. Tehdy se té hlouposti všichni smáli. Dnes je dálkové otevírání víčka slušný standart.

+7/0
11.8.2015 11:13

L38u98d53ě19k 15N74ě19m10e90c 5195481712214

Zrovna předevčírem jsem ji viděl. Krásně zrenovovanou, šedé barvy. Nádhera.

+3/0
11.8.2015 12:14

P30e12t67r 59N92o33v37o74t18n61ý 1500566511262

Od spolujezdce měla otevírání víčka palivové nádrže právě Škoda 1000 MB a první stovky (do modelu 1972). Octavia měla otvírání u zadních dveří.

Dálkové otevírání má smysl jedině u řidiče. Jinak je to opravdu pro smích.

+1/−1
12.8.2015 15:15

J94i78ř96í 51K66u86c34h15t28a 6878865529457

Jako kluk jsem se vždycky cítil strašně důležitě když jsem měl zatáhnout za páčku a otevřít nádrž.

+2/0
15.8.2015 11:36

A48n58d80r89e74j 75M11a19s92a81r28y55k 9170233346290

nikdy ma tento skodovkarsky gang neuchytil.... mne tie auta prisli tak isto zle ako bola doba v ktorej boli montovane... hold sudruzi robili co mohli. Ale nepride mi to ani obdivuhodne ani pekne. Pride mi to ako nemila spomienka toho ako sa v ceskoslovensku zilo kde aj vedla skodovky bol zigul uplna automobilova modla :)

+2/−22
11.8.2015 8:49

I47g12n61á63c 57M23r30k92v67i80č84k85a 2258822799725

no, ještě, že to teď máte na Slovensku tak libový

+8/−1
11.8.2015 8:54

A50n86d87r26e36j 70M75a80s49a16r12y95k 9780953596720

a co stym ma Slovensko? dokazete mi neako odovodnit Vas komentar?? neako som to vobec nepochopil. Navyse dlhodobo zijem v CR tak teraz nechapem na co ste pan Mrkvicka narazal?

+3/−10
11.8.2015 8:57

L10i84b80o84r 34B87a86ř35i37n87a 8329933893241

to už ses mohl naučit česky, ne?

+7/−2
11.8.2015 11:52

M93i19l12a55n 14L29i35n18h91a75r36t 8794236507216

Kupříkladu mě se slovenština velmi líbí! VR^

+3/0
11.8.2015 14:36
Foto

J34a24r71o30s21l85a39v 12Š93v47á61b98í62k 3871484485812

Možná měl na mysli že teď vyrábíte lepší káry ;)

+2/0
11.8.2015 12:09

P89a34v22e91l 92P32o90s39p47í91š92i15l 3581544733465

Zigul byl modla, protoze byly tehdy jen 100 a 110 a byl to prakticky jedinej zpusob, jak mit auto se silnejsim motorem. Stara Felda je nadherny auto... a kdyz se nablejskaj tak i 1000 i Octavia (o tech starsich ani nemluvim).

+2/0
11.8.2015 11:36

L23i12b72o59r 72T78r38u64x17a 6186181519293

Problém za socíku byl ten, že v rámci RVHP měla továrna v Mladé Boleslavi nařízeno, co může a co nemůže vyrábět a co se k nám bude dovážet. Ruská auta byla lepší zčásti jen uměle (krom toho to byly často kopie zahraničních modelů, podobně jako Dacia nebo polský Fiat).

Podívejte se, jaké prototypy tehdejší konstruktéři ve Škodovce vymysleli a budete mluvit jinak.

+13/0
11.8.2015 11:59

V71í29t 53B36r54z88o87b38o29h41a90t79ý 7900722933461

Dneska to má zase nařízeno z Německa, rozdíl je akorát v tom, že nyní už to nejsou až tak politická, nýbrž spíše ekonomické rozhodnutí.

+2/0
11.8.2015 15:25

P96e44t91r 86N62o49v85o74t87n18ý 1210956571832

Ne, že bych nesouhlasil, ale žádné prototypy které vymysleli ve Škodovce prostě nejsou. Těch pár řekněme studijních prací (tak na úrovni někdo něco splácal v garáži kladivem) ani nestojí za řeč.

Jediná výjimka je Škoda 720. A to teda bylo mimořádně krásné auto, bohužel kombinací neschopnosti vývojářů a neochoty státu do toho nacpat další peníze (a hlavně následně peníze do nové výroby) se dál vyráběla Škoda 100 a následně 105/120. Geniálně se to pak svedlo na Rusáky, kteří údajně vývoj zarazili, aby nekonkurovala Žigulíku.

0/−2
12.8.2015 15:33

M84a24r48t19i75n 71N48e77b14e64s85k17ý 7926700817792

V Boleslavi bylo na prknech plno dobrých aut, ale neschopnost investovat, stejně tak jako neschopnost RVHP některé komponenty vůbec vyrobit, pohřbila mnoho nápadů. Uměl někdo v RVHP vyrobit FUNKČNÍ homokinetický kloub? Opravdový, ne dva kříže vedle sebe a kameny v pouzdře, to není homokineťák. Dacia byla zatížena licencí, navíc kvalita rumunských kloubů byla žalostná. Proto taky nebyla Škoda s předním pohonem.

+1/0
14.8.2015 18:36

J81i16ř43í 28E20r72b25e64n 1663324426777

Ano, v NDR se homokinetické klouby vyráběly - dovážely se nejprve pro Garde a Rapidy, pak i pro Favority. Nebo ne?

0/0
28.8.2015 6:52

P48e45t77r 91N80o44v55o76t40n80ý 1960316961292

Hlouposti. Krok špatným směrem byla právě Škoda 1000 MB, bohužel se ho nepodařilo napravit v roce 1969 a pokračovalo se modelem 100. O pokračování v tomto nesmyslu modelem 105 / 120 už je opravdu škoda mluvit. Favorit měl cca 5 - 8 let zpoždění, ale to už zase bylo normální auto.

0/−1
12.8.2015 15:21
Foto

M40i37l11o55š 55Z25i92k18m36u15n61d 7395739229980

Škoda 1202 STW se nenašla žádná? To je divné ...   ;-(

+2/0
10.8.2015 23:36

J83a52r52e38k 70K39u67b86a92c36k57a 3240145480103

Mi se to pozdava stejne hnusne jako skoda 1000 mb.

+2/−25
10.8.2015 19:31

J18a22r30e89k 41B86o62h20d76a27l 5835394184

Hoď se rybám! Pokud to ten člověk zachrání, tak to bude skvost nehledě na to jestli se líbí nebo ne, to musí ocenit každý Čech!

+11/−2
10.8.2015 21:31

R72o40b51e70r43t 76G56o37r53c 6922353893

Mluvte za sebe a ne za "každýho" :-P

+1/−3
11.8.2015 8:21

J71a50r17e29k 96B11o87h69d35a95l 5495184824

spisovně je "každého"

+2/0
11.8.2015 19:58

P79e21t30r 42N75o21v86o98t59n23ý 1620836861792

Má to v uvozovkách, tj. správně.

+1/0
12.8.2015 15:35

P37a90v72e63l 29P94o10s68p46í54š90i78l 3261944693825

nalestena 1000 je krasny auto

+8/0
11.8.2015 11:37

D75a89v43i86d 62Z65a35h94r77a80d48n89í22č36e54k 3447207306601

Pro mě je to nádherné auto.

0/0
11.8.2015 11:56

J77a62n 41W30a22c81l20a73v 7754505967948

Podívejte se raději do zrcadla. Š100MB byla na ty časy karosářsky velmi vysoko. Co byl problém, že pak se dalších 20 let jen odvozovaly další a škaredší verze (100/110, 105/120/130).

+5/0
11.8.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.