Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku je kolem 700 000 aut bez katalyzátoru

V Česku jezdí stále téměř osobních 700 000 aut bez katalyzátoru, jsou to tedy vozy vyrobené přibližně do roku 1993. Z tohoto počtu je 365 000 vozů starších 30 let. Počet vyřazovaných vozů, které neplní ani emisní normu Euro I, se přitom v posledních dvou letech zpomalil téměř na polovinu. Vyplývá to z dnešní analýzy TÜV SÜD Czech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a73n 59M50a22l84ý 1855889224778

Když ten katalyzátor budu vozit alespoň v kufru, stačí to?

0/0
15.8.2015 18:53
Foto

P61e93t15r 42M19o58o29s 6202235347

A jéje...to vypadá jako dělostřelecká příprava k honu na veteránisty - neboť ti jsou v drtivé většině majiteli vozů, o nichž je v článku zmínka.

Musím ještě rychle navštívit pár veteránských srazů, než je vláda Sobofertu v rámci páchání dobra zakáže.Rv:-/[>-]

0/0
13.8.2015 21:21

J63a26n 86F40r18o41l61í16k 6196270625744

Je zde hodně starých aut, které sloužií jen pro dovoz sena z pole nebo chrastí z lesa. Také veteráni, kteří jezdí jen na srazy a podobné akce. No a pak fajnšmekři se staršími amerikami. Kdo zaplatil 10 litrů ekodaně nebude svého miláška dávat do šrotu jen aby splnil směrnice strany a vlády.

0/0
12.8.2015 7:49

J16a12n 53D96l62o44u97h79ý 7844129390209

To je zase blbost! Jak muze auto co najede 4% delat znecisteni 40%?! Vetsina tech aut jsou stejne young timery na klasickem technicaku a takova auta se drzi kvuli budouci vyssi cene a ne kvuli tomu, ze s tim nekdo bude bafat po meste.

+2/0
12.8.2015 7:41

M16a91r75e12k 95H96r57u51b34y 6767572971498

Ekohumanisti se preci nenechaji rozptylovat nejakymi cisly - ale sem tam tam nejaka daji, protoze vypadaji seriozne;-)

0/0
12.8.2015 11:08

L95a33d35i54s77l56a59v 71H52a75š51k66a 4133556741230

Co se chystá a nemine nas to je každoroční stk u starších vozu. A to by bylo aby si každej nemusel koupit nějakou novou plinu.

Místo aby byli lide omezení počtem aut a resila se spotřeba tak se resi obsah valcu a starší vozy s minimálním najezdem km

+1/0
11.8.2015 21:39

E59v89z64e46n 11S37o77u31k54u24p 1427244666778

Dovezl jsem si auto z USA a nechtěli mi dát homologaci, protože nemá sklopná vnější zrcátka...

Elekroinstalace v pořádku dle EU a přitom ještě plní emisní normu EURO 7....:-/

+1/−1
11.8.2015 18:00

J58a60n 29D30l15o45u58h83ý 7604769840429

Je to chujovina, pak auto ktere v usa stoji nove 600000kc u nas i s homologaci vyjde na milion!

0/0
12.8.2015 7:42

J59a41k14u59b 29F55e89i48f77a11r 7439479586409

Statistika. Ukazuje jen to, že naše kupní síla je v porovnání s jinými zeměmi EU velmi nízká. Každý by si asi rád dopřál nové auto ne po 15 letech, ale dříve. Bohužel  českých daní se krmí darmožrouti, tuneláři a vykukové. Pak lidem nezbývá na nová auta a někteří jsou rádi že přežijí od výplaty k výplatě a nemusí krást.

+10/0
11.8.2015 17:46

S86l33a26v98o35m14í56r 19Š61t83ě88p53á94n 1548924542534

všechno to jsou jen tabulkové teorie a snaha co nejvíce lidem řídit životy. Ale skutečný krok k ochraně našeho zdraví jako například znevýhodnění rakoviňáků (rozuměj dieslů)  se nekoná

+7/0
11.8.2015 16:01

K15a62r50e60l 92J87o94a81c38h64i47m32s68t22á51l 8286702967106

Co letadla ? co lodě ? co střílení ze zbraní? výbuchy bomb? vlaky? to se neřeší ? tak ať neřešej ani auta

+5/−2
11.8.2015 15:52

E52v73z52e67n 43S33o37u56k49u67p 1707104936818

Pravda....  Lodě a lokomotivy na celém světě vyprodukují 1000x více škodlivých emisí než všechna auta na světě....

+3/0
11.8.2015 18:02

J55i49ř92í 14K35o34c82u65r15e46k 6195744805968

Nejhorší je pendolíno... jezdí rychle a tak srašně moc žere. 8-o

0/0
12.8.2015 13:23

D46a66v84i82d 13M74a82t56e15j20u 2764171350545

Moje Honda je sice "az" z roku 2001, ale take uz ho fyzicky nema, ale papirove samozrejme ano. Vlk se nazral a koza zustala cela :-)

+2/−1
11.8.2015 14:23

P71e54t80r 24M79i60c67h28a68l 2710304141942

Neber si to osobně, ale všechna auta, která mají vykuchané katalyzátory, DPF apod. by měla na místě přijít o techničák. Bohužel vím, že na STK pořád vládnou peníze a udělat jde všechno.

+4/0
11.8.2015 16:24

D27a48v69i12d 37M85a28t81e68j70u 2344431180985

Uprimne, kdyz kolem sebe vidim ty cousici diesely vseho druhu, tak nemam nejmensi problem s tim jezdit s "japoncem" bez katu. Ten ma navic najezd max 5 tis. km rocne, protoze je to a treti auto v rodine. Tak asi tak.

+3/−3
11.8.2015 16:32

J51a74r19o57s29l23a16v 58P79l91a46c30h98e81t66k15a 7266646446129

To je jako rict "proc bych neukradl medeny okap, kdyz jini kradou miliony".

+4/0
11.8.2015 18:13

D62a51v19i91d 37M46a32t26e84j36u 2984541180365

Srovnavat kradez a jizdu bez katu je opravdu velmi chytre, rekl bych dokonce velmi novatorske :-)

+1/−1
11.8.2015 19:04

J34a19r68o29s55l94a47v 96P35l63a53c57h92e80t61k68a 7876676376919

Nevim, co je na tom chytreho. Proste porusujete zakon(ktery ma chranit zdravi obcanu) a omlouvate si to tim, ze jini ho porusuji vic.

+2/−1
12.8.2015 10:40

P44e17t72r 56M16i20c30h78a21l 2560754611922

Však já se vyklechtaných dieselů (a ani těch novýých s vykuchaným DPF) nezastávám. Tady má platit "padni komu padni".

0/0
12.8.2015 8:36

M10i36c57h78a90l 55H74r81u17b55o70š 4940127822785

Nepozname sa a ani nie sme kamarati, ale az doteraz som Vase reakcie povazoval za hodnote a rozumne. Touto reakciou Ste ale aspon u mna stratil moralny profil. Uz sa len pochvalit, ze napriek plnemu zdraviu s oblubou parkujete na vozickarskych miestach a pre rodicov s detmi, aj ked dieta neveziete... Revolta jak hovado :-(

+2/0
12.8.2015 13:32

D67a90v55i46d 85M30a67t96e27j34u 2224811480415

Na mistech pro invalidy nikdy neparkuju a naopak to odsuzuju a fotky takovych "ridicu" rad zverejnuju. Ti totiz opravdu urcite skupine lidi komplikuji zivot. Ja opravdu nikoliv, resp. nikoliv meritelne.

0/0
12.8.2015 23:33

P85a14v84e41l 10S27t29a67v67j60a20n57í10k 6878415907481

Co to je za vergl? Mám o rok mladší, ale technickou a emisema jsem vždycky prošel bez problémů a úplatků. Natočenno musí mít přes 330 kkm.

Takový humusy na silnici fakt miluju.

0/−1
12.8.2015 22:32

D59a49v35i76d 37M76a17t69e47j62u 2504361200935

S2000, novy motor F20C s najezdem asi 15.000 km. Fakt vergl ;-)

0/0
12.8.2015 23:30

M38a49r68e34k 17H39r19u96b97y 6477662731368

Tahle auta maji zanedbatelne kilometrove vykony, ale to nebrani radnicim premyslet o zavadeni nizkoemisnich zon, ktere postihnout prave jenom tato auta. Vsichni ostatni si ale budou muset poridit zbytecnou nalepku :-/Rv

+10/0
11.8.2015 14:18

F78r27a68n57t48i26š45e79k 90P98o80l46í77v17k14a 8331205581308

Není zbytečná, tečou z ní peníze pro radnici

+2/0
11.8.2015 23:59

P15e20t82r 47S15t59e91j31s24k52a19l 3259788384396

A kolik jich je s vykuchanym DPF? Ne takove ty starsi ale ty nove standardne s filtrem z vyroby.

+7/0
11.8.2015 13:37

L49u94k21á83š 33V66a62ň55u21r13a 1875434173573

A v Česku je taky plno moderních aut s vytlučenými nebo nefunkčními katalyzátory a plno kamiónů bez filtrů pevných částic a po mořích jezdí plno lodí na mazut atd. A hlavně, celej rozvojovej svět je plnej aut bez katalyzátorů. tohle je jen masáž na koupi nového, méně spolehlivého, ale zato na údržbu náročnějšího vozu.

+17/0
11.8.2015 13:19

J72a29k89u42b 43T62u76l57i22s 2580731117218

Možná by měla padnout otázka, kolik kilometrů tyto auta ročně najezdí. Osobně si myslím, že většina z těch aut patří lidem, kteří si jednou týdně sjedou nakoupit a jednou týdně zajedou k doktorovi. Tím to ovzduší moc nezhorší ...

+8/0
11.8.2015 12:57
Foto

P84a87v69e84l 38P36o62d38e74š92v70a 5629197309

No a co? Mám raději vůni motoru z dvoutaktu než kyselý smrad oxidů dusíku z auta EURO 4.

+12/−1
11.8.2015 12:52

P85e26t83r 59M48i87c42h80a44l 2610524591472

Vůni z dvoutaktu? Fuj, to byl vždycky strašný zápach, když ještě jezdily houfně Trabanty a Wartburgy.

+1/−2
11.8.2015 16:25

V95i15k42t43o35r 20W17o87l54f 8102278103736

Když teď něco takovýho potkám na silnici, otevírám okýnka, abych cítil tu vůni. Takže souhlas s panem Podešvou.

+5/0
11.8.2015 22:26

J32a28n 45F65r60o67l49í91k 6236480905714

Pamatuji doby, kdy na VC Brno jezdily motorky s ricinem. To byla krásná vůně.

0/0
12.8.2015 7:52

M57i26c60h46a10l 36H13o93r74á19k 6784369964646

Auta bez katalyzátoru by mělo být možné "dojezdit" ale neměl by být možný převod ...

0/−14
11.8.2015 11:41

J30i74ř94í 75E18r94b14e48n 1693424176217

To jako že by si už nikdo nikdy nemohl od nikoho koupit třeba Škodu 110 R, Tatru 603 či Pragu Alfa?

+5/0
11.8.2015 12:10

M42i16c92h86a38l 64F49r30ý85d28a 1452409373482

Mohl, ale nemohl by ji nově zaregistrovat. Buď rozebrat na díly nebo z toho udělat ofiko veterána.

0/−9
11.8.2015 12:13

S98e46i28d34l 70P56e81t40r 1521371915734

Á, pán je znalec z oboru  ... :-)

Valná většina youngtimerů opravdových "veterány" jsou z toho prostého důvodu, že nikomu se většinou nechce zbytečně platit na auto se kterým najede 0-2 tis km za rok plné povinné ručení a tak auto má veteránskou testaci (kvůli 1/12 PR) ale jelikož zde bylo oficiálně  kdysi schváleno k provozu zůstává na bílých značkách. Dávat takové auto na zelená "véčka" postrádá jakýkoli smysl.

Doporučuji si zajít na jakékoli "veteránské rójení" co jich je přes sezonu každý víkend několik a pak mudrovat ...

+5/0
11.8.2015 12:35

M95i95c49h30a56l 96F40r93ý95d81a 1412129853492

Pánovi jaksi unikl obsah původního sdělení. Někdy je mi těch rádobymudrců líto... ;-D

0/−2
11.8.2015 12:55

D67u98š80a54n 18P56e72š64e76k 3105879424690

Máte vůbec představu, co to je za pakárnu dostat u nás auto na V?

U auta na bílých značkách je to prakticky nemožné.

+3/0
11.8.2015 15:03

M92i17c45h46a14l 96F22r21ý37d22a 1322489893172

Mám

0/−2
11.8.2015 15:07

R91a82d68i52m 31S52v38o53b94o90d83a 9373209286872

denne me predjizdeji ne tak stare (5-10let) stare vozy, z kterych se vali tak neskutecne cernej kour, ze neni videt ani na RZ.

takze tech 40% znecisteni je hodne zjednodusena statistika.

+15/0
11.8.2015 11:14

P49a76v65e78l 96M51a60t36a87s 1331665490447

Obvykle "vykuchaný" filtr pevných částic nebo závada turba. Pokud není emisní a technická kontrola "zaplacená", nemá takové auto šanci projít.

+3/0
11.8.2015 11:33
Foto

I70v86o 69P26e94t34e33r73k68a 4176155737279

jj, měl jsem jednou poškozený chladič turba a v jistých otáčkách to neskutečně kouřilo.

+1/0
11.8.2015 12:28

L64u16k91á19š 16V37a82ň26u92r43a 1985234503223

Nebo špatně čipnuté TDI. O kamiónech ani nemluvě.

+4/0
11.8.2015 13:21

P84a27v90e94l 63S15t86a55v55j23a50n50í12k 6918245527901

Zrovna dneska jsem dvě takový čuňata musel předjet i za cenu porušení zákona. Jezdit furt na vnitřní okruh větrání taky není řešení.

Když už švestky buzerujou s lékárničkama, tak by mohli mrknout nenápadně pod auto a rovnou to lifrovat na ekologickou likvidaci.

0/0
12.8.2015 22:38

P20e88t45r 86S19u27c68h59ý 1568359634596

Vysvětlí mi někdo, k čemu je ten katalyzátor? Aby to k něčemu bylo, tak by se to muselo vytřepávat nebo nějak z tama to svinstvo dostat. Místo toho se dělá tzv. regenerace, během které to co se tam nashromáždí zase vyfouknete ven a výsledek je stejný.

0/−6
11.8.2015 10:40

D85a10v12i89d 33Z59a28h94r29a55d35n75í10č11e15k 3627597236421

https://cs.wikipedia.org/wiki/Katalyz%C3%A1tor

+5/0
11.8.2015 10:48

P74a90v51e83l 69M58a12t95a80s 1141845460457

Motáte hrušky a jablka, tedy katalyzátor (benzin, popř. i nafta) a filtr pevných částic (nafta). To, o čem mluvíte, je právě filtr a ne katalyzátor!

+9/0
11.8.2015 11:35

J36a98k29u58b 90V64a11l89e34š 8280406907933

Ano, hezké, kdo naposledy viděl nějaké takové vozidlo?

+1/−3
11.8.2015 10:29
Foto

M26a40t83ě50j 67Č57e50r72n14ý 9455532340207

Stačí projet kdejakou vesnicí a dají se počítat na desítky.

+3/−1
11.8.2015 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.