Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku je kolem 700 000 aut bez katalyzátoru

V Česku jezdí stále téměř osobních 700 000 aut bez katalyzátoru, jsou to tedy vozy vyrobené přibližně do roku 1993. Z tohoto počtu je 365 000 vozů starších 30 let. Počet vyřazovaných vozů, které neplní ani emisní normu Euro I, se přitom v posledních dvou letech zpomalil téměř na polovinu. Vyplývá to z dnešní analýzy TÜV SÜD Czech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a49n 56M13a35l76ý 1795509724458

Když ten katalyzátor budu vozit alespoň v kufru, stačí to?

0/0
15.8.2015 18:53
Foto

P56e81t59r 68M59o41o89s 6282435467

A jéje...to vypadá jako dělostřelecká příprava k honu na veteránisty - neboť ti jsou v drtivé většině majiteli vozů, o nichž je v článku zmínka.

Musím ještě rychle navštívit pár veteránských srazů, než je vláda Sobofertu v rámci páchání dobra zakáže.Rv:-/[>-]

0/0
13.8.2015 21:21

J35a19n 74F62r50o34l47í78k 6316310135174

Je zde hodně starých aut, které sloužií jen pro dovoz sena z pole nebo chrastí z lesa. Také veteráni, kteří jezdí jen na srazy a podobné akce. No a pak fajnšmekři se staršími amerikami. Kdo zaplatil 10 litrů ekodaně nebude svého miláška dávat do šrotu jen aby splnil směrnice strany a vlády.

0/0
12.8.2015 7:49

J13a49n 72D62l81o29u36h31ý 7864559560649

To je zase blbost! Jak muze auto co najede 4% delat znecisteni 40%?! Vetsina tech aut jsou stejne young timery na klasickem technicaku a takova auta se drzi kvuli budouci vyssi cene a ne kvuli tomu, ze s tim nekdo bude bafat po meste.

+2/0
12.8.2015 7:41

M31a35r92e18k 27H39r84u61b12y 6267932671748

Ekohumanisti se preci nenechaji rozptylovat nejakymi cisly - ale sem tam tam nejaka daji, protoze vypadaji seriozne;-)

0/0
12.8.2015 11:08

L92a62d11i38s10l29a50v 41H49a78š20k95a 4963596701900

Co se chystá a nemine nas to je každoroční stk u starších vozu. A to by bylo aby si každej nemusel koupit nějakou novou plinu.

Místo aby byli lide omezení počtem aut a resila se spotřeba tak se resi obsah valcu a starší vozy s minimálním najezdem km

+1/0
11.8.2015 21:39

E21v58z78e61n 20S41o25u40k38u61p 1907454516148

Dovezl jsem si auto z USA a nechtěli mi dát homologaci, protože nemá sklopná vnější zrcátka...

Elekroinstalace v pořádku dle EU a přitom ještě plní emisní normu EURO 7....:-/

+1/−1
11.8.2015 18:00

J85a55n 14D87l87o65u35h91ý 7854359160339

Je to chujovina, pak auto ktere v usa stoji nove 600000kc u nas i s homologaci vyjde na milion!

0/0
12.8.2015 7:42

J80a55k82u21b 30F79e24i70f90a67r 7249159636619

Statistika. Ukazuje jen to, že naše kupní síla je v porovnání s jinými zeměmi EU velmi nízká. Každý by si asi rád dopřál nové auto ne po 15 letech, ale dříve. Bohužel  českých daní se krmí darmožrouti, tuneláři a vykukové. Pak lidem nezbývá na nová auta a někteří jsou rádi že přežijí od výplaty k výplatě a nemusí krást.

+10/0
11.8.2015 17:46

S47l69a10v48o38m14í89r 44Š91t63ě90p19á71n 1148644282714

všechno to jsou jen tabulkové teorie a snaha co nejvíce lidem řídit životy. Ale skutečný krok k ochraně našeho zdraví jako například znevýhodnění rakoviňáků (rozuměj dieslů)  se nekoná

+7/0
11.8.2015 16:01

K53a55r85e59l 68J56o27a41c21h31i80m23s28t41á98l 8336362287646

Co letadla ? co lodě ? co střílení ze zbraní? výbuchy bomb? vlaky? to se neřeší ? tak ať neřešej ani auta

+5/−2
11.8.2015 15:52

E91v47z96e11n 43S45o63u29k29u20p 1187204156718

Pravda....  Lodě a lokomotivy na celém světě vyprodukují 1000x více škodlivých emisí než všechna auta na světě....

+3/0
11.8.2015 18:02

J94i70ř59í 77K11o78c22u81r16e27k 6825184315728

Nejhorší je pendolíno... jezdí rychle a tak srašně moc žere. 8-o

0/0
12.8.2015 13:23

D31a91v84i44d 84M98a35t34e55j54u 2524241140375

Moje Honda je sice "az" z roku 2001, ale take uz ho fyzicky nema, ale papirove samozrejme ano. Vlk se nazral a koza zustala cela :-)

+2/−1
11.8.2015 14:23

P96e30t12r 20M75i50c33h70a49l 2550354481522

Neber si to osobně, ale všechna auta, která mají vykuchané katalyzátory, DPF apod. by měla na místě přijít o techničák. Bohužel vím, že na STK pořád vládnou peníze a udělat jde všechno.

+4/0
11.8.2015 16:24

D20a40v79i27d 34M24a90t96e36j34u 2724341150455

Uprimne, kdyz kolem sebe vidim ty cousici diesely vseho druhu, tak nemam nejmensi problem s tim jezdit s "japoncem" bez katu. Ten ma navic najezd max 5 tis. km rocne, protoze je to a treti auto v rodine. Tak asi tak.

+3/−3
11.8.2015 16:32

J69a24r14o34s86l73a84v 83P84l24a71c42h79e48t60k52a 7396196466569

To je jako rict "proc bych neukradl medeny okap, kdyz jini kradou miliony".

+4/0
11.8.2015 18:13

D25a92v75i36d 28M98a23t40e70j94u 2394851690145

Srovnavat kradez a jizdu bez katu je opravdu velmi chytre, rekl bych dokonce velmi novatorske :-)

+1/−1
11.8.2015 19:04

J62a56r44o30s47l73a66v 35P54l64a55c90h44e51t45k83a 7946626876579

Nevim, co je na tom chytreho. Proste porusujete zakon(ktery ma chranit zdravi obcanu) a omlouvate si to tim, ze jini ho porusuji vic.

+2/−1
12.8.2015 10:40

P30e76t47r 77M16i86c60h53a23l 2890844851712

Však já se vyklechtaných dieselů (a ani těch novýých s vykuchaným DPF) nezastávám. Tady má platit "padni komu padni".

0/0
12.8.2015 8:36

M74i85c14h18a18l 70H71r88u88b47o21š 4800367642715

Nepozname sa a ani nie sme kamarati, ale az doteraz som Vase reakcie povazoval za hodnote a rozumne. Touto reakciou Ste ale aspon u mna stratil moralny profil. Uz sa len pochvalit, ze napriek plnemu zdraviu s oblubou parkujete na vozickarskych miestach a pre rodicov s detmi, aj ked dieta neveziete... Revolta jak hovado :-(

+2/0
12.8.2015 13:32

D85a10v75i96d 22M83a85t18e65j24u 2604231230225

Na mistech pro invalidy nikdy neparkuju a naopak to odsuzuju a fotky takovych "ridicu" rad zverejnuju. Ti totiz opravdu urcite skupine lidi komplikuji zivot. Ja opravdu nikoliv, resp. nikoliv meritelne.

0/0
12.8.2015 23:33

P64a79v68e28l 68S65t41a75v85j90a26n67í40k 6398365967781

Co to je za vergl? Mám o rok mladší, ale technickou a emisema jsem vždycky prošel bez problémů a úplatků. Natočenno musí mít přes 330 kkm.

Takový humusy na silnici fakt miluju.

0/−1
12.8.2015 22:32

D32a88v58i36d 88M18a88t59e90j10u 2944511930205

S2000, novy motor F20C s najezdem asi 15.000 km. Fakt vergl ;-)

0/0
12.8.2015 23:30

M58a75r76e81k 40H21r17u95b16y 6627202241838

Tahle auta maji zanedbatelne kilometrove vykony, ale to nebrani radnicim premyslet o zavadeni nizkoemisnich zon, ktere postihnout prave jenom tato auta. Vsichni ostatni si ale budou muset poridit zbytecnou nalepku :-/Rv

+10/0
11.8.2015 14:18

F80r53a52n55t80i68š45e37k 33P63o84l75í70v79k68a 8771645451338

Není zbytečná, tečou z ní peníze pro radnici

+2/0
11.8.2015 23:59

P90e79t67r 91S63t56e94j84s71k36a82l 3949268744336

A kolik jich je s vykuchanym DPF? Ne takove ty starsi ale ty nove standardne s filtrem z vyroby.

+7/0
11.8.2015 13:37

L18u16k47á53š 24V81a58ň82u34r21a 1905164683413

A v Česku je taky plno moderních aut s vytlučenými nebo nefunkčními katalyzátory a plno kamiónů bez filtrů pevných částic a po mořích jezdí plno lodí na mazut atd. A hlavně, celej rozvojovej svět je plnej aut bez katalyzátorů. tohle je jen masáž na koupi nového, méně spolehlivého, ale zato na údržbu náročnějšího vozu.

+17/0
11.8.2015 13:19

J48a27k50u27b 85T32u13l22i61s 2870981857838

Možná by měla padnout otázka, kolik kilometrů tyto auta ročně najezdí. Osobně si myslím, že většina z těch aut patří lidem, kteří si jednou týdně sjedou nakoupit a jednou týdně zajedou k doktorovi. Tím to ovzduší moc nezhorší ...

+8/0
11.8.2015 12:57
Foto

P72a11v50e68l 68P10o46d71e61š39v21a 5319517429

No a co? Mám raději vůni motoru z dvoutaktu než kyselý smrad oxidů dusíku z auta EURO 4.

+12/−1
11.8.2015 12:52

P96e43t79r 72M49i35c52h32a18l 2420764391512

Vůni z dvoutaktu? Fuj, to byl vždycky strašný zápach, když ještě jezdily houfně Trabanty a Wartburgy.

+1/−2
11.8.2015 16:25

V30i94k54t59o53r 38W97o84l80f 8822528323156

Když teď něco takovýho potkám na silnici, otevírám okýnka, abych cítil tu vůni. Takže souhlas s panem Podešvou.

+5/0
11.8.2015 22:26

J32a69n 85F87r38o95l44í88k 6156780805254

Pamatuji doby, kdy na VC Brno jezdily motorky s ricinem. To byla krásná vůně.

0/0
12.8.2015 7:52

M58i59c40h50a92l 18H90o39r58á26k 6754179794666

Auta bez katalyzátoru by mělo být možné "dojezdit" ale neměl by být možný převod ...

0/−14
11.8.2015 11:41

J91i53ř57í 26E59r37b49e43n 1133824456297

To jako že by si už nikdo nikdy nemohl od nikoho koupit třeba Škodu 110 R, Tatru 603 či Pragu Alfa?

+5/0
11.8.2015 12:10

M13i80c93h62a24l 26F73r43ý93d78a 1662439873742

Mohl, ale nemohl by ji nově zaregistrovat. Buď rozebrat na díly nebo z toho udělat ofiko veterána.

0/−9
11.8.2015 12:13

S61e92i56d15l 92P78e18t70r 1131901405884

Á, pán je znalec z oboru  ... :-)

Valná většina youngtimerů opravdových "veterány" jsou z toho prostého důvodu, že nikomu se většinou nechce zbytečně platit na auto se kterým najede 0-2 tis km za rok plné povinné ručení a tak auto má veteránskou testaci (kvůli 1/12 PR) ale jelikož zde bylo oficiálně  kdysi schváleno k provozu zůstává na bílých značkách. Dávat takové auto na zelená "véčka" postrádá jakýkoli smysl.

Doporučuji si zajít na jakékoli "veteránské rójení" co jich je přes sezonu každý víkend několik a pak mudrovat ...

+5/0
11.8.2015 12:35

M29i52c74h24a55l 57F14r72ý14d19a 1442949123592

Pánovi jaksi unikl obsah původního sdělení. Někdy je mi těch rádobymudrců líto... ;-D

0/−2
11.8.2015 12:55

D42u45š72a23n 85P23e38š83e75k 3565869974880

Máte vůbec představu, co to je za pakárnu dostat u nás auto na V?

U auta na bílých značkách je to prakticky nemožné.

+3/0
11.8.2015 15:03

M65i21c41h76a13l 31F35r95ý30d67a 1782329183382

Mám

0/−2
11.8.2015 15:07

R24a69d51i57m 61S13v43o45b71o97d88a 9143269596452

denne me predjizdeji ne tak stare (5-10let) stare vozy, z kterych se vali tak neskutecne cernej kour, ze neni videt ani na RZ.

takze tech 40% znecisteni je hodne zjednodusena statistika.

+15/0
11.8.2015 11:14

P76a28v37e56l 68M47a60t72a42s 1401735750627

Obvykle "vykuchaný" filtr pevných částic nebo závada turba. Pokud není emisní a technická kontrola "zaplacená", nemá takové auto šanci projít.

+3/0
11.8.2015 11:33
Foto

I22v77o 92P90e77t84e23r23k34a 4976355947549

jj, měl jsem jednou poškozený chladič turba a v jistých otáčkách to neskutečně kouřilo.

+1/0
11.8.2015 12:28

L30u49k42á86š 98V14a74ň60u53r49a 1515754493893

Nebo špatně čipnuté TDI. O kamiónech ani nemluvě.

+4/0
11.8.2015 13:21

P62a96v19e27l 86S36t79a33v93j15a97n35í41k 6468315527291

Zrovna dneska jsem dvě takový čuňata musel předjet i za cenu porušení zákona. Jezdit furt na vnitřní okruh větrání taky není řešení.

Když už švestky buzerujou s lékárničkama, tak by mohli mrknout nenápadně pod auto a rovnou to lifrovat na ekologickou likvidaci.

0/0
12.8.2015 22:38

P12e61t23r 27S21u40c54h41ý 1688119124686

Vysvětlí mi někdo, k čemu je ten katalyzátor? Aby to k něčemu bylo, tak by se to muselo vytřepávat nebo nějak z tama to svinstvo dostat. Místo toho se dělá tzv. regenerace, během které to co se tam nashromáždí zase vyfouknete ven a výsledek je stejný.

0/−6
11.8.2015 10:40

D37a51v25i38d 93Z59a25h24r80a47d67n73í95č54e36k 3887727716381

https://cs.wikipedia.org/wiki/Katalyz%C3%A1tor

+5/0
11.8.2015 10:48

P39a10v30e48l 23M35a72t51a66s 1631855280347

Motáte hrušky a jablka, tedy katalyzátor (benzin, popř. i nafta) a filtr pevných částic (nafta). To, o čem mluvíte, je právě filtr a ne katalyzátor!

+9/0
11.8.2015 11:35

J77a64k66u63b 82V96a47l85e15š 8370476647933

Ano, hezké, kdo naposledy viděl nějaké takové vozidlo?

+1/−3
11.8.2015 10:29
Foto

M48a31t65ě13j 65Č67e96r71n71ý 9675162120117

Stačí projet kdejakou vesnicí a dají se počítat na desítky.

+3/−1
11.8.2015 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.