Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvýkonnější spalovací motory světa. Lodní rekordman má 107 390 koní

Pístové spalovací motory jsou nejoblíbenější pohonnou jednotkou automobilů všech druhů a dlouho to tak ještě zůstane. Ale nepatří jen do aut a jejich další aplikace jsou mnohdy opravdu fascinující. Na první pohled často humpolácká technika překvapí gigantickými výkony, rozměry a dalšími parametry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i89c91h47a72l 76H72o39r47s67k26y 2402906986520

:-PProč americkýcký motorista s Hondou ?  Protože je to ten stejnej typ klienta  jako u nás fábiák a možná oktávkák;-)

0/0
22.8.2015 17:43

E10r58i89k 18K37o72m76a66n65e36c 8629643889735

Corvair B-36 Peacemaker... snad CoNvair...

0/0
22.8.2015 16:00

J59i61ř88í 72K72o31c78u35r83e52k 6275704315958

Ve výčtu chybí ještě stacionární motor, tzv. stabilák:

https://www.youtube.com/watch?v=pwvS8_H5rKs

0/0
21.8.2015 19:36

K69a59r47e71l 50P41e73c43k42a 7566350895974

Proč americký motorista? Proč do Hondy?

0/−1
21.8.2015 18:04

J32i36ř20í 19K21o83c65u86r15e37k 6675284775738

Asi inspirace z odkazovaného článku... A není to jedno? Žádný z těch motorů si do český řidič své Octavie nedá. A to ani do kufru, ikdyby měl kombíka.

+3/0
21.8.2015 20:03

J74i73ř47í 89S65c50h79w95a15c88h 8908244568986

protože kdyby to bylo do Fabie nebo Octy, tak by tu škoda-haters protestovali proti neoznačené reklamě....;-)

0/0
21.8.2015 20:53

M26i29r42o46s81l32a55v 97S72t42i16s86k65a19l 3647326797530

Největší motor v automobilu byl ve Fiatu S76 a byl to řadový čtyřválec OHC o objemu 28,5litruR^

0/0
21.8.2015 12:03

J72i67ř98í 68S93c65h68w48a27c35h 8318314288966

pokud vezmeme v úvahu i takovéto "speciály" na překonávání rekordů, tak z roku 1933 by se našel CAMPBELL RR BLUEBIRD s leteckým motorem RR V12 36,6 litru. 

THUNDERBOLT měl tyto motory dokonce dva, takže celkem 73,2 litru....

0/0
21.8.2015 15:36

J36a65n 70D84l93o30u45h54ý 7274759110149

Chtelo by to najit jeste nejvetsi standartni motor pod kapotou osobaku. Ja videl zatim nejvetsi v Chevrolet Malibu cca r.v. 1975 motor 9.8litru

0/0
21.8.2015 9:25

J83i78ř84í 70S41c81h19w47a51c88h 8108564348756

před válkou se do "osobáků" dávali i větší motory. V nějakých Bugatti byly třeba třináctilitrové řadové osmiválce. 

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/0
21.8.2015 9:46

R76o43m15a29n 76Š51v24i18d59r10o47ň 6785375588178

http://auto.idnes.cz/fiat-s76-cl3-/auto_ojetiny.aspx?c=A150624_145713_auto_ojetiny_fdv

0/0
21.8.2015 10:14

J27i50ř33í 66S89c80h89w63a55c93h 8488214808546

toto asi nebyl "osobní" automobill ;-)

0/0
21.8.2015 10:49

Z47d64e23n59ě27k 53D12u49f97e97k 2594884748

Zajímavý článek o motorových gigantech

+8/0
21.8.2015 8:38

J29i83n33d62r53i60c39h 33K48u76c89e44r94a 7868785581355

Zajimave je take to,ze pouhe 3 lodni agregaty od finskeho vyrobce vyprodukuji vic oxidu siry a dalsich emisi nez vsechny automobily sveta vybavene katalyzatory. Aby znrcisteni nebylo tak katastrofalni maji povinnost v offshore zonach pouzivat naftu misto mazutu.

+11/−1
21.8.2015 9:04

J37i39ř43í 62S22c44h34w28a19c15h 8158774518346

kolik oxidů síry z takové lodi někde v oceánu dorazí k pevnině aniž by neprošlo cca 1-5 přeháňkami, tedy nebylo v podstatě zlikvidováno?

0/−1
21.8.2015 9:53

J17a10k15u70b 79V32a41l94e60š 8500306987873

No, a myslíte že z toho oceánu se to zase do vzduchu nedostane, a navíc z ryb do nás?

0/−1
21.8.2015 12:27

J33a25k32u65b 33N89o72v69o29t55n21ý 1164488970435

Víte, kolik máte v moři všech možných síranů?

+2/0
21.8.2015 12:36

O43n55d33ř55e95j 51N81o44v88á26k 9987364939429

Jistě, ty lodě nikdy nepřiplouvají do přístavů, nenabírají naftu, zboží ...

0/0
21.8.2015 20:44

J78i91ř41í 23S56c10h13w86a48c81h 8878784648876

ale v přístavech nespalují mazut ale naftu.....jak je to již uvedeno v příspěvku výše....

0/0
23.8.2015 13:17

J53o92s63e40f 33V96a60l15a 9270743123453

ono mazut a nafta jsou na spalovani trosku neco jineho, navic lodni motory byvaji dimenzovany pro rotaci klikove hridele v obou smerech ( pokud neslouzi jenom jako agregat pro vyrobu elektricke energie - lode s nastavitelnymi gondolami pro elektromotory) Pokud musi byt schopen "zaradit zpatecku", pak nejde o klasicky vznetovy motor ale o vznetovy dvoutakt s promenlivym nastvenim soupatkoveho rozvodu

+2/0
21.8.2015 11:20

D51a80v43i49d 33L62a78n37g49e63r 9780910914961

Je to sice pravda, ale i tak doprava loděmi s těmito motory v poměru na tunu přepraveného zboží je zelenější než to tahat kamionem, vlakem nebo nedej bože letadlem. A to nemluvím o ekonomické stránce, v tom se tomu vyrovná snad jen vyrábět na místě spotřeby. Takoví číňani navíc naloží na loď součástky a dělníky a montují po cestě - neskutečná úspora.

0/0
21.8.2015 13:36

J40i56ř16í 50K67o27c86u92r89e94k 6615684135958

Když vezmeme třídu Maersk TrippeE tak spotřebuje až 21,200 galonů paliva za den při maximální rychlosti 25 uzlů. To jsou jednotky ...

80250 litrů za 24 hodin. 3344 litrů za hodinu při rychlosti 46 km/h. Takže 7270 litrů na 100 kilometrů. 8-o Šílenost, "vaše Fabie" jezdí za 1000x míň.

Uveze "vaše Fabie" 18350 kontejnerů? Ikdyby uvezla jeden se spotřebou 7,27 litru na 100 km, tak to udělá 133.000 litrů na sto. :-P Ups!

Takže je ještě třeba tu spotřebu vydělit přepraveným množstvím. 18350 jsou TEU, což znamená 20 stop (asi 6 metrů) dlouhý kontejner a na tirák se takové vejdou dva. Ale nejezdí vždy plná, takže ekvivalent 8500 tiráků?

Jsme na spotřebě 0,86 litru na sto. TO jde, ne? :-)

Jenže spotřebu jsem vzal při maximální rychlosti. Pojede-li ekonomickou rychlostí 20 uzlů, tak spotřeba klesne o 37 % na 0,32 litru na 100 km na každý kontejner. To je **** efektivní. ;-)

+9/0
21.8.2015 19:57

J81i73ř74í 66K21o21c58u31r53e98k 6575344105368

A může za to motor nebo palivo? Že by v palivu síra nebyla a motor tak síru pro oxidaci vyráběl termojadernou fůzí?

Jo a tenhle blábol se tu objevuje pravidelně. Je zajímavé, že v mnoha různých obměnách. Jiní uvádějí 10 největších lodí jako všechny automobily světa. Můžete mi tedy vysvětlit, jak TŘI motory pohánějí deset lodí?.

+1/0
21.8.2015 19:32

O48n89d23ř70e47j 35N66o13v97á75k 9177844579579

Není to blábol. Bylo to zjištěno a ověřeno, že 10 největších zaoceánských lodí vyprodukuje stejně emisí, jako autodoprava na celém světě.

0/0
21.8.2015 20:42

J90i47ř86í 64S59c81h54w75a87c22h 8808804488186

chacha, bylo ZJIŠTĚNO a OVĚŘENO(!) ......

tak to se mi připomnělo, jak Cimrmanologové určili dobu Cimrmanova příchodu do Liptákova měřením rozpadu radioaktivního uhlíku v organické nečistotě na podrážkách Cimrmanových bot. Touto komplikovanou a velice nákladnou metodou zjistili, že pokud tedy Cimrman v těchto botách do Liptákova přišel, že se tak stalo na podzim roku 1906 plus mínus 200 let....;-)

+5/0
21.8.2015 21:40

M13i17r92e42k 26B59u54c98h80t89í30k 7769384774749

Hezké počtení. Díky.

+4/0
21.8.2015 8:22

D97e59n35i62s 10W40i15t21z92k74u 3273811719117

sem čekal, že se aspoň dozvím v kolika tisících otáček dosahují ty motory maximální výkon. to bych chtěl asi moc

+2/−3
21.8.2015 5:12

D11e89n66i86s 58W10i90t82z73k67u 3963131909657

frýda to můžeš mínusovat jak chceš, ale jenom to ukazuje tvojí inteligenci. maximální výkon bez udaných otáček je mi k ničemu, protože si nedokážu představit jaký to má chod

+1/0
21.8.2015 9:59

D95a44n82i52e76l 10S89t61r54a27k47a 8769965941101

UTFG

0/0
21.8.2015 10:33

D98e77n81i96s 79W10i62t88z79k77u 3833241849677

to bych ten článek vůbec nemusel číst, když bych si to měl sám hledat.

+1/0
21.8.2015 10:51

P64e96t49r 49D24l57o91u73h14ý 3715211482448

Ještě by to chtělo přepočet na Fábie :-) Sorry, musel jsem si rejpnout.

+12/0
21.8.2015 0:51

D49a49n81i12e94l 82S16t68r29a30k92a 8849955811921

Fábii si neumim představit - co fotbalová hřiště?

0/0
21.8.2015 10:34

P72e98t25r 74S76u86c61h49ý 1368579804516

Mě to dole hned po článkem jak jsou ty podobné zprávy nabídlo jednu, kde hned v názvu byl přepočet na 330 fabií ;-D;-D

+2/0
21.8.2015 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.