- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč americkýcký motorista s Hondou ? Protože je to ten stejnej typ klienta jako u nás fábiák a možná oktávkák
Corvair B-36 Peacemaker... snad CoNvair...
Ve výčtu chybí ještě stacionární motor, tzv. stabilák:
Proč americký motorista? Proč do Hondy?
Asi inspirace z odkazovaného článku... A není to jedno? Žádný z těch motorů si do český řidič své Octavie nedá. A to ani do kufru, ikdyby měl kombíka.
Největší motor v automobilu byl ve Fiatu S76 a byl to řadový čtyřválec OHC o objemu 28,5litru
pokud vezmeme v úvahu i takovéto "speciály" na překonávání rekordů, tak z roku 1933 by se našel CAMPBELL RR BLUEBIRD s leteckým motorem RR V12 36,6 litru.
THUNDERBOLT měl tyto motory dokonce dva, takže celkem 73,2 litru....
Chtelo by to najit jeste nejvetsi standartni motor pod kapotou osobaku. Ja videl zatim nejvetsi v Chevrolet Malibu cca r.v. 1975 motor 9.8litru
před válkou se do "osobáků" dávali i větší motory. V nějakých Bugatti byly třeba třináctilitrové řadové osmiválce.
Zajímavý článek o motorových gigantech
Zajimave je take to,ze pouhe 3 lodni agregaty od finskeho vyrobce vyprodukuji vic oxidu siry a dalsich emisi nez vsechny automobily sveta vybavene katalyzatory. Aby znrcisteni nebylo tak katastrofalni maji povinnost v offshore zonach pouzivat naftu misto mazutu.
sem čekal, že se aspoň dozvím v kolika tisících otáček dosahují ty motory maximální výkon. to bych chtěl asi moc
frýda to můžeš mínusovat jak chceš, ale jenom to ukazuje tvojí inteligenci. maximální výkon bez udaných otáček je mi k ničemu, protože si nedokážu představit jaký to má chod
Ještě by to chtělo přepočet na Fábie Sorry, musel jsem si rejpnout.
Fábii si neumim představit - co fotbalová hřiště?