Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení s tichým silákem: elektrický skútr BMW C-Evolution

I když se s tímhle skútrem asi nikdy nevydáte na dlouhé meziměstské cesty, jízda na něm je zážitek, který příznivci benzinových motorů nikdy nepoznají. Rozumnou jízdou si můžete poměrně dlouho užívat parádní výkon ve všech otáčkách a pro pořádné městské floutky je připravené i pohodlné couvání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K66a66r47e34l 75R19e20i97c62h36e45r41t 2182231377359

Zdravím.Zrovna toto téma je mi blízké a patřím mezi nadšence podobných technologií. Jenjsem tedy také v údivu nad výpočty a reakce lidí, kteří nejspíš nemajížádnou vlastní zkušenost s elektromobilitou. Také nevím jestli si C-Evolutionpořídí pan Bursík, ale z obecně negativních reakcí se domnívám, žejsem možná v ČR jediným vlastníkem tohoto jinak úžasného stroje.

Zmé strany bych asi mohl osvětlit jak je to se spotřebou kW a reálným dojezdem,který se pohybuje ve městě často spíše v intencích 100-120km. Vysvětlení mámtaké pro to, jak je možné si užívat výkonu a zároveň jezdit rozumně. Celýzakopaný pes je v omezovači rychlosti. Skútr dosáhne na špičkový výkon jen přirazantním rozjezdu, což trvá jen chviličku cca 6-7 sec, kdy dosáhne svémaximální rychlosti a dalšího extrémního výkonu již není třeba a odběr se taksníží v závislosti na podmínkách aktuální jízdy (váha, rovinka, kopec,protivítr atp). Příkon spadne při rychlostech kolem 100kmh na 6-12kw. Toneuvěřitelné je právě ten mohutný a přitom neskutečně tichý zátah, který se dá jenvelmi obtížně přirovnat k čemukoli poháněnému fosilními palivy. Reálnýpřepočet spotřeby by odpovídal cca 0,8 litru benzínu na 100km, přičemž mépropočty počítají s hodnotami 33Kč benzín a 3,5Kč kW, pravdou je, že si navíctrochu dopomáhám solárními panely, které pokrývají část dobíjené energie. Co se týkášíře, ta je opravdu trochu větší v porovnání s malými skútry, ale rozhodně se nechovájako automobil a lze jím velmi elegantně kličkovat. Ačkoli je váha 265kg nemalá,na silnici se nechá tento model opravdu velmi slušně vést. Váha ostatněodpovídá obdobnému avšak benzínovému stroji ze stejné „stáje“ C650GT a hodně podobnáje také cena. Někomu se to může zdát opravdu nesmyslná cena, ale je to stejné jakou automobilů, někdo jezdí v Dachii a jiný dá z jakéhokoli důvodu přednostnapř. BMW.

0/0
26.8.2015 0:32

M86i11c35h31a38l 38P61a17v44l50á13t 9243593284689

Je dobre videt, ze si produkt nasel aspon jednoho spokojeneho uzivatele!

A je smutne videt, ze je to zatim skutecne jen vec pro nadsence.

0/0
26.8.2015 11:09

M12i61c43h92a70e21l 35R58a23d84a 4290187338266

Z udivunad tim, ze se tento motocykl sestavuje jako stavebnice usuzuji, ze autor nikdy nebyl v žádné současné továrně. Tento postup je všude stejný s tím rozdílem, že se pohybuje výrobek na páse. Výroba televizorů, aut, chladniček, počítačů, vše je podobné, liší se jen díly, rychlost posunu pásu a počet pracovníků.

+1/0
25.8.2015 16:30

O46n93d13ř76e21j 34R89ů11ž55i13č37k14a 3391897342155

Je to sice pěkné, ale to je asi jediné pozitivum...

0/0
25.8.2015 16:04

A95u47g43u67s43t 78F74o29r65m23á60n51e21k 6465189290376

Jaký řidičák je nutné mít, když to nemá motor s patřičnými kubíky ?

0/0
25.8.2015 12:14

Z90d96e56n10ě46k 48H92i77n10k 8169397641661

Je to uvedené v tech. parametrech na konci článku "Nominální výkon:11 kW (15 koní) (homologace pro řidičské oprávnění sk. A1)".

0/0
25.8.2015 17:27

E81v45z33e17n 88S80o74u65k82u67p 1297824206978

Pěkné, ale za tu cenu nesmyslné...

0/−1
24.8.2015 20:55

K72a47r89e18l 94H18o75r48á92k 2778159583983

No jistě! Jak to není nejlevnější, tak je to nesmyslné! Zkuste počkat jestli nebude v akci :-/

0/0
28.8.2015 18:34

E49v89z43e72n 44S64o98u41k25u28p 1137564366538

Jasně.....:-P

0/0
28.8.2015 22:15

B71o17h38u36m27i35l 49S30t39e19j96s44k56a89l 5423524541123

Jak si můžu rozumnou jízdou užívat parádní výkon? Nerozporuje se ta věta? A jaký zážitek nezažiji jako příznivce benzínového motoru? Měl jsem litrovou motorku, která byla o 50 kg lehčí, 3x výkonnější, 0-100 udělala za třetinovou dobu a byla levnější. A v porovnání třeba s maxiskůtry je poměr hmotnosti a ceny taky pro klasické benzínové motory. Výkon benzínu zas tak nezaostává, maximálka je vyšší a o dojezdu ani nemluvím. Takže proč toto? Krom toho že jste dostali zaplaceno za reklamu?

+1/−4
24.8.2015 16:25

J40i80ř35í 75S49l93a83v27í21k 7666577291856

Na motorce jsem sice nikdy nejel, ale poštěstilo se mi na pár minut řídit Tesla Model S.

A můžu to porovnat s Ferrari 430, které jsem jednou půl hodiny řídil jako narozeninový dárek, vč. jízdy na letišti.

A Tesla byla nesrovnatelný zážitek - tak ďábelská akcelerace je nepopsatelná. Samozřejmě maximálka hovoří pro Ferrari, ale ve zrychlení není nad elektromotor.

Proto dovedu pochopit tento elektrický skůtr pro majetné fandy moderních technologií.

+2/0
24.8.2015 21:03

S60e67i63d13l 40P63e50t87r 1321581295594

Aha, takže dojmologie resp. pohádky ovčí babičky  ...;-D

Ferrari 430  zrychlení 0-100 4,0 sec

Tesla S zrychlení 0-100 5,4sec ...

 Což vyjádřeno v procentech je horší o cca 40% oproti ferrari ...

Kde máte to "dábelské zrychlení"  tesly oproti ferrari ?  ;-D

0/−1
24.8.2015 22:42

P33e74t10r 18D18o97u71p72a11l 5261548285959

Nejvýkonnější Tesla je na stovce za 2,8 sekund.

+1/0
25.8.2015 11:00

J67a43r52o98s24l82a71v 19K33a45d75l91e85c 5111889142231

Na Němce je to příliš šikmooké, ale jinak R^R^R^.

0/−1
24.8.2015 16:15

J17a32n 15U25l25r29i82c19h 8128673856561

Je to na nic, 265kg a je siroky, tim totalne ztraci smysl jako priblizovadlo do mesta. Projizdet s timhle mezi auty v kolone moc dobre nejde, takze stojite stejne jako auto. Navic bych si do mesta nic na elektrinu neporidil. Nebo by to alespon muselo vydavat zvuk motoru z reproduktoru. Sam jako chodec se casto orientuji i podle sluchu jestli neco jede nebo ne. S timhle skutrem budete sestrelovat jednoho chodce za druhym.

+2/−1
24.8.2015 16:12

Z84d43e22n44ě17k 72J29o97n88á18š 9751579506980

Největší průšvih je, že ten stroj je tichý a hrozně rychlý. Takže lehce ho přehlídnete... už se mi to stalo s podobných skůtrem.... prostě vystřeli z křižovatky ale není slyšet....

+1/−3
24.8.2015 16:11

J38a34k25u32b 95F82e68i86f19a32r 7229809516249

Tak koupí si to asi Bursík a pak už asi nikdo;-D

400+tis. je naprostý úlet.

+10/−1
24.8.2015 12:02

J68o88s21e25f 84N62o48v11a62k 5568782386698

Nijak nevybočuje z cenové politiky BMW. Je to prostě pro majetnější. (Ne že bych na to měl. :-) )

0/0
24.8.2015 15:48

M15i34c98h55a57l 74P25a89v58l92á79t 9703133864969

Jenze za ty penize koupite jinak od BMW velmi slusny stroj. Tak proc kupovat tuhle nesmyslnou tezkou a rozmernou lemru?

0/−1
25.8.2015 14:14

Z34d89e32n35ě30k 14M38o98r95á59v71e86k 5607368708683

Dovedl bych si představit i úspornější verzi - na pojíždění po Brně by mi bohatě stačil denní dojezd 50 km, takže poloviční baterie, nižší hmotnost i nižší cena. Do práce + z práce 8 + 8 km, plus nějaké další poijíždění, 30 km by mi běžně stačilo taky.

0/0
24.8.2015 11:22

J52a67r22o62s62l19a75v 64K16a35d33l20e95c 5411539812741

Elektrokolo.

0/0
24.8.2015 16:17

Z51d76e72n34ě52k 18M64o76r35á13v94e85k 5867648638863

Pro někoho to alternativa sice je, ale pro mne - když už něco víc než kolo, tak rovnou motorku, kliidně takovou na baterky. Do práce bych na kole dojel, ale nechci trávit cestou do práce tolik času.

0/0
24.8.2015 16:50

V34i37k13t89o34r 44J25o23h66á29n93e80k 4284124648160

Tolik času? 8 km na kole řekněme 20 min, na motorce 10 min... Nestála by vám ta "ztráta" 20 min denně za tu trochu pohybu, kterou oblažíte své tělo? :-)

0/−1
24.8.2015 17:58

Z88d21e19n59ě97k 43M98o58r57á85v36e16k 5797778288703

Dýchat ten brněnský provoz, děkuji nechci. Navíc bych do práce nemohl jet jen po cyklostezkách a některá hovada raději potkám v autě nebo na něčem silnějším. A pohyb si raději dám v bazénu nebo o víkendu na kole cestou jinam než do města.

0/0
24.8.2015 18:43

M69i32l70a13n 49K91r50á16l 8603588661331

Jste to měli půjčený na celý den a neudělali jste ani jednu vlastní fotku? Že tak malinko kecáte?;-D

+4/0
24.8.2015 11:05

P23e83t58r 32M48a88r95š74o54u13n 5885898376536

došla jim baterie ve foťáku, napájeli z ní ten skůtr ;-D

+2/0
24.8.2015 12:54

P41a47v17e19l 43K87r10o33t20i94l 2400600663967

Dovolím si maličko oponovat....na skůtru je přímo autor článku Filip...znám ho celkem dobře, protože je to můj bratranec ;-D

+1/0
24.8.2015 14:15

Z69d12e97n48ě75k 74H45i73n37k 8149677901811

Aha a ten nápis "MOTODENÍK", na skle přilby řidiče, je asi rodilá němčina??

0/0
25.8.2015 17:35

K53a25m65i42l 80D74o94l59e13z98e51l 6252776324892

265kg ? to je brutalni ulet.

+5/0
24.8.2015 10:22

M72a62r90t86i31n 98L14a52c14o 7503236628

Váha 260 kg, dojazd 70-100 km, cena cez 400tisíc? 8-o

Napr. Suzuki Burgmann 400, 34 kW : 220 kg, 300 km, 6000 E.

+2/−1
24.8.2015 9:53

Z18d66e20n12ě51k 51S16t56r17m54i62s59k84a 4700469668127

Mě by spíš zajímalo jak moc to otočí elektroměrem na jedno nabití???

Pokud na plný výkon 35kW to vydrží 70km, dejme tomu asi 40min jízdy, tak mi vychází spotřeba 25kW/h což je při ceně 4,5Kč asi 110Kč na 70km, což je sice ekologické ale ne zrovna ekonomické.

Nebo umíte někdo počítat líp/jinak???

+1/−2
24.8.2015 8:18

M56i32r96o52s55l11a73v 23J79o68c81h 3482721603918

No vzhledem k tomu, že udávají kapacitu baterie 8 kWh, tak si to vezme při započtení ztrát při nabíjení tak 9-10 kWh, na jedno nabití. Na plný výkon to rozhodně 70km nevydrží. Bylo řečeno při 120kmh dojezd 70km (a to bych chtěl tedy fakt vidět) a na udržení rachlosti 120kmh není zdaleka potřeba plný výkon. Na plný výkon pojedete s tímhle teoreticky 13,7 minuty, reálně baterie zdechne dříve odhadem tak po 8-9 minutách. Prostě jakékoliv elektro není na řádění, ale na dopravu po městě "jemnou" jízdou. Blbnutím to, při současném kapacitním stavu baterií na váhu a objem, vyštavíte za chvilku. ;-)

+2/0
24.8.2015 8:29
Foto

V66o22j86t92ě91c96h 10P72a71v75l81í28k 5104401114608

Zkuste vymyslet, jak byste dokázal jet 8 minut na plný výkon, když díky akceleraci po pár vteřinách zapne omezovač rychlosti a při brždění se to bude zase dobíjet. Snad jedině při cestě přes nějaký horský průsmyk ...

0/0
28.9.2015 9:25

D62r47a49h57o27m25í19r 62S65t45r88o70u82h34a18l 4435928692924

1 kWh je za pět korun

kapacita baterie je 8 kWh

připočtěme plácnu 20% ztráty při nabíjení, tak třeba 10 kWh celkem

to nám dává 50 korun

Spotřeba motorky je kolem tří litrů na sto

3*30 = 90

Na tomhle skútru ušetříte

0/0
24.8.2015 10:17

S72e83i53d74l 15P55e58t35r 1751721825734

No nevím  ... :-/

4T 150 ccm např. Honda stojí 90k, přes 100 km/h to jede taky (ve městě stejně +/- k ničemu) a baští max. 2 litry "na sto".

Neboli ta "úspora" je až někde na 30000 ujetých km což v režimu městského používání při zdejším klimatu bude dle odolnosti kostry každého jednotlivého soudruha min. 5, spíše tak 8-10 let. 

No a připočte-li se min 1x výměna akumulátorů? 8-o 

Žádnou extra "úsporu" tedy nevidím.

+4/0
24.8.2015 13:00

Z81d77e18n28ě10k 33M13o73r50á12v33e36k 5557188398893

S výměnou baterií bych tak nespěchal. 30 tisíc km je tak 300 cyklů nabíjení, li-ion vydrží víc. Baterie v Priusech zvládnou 300 tisíc km bez výměny (samozřejmě jsou jen na rekuperovanou energii, ale těch cyklů zvládají hodně).

0/−1
24.8.2015 13:49

J47a66r48o35s39l47a38v 75K19a72d44l12e67c 5891439882821

Ono to časem seriovkou a konkurencí zlevní... problém bude časem cena elektřiny.

+2/0
24.8.2015 16:22

J71a16r91o74s15l17a20v 88K95a51d69l60e26c 5281959262681

To máte ořezanou cenu bez dalších nábalů. Počítejte tak kolem 35Kč za 1kWh a dostanete se k realitě dnešních dnů - 300 až 500Kč na den, ale pokud jezdíte míň a nenabíjíte každý den plnou... pak to bude méně....

0/−2
24.8.2015 16:14

M87i19c34h57a44l 44S49n41o19p37e88k 7101168605687

to mi teda reknete, jaky jsou ty dalsi ''nabaly'' 8-o

0/0
24.8.2015 16:42

Z44d53e83n11ě46k 25M41o59r37á45v43e94k 5677258918533

Můžete to mínus u příspěvků s bateriemi trochu rozvést?

0/0
24.8.2015 16:47

J47i85ř98í 11K34o64c34u37r71e52k 6425944785308

35 Kč za 1 kWh. 8-o Těch 30 kč/kWh se nabalilo kde? Nehledě na to, že rozvody elektiny většinou v domě jsou už jenom kvůli svícení. Prodlužka z 8. patra paneláku je blbost, ale existuje nemalé procento lidí vlastnících garáž.

0/0
25.8.2015 21:50

M88a88r90t11i25n 72D44u94f78e52k 3552587958224

Podle sloganu: Ztišme se a neškoďme.

0/0
24.8.2015 7:05

D10a48v80i26d 26J82i51n24d16r58a 6440794286554

skútr, elektro a BMW... dost blbej fór

0/0
24.8.2015 6:42

J38a93n 82P46r79o17c55h53á13z66k98a 5296192518167

Jaký řidičák je potřeba?

0/0
24.8.2015 0:49

T55o54m74á67š 22K36u32c70h25a78ř 3947781738811

Zádný, je to hračka.;-)

+1/0
24.8.2015 1:00
Foto

P42e65t45r 53P87r65o84c69h19á78z88k65a 3562446242264

Vyhláška 50.... :-)

+12/0
24.8.2015 6:23

T85o30m84á45š 94L77u56d79v86í56k 5970818313786

A1. Je to v clanku.

+3/0
24.8.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.