Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení s tichým silákem: elektrický skútr BMW C-Evolution

I když se s tímhle skútrem asi nikdy nevydáte na dlouhé meziměstské cesty, jízda na něm je zážitek, který příznivci benzinových motorů nikdy nepoznají. Rozumnou jízdou si můžete poměrně dlouho užívat parádní výkon ve všech otáčkách a pro pořádné městské floutky je připravené i pohodlné couvání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a46r70e87l 46R75e43i93c43h77e91r24t 2892851987489

Zdravím.Zrovna toto téma je mi blízké a patřím mezi nadšence podobných technologií. Jenjsem tedy také v údivu nad výpočty a reakce lidí, kteří nejspíš nemajížádnou vlastní zkušenost s elektromobilitou. Také nevím jestli si C-Evolutionpořídí pan Bursík, ale z obecně negativních reakcí se domnívám, žejsem možná v ČR jediným vlastníkem tohoto jinak úžasného stroje.

Zmé strany bych asi mohl osvětlit jak je to se spotřebou kW a reálným dojezdem,který se pohybuje ve městě často spíše v intencích 100-120km. Vysvětlení mámtaké pro to, jak je možné si užívat výkonu a zároveň jezdit rozumně. Celýzakopaný pes je v omezovači rychlosti. Skútr dosáhne na špičkový výkon jen přirazantním rozjezdu, což trvá jen chviličku cca 6-7 sec, kdy dosáhne svémaximální rychlosti a dalšího extrémního výkonu již není třeba a odběr se taksníží v závislosti na podmínkách aktuální jízdy (váha, rovinka, kopec,protivítr atp). Příkon spadne při rychlostech kolem 100kmh na 6-12kw. Toneuvěřitelné je právě ten mohutný a přitom neskutečně tichý zátah, který se dá jenvelmi obtížně přirovnat k čemukoli poháněnému fosilními palivy. Reálnýpřepočet spotřeby by odpovídal cca 0,8 litru benzínu na 100km, přičemž mépropočty počítají s hodnotami 33Kč benzín a 3,5Kč kW, pravdou je, že si navíctrochu dopomáhám solárními panely, které pokrývají část dobíjené energie. Co se týkášíře, ta je opravdu trochu větší v porovnání s malými skútry, ale rozhodně se nechovájako automobil a lze jím velmi elegantně kličkovat. Ačkoli je váha 265kg nemalá,na silnici se nechá tento model opravdu velmi slušně vést. Váha ostatněodpovídá obdobnému avšak benzínovému stroji ze stejné „stáje“ C650GT a hodně podobnáje také cena. Někomu se to může zdát opravdu nesmyslná cena, ale je to stejné jakou automobilů, někdo jezdí v Dachii a jiný dá z jakéhokoli důvodu přednostnapř. BMW.

0/0
26.8.2015 0:32

M68i84c39h95a37l 72P58a20v78l29á38t 9653793784409

Je dobre videt, ze si produkt nasel aspon jednoho spokojeneho uzivatele!

A je smutne videt, ze je to zatim skutecne jen vec pro nadsence.

0/0
26.8.2015 11:09

M40i72c15h18a94e58l 13R37a70d21a 4830737898376

Z udivunad tim, ze se tento motocykl sestavuje jako stavebnice usuzuji, ze autor nikdy nebyl v žádné současné továrně. Tento postup je všude stejný s tím rozdílem, že se pohybuje výrobek na páse. Výroba televizorů, aut, chladniček, počítačů, vše je podobné, liší se jen díly, rychlost posunu pásu a počet pracovníků.

+1/0
25.8.2015 16:30

O78n67d17ř82e30j 88R62ů35ž61i47č54k96a 3121127162795

Je to sice pěkné, ale to je asi jediné pozitivum...

0/0
25.8.2015 16:04

A15u31g84u67s22t 94F60o29r29m69á37n53e66k 6895299760106

Jaký řidičák je nutné mít, když to nemá motor s patřičnými kubíky ?

0/0
25.8.2015 12:14

Z16d50e57n26ě81k 16H88i13n61k 8149977341731

Je to uvedené v tech. parametrech na konci článku "Nominální výkon:11 kW (15 koní) (homologace pro řidičské oprávnění sk. A1)".

0/0
25.8.2015 17:27

E69v50z11e19n 73S39o75u86k34u71p 1877124616458

Pěkné, ale za tu cenu nesmyslné...

0/−1
24.8.2015 20:55

K31a49r39e11l 27H34o36r73á58k 2488889843533

No jistě! Jak to není nejlevnější, tak je to nesmyslné! Zkuste počkat jestli nebude v akci :-/

0/0
28.8.2015 18:34

E83v60z70e47n 43S47o22u80k34u91p 1627914946138

Jasně.....:-P

0/0
28.8.2015 22:15

B40o65h49u48m52i52l 39S11t77e88j26s95k72a37l 5473104711173

Jak si můžu rozumnou jízdou užívat parádní výkon? Nerozporuje se ta věta? A jaký zážitek nezažiji jako příznivce benzínového motoru? Měl jsem litrovou motorku, která byla o 50 kg lehčí, 3x výkonnější, 0-100 udělala za třetinovou dobu a byla levnější. A v porovnání třeba s maxiskůtry je poměr hmotnosti a ceny taky pro klasické benzínové motory. Výkon benzínu zas tak nezaostává, maximálka je vyšší a o dojezdu ani nemluvím. Takže proč toto? Krom toho že jste dostali zaplaceno za reklamu?

+1/−4
24.8.2015 16:25

J56i14ř49í 22S75l32a97v26í17k 7616697771916

Na motorce jsem sice nikdy nejel, ale poštěstilo se mi na pár minut řídit Tesla Model S.

A můžu to porovnat s Ferrari 430, které jsem jednou půl hodiny řídil jako narozeninový dárek, vč. jízdy na letišti.

A Tesla byla nesrovnatelný zážitek - tak ďábelská akcelerace je nepopsatelná. Samozřejmě maximálka hovoří pro Ferrari, ale ve zrychlení není nad elektromotor.

Proto dovedu pochopit tento elektrický skůtr pro majetné fandy moderních technologií.

+2/0
24.8.2015 21:03

S66e79i22d55l 49P66e85t95r 1891501535934

Aha, takže dojmologie resp. pohádky ovčí babičky  ...;-D

Ferrari 430  zrychlení 0-100 4,0 sec

Tesla S zrychlení 0-100 5,4sec ...

 Což vyjádřeno v procentech je horší o cca 40% oproti ferrari ...

Kde máte to "dábelské zrychlení"  tesly oproti ferrari ?  ;-D

0/−1
24.8.2015 22:42

P31e98t90r 94D81o78u55p12a45l 5951328745919

Nejvýkonnější Tesla je na stovce za 2,8 sekund.

+1/0
25.8.2015 11:00

J65a76r40o94s47l89a87v 12K65a28d78l64e75c 5771319792501

Na Němce je to příliš šikmooké, ale jinak R^R^R^.

0/−1
24.8.2015 16:15

J75a91n 92U72l19r46i11c36h 8658183756551

Je to na nic, 265kg a je siroky, tim totalne ztraci smysl jako priblizovadlo do mesta. Projizdet s timhle mezi auty v kolone moc dobre nejde, takze stojite stejne jako auto. Navic bych si do mesta nic na elektrinu neporidil. Nebo by to alespon muselo vydavat zvuk motoru z reproduktoru. Sam jako chodec se casto orientuji i podle sluchu jestli neco jede nebo ne. S timhle skutrem budete sestrelovat jednoho chodce za druhym.

+2/−1
24.8.2015 16:12

Z91d74e83n39ě75k 92J63o50n10á66š 9741609386540

Největší průšvih je, že ten stroj je tichý a hrozně rychlý. Takže lehce ho přehlídnete... už se mi to stalo s podobných skůtrem.... prostě vystřeli z křižovatky ale není slyšet....

+1/−3
24.8.2015 16:11

J67a94k56u91b 90F53e45i27f27a66r 7989249436969

Tak koupí si to asi Bursík a pak už asi nikdo;-D

400+tis. je naprostý úlet.

+10/−1
24.8.2015 12:02

J88o28s55e96f 24N91o29v26a52k 5978672116748

Nijak nevybočuje z cenové politiky BMW. Je to prostě pro majetnější. (Ne že bych na to měl. :-) )

0/0
24.8.2015 15:48

M86i75c90h61a27l 79P54a95v11l68á90t 9563473114349

Jenze za ty penize koupite jinak od BMW velmi slusny stroj. Tak proc kupovat tuhle nesmyslnou tezkou a rozmernou lemru?

0/−1
25.8.2015 14:14

Z78d37e47n84ě48k 28M32o82r10á75v46e93k 5567788758113

Dovedl bych si představit i úspornější verzi - na pojíždění po Brně by mi bohatě stačil denní dojezd 50 km, takže poloviční baterie, nižší hmotnost i nižší cena. Do práce + z práce 8 + 8 km, plus nějaké další poijíždění, 30 km by mi běžně stačilo taky.

0/0
24.8.2015 11:22

J93a75r60o25s11l73a67v 41K22a68d20l23e37c 5921799442471

Elektrokolo.

0/0
24.8.2015 16:17

Z21d59e95n24ě92k 10M20o29r17á93v37e71k 5337538338513

Pro někoho to alternativa sice je, ale pro mne - když už něco víc než kolo, tak rovnou motorku, kliidně takovou na baterky. Do práce bych na kole dojel, ale nechci trávit cestou do práce tolik času.

0/0
24.8.2015 16:50

V48i19k48t52o10r 21J27o45h42á62n37e18k 4294574668470

Tolik času? 8 km na kole řekněme 20 min, na motorce 10 min... Nestála by vám ta "ztráta" 20 min denně za tu trochu pohybu, kterou oblažíte své tělo? :-)

0/−1
24.8.2015 17:58

Z35d39e68n91ě63k 59M66o46r23á41v19e41k 5517388818923

Dýchat ten brněnský provoz, děkuji nechci. Navíc bych do práce nemohl jet jen po cyklostezkách a některá hovada raději potkám v autě nebo na něčem silnějším. A pohyb si raději dám v bazénu nebo o víkendu na kole cestou jinam než do města.

0/0
24.8.2015 18:43

M43i32l93a13n 68K78r15á86l 8873268191811

Jste to měli půjčený na celý den a neudělali jste ani jednu vlastní fotku? Že tak malinko kecáte?;-D

+4/0
24.8.2015 11:05

P68e12t19r 14M37a92r91š34o69u94n 5975968526266

došla jim baterie ve foťáku, napájeli z ní ten skůtr ;-D

+2/0
24.8.2015 12:54

P66a59v72e72l 93K73r74o35t86i28l 2940240443427

Dovolím si maličko oponovat....na skůtru je přímo autor článku Filip...znám ho celkem dobře, protože je to můj bratranec ;-D

+1/0
24.8.2015 14:15

Z60d29e48n74ě16k 35H52i78n98k 8179867501101

Aha a ten nápis "MOTODENÍK", na skle přilby řidiče, je asi rodilá němčina??

0/0
25.8.2015 17:35

K89a40m33i27l 65D20o75l53e44z91e88l 6292666654112

265kg ? to je brutalni ulet.

+5/0
24.8.2015 10:22

M52a45r40t42i28n 27L97a81c75o 7123826178

Váha 260 kg, dojazd 70-100 km, cena cez 400tisíc? 8-o

Napr. Suzuki Burgmann 400, 34 kW : 220 kg, 300 km, 6000 E.

+2/−1
24.8.2015 9:53

Z82d16e40n34ě97k 87S47t31r56m87i21s18k72a 4440519298947

Mě by spíš zajímalo jak moc to otočí elektroměrem na jedno nabití???

Pokud na plný výkon 35kW to vydrží 70km, dejme tomu asi 40min jízdy, tak mi vychází spotřeba 25kW/h což je při ceně 4,5Kč asi 110Kč na 70km, což je sice ekologické ale ne zrovna ekonomické.

Nebo umíte někdo počítat líp/jinak???

+1/−2
24.8.2015 8:18

M30i18r95o59s98l43a16v 28J67o82c44h 3882871863868

No vzhledem k tomu, že udávají kapacitu baterie 8 kWh, tak si to vezme při započtení ztrát při nabíjení tak 9-10 kWh, na jedno nabití. Na plný výkon to rozhodně 70km nevydrží. Bylo řečeno při 120kmh dojezd 70km (a to bych chtěl tedy fakt vidět) a na udržení rachlosti 120kmh není zdaleka potřeba plný výkon. Na plný výkon pojedete s tímhle teoreticky 13,7 minuty, reálně baterie zdechne dříve odhadem tak po 8-9 minutách. Prostě jakékoliv elektro není na řádění, ale na dopravu po městě "jemnou" jízdou. Blbnutím to, při současném kapacitním stavu baterií na váhu a objem, vyštavíte za chvilku. ;-)

+2/0
24.8.2015 8:29
Foto

V33o90j58t54ě61c26h 85P45a58v81l94í21k 5214421544798

Zkuste vymyslet, jak byste dokázal jet 8 minut na plný výkon, když díky akceleraci po pár vteřinách zapne omezovač rychlosti a při brždění se to bude zase dobíjet. Snad jedině při cestě přes nějaký horský průsmyk ...

0/0
28.9.2015 9:25

D94r50a93h64o93m19í72r 41S85t44r13o89u90h87a32l 4235808912494

1 kWh je za pět korun

kapacita baterie je 8 kWh

připočtěme plácnu 20% ztráty při nabíjení, tak třeba 10 kWh celkem

to nám dává 50 korun

Spotřeba motorky je kolem tří litrů na sto

3*30 = 90

Na tomhle skútru ušetříte

0/0
24.8.2015 10:17

S89e10i62d41l 17P43e83t14r 1111531805894

No nevím  ... :-/

4T 150 ccm např. Honda stojí 90k, přes 100 km/h to jede taky (ve městě stejně +/- k ničemu) a baští max. 2 litry "na sto".

Neboli ta "úspora" je až někde na 30000 ujetých km což v režimu městského používání při zdejším klimatu bude dle odolnosti kostry každého jednotlivého soudruha min. 5, spíše tak 8-10 let. 

No a připočte-li se min 1x výměna akumulátorů? 8-o 

Žádnou extra "úsporu" tedy nevidím.

+4/0
24.8.2015 13:00

Z41d32e33n61ě92k 75M74o53r77á20v62e13k 5677608908353

S výměnou baterií bych tak nespěchal. 30 tisíc km je tak 300 cyklů nabíjení, li-ion vydrží víc. Baterie v Priusech zvládnou 300 tisíc km bez výměny (samozřejmě jsou jen na rekuperovanou energii, ale těch cyklů zvládají hodně).

0/−1
24.8.2015 13:49

J85a49r19o75s18l52a62v 91K71a37d22l71e54c 5291719782531

Ono to časem seriovkou a konkurencí zlevní... problém bude časem cena elektřiny.

+2/0
24.8.2015 16:22

J37a68r15o85s86l78a41v 90K59a27d65l47e68c 5641429882161

To máte ořezanou cenu bez dalších nábalů. Počítejte tak kolem 35Kč za 1kWh a dostanete se k realitě dnešních dnů - 300 až 500Kč na den, ale pokud jezdíte míň a nenabíjíte každý den plnou... pak to bude méně....

0/−2
24.8.2015 16:14

M92i47c49h23a38l 50S95n46o22p83e10k 7661118255287

to mi teda reknete, jaky jsou ty dalsi ''nabaly'' 8-o

0/0
24.8.2015 16:42

Z90d75e54n88ě46k 15M24o69r64á48v48e47k 5757148928943

Můžete to mínus u příspěvků s bateriemi trochu rozvést?

0/0
24.8.2015 16:47

J31i21ř36í 63K34o20c88u93r79e98k 6915494385288

35 Kč za 1 kWh. 8-o Těch 30 kč/kWh se nabalilo kde? Nehledě na to, že rozvody elektiny většinou v domě jsou už jenom kvůli svícení. Prodlužka z 8. patra paneláku je blbost, ale existuje nemalé procento lidí vlastnících garáž.

0/0
25.8.2015 21:50

M61a19r30t28i34n 84D64u74f86e89k 3742557738674

Podle sloganu: Ztišme se a neškoďme.

0/0
24.8.2015 7:05

D49a13v89i32d 52J28i60n27d63r48a 6240974796334

skútr, elektro a BMW... dost blbej fór

0/0
24.8.2015 6:42

J76a20n 51P88r59o74c53h68á47z82k63a 5636762698117

Jaký řidičák je potřeba?

0/0
24.8.2015 0:49

T16o44m98á34š 34K29u91c18h27a93ř 3637591218161

Zádný, je to hračka.;-)

+1/0
24.8.2015 1:00
Foto

P39e94t81r 66P14r57o33c51h60á57z93k44a 3722926482434

Vyhláška 50.... :-)

+12/0
24.8.2015 6:23

T57o94m75á48š 27L67u30d70v67í65k 5660458693246

A1. Je to v clanku.

+3/0
24.8.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.