Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Důstojné loučení: Toyota Avensis má po velkém vylepšování motor BMW

Dealeři Toyoty jí říkají rozlučková. Klasicky střižená auta této velikosti totiž dnes umí v objemech, které dávají ekonomický smysl, prodávat asi jen německé značky. Pragmatičtí Japonci si spočítali, že se jim vyplatí vyrábět místo Avensise nějakého křížence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e44t24r 46M85a23r62e78č93e44k 1123691969688

Avensis nikdy moc krásy nepobral , ale působí solidně.

0/0
19.8.2015 18:12

A67l25e79š 43L86e17w51i18c77k66i 5535509461408

Krása není vše,hlavně ne u aut...

0/0
22.8.2015 12:57

J96a86n 10J57e34m55e39l86k90a 1965920

Stejne by bylo nejlepsi, kdyby se vykaslali na evropsky Auris (ikdyz ten soucasny konecne vypada lepe) a konecne zacali prodavat poradne globalni vychytanou Corolu s upravou na Combi nebo 5. dvere. A taky Camry za rozumne penize s diselem a manualem.. Nebylo by co resit.

0/0
19.8.2015 13:27

J69a58n 44J91e39m82e61l54k89a 1575830

Pouzivam Avensis predchozi generace a tak poctive navrzene a udelane auto jsem uz dlouho nevidel. Skoda sla bohuzel niz. Jedinou nevyhodou jsou nahradni dily v pripade nehody - to pak za prispeni poklesu ceny, ceskemu systemu likvidace jde auto casto na totalku, ikdyz lze v pohode opravit. Za tim bych videl i importera, protoze jsem slysel, ze v Asii nahradni dily Toyoty drahe nejsou. Bohuzel si nedovedu predstavit auto stredni tridy s jinym motorem nez 2.0 tdi a jeste navic D4D od Toyoty, ktery s 6st. prevodovkou funguje naprosto perfektne. Bmw at si strci ..

+2/0
19.8.2015 12:53

P81e39t72r 10D95o93k35t45o78r 8428710266471

dnešní auta? každej dělá všechno a všechno na jedno kopyto, zlaté staré časy.

0/0
19.8.2015 11:58

T95o57m11á22š 71V23a38v38e88r46k92a 7461920732854

Jezdím 2 roky předchozím modelem (kombi) s motorem 2,0D-4D 125HP - ano je hlučnější od kol ale motor není slyšet ani ve 150km/h, je to hlavně dálniční kráječ km, okresky už ho tolik nebavěj. Spotřeba 5,7 až 6,7 podle stylu a kde. Zatím 1 destičky a oleje s filtry. Jen pro představu minulý týden jsem v něm vezl 5 lidí a 100kg v kufru a zrychlovalo to na dálnici na 5° i ve 150km/h! Co mi chybí je zavírání kufru na tlačítko jinak cenový úlet byla navigace - chtěli za ní 30k a aktualizace za 15k tak jsem si tam nechal dát radši nezávislé topení...

Minulý týden jsem testoval model který je v článku - nesouhlasím s článkem, že je slyšet hluk od kol - na tom zapracovali vskutku hodně včetně kompletního odhlučnění podvozku a ona se situace obrátila - ve vasokých dálničních rychlostech kola neslyšíte ale slišíte ten bavorácký motor který má navíc drsnější zvuk než předchozí Toyoťácký. Nicméně celková hlučnost je na stejné spíš nižší úrovni. Též nesouhlasím s výtkou, že startovací tlačítko není vidět - spínací skříňka v jiných autech taky ne a strkáme klíč po paměti a většinou je okolí odřené od klíče což tady nehrozí a navíc se mi nestalo, že bych tlačítko netrefil. Proč BMW motory? Je totiž velmi pravděpodobné, že v případě nové emisní normy (euro7) dieslové motory nevyhoví na vypouštěné pevné částice (PM) a tím pádem se nebudou prodávat, proto asi tohle rozhodnutí Toyoty. Jinak nový model má určitě hezčí interiér (nejhezčí je asi kožená verze s doplňky v koňakové barvě), opět chybí otvírání kufru na tlačítko, přístrojovka se mi líbí. Je pravděpodobné že až Avensis skončí čeká nás buď futuristická Miura nebo spíš asi Avalon což je taky pěkný auto.

+4/0
19.8.2015 11:16

T37o69m88á90š 50V49a12v28e27r60k55a 7431910642604

omluva "slyšíte"

0/0
19.8.2015 11:18

T23o37m85á27š 53V42a35v60e42r27k43a 7551520492364

jo a ne Miura ale Mirai

0/0
19.8.2015 11:21

L16a59d11i60s59l51a71v 81K34a96l56o54u81s 7935216671930

Naftový motor z BMW  2,0 D je tou nejhorší volbou, jakou mohli udělat.

Stěna hliníkového bloku motoru má jen 4 mm a je v něm ještě díra pro chlazení kapalinou. Je to jedna z nejvážnějších konstrukčních chyb na této řadě motorů.Proto je životnost tohoto motoru nízká.

0/−2
19.8.2015 10:31

D45e34j84a78n 19T16a56d42i94c 7442386587337

E46 360000 km bez zavad, E90 238000 km bez zavad, ted mam F30 s 58000km bez zavad, jsou to hrozne motory, spousta konstrukcnich chyb a nizka zivotnost. Ano vsechny modely jsem mel 320d, jen pro upresneni ;-D

+1/0
19.8.2015 12:25

L16a55d74i77s34l48a83v 90K13a11l71o64u13s 7915566851790

Viděl jsem blok motoru - zevnitř.  To mi nesmí do baráku. Měl jste asi kliku, nebo jezdíte dlouhé trasy a nepoužívate START/STOP systém.

0/0
19.8.2015 16:27

D77e47j15a75n 60T17a25d50i36c 7492936147277

Na byvale E90 a nynejsi F30 to hned vypnu pri nastartovani motoru, u E46 start/stop nebyl. Jezdim delsi a kratsi trasy stridave, auto nechavam zahrat a taky nechavam vychladnout turbo pred vypnutim motoru, olej menim pri 10000 + -, tankuju Vervu diesel, to je tak vse co me napada, jinak bezna udrzba.

+2/0
19.8.2015 17:07

J56i37ř53í 74S72c49h97w16a26c86h 8288204548306

není nad to, když "odborník" pouhým jediným pohledem posoudí a odsoudí něco, co "počítalo" spousta nýmandů na počítačích a co proběhlo dlouhým vývojem za miliony....;-)

+2/−2
19.8.2015 22:09

L83a17d53i12s64l85a18v 63K59a21l27o39u94s 7675616821220

Ten nýmand je konstruktér, ten nýmand má v podstatě servis. Ten nýmand se touto problematikou dlohodobě zabývá. Ten nýmand čte veškerou odbornou literaturu na rozdíl od dementů, kteří si jen kecnou do auta, a myslí si, že mají to nejlepší pod sluncem.

0/0
20.8.2015 7:58

J43i95ř98í 83S25c37h59w26a82c45h 8818704318286

a co tak ještě umět číst a pochopit význam psaného textu (třeba koho jsem nazval "nýmandem").....jestli stejně zaměňuješ pojmy s dojmy ve své konstrukční práci....takRv

....ale víceméně to tak zřejmě děláš, přece 4 mm, to už od pohledu musí být jasná konstrukční chyba....?

Jak jako "konstruktér" můžeš vyslovit takový blábol, že něco  je konstrukční chyba, protože to má tloušťku jen 4 mm?

.... to je jako tvrdit, že je konstrukční chybou, když se kulatina o průměru 20 mm nahradí tenkostěnnou trubkou (samozřejmě většího průměru) co bude mít tloušťku stěny jen 2 mm a přitom bude o hodně lehčí....a přitom takové řešení může být (a taky je) mnohem pevnější! Proto se třeba rámy jízdních kol nedělají z "kulatiny", že....

0/0
20.8.2015 11:19

L57a49d61i93s66l28a95v 91K49a40l47o72u93s 7635556201130

Vážený pane, asi mnoho zkušeností s konstruktérskou činností, ani zkušenostmi s materiálem, jako je hliník/slitina hliníku nemáte. Já hliníkové slitiny na rozdíl od vás umím i svařovat. Asi ani nevíte, že existuje t.z.v. mezimolekulární koroze.  Za další tlouštka stěny 4 mm s dírou pro chůlazení je mezi válci !  Jelikož se jedná o motor, a ne držák na obraz, kde dochází k trvalé dynamické zátěži a vibracím, tak se na mě nezlobte , je to konstrukční chyba. Navíc je tento problém popsán v jednom odborném časopise a řada lidí, kterým právě motor selhal z tohoto důvodu. Takže důkazů, že je něco špatně, je opravdu hodně. Pokud se ještě k tomu připočte zátěž od START/STOP systému, pak je pravděpodobnost selhání velmi vysoká. Za svým názorem stojím.

0/0
21.8.2015 8:43

L48a63d13i15s76l57a31v 10K91a25l52o47u12s 7725806871880

Hovoříte o blábolech, pochybujete o teoretických informacích ostatních. Doporučoval bych vám, aby jste začal pochybovat sám o sobě. Ten příklad s kolem, to snad ani nemůžete myslet vážně ? Jaké je zatížení na jízdním kole v porovnání s motorem/naftovým motorem  ? Povrch jízdních kol je lakovaný kvalitním lakem(zabraňuje přístupu vzduchu). Jízdní kolo není namáháno tepelně, ani chemicky. Jak můžete vy takové bláboly vypustit do éteru to mě hlava nebere.

0/0
21.8.2015 11:10

J97a80n 54K15o67n26v92a46l13i58n52k76a 5630641611365

Co to znamená mít "v podstatě" servis? To nějak nechápu.

0/0
25.8.2015 11:55

A35l77e32š 67K25o52f72r14á71n65e36k 9802492115380

Ano, právě vidíte další značku, která se loučí s evropským trhem. Po Hondě nyní Toyota. Přitom na příkladu Mazdy je vidět, že krok s evropskou a nyní už i korejskou konkurencí úplně v pohodě lze.

A pokud jde o to, že lidi nechtějí kupovat auta ve střední třídě, to je bohužel smutný fakt. Osobně to nechápu. U těch různých SUV a crossoverů je zpravidla cena stejná, jízdní vlastnosti horší a technika o třídu níž (a většina navíc s FWD).

+5/0
19.8.2015 9:54

R74o90m15a74n 56K38r57a42t94o85c21h39v53í71l 6576247606864

720 000 Kč? - pokud se bude opravdu prodávat za tuto cenu, tak je neprodejná.

+3/−2
19.8.2015 9:39

A85l75e46š 12K65o31f82r38á81n11e95k 9592662655630

To je základní cena. Ve slušné výbavě klidně přes 900k. Soudruzi se asi pokakali v kině.

0/0
19.8.2015 9:55

R57o24m11a71n 59K86r79a95t29o88c71h38v40í42l 6596987186214

Ano, třeba to bude jenom tabulková cena a skutečné ceny budou řádově mnohem níž.

0/0
19.8.2015 11:11

T29o61m25á61š 37P87r49c53h72a98l 1758413983360

Slušně vybavenej Superb přijde k milionu taky.

+4/0
19.8.2015 11:58

J54a73r88o24s42l22a87v 36D98r94o50z81d 6753589540977

Za milion uz je u Superbu vrchol nabidky. Peknej Suberp koupis i za 650k

0/0
22.8.2015 18:15

T48o50m95á50š 54P46r11c42h61a73l 1838203423160

Sorry, ale to je absolutní holátko. Za 650 je obstojná Octavia. (beru ceníkové ceny, ne to, jakou si kdo vyhádá slevu). 

Škodovka je postavená na příplatkové výbavě. Japonci mají často pevné výbavy a k nim minimum věcí k dokoupení.

0/0
22.8.2015 18:33

J95a53n 56B72a11r84t68o69š 6845747973409

Na Toyotu Avensis stačí zcela pohodově 1,8 benzín, nechápu, proč se lidé tolik ženou do nafty. Design vypadá velmi dobře, těším se, až nový Avensis uvidím u prodejce.

+5/0
19.8.2015 9:22

A35l26e66š 86K15o72f94r28á11n37e89k 9132842985370

To je motorizace vyloženě pro důchodcovskou jízdu. Na dálnici to v prvním dlouhým táhlým ztratí dech. U atmosfér prostě platí objem ničím nenahradíš, takže atmosférické benzíny samozřejmě ano, ale pro tuto třídu se zcela jinou kubaturou. Alespoň 2,5 a nejlépe šestiválec.

+2/−1
19.8.2015 9:51

J87a80n 80B48a14r26t65o88š 6535387293859

Avensis byl navržen jako spolehlivý a prostorný vůz střední třídy, skvělý na delší jízdy. Ve městě je trochu iritující poloměr otáčení. Asfalt to trhat nebude, na to ani nebyl navržen, ale dopraví Vás bezpečně a pohodlně kam potřebujete. Dlouhé, táhlé stoupání zvládá i s 1,8 bez problémů, stejně jako alpské cesty.

+5/0
19.8.2015 10:23

D52u23š79a80n 21P75e56š15e75k 3265949864770

Nevím, proč by měla 1.8 na dálnici v kopci ztrácet dech.

Něco jiného je, když Vás někdo zbrzdí a musíte do kopce znovu akcelerovat, ale ztrácet dech?

0/0
21.8.2015 11:14
Foto

P47a47v86l94a 25N65o69v26á 7848410818135

Je to veliká škoda, že Avensis končí, ale na druhou stranu je to pochopitelné. Evropský trh není pro Toyotu tolik zásadní (za rok 2012 celosvětové prodeje 8 717 300  aut, z toho 817 700 v Evropě), aby investovala do vývoje motorů malých chcípáků s hromadou "kurvítek", které by plnili emisní normy. 

Máme Avensise druhé generace, 2.2 D-4D a v průměru se spotřeba pohybuje okolo 6,5 l, na dálnici jde pod 5l. Za 8 let, co ho máme, se měnilo akorát spotřební zboží...

Bohužel éra těchto aut "držáků" nenávratně končí.

+3/0
19.8.2015 9:13

R93u59d35o18l59f 76H42r76a53z18d74í86r56a 1195909193528

Právě. Současná Toyota už není co bývala...je to škoda.

0/0
19.8.2015 9:49

M31i21l64a85n 61Š36v78a27g11r57o23v62s26k35ý 9372489975178

Která Škoda?

0/0
19.8.2015 12:23

J80i96ř78í 67S65c27h53w11a93c38h 8218174678566

Tak třeba do Aurise  "chcípák plnej kurvítek" už dávají (1.2T). V Japonsku kei cars s turbomotory běžně jezdí.....

0/0
19.8.2015 18:37

J77a17k41u19b 70M47e18l96í98š39e41k 6756835622896

Vzhledem k tomu, že máte diesel, tak tam těch "kurvítek" máte dost už teď. Navíc opravdové držáky pohání atmosférický benzínový motor.

0/0
21.8.2015 2:11

T91o49m59á18š 20P83r37c55h52a52l 1978673173350

Osobně bych volil kombík a atmosferický benzín. Trochu mě mrzí, že kvůli šílené ekologické manii a nesmyslným měřením emisí, nenabízí už snad nikdo jiný než japonci, v kategorii běžných aut, atmosferické motory. Jasně, TSI a podobné možná jsou živější, ale z hlediska dlouhodobé životnosti je v atmosféře míň ku*vítek....

Za mě pro Toyotu R^ s jejich novým designem.

+16/−1
19.8.2015 8:55

A84l88e88š 50K54o15f48r28á94n38e37k 9682722985790

Na ja, jenže kdo do dnešních kombíků ještě pořádné atmosférické benzíny dává? Toyota má jako "vrchol nabídky" za ceníkovou cenu přes 900 tisíc Kč atmosférický dvoulitr, který je sice možné spolehlivý, ale výkonově a dynamicky na moderní turbobenzíny nemá ani zdálky.

Jediná benzínová atmosféra, která je ve střední třídě podle mě důstojným soupeřem pro turbobenzínovou konkurenci evropských výrobců je 2,5 od Mazdy.

+2/0
19.8.2015 9:50

T37o34m51á69š 47P13r46c71h57a59l 1458933783850

Ono jde o to, že s atmosférou nejde o soupeření. Turbobenzín si koupím, když vím, že se ho za pár let zbavím a koupím zase něco jiného. Atmosféru si vezmu, když budu chtít mít auto co nejdéle, protože díky její konstrukci nebude motor potenciálním zdrojem nákladných problémů.

S těmi motory se celkově jede úplně jinak. Kdo je zvyklý na turbo, z atmosféry zešílí. :)

+1/0
19.8.2015 12:04

A66l27e49š 49K89o72f54r52á85n43e18k 9842532305630

Ono záleží na tom, jaký turbobenzín. Pokud je tam jediné, co je navíc turbo, pak to není taková tragédie, přinejhorším se holt vymění. Pokud je tam ale spousta dalších věcí, přímovstřik nebo dokonce filtr pevných částic, pak si to bohužel nezadá s (ne)spolehlivostí současných dieselů, to je bohužel pravda.

0/0
19.8.2015 13:23

J79i81ř24í 64S56c71h24w73a26c46h 8878814518266

tak třeba "přímovstřik" se dnes snad používá i u atmosfér....;-)

+1/0
19.8.2015 21:58

M91a94r68e53k 48M19a70l20ý 1292338181160

Ještě Lexus IS 250, atmosféra V6 208 koní. Akorát jenom s automatem. A je to vlastně taky Toyota :-)

+1/0
19.8.2015 12:18

A82l80e64š 35K38o27f91r51á92n78e62k 9782242385930

Ale není to kombík a taky mi trošku vadí zadní náhon bez možnosti 4x4. Přeci jen, člověk občas potřebuje někam dojet i v zimě.

0/0
19.8.2015 13:20

V12o74j32t52ě84c71h 10T68r50u23h25l98á80ř 2545189716

Ještě od mišáka 1,8, ale to je žrout. a taky to je už nižší střední.

0/0
19.8.2015 13:00

M93i41c48h65a41l 92S61l21e58z63á58k 5741986257151

Škoda, že se toyotě nevyplatí vyvíjet vlastní diesel. Honda taky brala dieselové motory tuším od Daihatsu a vyvinula si vlastní. A patří k absolutní špičce.

+3/0
19.8.2015 8:31

J74a34n 79S76t17a54r10ý 8647300202795

Při vší úctě ke Škodovce, fakt jsou Superb celosvětově spolu s Mondeem a Passatem nejprodávanějšími modely střední třídy, nebo nás zase iDnes trochu krmí škodováckou reklamní kaší...

+1/−1
19.8.2015 8:07

J94a84n 25S12t92a69r48ý 8707900842825

po troše googlování si sám odpovím...Škoda vyrábí zhruba 100tis. Superbů ročně, Mondeo jsem nenašel....Toyota Corolla cca 1mil. vozů, Hyundai Elantra 1mil. vozů, VW Jetta 750tis., Passat 600tis., Hyundai Sonata 500tis., Honda Accord 500tis....

0/0
19.8.2015 8:29

J89a37n 70S81t70a41r35ý 8187510922515

edit: Corolla je nižší střední třída, takže do seznamu nepatří, Elantra je s rozvorem 2,7m na hranici nižší střední a střední třídy...

0/0
19.8.2015 8:41
Foto

M96a19r34t56i73n 40K63o48u40b82e44k 3309227658366

a Accord pro USA je to, co známe jako Hondu Legend...

0/0
19.8.2015 10:28

P43a60v65e15l 60Š53ť24a88s51t89n48ý 6464728394338

"vlastní turbodiesely se japonské značce vyvíjet nevyplatí" Mluvíme tady o automobilce, co ročně vyrobí 10.000.000 aut?

+9/−3
19.8.2015 7:34

Z93b12y38n12ě42k 27M91e67z22e73r39a 7361467516

Není důležité, kolik aut vyrobí, ale kolik z nich jsou diesely. Obávám se, že Vaše číslo již nebude tak "senzační".

+4/−1
19.8.2015 8:08

P92a50v68e15l 15Š91ť57a84s86t90n53ý 6944458154838

Poměr je plus minus 40/60? I kdyby byl 10/90 tak se bavíme o  jednom milionu  nafťových motorů. To se vám zdá pro vlastní vývoj málo?

0/0
19.8.2015 9:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.