Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na spotřebu hledí i piloti F1, sundají nohu z plynu. Diváci zuří

Mnozí fanoušci Formule 1 jsou pobouřeni tím, jak jsou dnes piloti nuceni šetřit palivo. Že se o úsporách paliva v F1 hovoří až příliš, potvrzují i jezdci a šéfové týmů. Jenže snadné řešení neexistuje, ačkoli se to nezdá, benzin se v F1 šetřil vždy a vždy šetřit bude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R54o70b36e87r17t 15G16o58r80c 6482103773

Nařídit plnění emisí minimálně Euro 6 a kterej tým to nezvládne tak před každým startem 1 000 000,- ekodaň, jinak si formulku ani nenastartuje ;-D

0/0
27.8.2015 15:01
Foto

M19a23r12e97k 33C32e42r53n37y 5238336267

Takze to ukoncime, a namastime si kapsu jinde, ne?

0/0
27.8.2015 1:04

P70e83t34r 44U46r42a24m 1192310763947

Fanoušci F1 zuří hlavně když "universální novináři na všechno" začnou psát o F1 jako pan Vokáč. Nechápu, jak si někdo může takhle cucat nesmysly z prstu. NIKDY se nevyplatilo vzít méně paliva a pak ho šetřit a nikdo to nedělá. Množství spotřebovaného paliva ukazují i během přenosu. Palivo se nešetřilo "vždy", ale jen v posledních letech turb na konci 80. let, když je FIA chtěla omezit ve prospěch atmosférických motorů, které na ně nestačily. A pak samozřejmě od loňské sezony. Jenže loni to bylo daleko žhavější téma, za ten rok se zvýšil znatelně výkon ze stejného množství paliva, takže s šetřením má problém hlavně Honda, která má s vývojem motoru několikaleté zpoždění. Kolikrát letos v přenosu zaznělo, že má jezdec šetřit palivo, když pominu zmíněnou Hondu?

+1/0
25.8.2015 22:31

R93o36b79e38r20t 46J31a81n98u86l83í62k 3705719254251

A já bych to neomezoval vůbec,.. Prostě maso jako NASCAR,.. ne že padne jedna kapka a hned vyjede Safety car,.. Pořád něco omezovat a měnit F1 je jako EU.

+2/−1
25.8.2015 19:58

P37a82v95e38l 41C46h20l26u33b79n70a 7217486338907

Mně ti mrtví vůbec nechybí, vám ano?:-/

+2/−1
25.8.2015 20:38

P55a42v28e17l 70R53i92e31d16l 4154407331389

Já bych pravidla omezil pouze a jen technickým nařízením o max. rozměru a hmotnosti vozidla a o ochraně pilota v kokpitu (přilba, pásy, deformační zóna a kondom pro štěstí).

+10/0
25.8.2015 17:04

M86i31l63o71š 31K26o85h36o34u47t 6624564265621

Možná by v rámci ekologie a úspor paliva měli udělat ty formule šlapací. Zábava by to nebyla o moc menší než teď a navíc by se ukázaly skutečné schopnosti pilotů ;-)

+11/−1
25.8.2015 16:30

M15i40c74h20a43l 74D95a38d29e52k 8633532718

No co, tak z kopce holt vyhodí kvalt a pojedou na neutrál R^

+2/−3
25.8.2015 14:19

P44a60v88e32l 10R23e80z39n12i25c98e89k 3315474634302

tim se ale palivo neuspori - ridici jednotka v tu chvili musi do motoru davkovat alespon nutne minimum aby nechcipnul, navic mate snizenou ovladatelnost auta protoze neprenasite energii motoru na kola. Je mnohem lepsi nechat kvalt a akorat sundat nohu z plynu - motor jede uplne na prazdno, vuz je brzden motorem a je plkne ovladatelny

+3/0
25.8.2015 16:43

K93a64r60e54l 89V86a90c41h94u96t 9583422589113

Nestěžujte si. V Brně máme také takové chytráky a odborníky na zrychlování dopravy - ve Slatině vybudovali velký kruhový objezd (prý že světelná křižovatka zdržuje provoz) - tak teď jsou od kruháče denně fronty na kilometr daleko. ;-(

A vrchol všeho je, že asi 50m pod tímto kruháčem teď osadili křižovatku SEMAFORAMA!!!   ;-€:-(Rv

+12/0
25.8.2015 13:47

M21a18r77e54k 51V75o45k25á62l 1436454335139

číst tohle Colin Chapman, tak ho raní mrtvice ... zaplať bůh, že se těchto zhovadilostí nedožil

+19/0
25.8.2015 10:34

J24i74ř29í 21S37c41h17w35a86c12h 8988804578686

Tak zrovna Colin své (sériové) Lotusy stavěl podle hesla "raději lehkou káru s malým motorem" než "těžké monstrum co pak musí mít obrovský motor s velkým výkonem". ;-)

0/0
25.8.2015 13:52

M57a37r13e63k 47V80o10k13á90l 1226764945869

no to je sice pravda, ovšem zároveň byl autorem výroku, že správný sportovní vůz se má po vítězném projetí cílem rozpadnout (tak mají být využity jeho možnosti) ;-D

+2/0
25.8.2015 15:50

J84i77ř12í 27S18c66h83w75a65c74h 8858314108506

no dříve se "rozpádávala" někdy i "větší polovina" startovního pole mnohem dříve, než dojela do cíle a nemyslím, si že by to přispívalo k větší zajímavosti jednotlivých závodů.... ano na zajímavosti sezony to přidat mohlo, když ten co dominoval občas nedojel, ale v jednotlivých závodech to většino přispívalo k tomu, že vítěz závodu měl jednodušší cestu k vítězství.

+2/0
25.8.2015 16:14
Foto

P74e33t15r 77P73r93o16c86h87á58z78k96a 3522126202834

Nejen Colin, ale i Enzo se musí v hrobě obracet, když vidí co se dneska ve F1 děje.

+5/−1
25.8.2015 19:27

J17i43ř41í 53S32c56h84w84a89c23h 8728914908616

F1 je pro někoho "nudná"? Je to celkem možné, ale takto "nudná" (průběh jednotlivých závodů) byla v naprosté většině ročníků, co ji sleduji a je to už asi tak 35 let. Mám to štěstí, že bydlím v oblasti, kde i před 89 rokem byl možný příjem ORF. Naprostá většina průběhu závodů byla celkem stejně nudná, jo byl při tom větší randál, ale to považuju za naprosto vedlejší atribut "napínavosti" stejně jako počet mrtvol za sezónu. V naprosté většině ročníků dominovala jedna stáj, ale ostatní mohli dostat (a dostávali) občas příležitost, protože přicházely poruchy dominantních strojů nebo chyby (nehody) jejich jezdců.

Letos opět dominuje jedna stáj, ale navíc má naprosto spolehlivé stroje a Ham prostě chyby v podstatě nedělá. Ať si kdo chce co chce říká o tom ,jak se do F1 dostal, je to naprosto špičkový jezdec a nikdo na něj momentálně nemá. A to, že ostatní stáje maji techniku co Mercedesům nestačí (i když leckteré mají motor Mercedes) je hlavně jejich problém nikoliv problém předpisů...

+2/−1
25.8.2015 10:11

J27a42n 47F39r34i79d85r43i13c11h 6805968899523

Souhlasím. F1 už taky sleduju spoustu let, ale výrazný rozdíly v napínavosti tam nevidím. Jenže to já koukám tréninky, kvalifikace, doprovodné show s rozhovory a podobně, člověk pak je trochu jinak natěšený a fandí i jinak než někdo kdo to omylem zapnul TV Nova a kouká na to při nedělním obědě.

+1/0
25.8.2015 14:17

R48o21b23e80r64t 80J67a51n88u55l28í28k 3485299874591

Prostě Nascar je Nascar jak nelítaj trsátka není to ono!;-D

0/0
25.8.2015 20:00
Foto

P30e24t95r 35P41r45o59c22h76á40z97k73a 3402406722344

Nesouhlasím. Sleduji F1 rovněž nejméně 35 let a bývala daleko zajímavější. Víc se tam uplatňoval pokrok, technické myšlení a také umění jezdců. S postupem času sice stoupla bezpečnost jezdců a diváků, ale díky omezením se s toho stala nehorázná nuda. Za pokrok moc nepovažuji různé rekuperace a spořítka, stejně jako aerodynamické doplňky a foukané difuzory. Nové turbo motory jsou pak naprostou tragédiií. Ještě, že je možné sledovat závody v USA, kde se stále něco děje.

+5/−1
25.8.2015 19:31

J65i42ř46í 78S98c90h36w19a93c75h 8538904218166

takže dříve se vyžíval pokrok, ale teď se nevyužívá protože za pokrok nepovažuješ to a to a to a to a ještě toto.... opravdu dobrý....

 A nové turbomotory jsou tragédie....taky dobrá formulace takřka všeobjímající.

....a že díky omezením se z toho stala nehorázná nuda.... tak to tu musím zkopirovat to, co jsem napsal již níže o sezoně 1988, kdy se ještě dnešní omezení zdaleka nekonala:

celou sezonu 1988 naprosto ovládl McLaren (Senna, Prost). V sezóně vyhráli vše kromě jediného závodu (technické problémy). Jediné co nebylo jasné v polovině sezóny, bylo to, kdo z těch dvou bude nakonec první. Naprosté většině ostatních dávali kolo, občas i tomu třetímu v pořadí. Nakonec Senna 90 bodů, Prost 87 bodů, třetí Berger 41 bodů. Pohár konstruktérů 1.McLaren 199 bodů, 2.Ferrari 65 bodů....

ale no tak hlavně, že ty motory tehdy dělaly ten randál.... ;-)

+1/−1
25.8.2015 20:41
Foto

P41e65t55r 52P79r66o11c63h21á12z60k11a 3142346822924

F1 byla vždy královskou třídou. Nehledělo se na peníze, ale na to aby se tlačil pokrok. Díky ní máme spoustu vymožeností v autech. Postupně se do toho montoval kdekdo. Nakonec se stalo nejdůležitějším jezdit na jedněch gumách i když nestojí za nic. Zrušilo se tankování- dobře, je větší bezpečnost. Omezil se výkon motorů. Jedna a ta sama řídící jednotka, zákaz testování. Omezeníé množství paliva.Atd, atd.F1 je dneska asi stejně zajímavá jako by byl závod VW UP.O zvuku motoru ani nemluvím. Pokud se vám to dál líbí, já vám to neberu. Vyjádřil jsem stejně jako vy svůj názor a to je vše. Mám také vedenou poctivě historii všechg závodů a spoustu zajímavých článků až do roku 2012. Pak jsem od toho upustil a dneska se už jen s nostalgie kouknu jak se dojel závod. Nesleduji přenosy, je to už jen ztráta času. Jak však říkám, je to můj názor a má zkušenost a vám ji nijak nevnucuji.

+1/0
25.8.2015 20:51

J20i58ř81í 93S61c15h81w18a59c38h 8868854418646

No budiž klidně si mějte svůj názor, já jen tvrdím že ten názor,  že za tu "nudu" můžou současné předpisy je poněkud zcestný. Zda je závod zajímavý nebo ne rozhoduje dění na dráze. A v té chvíli je úplně jedno jestli auta mají gumy od jedné nebo pěti firem a jestli mají řídící jednotky stejné nebo nestejné a motor dělá či nedělá randál. Důležité je jak jsou na tom auta relativně mezi sebou, zda nějaká stáj je na tom výrazně lépe (v rámci jakýchkoliv platných předpisů) nebo ne. Na příkladu z roku 1988 jsem jasně dokumentoval, že i když neplatily ty dnešní "nudné" předpisy tak to nudné mohlo být a bylo. A takových sezón, kdy prostě jedna stáj dominovala, bylo více než těch, kdy toto neplatilo....

S čím bych trochu souhlasil je to, že omezením otáček (tím i výkonu) mají týmy k dispozici spolehlivější motory což hlavně pomáhá dominujícímu týmu. Dříve více poruch dávalo šanci i ostatním.

Pak je tu "nuda" způsobená bezpečnostními předpisy. Většina chyb pilotů na dnešních okruzích (kromě Monaka) neznamená pro diváky žádné vzrůšo a leckdy nepoškodí ani chybujícího pilota. Ale tyto předpisy už jsou tu poměrně dost let a rozhodně moc nesouvisí se současnou turbomotorovou érou.

0/0
26.8.2015 0:23
Foto

P91e67t11r 70P98r42o27c87h59á16z32k12a 3302446282974

F1 vždy vynikala tím, že technický pokrok byl prioritou. Šlo se na to dosáhnout při daném obsahu motoru, co největší výkon. Spousta předpisů a omezení tomu dneska brání. Vše ve smyslu jakési rovnosti, úspory peněz a podobně. To nikdy v F1 neplatilo. To nejsou závody pro sociální skupinu. To jsou závody a srovnávání těch nejlepších automobilek světa. Dneska ne, dneska to dokonce ani není o jezdcích. Dneska mohou místo vozů F1 použít jakýkoliv sériový křáp a kroužit s ním po trati. Bude to stejně zajímavé.Možná když zaprší a ten nebo onen jezdec zjistí, že vyčerpal množství pneu co měl a nemá na co přezout tak změní taktiku a něco se bude dít.Vozy se dneska liší snad jen nálepkou. Občas některá stáj přijde s nápadem, co je na hraně pravidel a než to FIA zakáže tak vyhrávají.Testovat se nesmí.Dříve naprosto běžné. V tunelu i na trati. Dnes mají stáje jen pár motorů a převodovek na celou sezonu, tak šetří a podle toho se i jezdí. Montoya to řekl správně, než tohle tak raději pryč s F1.Daleko víc se dneska bavím u závodů Nascar a podobných byť okrajových, ale technicky zajímavých a divácky vděčných. S F1 jsem v podstatě skončil.

0/0
26.8.2015 19:12
Foto

L86u12k36á10š 64N93o19v27o53t35n82ý 6476917518788

F1 pomalu a jistě míří do zapomnění... Naštěstí tu jsou jiné automobilové soutěže, které nejsou svázány tolika nesmyslnými pravidly jako tento moloch.

+17/0
25.8.2015 9:46

P24a32v55e19l 91R98i43e34d50l 4754327981749

Taky mám ten pocit. Uregulovali to do mrtva.

+3/0
25.8.2015 16:57

P70a59v84e47l 89M61o51r83a59v40e10c 1974585834267

Chce to vrátit tankování, jasně že piloti budou i potom šetřit, ale min, navíc na některých tratích ani jinak nemůžou protože jim to palivo tak tak vystačí, viz třeba Kanada.

0/0
25.8.2015 9:11

M73i58c79h95a18l 37D17o78l73e34ž35e98l 7530767856346

od ty doby co zakazali tankovani pri pitstopu, tak jsem formuli nevidel, takze nemuzu soudit

0/0
25.8.2015 9:03

L42a94d43i55s92l49a44v 56H39a98š94k64a 4903556211430

Fia by jeste mohla omezit výkon motoru, top speed, pridavat zatez jak u dostihovych konu, zakázat rádio, nakazat jezdit jen na biolih a omezit otacky na 2500 za minutu. A hlavně zákaz predjizdeni mimo vyznačené useky

+37/0
25.8.2015 8:08

T25o26m60á90š 94M36a90t47ě62j 9805208233642

No já myslím, že by se měl do každého závodu přidat alespoň jeden kruhový objezd a dva přechody pro chodce se semafory a dva bez semaforu.

+12/0
25.8.2015 10:48

Z97d16e72n16ě67k 12H24á37j32e33k 6237322650183

No jen blbněte. Hodně o tom mluvte a on se najde nějakej jouda, co se toho chytne.

0/0
25.8.2015 11:12

P41a52v87e28l 23R90i83e36d26l 4934387161149

...jezdit vpravo a respektovat plnou a přerušovanou čáru. Na výjezdu z depa dát kruháč a na dvou místech trati šraňky řízené generátorem náhodných čísel. A pokud povolí tankování, tak klasický stojan a pilot si musí natankovat sám.

+5/0
25.8.2015 17:00

M95a92r22e39k 31C91h76v11o87s90t83e87k 3182282866933

To potom ale bude 24 hod v Le mans. :-)

+1/0
25.8.2015 21:49

L36i77b71o69r 81J15a20n91e90č10e72k 4785715895781

Doufam, ze maratonci se prestanou setrit, a napali to hned od zacatku. U prostred zavodu si daji pauza a posilni se svickovou se sesti at maji zase silu na zavod.:-)

+1/0
25.8.2015 7:53

K76a60r97e28l 44V19a93c91h40u87t 9163532609133

Takže milí Čechové, nežerte jak neOtesánci, ať neztloustnete! - Jezdit s lehčím vozem se vždycky vyplatí! ;-D;-)R^

+1/0
25.8.2015 7:48

J40i14ř72í 95J41e88z26d66i45n31s89k81ý 8308472313289

Ono nalozit 100kg paliva nemusi byt vzdy to nejrychlejsi... Nekdo muze jet s 90kg a rozdil 10kg je na casech ohromne znat a i pri setreni = pred brzdenim zvedne nohu z plynu, se moc na case neztrati.

0/0
25.8.2015 7:16

K97a39r97e22l 16P36e19c98k51a 7836420855414

F1 nerozumím a nesleduji. Ovšem, tento popis mě zaujal, vlastně z toho je týmová hra, kde je kromě inteligence jezdce zapotřebí i trochu fištróna inženýrů a taktiků, jak ten závod dojet při daných omezeních a zároveň být první.

+6/0
25.8.2015 2:21

L81i74b61o59r 87J60a94n10e81č39e10k 4625205255761

Taktika tu hraje roli jako pri kazdem jinem zavode.

0/0
25.8.2015 7:54

M38i61c88h55a69l 21P89a76v54l47á95t 9133933734549

F1 vzdy byla prave o te tymove souhre. I v dobach, kdy ji nesvazovala stupidni ekofasisticka omezeni.

0/0
25.8.2015 14:12

J57o56s39e34f 62T55ů37m32a 3410866352286

Nechci někomu F1 hanět, jsou lidi kteří jí mají rádi. Ale mě osobně už fakt přijde nudná, o ničem. To jsou divné závody, samé omezení. Za chvilku tam budou pilotům dávat i pokuty za rychlou jízdu :-/

+31/0
25.8.2015 0:25
Foto

P25a98v97e59l 94Š20a42š69e89k 4942867255

Pane Tůmo, budete se divit, ale v F1 se pokuty za rychlou jízdu dávají - za překročení maximální povolené rychlosti v boxech. Dokonce existuje i bodový systém za prohřešky na trati - kdo nasbírá určitý počet bodů, má zákaz startu na 1 závod :-)

Jinak souhlas, už to není, co bývalo. Nesmí se (téměř) nic, a pokud někdo přijde s nějakou technickou inovací, která, byť s odřenýma ušima, je v rámci pravidel, tak se to preventivně zakáže :-/

+1/0
25.8.2015 3:37

J29o91s97e17f 21Č91i56h10á36k 7371819520326

Jednoznačně souhlasím. Nuda, nuda, šeď, šeď :-) Na co jsou kvalifikace, když je pak různé penalizace úplně přehází.

+2/0
25.8.2015 3:56

J85a61r30o11m38í57r 67K43r91á73l 4760559874119

Přesně tak.  Svázání předpisy je už neúnosné. Kdysi bylo každé auto trochu jiné, šanci na vítězství v závodě mělo třeba 5-6 pilotů a často se rozhodovalo až v poslední GP.

+3/0
25.8.2015 5:59

J91i61ř13í 64S61c68h24w15a70c57h 8308214498396

A mnohem častěji už bylo dávno rozhodnuto....

0/0
25.8.2015 8:38

J34a91r87o27m54í36r 19K58r21á68l 4600479284809

Kdy dávno ?  V roce 1970, kdy byl Rindt mistr in memoriam už v září ?  O jasném vítězi už v polovině sezony to je až v posledních letech.

0/0
25.8.2015 9:27
Foto

P36a28v30e60l 32Š89a63š48e32k 4722297835

Rozhodně bych neřekl, že byl Rindt mistrem už v září po svém úmrtí v Monze :-)

O titulu rozhodnuto nebylo, stačilo by, aby Jacky Ickx vyhrál i VC USA, ve které byl čtvrtý, a měl by o bod víc než Jochen Rindt. Případně aby dojel a bodoval v Monze, kde nedokončil. Tam by mu stačilo i druhé místo :-) Šanci na titul měl po Monze i Regazzoni, dokonce ještě vyšší než Ickx, měl víc bodů. Podotýkám, tehdy bodovalo jen šest jezdců v cíli podle klíče 9-6-4-3-2-1 :-)

Rindt měl "štěstí" v tom, že Ickx měl ze začátku sezony velkou smůlu na spolehlivost a v té sezoně ze 13 závodů šestkrát nedojel.

+2/0
25.8.2015 12:20

J18i79ř90í 72S80c27h17w38a19c10h 8848594118616

tak například sezóna 1988 - celou sezonu naprosto ovládl McLaren (Senna, Prost). Vyhráli vše kromě jediného závodu v sezóně (technické problémy). Jediné co nebylo jasné v polovině sezóny, bylo to, kdo z těch dvou bude nakonec první. Naprosté většině ostatních dávali kolo, občas i tomu třetímu v pořadí. Nakonec Senna 90 bodů, Prost 87 bodů, třetí Berger 41 bodů. Pohár konstruktérů 1.McLaren 199 bodů, 2.Ferrari 65bodů....

Opakuji rok 1988, takže nic z posledních let.....

0/0
25.8.2015 14:28

P90e43t50r 44U14r24a50m 1422770523367

Kdyz se zabil, jeste mistr nebyl. To az v predposlednim zavode, kde musel Ickx vyhrat, coz se mu nepodarilo.

0/0
25.8.2015 22:37

P68a87v58e74l 85M69o25r96a70v28e39c 1664475864427

Tak pokud jedete rychle v boxech tak dostanete :D

0/0
25.8.2015 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.