Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Když se Škodě nedařilo, vyráběla letecké motory

Pokles výroby nemusí nutně znamenat, že vedení firmy začne propouštět zaměstnance nebo požádá o státní dotace. Když ve dvacátých letech minulého století docházel mladoboleslavské firmě dech, rozšířila portfolio o výrobu leteckých motorů. Právě tuto dobu teď připomíná letecký motor L&K-Lorraine-Diétrich 450 z roku 1926 vystavený ve škodováckém muzeu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97í54ř90í 27N25o56v60o46t21n27ý 2452415324939

Po roce 1989 lide v nasi republice chteli budovat prosperujici stat a take potrestat komunisty. Ale naslo se par lidi jako Havel, Dienstbier, Klaus, Carnogursky, Meciar co hajili svoje osobni zajmy a nic je nezajimalo. Tak ted kvuli nim jsme v tezkem srabu.

0/0
1.11.2015 7:44

M56i64l51a10n 80Š50v32a41g45r57o30v26s83k23ý 9272469655438

To je zase jednou článek - co jsme byli, co jsme měli...

0/−1
23.8.2015 21:55

T33o18m20á78š 16K84n80a72i94f88l 6133440807700

A co ti na tom vadí?

+1/0
23.8.2015 22:31

P91a75v23e54l 83K80l45i53c 4415654197425

Pokud vám to nedochází, tak to jsme na tom jako republika už hodně špatně. Nejspíš ani netušíte co je to patriotismus a takových  vás je,  velmi, velmi, velmi mnoho.

+1/0
23.8.2015 23:19
Foto

P95e97t71r 46P28r74o61c11h18á24z83k77a 3572656282184

Viděl jsem ten motor na vlastní oči přímo v museu a je to nádhera. Radost pohledět.V tom museu je spousta exponátů, které stojí za vidění. Vřele doporučuji návštěvu.

+2/0
23.8.2015 20:18

T54o43m38á10š 76V58a33l18d10e72r 7623830979

Pěkný příklad krizového scénáře. Dnes u nás něco nepředstavitelného, kde byl průmysl rozdán zahraničním korporacím. Až na světlé vyjímky. Nejlepší bylo, že se tvořily společné podniky, které postupem času přešly pod zahraničního majitele. Výsledek? Dnešní  manažeři nic neumí a v evropské konkurenci neobstojí ani s MBA tituly apod. Je to o celém systému. Kde se rozkrádá plynule ve velkém od 1990.

+2/−6
23.8.2015 19:25

L79u75d53ě69k 72N88ě82m10e57c 5695371812794

Ještě máte nějaké akcie, nebo už jste je všechny prožral?

+1/0
23.8.2015 20:38

T62o77m91á44š 95V27a62l37d97e97r 7373180659

Ukradli mi je způsobem povolený novým zákonem v ČR. Tak mám cizí a mám jistotu, že se obchodují dle práva a pravidel burzy.

0/0
6.9.2015 12:02

L46u73d63ě45k 55N22ě77m12e37c 5475401172844

Popravdě jste mě překvapil. Já jsem o část přišel podobným způsobem. S cizími to není špatný přístup.

0/0
7.9.2015 7:56

M76i44l17a96n 73M10u28s96i95l 4553251642765

Jojo, ty firmy ve kterých se 40 let kašlalo na vývoj by se určitě v trží ekonomice prosadili..  viz LIAZ

+4/0
23.8.2015 20:40

J44a30r70o81s77l25a60v 17P51l18a46c22h23e25t13k76a 7356396616379

Vsichni vime, kam jsme to dobudovali.

+2/0
23.8.2015 20:46

T50o28m29á11š 33K37n88a68i50f27l 6473790787760

Bla bla bla... Naprostá většina těch fabrik by bez zahraničního majitele uz dávno neexistovala...

A ze by dnes ten krizový scénář nebyl možný? No... Ono udělat dnes letecky motor je něco jiného, nez to udělat tehdy. V současné době je to neporovnatelně komplexně jsi zařízení, a neni jen tak možné si říct "a ted začnu delat letecke motory"... A to platí v naprosté většině oboru.

+3/0
23.8.2015 22:33

P57a41v55e69l 24K55l76i35c 4355704837595

Jste si tím opravdu tak jist, pane ekonome??

0/0
23.8.2015 23:21

T83o25m29á69š 26V63a37l65d93e12r 7503800539

A myslíte, že to v té době nebyla Hi-tech technika? Kdyby jste znal letectví té doby, poznal by jste, že ČR měla velký problém už tehdy být na technologické špici. Poslední vojenské letouny měly tolik technických nedostatků, že by nemohly být nasazeny u jednotek. viz A300, B-135 atd. A než se vyřešily nedostatky, letouny zastaraly a hlavně neměly potenciál na bůchvíjak veliké modernizace. viz zmíněná B-135 a porovnejte s  Bf-109, či D-520 nebudu zmiňovat geniální Supermarine Spitfire. Nešlo mi o letecký motor, ale o flexibilitu managmentu k doplnění výrobního programu. Koukám, že neumíte přečíst myšlenku ale jen přejímáte slova a doslova. Ideální čtenář na propagandu :-)

0/0
6.9.2015 12:11

T87o70m48á10š 90H97r41u44b48ý 6552445785687

V muzeu jsem byl, motor dost dlouhou dobu okukoval a musím říci, že vypadá impozantně. Když si uvědomím, že jde o skoro sto let starý výrobek, tak před konstruktéry smekám klobouk.

+2/0
23.8.2015 10:14

J46i80ř42í 24E91r58b26e73n 1523734486797

Spis to vypada, ze jste do te doby nemel poneti o konstrukterskem umu nasich predku.

0/−4
23.8.2015 15:28

T11o82m52á23š 81K55n90a74i26f36l 6833380347440

Spis to vypada, ze blábolíte.

+1/0
23.8.2015 22:34

P71a52v25e45l 68K84l89i56c 4275564327795

Proč se za každou cenu snažíte urážet naše předky, jste vůbec Čech??

0/0
23.8.2015 23:23

R20a90d63e79k 44F96o98l29p88r24e88c30h65t

Se tady všichni hádáte úplně zbytečně, je to francouzská konstrukce, hlavní inženýr projektu Marius Jean-Baptiste Barbarou.

+1/0
24.8.2015 0:51

M98i53c14h52a20l 95P13a89v56l86á73t 9573173144639

On totiz mezivalecny rozmach naseho letectvi byl pomerne dlouho plne zavisly na licencnich motorech.

+1/0
24.8.2015 15:30

D89u54š65a95n 89R12a45j98n20i46n90e86c 4394152553561

Každá dobrá automobilka vyrábala aj letecké motory a dokonca aj lietadlá . A keď to bolo dobré aj zbohatla.

0/0
23.8.2015 7:55

R63a93d78e68k 40J85a14h16n 8596287885625

Ano. Trnavské automobilové závody jsou toho zářným příkladem. ;-)

+2/0
23.8.2015 21:12

M13i89r31o37s91l45a39v 44S57i91n39d63e63l53a93r 2155297184732

Ta spotreba neni udana ani tak specificky, jako nesmyslne... snad tedy na "konohodinu"... ale to je zas podezrele dobre cislo... jinak g/kWh jsou celkem normalni udaj...

+2/0
23.8.2015 1:17

D84u11š39a20n 63R37a45j32n14i50n59e45c 4714222813951

Je to  bežné, to iba pre nás sa to potom pretlmočí do straviteľnej podoby  x l/ 100km .

+1/0
23.8.2015 7:57

M29i25r62o94s93l74a20v 98S70i63n25d15e86l90a97r 2865507534142

Zcela normalni je udavat g/kWh (coz taky pisu), protoze to o motoru neco vypovida - na rozdil g/kW (nebo v clanku zminene g/k). Bud musi byt v citateli prutok, nebo ve jmenovateli energie, jinak je to takovy obtizne interpretovatelny udaj, ktery se spotrebou nema nic spolecneho...

+1/−1
23.8.2015 9:33

T60o73m79á67š 98K56n22a35i93f97l 6563670507810

Nauč se číst. V článku je to v g/konohodinu

0/0
23.8.2015 22:35

M57i74r89o65s23l79a19v 89S40i48n98d22e39l45a22r 2515717944272

Dej si oraz... je otazka, zda to tam bylo i puvodne.

0/0
24.8.2015 0:43

J17a30k31u48b 56Š63a48f80a48n26d10a 7245957731331

Ta spotřeba je udána naprosto běžně a nesmyslného tam nevidím nic. 322g/kWh mi na tehdejší dobu nepřijde ani extra moc, ani extra málo.

+1/0
23.8.2015 8:39

M38i25r17o31s37l73a94v 70S42i40n68d86e26l75a22r 2515357604492

Ono to chce precist... ta spotreba je tam udana v g/k tj v ekvivalentu g/kW, coz nesmysl je. Melo by to byt na jednotku energie, ne vykonu. 322g/kW mi prijde dost slusne na tehdy...

0/−1
23.8.2015 9:25

M43i60r35o35s43l11a73v 98S69i73n39d34e12l48a16r 2165967444502

322 g/kWh pochopitelne... :-)

0/0
23.8.2015 9:34

J67a53k22u59b 88Š17a87f76a32n14d36a 7735747621551

Musíte to číst celé. Je tam jasně uvedeno že za hodinu.

+1/0
23.8.2015 9:54

M40i71r13o88s73l29a62v 73S34i95n13d15e65l47a19r 2685257174842

:-) hmm... ted uz jsem to znovu necetl, ale ze to tam bylo i v noci, si nemyslim... ale pokud ano, tak si sypu popel na hlavu :-)

0/0
23.8.2015 10:01

V92á95c30l10a46v 28R54o34s51e93n43b98e64r71g 6569187432137

To tam předtím nebylo.

0/0
23.8.2015 19:12

Z17b70y31n14ě78k 87J62a85n11d32a 7383222455201

"činila za hodinu 240 gramů paliva a 12 gramů oleje na každého jednoho koně výkonu"... Tak misto kW jsou tam koně, ale kde jinak vidíte problém?

0/0
23.8.2015 22:28

M66i89r68o59s19l71a66v 70S28i93n21d79e90l96a47r 2435187394742

Kone mi nevadi :-), bud jsem to "na hodinu" prehledl, nebo to tam puvodne nebylo. Takle je to samozrejme OK.

0/0
24.8.2015 0:46

Z65b18y45n62ě88k 26J42a46n60d26a 7323952385571

Bylo, článek nebyl po vydání upravován...

0/0
24.8.2015 8:51

J32o41s74e12f 96T97ů71m46a 3450516362926

Tohle bude lepší než motory HTP či TSI;-D

+7/0
23.8.2015 1:13

J97i96ř65í 47S67c23h98w46a79c12h 8318364798426

BUDE??? Já četl cosi o exponátu v muzeu!

Ale jo u kluků v hospodě to mělo jako fór velký úspěch....

+2/−4
23.8.2015 1:45

J76i34ř16í 54E95r97b81e32n 1673644726417

Jo - az na spotrebu, zivotnost a rozmery...

0/0
23.8.2015 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.