Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Když se Škodě nedařilo, vyráběla letecké motory

Pokles výroby nemusí nutně znamenat, že vedení firmy začne propouštět zaměstnance nebo požádá o státní dotace. Když ve dvacátých letech minulého století docházel mladoboleslavské firmě dech, rozšířila portfolio o výrobu leteckých motorů. Právě tuto dobu teď připomíná letecký motor L&K-Lorraine-Diétrich 450 z roku 1926 vystavený ve škodováckém muzeu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50í45ř61í 24N73o82v73o23t58n24ý 2162575534409

Po roce 1989 lide v nasi republice chteli budovat prosperujici stat a take potrestat komunisty. Ale naslo se par lidi jako Havel, Dienstbier, Klaus, Carnogursky, Meciar co hajili svoje osobni zajmy a nic je nezajimalo. Tak ted kvuli nim jsme v tezkem srabu.

0/0
1.11.2015 7:44

M80i88l75a78n 34Š42v75a62g17r71o38v61s25k10ý 9372619585808

To je zase jednou článek - co jsme byli, co jsme měli...

0/−1
23.8.2015 21:55

T63o56m41á59š 60K94n51a60i88f52l 6503630347900

A co ti na tom vadí?

+1/0
23.8.2015 22:31

P63a57v36e59l 67K46l70i91c 4475434737325

Pokud vám to nedochází, tak to jsme na tom jako republika už hodně špatně. Nejspíš ani netušíte co je to patriotismus a takových  vás je,  velmi, velmi, velmi mnoho.

+1/0
23.8.2015 23:19
Foto

P61e57t81r 46P60r98o42c51h10á21z79k29a 3922346272444

Viděl jsem ten motor na vlastní oči přímo v museu a je to nádhera. Radost pohledět.V tom museu je spousta exponátů, které stojí za vidění. Vřele doporučuji návštěvu.

+2/0
23.8.2015 20:18

T89o35m98á81š 79V74a14l87d49e69r 7253870889

Pěkný příklad krizového scénáře. Dnes u nás něco nepředstavitelného, kde byl průmysl rozdán zahraničním korporacím. Až na světlé vyjímky. Nejlepší bylo, že se tvořily společné podniky, které postupem času přešly pod zahraničního majitele. Výsledek? Dnešní  manažeři nic neumí a v evropské konkurenci neobstojí ani s MBA tituly apod. Je to o celém systému. Kde se rozkrádá plynule ve velkém od 1990.

+2/−6
23.8.2015 19:25

L26u22d67ě37k 97N47ě68m24e38c 5525171222344

Ještě máte nějaké akcie, nebo už jste je všechny prožral?

+1/0
23.8.2015 20:38

T79o83m37á42š 35V49a11l80d66e48r 7613930579

Ukradli mi je způsobem povolený novým zákonem v ČR. Tak mám cizí a mám jistotu, že se obchodují dle práva a pravidel burzy.

0/0
6.9.2015 12:02

L57u69d41ě76k 44N21ě53m34e86c 5535521302554

Popravdě jste mě překvapil. Já jsem o část přišel podobným způsobem. S cizími to není špatný přístup.

0/0
7.9.2015 7:56

M65i13l16a46n 27M85u57s10i90l 4753541242295

Jojo, ty firmy ve kterých se 40 let kašlalo na vývoj by se určitě v trží ekonomice prosadili..  viz LIAZ

+4/0
23.8.2015 20:40

J23a16r32o77s60l72a79v 50P76l36a47c92h41e63t86k46a 7356406166869

Vsichni vime, kam jsme to dobudovali.

+2/0
23.8.2015 20:46

T68o46m94á43š 49K61n14a93i65f80l 6243260567310

Bla bla bla... Naprostá většina těch fabrik by bez zahraničního majitele uz dávno neexistovala...

A ze by dnes ten krizový scénář nebyl možný? No... Ono udělat dnes letecky motor je něco jiného, nez to udělat tehdy. V současné době je to neporovnatelně komplexně jsi zařízení, a neni jen tak možné si říct "a ted začnu delat letecke motory"... A to platí v naprosté většině oboru.

+3/0
23.8.2015 22:33

P14a31v56e36l 80K72l79i77c 4385644227155

Jste si tím opravdu tak jist, pane ekonome??

0/0
23.8.2015 23:21

T62o98m20á74š 59V68a67l54d82e27r 7713810259

A myslíte, že to v té době nebyla Hi-tech technika? Kdyby jste znal letectví té doby, poznal by jste, že ČR měla velký problém už tehdy být na technologické špici. Poslední vojenské letouny měly tolik technických nedostatků, že by nemohly být nasazeny u jednotek. viz A300, B-135 atd. A než se vyřešily nedostatky, letouny zastaraly a hlavně neměly potenciál na bůchvíjak veliké modernizace. viz zmíněná B-135 a porovnejte s  Bf-109, či D-520 nebudu zmiňovat geniální Supermarine Spitfire. Nešlo mi o letecký motor, ale o flexibilitu managmentu k doplnění výrobního programu. Koukám, že neumíte přečíst myšlenku ale jen přejímáte slova a doslova. Ideální čtenář na propagandu :-)

0/0
6.9.2015 12:11

T56o78m23á68š 62H19r90u70b36ý 6422395205547

V muzeu jsem byl, motor dost dlouhou dobu okukoval a musím říci, že vypadá impozantně. Když si uvědomím, že jde o skoro sto let starý výrobek, tak před konstruktéry smekám klobouk.

+2/0
23.8.2015 10:14

J67i36ř18í 40E80r81b38e85n 1623924286167

Spis to vypada, ze jste do te doby nemel poneti o konstrukterskem umu nasich predku.

0/−4
23.8.2015 15:28

T21o56m71á72š 13K41n48a41i78f11l 6583200257280

Spis to vypada, ze blábolíte.

+1/0
23.8.2015 22:34

P73a50v77e30l 68K10l30i91c 4425594247125

Proč se za každou cenu snažíte urážet naše předky, jste vůbec Čech??

0/0
23.8.2015 23:23

R44a43d95e61k 63F59o16l56p16r47e27c66h93t

Se tady všichni hádáte úplně zbytečně, je to francouzská konstrukce, hlavní inženýr projektu Marius Jean-Baptiste Barbarou.

+1/0
24.8.2015 0:51

M93i96c40h52a18l 26P91a21v17l40á59t 9643933924979

On totiz mezivalecny rozmach naseho letectvi byl pomerne dlouho plne zavisly na licencnich motorech.

+1/0
24.8.2015 15:30

D24u78š95a56n 70R68a97j51n78i25n50e51c 4624192803551

Každá dobrá automobilka vyrábala aj letecké motory a dokonca aj lietadlá . A keď to bolo dobré aj zbohatla.

0/0
23.8.2015 7:55

R83a82d36e70k 68J76a82h26n 8666127945135

Ano. Trnavské automobilové závody jsou toho zářným příkladem. ;-)

+2/0
23.8.2015 21:12

M82i40r67o70s60l91a77v 19S90i56n97d95e51l28a25r 2125657624812

Ta spotreba neni udana ani tak specificky, jako nesmyslne... snad tedy na "konohodinu"... ale to je zas podezrele dobre cislo... jinak g/kWh jsou celkem normalni udaj...

+2/0
23.8.2015 1:17

D40u60š56a76n 38R32a33j31n40i62n38e53c 4744642253201

Je to  bežné, to iba pre nás sa to potom pretlmočí do straviteľnej podoby  x l/ 100km .

+1/0
23.8.2015 7:57

M21i53r88o59s84l10a89v 97S84i86n83d52e52l74a26r 2625837714432

Zcela normalni je udavat g/kWh (coz taky pisu), protoze to o motoru neco vypovida - na rozdil g/kW (nebo v clanku zminene g/k). Bud musi byt v citateli prutok, nebo ve jmenovateli energie, jinak je to takovy obtizne interpretovatelny udaj, ktery se spotrebou nema nic spolecneho...

+1/−1
23.8.2015 9:33

T55o16m12á44š 46K39n60a25i79f46l 6803430807400

Nauč se číst. V článku je to v g/konohodinu

0/0
23.8.2015 22:35

M16i70r22o16s77l81a50v 61S71i88n53d79e79l56a23r 2985537814412

Dej si oraz... je otazka, zda to tam bylo i puvodne.

0/0
24.8.2015 0:43

J18a19k18u75b 17Š59a97f69a29n53d26a 7515167531451

Ta spotřeba je udána naprosto běžně a nesmyslného tam nevidím nic. 322g/kWh mi na tehdejší dobu nepřijde ani extra moc, ani extra málo.

+1/0
23.8.2015 8:39

M80i61r20o84s12l30a80v 83S26i57n64d65e81l47a25r 2355637494342

Ono to chce precist... ta spotreba je tam udana v g/k tj v ekvivalentu g/kW, coz nesmysl je. Melo by to byt na jednotku energie, ne vykonu. 322g/kW mi prijde dost slusne na tehdy...

0/−1
23.8.2015 9:25

M71i31r40o63s61l17a18v 62S96i45n30d81e10l43a98r 2935137234512

322 g/kWh pochopitelne... :-)

0/0
23.8.2015 9:34

J61a59k34u91b 60Š20a50f76a60n53d92a 7895757261441

Musíte to číst celé. Je tam jasně uvedeno že za hodinu.

+1/0
23.8.2015 9:54

M31i15r27o98s12l76a48v 33S45i62n43d56e31l66a87r 2435117824112

:-) hmm... ted uz jsem to znovu necetl, ale ze to tam bylo i v noci, si nemyslim... ale pokud ano, tak si sypu popel na hlavu :-)

0/0
23.8.2015 10:01

V98á78c69l29a22v 84R56o63s68e17n68b13e47r78g 6379807932107

To tam předtím nebylo.

0/0
23.8.2015 19:12

Z46b12y38n23ě70k 57J14a88n82d88a 7263512195871

"činila za hodinu 240 gramů paliva a 12 gramů oleje na každého jednoho koně výkonu"... Tak misto kW jsou tam koně, ale kde jinak vidíte problém?

0/0
23.8.2015 22:28

M85i26r64o60s84l14a24v 54S22i79n25d76e59l95a77r 2925857924432

Kone mi nevadi :-), bud jsem to "na hodinu" prehledl, nebo to tam puvodne nebylo. Takle je to samozrejme OK.

0/0
24.8.2015 0:46

Z64b80y72n76ě38k 31J65a40n39d95a 7403222585281

Bylo, článek nebyl po vydání upravován...

0/0
24.8.2015 8:51

J82o85s81e27f 52T76ů79m54a 3340326222466

Tohle bude lepší než motory HTP či TSI;-D

+7/0
23.8.2015 1:13

J61i36ř94í 96S94c81h86w38a25c18h 8878434938536

BUDE??? Já četl cosi o exponátu v muzeu!

Ale jo u kluků v hospodě to mělo jako fór velký úspěch....

+2/−4
23.8.2015 1:45

J74i28ř24í 10E31r95b93e72n 1233594506187

Jo - az na spotrebu, zivotnost a rozmery...

0/0
23.8.2015 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.