Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrt v autě hrozí nejvíc v Indii. Pokuty však zrušili jako neetické

Na první pohled je to zvláštní, Indie zdaleka není tak motorizovaná jako jiné státy. Po rozlehlé zemi se prohání zhruba jedno procento všech automobilů, avšak odehraje se tam patnáct procent veškerých dopravních nehod, tvrdí údaje Světové zdravotnické organizace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a29r84t23i84n 18Š68t91ě93p63á72n92e93k 3617233323331

A v zadnem pripade to nemuze byt tim, ze jejich vozovy park nemusi prochazet narazovymi zkouskami a tim padem je skoro kazda nehoda smrtelna.

0/0
28.8.2015 9:22

J47i96ř37í 57K43o51c66u81r51e73k 6125384345918

V Indii? Tam jsou schopni si stoupnout na koleje aby zastavili vlak, který stanicí normálně projíždí. http://www.zelpage.cz/zpravy/9049 Je tam hromada lidí, kteří si nedomýšlejí následky svého konání.

0/0
27.8.2015 17:54

S27t39a75n85i86s55l14a81v 59R77o76s97e88c23k93ý 9745829651489

Absolutní čísla moc neříkají, chtělo by to přepočet na obyvatele nebo na auta.

0/0
27.8.2015 16:27

J88i82ř18í 86S41c40h77w27a41c42h 8448654628686

a to je takový problém si to přepočítat?

Pokud ano, tak malá nápověda: 

v Indii žije cca 130x více obyvatel než v ČR. Kolik by to bylo při přepočtu na ČR když v Indii je těch mrtvých 230.000? 

Kolikrát více je to oproti ČR, když u nás se ten počet mrtvých momentálně pohybuje okolo 700-800?;-)

0/0
27.8.2015 19:56

J70i54ř62í 28S74c35h75w29a65c46h 8588794448616

to vše při počtu aut na 1000 obyvatel cca 10x nižším než v ČR.

0/0
27.8.2015 20:05

P53a87v75e89l 45F89o44l18t19á51n 4430552194

Pane Rosecký, je moc velký problém projevit trochu samostatnosti a tvůrčího ducha? V článku je tabulka počtu úmrtí, na wikině počty obyvatel jednotlivých států.

·

stát — populace — nehod celkem — na 100 000 obyvatel

Čína — 1 355 692 576 — 275 983 — 20,36

Indie — 1 210 000 000 — 231 027 — 19,09

Rusko — 146 100 000 — 26 567 — 18,18

USA — 320 061 700 — 35 490 — 11,09

Česko — 10 538 275 — 583 — 5,53

0/0
28.8.2015 13:16

S38t72a48n25i22s23l39a27v 67M40i56l17e40r 5712697270713

Indii jsem projel celou vlastním obytným autem a bylo to dost náročné jezdit sám s volantem na druhé straně. Co se týče nehod tak těch se viděl dost ale většinou šlo o převrácená auta. Policie mě zastavila jen jednou ani nevím za co mi ctěli dát pokutu. Na hlavní mi nedala přednost velká cisterna a naštěstí se mi nic nestalo a auto se dalo opravit. I když bylo jasné, že jsem měl přednost, tak soud by trval několik let. Tak jsem pochopil proč je v Indii povinné ručení tak levné - je k ničemu. Více o mojich cestách na www.ekocesty.info

+1/0
27.8.2015 10:57

P37a60v95e25l 73M52o65r53a30v72e33c 3622459212838

Ach ten češtin: "Úřady usoudily, .., a navrhl".

Autore, zpátky na ZŠ.

+1/0
27.8.2015 9:36

J29a26k46u56b 26Š30r46á65m15e43k 4848573292811

Zcela nevhodné řešení indického populačního problému. Rv

+1/0
27.8.2015 9:27

D15a27v74i89d 46R24y81c58h92e64t29s81k71ý 9916501150640

Nehodové statistiky pořád klesají, hlavně díky vývoji aut. To ale nebrání byrokratické buzeraci. Různí Ťokové a Humlové to vyhlásí za úspěch bodového systému a přitvrdí pokuty (za nejméně nebezpečné přestupky) s odůvodněním, že už se "to dlouho neudělalo".

+3/0
27.8.2015 9:11

Z32d29e71n86ě24k 35J23o11n50á89š 9931899816870

tak se naučte řídit a nemusí vás to trápit

+6/−3
27.8.2015 9:29

J94i46ř70í 24K54o58c71u97r95e12k 6705324815368

Samozřejmě, že je nemožné aby se při dodržení všech předpisů stala nehoda. Dopravní značení je vždy viditelné, pasti neexistují a vodorovné značení nikdy nepřikryl sníh, stejně jako magneti či opilci nikdy neukradli/neulomili značku. Nemysli, dodržuj předpis. A možná tě policajt nezabije, když bude honit pyráta.

+1/0
27.8.2015 17:21

L43u57m54í25r 10M78i61k37u57l94a 4909911601882

Na dva dny jsme si tam pujčili motorku.Když jsme ji vraceli tak nemohli vyjít z udivu že jsme to ve zdravi přežili.

+2/−1
27.8.2015 9:08

J95a33n 86Č68e21k75a34l 7459105764954

No, hlavně že mají na letadlové lodě, chudinkové...

0/−4
27.8.2015 8:36

J55a91k33u32b 68M26a90t52o86u66š 3915452782893

No tak z letadlovou lodí zatím nikdo nikde nikoho na silnici nesrazil ;-D

+4/0
27.8.2015 10:19

J12a36n 66Č88e75k33a61l 7969825124724

To ne, ale to také byla poznámka k tomu, jak jsou chudý stát, co se nemůže poměřovat, a proto musí být nízké pokuty...

+1/0
27.8.2015 13:21

J24o11s21e16f 11N97o57v77a29k 5538852376158

Jak typicky indické.

Ošidit, obejít, podvést, všechno odkejvat.

Zkušenost s touhle kulturou je dost náročná. Ale jídlo maj dobrý. :-)

+5/0
27.8.2015 7:42
Foto

O87n77d98ř49e73j 32F13i87a17l78a 9189490671559

Když jsem viděl poprvé dopravu v Indii, tak jsem si říkal, že do taxíku nesednu :D

0/0
27.8.2015 7:07

P34e53t43e57r 19B31o58c53k25o 8790464844672

Nevím jesli je tato statistika opravdu jen pro automobily nebo všeobecně pro dopravní prostředky. Zásadním problémem aut v Indii je nepoužívání bezpečnostních pásů jak u dospělých tak u dětí. Pokud ale statistika obsahuje i motocykly tak je to o něčem jiném. Jezdí jich tady v poměru k automobilům nesrovnatelně víc a proto je taky víc nehod. Stejně jako u motocyklů v evropě.

0/0
27.8.2015 6:36

P44a66v59e45l 25F97o61l10t97á33n 4220322604

To je tak, když se přeskočí několik historických etap a sleze se z banánovníku přímo do 21. století bez postupného vývoje  :-(

+7/0
27.8.2015 1:52

V98á84c16l32a12v 65K43u51t32n34a84r 7940767168553

Jojo, drakonické pokuty ve výši čtvrtiny platu za překročení rychlosti o pár km/h před značkou na neobydleném konci vesnice - to je znak pokročilé společnosti 21. století.

+5/−3
27.8.2015 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.